Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od LadyF

Moje fretka a já

Preklady jednorazoviek od LadyF
Vložené: LadyF - 28.05. 2015 Téma: Preklady jednorazoviek od LadyF
LadyF nám napísal:

Moje Fretka a já: Příručka pro chovatele


Originál: http://cherusha.livejournal.com/4535.html

Autor: Cherusha

Překlad: LadyF

Beta: arabeska

Pár: Harry/Draco

Přístupnost: 13+

Prohlášení: Autorská práva patří JKR a spol. Překlad nevznikl za účelem zisku. 

Stav: žádost poslána, autorka nezastižena

 

Poznámka překladatelky: Tentokrát kratičká povídka z mého drarry archivu. Je hravá a neškodná, jako ta fretka. Taky ji chcete domů?

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 


Fretka je hravá a neuvěřitelně zvídavá. Nezapomeňte svůj domov zabezpečit proti újmám, protože dokáže proklouznout i tam, kam nemá.

V moment, kdy se nastěhoval, prošmejdil každý pokoj. Na vše měl svůj názor. Nábytek označil za nevkusný. Vadilo mu, že závěsy se nehodí k nábytku. Některé druhy nábytku zcela postrádal. Když se na ně ptal, vysvětlil jsi, že odjakživa jíš u televize, takže jsi stůl nikdy nepotřeboval.

Rudo-zlaté povlečení se lvem ve tvé ložnici neshledal ani vzdáleně vtipným. Hrozil, že je spálí, pokud je okamžitě nepřevlečeš. Vrhl se na tvůj šatník a vytáhl každý kus oblečení, který uznal za nenositelný. Když byl hotov, zbyl uvnitř jen oblek, který nosíváš na interview (koupila jej Hermiona) a černé polobotky. Zbytek ležel v hromádce na posteli, připraven na likvidaci mávnutím hůlky.

Katastrofa se zdála nevyhnutelnou. Naštěstí víš, že tajemství každého fungujícího vztahu spočívá v kompromisu. Po vzájemné dohodě sis mohl nechat polovinu šatníku výměnou za to, žes koupil zelené povlečení a pěkný jídelní stůl. Tím jsi ho také odradil od nápadu přemalovat zdi do zmijozelských odstínů.

Fretka je svéhlavá, ale dá se ochočit. Klíčem úspěchu je trpělivost a důslednost.

Byl jsi hrozně nervózní, když měli poprvé po jeho nastěhování přijít na návštěvu Ron s Hermionou. Bylo to jako setkání s rodiči, ale nesrovnatelně horší, protože už se předtím setkali a neudělali na sebe dobrý dojem.

První návštěva skutečně nedopadla dobře. Už od chvíle, kdy překročili práh, panovalo ve vzduchu napětí, jako červeně blikající varovný signál. Večer byl plný nadávek a vzájemného obviňování, až se nakonec návštěva nasupeně odebrala k odchodu. Poté jste se ošklivě pohádali a tys strávil noc na gauči.

A tak ti došlo, že je buď budeš muset držet po zbytek života od sebe, nebo je přimět, aby se k sobě alespoň chovali slušně. Učinil jsi rozhodnutí a obě strany jsi naléhavě požádal o druhou šanci. Ke tvé spokojenosti další pokus neskončil u výkřiků a zlobných nařčení. Ale pouze proto, že se uchýlili k vzájemnému ignorování, takže se noc vlekla v duchu nepříjemného mlčení.

Většina lidí by to v tomto bodě vzdala, ale tobě dodávala sílu nebelvírská tvrdošíjnost. Připomínal sis, že opakování je matka moudrosti, že všechno je o síle zvyku a tak dále. Neoblomnost se vyplatila a během dvanácté návštěvy jsi dosáhl svého.

Bylo to však matoucí a nejsi si zcela jist, jak se to přihodilo. Konverzace plynula jako obvykle: „Ahoj“ a „Podej mi brambory, prosím“. V průběhu večera však došlo k obratu o sto osmdesát stupňů – nakonec se spolu smáli a vzájemně se plácali po zádech jako staří přátelé. Zdálo se, že našli společné téma, a tím jsi byl ty. Ke tvé hrůze je bavilo vyměňovat si historky a smát se na tvůj účet. Konverzace najednou zněla takto: „Pamatuješ, jak…“ a „Máš pravdu! Tohle fakt dělává! A dělá taky…“ Byl jsi z toho v rozpacích a také jsi trochu žárlil na to, jak se sblížili. Jsi však chytrý kluk, a tak jsi chápal, že je to v nejlepším zájmu všech zúčastněných.

Fretka vyžaduje od svého páníčka plnou pozornost, když je vzhůru. Také má ráda mazlení a hlazení.

Rád ti vykládá. Mluví s tebou o všem možném, ať už o počasí nebo o tom, jaký měl den, o svých názorech na novou vládu nebo na nejnovější kolekci pánské módy. Škádlíváš ho, že miluje zvuk svého hlasu. Pravda však je, že ten zvuk miluješ i ty. Pokud zrovna nekřičí ani se nepošklebuje, je jeho hlas strohý a kultivovaný, ale také okouzlující.

Rád ho hýčkáš. O víkendech mu připravuješ snídani do postele. Občas se dokonce nechá nakrmit. Miluješ, když se celý rozcuchaný, probuzený vůní palačinek, protáhne a usměje. Považuješ to za chvíle, kdy je nejšťastnější a nejotevřenější.

Rovněž rád lehává na gauči – hlavu ti položí do klína a předčítá nahlas ranní zprávy. A ty ho mezitím vískáš ve vlasech, pohráváš si s jejich pramínky a omotáváš si je kolem prstů. Místo na zprávy se soustředíš na něj a on tě čas od času dloubne loktem do žeber, aby se ujistil, že posloucháš.

Nejradši ze všeho máš chvíle, kdy si usínáte v náruči. Sálá z něj příjemné teplo, je uvolněný a jeho dech tě šimrá na krku, zatímco vdechuješ vůni jeho vlasů. V těchto chvílích si nedokážeš představit, jak jsi kdy mohl žít bez něho, a usínáš s úsměvem rtech.

–konec–

Jo, a ještě…

Fretka má dlouhé, štíhlé tělo. Má velice ohebnou páteř.

Vlastnost, kterou jsi objevil s velkým potěšením. V mnoha případech se ukázala býti užitečnou.



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 30.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Moje fretka a já Od: Zuzana - 21.10. 2020
Rozkošná poviedočka. Dlho som tu nebola. nie je žiaľ čas, ale snáď sa mi podarí čítať zas viac. ďakujem za preklad.

Re: Moje fretka a já Od: Elizms - 27.08. 2020
Vždycky (už od dob mého dětství) jsem si chtěla ochočit hranostaje. Ale když nad tím teď tak přemýšlím, smířila bych se i s fretkou… Sladká povídka a skvělý překlad, děkuji. Elíz

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Moje fretka a já Od: ester - 18.08. 2016
Jeej fretka je velmi mile a rozkosne zvieratko

Re: Moje fretka a já Od: miroslava - 02.11. 2015
LadyF, náhodně jsem zabloudila sem, do tvého domečku, a moc se mi tady líbí. Úžasně překládáš, taže si jdu vyhledat další tvoje perličky. Děkuji

Re: Moje fretka a já Od: denice - 21.09. 2015
Tak jsem se po nějaké době vrátila, jak jsem si slíbila - a pořád je to kouzelné. Díky.

Re: Moje fretka a já Od: samba - 14.07. 2015
Úsměvné a tak hezky napsaná, že to vidím před sebou.

Re: Moje fretka a já Od: arabeska - 06.06. 2015
...není, co ještě dodat, čarodějko. Příště tam udělej jednu dvě hrubky, ať se cítím aspoň trošinku potřebná :D

Re: Moje fretka a já Od: Lopata - 03.06. 2015
To bylo kouzelné :) Děkuji!

Re: Moje fretka a já Od: nicco - 01.06. 2015
Kouzelná jednohubka. Děkuji za přeložení.

Re: Moje fretka a já Od: Jacomo - 31.05. 2015
Ochočit jde zjevně cokoliv, dokonce i Draco... ee, chtěla jsem říct fretka :-D Moc milé a moc vtipné. Zkrátka nádhera. Díky!

Re: Moje fretka a já Od: Julie - 28.05. 2015
Harry má zralý názor na vztahy, takže zvládne i fretku. Díky!

Re: Moje fretka a já Od: samba - 28.05. 2015
Nesmírně mílé a to jsem dnes potřebovala jako sůl. Dík za nakopnutí :)

Re: Moje fretka a já Od: Zuzana - 28.05. 2015
Ježííííš, to bolo krásne, ňuňaté. Ja chcem domov fretku:)

Re: Moje fretka a já Od: Jimmi - 28.05. 2015
Paráda, jednoznačne sa mi najviac páčila časť o zbližovaní s Ronom.... som škoďák... Ďakujem, perfektné.

Re: Moje fretka a já Od: marci - 28.05. 2015
Krásný návod :) ještě že je harry ochotný ke kompromisům a tvrdošíjný zároveň :)

Re: Moje fretka a já Od: denice - 28.05. 2015
No našel by se někdo, kdo by fretku nechtěl? Do tohoto návodu, jak ochočit zhýčkaného, rozmarného, avšak okouzlujícího tvora, jsem se okamžitě zamilovala. Díky.
Re: Moje fretka a já Od: mami - 29.06. 2015
Narozdiel od niektorých iných tvorov, táto aj niečo dáva a len neberie...kde sa také dajú zaobstarať?

Prehľad článkov k tejto téme:

mosylu: ( LadyF )14.07. 2015Bradavická knihovnice
Cherusha: ( LadyF )28.05. 2015Moje fretka a já
abbybanks: ( LadyF )09.05. 2015Patero výročí
. Úvod k poviedkam: ( LadyF )02.05. 2015Úvod