Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Jen krví spojeni

Jen krví spojeni - 45 (Závěr)

Jen krví spojeni
Vložené: Lupina - 11.11. 2015 Téma: Jen krví spojeni
Lupina nám napísal:

Autor: E. M. Snape                Překlad: Lupina          Beta: marci                Banner: Vojta

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2027554/45/In-Blood-Only

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 45. Epilog: Trnitá cesta

Harry strávil na ošetřovně už téměř pět dní, když přivedli jeho. S ubíhajícím večerem zjistil, že často zírá na závěs, který skrýval druhou postel, a kvůli celé té věci se cítí dost nepříjemně.

Nečekal, že se druhému chlapci zase octne tváří tvář. A ještě víc jej to znervóznilo následujícího rána, když se vzbudil do pohledu na Draca Malfoye, který na něj upřeně zíral.

„Ááá!“

Harry se vymrštil do sedu a opřel o čelo postele dřív, než jej dohnala mysl. Draco se přátelsky usmíval, což v jeho ostrých a bledých rysech vypadalo prostě divně.

„Měl jsi špatné sny? Rozhodně to tak vypadalo. Jmenuju se Draco Malfoy.“

Harry se snažil popadnout dech. Draco jej zamyšleně zkoumal, sluneční svit mu ještě víc vybělil jeho již tak bledou pokožku.

„Ale to ty už víš, že jo?“ zeptal se a šedé oči mu zářily bystrostí a odhodláním. „Znám tě, že?“ Zamračil se. „Jo, tím jsem si jistý. Musím tě znát.“

Harry si neuvědomil, že se drží zpátky, dokud jej do zad nezatlačilo čelo postele.

To je pitomé. Proč jsem tak nervózní?

Přinutil se setřást napětí z ramen a působit nenuceně. „Ano, znám tě.“

„Kdo jsi?“ přitlačil Draco.

„Harry.“

„Harry…“ Draco se zamračil. „Harry… zní to povědomě… Harry…“

Měl bych se mu představit ‚Zjizvenec‘. To by si nejspíš pamatoval.

Snažil se ty temné myšlenky neukázat navenek. Koneckonců Draco ztratil paměť. Byl zcela jiná osoba, že? To mu Brumbál už říkal.

Nešlo o stejného člověka, který ho vydal Luciusovi, aby byl umučený k smrti.

„Příjmení mám Potter,“ doplnil Harry a styděl se za své roztrpčení. „Ty, ehm, ty jsi mi vždy říkal ‚Pottere‘. Zní ti to známě? Harry Potter?“

Dracovy oči se rozevřely dokořán. „Harry Potter?“ vykřikl potěšeně.

Harryho ztrapnilo, když Dracův pohled střelil k jeho čelu a na rtech mu zableskl zářivý úsměv.

„Chlapec, který zůstal naživu!“

Draco přešel místnost, aby popadl knihu na své posteli, a pak se nečekaně otočil, vrhl se vedle Harryho a nadskakoval nadšením.

„Dokonce i o tobě slyšel!“

Rychle prolistoval knihou – učebnicí Dějiny moderní magie – a hrdě Harrymu ukázal obrázek s titulkem ‚Chlapec, který zůstal naživu, zvedá své koště během Turnaje tří kouzelnických škol.

Harry sebou cukl, ale druhý hoch byl příliš nadšený, aby si všiml.

„Vidíš? Četl jsem to předevčírem! Věděl jsem, že mi jsi povědomý!“

Harry zůstal zírat na toho bizarního cizince s Dracovou tváří. Byl rozpolcený mezi podrážděním a nejasným uvědoměním si, že to už je příliš. Tohle nezvládne… Příliš mnoho, příliš brzy…

„Jdu spát,“ prohlásil rozhodně.

Draco na něj nechápavě hleděl, dokud to Harry nerozvedl: „Jdu spát teď hned. S tebou tady neusnu.“

„Aha!“ reagoval Draco vesele. „Tak já půjdu!“

Harry se schoulil pod přikrývku ještě dřív, než druhý chlapec sklouzl z postele, a doufal, že jeden nebo druhý se zotaví brzy. Zotaví zítra. Jediná noc na ošetřovně s Draco Malfoyem byla až příliš.

ooOOoo

Ale bohužel, jednalo se pouze o první z mnoha Malfoyových návštěv. Kdyby se Harry neuzdravoval z, jak to Snape nazval, ‚vážného neurologického poškození‘, pravděpodobně by uprchl do Zakázaného lesa, jen aby unikl na nervy jdoucím jednostranným rozhovorům.

„Měl jsem tu hodně kamarádů?“

„Jasně.“

„Jo, měl jsem pocit, že jsem populární… Byl jsem opravdu skvělý v kouzlení?“

„Často jsi to říkal.“

„Há! Věděl jsem to! Věděl jsem, že jsem dobrý… Takže, byli jsme opravdu dobrými kamarády? Museli jsme se znát dobře.“

„Často mě napadalo, že se známe až příliš dobře.“

Harryho dny zotavování se změnily na směsici nechutných lektvarů a stejně ohavných Dracových návštěv. Ten, pokud jde o něj, osciloval mezi veselým, šťastným děckem, které se na Harryho lepilo – tak protivně radostně, že Harry téměř toužil po starém Dracovi, který jej chtěl zabít – a náladovým, zasmušilým introvertem, který pod dekou na posteli žalostně plakal a křičel na madame Pomfreyovou, aby od něj vypadla a ‚vzala si s sebou ty zatracené lektvary‘.

„Harry, mohl byste mi ho uklidnit? Jste jediný, kdo to dokáže,“ prosila jej frustrovaná lékouzelnice při více než jedné příležitosti.

A samozřejmě, Harry byl vždy nucený se zvednout, zeptat se Draca, co ho trápí, ujistit jej, že madame Pomfreyová mu jen chce pomoci, a přesvědčit jej, že jestli si nevezme své lektvary, měl by jít alespoň spát.

A když v noci ležel v posteli a hořká chuť léčivých lektvarů mu přetrvávala na jazyku, zacpával si uši před Dracovým pláčem.

Zatracený spratek jen baží po pozornosti.

Nedokázal v sobě vyvolat ani ten nejmenší kousek lítosti.

„Proč je ještě tady?“ stěžoval si jednoho dne Lupinovi, když hráli karty. „Neměl by být u svatého Munga?“

„Došli k závěru, že pro něj nemůžou už nic udělat, Harry, a ten jediný příbuzný, který by mohl, jej nechce,“ vysvětloval Remus jemně. „Pro něj je lepší, když zůstane tady. Může si ještě na něco z tohoto místa vzpomenout – vědomě i nevědomě.“

„Tak jo, pokud je to pro něho lepší.“

Harry mrzutě zazíral na závěsy chránící jej před Dracovým pohledem. Leželo na nich tlumící kouzlo, ale z jakéhosi zlomyslného popudu si přál, aby je Draco slyšel.

„Není fér, že ho musím snášet. Všichni očekávají, že se o něj postarám a budu mu dělat společnost. Nezáleží na tom, že se pokusil zabít.“

„Neočekáváme, že něco uděláš, Harry… Ale musíš si uvědomit, že je sám a zmatený,“ pravil Lupin tiše. „Cokoliv ti provedl v minulosti – tím člověkem už není.“

„Dobře. Chápu!“ odsekl Harry. „On je chudák oběť a já jsem jen bastard!“

Harry neopatrně rozhodil rukama a opřel se v posteli.

Lupin jej dlouze zamyšleně sledoval, a pak se pustil do sbírání rozsypaných karet.

„Máš plné právo se na něj zlobit, Harry,“ zněl zmateně. „Jen jsem překvapený. Ještě nikdy jsi necítil zášť proti někomu tak – někomu tak –“

Lupin byl příliš laskavý, aby to slovo řekl, proto Harry dodal sarkasticky: „Patetickému?“

Do Remusovy tváře se vkradl ustaraný výraz.

„Bezmocnému.“

Lupinovi se nějak podařilo vyvolat v něm pocit viny, a tak vydržel skrývat své podráždění trochu déle a pokračovat v projevu dobré vůle, ale starší kouzelník nemohl udělat nic, aby v něm potlačil temný hněv vyvolávaný pohledem na druhého chlapce. Aby se nestal opovrženíhodným spratkem, snažil se hněv ignorovat.

ooOOoo

Harry si toho vlastně doopravdy všiml, až když učil Draca hrát kouzelnické šachy.

Draco se natáhl po své figuře a jeho hubená ruka se nekontrolovatelně třásla. Bledá proti nemocničnímu povlečení celá jeho paže vibrovala, jako by jí probíhala elektřina.

Harryho končetiny se také stále ještě trochu chvěly kvůli Belatrixiným kletbám, hlavně když byl unavený… Ale ne jako Dracovy.

Zdaleka ne jako Dracovy.

V ústech mu najednou vyschlo a střeva se mu sevřela ohavnou představou.

„Co?“ optal se Draco, jakmile zachytil Harryho výraz.

Sledoval jeho pohled a rozpačitě zrůžověl, když si uvědomil, že Harry vidí jeho třesoucí se končetiny.

„Aha…“ pokrčil Draco v rozpacích rameny. „Dělají to.“ Pochmurně sledoval své ruce. „Snažím se je udržet v klidu, ale nejde to.“

Harry dlouhou chvíli zadržoval dech a potlačoval nutkání ke zvracení, nebo praštění druhého hocha.

„Co je? Co je s tebou?“ naléhal na něj Dracův hlas jako nějaký obtížný hmyz.

„Běž ode mě,“ vyštěkl Harry, když dokázal otevřít oči a normálně promluvit.

„Co?“

Harry Draca odstrčil z postele a s ignorováním bolestného výkřiku zatáhl závěsy.

„ŘEKL JSEM: BĚŽ, SAKRA, ODE MĚ!

ooOOoo

Harry zuřil na všechny – na Lupina, Brumbála, McGonagallovou. Snapea. Zavřít jej s Dracem… Čekat, že se nad ním Harry slituje… Snažit se, aby se Harry cítil hrozně nad tím, co se mu stalo…

Vřelo to v něm hněvem, neklidně se vrtěl pod dekou, do uší mu bodaly zvuky Dracova žalostného brekotu z odmítnutí.

A pak odhodil přikrývku a vyskočil na nohy.

Nemůže tady zůstat. Neunese už ani vteřinu.

Harry byl stále v pyžamu, když se usadil na chladné zemi u jezera – v pěsti svíral hůlku a jeho dech se měnil v páru v nočním vzduchu. Vřelo v něm tolik hněvu, že si ani nevšímal chladu, a když se z lesa vynořila temná postava, přivítal ji s jízlivým úsměvem.

„Rekordní čas, Snape. Možná bys mi měl na krk pověsit nějaký kouzelný zvoneček.“

„Seslal jsem kouzlo, které mě upozorní, když opustíš ošetřovnu,“ odpověděl Snape hladce. „Věděl jsem, že je jen otázkou času, než provedeš něco tak grandiózně hloupého, jako je útěk uprostřed noci.“

Harry hleděl na jezero a chladný vítr se prodíral skrz jeho vlasy jako ledové drápy.

„Vyplížit se, zatímco se tvé tělo zotavuje…“ řekl Snape kousavě. „Poškodila ti Lestrangeová mozek, nebo si jen přeješ sabotovat své uzdravování?“

Harry neměl náladu na obvyklé zdvořilosti.

„Neopustil jsem pozemky školy. Je tady bezpečno. Prostě mě nech být.“

Snape jej dlouze sledoval, až Harryho napadlo, zda se nepokouší o nitrozpyt.

„Jde o Draca Malfoye, že? Lupin mě informoval, že jsi s ním měl nějaké problémy.“

Harry to chtěl popřít, ale nedokázal pohnout rty. Cítil vinu a znechucení nad sebou samým v něm kolotalo, téměř jako by se chystalo vytrysknout.

„Viníš mě z jeho stavu,“ pravil Snape po chvíli.

Tebe ne,“ řekl Harry hořce. „Jen jsi po mně uklízel binec.“

Zase.

A o to šlo, ne? Harryho ramena poklesla, jak všechen ten vztek na druhého chlapce přešel do velmi skutečné hrůzy, kterou Harry cítil pokaždé, když viděl, co se Dracovi přihodilo… A jen kvůli Harrymu.

Snapeův výraz potemněl: „Musíme opět probírat tvoji zálibu ve svalování cizí viny na sebe?“

„Tak to není!“ protestoval Harry a zaryl ztuhlými prsty do země, jak se frustrace náhle přetavila do opravdového zoufalství. „Jen že… Bože, je z něj troska – a to jsem se jen snažil mu pomoct! Všechno, čeho se dotknu, se změní v popel!“

Snapem to nepohnulo. „Draco Malfoy si svoji cestu vybral už před dlouhou dobou. Toto je jen její přirozené vyvrcholení… Má štěstí, že vyvázl životem.“

„Jo, je z něj kripl, to má fakt štěstí.“ Harry chtěl do něčeho praštit. V dosahu nic nebylo, tak zabořil prsty do stehna. „Je jako – kedlubna. Nebo tříleté děcko. Kdyby mu zůstala nějaká osobnost, mohl bych s tím žít. Nebo kdyby ho přijal některý z bohatých příbuzných a rozmazlil ho, fajn! Ale takto… takto…“

Polkl poslední slova a zmlkl.

„Pokud by mu zůstala jeho stará osobnost,“ pravil Snape suše, „pak by se škodolibě snažil sabotovat kohokoli s větší přitažlivostí nebo magickými schopnostmi. V této chvíli by to zahrnovalo všechny a obzvláště tebe, takže máme všichni štěstí, že nás ta otravnost nepostihla.“ Pozorně Harryho sledoval a mluvil opatrně, jako by vážil každé slovo. „Pokud by se o něj přihlásili příbuzní, bylo by jen otázkou času, než by byl doveden zpět na cestu k službě Pánovi zla. Naštěstí nemají potřebu starat se prakticky o motáka s pošpiněnou reputací… Jeho naprosté zničení pro něj možná bylo jediným prostředkem k vykoupení. Kdo jsi, abys zpochybňoval osud?“

Harry pohlédl dolů k zamrzlému jezeru. Nechtěl to přijmout. „Je to kruté.“

„Život je krutý,“ odvětil Snape chladně. „Víš to stejně tak dobře jako já. Draco Malfoy přišel jen o paměť. To samé nemohu říct o mnoha jiných.“

Harry vrhl na Snapea postranní pohled. Se vším, co se o něm v poslední době dozvěděl, nemohl uvěřit, že by mu bylo úplně jedno, co se Dracovi stalo.

A pak zavřel oči a připomněl si ty záblesky scén Voldemorta a jeho služebníků; to zlo a krutost, kterým byl Snape svědkem – podílel se na nich – každičký den.

Nemůže si dovolit cítit lítost, pomyslel si otupěle. Ve světě, ve kterém se pohybuje – v tom smrtícím světě Pána zla a černé magie – by Snape nikdy nepřežil, pokud by si dopřával luxusu viny.

Možná Snape opravdu věřil, že je Dracovi líp. Chlapec se vrátil, přestože bolestivě, do zapomnění nevinnosti, která u Smrtijedů neexistuje. Znamení na paži nebylo teď víc než tetování. Snape ten luxus nezažije, dokud Voldemort nezemře, a i pak…

Ve skutečnosti uvízl na stejně trnité cestě jako Harry.

Harry se najednou cítil velmi mladý a velmi bláhový. Vyskočil na nohy, zahanbený, že se poddal nutkání uprchnout.

„Omlouvám se. Neměl jsem opustit ošetřovnu,“ zamumlal. „Obzvláště ne poté, co jsi pro mě tolik udělal.“

Nedokázal přečíst Snapeův výraz, ale v jeho hlase cosi změklo, když promluvil: „Poskytnu ti na trucování ještě pár minut, pokud si přeješ.“

Harry dlouze hleděl na svého otce a přemýšlel o těch neustávajících pocitech – o vině, sebeznechucení, lítosti… Nedaly se využít tváří v tvář úkolu, který jej čekal.

Snape si nedopřával luxusu pochybností, i kdyby to mělo být na úkor kohokoli na světě. Ne, když měl ještě nějaké povinnosti. A ani Harry by to neudělal. Už ne.

„Ne. Tady jsem skončil.“

ooOOoo

Během posledních dvou týdnů naplněných vařením snad nekonečných dávek lektvarů a novými povinnostmi pro Pána zla se Snapeův volný čas prakticky vytratil. Zemětřesení následující po zničení dvou nejvýznamnějších stoupenců Pána zla jej zanechalo v nejvyšší vlivné pozici.

„Oba byli neuvážení. A hloupí,“ šeptal mu Pán zla. „Teď můžu věřit jen tobě, můj věrný, mazaný Severusi…“

Snape stočil rty do pohrdavého úsměvu a přitiskl je na lem hábitu Pána zla.

„Je mi ctí vám sloužit, můj pane.“

Jako nejdůvěryhodnější postava pro udržování spojení mezi Pánem zla a jeho řadovými stoupenci se Severus dostal do jedinečné pozice, aby filtroval informace, které se měly dostat k uším jeho pána… A díky jeho úsilí zůstal Pán zla zcela v nevědomosti, jak ohromujícím úderem zasáhlo vzájemné zničení Lestrangeové a Malfoye do řad jeho věřících.

Koneckonců nitrozpyt na jednotlivé Smrtijedy by nikdy neodhalil všudypřítomný strach šířící se jako nákaza mezi jeho přisluhovači. A Voldemort sám se postaral o ovzduší represí, které tu bázeň zakrylo i před ním samotným.

Ale Snape to viděl.

Že se dva nejvíc neblaze proslulí Smrtijedi navzájem zavraždili, bylo dost šokující. Že je k tomu zjevně zmanipuloval Chlapec, který zůstal naživu – to bylo děsivé.

Smrtijedi respektovali především sílu. A podle zvěstí opatrně živených jistou informovanou osobou – (zde Snape pečlivě zakrýval, že v tom má prsty, a přesměrovával všechny podezřívavé mysli k Pettigrewovi) – Chlapec, který zůstal naživu, se nacházel v péči Malfoye a Lestrangeové těsně předtím, než se zabili. Ten mladík své věznitele zjevně nějak očaroval, podvedl, nebo jinak donutil, aby obrátili hůlky na sebe navzájem. Mrazivá vlna strachu se plížila řadami Smrtijedů a Severus byl v postavení, aby si to užíval.

Cítil je – ty mnohé, kteří na sebe vrhali prohnané pohledy, oči neviditelné pod maskami. Ty ambiciózní, kteří si právě začali klást otázku, zda nepodporují toho špatného vůdce, vyděšení, aby snad nebyli těmi jedinými ukrývajícími tak velezrádné myšlenky.

Snape se držel zpátky jako vždy a opatrně udržoval základnu na obou stranách… Jedna z nich byla neustále oslabována jeho manipulativním dotekem.

A jako vždy zůstal jeho vliv zcela neviditelný.

Nyní stál na ošetřovně a podezřívavě zíral na svého syna, aby snad chlapec neprovedl něco tak pitomého, jako je nevypití celého lektvaru.

„Znám ten pohled,“ promluvil Harry a s posledním douškem mu mračení vrátil. „Piju, vidíš?“

Zavrtěl prázdnou lahvičkou Snapeovi před očima a Severus mu ji vytáhl z prstů, než ji ten idiot upustí.

„Hotovo, ne?“

„Skoro,“ Snape jej sledoval přimhouřenýma očima. „Zvažuji podání tonika proti podchlazení. Byl jsi venku dost dlouho.“

„Víš, začínám si myslet, že jsi tak trochu hypochondr,“ stěžoval si Harry a skočil zpět do postele. „A jen to promítáš do mě. Jsem v pohodě. Ohřívací kouzlo se postará o všechno. Dokonce se ani netře –“

Odmlčel se, když držel paže nahoře a držel je úplně pevné.

Snape se pro sebe ušklíbl s docela samolibým pocitem.

„Myslel jsem, ehm… že poškození nervů je nevratné,“ řekl Harry překvapeně a potěšeně, se mu ruce ani v nejmenším nechvějí. Původní prognózy madame Pomfreyové odhalily trvalé poškození následky Cruciatu.

Bylo nezvratné před krátkou dobou,“ odpověděl Snape upjatě a usadil se na kraj postele. Znechuceně se podíval na špinavé tenisky ležící na přehozu vedle něj. Odolal nutkání je servat. „Jsem z nějakého důvodu nejlepší Mistr lektvarů v Británii.“

Harry pohlédl na závěsy oddělující jeho postel od vedlejší. „Můžeš – dal jsi i Dracovi?“

Snape tu otázku očekával, ale stejně bylo těžké odpovědět.

„Měl jsem v úmyslu jej použít jako první testovací objekt,“ přiznal odměřeně a doufal, že zakryje neklid, který cítí, „ale sotva mohu podat lektvar a monitorovat účinky, když ten kluk upadne do hysterie, jakmile se na něj i jen podívám.“

Harry k němu střelil očima, kterýma proběhl stín.

„On si… pamatuje?“ zeptal se mírně přiškrceným hlasem.

Snape nikdy svému synovi neodhalil, co se tehdy stalo s Dracem, ale uměl si představit, že to chlapec uhádl. Přeci jen zdědil alespoň část ze Severusova intelektu.

„Jeho vzpomínky jsou pryč,“ pravil Snape kategoricky. „Jeho… hlubší dojmy zůstaly. Nevydrží moji přítomnost. Řekli mi, že kdykoliv mu nabídnou lektvar, rozkřičí se.“

Harry ztěžka polkl a hleděl na přikrývky. „Aha. Neuvědomil jsem si, o čem ta záležitost s lektvary je. Asi… si je spojuje s tebou.“

Severus dlouze studoval pečlivě neutrální výraz svého syna. „Je to docela zvláštní, to ano. Jeho hluboce zakořeněné emoce zjevně zůstaly nezasaženy; jedná zcela na základě instinktů. Přesto věří tobě, svému úhlavnímu nepříteli.“

„Zbláznil se,“ zamumlal Harry.

„Možná.“ Snape o té záležitosti přemýšlel a prudce zacvakl kufřík s lektvary. „Nebo si možná na jisté úrovni vzpomíná na tvůj soucit k němu. Pokusil ses ho zachránit. Pořád si to přeješ. To samo o sobě je moc… když i tví nepřátelé reagují na tvoji dobrotu. Touto mocí se Pán zla nikdy chlubit nemohl.“

Harry si odfrkl. „Pochybuji, že nějaký Smrtijed zahodí způsob svého života jen proto, že ‚zareaguje na moji dobrotu‘.“

Snape se při svém odchodu na okamžik zastavil s rukou položenou na závěsu.

„Stěží můžu věřit, že půjde o masový impulz… Ale, Harry, já to udělal.“

ooOOoo

Harry věděl, co má dělat. Nic nemohlo věci zlepšit; neexistoval způsob, jak změnit minulost. Ale teď alespoň mohl pomoci.

„Ahoj, Draco.“

Chlapec se posadil a v pološeru na Harryho zamžoural zarudlýma očima. Tvář měl skvrnitou od pláče.

„Omlouvám se za to, co se stalo.“ Když sebou Draco netrhl, Harry se s úlevou přiblížil. „Byl jsem naštvaný. Někdo…“ Harry se na chvíli odmlčel, jak potřeboval nabrat dech. „Někdo mě taky zranil. Jen jsem se, ehm, cítil hrozně, když jsem to viděl.“

Druhý chlapec se viditelně uvolnil. „Vypadáš v pořádku.“

„Jsem,“ pousmál se Harry. „Je mi teď o dost líp.“

„Dobře.“ Draco zaváhal, pak ohnul nohy, aby Harrymu udělal místo na posteli. „Profesor Lupin říkal, že mi taky bude brzy líp.“

„Bude,“ slíbil mu tiše Harry a připravoval se na Dracovu reakci. „Mám něco, co ti pomůže.“

Otevřel dlaň a Dracovy oči se okamžitě zarazily na lektvaru. Smrtelně zbledl a oči vytřeštil panikou.

„Je to v pořádku…“ rychle pokračoval Harry a zvedl ruku, aby jej uklidnil. „Je to v pořádku. Podívej se na mě, Draco!“

Pohledem zachytil šedé oči vyděšeného hocha, aby jej tak přiměl mu naslouchat.

„Je to lektvar. Je bezpečný,“ šeptal Harry. „Vím, že z toho máš, ehm, špatné pocity, ale ať už mi budeš věřit nebo ne, dřív jsi lektvary miloval…“

Draco zakňučel a pokusil se odtáhnout, ale Harry se o kousek přiblížil.

„Ve škole jsi byl v lektvarech jeden z nejlepších,“ pokračoval Harry. „Ty a já jsme někdy dělali lektvary spolu. Ehm, jednou jsi měl dokonce zraněnou ruku a můj kamarád Ron pro tebe spolu se mnou sekal ingredience, protože ty jsi nemohl.“

Dracova hruď se zvedala vyděšenými nádechy, ale Harry poznal, že poslouchá.

„Někdy jsi mi ve třídě házel věci do kotlíku… Jako vtip. My jsme dělali – zase budeme dělat něco takového. Pro zábavu. Někdy nás lektvary přivedou k takovým bláznivostem – jako že nás vznesou do vzduchu nebo nám změní barvu vlasů.“

Není třeba mu prozrazovat kontext. Není třeba, aby Draco věděl o jejich strašných střetech.

„Celou dobu jsme řešili lektvary, ty a já. A znáš mě… Toto je jen jako další lektvar, který jsme připravili v hodině…“ Harry si s úlevou všiml, že Draco už nevypadá připravený k útěku. „Otázka je,“ sledoval Draca pozorně, „věříš mi? Chápeš, že bych ti nikdy nedal nic, co by ti ublížilo?“

Část Harryho pořád nemohla uvěřit tomu, že by mu Draco skutečně mohl věřit. Ale když druhý chlapec pomalu přikývl a z tváře mu vymizel strach, Harry si uvědomil, že Snape měl pravdu.

Dracovi se chvěla ruka, když si od Harryho bral flakonek. Upřeně se mu podíval do očí a polkl obsah jedním douškem.

„Dobře,“ konejšil jej Harry. „A teď běž spát. Ráno se budeš cítit líp.“

Čekal, až si Draco lehne, a až pak se vrátil do vlastní postele a oči nezavřel, dokud neuslyšel, že dech chlapce na sousední posteli upadl do rytmu spánku.

Snapeův lektvar vyléčí škody na Dracovi, přestože ten se to nikdy nedozví. A Harry už se víc nebude cítit pronásledovaný bledou blonďatou tváří číhající na něj v nočních můrách.

ooOOoo

Jakkoliv se Harryho city k Dracovi za poslední měsíc a půl zlepšily, pořád bral jako hrubou nespravedlnost, že jej poslali zpět k Dursleyovým, zatímco Draco stráví léto s Remusem Lupinem. Jedinou útěchu mu přinášela Snapeova suchá poznámka, že Lucius Malfoy by se v hrobě obracel, kdyby věděl, že jeho čistokrevný syn byl ve všech směrech adoptován zbídačeným vlkodlakem.

Remus si Draca oblíbil a Draco začal Remuse zbožňovat. Osamělý muž a puberťák bez kořenů… Oběma to uspořádání docela pěkně vyhovovalo, přestože Harryho znepokojovalo vědomí, že při pohledu na ně mívají se Snapem identické pohledy plné nelibosti. Harrymu byl Remus i dál blízký… jen bylo prostě divné jej sdílet s Draco Malfoyem.

Dva týdny u Dursleyových neproběhly tak hrozně. Jen nudně. Po úsečné zmínce, že teď již může legálně provádět kouzla, se přiměli ke zdvořilosti.

Poslední léto s Dursleyovými, opakoval si Harry znovu a znovu. Stalo se to poněkud nekonvenčním, ale překvapivě účinným prostředkem pro pročištění mysli, což by, jak se domníval, mohlo potěšit dokonce i Snapea. Všechny bolestné myšlenky ustupovaly, když se soustředil na tuto jedinou, nepochybně nádhernou skutečnost.

Pak se jednoho večera jeho dveře náhle otevřely a odhalily Snapea, který mu chladně pokývl a kopnutím za sebou řečené dveře zavřel.

Harry zíral na ten podivný úkaz. Snape. V jeho pokoji. U Dursleyových. O tomhle pravděpodobně míval noční můry.

Ale teď nešlo o noční můru.

„Řekni mi, že sis pro mě přišel,“ prosil Harry.

Snape se ušklíbl a vytáhl hůlku. „To záleží… Cvičil jsi nitrobranu?“

Harry docela pochyboval, že by Snape únik od Dursleyových podmiňoval zlepšením se v nitrobraně, ale i tak se rozhodl vložit plné úsilí do jeho blokování.

„Udělal jsi pokrok,“ pravil Snape později, když Harry ležel na podlaze, lapal po dechu a tiše svého otce proklínal.

„Jo, brzo budu lepší než ty,“ odvětil uštěpačně.

Snape obrátil oči v sloup, sehnul se a zvedl jej na nohy.

„Výborně. Sbal si věci.“ Temným pohledem se rozhlédl po místnosti. „A sbal se rychle. Nemám valnou chuť setrvávat zde, v této morové díře.“

Mávnutí Harryho hůlky poslalo jeho věci do kufru.

„Udělej mi laskavost a řekni to Dursleyovým,“ ušklíbl se Harry. „Rád bych odcházel s pohledem na tvář strýce Vernona poté, cos nazval jeho nádherný dům morovou dírou.“

Snape jej sledoval s temným pobavením. „No, myslím, že si pohled na jeho tvář užiješ dostatečně,“ prohodil tiše.

Po těch slovech se Harry zarazil. „Co?“ Při ošklivém Snapeově úšklebku přitlačil: „Co jsi udělal?“

Snapeovými rty přeběhl hrozivý úsměv. Odlevitoval Harryho věci a beze slov odešel. Harry jej následoval a přemýšlel, jestli by měl být šokovaný. Opravdu doufal, že Snape Dursleyovy nezabil.

Otec musel směr jeho myšlenek uhádnout, protože se po schodech vznesl hlas: „Nic fatálního… Jen se mi nelíbila jejich… nezdvořilá reakce na pozdrav.“

Snape se zastavil u paty schodiště a Harry je rychle zdolal, aby mohl následovat otcův pohled na nenáviděný přístěnek. Elegantní mávnutí hůlky prudce otevřelo malé dveře.

„Opravdu jsem si nemyslel, že tak stísněný prostor bude stačit jejich objemu,“ poznamenal Snape nevzrušeně, „ale překvapilo by tě, co dokážeš s malým přetvářecím kouzlem.“

Další švih hůlky vysypal ze stísněného prostoru hromadu mávajících údů a rozvlněného tuku a na koberec se najednou vyvalili Dursleyovi. V hrůze na Snapea a Harryho zírali a blábolili jeden přes druhého.

„Tys… je tam nacpal?“ zeptal se Harry a pohledem střílel mezi Dursleyovými a maličkým přístěnkem. „Museli tam být – my jsme byli nahoře hodiny!“

„Ano. Tři hodiny, řekl bych.“ Snape se k nim přiblížil s hrozivým třpytem v očích – očividně si užíval, jak všichni Dursleyovi vykřikli a vyskočili na nohy. „Řekl bych, že měli dost času, aby ocenili nepohodlí takového ubytování.“

„Kluku,“ odvážil se strýc Vernon roztřeseně a tiskl k bokům Putunii a Dudleyho, „požádáš laskavě tohoto… tohoto gentlemana, aby opustil náš dům?“

Ve Snapeových očích zablesklo opovržení. „S potěšením,“ ušklíbl se. „Mám, pro co jsem přišel. Teď mi zmizte z očí!“

Výhružně na ně pozvedl hůlku a Dursleyovi s křikem a hrůzou vyběhli po schodech nahoru. Dudley klopýtal téměř při každém kroku. Dveře ložnice se zabouchly a Harry slyšel, jak po podlaze vrže přemisťovaný nábytek, aby je zahradil.

Hleděl za nimi, ale neměl naprosto žádnou potřebu dát jim poslední sbohem. Ucítil na sobě Snapeovy oči.

„Zdá se mi to jako adekvátní ukončení tvého času v jejich péči,“ řekl Snape, přestože tón měl tázavý, jako by přemýšlel, zda se nepřepočítal s Harryho reakcí.

Harry se přiměl usmát se.

„Jo, to je.“

Nevěděl, jestli za to může jen fakt, že odchází, nebo vědomí, že už má vlastní rodinu… Ale jaksi k Dursleyovým necítil onu starou nenávist.

Kdysi nesnášel to špatné zacházení od lidí, kteří jej měli milovat. Teď má rodinu a lidi, které miluje… Dursleyovi už pro něj nic neznamenají; s jejich silou zmizela i jejich důležitost.

„Škoda,“ konstatoval Snape, jehož zřejmě zmátla Harryho laxní odezva, „že jim nemohu nechat vzpomínku na moji maličkost.“

„Chápu,“ řekl Harry. „Je to příliš riskantní.“

„Seslal jsem opožděné kouzlo na vymazání vzpomínek.“ Snape na něj dlouze hleděl, než tiše navrhl: „Nicméně zatímco musí zapomenout na mě, nemusí zapomenout na své… utrpení.“

Stál tam a pozorně Harryho sledoval; bohužel si byl docela jistý, jaká bude chlapcova odpověď.

Harry pohlédl na vrchol schodiště a pak na přístěnek. Do výrazu se mu vkradl pomalý úsměv.

„Ať si to pamatují.“

Snape cítil, jak mu potěšení zaplavilo hruď. Šestnáctileté vězení v tomto mudlovském domě, ale alespoň mu chlapec dovolil něco vynahradit.

„Měl jsem tu být už před lety,“ pravil. A okamžitě rozpačitý nad těmi sentimentálními slovy rychle dodal: „Taková show mudlovského přetvařování je docela zábavná, když ji následuje podobná zbabělost… Velmi zábavná.“

Harry se usmál a Severus podle vědoucího pohledu v jeho očích poznal, že chlapec uhodl pravdu skrytou za těmi slovy.

„Taky bych si přál, abys tu byl.“

Jen sem se odvážili dojít, aby vyjádřili skutečnou náklonnost, ale i to stačilo. Když se naposledy přemisťovali od Dursleyových, Harry i Severus oba chápali, jak těžká je čeká budoucnost. Ale ať už se před nimi ukáže jakkoliv trnitá cesta, budou jí čelit pospolu jako otec a syn.

KONEC

 

Odpovědi autorky na otázky, které příběh vyvolává:

Nebude pokračování. Pokusila jsem se napsat příběh tak, aby zmiňoval, co bude následovat – tajemné zničení Malfoye a Lestrangeové destabilizuje Smrtijedy, propůjčí Harrymu zastrašující novou tajuplnost mezi jeho nepřáteli a zrádci Snapeovi dopřeje mnohem víc moci. Také jsem se pokusila vnést do příběhu velmi volnou interpretaci proroctví.

K Voldemortovi: skutečné záporné postavy této fikce byli Lucius a Belatrix. Bitvu s Voldemortem nechám těm, kterým přijde zajímavá natolik, aby o ní psali. Já se do ní nepustím.

Konec tohoto příběhu vidí Snapea, jak se stává nejsilnějším a nejdůvěryhodnějším Smrtijedem. Myslím, že to napovídá dost jasně, že Voldemortovy dny jsou sečteny.

A pár otázek k vyřešení z dřívějška:

Záležitost Harryho a Tonksové byla hlavně jednostranná – ona jej nebrala zdaleka tak vážně jako on ji. Věřila, že než Harry dostuduje, přejde ho to… nebo bude alespoň o trochu starší, takže jí už nebude tak nepříjemné to, co udělala.

Přestože Snape Draca mučil opravdu nemilosrdně, poté jej litoval, protože Draco vydržel bránit Luciuse tak dlouho; jako Snape byl nakonec oddaný jediné osobě. Obojí Snape respektoval a ztotožňoval se s tím, takže zbavil Draca vědomí, že byl tím, kdo Luciuse prozradil.

Mám ráda Lupina, Rona a Brumbála. V žádném případě jsem je nechtěla charakterizovat negativně… Omlouvám se, jestli to tak vyšlo.

 

PP: Takže zbývá krátké rozloučení s další povídkou.

Děkuji vám, všem komentujícím, protože bez vás by to nešlo. Komentáře jsou palivem, které pohání motory překladu. Věřte mi, že je to tak. Překlady povídky takovéhoto rozsahu vyžadují hodiny a hodiny práce nejen mé, ale i skvělé bety marci.

Marci, Tobě děkuji z celého srdce za Tvé opravy, úpravy a poznámky. Jsem si dobře vědoma toho, že bez Tebe by se mé výplody nedaly číst. Tobě patří mé úplně největší díky a já stále děkuji osudu, že nás svedl dohromady. Jsi moje hvězda zářivá!

PB: Jsi zlatá, Lupinko, a moc děkuji za Tvá závěrečná slova. I já jsem vděčná osudu, že nás svedl dohromady – lidsky i překladatelsky. Nemyslím, že bych si s někým tak sedla a stoprocentně vím, že práce nikoho jiného se mi tak dobře nebetí :) Mám Tě strašně ráda jako člověka.

Díky, díky moc za všechno!

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Elina - 10.07. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Neprihlásený - 19.04. 2022
Tahle je dobra. Idealni delka, omezena pro me nadbytecna romantika, pribeh ma jen par nesrovnalosti, ktere se daji lehce omluvit.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: OctaviaPrince - 30.09. 2017
Povídku jsem si náramně užila :)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: margareta - 16.01. 2016
Uf, konečně má dušička pokoj! Krásná povídka, plná citů a pocitů a tragedie a zoufalství...ale nadějně končící emotivním smírem! Moc děkuji , čarodějky, odvedly jste fantastickou práci!!!!

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: grepik03 - 27.12. 2015
Lupino, marci velmi Vám oběma děkuji za skvely překlad teto povidky ♡ Popravdě, když jsem před nějakou dobou zkusmo přečetla první kapitolu, povídku jsem odložila a říkala si, že tohle není muj šálek kávy. ....ale ted přes svátky jsem se k ni vrátila a rozhodne nelituji. Severusova povaha vykreslena tak drtive pravdive, Lucius intrikan a sadista, a nakonec Harry -proste milý kluk v základních věcech velmi podobný svému nove objevenemu otci. Povídku jsem mile čarodějky přečetla na jeden zátah, i když to znamenalo jít spát v pul ctvrte ráno. ....nemohla jsem přestat cist. Snad jen škoda, že není pokračování (?) Sypu si popel na hlavu, že jsem nekomentovala každou kapitolu, protoze by si to kazda jedna zasloužila. Ještě jednou díky díky díky ♡
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 27.12. 2015
No, však já taky s obavami s povídkou začínala. Měla jsem strach, jak bude přijata. Ale tolik se nám líbila, že jsme do ní šly. Jsem ráda, že jsi jí dala šanci. Pokračování není. Autorka napsala jen tuto a rozepsala druhou a skončila s FF. Škoda. Velká škoda. Nesyp si popel na hlavu :-) Teď bych stejně neměla sílu procházet všechny kapitoly. Takto na závěr to stačí :-) A jsme moc rády za odezvu. KAždá zahřeje u srdíčka. Díky, grepiku :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: jerry - 19.11. 2015
Dakujem za super preklad.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 27.12. 2015
Já děkuji za odezvu, jerry :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: mami - 18.11. 2015
Nádhera, otec a syn spolu a začína nová etapa v ich živote. Draco, nuž pokiaľ z něho nezostal úplný lobotomik, tak má šancu začať s čistým štítom úplne od začiatku a všetko spraviť lepšie.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 18.11. 2015
Děkuji moc za odezvu, mami :-) Myslím, že obě malé rodiny se měly nakonec skvěle.

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: arabeska - 18.11. 2015
Tak jsem to konečné, mé drahé, slupla i já! Hurá! Netušila jsem sice, že to ořvu, ale co naplat, slzičky ukáply. Zůstávám naprosto konsternovaná z toho, jak je někdo schopný takhle vylíčit otcovský vztah dvou úhlavních nepřátel tak, aby mu věřil i naprostý laik. Žádné dojemné prolévání citů ani emoční výbuchy, jenom náznaky a cosi mezi řádky, co je naprosto jednoznačně jistý druh náklonnosti. Harry mě potěšil tím, jak spolkl roky zášti a Dracovi pomohl. Severus by stál za kilometrovou esej, vážně, takové vnitřní konflikty, tak prohnilé odporné činy, a stejně se nakonec taky něco naučil. Jak já si libuju nad představou, že tím, co ví, ovládá celou bandu Smrtijedů v čele s Vojeldortem. A jistě, Lucius a Belatrix. Nesmírně, až nemístně, jsem si užívala scény s nimi. Sice jsem mučení Harryho četla s přivřenýma očima, ale teda ten konec! To by mě za svět nenapadlo, že jedna taková vratká lež dožene Belatrix ke smrtící kletbě. Zřejmě důkaz, jak je nestabilní mysl křehká a ovlivnitelná. Skvělé postavy. Vůbec jsou záporáci vždycky nejlepší, bez nich by si hrdinové ani nevrzli. (Ano, narážím na na Zorga a tu jeho grandióní přehazovačku a ano, skutečně jsem v noci koukala na Pátý element :D) Skvělý konec s Dursleyovými napchanými do 2 metrů krychlových. U hromady mávajících údů a rozvlněného tuku mě opět (jako ráno u jednorázovky) přemohl dusivý záchvat smíchu. Impozantní dílo. Ještě že středy nekončí. Vážně úžasný překlad, nesmírně vám, čarodějky, děkuji a ohýbám hřbet (a ještě předtím se zhluboka nadechuji, protože ohlá už se nenadechnu) před vaším uměním. A nedočkavě vyhlížím Oblivious! ♥
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 18.11. 2015
Há, konečně i Ty! Za slzičky můžou hormony :-) Ale já byla taky na měkko. Protože to tihle dva zvládli. Protože jsem jim to věřila. A protože autorka umí. Po každé kapitole jsem jen zírala, jak s pár slovy dokázala všechno vykreslit. Všechny ty jejich konflikty, sbližování a nakonec i lásku. A ten její doslov. Je jasné, že Severus se Smrtijedy zametl, proč se o tom rozepisovat :-D A docela mě zaujalo, že Brumbál, Remus a Ron byli její oblíbené postavy. No, tak tady s přimhouřenýma očima byli jako lidé s chybami. Remus si to teda vyžehlil Dracem na závěr a věřím tomu, že jim nakonec spolu bylo skvěle. A tak nějak pomalu se dostáváme k další povídce - jo, hlavně kvůli Tobě jsem se pro ni(ně) rozhodla. Když tys tak krásně naléhala :-) Tak snad se bude líbit i ta. Moc děkuji za nadšený komentář, takové mě obzvlášť těší, protože já se neumím vyjadřovat a v komentářích často nacházím přesně to, co si myslím. Děkuji, arabesko :-*

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Liz - 15.11. 2015
Úžasná povídka. To už byla tvá nejméně třetí, pokud si dobře pamatuji. S jejich počtem kapitol to znamená, že už rozhodně čtu tvé překlady přes tři roky. Výběr povídek stál vždycky za to, bylo příjemné pravidelně žít s novými příběhy ze světa HP. Děkuji moc.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 18.11. 2015
Ano, toto byla třetí velká tady na stránkách :-) Páni, přijde mi to jako včera, kdy jsem tu s bušícím srdcem pouštěla první kapitolu Honby. Snad se bude líbit i následující, středy budou i nadále patřit nám :-) Děkuji moc za odezvu, Liz :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: miroslava - 15.11. 2015
Další povídka končí. Další rok končí!!!! Lupinko, marci, tak ráda bych našla výstižnější slovíčko než jen "děkuji". A protože jsem nic lepšího nenašla, tak prostě děkuji, moc děkuji. Nemám představu, kolik hodin a volného času jste nám věnovaly, kolik spánku jste si odepřely, kolik studených večeří musely vaše rodinky spořádat, a jak často byly vaše děti rády, že nejsou pod dohledem :-P . Děkuji. I když jsem měla z avizovaného smrtijedského Severuse strach, časem jsem si ho ZASE zamilovala, chtělo to jen pochopit proč je takový pacholek. A kupodivu jsem šťastná za Draca, jsem nakonec spokojená, že se ho Lupin ujal, skoro jako by byl jeho syn. Je mi líto, že zase další skvělá povídka končí. A i když pana vlkodlaka moc nemusím, těším se na příští, vím že máte výborný čich na čtivé povídky. Tak děkuji.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 18.11. 2015
Je to strašně zvláštní, další rok tady na stránkách končí. Ano, děti jen vítají, že nejsou pod dohledem, že jim dovolím trávit čas u počítač (když i jejich matka u něj sedí, nemá argumenty)... :-D Severus tu byl, že? Nejdřív jsme měla sto chutí ho zapleštit, ale nakonec se vyloupl jako ten nejlepší otec pro Harryho Pottera. No, k nechuti k vlkodlakovi jsme svými překlady asi trochu přidaly, ale příští povídka to snad trošičku zvrátí :-) Uvidíme, jak bude přijata. Já moc děkuji za komentář a i všechny předtím. Aspoň vím, že má práce má smysl. Děkuji, miroslavo :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: sisi - 15.11. 2015
Lupinko, Marci, moc Vám děkuji za překlad krásné povídky, jste neuvěřitelně pilné a fakt dobré. Ta povídka mi moc sedla, je dobře, že se Severus změnil a dokázal pozměnit i Harryho chování k Dracovi. Harry má Snapeovský rozum, který mu mnohokrát zachránil kůži. Ještě jednou děkuji.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 15.11. 2015
:-) Zubím se tu takhle po ránu :-) Děkuji za milý komentář. Potěší, když se dozvíme, že se povídka líbila. Snad Ti sedne i Remus přiští rok a opět se tu na stránkách uvidíme. Děkuji. Sisi :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: tigy - 13.11. 2015
Pod komentár od denice sa môžem iba podpisat, vystihla úplne perfektne aj moje pocity z tejto vynikajúcej poviedky :) Harry tu bol celkom uveriteĺný, Severusa som niekedy doslova neznášala a Luciusa som úplne nenávidela. Chudáčik Dráčik dopadol tak ako dopadol, ale v rámci možností asi najlepšie, ako sa dalo... Ďakujem, dievčatá, za úžasný preklad a teším sa na vašu ďalšiu prácu :-)
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 13.11. 2015
Denice umí krásně vystihnout dojmy z povídky. Někdy ti dva lezli na nervy, ale stejně jsem jin držela palce. No a Draco... To je smutný osud, ale věřím, že se šťastným koncem. Děkuji moc za milý komentář, tigy. Budeme se těšit na další setkávání :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: aurora264 - 12.11. 2015
Ďakujem za nadhernú poviedku :) Veľmi sa mi páčila a som rada že draco sa zachránil aj keď nie uplne tak ako si myslel. Harry a Severus tvorili užasnú dvojicu. Ešte raz ďakujem a teším sa zas na nejakú peknú poviedku. :)
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
Že byli ti dva skvělí? :-) Těší mě, že se líbilo a doufám, že se bude líbit i další povídka. Díky za komentář, auroro :)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Folwarczna - 12.11. 2015
Jejda, konec. Ale byl tak akorát, krásný příběh nepotřebuje pokračování. Hlavně že to nakonec dobře dopadlo:-)
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
Těší mě, že se líbilo. Děkuji za odezvu, Folwarczno :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: denice - 12.11. 2015
Od včerejšího rána si závěrečnou kapitolu čtu už počtvrté, a pořád si v ní libuji. Samozřejmě s takovým sladkohořkým pocitem, že tu končí něco, co jsem sledovala a na co se těšila od ledna. Ze začátku jsem si říkala, proč zrovna tato povídka, ale postupně jsem si začala velice užívat tohoto Harryho a hlavně Severuse, začaly se objevovat hvězdné záblesky, které se brzy spojily v zářivý proud situací, rozhovorů a charakterů, které braly dech - a když se ke společnosti připojil Lucius, to byl ale koncert! Málokdy se objeví takový naprostý padouch! Souboje mezi ním a Severusem jsem si vychutnávala, protože z nich autorka udělala rovnocenné soupeře a chvílemi měl Lucius dokonce navrch. Tahle povídka je pro mne o vztahu otec - syn, nejenom o Severusovi a Harrym, kteří jsou fantastičtí a mně ve vývoji jejich vztahu nezazněl jediný falešný tón, ale taky hodně o Luciusovi a Dracovi. Mimochodem, vzhledem k Luciusově poznámce, aby Draco šel a dělal svoji práci, jsem si myslela, že jeho úkolem je po jistém zdráhání prozradit otcův úkryt, aby tam Lucius mohl se Severusem zúčtovat. A tak Draco jen zdánlivě dopadl hůř, než kdyby zemřel. Myslím, že Severus měl nakonec pravdu - měl štěstí. Souhlasím s tebou, že přišel o vzpomínky, ne o intelekt, stejně tak jako o magii, která měl přece v krvi, ne ve vzpomínkách. Po tátovi (i matce?) mu zůstalo slušné dědictví a Brumbál se jistě postará, aby o ně nepřišel, tak si může vést s Remusem docela šťastný život, vždyť on je teď takové roztomilé štěně. Nedá mi to, abych neocitovala věty, které mi na dlouho utkví v paměti: Harry si odfrkl. „Pochybuji, že nějaký Smrtijed zahodí způsob svého života jen proto, že ‚zareaguje na moji dobrotu‘.“ Snape se při svém odchodu na okamžik zastavil s rukou položenou na závěsu. „Stěží můžu věřit, že půjde o masový impulz… Ale, Harry, já to udělal.“ Je mi strašně líto, že toto dílo končí, ale aspoň se můžu těšit na Remuse. Chybí mi slova, kterými bych vyjádřila, jak moc vás obdivuji a vážím si vás. Děkuji vám, Lupino a Marci!
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
Já si ze začátku říkala, jak jen bude povídka přijata. Přeci jen ty první kapitoly byly takové rozjezdové a k akci jsme s museli propracovat. A s týdenními pauzami to mohlo přijít zdlouhavé. Nicméně povídka si našla své čtenáře a já jsem ráda, že jsme se mohly podělit o umění autorky. Neustále mě udivuje, jak konzistentní byly její postavy. A i když se Severus stále jevil jako hnusný Smrtijed, Harry zjistil, proč takový je. Nemohl si dovolit lítost, jinak by nepřežil A jistě že byl tvrdý, vychovaný k nadřazenosti, ale nebylo to všechno. Nebyl jen zlý. A vše to tam je, někdy jen mezi řádky. No a Lucius, to je kapitola sama pro sebe. Tak úžasně napsaná záporná postava, to se hned tak nevidí. A Draco, nakonec jsem ho musela litovat, protože s tou výchovou, otcovou manipulací snad ani neměl šanci se správně rozhodnout. A jak píšeš, nakonec je z něj roztomilé štěně. A já věřím, že s Remusem dospěje do rozumného muže. Harry také, zcela jistě. Severus by nic jiného nedovolil. Otupí mu nebelvírské hrany a vyzdvihne trochu zmijozelství a o takovém Harrym bych si i ráda něco přečetla. Pro takové čtenáře, jako jsi Ty, denice, je radost překládat :-) A s radostní jsem začala Remuse, doufám, že se bude líbit. Moc Ti děkuji za všechny Tvé úžasné odezvy, denice. S Tebou je svět hned krásnější :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: gleti - 12.11. 2015
Už teď vím, že mi příští středu budou naše setkání chybět, ale užila jsem si každou kapitolu. Moc děkuji Lupině za překlad, za to, že nám zprostředkovala tuto skvělou povídku.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
Příští středu bude jednorázová snamionka pro pobavení :-) Já děkuji za odezvu, gleti :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: larkinh - 11.11. 2015
Tak a je konec... to je škoda. Díky za překlad.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
No jo, už je konec :-) Děkuji za komentář, larkinh.

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Pejsan - 11.11. 2015
Velmi děkuji za výborný překlad této povídky. Byla tak jiná, než ty ostatní. Místy jsem neměla Severuse ráda a to se mi nestává příliš často :-) To, že jsem místy neměla ráda Harryho, se mi stává kupodivu častěji :-D Většinou jsem jim ale oběma držela palce a doufala, že nakonec si k sobě cestu najdou. Celkově šlo o výjimečné pojetí a překlad se mi velmi líbil. Děkuji za možnost přečíst si tuto povídku v češtině.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
Jojo, občas trochu lezli na nervy :-) I když mně po několikerém čtení už ani tak ne. Když jsem začala překládat, měla jsem trochu obavy, jak bude povídka přijata. Protože je tak jiná, nemusela sednout každému. Moc mě těší, že se líbilo. A děkuji za milý komentář, Pejsane :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Zuzana - 11.11. 2015
Skvelý koniec. Som rada, že Draco nezostal sám ale hlavne ma potešilo ako sa dali veci medzi Severusom a Harrym do poriadku. Veľmi pekne ďakujem za preklad tejto skvelej poviedky:)
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
Já děkuji za milý komentář, Zuzano. Těší mě, že se líbilo :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Julie - 11.11. 2015
Děkuji za perfektní překlad perfektní povídky. Těším se až si ji dám po čese na jeden zátah. Tato poslední kapitola se mi velmi líbila, krásně popisuje otcovsko-synovský vztah smrtijeda a puberťáka. Povídka mi bude chybět. Už jsem si na ty pravidelné středy s vámi velmi zvykla.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
Jsem moc ráda, že se líbilo. A za milý komentář. Díky, Julie :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Sally - 11.11. 2015
Musím uznať, že ma tento predčasný koniec zarmútil, sledovať tích dvoch ako okolo seba tancujú.. :D Každopádne, svoj osud si našiel každý, či dobrý alebo zlý. Ach, nakoniec sa Harry Bellatrix nepomstil, ale ako alternatíva to sná´d postačí. Verím a dúfam, že samotné vedomie, čo pre neho Severus ako otec urobil to vyrieší :) Skvelá poviedka, temná, no pri tom pozitívna (v isotm uhle pohľadu) napokon, ten roztomilý záver hovorí za všetko :) Ďakujem krásne za preklad tejto poviedky, stredy vždy boli sú aj budú mojimi najobľúbenejšími čitateľkými dňami (Chasing of Sun atď) Už len dodám, že akoľvek postihol zlý osud Draca, má pred sebou žiarivejšiu a lepšiu budúcnosť akú kedy mohol mať! A Remus bude mať stratené vĺča, o ktoré sa bude rád starať :) Super, fakt dobrý záver!
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 12.11. 2015
Ano, Harryho pomsta Belatrix. On se jí v podstatě pomstil těmi obrazy mrtvé Narcisy. A možná dobře, že to bylo jen tak. Přeci jen by na něm nějaký násilný čin mohl zanechat následky. Takto to za něj vyřídil otec :-) Autorka naštěstí temný průběh vynahradila pozitivním - a roztomilým - koncem. Moc mě těší, že se líbilo. Dělá mi radost, když se dozvím o dalším spokojeném čtenáři. Další středy jsou vyplněny jednorázovkama. Po Novém roce začneme s novou povídkou. Zrovna čtu jednu snamionku, která mě nadchla, takže originály máme na pár let :-) Děkuji moc za milý komentář, Sally :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: scully - 11.11. 2015
Tak a je konec.Bylo mi dost líto Draca,ale nakonec skončil s Lupinem,takže to pro něj dopadlo dobře. Harry a Severus k sobě nakonec našli cestu a vše dobře dopadlo. Proti této dvojici nemá Voldemort šanci. Moc děkuju holky za překlad této skvělé a zajímavé povídky.Už tři roky se těším vždy na středu na vaše překlady. Jsem zvědavá na Remuse,ikdyž ho moc nemusím,ale věřím,že jste určitě vybrali dobře. Jen mi moc bude chybět Severus. Moc moc děkuju za překlad :-)
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
Moc mě těší, že se líbilo. Doufám, že i Remus zaujme. Potřebuje trochu rehabilitovat, tak jsem našla další skvělou autorku. Severus se objeví v kratší humorné povídce, nevydržela bych to bez něj dlouho :-) Děkuji za komentář, scully :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Neprihlásený - 11.11. 2015
Harry sa Severus a podobá viac ako si pripúšťa. Draco je aspoň ušetrený výčitkám, ktoré aj tak nevie vysvetliť. Sladká nevedomosť ;-)
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
Ano, geny se nezapřou. Draco má teď snad naději na šťastnější život :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: lunaq - 11.11. 2015
Děkuji za krásný překlad. Je jen škoda,že už je konec, ale autorka má pravdu, proti dvojici Harry - Snape, nemá Voldemort šanci.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
Až je mi Voldemorta líto, neměl absolutně šanci :-) Moc děkuji za odezvu, lunaq :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: prodavacka - 11.11. 2015
Ahoj Lupino, Jsem moc ráda, že se ti dva našli , Museli ujít dlouhou cestu, od nenávist, přes nedůvěru, strach a ž k náklonosti. Bylo to moc pěkné Zdraví Prodavačka
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
Mos mě těší, že se líbilo. A děkuji za odezvu, Prodavačko :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Marti - 11.11. 2015
Po téhle povídce mi bude smutno, každá kapitola byla skvost sám o sobě. Úžasně vykreslené postavy, naprosto uvěřitelná cesta obou hlavních postav k sobě, a příběh, který není jen černý nebo bílý. A jsem nakonec i ráda, že autorka nepopsala bitvu s Voldemortem, nějak by se mi sem po tom všem nehodila (možná snad nějaká zmínka v epilogu po x letech...). Děkuju děvčata za objevení téhle povídky a za tu (mnohdy určitě úmornou) práci s překladem, byl to pro mě každotýdenní luxusní literární dezert, který jsem si s potěšením dopřávala (ostatně jako téměř každý překlad na těchto stránkách). Budu se těšit na další díla a přeju neutuchající elán do překládání!!!
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
Moc mě těší, že se líbilo. I přesto, že Severus tu byl fakt Smrtijed :-) Autorka dokázala v pár větách vyjádřit hodně. Nakonec ta bitva ani nechyběla. I když... Mohlo být víc Severuse :-D Ne, tak, jak povídka je, je akorát. Moc děkuji za milý komentář, Marti. A u dalšího příběhu načtenou :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: luisakralickova - 11.11. 2015
Lupinko, marci, veliké díky! Další velká a dlouhá práce za vámi, a já už se těším na další. Váš výběr ještě nezklamal. Remus jako hlavní postava tu snad ještě nebyl;) Severus mi bude chybět, ale ono se určitě něco objeví, že jo. Přeji šťastnou ruku při výběru a spoustu času na překládání;)
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
Jo, výběr je vždy složitý. Pokaždé mám obavy, jak bude povídka přijata. Tak snad i Remus se bude líbit. A jo, Severus bude :-) Mám zamluvenou jednu humornou se Severusem, protože celé dva roky bez něj bych nepřežila :-D Děkuji moc za komentář, Luiso :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: lucky - 11.11. 2015
Když na mě vykouklo slovo závěr, byla jsem překvapená. Nikde žádná závěrečná bitva. Poznámka autorky v závěru sice vše vysvětlila, ale.. no aspoň má fantazie volné pole. Děkuji za překlad a hluboce skláním klobouk.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
Ano, závěr byl překvapující, o to víc se povídka vymyká :-) Děkuji za odezvu, lucky.

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: anizne - 11.11. 2015
Tak to je šok, konec jsem ještě nečekala :'( . Děkuju moc že krásné počteníčko a moc se na těším na další, stejně nádhernou povidku jako je tato.
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
No jo, už je tu konec :-( Doufám, že i další povídky se Ti budou líbit. V zásobě jich mám už několik, takže na pár let máme s Marci o zábavu postaráno :-) Děkuji za komentář, anizne :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: denice - 11.11. 2015
Nádherný závěr nádherné povídky. Ze začátku jsem se chvíli divila, proč sis vybrala zrovna tuhle, ale pak ten ohňostroj! Nemůžu si pomoct, ale po počáteční hrůze z toho, co se Dracovi stalo, se teď musím ztotožnit se Severusovým názorem - pro Draca dopadlo vše mnohem líp, než mohl čekat. Teď pádím pracovat, pořádný komentář večer - nebo spíš si zítra :-) Děkuji moc, čarodějky!
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
Tak ono se to ze začátku pomalu rozjíždělo :-) Draco... Jeho příbuzní jej považují téměř za motáka. Já si však představuji, že Severus mu vymazal vzpomínky, ne intelekt. Představuji si, že Draco se pomalu naučí všechna kouzla znovu, tentokrát s milující pomocí Remuse Lupina. Že prostě začne znovu, i když o šetnáct let později, jako by se vymazáním paměti znovu narodil (teď už umí chodit na záchod a mluvit, půjde mu to rychle). Těší mě, že se líbilo :-) Děkuji za odezvu, denice :-)

Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Astra - 11.11. 2015
Šmankote, on už je konec??? A na co se budu příští týden těšit?? Milá Lupino, milá Marci, moc Vám děkuju za krásný čtenářský zážitek a za ty hodiny a hodiny práce, které jste vlastně nám všem věnovaly. Povídka byla krásná. A nesmělý dotaz... chystáte další překlady? :-) Takže ještě jednou.. díky!
Re: Jen krví spojeni - 45 (Závěr) Od: Lupina - 11.11. 2015
No jo, konec! Strašně to letí. A opět mám zvláštní pocity úlevy, že už je hotovo, a smutku, že něco krásného končí. Moc mě těší, že se líbilo. A odpovědět zní: no, jasně! :-D Jen ještě nemáme rozhodnuto, kdy půjde ven úvod. V lednu chceme začít s povídkou v hlavní roli Remus. Je to něco jiného. Moc se mi líbil druhý díl, takže k němu se musíme dopřekládat :-) A dozvíme se, proč má kouzelnický svět strach z vlkodlaků i mimo úplňky. Ještě jednou děkuji za komentář a snad se Ti bude líbit i další povídka.

Prehľad článkov k tejto téme:

E. M. Snape: ( Lupina )11.11. 2015Jen krví spojeni - 45 (Závěr)
E. M. Snape: ( Lupina )04.11. 2015Jen krví spojeni - 44
E. M. Snape: ( Lupina )28.10. 2015Jen krví spojeni - 43
E. M. Snape: ( Lupina )21.10. 2015Jen krví spojeni - 42
E. M. Snape: ( Lupina )14.10. 2015Jen krví spojeni - 41
E. M. Snape: ( Lupina )07.10. 2015Jen krví spojeni - 40
E. M. Snape: ( Lupina )30.09. 2015Jen krví spojeni - 39
E. M. Snape: ( Lupina )23.09. 2015Jen krví spojeni - 38
E. M. Snape: ( Lupina )16.09. 2015Jen krví spojeni - 37
E. M. Snape: ( Lupina )09.09. 2015Jen krví spojeni - 36
E. M. Snape: ( Lupina )02.09. 2015Jen krví spojeni - 35
E. M. Snape: ( Lupina )26.08. 2015Jen krví spojeni - 34
E. M. Snape: ( Lupina )19.08. 2015Jen krví spojeni - 33
E. M. Snape: ( Lupina )12.08. 2015Jen krví spojeni - 32
E. M. Snape: ( Lupina )05.08. 2015Jen krví spojeni - 31
E. M. Snape: ( Lupina )29.07. 2015Jen krví spojeni - 30
E. M. Snape: ( Lupina )22.07. 2015Jen krví spojeni - 29
E. M. Snape: ( Lupina )15.07. 2015Jen krví spojeni - 28
E. M. Snape: ( Lupina )08.07. 2015Jen krví spojeni - 27
E. M. Snape: ( Lupina )01.07. 2015Jen krví spojeni - 26
E. M. Snape: ( Lupina )24.06. 2015Jen krví spojeni - 25
E. M. Snape: ( Lupina )17.06. 2015Jen krví spojeni - 24
E. M. Snape: ( Lupina )10.06. 2015Jen krví spojeni - 23
E. M. Snape: ( Lupina )03.06. 2015Jen krví spojeni - 22
E. M. Snape: ( Lupina )27.05. 2015Jen krví spojeni - 21
E. M. Snape: ( Lupina )20.05. 2015Jen krví spojeni - 20
E. M. Snape: ( Lupina )13.05. 2015Jen krví spojeni - 19
E. M. Snape: ( Lupina )06.05. 2015Jen krví spojeni - 18
E. M. Snape: ( Lupina )29.04. 2015Jen krví spojeni - 17
E. M. Snape: ( Lupina )22.04. 2015Jen krví spojeni - 16
E. M. Snape: ( Lupina )15.04. 2015Jen krví spojeni - 15
. Fan Art: ( Lupina )08.04. 2015Harry Snape
E. M. Snape: ( Lupina )08.04. 2015Jen krví spojeni - 14
E. M. Snape: ( Lupina )01.04. 2015Jen krví spojeni - 13
E. M. Snape: ( Lupina )25.03. 2015Jen krví spojeni - 12
E. M. Snape: ( Lupina )18.03. 2015Jen krví spojeni - 11
E. M. Snape: ( Lupina )11.03. 2015Jen krví spojeni - 10
E. M. Snape: ( Lupina )04.03. 2015Jen krví spojeni - 9
E. M. Snape: ( Lupina )25.02. 2015Jen krví spojeni - 8
E. M. Snape: ( Lupina )18.02. 2015Jen krví spojeni - 7
E. M. Snape: ( Lupina )11.02. 2015Jen krví spojeni - 6
E. M. Snape: ( Lupina )04.02. 2015Jen krví spojeni - 5
E. M. Snape: ( Lupina )28.01. 2015Jen krví spojeni - 4
E. M. Snape: ( Lupina )21.01. 2015Jen krví spojeni - 3
E. M. Snape: ( Lupina )14.01. 2015Jen krví spojeni - 2
E. M. Snape: ( Lupina )07.01. 2015Jen krví spojeni - 1
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )30.10. 2014Jen krví spojeni