Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek Dramione Mix

Popierania a lži

Preklady jednorazoviek Dramione Mix
Vložené: Jimmi - 08.03. 2009 Téma: Preklady jednorazoviek Dramione Mix
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu Contradictions and Lies: Anne M. Oliver.

Toto je ďalšia z krátkych poviedok tejto autorky. Netypická, ale bola výzvou to preložiť. Ďakujem JSark za kontrolu.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Popierania a lži

DRACO:

Pohľad na teba, ako tam sedíš so svojimi priateľmi a úplne ma ignoruješ. Nuž, mám pre teba novinky.

Nie si odpoveďou,

Nie si otázkou,

A nie si možnosťou.

Všetko, na čom mi kedy záležalo, ma opustilo, keď si ma opustila ty, a napriek tomu, že predstieram, že mi je to jedno, nie je. Všetko je to len o popretí. Mohla by si to dokonca nazvať lžou.

Nikdy som nepovedal, že som múdry muž. Nikdy som nepovedal, že som majákom pravdy. Pozri sa do svojho vlastného srdca a zistíš, že to všetko, čo ma kedy robilo dobrým a správnym, bolo kvôli tebe.

Prisahám, že každý deň, čo sa zobudím, je boj.  Boj o to nájsť vlastnú cestu.

Na každom kroku, ktorý urobím, sa potknem.

Ale je mi to jedno, pokiaľ ma každý krok privedie bližšie k tebe.

Nikdy som nepovedal, že som múdry muž. Zanechala si ma zlomeného, vyčerpaného a dobitého a všetko, čo som kedy potreboval, som prehral, keď si ma opustila.

No a čo ak klamem? Aspoň v tomto som úprimný. Ty vždy hovoríš, čo si myslíš?

Nútiš ma smiať sa až pokiaľ nechcem plakať. Počúvaš ma niekedy vôbec?

Som protikladom, moja drahá Hermiona Grangerová. Som najlepšie a najhoršie z toho. Smejem sa, keď som smutný, plačem, keď sa smejem. Som chorý zo života v strachu a bojím sa byť sám.

Tak... Povedal som to. Som smutný a sám. Si teraz šťastná?

Uvedomujem si, že som vďačný za nič a skrývam sa pred všetkým dobrým, čo si zo mňa vynášala po tak dlhú dobu na povrch. Viem, že si bola požehnaním, nie kliatbou. Moja budúcnosť s tebou môže byť neistá; možno je to dokonca tajné, ale ja mám tiež tajomstvo, Hermiona. Nie si moja budúcnosť. Si moja minulosť. Presne tak sa stalo, že chcem žiť v minulosti, s tebou.

Tak sa znova pozri mojím smerom, a ešte raz sa zasmej a ja ti predvediem jedno či dve popretia.

HERMIONA:

Vošiel si do miestnosti tváriac sa tak spokojne; najprv som neverila, že si to ty. Držal si hlavu zvysoka, za nič sa nehanbil a správaš sa, akoby si vôbec nevšimol môj pohľad, ale ja to vidím odlišne. Chceš, aby sa môj pohľad odvrátil, ale nemôže. Bože, stále ťa tak veľmi milujem.

Snažíš sa byť statočný, snažíš sa zostať rovnaký, snažíš sa byť pyšný, napriek tomu, že nikdy nepochopíš ani jednu z týchto vecí.

Jediné, čomu rozumieš je popieranie a lži. Tvrdíš, že som klamala, keď som povedala, že ťa nikdy neopustím, ale pochop toto, Draco Malfoy:

To, že som povedala, že ťa milujem,

To, že som povedala, že ťa potrebujem,

To, že som povedala, že si pre mňa ten jediný - ani jedna veta nie je lož.

A ty chceš zabudnúť, snažíš sa byť silný, snažíš sa skrývať svoju bolesť, a ani jedno z tohto nie je lož.

A nemôžeš vidieť, že som na kolenách... a plačem kvôli tebe.

Viem, že moje oči prezrádzajú pravdu, ktorú nechceš, aby si videl. Čo mi to robíš? Otočíš sa, aby si sa na mňa pozrel a ja sa rýchlo odvrátim. Dokonca sa zasmejem na niekoho hlúpom vtipe, dúfajúc, že budeš vedieť, že už ma to viac nebolí.

Prejdeš cez miestnosť a ja viem, že ma stále miluješ; viem, že ma stále chceš; viem, že by sme mohli byť znova spolu.

Chcem byť silná, nie zúfalá. Usmejem sa, aby som ukryla svoje slzy.

Len nedokážem pochopiť, prečo ma stále nemiluješ... Nechápem, prečo nedokážeš pochopiť, že ťa stále milujem.

Prejdem cez miestnosť a zhlboka sa nadýchnem.

Veľmi sa snažím nedať najavo žiadny záujem, ale kútikom oka dokážem vidieť, že sa usmievaš.

A ja vo svojom vnútri umieram.

Toto sú pochabé hry, ktoré nič nedokazujú, dokonca ani to, čo naozaj cítime.

Povedali sme, že nás nič nerozdelí a ty si mi sľúbil, že vždy budeš držať moje srdce, ale že môžeme zostať priateľmi. Toto musí byť najväčšia lož zo všetkých.

Pozeráš sa na mňa a kráčaš ku mne. Cítim sa šialená a vystrašená.

Prosím, nedotýkaj sa ma. Prosím, nepozeraj sa na mňa. Prosím, nemiluj ma, ak to nie je skutočné.

Šepkáš mi do ucha jedinú vetu: Vždy ťa budem milovať.

Vychádzaš z dverí a zanechávaš ma mojej bolesti.

Nezostala mi žiadna nádej.

Odchádzam a kráčam po tmavej, opustenej ulici.

Čakáš na mňa pod lampou.

Znova sa usmeješ. Rozpúšťam sa v tvojom úsmeve.

Vravíš, prosím, odpusť mi, prosím, stále ma potrebuješ a prosím, stále ma miluj.

Obaja sa bojíme a z toho dôvodu nie sme sami. Pretože ťa milujem, viac než kedy budeš vedieť, hlboko v mojej duši.

Stále ťa milujem... a ty stále miluješ mňa.

A toto nie je popieranie alebo lož.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Popierania a lži Od: NessC - 12.07. 2013
Krásná povídka... :))

Re: Popierania a lži Od: Kellieta - 06.05. 2012
To bylo krásné... zvláštní... plné pocitů... nádherné...

Re: Popierania a lži Od: Rapidez - 29.04. 2010
Uh-ummm... tak tohle byl opět jeden z těch one-shotů, u kterého si nejsem jista, zda jsem ho dokázala správně odhalit. Prostudovala jsem originál a pořád nemám jasno. Ta netradiční časová rovina mi trochu připadá, jako by se z toho dělo jen něco a něco se naopak v "reálnu" neodehrávalo... Nevím, možná to tak autorka nebrala, ale já se to v tom snažila najít tak, aby mi to vytvořilo příběh... a kdo hledá, najde. U překladu nevím - spousta časů byla nahrazena časem přítomným,... nějak se v tom začínám topit - nejvyšší čas přestat polemizovat a poděkovat za podnětnou jednorázovku. :)
Re: Popierania a lži Od: Jimmi - 29.04. 2010
Díky moc. To, čo si napísala na začiatku - mala som podobný pocit a dojem, že mi preklad pomôže to pochopiť. Dnes som to pochopila viac než predtým. Tvoj komentár si vážim tak, že som ten preklad prekontrolovala. Našla som len dve slovesá v minulom čase (u Hermiony), inak sa mi to zdá v poriadku. Ale to ušlo aj JSark a pravdupovediac v tom čase som ani nevedela, že existuje rozdiel medzi rozprávaním v minulom a prítomnom čase. Ešte raz díky, ale ani u mňa toto nepatrí k veciam, ktoré by som si chcela prečítať viackrát. (Kvôli tebe som to urobila).

Re: Popierania a lži Od: Zuzana - 02.04. 2010
Z tejto poviedky nie som šťastná, skôr naopak, alebo naštvaná na oboch? Autorka musela prežiť nejakú hnusnú neromantickú chvíľku keď toto napísala, teraz tú depresiu preniesla na mňa. Nádherný preklad-ďakujem zaň.

Re: Popierania a lži Od: Neprihlásený - 10.03. 2009
to bolo úžasné

Re: Popierania a lži Od: Jin - 09.03. 2009
tobolokrásne melancholické ,až mi vyhrkla slzička

Re: Popierania a lži Od: soraki - 08.03. 2009
Tohle bylo hodně zvláštní, neříkám, že to nebylo nádherné, to ne, ale bylo to prostě jiné... takové, já nevím, jako kdyby napsané v depresi, nebo v nějaké bolesti... no, asi blábolím, že? To nic, to se mi stává často :-D

Re: Popierania a lži Od: Lucka - 08.03. 2009
Rovnako ako JSark ani ja nestíham čítať, tobôž komentovať..=( čo ma zase veľmi hnevá..ale tvoje preklady si komentár zaslúžia.. Jedinou mojou výhovorkou je, že v stredu mám monitor..a kedže som si to nechala viac-menej na poslednú chvíľu, nestíham absolútne nič.. :o(
Re: Popierania a lži Od: Lucka - 08.03. 2009
Ako som písala, môj syn taktiež, dnes prvý raz vytiahol matiku. Už to aj zabalil a hrá sa na počítači. Myslím, že nemá cenu absolútne sa vzrušovať. Nejako to dopadne. Budem držať palečky.
Lucka Od: Jimmi - 08.03. 2009
To som bola ja, prepísala som nesprávny chlievik. Ak to o niečom svedčí. Prepáč.
Re: Lucka Od: Lucka - 09.03. 2009
Ďakujem mooc..:O) veď snáď to nejako zvládnem.. :O) dúfam,že synovi sa to tiež podarí..:)tak a padám sa učiť..ozvem sa až po monitore.t.j. v stredu popoludní..dúfam, že dovtedy sem niečo pribudne.. :) nech sa mám načo tešiť..

Re: Popierania a lži Od: ladyF - 08.03. 2009
Zvláštní a krásné...anebo krásné a zvláštní, těžko říct. nemám moc čas, takže nové kapitoly okomentuju až je přečtu, ale tomuto jsem prstě neodolala...aspoň malý oddych. P.S. Brzy se nám uzdrav, Jimmi!

Re: Popierania a lži Od: Lucy18 - 08.03. 2009
Nádherka,krása,úžas...proste waw. Nemam slov

Prehľad článkov k tejto téme: