Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Albus Potter a Rok jezevce

20. Poslední kapka a první trest

Albus Potter a Rok jezevce
Vložené: Lupina - 13.08. 2015 Téma: Albus Potter a Rok jezevce
denice nám napísal:

Albus Potter and the Year of the Badger

Albus Potter a Rok jezevce


Originálhttps://www.fanfiction.net/s/4256837/20/Albus-Potter-And-the-Year-of-The-Badger

 

AutorBartimus Crotchety

Překlad: denice

Beta: Jimmi a Lupina

Banner: Inverarity

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

20. Poslední kapka a první trest

 

Poznámka autora: Momentálně mám potíže s betou. Bez dalších řečí mi dala mi sbohem s tím, že léto stráví někde, kde není připojení k internetu. A nedávno jsem viděl její práci na jiném místě. To mi nepřijde jako hezký způsob říct „už víc nechci betovat tvoji povídku“. Ještě čekám během tohoto týdne na mail od potenciální bety. Moje přítelkyně, brilantní autorka, byla tak laskavá a několikrát mi pomohla, protože jsem už začal, ale nechci ji s tím zatěžovat, tak ji o to nežádám. Takže tuhle kapitolu dostanete takovou, jaká je. Ještě není vánoční, ale slibuji, že další kapitola už bude. Pokud najdete do očí bijící chyby, opravím je. Četl jsem to po sobě, ale prostě nevidím chyby ve svém vlastním textu. Chachá! Doufám, že se vám to bude líbit, myslím, že to má správný břink.

 

Do Bradavic přicházely Vánoce.

Hagridův synovec Hagger přinesl pár stromů. Hagrid všechny ujišťoval, že Hagger má pouhých osm let, ale bylo těžké tomu věřit. V každé ruce držel obrovskou jedli a nezdálo se, že by mu to dělalo nějaké potíže; jeho velká, řídkými vlasy porostlá hlava se otírala o svíce osvětlující Velkou síň. Zdržel se, aby pomohl zavěsit ozdoby.

Albus zaslechl, že Hagridův bratr Dráp začal žít s klanem lidem přátelských obrů v horských kopcích nad Prasinkami, ale až doteď nevěděl, že má nějaké děti. Navzdory své velikosti Hagger, usmívající se pokřiveným zubatým úsměvem, vypadal, že má dobrou povahu.

Profesorka Patilová svou hůlkou vykouzlila nějaké mnohobarevné koule. Byly bronzové, safírově modré, karmínově rudé, zlaté, stříbřitě černé, jasně žluté, smaragdově zelené a stříbrné, a přenášela je na místa, kam patřily, zatímco profesorka Bastová přeměnila jiskřivé rampouchy od vrcholků jedlí až po spodní větve. Profesor Flint spokojeně bafal ze své dýmky, když ho Hagger zvedl ve své dlani ke špičkám obou stromů. Zatřepal lektvarem, aby ho promíchal, a vylil jej na stromy. Bílá hmota stékala dolů a přilnula ke větvím.  Později na ni Albus sáhl, na dotek byla studená jako sníh, ale suchá a nezdálo se, že by tála. Obří chlapec zavěsil ještě pár girland a stuh a zdál se být ještě vyšší vedle vzrušených malých skřítků.  Ti pomáhali s výzdobou a předváděli přitom úžasné výkony v precizní levitaci. Nedlouho nato byla hlavní síň ozdobena těmito připomínkami vánočních svátků a provoněna stále zelenými keři.

Albus s Rose vesele promlouvali o prázdninových plánech, to ráno posílali několik sov, pracovali na překvapení pro svého kamaráda. Nebylo těžké to před Scorpiusem utajit, protože v poslední době byl mimo natolik, aby jim při tom nedělal potíže.

V těch posledních pár dnech si Albus nemohl pomoci, aby si nelámal hlavu s tím, jestli se Scorpius konečně nezhroutil pod vším tím tlakem.

Kdysi aktivní Scorpius se stal apatickým a uzavřeným.

Zvládl fakt, že nejede domů na prázdniny, když to řekl jen úzkému okruhu svých přátel, ale bylo pro něj nesnesitelné, že o tak osobní věci věděla většina školy, a když na to přijde, celý kouzelnický svět.

Albus, který měl kdysi na titulní straně Věštce obří fotografii, na níž se v Příčné ulici šťoural v nose, s ním soucítil.

Scorpius ráno vstal poslední, na snídani nepřišel, oběd snědl sám ve sklepě, a když ho Albus nakonec přiměl, aby přišel na večeři, jen se v jídle vrtal.

Ovšem opravdový strach dostal Albus poté, co Scorpius odmítl dohadovat se s Rose.

Při hodině astronomie pracovali na hvězdném grafu severozápadního kvadrantu pro jejich zasněnou profesorku s očima jako kávové podšálky, Astru Peeksovou, když Rose nakreslila nesprávně jedno souhvězdí.

Albus to poznal, věděl, že i Scorpius ho zná, a ze lstivého pohledu Rose pochopil, že ona si je toho dobře vědoma. Pak se přisunula ke Scorpiusovi a požádala ho, aby to zkontroloval, než se pustí do další práce. Podíval se na to, řekl, že je to dobré a přisunul jí pergamen zpět.

Vyměnila si s Albusem šokovaný pohled; souhvězdí, které schválně špatně umístila, byl Scorpius.

Když hodina skončila, Scorpius sbalil dalekohled a rezervní mapy, upustil svou stočenou práci do rukou profesorky Peeksové a poté, co jí oplatil přikývnutí, bez jediného slova odešel.

Albus s Rose pospíchali, aby ho dohonili, ale ztratili ho na další odbočce. Náhle zaslechli nějaké hlasy z chodby po jejich levé ruce.

Zmijozelové byli v uplynulém týdnu na Scorpiuse obzvlášť hrubí, jako by jejich kolej těžce urazilo, že odmítl nechat se přeřadit z Mrzimoru; a to, že se dozvěděli o narušených vazbách s jeho rodinou, byl jen impuls, na který čekali. Také nepomohlo, že vůdce zmijozelských trapičů Kian Kerry získal pár stoupenců.

Oba chlapci byli svým pravým opakem. Conner Janski měl široká ramena a střední výšku, opičí rysy a dlouhé ruce s vystouplými klouby a chlupatými hřbety. Vypadal jako typický nohshled, ale jeho světlé vlasy byly pečlivě upravené a vyznačoval se zženštilými způsoby. Cameron Zabala, vyšší než Conner a s mohutnou kostrou, měl z nějakého důvodu hlavu ostříhanou téměř dohola a oči blízko u sebe, jeho podlézavý smích zněl téměř jako chichotání.

Momentálně dotírali na Scorpiuse; bledý chlapec se snažil odejít, tvář mu rudla hněvem.

Scorpius náhle ztuhl, otočil se a skočil po Kianovi.

Albus překvapením strnul na místě, když je oba nohshledi  obstoupili a začali praskat klouby na rukou.

Scorpius býval rozzuřený už předtím, ale projevovalo se to zachmuřením a rychlým ústupem, když byl sám, nikdy se neuchýlil k násilí nebo nezačal útočit. Chlad a sebeovládání byly až doteď jeho ochranné známky. Nicméně nedávné události si vybraly svou daň. Teď se rval, a odváděl přitom slušnou práci.

Conner a Cameron už stáli těsně u nich, když si Albus uvědomil, že musí pomoci. Rozběhl se.

„Nedělej to!“ volala za ním Rose, „dostaneš nás do průšvihu!“

Albus se blížil k dvěma velkým klukům a jeho mozek pracoval na plné obrátky. Několik měsíců měl s nimi vyučování a věděl, že Conner si začal stěžovat jako první, když bylo třeba v bylinkářství umazat si ruce, takže mohl mít plnou pusu kritických řečí, ale sám by je s největší pravděpodobností nevzal dobře. Zamířil k němu a skočil mu na záda. Párkrát ho uhodil, než si větší kluk uvědomil, že byl napaden. „Sundej ze mě ty ruce!“ zakňučel Conner. „Dejte ho dolů!“

Cameron se natahoval po Albusovi, ale vznesl se do vzduchu a praštil hlavou o strop.

Zatímco Albus stále visel na Connerovi, viděl Rose stanout s vytaženou hůlkou.

„Jestli se máme dostat do potíží, ať už to stojí za to!“ prohlásila.

Když Conner uviděl hůlku, přestal se sápat po Albusovi a ten sklouzl dolů.

„Co se to tady děje?“ autoritativní hlas zazněl ozvěnou z haly. Albus nepoznal strýčka Nevilla, dokud k nim vysoký muž nepřistoupil. Conner přešel na druhou stranu a postavil se vedle omámeného Camerona. „Scorpius si začal!“ zakňoural.

„Pchá, dospěj!“ vykřikla Rose.

Neville po ní střelil pohledem, který ji okamžitě zastrašil, pak zamířil k místu, kde do Kiana stále bušil Scorpius, s tváří mokrou od slz a vybarvující se modřinou. Kianovi tekla z nosu krev a jen se chránil, ani se nepokoušel vracet rány.

Neville z něj jemně, ale energicky sundal Scorpiuse. Scorpius se tak soustředil na to, aby způsobil co největší újmu, že se pokusil schouleného Kiana nakopnout, než ho Neville odtáhl z dosahu.

„Nikdy nemluv o mé rodině! Jasné?“ zařval Scorpius. Začal bojovat proti pažím, které ho svíraly, ale Neville ho držel pevně. Když se nemohl pohnout, konečně se zhroutil a nešťastně se rozvzlykal. Zatímco plakal, Neville ho držel.

Profesor vzhlédl k ostatním studentům. „Vy dva, dostaňte Kiana na ošetřovnu, a vy dva jděte zpět do sklepa, všichni trest se mnou v pátek večer, žádné dohadování. Dvacet bodů za oba z Mrzimoru a Zmijozelu za rvačku, je mi jedno, kdo začal. Teď jděte!“

Rose s Albusem odešli na opačnou stranu než Zmijozelové a v tichosti zamířili zpět do společenské místnosti.

„Víš,“ poznamenala Rose, „měl pravdu.“

Albus na ni zmateně pohlédl: „Kdo?“

„Scorpius.“

Albus užasl ještě víc, musel si poslechnout, v čem Rose přiznává, že má Scorpius pravdu. „Pokračuj.“

Wingardium leviosa, moje zápěstí je opravdu příliš tuhé.“

Albus jen obrátil oči v sloup.

Ve sklepě čekali na Scorpiuse ještě skoro hodinu, než prošel kulatými dveřmi; vypadal lépe než v posledních dnech.

Usmál se na ně: „Tak trochu jsem nás dostal do potíží, že?“

Albus s Rose vydechli úlevou. „Cítíš se líp?“ vykřikla Rose.

Scorpius se usmál, maličko, ale přece. „Je zřejmé, že zbít toho čistokrevného prevíta byla dobrá terapie.“

„Sám jsi čistokrevný prevít,“ odsekla Rose hravě.

Rose se Scorpiusem svedli pěknou hádku předtím, než odešli všichni do postele; bylo jedno, že byly skoro dvě hodiny ráno, Scorpiusovo obrození způsobilo, že Albus v této věci pocítil optimismus.

Než zhasl světlo, projevil Albus svou zvědavost.

„Scorpiusi?“

„Jo?“

„O čem jsi mluvil s profesorem Longbottomem?“

Ve světle lampy byl ve Scorpiusově úsměvu patrný smutek. „Na svou situaci jsem se díval úplně špatně, jsou horší věci, které se mohou v rodině stát.“

Albus si pomyslel, že je tajemný. „Jako co?“

Scorpius pozvedl ruku, aby uzavřel téma. „Jestli ti to bude chtít říct, pak to udělá. Není na mně, abych o tom mluvil.“

Albus byl trochu naštvaný, ale byl příliš šťastný, že jeho kamarád je zase v pořádku, než aby mu to vydrželo, pak si popřáli dobrou noc.

Druhý den je stihlo dost nevraživých pohledů od Mrzimorů, kteří zaznamenali chybějící topasy v přesýpacích hodinách, ale pohmožděný a potlučený Kian Kerry a jeho kumpáni vypadali hůř. Mrzimor byla v podstatě mírumilovná kolej, ale Zmijozel měl své tyrany, některé horší než Conner a Cameron. Tohle ráno nebylo pro ty kluky dobré být hadem!

James a Fred se přiloudali se snídaní v rukou. „No konečně! Já věděl, že je náš příbuzný. Že jo, Frede?“

Fred s předstíraným znechucením souhlasil: „Trest... tss! S mladší generací to jde z kopce.“

„To snad ne!“ zavrčela Rose. „Jako by tety Ginny a Angie nedostaly v posledních pár letech z Bradavic hejno sov.“

Fred se uraženě zatvářil: „Jak víte, poslední rok a půl jsme trest neměli!“

James bez námahy navázal: „Na rozdíl od vás násilníků, my jsme hodní!“

Povedlo se jim vypadat nevinně, ale současně jaksi prohnaně.

Albus se usmál: „Ale my se nebudeme mít špatně! Trest nám přidělí strýček Neville. Jak strašné to může být? Mluví s pokojovými kytkami.“

K jeho zděšení si Fred s Jamesem vyměnili pohled, očividně vzpomínali na něco zlého.

„No co?“ ptal se Albus.

Fred se ušklíbl: „Pozdravuj od nás Umbridgeovou,“ a odešli.

Rose za nimi hleděla: „Dolores Jane Umbridgeová je pořád ještě v Azkabanu, tak co tím chtěli říct?“

Albus se Scorpiusem si vyměnili ustaraný pohled.

„Myslím, že v pátek večer to zjistíme,“ uzavřel Scorpius.

V pátek večer dorazili do arboreta včas. Trochu je vyvedlo z míry, když slyšeli, že si mají nejdřív obléct rukavice z dračí kůže. Ten pocit zesílil, když je profesor Longbottom informoval, že si mají vzít ještě kožené zástěry a brýle.

Když došli do jeho kanceláře ve čtvrtém patře, začal jim vysvětlovat jejich úkol.

„Už před několika lety Azkaban potřeboval posílit bezpečnost. Vzhledem k tomu, že mozkomoři byli vyhnáni, museli jsme najít stejně velkou hrozbu, jako byli oni. S profesorkou Prýtovou jsme pracovali na řešení, jímž byl vodní příkop kolem něj. Připravte se na setkání s prvním exemplářem, který jsme vypěstovali do tohoto příkopu.“

Přišli do prázdné části arboreta, do zaskleného prostoru, kde nerostly žádné rostliny kromě jedné vzadu.

Vypadalo to jako bylinkářova nejhorší noční můra. 

Mělo to chapadla a vířící úponky, modročerně skvrnité a silné, plné ošklivých ostnů delších než patnáct centimetrů a pohybovalo se to líně jako stočený had.

Neville se usmál, jako by pozoroval oblíbené dítě: „Dámo a pánové, seznamte se, to je Umbridgeovské býlí.“

Všichni byli zděšení. Conner jako první našel řeč: „To myslíte vážně, že nás pošlete k tomu monstru?“

Neville vypadal uraženě. „Umbridgeová není monstrum, je opravdu milá, tedy na křížence Úponice jedovaté a Ďáblova osidla.“ Najednou jeden úponek pleskl do skleněného krytu. Neville luskl prsty. „Ach ano, děkuji, Dolores, ona má i něco z Vrby mlátičky. Nedokážu uvěřit, že jsem na to zapomněl. Promiň!“

Všichni náhle pobledlí se po sobě podívali, když Neville zavrkal na rostlinu; zdálo se, že reagovala na jeho hlas a trochu se uklidnila.

„Dobrá!“ řekl. Ukázal na stojan se širokými meči na zdi uvnitř zaskleného prostoru. „Potřebuje občas prořezat, nejmíň dvakrát měsíčně, můžete ji obelstít tak, že jeden ji rozptýlí, druhý ořeže výhonky a další ho pak bude chránit. Všechny výhonky je třeba zkrátit na stejnou délku, to by vám mělo trvat jednu, dvě hodiny. Zmijozelové si vezmou levou stranu, Mrzimoři pravou. Jestli vás bodne, mám v kanceláři nějaký protijed, ale není ho neomezené množství, protože uvařit ho trvá dvanáct hodin, tak se snažte se tomu vyhnout. Dobře se bavte!“

Otočil se a nechal je tam.

O dvě a půl hodiny později scházeli dolů do sklepa. Gas se u krbu učil něčemu, co Cormac nazýval poker, a ptal se, proč karty nevybuchnou, když je obrátí. Když Gas uviděl, jak jsou všichni tři poškrábaní, otřesení a špinaví, zavolal: „Tak co, jaký byl trest?“

Scorpius odpověděl jako první: „Konečně jsem zažil něco horšího než zůstat u tetičky Daphne a Mike.“

Rose s Albusem se při té vzpomínce zachvěli.

Když všichni tři s povzdechem usedali ke stolu, skřítek jménem Gerty se přemístil z kuchyně a s radostí jim naléval z termosky dýňovou šťávu. Viděl je procházet kuchyní a myslel, že by jim mohla přijít k chuti. Vděčně se usmáli, čímž mu způsobili nekonečnou radost, než s prásknutím zmizel.

Tiše usrkávali a Albus s Rose se na sebe podívali.

„Máme pro tebe nějaké novinky, Mal-íčku,“ začal Albus.

„Jasně, vy dva cvoci zůstanete o prázdninách se mnou, místo co byste jeli domů ke svým rodinám, kam patříte,“ prohlásil Scorpius rezignovaně. „Myslím, že nemůžu váš názor změnit.“

Rose roztomile nakrčila nos: „Scorpiusi, drahoušku, kdypak se ti povedlo změnit můj názor?“

Zachechtali se.

Další den koloval seznam těch, kdo zůstávají na prázdniny. Obsahoval jména všech tří.

 

Myšlenka pro tento den: Odezva na zadání návrhu míšenců byla úžasná. Musím říct, že někteří z vás nedělali rozdíl mezi míšencem a hybridem. Kentauři, Minotaurus, nebo satyři jsou už hybridy, jako míšenci by tady byli nadbyteční, nemluvě o velmi znepokojující logistice… (zachvění J).  Pečlivě jsem zkoumal návrhy a měřítkem mi bylo, že druhy jsou zcela odlišné od lidí, přesto ale dost lidští, aby to bylo možné bez toho, že bych měl noční můry. Tak jsem vybral čtyři návrhy, které se mi líbily:

Člověk/upír

Člověk/jezerní člověk

Člověk/domácí skřítek

Člověk/Gorgona (příkladem je Medusa)

Zaslouží si to čestnou zmínku, ale prostě si to nedokážu představit bez toho, abych tento příběh nezměnil v horor: člověk/mozkomor. I když je to fascinující!

Tak zužte výběr, čtenáři, o kterém byste chtěli číst?

Díky!

Bart

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Kříženci, hybridi, druhy, fakt? Život si vždycky najde cestu. Co na to angorští králíci? l:Ol Dík za překlad.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: maria - 21.10. 2015
dakujem

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Iveta - 23.08. 2015
Aneb Jak Scorpius zmlátil zmijozelské :-D Ne, že by jim to neprospělo :-P Dolores vypadá jako roztomilá kytička, hned bych se s ní chtěla potkat. Neville má zjevně o kvalitní tresty postaráno :-D Rose a Albus potěšili, ale nepřekvapili. Jsou přece mrzimoři, jasně, že zůstanou o Vánocích s kamarádem. Máme šanci, doslechnout se něco o Roseině zázemí? Líbí se mi, jak Lilly vždycky v dopise něco vzkazuje Albusovi a zajímalo by mě, co si myslí i Hugo :-) Děkuji za kapitolu
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 10.09. 2015
Ona ta rvačka prospěla nejen zmijozelským, jak je vidno :-) S Dolores bych se setkat nechtěla, ale se zájmem bych přihlížela shledání obou dam téhož jména... O domovu Rose se možná najde ještě nějaká zmínka, ale nic velkého, aspoň myslím. Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: gleti - 21.08. 2015
popis milé Dolorés mi připomněl jednu krásnou adventní povídku o dnu otevřených dveří v bradavicích pro mudlovské rodiče.
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 10.09. 2015
Taky si na ni vzpomínám, musím si ji zase přečíst! Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Neprihlásený - 20.08. 2015
Dolores by byla na svou jmenovkyni hrda! :) Diky!
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 10.09. 2015
doufám, že se ty dvě jednou potkají :-) Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Folwarczna - 18.08. 2015
Jestli to bylo bez bety, tak to není poznat. Dolores je úžasná. A má Nevila ráda, že?
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 19.08. 2015
Dolores a Neville - to bude zřejmě vzájemná láska na první pohled :-) Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: kakostka - 17.08. 2015
Ty jo, to byla jízda. Scorpius konečně projevil svou emocionální stránku:-))) nechápu, proč nemůže Scorp domů a je mi ho líto. Zároven přemýšlím, kdo po kom vlastně jde a líbí se mi jak se trio zabydlelo v Bradavicích a funguje jako tým. V téhle kapitole je nááádherně vylíčená vánoční atmosféra, živě to vidím před sebou a vlastně so opakovaně užívám Kingsleyho jako ředitele... jo, to by byl ředitel. Díky.
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 19.08. 2015
Tady je vidět, že když už se Scorpius do něčeho pustí, dělá to opravdu důkladně :-). Na skutečný důvod, proč musel zůstat v Bradavicích, si ještě chvíli počkáme. abych pravdu řekla, Kingsley mě jako ředitel zatím nijak zvlášť neoslnil, tak jsem ráda, že si našel svou obdivovatelku :-) Děkuji!

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: MajaB - 17.08. 2015
tak nevím, ale Neville při své chvále Umbridgeové mi připoměl Severuse.... tím zaujetím pro nechutné .-) za mě kříženec člověk/upír....i když mi připadá, že upíři se v originálním světě HP nevyskytli...
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 19.08. 2015
Nevillovi Doloreska určitě připadá nádherná :-D Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: scully - 15.08. 2015
Zajímalo by mě,co by asi Dolores říkala na svoji jmenovkyni. Moc děkuju za překlad
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 16.08. 2015
Moc doufám, že byla příležitost, aby se obě Doloresky seznámily :-D Děkuji za velmi inspirativní komentář!

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: JSark - 14.08. 2015
Pomenovať rastlinu po Umbridžke? Desivé. :O
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Ale výstižné ;-) A strašně se mi líbí, že tolik let po válce Umbridgeová ještě trčí v Azkabanu. Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Marti - 14.08. 2015
Mám nějaké krvelačné myšlenky, představuji si, jak by asi dopadlo setkání Dolores a Dolores... :-D Ovšem z autorovy úvahy o kříženci člověka a mozkomora mě mrazí, to by byla hodně temná magie a nechci si ani představit, co by byla schopná taková kreatura napáchat. Snad bude autor shovívavý a vybere nějakou mírumilovnější postavu...
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
To jsou nádherně krvelačné myšlenky - téměř námět na povídku. Aspoň by lidská Dolores na vlastní kůži okusila, jak chutná, když člověku někdo ubližuje... Mě mrazí z více variant - když si představím, jak by podobné kreatury vznikaly ;-) Děkuji!

Toto nové trio je vážne super, keby chcela Rowla napísať pokračovanie HP, títo traja by boli ideálny materiál :) Ozaj, v úvodnom zhrnutí poviedky je ako hlavná postava namiesto Rose Weasleyovej uvedený Hugo Weasley :) Vďaka za kapitolku, denice!
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Budeme doufat, že se Rowlingová inspiruje! Jsem moc zvědavá, co by z tohoto tématu udělala :-) Jejda! Jakmile se Lupina vrátí z dovolené, poprosím ji, aby věc napravila. Děkuji, tigy!

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: skorpik62 - 13.08. 2015
Jejda, Scorpius ztratil trpělivost... Držel se dlouho, ale nakonec vztek vybublal ven - chudáci zmijozelové :D Strašně se mi líbí, jak trojka drží při sobě. Jedenáctileté dítě se vzdá možnosti být po půl roce opět doma? Vážně mezi nimi musí být pevné pouto :) Jsem zvědavá, co je o prázdninách čeká... Děkuji za úžasný překlad.
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Myslím, že Kian si teď dá pozor :-) Máš pravdu, tohle je od Albuse i Rose strašně moc hezké a i když vědí, že dělají správnou věc, úplně snadné vidět ostatní odjíždět domů asi zrovna nebude... Děkuji za milý komentář!

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Zuzana - 13.08. 2015
Dúfala som, že zostanú na sviatky so Scorpiusom, alebo, že ho vezmú na prázdniny k sebe. Som zvedavá ako tie sviatky v škole prežijú. Možno zábavnejšie ako by im bolo doma:) Nevillov trest bol naozaj hnusný:) tá rastlina je riadna mrcha. Ale tak už aj meno má také:) Ďakujem za preklad.
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Vzít k sobě ho nemohli, to maminka v dopise Scorpiusovi zakázala, takže zůstanou s ním jako správní kamarádi, to je od nich opravdu pěkné. Neville se nezdá, že? Musela jsem se smát, když ho trio podceňovalo :-) Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: larkinh - 13.08. 2015
To je tak krásně pohodová povídka - díky, že ji překládáš!
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Ty děti jsou opravdu moc prima, takže mám radost, že se líbí. Děkuji!

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Tarja - 13.08. 2015
Me prijde desiva uz i predstava skrizeni Dablova osidla s Vrbou mlatickou, vubec bych do toho nepotrebovala primichavat Uponici jedovatou (pomlati, uskrti, k cemu to jeste zduraznovat jedem :-D) Tomu se uz rika trest na urovni :-D Dekuji ;-)
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Když už chybí mozkomoři, je zřejmě třeba s naprostou jistotou vědět, že z Azkabanu neunikne opravdu nikdo z těch, kdo tam momentálně pobývají :-) Řekla bych, že většina osazenstva by dokázala napáchat mnohem horší věci, než tahle kytka :-) Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Michlik - 13.08. 2015
Hlasuji pro možnost člověk/upír. :D Ďábelská kytka pojmenovaná po ďábelské ženské
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Upír? No, už v příští kapitole budeme vědět... To je přesná definice obou, ženy i rostliny :-) Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Packa - 13.08. 2015
Opět skvěle přeloženo, díky. Kapitola vcelku poklidná až na jednu rvačku a "ďábelskou Dolores" (hezká pokojová kytka) - ta mě v této kapitole pobavila nejvíc. James s Fredem věděli o čem mluví - že by taky nějaký trest? HA Díky a těším se na další
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Ďábelská Dolores je opravdu dobrá. Jestlipak skutečná Dolores ví, že má v azkabanských příkopech jmenovkyni? James s Fredem se s touto Umbridgeovou už určitě setkali, nedovedu si představit, že by to takové dva výlupečky minulo. Muselo to být pro ně překvapení, vsadím se, že strýčka Nevilla podceňovali stejně jako Albus a spol. :-) Děkuji!

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Sally - 13.08. 2015
Tý joo, Scorpius sa nezdá :D tak to vyzerá, že niečo pochytil i od tatínka :D Krátka, prikrátka kapitolka :( dúfam, že ďalšia svojou dĺžkou prekoná túto. Vďaka za preklad :) Čo sa týka mišancov, medúza je fascinácie hodný kúsok! Páni, viete si predstaviť takého malé prváka/prváčku? :D
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Scorpiuse dráždili tak dlouho, že nakonec se nějak projevit prostě musel - a šlo mu to moc dobře :-) Další kapitoly už by měly být delší, některé snad i dvojnásobně. Ty míšence si raději ani nepředstavuji... Děkuji!

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: luisakralickova - 13.08. 2015
Údržba Dolores toť zajímavé výchovné opatření, děkuji.
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Údržba - to jsi mě dostala :-D Řekla bych, že všechny zúčastněné veškerá bojechtivost nadobro přešla. Děkuji.

mě se tedy i člověk/domácí skřítek zdá dost divný :D díky za další kapču :)
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
No, když si to představím - ale raději si to představovat nechci :-) Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: katrin - 13.08. 2015
Nedostatok bety rozhodne nebolo vidiet :) Kapitola zaujimava, aj ked prekvapko sa nekonalo, cakala som, ze ostanu vsetci traja na Vianoce na hrade :) To som zvedava, co vsetko stihnu vytrelit :D
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Tak si představuji, jak se Albus s Rose nenápadně okolo Scorpiuse plíží a tajemně si šeptají v domnění, že on nic neslyší a nevnímá... :-) Děkuji.

Historie se opakuje. Teď je ale Potter na straně kamaráda, který pomáhá jinému. Zalíbila se mi Umbridgeová, jestli pak azkabanští vězni vedí, co střeží jejich příkop. Mrzimor se nezdá, pěkně to hadi schytali.
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Autor dokázal moc pěkně využít kánon. Azkabanští vězni byli asi docela překvapení, když se k milé Dolores přiblížili... Děkuji.

Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: Sammi - 13.08. 2015
Ahoj, opět pěkné díky. Za mě člověk/jezerní člověk, nebo člověk/gorgona..
Re: 20. Poslední kapka a první trest Od: denice - 14.08. 2015
Dobrý výběr ;-) Děkuji!

Prehľad článkov k tejto téme:

Bartimus Crotchety: ( denice )15.10. 201529. Něco končí, něco začíná - ZÁVĚR
Bartimus Crotchety: ( denice )08.10. 201528. Odhalení
Bartimus Crotchety: ( denice )01.10. 201527. Nenahraditelné
Bartimus Crotchety: ( denice )24.09. 201526. Malfoyovský faktor
Bartimus Crotchety: ( denice )17.09. 201525. Incendio!
Bartimus Crotchety: ( denice )10.09. 201524. Stín pochybností
Bartimus Crotchety: ( denice )03.09. 201523. Svět se změnil
Bartimus Crotchety: ( denice )27.08. 201522. Vánoční příběh
Bartimus Crotchety: ( denice )20.08. 201521. Lítost a přemítání
Bartimus Crotchety: ( denice )13.08. 201520. Poslední kapka a první trest
Bartimus Crotchety: ( denice )06.08. 201519: Podivnější a podivnější
Bartimus Crotchety: ( denice )30.07. 201518. Trojitá nit
Bartimus Crotchety: ( denice )23.07. 201517. Doutnající řevnivost
Bartimus Crotchety: ( denice )16.07. 201516. Jezevec a had
Bartimus Crotchety: ( denice )09.07. 201515. Souboj dřív, než se nadějete
Bartimus Crotchety: ( denice )02.07. 201514. Famfrpálové zkoušky a jiné tragédie
Bartimus Crotchety: ( denice )25.06. 201513. Nabytá perspektiva
Bartimus Crotchety: ( denice )18.06. 2015 12. Z vlastní volby
Bartimus Crotchety: ( denice )11.06. 201511. Létat jako draci ve tvých stopách
Bartimus Crotchety: ( denice )04.06. 201510. Upíři, růže a práce s hůlkou… Merline!
Bartimus Crotchety: ( denice )28.05. 20159. Konec velmi dlouhého dne!
Bartimus Crotchety: ( denice )21.05. 20158. Mal-formace
Bartimus Crotchety: ( denice )14.05. 20157. Mýty a omluvy
Bartimus Crotchety: ( denice )07.05. 20156. Něco se přihodilo na cestě k normálnosti
Bartimus Crotchety: ( denice )30.04. 20155. Větší očekávání
Bartimus Crotchety: ( denice )23.04. 20154. O jezevcích a košťatech
Bartimus Crotchety: ( denice )16.04. 20153. Potíže se zařazováním
Bartimus Crotchety: ( denice )09.04. 20152. Čluny, bratři a další rozhodnutí
( denice )02.04. 2015Kapitola 1: Zaškatulkovaní
. Úvod k poviedkam: ( denice )20.02. 2015Úvod k poviedke