Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Bezprútiková mágia

11. Výčitky

Bezprútiková mágia
Vložené: solace - 14.09. 2015 Téma: Bezprútiková mágia
solace nám napísal:

Bezprútiková mágia

Autor: Deeble

Preklad a banner: solace

Originál: Wandless Magic

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jedenásta kapitola – Výčitky

 

Hermiona bola našťastie v kuchyni sama, čo jej umožnilo pokojne si vynadať za chvíľkové pominutie zmyslov.

Nemala by si túžiť po Snapovi. Nikto by po ňom nemal túžiť.

Bol to postačujúci dôvod, keď bola jeho študentkou, no tri roky mimo Rokfortu a tri dni strávené s ním ako seberovným zjavne zmenili jej pohľad na tohto nepredvídateľného muža. Usúdila, že zdravý rozum bude musieť tentoraz zapracovať dôkladnejšie.

Bod číslo jeden: Je to sarkastický bastard.

To bolo nesporné – hoci sa teraz, keď jeho uštipačné poznámky neboli neustále zamerané na ňu a jej priateľov, zdal vtipnejší.

Bod dva: On môže za to, že nie si majsterkou elixírov.

Nuž, áno... ale musela uznať, že jeho pohnútky neboli také nespravodlivé, ako si myslela.

Tri: Robil všetko preto, aby ti pokazil detstvo.

Pochopiteľne, no taktiež pomohol zachrániť všetkých pred Voldemortom, takže sa tým pádom tieto dve veci rušia.

Štyri: Je škaredý. Má žlté zuby, spľasnuté vlasy a orlí nos.

Bohužiaľ, historka s Lockhartom ju celkom odradila od úžasne dobrého výzoru a prinútila ceniť si v prvom rade inteligenciu a kompetentnosť. Snape bol prinajmenšom nezabudnuteľný a ten jeho hlas – vážne si nikdy predtým nevšimla, aký bol podmanivý?

No dobre. Päť: Je to emocionálny mrzák. Čo ty na to?

Ach! Nuž – ach! Rozumný argument. Trochu ho podozrievala, že nebol nikdy zamilovaný, prinajmenšom nie úspešne, a navyše to považoval za pochabosť. Bolo nemožné si ho predstaviť, ako niekomu šepká do uška nežnosti. A domnievať sa, že ho vznešené city premenia ako bozk žabieho princa, bolo tiež nepravdepodobné.

Šesť, dodal rozum, teraz si už istý úspechom: Bude ťa rozptyľovať, a na to nemáš čas. Tvoj najlepší priateľ sa nachádza na hranici medzi životom a smrťou, ty sebecká hus!

Tak, a bolo po všetkom. Hermiona si zahryzla do pery a pripomenula si obraz Harryho, keď ho videla pred štyrmi mesiacmi – sklené oči, vlhká pokožka a dosiaľ chlapčensky vyhúknuté údy neprirodzene nehybné pod nemocničnou prikrývkou. Zatiaľ jej neprišiel na myseľ žiaden úžasný plán, ako ho odtiaľ dostať, no vedela, že si vyžiada maximálne utajenie, pretože akákoľvek snaha o zverejnenie by celkom iste viedla k jej vyhosteniu a uškodila ich veci. A utajenie sa bude týkať aj Snapa, takže bude lepšie, keď ich nezamotá do citových problémov.

Obraz Harryho neočakávane vystriedala spomienka na Snapa v kúpeľni, polospiaceho a poloodetého, no tentoraz siahajúcom po nej...

Sedem. Nechce ťa. Stále ťa vníma ako dieťa, pamätáš?

Hermiona si povzdychla a psychicky sa pripravila na dlhý a nepríjemný deň.

 

* * * * *

 

O tri poschodia vyššie Snape dokončil holenie a takisto hlboko zamyslený vošiel do sprchy. Na rozdiel od všeobecného názoru mal dostatok skúseností so ženami, aby rozoznal, keď oňho niektorá javila záujem, nehovoriac o rokoch pozorovania študentov zápasiacich so zamilovanosťou do svojich spolužiakov.

Vychádzajúc z toho, mal tri teórie týkajúce sa Hermioninho náhleho odchodu: Zrazu si uvedomila, že sa dotýka nenávideného bývalého učiteľa a znechutilo ju to, zrazu si uvedomila, že sa dotýka nenávideného bývalého učiteľa a vzrušilo ju to; alebo – a toto bola jeho hlavná hypotéza – ju znechutil fakt, že ju to vzrušilo a dúfala, že na to už nikdy viac nebude myslieť.

Rozhodne nemal záujem zapliesť sa s ňou. Koľko mala rokov, dvadsaťjeden? On bude mať o dva mesiace štyridsaťjeden. Po pravde, v čarodejníckom svete neboli medzi pármi ničím nevídaným ani oveľa väčšie vekové rozdiely. Ale nikdy predtým nemal románik s bývalou študentkou – všetky ich mal v mysli pevne zafixované ako nezrelé a otravné – a nemal v úmysle začať si s dievčinou, ktorá si nedokázala odvyknúť nazývať ho „pán profesor“. Pravdaže, nieže by mu prekážala úcta, o ktorej toto oslovenie svedčilo.

Hoci nemohol poprieť, že bola dosť pekná, bol presvedčený, že sa dokáže vyhnúť pokušeniu, keďže vo všetkom inom bola nevhodná. V tomto prostredí mala v rukách všetky tromfy, čo bolo roztrpčujúce. Hádala sa s ním, čo bolo rozčuľujúce. Páčili sa jej weasleyovské dvojčatá, čo bolo nepredstaviteľné. A celkovo bola až priveľmi zvedavá, čo bolo znakom toho, že ho nevnímala ako muža, ale ako fascinujúcu záhadu.

Rozhodnuté: Nezvádzať slečnu Grangerovú.

Vypudil z mysle spomienku na jemný dotyk jej rúk na tvári.

 

* * * * *

 

Raňajkovali v neobvyklom tichu prerušenom len vpádom dvojčiat, ktoré chňapli po miskách s cereáliami, aby ich zjedli pred televízorom. „Aká domácka atmosféra!“ prehodil Fred cestou von a Hermiona si vryla do pamäti, že za to neskôr schytá.

„Keď už hovoríme o domácnosti,“ ozvala sa rázne a zazrela na hromadu tanierov špinavých od pizze z predošlého večera, „upratujeme všetci na striedačku. Poutieram riad, pokiaľ ho umyjete.“

To nebola ťažká úloha – Snape musel už predtým umývať kotlíky ručne; išlo o to isté – a Hermiona medzi nimi dokázala po celý čas zachovať metrový odstup.

Neskôr ho oboznámila s televízorom. Chvíľu zamračene civel na kreslený film z videokazety a potom vyhlásil, že je to „mozog poškodzujúce plytvanie časom“.

„Rovnaké ako vaše hodiny,“ odsekol mu George nevzrušene.

„Tak potom prejdime k počítaču,“ povedala Hermiona.

„Ďalšia škatuľa,“ zafrflal Snape, keď k nemu dorazili, no napriek tomu ho zaujalo, keď mu predviedla, ako muklom umožňuje vymieňať si písané správy rýchlejšie, než by kedy dokázala nejaká sova.

„Mohlo by to mať nejaký prínos ako komunikačný prostriedok,“ pripustil.

„Hm, správne! Takmer som zabudla – zostaňte tu. Hneď sa vrátim.“

Pokým čakal, prehrabal sa jej v doručenej pošte, a keď sa o niekoľko minút vrátila, pobavene sa na ňu zadíval. „Nechcete mi vysvetliť, prečo sa tu označujete za Vševedku?“

„Vždy som mala pocit, že urážka stráca na sile, keď si ju prisvojíte,“ objasnila vecne. „Tu máte, pán profesor, to je váš mobil.“

Strieborný vynález bol sotva väčší od ohnivej strely a šikovne mu pasoval do dlane. Zodvihol obočie. „Zdá sa, že mu čosi chýba.“

„Je bezdrôtový. Podľa mňa takmer mágia, i keď existuje dôveryhodné vedecké vysvetlenie toho, ako sa šíri zvuk prostredníctvom rádiových vĺn od jedného telefónu k druhému.“

Usúdil, že pýtať sa na to, čo sú „rádiové vlny,“ by nebolo prínosné, a urobil dobre, lebo Hermiona už prešla k inej téme.

„Vložila som vám sem všetky naše čísla, takže sa s nami ľahko spojíte. Ak zadáte „1“ a stlačíte tlačidlo odoslať – vidíte, toto zelené? – zastihnete ma všade. Skúste to.“

Tak aj urobil a začul tlmené vyzváňanie vychádzajúce z vrecka na jej džínsovej bunde.

„To je... úžasné!“ riekol potichu.

„Mávam veľa hovorov vždy, keď je niektorý z bývalých – alebo niektorá, v Ameliinom prípade – prvý deň v muklovskej práci,“ povedala s úsmevom. „Pán Lovegood mi volal skoro tucetkrát, aby sa spýtal na stopku. Išiel do práce pešo a nebol si istý, či tá značka platí preňho, a či sa má na neurčitý čas zastaviť.“

„Keď už hovoríme o práci...“ ozval sa Snape, načínajúc tému, ktorá ho trápila skoro rovnako ako nedostatok mágie. Zúfalo túžil veriť, že toto vyhnanstvo je len dočasným stavom, ibaže zbaviť sa Voldemorta trvalo roky, no aspoň vtedy vedeli, proti komu bojujú. V čase medzitým nemal chuť skončiť pri fyzickej lopote po polovici života strávenej v akademických kruhoch. I keď tých dvadsať rokov učenia pociťoval ako drinu, v skutočnosti mal z prípravy elixírov pôžitok.

„Premýšľala som nad elixírmi,“ povedala Hermiona a na kratučký okamih mal pocit, že mu vie čítať myšlienky. „Viete, vy ste zvláštny prípad. Nik z ostatných sa nemôže zaoberať presne tým, čo robil predtým; aj Amelia sa potrebovala trochu rekvalifikovať, aby sa naučila zaobchádzať s nožmi a revolvermi. Ale vy pri svojej práci prútik nepotrebujete a vaše výtvory môžem predávať lekárni v Šikmej uličke – pani Weasleyová mi povedala, že sa nevedia dočkať pomoci; iba nedávno začali ponúkať hotové elixíry.“

„A čo prísady, slečna Grangerová? Tie nerastú na stromoch – aspoň na tých muklovských.“

„Pochopiteľne, nakúpim ich od lekárnika.“

„Hmmm. Uvedomujete si, že budem vykonávať istý druh bezprútikovej mágie?“

„To nie je ani zďaleka také nebezpečné, ako sa snažiť zoslať kúzlo aktívne, a vy to veľmi dobre viete. Deťom by nikdy nedovolili študovať elixíry na Rokforte, keby im prišlo zle počas varenia jednoduchého elixíru proti zábudlivosti. A neusmievajte sa na mňa tak samoľúbo, pán profesor! Nechystám sa povedať, že ste mali pravdu, a ja nie. Našla som vás v bezvedomí na podlahe, prekristapána!“

„Ponúkate mi obchodné partnerstvo?“

„Možno by sa to tak dalo nazvať.“

Znovu jej podal ruku. A ona ju opäť stisla – nádych, výdych, Grangerová, zasyčal neodbytný hlas rozumu.

Snape nezmenil svoj názor na podanie ruky; len mu napadlo, že ju to rozruší a posunie jazýček váh tak trochu na jeho stranu. Naňho to, prirodzene, nemalo žiaden vplyv.

Vonkoncom nijaký.

 

* * * * *

 

Neskôr, po lekciách o internete, kreditných kartách, londýnskom metre, kine a už viac nezáhadnom rádiu a po tom, čo mu Hermiona spravila (nepohyblivú) fotografiu na falošný preukaz totožnosti, zriadila účet v (neraráškovskej) banke a vzala ho do obchodného domu po nové (zväčša čierne) oblečenie, sa Snape zosunul na posteľ a čakal, kým zvyšok domácnosti zaspí.

Potom si sadol na zem, aby sa prvýkrát po chorobe pokúsil o bezprútikovú mágiu – skutočnú, nie jej verziu pre elixíry. Ironicky sa uškrnul; cítil sa tak trochu ako prvák na chodbe po večierke. Po všetkých tých príležitostiach, kedy sa mu Hermiona snažila vyhnúť počas porušovania pravidiel na Rokforte, považoval svoje snaženie zatajiť to pred ňou za komické.

Zavrel oči a sústredil sa na to, aby zo svojej mysle pomaly uvoľnil myšlienky a emócie, až pokým nebola dokonale prázdna. Robil to spravidla každý večer; oklumenciu nepoužil už tri roky, no bola to užitočná zručnosť, o ktorú nechcel prísť.

V tej prázdnote si sformoval obraz svojho pohára vody: vysoký, štíhly a plný. Ku mne, pomyslel si a vytušil jeho prítomnosť. Ku mne, zopakoval a cítil, ako sa ten zaprel proti štruktúre priestoru, aby sa k nemu dostal. KU MNE! prikázal. Pohár na nočnom stolíku zarinčal, márne sa snažiac od neho odlepiť.

Samotná sila jeho vôle na to nestačila. Povzdychol si a pripravil sa na nával nevoľnosti.

Accio pohár!“

Tentoraz mu okamžite vletel do vystretej ruky, tekutina mu vyšplechla ponad okraj na prsty. Odpil si z neho, aby sa mu upokojil žalúdok, a počkal kým ustúpi sprievodný nával horúčavy. Bolo by jednoduchšie, keby na vykonanie kúzla stačila jeho túžba, potom by si rovnako, ako pri spontánnych prejavoch mágie v útlom veku, neublížil.

Temer nikto sa nepokúšal o bezprútikovú mágiu, len čo získal prútik, takže tá teória bola sporná. Podarilo sa mu dospieť k poznaniu, že kúzla vyrieknuté bez prútika vyšlú energiu pretekajúcu telom ako blesk. Len zopár vyvolených má vrodenú schopnosť úspešne čarovať týmto spôsobom a ešte menej z nich je ochotných to všetko podstúpiť. Ale tvoriť kúzla bez prútika či latinčiny, želať si, nech sa stane vôľa tvoja – v tom prípade by si energia neprebíjala cestu z jeho tela: skrátka bude prítomná, a pravdepodobne bude silnejšia než akékoľvek čary zoslané prútikom.

Chvíľku ešte trénoval privolávanie a odosielanie rozličných predmetov a potom sa odobral do postele, vďačný, že vôbec vie čarovať. Neurčitý pocit nevoľnosti – od korienkov vlasov po končeky prstov na nohách – ani zďaleka nestačil na to, aby utlmil radosť z mágie pulzujúcej v jeho žilách.

 

 

A/N: 1. „Dosť pekná...“: Len maličká narážka určená pre fanynky Jane Austenovej, ktorým možno pripomenie reakciu Snapovi podobného pána Darcyho v románe „Pýcha a predsudok“: „Dosť obstojná, ale nie natoľko krásna, aby ma priviedla do pokušenia.“

2. Ako predtým, veľké uznanie pre poviedku „Aritmancy for Muggles“ (Aritmancia pre muklov), ktorá sa taktiež zaoberá bezprútikovou mágiou, keďže takisto ide o fanfiction o vyhostení. Mám dojem, že sa v našich príbehoch budeme uberať rozličnými smermi, no keďže je dielko Flyingegg rozpracované, nemôžem to tvrdiť s istotou.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 11. Výčitky Od: fido - 29.11. 2022
ahoj, existuje tohle přeložené? „Aritmancy for Muggles“ (Aritmancia pre muklov) díky

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 11. Výčitky Od: lulu123 - 10.03. 2016
yy

Re: 11. Výčitky Od: petklu - 14.01. 2016
Týmto dávam vedieť, že očakávam ďalší príspevok. Ďakujem

Re: 11. Výčitky Od: JSark - 11.01. 2016
Severus si proste nedá pokoj. :) Ale neviem si ho predstaviť s mobilom a za počítačom. :)

Re: 11. Výčitky Od: kathrin - 21.12. 2015
Týmto dávam vedieť, že očakávam ďalší príspevok. Ďakujem.

Re: 11. Výčitky Od: borka - 15.10. 2015
Týmto dávam vedieť, že očakávam ďalší príspevok. Ďakujem.

Re: 11. Výčitky Od: Zuzana - 09.10. 2015
Páči sa mi ako sa Severus naozaj snaží prežiť dokým nebude môcť používať prútik. Dokonca uznáva výhody internetu :) Ďakujem za preklad :)

Re: 11. Výčitky Od: zuzule - 30.09. 2015
Uplne zive vidim Laskorada, jak stoji na stopce :D
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Áno, pán Lovegood stojaci na stopke mi zakaždým zlepší náladu:-D

Re: 11. Výčitky Od: Sev - 28.09. 2015
A uz to zacina, jeste zjistit, kdo je novym Temnym Panem a jsme doma. Tihle dva si vetsinou zakazuji k sobe neco citit a stejne vime, popripade tusime, jak to dopadne :)). Diky za kapitolu :), je fajn cist neco, co jsem jeste necetla :D.
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Ani to nevyzerá také zložité, však? Stačilo by poznať to meno;-) A inak budeme dúfať, že to dopadne dobre, všetko:-)) Som rada, že ťa poviedka stále baví. Ďakujem, Sev.

Re: 11. Výčitky Od: ansus - 24.09. 2015
Díky za kapitolku, jsem hodně zvědavá, jak se Severusovi podaří nakonec bezhůlkovou magii ovládnout, jestli převáží ovládnutí vůlí, nebo nějak vychytá ty nepříjemné vedlejší efekty klasického kouzlení bez hůlky. Hermionin výčet nemá chybu.
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Ak bude Severus postupne trénovať a zvyšovať záťaž, možno si telo zvykne - podobne ako u športovcov. Veď napokon čoskoro uvidíme;-) Díky, ansus.

Re: 11. Výčitky Od: lucusis - 21.09. 2015
Fuhu, tak to jsem zvědavá, kdo poruší svoji zásadu jako první :) Tak vzhůru na další kapitolu.
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Nuž, niekto bude musieť urobiť prvý krok. Začneme tipovať?;-) Vďaka za odozvu, lucusis:-)

Re: 11. Výčitky Od: margareta - 21.09. 2015
Hihihí...už to svádění plasticky vidím!! V případě Snapea to znamená otrčit svůj klikoroh Hermioně do obličeje, vyvalit na ni svá pichlavá očka a vycenit svůj křivý a zažloutlý chrup!..I kyby měl hlas jako kůry andělské ..no, musela by mít permanentně dotuha zavřené oči a v žádném případě je neotvírat nebo by ji musel svádět pouze za hluboké tmy, / co oči nevidí...že./ Děkuji za překlad a už se nemůžu dočkat dalšího dílu!
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Vieš, že Hermiona od druhého ročníka neletí na pekných chlapcov. Chodila predsa s Viktorom, takže v tomto by som problém nevidela. A podmanivý hlas dokáže so ženami stvárať divy;-) Vďaka za odozvu, margareta. Tiež sa budem tešiť:-)

Re: 11. Výčitky Od: cuc - 18.09. 2015
Pekne naladená kapitola :) Páčil sa mi Hermionin zoznam pre a proti. A samozrejme, že to podanie ruky nemalo na Severusa žiaden vplyv. :D Ďakujem.
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Samozrejme, že nemalo, keď to tvrdí Severus. A zoznamy, to je Hermionina špecialita;-) Vďaka za komentár, cuc.

Re: 11. Výčitky Od: julka000 - 17.09. 2015
Skvělé! těším se na další :-)
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Vďaka. Aj ja;-)

Re: 11. Výčitky Od: Zuzana - 16.09. 2015
Ach, teším sa na porušovanie predsavzatí o nevzťahu medzi tými dvomi. Dúfam, že ich porušovať budú:) Ďakujem za preklad:)
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Predsavzatia sú predsa na to, aby sa porušovali, nie? Či iba tie novoročné? Veď uvidíme... Vďaka, Zuzka:-)

Re: 11. Výčitky Od: marci - 16.09. 2015
Nádherná kapitola! Ukrutně se mi líbily ty jejich nezávislé úvahy :) Ano, na většinu kreslených filmů mám stejný názor jako Severus :) a ne, určitě nemělo podání ruky na Severuse žádný vliv. Vůbec žádný! :) Díky moc za překlad, solace, už teď se moc těším na další kousek!
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Samé rozumné argumenty, však? To sa dalo čakať. Inak na nich absolútne nič nevplýva, ale absolútne nič:-D A netreba zabúdať opakovať si to ako mantru. Veľká vďaka za komentár, marci:-)

Re: 11. Výčitky Od: soraki - 16.09. 2015
ten poslední odsek byl dost zajímavý, představa Severuse, jak se "zakrádá" po věčerce, aby ho nepřistihla Hermiona... Děkuji, tahle povídka je skvělá, skončí ve čtečce :-D
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Aj mňa pobavilo, aké asociácie sa mu "rodia" v hlave. Veľmi ma teší, že sa ťa poviedka stále baví. Ďakujem, soraki:-)

Re: 11. Výčitky Od: katesocka - 16.09. 2015
Jéj, dlhšia kapitola :) Ďakujem za preklad :)
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Za málo:-)

Re: 11. Výčitky Od: Densi - 16.09. 2015
Táto kapitola bola dosť pozitívna, aj pobavila, hlavne teda Hermioniné body a potom aj Severus ako nad ňou uvažoval, bolo to také milé :) a ešte Freda poznámka o hodinách elixírov. A pán Lovegood a stopky :D som sa nasmiala. Ale inak super, že Severusovi ide bezprútiková mágia, určite sa troška upokojil a ja som zase zvedavá, ako to bude pokračovať. Ďakujem za preklad :)
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Tiež mám pocit, že sa Severus viac-menej upokojil, keďže o možnosť používať mágiu neprišiel. Bude to chcieť ešte veľa tréningu, ale je na dobrej ceste. Ďakujem za milý komentár, Densi:-)

Re: 11. Výčitky Od: Neprihlásený - 15.09. 2015
Je, rahle kqpitola se mi tak libila :)
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
To ma nesmierne teší:-)

Re: 11. Výčitky Od: Neprihlásený - 15.09. 2015
Ti dva jsou kouzelní. Když si budou říkat dost dlouho "nic to se mnou nedělá, nic to se mnou nedělá", bude to asi trochu kontraproduktivní. Doufám, že PAK to bude stát za to :-)

Re: 11. Výčitky Od: Neprihlásený - 15.09. 2015
Ti dva jsou kouzelní. Když si budou říkat dost dlouho "nic to se mnou nedělá, nic to se mnou nedělá", bude to asi trochu kontraproduktivní. Doufám, že PAK to bude stát za to :-)
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Áno, to bude trochu kontraproduktívne. Však uvidíme, či to potom bude stáť za to;-) Ďakujem.

Re: 11. Výčitky Od: Marti - 14.09. 2015
Tak oni si oba myslí, že své pocity utlučou rozumovými argumenty? Roztomilé. Však ono se jim to vrátí jako bumerang, na to dám krk. Informace o bezhůlkové magii jsou zajímavé, dozvíme se v pokračování ještě něco dalšího? Nějak si nevybavuju, že bych o tom kdy něco někde četla...
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Rozumovo založené bytosti to asi inak ani nedokážu;-) Je to roztomilé, súhlasím. Bezprútiková mágia sa ešte bude spomínať. Vďaka za komentár, Marti:-)

Re: 11. Výčitky Od: Lenka24 - 14.09. 2015
Tie ich myšlienkové pochody pri analyzovaní svojich pocitov boli zaujímavé. Som zvedavá, kedy si obaja uvedomia, že svoje rozhodnutia o nechcení a nezvádzaní budú musieť prehodnotiť. :) Ďakujem za skvelý preklad a teším sa na pokračovanie. :)
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Momentálne je to u nich tak, ako je. Časom sa možno bude prehodnocovať, ale k tomu sa ešte treba dopracovať. Ďakujem za milý komentár, Lenka:-)

Re: 11. Výčitky Od: adriaanna - 14.09. 2015
Proč se na to vlastně nevykašlou? Odjet si někam daleko, hodit nohy nahoru a pohodlně si žít. To by přece stálo za úvahu. Jen Severus a Mína. Něškde na samotě u lesa hádat se a vraždit :D se navzájem. Ostatní umí dost na to, aby se mohli o nové vyhoštěné postarat.
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
No neviem, ako by na taký návrh zareagovali, keďže bez nich niet veľkej nádeje na záchranu Harryho a zvrátenie nepriaznivého stavu, v ktorom sa ocitol čarodejnícky svet. Hádať sa a vraždiť sa môžu veľmi dobre aj potom;-)

Re: 11. Výčitky Od: maria - 14.09. 2015
dakujem
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Za málo:-)

Re: 11. Výčitky Od: denice - 14.09. 2015
Zamilovala jsem se do duševních pochodů ústřední dvojice - taková moudrá a zodpovědná rozhodnutí! Jsem stráášně zvědavá, jak dlouho jim vydrží :-) Díky.
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Však oni sú obaja múdri a zodpovední, tak sa nič iné ani nedalo čakať. Uvidíme, ako dlho im to vydrží. Vďaka, denice:-)

Re: 11. Výčitky Od: grepik03 - 14.09. 2015
Ahoj solace, děkuji za překlad další kapitoly ♡ Uplne me desi představa tech dvou jak se budou sblizovat dalších 10 kapitol než jim to docvakne.... Já bych taky chtěla Severuse všechno učit, hmm a ze bych se do toho položila; ))))
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
No neviem, či tých desať kapitol bude stačiť;-) A pokiaľ ide o zaúčanie Severusa do tajov muklovského života, úplne ťa chápem:-) Vďaka, grepik.

Re: 11. Výčitky Od: scully - 14.09. 2015
Docela mě pobavilo Hermionino a Severusovo skoro desatero,proč nechtít toho druhého. Uvidíme,jak dlouho jim to vydrží. Ke stopce a panu Láskorádovi se snad nedá ani nic dodat :-) Aspon má Severus Hermionu,aby ho zasvětila do tajů počítače,telefonů a nákupů.Sice nevím, k čemu mu bude bankovní účet,ale proč ne. A lektvary mu zůstaly. A s bezhůlkovou magií si nedá pokoj.Moc děkuju za krásný překlad Solace a budu se těšit na další díl
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Oni si to vedia tak pekne rozumne zdôvodniť, až je to roztomilé. Môžeme si tipnúť, dokedy im to vydrží. Účet v banke je veľmi užitočná vec, nebude predsa nosiť všade so sebou hotovosť;-) Ďakujem, scully. Teším sa, že sa ti kapitola páčila.

Re: 11. Výčitky Od: Liz - 14.09. 2015
Líbil se mi začátek, jak si každý urovnával myšlenky o tom druhém. A ze všeho nejradši jsem měla zaškolování na mudlovský život. I když Snape bude vařit lektvary, takže snad ani bankovní účet nepotřebuje. Děkuji za kapitolu.
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Účet je potrebný, nebude si predsa schovávať bankovky do ponožky;-) Teším sa, že sa ti kapitola páčila. Ďakujem za komentár, Liz:-)

Re: 11. Výčitky Od: sisi - 14.09. 2015
Velice děkuji za další kapitolu. Moc mě baví pozorovat, jak je svět mudlů a kouzelníků odlišný. Jak potřebují pomoc i s nakupováním oblečení. :DD Hermiona je tou správnou osobou k výuce studia mudlů pro odepsané kouzelníky.
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Severus by možno aj zvládol samostatne nakúpiť, ale malá pomoc sa predsa len zíde, aby nebolo potrebné zosielať každú chvíľu Obliviate:D Hermiona je už tak zapraxovaná, že šľape ako hodinky. Ďakujem, sisi:-)

Re: 11. Výčitky Od: prodavacka - 14.09. 2015
Ahoj, Je fajn, že se nevzdávají a bojují. Zdraví Prodavačka
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Sú to predsa bojovníci;-) Ďakujem.

Re: 11. Výčitky Od: arabeska - 14.09. 2015
A už se zase ozvala jejich bezbřehá tvrdohlavost - ne, prostě s ní/m nic mít nebudu a basta! Nicméně jsem moc ráda, že se mu daří bezhůlkové accio, svědčí to o příznivých nadcházejících událostech :)) A pobavil pan Láskorád se stopkou :D Děkuji za další kapitolu, solace!
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Obaja sú typmi ľudí, ktorí sa v prevažnej miere riadia rozumom, takže je to celkom logické. Myslím, že ani ty si od nich nečakala, že do toho skočia rovnými nohami;-) S pánom Lovegoodom je zábava, že? Vďaka za odozvu, arabeska:-)

Re: 11. Výčitky Od: wanilka - 14.09. 2015
Dlouho me nic tak nepobavilo jako jejich "mentalni rozepre" :) Jen se obavam (a doufam), ze tyhle predsevzeti budou mit stejnou dobu trvanlivosti jako nase novorocni..
Re: 11. Výčitky Od: solace - 05.10. 2015
Idú na to naozaj rozumne, len je otázne, ako dlho im tie predsavzatie vydržia. Vďaka za odozvu, wanilka:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Deeble: ( solace )14.03. 201628. Rytier v čiernom brnení
Deeble: ( solace )07.03. 201627. Sprisahanie muklorodených
Deeble: ( solace )29.02. 201626. Koža z bojgy
Deeble: ( solace )22.02. 201625. ... a budem plakať, ak sa mi zachce
Deeble: ( solace )15.02. 201624. Je to moja oslava...
Deeble: ( solace )08.02. 201623. Londýnska prechádzka
Deeble: ( solace )01.02. 201622. Pokušenie
Deeble: ( solace )25.01. 201621. Pán Nikto
Deeble: ( solace )18.01. 201620. Byť tebou, byť všetkým, čím si...
Deeble: ( solace )11.01. 201619. Útok
Deeble: ( solace )16.11. 201518. Vyznanie
Deeble: ( solace )02.11. 201517. Elixíry a rozhovory
Deeble: ( solace )26.10. 201516. Tajné správy
Deeble: ( solace )19.10. 201515. Dnes vlasy, zajtra prútik
Deeble: ( solace )12.10. 201514. Tajomná liečiteľka
Deeble: ( solace )05.10. 201513. Grangerová, Hermiona Grangerová
Deeble: ( solace )21.09. 201512. Odhalenia
Deeble: ( solace )14.09. 201511. Výčitky
Deeble: ( solace )07.09. 201510. O vlások
Deeble: ( solace )24.08. 20159. Lekcie
Deeble: ( solace )17.08. 20158. Vyhostení
Deeble: ( solace )10.08. 20157. Svojpomoc
Deeble: ( solace )03.08. 20156. Obrat k horšiemu
Deeble: ( solace )27.07. 20155. Fľaša whisky a ty
Deeble: ( solace )20.07. 20154. Čarodejnícke podzemie
Deeble: ( solace )13.07. 20153. Chlapec, ktorý ledva prežil
Deeble: ( solace )06.07. 20152. Neočakávané stretnutie
Deeble: ( solace )29.06. 20151. Skvelý spôsob ako poďakovať vojnovému hrdinovi
. Úvod k poviedkam: ( solace )22.06. 2015Úvod