Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Etapy naděje

18. kapitola

Etapy naděje
Vložené: Lupina - 24.07. 2015 Téma: Etapy naděje
Luci.e.n nám napísal:

ETAPY NADĚJE

Stages of Hope

Originál: https://www.fanfiction.net/s/6892925/18/Stages-of-Hope

Autor: Kayly Silverstorm

Překlad: Luci.e.n             Beta: podik

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Pozn. autorky: Pár z vás se pozastavilo nad tím, že dospěláci nedostatečně podporují mezidimenzionální cestovatele, a tím, jak často je častují přízvisky jako ‚nepříčetný‘, ‚šílený‘ či ‚pomatený‘. Ohledně prvního bodu mi dovolte připomenout, že mezidimenzionální cestovatelé jsou docela tvrdý oříšek a přátelé z tohoto světa se stále ještě dozvídají o všech jejich zkušenostech. Podpora a porozumění vzrostou, jako se již podle mě stalo v porovnání se začátkem našeho příběhu.

K druhé otázce: dlouho jsem o tom přemýšlela, ale když se podíváte, jakým způsobem jsou popisovány postavy v knihách (a je tu plno postav, které byste mohli definovat jako ne úplně při smyslech), ani náznakem se tu nikdo nezabývá duševními poruchami. Moody je jednoduše paranoidní (a nezdá se, že by po měsících věznění v truhle prošel nějakým léčením), Sirius je prostě šílený (opět, žádná terapie pro bývalého vězně), Lockhart prostě ztratil paměť a neexistující terapii týraného Harryho ani nemusím zmiňovat, že? Takže můj výklad zní, že kouzelnický svět si jaksi tyto otázky neklade a je v těchto problémech jaksi nad věcí a prostě nemá kategorie, do které by zařadil psychicky narušené osoby. Nestyďte se se mnou nesouhlasit, jsem velmi zvědavá na vaše názory!

Pozn. překladatelky: Osobně jsem se nad množstvím přímých označení charakterů různými podobami přízviska ‚šílený‘ nepozastavila. Avšak skutečnost, že v kánonu se zjevně nikdo nezabývá léčbou následků psychických traumat, mi již delší dobu přijde zajímavá. Na druhou stranu, stejně jako JKR v knihách nezmiňuje, že i kouzelníci chodí na záchod, protože to prostě není ten styl vyprávění, kam by se to hodilo, tak by byl možná úplně jiný příběh, pokud by se rozepisovala o psychických traumatech jednotlivých postav. Asi by to již nebyly knihy určené pro čtenáře ve věku od 9ti let... Koneckonců, od toho máme fanfiction, což?! :) Nejeden fanfic příběh je postaven na snaze vylíčit psychiku postav realisticky a ne růžově a tím pádem vyprávět z toho plynoucí jiný vývoj událostí. A co si o tom myslíte vy?

_______________________________________

 

Kapitola 18

Další jednání se odehrála, jak bylo v případě Řádu zvykem, rychle a efektivně. Rozhodnutí padla, hlasy byly vyslyšeny, výsledky archivovány a nakonec dal Řád požehnání poskytnout pro finanční i celkovou podporu plánu mezidimenzionálních cestovatelů na utajeném nalezení a zničení viteálů.

Albus dokonce dokázal přimět všechny přítomné osoby zavázat se neporušitelným slibem, aby nevyzradili všechny nové informace. Někteří ohledně toho reptali, ale kvůli příliš vysokému počtu přítomných Zmijozelů se ta paranoia prostě nedala považovat za opodstatněnou.

Asi hodinu a půl po tom, co Harry svým legendárním mečem zavraždil část Voldemortovy duše, se setkání Řádu chýlilo ke konci a začali se zjevovat domácí skřítci s nápoji a pochutinami. Očarovaný smyčcový kvartet v rohu místnosti spustil Beethovena (Lilyina zásluha, protože to ona seznámila Luciuse s mudlovskou hudbou).

Remus očekával, že nově nabytá autorita mezidimenzionálních cestovatelů se vypaří hned, jak se setkají s ostatními členy Řádu. K jeho překvapení však maska sebevědomí a způsobilosti zůstávala neporušena. Zatímco Nevilla obléhali ti, co znali dobře zdejšího Chlapce, který zůstal naživu, a chtěli zjistit rozdíly, Hermiona dávala pár zájemcům improvizovanou přednášku o existujících prokletích duše a jejich historii a Harry - lépe to říct nelze - byl středem pozornosti.

Okolo něj se seskupily hloučky lidí, kteří se představovali, blahopřáli mu ke zničení viteálu a nebo mu kladli nejrůznější otázky. Ať už to bylo aurou nebezpečí, která jej obklopovala, bitevním oblečením, mečem, velmi nápadnou jizvou na čele nebo jeho přátelským vystupováním vůči všem, Harry s lehkostí okouzloval a ovládal davy a s přesnou mírou lichotek a povýšenosti dokázal, že všichni vypadali lépe.

Samozřejmě že většina z nich mu na to neskočila - sami byli zkušenými manipulátory. Avšak schopnost tahat za ty správné nitky a mít nasazenou tu správnou masku se vysoce cenila. Harryho statutu Chlapce, který zůstal naživu, to propůjčilo důvěryhodnost a vlastně to odvrátilo i dost pozornosti od Nevilla. Protože jejich Neville, když ještě žil, se nikdy nechoval takto klidně a tento Neville, ač zdvořile, nejevil vůbec žádný zájem jakkoli komunikovat s okolostojícími lidmi a místo toho se sám soustředil na Harryho.

Zatímco Remus tiše pozoroval okolní dění a tu a tam si s Lily vyměnili pohledy a pošeptali poznámky, nestačil se divit, kde se to ten mladý muž všechno naučil. Přemýšlel, kolik z chování Nevilla a Hermiony byla přirozenost či náhoda a kolik z toho si přesně naplánovali, aby podporovali Harryho roli.

Nechápal, jak ti tři můžou být tak schopní a zároveň většinu času tak neuvěřitelně nepřístupní a rozčilující.

Během celé dlouhé hodiny plné rozhovorů a družení zaváhal Harry pouze dvakrát.

Poprvé když se do skupinky mezidimenzionálních cestovatelů a jejich obdivovatelů přimíchal mladý zrzek.

„Ron Weasley,“ představil se s nenucenou přátelskostí, díky které se těšil oblibě u mnoha členů Řádu, a natáhl ruku k pozdravu. „Rád tě poznávám!“

Stisk ruky měl klidný a pevný, avšak v jeho očích se docela výrazně odrážel obdiv k mladému hrdinovi.

Harry se na okamžik zdál zahnaný do kouta. Remus, který mu stál po boku, viděl, jak vrhl pohled plný obav k Hermioně. Ta prostě zmlkla uprostřed věty a velmi nenápadně si k nim klestila cestu.

„Harry Potter,“ představil se pak Harry a dokonce zkroutil rty do úsměvu. „Těší mě.“

Ron se zakřenil.

„Nemůžu uvěřit, že jsi tu věc prostě zabil!“ rozplýval se. „A kde ses naučil zacházet s mečem? Vždycky jsem to chtěl umět, ale dneska je fakt těžký najít učitele. A taky dost drahý.“

V Harryho tváři se mihl záblesk šoku, ale pak zase nasadil nečitelný výraz. Ta změna proběhla tak rychle, že ji Remus skoro nepostřehl.

„Naučil jsem se to za chodu, spolu s mým přítelem,“ odpověděl tiše.

„Na vašich dobrodružných výpravách, že?“ zavtipkoval Ron, ale nepodařilo se mu skrýt jistý podtón touhy. „Vsadím se, že jste toho zažili spoustu.“

„Nikdy jsem nad tím neuvažoval jako nad dobrodružstvím,“ řekl Harry a nyní už zněl bezpochyby bezradně.

„Název ‚poslání‘ by byl ve skutečnosti mnohem vhodnější,“ vložila se do rozhovoru Hermiona hlasem upjatým a nervózním. Blíž k panice ji Remus nikdy nezažil. „Já jsem mimochodem Hermiona.“

Natáhla ruku.

Ronovy oči potemněly.

„Jo, já vím,“ řekl chraplavě. „Já... Tak trochu jsem byl u toho, když jsi zemřela... Teda když zemřelo tvé druhé já... Nebo co.“

Potřásl si s ní rukou, ale pouze na vteřinu, a hned jak splnil čas, kdy je to ještě slušné, ji pustil.

„Každopádně,“ řekl poté a očividně se snažil změnit téma, „předvedla jsi skvělý ochranný štít. Můj bratr je odeklínač, takže o štítech něco málo vím...“

„Ano, měl na starost bezpečnost dnešního večera, že? Zaregistrovala jsem jeho osobní podpis v zaštítění letaxové sítě a také jednu nebo dvě stopy v kotvení ochran, které musel převzít z egyptských pyramid - tenhle druh štítů jsem viděla pouze u starověkých hrobů...“

Nyní Hermiona vyloženě blábolila. Proud jejích slov nezastavil ani Harryho varovný stisk ramene. Ron se mezitím vzpamatoval z toho, že vidí mrtvou spolužačku a zíral na ni jako na někoho, kdo patří ke svatému Mungovi.

„Jo,“ pronesl se zřejmým nedostatkem nadšení, „jasně. Hele, musím se vrátit zpátky k mamce, ta záležitost s viteálem s ní celkem otřásla. Ale pokud bys chtěl, Harry, mohli bychom se někdy sejít a třeba si jít zalítat? Pracuju v oddělení styku s veřejností u Kudleyských kanonýrů, takže bych mohl sehnat povolení použít jejich hřiště. Popřemýšlej o tom...“

Podruhé Harrymu potřásl rukou, kývl směrem k ostatním a pak se vrátil ke skupince Weasleyů čekajících opodál.

Harry vzal divoce mrkající Hermionu kolem ramen a přitiskl ji blíž k sobě.

„Kdy jsem se stal Viktorem Krumem?“ zeptal se Harry tiše a chraptivě a na chvíli zabořil hlavu do jejích vlasů.

„Patrně tehdy, kdy jsem se proměnila zpátky v nesnesitelnou šprtku,“ zašeptala Hermiona a zavřela oči.

Chvíli spolu takto stáli v tichosti a Lily a Remus se snažili zastínit je od zbytku místnosti. Vzdáleně chápali, co pro oba dva toto setkání znamená. Lily rychle pokynula Luciusovi, aby přišel blíž. Pravděpodobně chtěla Harryho a Hermionu přesunout někam více do soukromí a pak je společně poslat domů. Avšak právě v tu chvíli, opět prokazující svoji neuvěřitelnou schopnost špatného načasování, si to přímo do středu jejich skupinky nakráčel James Potter.

Současně se staly dvě věci.

Harry vzhlédl a s naprostou nevírou zíral na dvojníka svého otce. A z ničeho nic se zjevili Sirius se Severusem a vklínili se mezi Lily, Remuse a Jamese. Provedli to s lehkostí mnohaleté praxe a nikdo mimo jejich malou skupinku to pravděpodobně vůbec nepostřehl.

Avšak Harry ano a jeho oči se rozšířily, když viděl kompaktní linii, kterou Sirius a ostatní před Jamesem vytvořili, Remuse naježeného zlostí a způsob, jakým se Lily dívala všude možně, jen ne na Jamese.

Ten si povzdychl, trochu lítostivě a trochu frustrovaně, jako by mu přišlo směšné, že se vůbec obtěžují, a Remusův hněv se o pár stupňů zvýšil. James se posunul kupředu a Severus mu opravdu zastoupil cestu.

Tváří v tvář svému někdejšímu trýzniteli tázavě zvedl obočí a neustoupil. Ani o píď.

„Snape,“ odfrkl posměšně James, hlasem plným toho starého nepřátelství a tentokrát Harry viditelně ucukl. „Jen se chci představit. Vyser se na to.“

„Myslím, že není nutné používat takové obraty, Jamesi,“ řekl Sirius chladně. „Všichni jsme snad dospělí.“

Znělo to jako úplně normální poznámka, kterou by mohl říct kdokoli, kdo by se snažil zklidnit napjatou situaci. Ale pro ně všechny to znamenalo mnohem víc. Roky zesměšňování a popichování, roky snah zvítězit nad tou druhou partou, pro čtyři přátele skončily, když tuto bitvu vyhráli. Ne však pro Jamese.

To také vyústilo v katastrofu, která jejich nenávist vynesla do popředí. Remus nemohl zabránit hlubokému hrdelnímu zavrčení. Zvíře uvnitř něj se tlačilo na povrch a chtělo skočit po muži, který pro ně všechny představoval nebezpečí.

„Remusi,“ řekla Lily tiše a zněla velmi unaveně. „Siriusi, Severusi. To je v pořádku. Ať si s Harrym promluví.“

Zeď vytvořená přáteli se neochotně rozpadla, i když Severus a Sirius stále velmi zřetelně stáli po boku Lily a před Remusem tak, aby nemohl po Jamesovi skočit (ne že by se v posledních letech něco takového stalo).

Napětí v místnosti by se dalo krájet. Harry i Hermiona stále zírali na jejich skupinku, jako by nemohli uvěřit, jaké míry nenávisti jsou právě svědkem.

Avšak James Potter se na dva mezidimenzionální cestovatele usmál a natáhl ruku k pozdravu stejně jako Ron. Ano, dokonce i Remus musel uznat, že ten muž dokáže zapůsobit svým šarmem.

Tentokrát přijala nabízenou ruku první Hermiona a zatímco se Harry vzpamatovával, tak ji podržela o trochu déle, než bylo nezbytné.

„James Potter,“ představil se, „vedoucí bystrozor na ministerstvu. Jsem vlastně spojka bystrozorů s Řádem.“

„To je hezké,“ podotkla Hermiona slabě - neobvykle krátký a mdlý komentář od nejchytřejší osoby, jakou kdy Remus potkal. James se na ni zmateně podíval a pak už se soustředil na Harryho.

„Takže ty jsi taky Potter, že?“ zeptal se. „Jsme příbuzní?“

Nyní se nestačil divit Remus. Nikdo z nich ze zřejmých důvodů nenesl zodpovědnost za to, aby si s Jamesem někdo promluvil. Jednoduše proto předpokládal, že Albus tomu muži řekne, že to je jeho syn z jiné dimenze, předurčený k boji s Voldemortem. Vážně, co jiného by měl čekat?

Ale Harry ani Hermiona nevypadali překvapeně. Remus si náhle uvědomil, že se vědomě rozhodli mu to neříct. Vlastně neříct to nikomu mimo tu malou skupinku, která už věděla, kým Harry opravdu je.

Nyní, tváří v tvář přímé otázce, Harry zaváhal. Rychlým zkoumavým pohledem přejel od shora dolů muže, který byl téměř jeho otcem, a pak se přesunul ke skupince přátel stojících blízko něj, kteří soustředěně celou situaci pozorovali.

Teprve když ten výjev viděl očima nestranného pozorovatele, si Remus uvědomil, jak zvláštně a defenzivně musí vypadat. Teprve teď postřehl, jak Sirius natáhl ruku před Severuse, jakoby mu chtěl zabránit v jakémkoli možném útoku. Jak Severus stál vzpřímeněji než obvykle, bradu vystrčenou v dětinském gestu, které v každodenním životě už vůbec nepoužíval. Jak on sám položil obě ruce na Lilyina ramena, zároveň ji podporoval a krotil. Jak Lily upírala na Jamese ostražitý pohled a celá se třásla napětím.

Remus se nikdy nedozvěděl, kolik toho Harry vyčetl z rozestavění jejich skupiny, nebo kolik toho v tu chvíli věděl o jejich minulosti, avšak viděl, jak se v jeho tváři cosi bolestně napnulo.

„Ne,“ řekl nakonec, hlas stále chraptivý, ale klidný. „To asi těžko. Jsem mudlorozený.“

Lily vydechla a znělo to spíše jako zasyčení a Sirius nepohodlně přenesl váhu.

James, který vůbec nepostřehl, co se právě stalo, se stále usmíval.

„Škoda,“ řekl lehce, „rodina Potterů nikdy nebyla moc velká a moje děti by rády měly bratrance.“

„Máte děti,“ řekl Harry tiše. „To je hezké.“

„Ano, dva kluky a holku,“ odpověděl James pohotově. „Nejmladší je ve třetím ročníku. A tomu nejstaršímu je vlastně asi tak, jako tobě.“

„Nepovídejte,“ zašeptala Hermiona slabě.

Harrymu se téměř nepostřehnutelně začaly třást ruce. Jednu zvedl, aby si upravil vlasy, zatímco tou druhou sevřel pevněji stopku své sklenice.

„Jak se jmenuje?“ zeptal se.

„Peter,“ řekl James. „Po mém dobrém příteli, kterého zavraždili Smrtijedi, když jsme chodili do sedmého ročníku.“

Smutně se usmál.

„Doufám, že svět, ze kterého přicházíte, není tak zvrácený válkou jako ten náš, Harry.“

Harryho ruka, která svírala sklenici, povolila a sklenice by se roztříštila po podlaze. Ale Neville, který se k nim tiše připojil, aniž by na sebe upoutal pozornost, ji právě včas zachytil.

„Pokud nás omluvíte, pane bystrozore Pottere,“ řekl s přirozenou autoritou vojevůdce, „vyskytla se naléhavá záležitost, kterou s Harrym musím probrat v soukromí.“

„Ale samozřejmě,“ odpověděl vesele, ale něco v Nevillově výrazu jej zastavilo, aby si s nimi znovu podal ruku. „Předpokládám, že na příštím setkání budeme mít víc prostoru si popovídat.“

„Bezpochyby,“ pronesl Neville klidně. Dotkl se Harryho ramen, vyměnil si významný pohled se Siriusem a vyvedl svého přítele ven ze sálu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 18. kapitola Od: Jacomo - 28.08. 2015
Další kapitola a já zase koukám s pusou dokořán, co dokázala autorka vytvořit! Tohle už není jen fantasy příběh. Alternativní svět se tu zdá být zvláštním pokřiveným odrazem toho kanonického, ale co když je to naopak? Co když tato verze je záznamem reality a příběh, který nám přinesla Rowlingová, odpovídá skutečnosti asi stejně jako Babička od Němcové? Nějak mi tu všech mezidimenzionálních cestovatelů bylo líto. Nejenom že se potýkají s odloučením od svého domovského světa, ale jsou nuceni znovu prožívat ztráty, kterými už si prošli. Zejména Harry tváří v tvář Jamesovi, svému vzoru, který je v této realitě tím, proti komu stojí hradby odpůrců... opravdu smutné vyústění jiných životních rozhodnutí. Opět moc děkuju, Luci.e.n.! Je to zážitek číst!

Re: 18. kapitola Od: Densi - 04.08. 2015
Väčšina tejto poviedky mi príde taká smutná, ale krásna, ale táto kapitola bola fakt emotívna, najprv Ron a potom James ... muselo to byť pre Harry (a samozrejme v prípade Rona aj pre Hermionu) hrozne ťažké. Trocha nezvyk vidieť Jamesa a Siriusa od seba, to je také zvláštne, ale je to zaujímavé a som fakt zvedavá ako sa to bude ďalej vyvíjať.

Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 03.08. 2015
Moji milí čtenáři a čtenářky, nevím, kam jinam sdělit novinky ohledně další kapitoly, tak píši sem - z důvodů mé neplánované časové vytíženosti, v kombinace s týden nefungujícím internetem, bude další kapitola zveřejněna až v pátek 7.8. Všem se moc omlouvám a prosím o pochopení. Děkuji. Vaše Luci.e.n

Re: 18. kapitola Od: maria - 29.07. 2015
dakujem za preklad

Re: 18. kapitola Od: Sally - 29.07. 2015
Ou, tak to bola silna nadielka aj pre silnejsie povahy, neskutocne mi ich je luto, klabosit s nemrtvym najlepsim kamaratom ako s naprostym cudzincom... James prekvspil, mohla som di myslit, ze nenavist medzi nim a Severusom sa nepoprie ani v druhej dimenzie, len som trochu zmatena, chcelo by to vsuvku z minulostu, najlepsie od priamych ucastnikov svaru :) kazdopadne sa tesim, co sa z toho vsetkeho vykluje. Vdaka za preklad a pardon za preklepy, pisem na mobile a je to moja smrt.

Re: 18. kapitola Od: lucky - 27.07. 2015
Tak se mi zdá, že Potter starší nebude příliš pozitivní postava. Děkuji

Re: 18. kapitola Od: katrin - 27.07. 2015
Ach ach, cakala som, ze tie stretnutia budu drsne, ale aj tak sa nedalo pripravit na ten prival smutku, ktory som citila kvoli Herm a Harrymu.. Teraz len dufam, ze vsetky emocne soky uz mame za sebou a ideme nabit Voldyho :)

Re: 18. kapitola Od: michelle13 - 27.07. 2015
Tak to bolo napätia. Perfektne sa to číta prosím ďaľšiu kapitoluuu

Re: 18. kapitola Od: arabeska - 27.07. 2015
Po dukladne rozprave s denici na tema psychologicka lecba v kouzelnickem svete s ni nemuzu jinak nez souhlasit. Vazne uzasna povidka. Diky!

Re: 18. kapitola Od: kattyV - 27.07. 2015
Líbí se mi, jak autorka umně naznačí co se děje tak aby si čtenář mohl domyslet velmi mnoho, ale podobně jako Larkinh doufám, že nám časem naše tušení potvrdí. Výborné, fakt výborné, stejně jako překlad. Díky. Pokud jde o otázku v úvodu, i tady souhlasím s Larkinh. V prvních dílech HP bylo úplně v pořádku, že Harry žádná traumata ze svého dětství nemá, stejně jako bylo v pořádku, že dvanáctileté děti zvládnou proniknout ke kameni mudrců údajně zabezpečeném proti dospělým kouzelníkům tím nejschopnějším v celém kouzelnickém světě. Z pohledu dětské literatury je to v pořádku. Devítileté děti nepřemýšlí o psychických traumatech a s naprostou samozřejmostí předpokládají, že by takové věci zvládly. Teprve později, to přestává díky své temnosti kniha pro děti, ale logických a psychologicky hodnověrných vysvětlení bohužel nepřibývá. Možná ale právě toto je ten důvod, proč vzniká takové množství FF povídek právě kolem světa HP. Přiznám se, že neznám příliš ostatní FF fandomy, ale nějak mám pocit, že ty jsou ještě více než FF HP založeny na slashi a nic jiného neřeší. A já uznávám, že ačkoli třeba pána prstenů miluju, tak jako autorku mne prostě neinspiruje. Tam pro mne všechno sedí a nepociťuji touhu to měnit. Zatímco ve světě HP je tolik problematických míst, že my autoři máme spoustu prostoru je logicky vysvětlit, objasnit, případně opravit.

Re: 18. kapitola Od: larkinh - 26.07. 2015
Doufám, že autorka trochu víc rozvede, co se mezi Jamesem a ostatními vlastně stalo, kromě těch náznaků, co tu zatím byli. Jinak k té poznámce - podle mého názoru JKR napsala první knihy pro děti 9+, ale poslední knihu pro děti 15+. To mohlo být v pohodě tenkrát, když její čtenáři stárli s vydáváním knih, ale ne dnes. Podle mě se měla držet buď věku 9 let nebo 15, ale nemíchat do dohromady… každopádně, jako ff vzniklo hodně povídek na mnohem větší úrovni, co se kvality týče, než originál. JKR nedá upřít pouze jediné - založila celý nový svět. A na závěr - děkuji za překlad.

Re: 18. kapitola Od: tigy - 26.07. 2015
James vyzeral byť naozaj v pohode, ale asi sú tam nejaké staré krivdy a rozbroje, o ktorých ešte nevieme, ale snáď sa neskôr dozvieme... Ron je asi rovnaký vo všetkých dimenziách :) Vďaka, Luci.e.n, za ďalšiu kapitolku! :)

Re: 18. kapitola Od: Pejsan - 26.07. 2015
Zvláštní, jak by vztahy lidí mohly být v každí dimenzi jiné a tím pádm i příběh může mít spousty variant konců. Děkuji za překlad.

Re: 18. kapitola Od: samba - 26.07. 2015
Kde je zakopaný pes ? Bystrozor Potter mi příjde jako príma chlapík , tak proč taková reakce ze strany Siriuse a spol ? To muselo být opravdu bolestivé setkání pro Hermionu a Harryho.Děkuji
Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 28.07. 2015
Ha, tak to je zajímavé, jsi snad první, komu je James v této kapitole sympatický! :) On působí jako prima chlapík, ale to pozadí jeho vztahu s ostatními je hlubší. Však počkej na další kapitoly :) Jsem zvědavá, co na něj budeš říkat dál.

Re: 18. kapitola Od: Sammi - 26.07. 2015
Koukám, že v jiné dimenzi James nestihl dospět..

Re: 18. kapitola Od: Khira - 25.07. 2015
Nemôžem si pomôcť ale rozdelenie Jamesa a Siriusa mi je proti srsti :-( Poviedka ale výborná.Harry ako vodca sa mi paci,v rowlingovej verzii mi stale prišiel ako dieťa a lacná výhra cez expeliarmus mi tiež neprišla ktovieako zavratna.Takže tento Harry presne podľa môjho gusta,vrátane Hermiony a Nevila.Ďakujem za kapitolu,preklad výborný
Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 28.07. 2015
Já jsem si na nové duo Sirius a Severus zvykla celkem rychle, James mi tam vůbec nechybí. Tvoje poznámka o tom, že v kánonu ti Harry pořád přišel jako dítě mě zaujala, protože mám úplně ten samý dojem. Díky moc! :)

Re: 18. kapitola Od: denice - 25.07. 2015
Nesmírně se mi líbila jednotná fronta Sirius - Severus - Lily - Remus. Nemůžu si pomoct, ale Lily s manželem jsou zatím v tomto příběhu mé nejoblíbenější postavy. Pokud se týče poznámek v úvodu, svět HP vnímám jako přímý odkaz na anglickou literaturu 19.a počátku 20. století, proto mě taky tak uchvacuje. V této době byla Británie impériem, nad kterým slunce nezapadalo, takže výchova a život byl o tom, že jedinec musí být silný a v první řadě plnit své povinnosti a nekňučet, ale brát život tak, jak jde, a vyrovnat se s ním. Války, smrt, úmrtnost malých dětí a různá neštěstí byla prostě velmi blízkou a pravděpodobnou životní realitou. Ale je to jen můj názor :-) Díky.
Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 28.07. 2015
Konečně - další člověk, který si oblíbil Lily a Remuse! :) Tvůj názor ohledně odkazu na anglickou literaturu 19. století mě zaujal, nenapadlo mě na to nahlížet takto! Hmm.. Nepřijde mi to úplně mimo, něco na tom možná bude. Díky! :)

Re: 18. kapitola Od: soraki - 25.07. 2015
Och můj bože, to tedy byl nářez, normálně mám husí kůži, brrr. Miluji tohoto Nevil.. Díky za skvělé počtení

Re: 18. kapitola Od: petty002 - 25.07. 2015
Skvělá kapča, v každé další je zas o nějaké překvapení nebo tajnůstkaření navíc ;-).

Re: 18. kapitola Od: LadyLillyPotterml - 25.07. 2015
Chudák Harry:(

Re: 18. kapitola Od: kakostka - 25.07. 2015
Setkání s Jamesem, to bylo opravdu srdcervoucí... řekla bych, že v této dimenzi předvádí to, o čem mluví Severus v té "naší dimenzi". Syn Petr, šéfbystrozor, Ron...ach bože, to je víc setkání, než jedna bytost zvládne. Včetně Hermiony, ach jo. Ale bylo fajn vidět, jak je všichni brání, Siri, Severus, Remus i Lily. Albus se opomněl zmínit a nebo tím něco sledoval? James neviděl, že je Harry celej on? Asi ne. Neville zabodoval, je to skvělej kámoš. Díky za překlad, tahle kapitola musela být velmi náročná na emoce. Krásně se to čte, jako když teče potůček. Díky.
Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 28.07. 2015
Děkuji ti, to jsi krásně napsala s tím tekoucím potůčkem, úplně mě to dojalo :) Právě výrazná přítomnost emocí celkově v této povídce mě na tom moc baví, i co se týče překládání. James je tu asi opravdu pěkný ignorant, takže se nedivím, že podobu nepostřehl. Na naše hrdiny toho je opravdu moc - ještě že si vypěstovali tu podivnou a zdánlivě nezdolnou psychickou odolnost!

Re: 18. kapitola Od: lenty - 25.07. 2015
Musím říct, že tahle povídka mě dostala. Mám raději dramione, takže , když jsem si přečetla, že je to bez pairingu, tak jsem dost váhala, jestli začít číst. No a teď nažhaveně čekám na další kapitoly..... Zápletka je zajímavá a hodně chytlavá, myslím, že jsem se ještě nesetkala s tak barvitým popisováním charakterů. Nejvíc se mi líbí asi Neville, pravdou je, že si s ním mohla Rowlingová trochu víc pohrát, je to zajímavá postava. Omlouvám se, trochu jsem se rozepsala, ale začala jsem těď taky trochu psát, takže začnu i více komentovat. Přiznám se,že jsem to trochu opomíjela,ale teď se budu víc snažit. Přece jen odezvy čtenářů jsou opravdu důležité... Moc děkuji za překlady
Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 28.07. 2015
Děkuji, je pro mě ctí, že tě povídka zaujala. I když nejsem jejím autorem, velmi mě těší když vidím, že je pro koho překládat a že jsem vybrala zajímavý příběh. :) Autorka charaktery popisuje dosti barvitě a to mě moc baví. JKR si rozhodně mohla pohrát s více postavami! Jak už jsem tu ale psala, ještě že máme tolik nadaných autorek fanfic, které některé postavy rozpitvají do hloubky, jakou si zaslouží.

Re: 18. kapitola Od: gleti - 25.07. 2015
ke všem problémům, které cestovatelé mají, se musí vyrovnat i s problematickými vztahy v této realitě. jedním slovem Brrrrr.

Re: 18. kapitola Od: Zuzana - 24.07. 2015
To, že Rowlingová neliečila traumy mi vôbec nevadilo, ani som si to neuvedomovala, ale prekvapovalo ma to, že v knihe určenej deťom, kapú hlavní hrdinovia ako muchy a tí ktorí nezomreli, prišli o svojich najbližších. Dosť mi vadila autorkina posadlosť vyrábaním nešťastných a traumatizovaných ľudí. A zabitie Freda jej neodpustím:( Táto kapitola bola zase dosť ťažká. Hermiona a Ron... chúďa musela príšerne trpieť. James a stretnutie s Harrym, bolo také divné. James je nesympatický chlap. Brr. Ale Lily tak isto. Nemám ju rada. Strašne sa mi ale páči Lupin a Severus, hlavne to aký je nedotknutý zlom:) Ďakujem za preklad.
Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 28.07. 2015
Možná, že kniha byla zpočátku určená dětem, ale později se to samotné JKR trochu vymklo a svět si začal žít vlastním životem a najednou to příběh pro děti už nebyl. Za mě je tohle v pořádku. Ovšem to, že "vyrobí" spoustu nešťastných a traumatizovaných lidí, ale někteří se dle toho nechovají a nebo se jim nedostatečně věnuje, to mě mrzí - TOLIK nevyčerpaného potenciálu!! Ještě že máme spoustu nadaných autorek fanfiction, kteří si s tímto dokáží pohrát :)

Re: 18. kapitola Od: Folwarczna - 24.07. 2015
No, tak to bylo napínavé. Zvláštní, Harry se ještě nezhroutil...setkání s Ronem a TÍMTO otcem musela být síla. James se tak vlastně projevoval i v kánonu...tady to jenom vyznělo naplno.

Re: 18. kapitola Od: MajaB - 24.07. 2015
Ten rozhovor s Jamesem!...To bylo napětí! Skvělá autorka, že do takového obyčejného rozhovoru dokáže nacpat tolik emocí, adrenalinu a úzkosti, vlastně zcela nenápadně....úplně mám uzel na žaludku....a překlad! Páni, tohle nebylo napsané v češtině? .-) prostě paráda! Díky!
Re: 18. kapitola Od: Neprihlásený - 28.07. 2015
Přesně tak, autorka je skvělá, její styl vyprávění mě dostává, i když čtu povídku třeba už podruhé. Děkuju ti za velkou poklonu. Z toho mám zase uzel na žaludku já :) Tahle povídka je moje předkladatelská premiéra, jsem hrozně ráda, že se to i ostatním dobře čte a že takto můžu dál šířit skvělá dílka do českých krajů. :)

Re: 18. kapitola Od: Packa - 24.07. 2015
Zdravím a zároveň moc děkuji za překlad. Je to druhá povídka kterou zde čtu a jsem z ní nadšená. Byla jsem zvědavá na setkání našich hrdinů s Ronem a Jamesem. Líbí se mi vykreslení charakterů a skloubení s "jinou realitou". Ještě jednou děkuji a těším se na další kapitolu.
Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 28.07. 2015
Je mi ctí, že zrovna povídka mého výběru a překladu stojí u tvého seznamování s tímto webem. Snad se sem budeš ještě dlouho ráda vracet :) Vykreslení charakterů se mi tu taky moc líbí. Děkuji!

Re: 18. kapitola Od: scully - 24.07. 2015
A Ron a James na scéně. Moc pěkná kapitolka,děkuju za překlad

Re: 18. kapitola Od: Jirka005 - 24.07. 2015
Tohle je podle mě aktuálně nejlepší povídka, která se tady překládá. Ne jentak nějaká hra s nějakým "coby-kdyby" bylo něco málo jinak, nebo hříčky s emocemi. Ale plnohodnotný příběh se snahou o reálné charaktery. Mám rád příběhy "plnobarevné", kde nechybí akce ani myšlenková hloubka a to tohle taky splňuje a dokonce zbývá prostor i na pěkný díl humoru. Takže díky moc za překlad, hlavně kvůli této věci sem nyní chodím číst.
Re: 18. kapitola Od: Luci.e.n - 28.07. 2015
Popsal jsi to moc krásně, přesně toto mám na této povídce taky moc ráda. Jsem hrozně ráda, že tě povídka zaujala. Děkuju :)

Re: 18. kapitola Od: anizne - 24.07. 2015
moc pekne, dekuji za preklad, tesim se na dalsi kapitolu

Re: 18. kapitola Od: ivy - 24.07. 2015
opet krasna kapitola,nedokazala jsem odolat,abych si povidku neprecetla v originale,ale preklad je skvely.

Prehľad článkov k tejto téme:

kayly silverstorm: ( Luci.e.n )19.11. 2016Epilog
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )13.11. 201631. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )05.08. 201630. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )05.07. 201629. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )22.05. 201628. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )14.11. 201527. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )06.11. 201526. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )23.10. 201525. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )17.10. 201524. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )24.09. 201523. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )04.09. 201522. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )28.08. 201521. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )14.08. 201520. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )07.08. 201519. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )24.07. 201518. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )10.07. 201517. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )03.07. 201516. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )26.06. 201515. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )23.06. 201514. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )15.06. 201513. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )01.05. 201512. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )24.04. 201511. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )17.04. 201510. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )10.04. 20159. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )03.04. 20158. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )28.03. 20157. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )20.03. 20156. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )13.03. 20155. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )06.03. 20154. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )03.03. 20153. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )27.02. 20152. kapitola
kayly silverstorm: ( Luci.e.n )23.02. 20151. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Luci.e.n )22.02. 2015Úvod k poviedke