Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Všehochuť Advent

Vánoční přání

2015 Všehochuť Advent
Vložené: Jacomo - 05.12. 2015 Téma: 2015 Všehochuť Advent
Jacomo nám napísal:
 

5. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Vánoční přání


Napsala: loralee1

Překlad: Jacomo; Betaread: Ivet

Shrnutí: Harry píše dopis Otci Vánoc s překvapivým výsledkem (AU, žádné spoilery, žádné párování)

Originál najdete ZDE

* * *

Poslední den před vánočními prázdninami strávili ve škole povídáním o Otci Vánoc, o tom, pod jakými různými jmény ho ve světě znají, a psaním dopisů, které jejich rodiče pak odešlou.

Teta Petunie je oba vyzvedla ze školy, rozplývala se nad Dudleyho dopisem a slíbila, že na něj dá známku a hodí ho do poštovní schránky. Když jí svůj dopis ukázal Harry, probodla ho pohledem a sdělila mu, že malí chlapci, kteří se neumí chovat, žádné dárky nedostávají. Pak obálku zahodila do odpadkového koše na křižovatce před školou a táhla ho za límec pryč.

Dopravní policistka, paní Willisová, která měla křižovatku na starosti, zavrtěla nad hnusným chováním té ženy hlavou a vytáhla dopis z koše, aby zjistila, co si ten chudák chlapeček přál.


Milý Mikuláši!

Moje učitelka říká, že navštěvujete hodné chlapce, a já se strašně moc snažím být hodný. Přál bych si novou rodinu, takovou, která by mě měla ráda a povídala si se mnou o mé mámě a tátovi. Myslím ale, že mi ji nemůžete dát, takže teplá deka by byla taky dobrá. Prosím nechte ji u mě v přístěnku, aby mi ji Dudley nemohl sebrat. Myslím, že ať mi přinesete cokoliv, bude tvrdit, že to musí mít.

Harry Potter
Zobí ulice 4


Paní Willisová se rozhodla, že by měla tu záležitost nahlásit, ale jeden z podpatků jí uklouzl na náledí, takže dopis upustila a sněhová vánice ho odvála stranou. Ptáka, který slétl dolů a dopis popadl, si už nevšimla, a než nastal čas tu záležitost vyřešit, vykouřila se jí z hlavy.

Na Štědrý večer ležel Harry Potter pohmožděný a potlučený v přístěnku, smutný a sám. Dostával se do problémů téměř celé prázdniny a byl potrestán, když Dudley snědl polovinu vychládajícího vánočního cukroví a svedl to na něj.

Z přístěnku slyšel, jak teta Petunie a strýc Vernon ukládají všechny ty pestře zabalené dárky pro Dudleyho, a pochopil, že to nedělá Otec Vánoc nebo Svatý Mikuláš, ale jen mámy a tátové, kteří milují svoje děti. Malých sirotků se to netýká.

Z usínání ho vyrušilo otevření dveří přístěnku. Dovnitř nakoukl jakýsi muž.

„Kdo jste?" zeptal se Harry.

Muž se usmál a řekl: „Jsem Mikuláš a ty jsi Harry Potter. Přinesl jsem ti dárek, Harry. Vyjdeš ven?"

Harry vstal a vylezl z přístěnku. Pozorně se na Mikuláše zahleděl. Ten muž byl starý, baculatý a měl dlouhý plnovous, který Harryho téměř vybízel k dotyku.

„Opravdu pro mě máte dárek? Nevěděl jsem, že jste skutečný," řekl Harry plaše.

„Ano, mám," řekl Mikuláš, klekl si a vytáhl malou krabičku, která se mu v ruce zvětšila.

Harry roztrhl lesklý papír, otevřel krabici a našel v ní chlupatou barevnou deku.

Harry se s rozzářenýma očima na muže usmál. „Jé, děkuju. Děkuju," vyhrkl a přitiskl deku k sobě.

Mikuláš se také usmál a odpověděl: „Opravdu není zač, malý Harry. Teď se tě musím zeptat na tvé druhé přání. Opravdu si přeješ novou rodinu? Chtěl bys se mnou odejít a nikdy se sem nevrátit?"

Harry vykulil oči a horečně začal kývat. „Ano, ano, prosím," žadonil.

Mikuláš vzal deku Harrymu z náručí, omotal mu ji kolem drobného, chvějícího se tělíčka a přitáhl si ho blíž.

„Neboj se, Harry Pottere, nebudu ti ubližovat, ale nebylo by pro tebe dobré jen tak zmizet."

Harry sledoval, jak muž zvedl ruku, zazářilo světlo, a pak se v přístěnku pod schody objevil další Harry Potter ležící na jeho matraci.

„Budou k němu hnusní," zašeptal Harry.

Mikuláš se na chlapce podíval, přejel prstem po tmavé modřině na jeho tváři a řekl: „Neměj obavy, je to jen figurína, která vypadá od hlavy k patě jako ty, ale není živá."

Harry se nad tím zamyslel a zeptal se: „Budou si myslet, že jsem mrtvý?"

„Ano. Budou smutní?" otázal se Mikuláš.

„Ne. Budou šťastní," prohlásil Harry.

Mikuláš si přitáhl dětské tělíčko blíž k sobě a řekl: „Teď ještě ochrany a odejdeme."

Zvedl ruku a znovu zazářilo světlo. Dům začal žhnout, pak kolem nich ta záře začala vířit a obalila je dvěma různými barvami - modrým světlem krevní ochrany seslané na Harryho a stříbrnou září ochran vytvořených tak, aby zabránily mudlům všimnout si Harryho nebo čehokoliv divného na něm – rozprskly se a vytratily.

Mikuláš zvedl lehounké děcko do náruče, a když se postavil, kolem krku se mu omotaly hubené paže.

Z pláště se vynořil fénix a usadil se mu na rameni. „Domů," vyslal k němu muž myšlenku, „Perenella se bude divit, kde jsme tak dlouho."

KONEC


Poznámka překladatelky:
Ano, pokud jste to už neuhodli, Mikulášem je v této povídce Nicolas Flamell. Nepřekřtila jsem ho, přepis jména Nicolas do češtiny zní Mikuláš a naopak – náš svatý Mikuláš je v anglicky mluvících zemích znám jako St. Nicolas (pro zajímavost – ono slavné označení Santa Claus se vyvinulo zkomolením jeho holandské verze Sinter Klaas). Za tuto drobnou změnu se omlouvám, ale chtěla jsem, abyste si pointu vychutnali i v češtině. Říkejme tomu překladatelská licence. Tak :-D

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Vánoční přání Od: Jimmi - 13.02. 2016
Tak to bolo neskutocne. Flamella by som netipovala ale urcite to bola lepsia volba. Dakujem

Re: Vánoční přání Od: ansus - 16.12. 2015
Jacomo a Ivet, díky. Krásné, milé, dojemné.

Re: Vánoční přání Od: zuzule - 07.12. 2015
Ach, uplne mi zamrazilo. Je to strasny, jak se nekteri lide dokazi chovat k diteti... Dekuju!

Re: Vánoční přání Od: soraki - 06.12. 2015
Ano, tak takhle by se mi to líbilo. Moc pěkné! Stejně mi nejde do hlavy, že si toho nikdo nevšiml, i když... sestra pracuje na OSPODu a říká, že jim ani doktoři nehlásí týrané či zanedbávané děti, takže vlastně proč by se někdo staral, že? Díky

Re: Vánoční přání Od: prodavacka - 06.12. 2015
Ahoj, přeju pěkné svátky a hodně fantazie. Tato povídečka byla moc milá, ale krátká Děkuju, zdraví Prodavačka

Re: Vánoční přání Od: cuc - 06.12. 2015
Síce to bolo krátke, ale bolo to neskutočne silné. V pár vetách toľko emócií... Ďakujem.

Re: Vánoční přání Od: maria - 05.12. 2015
dakujem

Re: Vánoční přání Od: solace - 05.12. 2015
Pekná poviedočka. Bol by to skvelý začiatok AU príbehu, kde by bolo všetko inak. A Harry by v ňom prežil šťastné detstvo. Vďaka za preklad, Jacomo.

Re: Vánoční přání Od: Julie - 05.12. 2015
Krásná mikulášská povídka. Mám ráda povídky, kde Harryho někdo ze Zobí ulice vytáhne. Díky!

Re: Vánoční přání Od: marci - 05.12. 2015
Moc krásné. Nicolas Flamel mě nenapadl :) Ale přála bych Harrymu takový osud. A Brumbálovi taky - slušný šok by musel zažít, dědek, když by mu Harry takhle zmizel z jeho "dokonale vymyšlené příbuzenské ochrany". Škoda, že se všechna dobrá přání nemohou splnit. Děkuji, Jacomo. Krásný příběh.

Re: Vánoční přání Od: Zuzana - 05.12. 2015
Toto mi vohnalo slzy do očí:( keby mal Harry naozaj také šťastie, že by mohol vyrastať u ľudí, ktorí by ho mali radi... Ďakujem za preklad...

Re: Vánoční přání Od: Fluoris - 05.12. 2015
Jéééj, to bolo krásne :3 ďakujem za preklad :)

Re: Vánoční přání Od: doda357 - 05.12. 2015
Krajšieho Mikuláša si Harry asi nemohol priať :-) A ja tiež nie, keď ho trávim v spoločnosti takých pekných poviedok :-) Ďakujem :-)

Re: Vánoční přání Od: martian - 05.12. 2015
Mikulášská povídka nezklamala. Díky.

Re: Vánoční přání Od: JSark - 05.12. 2015
To by bola pekná verzia. Vedel o takom postupe aj Dumbledore? :)

Re: Vánoční přání Od: larkinh - 05.12. 2015
Tak Flamella jsem si netipovala, ale bylo to jasný, když se tam objevila zmínka o Penerelle. A pak že Mikuláš není. Slaví se vůbec v Čechách nebo na Slovensku ještě Mikuláš? My si jako děcka dávaly na okno talíř, do kterého nám Mikuláš naděloval ovoce či sladkosti, a vím, že někdo jiný si věšel punčochy. Ta povídka je skvěle načasovaná, protože dneska je Mikuláše - škoda, že si ty dobroty musím sama koupit a že mi je nikdo nenadělí. Díky moc za překlad, Mikuláše jsem potřebovala opravdu připomenout, i když tohle byl trošku jiný Mikuláš :)
Re: Vánoční přání Od: Jacomo - 18.12. 2015
Načasováno pochopitelně bylo záměrně, protože my, co si ty talířky za oknem pamatujeme, si prostě musíme znovu navozovat tu krásnou atmosféru čekání, jestli v něm něco bude :-) Ale máš pravdu, moje dcera tohle už vlastně nezažila... No, svět se mění, a ne vždycky je to k lepšímu... Díky, larkinh, i za tu nostalgii ;-)

Re: Vánoční přání Od: denice - 05.12. 2015
Tohle je krásně vánoční příběh, těší mě myšlenka, že kdesi v nějaké jiné realitě se to opravdu tak stalo (a baví mě domýšlet si, že Brumbál by byl patrně nahraný - Nicholas by mu dal, kdyby s Harrym chtěl provádět ty svoje kejkle! ) Díky.
Re: Vánoční přání Od: Jacomo - 18.12. 2015
Jé, to bych si chtěla přečíst - jak Flamel dává Brumbálovi co proto, aby chránil Harryho. No, třeba to někdy někdo napsal nebo ještě napíše :-) Děkuju, denice!

Re: Vánoční přání Od: Marti - 05.12. 2015
Krásné, až mi slzička ukápla (ale svádím to na těhotenské hormony... :-D). Děkuju, tyhle dojemné příběhy s šťastným koncem k vánočnímu období neodmyslitelně patří!
Re: Vánoční přání Od: Jacomo - 18.12. 2015
Hormony nebo ne, ono je to takové dojemné. Prostě vánoční. Abychom věřili na zázraky. Díky, Marti!

Re: Vánoční přání Od: arabeska - 05.12. 2015
Prijde mi to docela andersenovske, kdyz pomineme tu tragickou linii jeho pohadek. Flamel me prekvapil, vubec me az do konce nenapadlo, ze by to mohl byt on. Jo, u fenixe me to trklo, do te doby jsem docela verila, ze je to proste zazrak :) Nadherne pohlazeni, Jacomo, dekuji!
Re: Vánoční přání Od: Jacomo - 18.12. 2015
Andersen nebo Dickens, prostě takový malý zázrak, ve kterém se potká smutná realita s magií lidského srdce. Přesně tohle milujeme, viď? I já moc děkuju, arabesko!

Re: Vánoční přání Od: Lupina - 05.12. 2015
Tak toto bylo krásné. Až jsem zaslzela. Takto to mělo být. Děkuji převelice, Jacomo. :-)
Re: Vánoční přání Od: Jacomo - 18.12. 2015
Mě ta povídečka taky hned vzala za srdíčko. Díky, Lupinko!

Re: Vánoční přání Od: grepik03 - 05.12. 2015
Tak kratoucka povídka a vystřídalo se u me tolik emocí. .....nenávist - jak se muže teta a strýc takhle nenávidět svého synovce? jak muzou ubližovat malému diteti? Vis, někdy přemýšlím nad tim, co by se stalo s mojí dcerou kdyby se nám něco stalo. A ty myšlenky me ničí, mám pocit , že nikdo z mych příbuzných by ji nedal tolik lásky co ji dáváme my (a to všichni v naší rodině jsou uzasni, milující lidé. ....ale i tak.....); soucit a lítost - malý kluk by si neměl k vánocům prat teplou deku, aby mu nebyla zima! štěstí a uspokojení - ano, tenhle příběh dopadl dobře, Nicolas a Perrenela budou uzasni, milující rodiče a Harry konecne pozná ten pocit štěstí, když je milován. ... Jacomo moc děkuji za další úžasný překlad ♡
Re: Vánoční přání Od: Jacomo - 18.12. 2015
Souhlasím, že je to krásný nápad na AU - Harry vyrůstající v milující rodině. A pevně věřím, že by zůstal stejným klukem se srdcem na dlani jako v kánonu, jen by si to dětství víc užil. Proto tak milujeme fanfiction, že.

Re: Vánoční přání Od: Gift - 05.12. 2015
Znova jsem se vzila do svych 11 let, kdy jsem poprve cetla Harryho Pottera a soucitila, snila a radovala se s nim. Dekuji moc!
Re: Vánoční přání Od: Jacomo - 18.12. 2015
Ano, krásných naivních 11 let, kdy není problém věřit na zázraky... stejně jako v jakémkoliv věku o Vánocích. Díky!

Re: Vánoční přání Od: Iveta - 05.12. 2015
To je dobře, že jsem to betovala už před jakou dobou, užila jsem si to i tak :-)
Re: Vánoční přání Od: Jacomo - 18.12. 2015
Viď? Člověk kolikrát sám kouká, cože to překládal... :-) Děkuju, moje zlatá betuško!

Prehľad článkov k tejto téme:

Andy’sGirl4485: ( denice )06.01. 2016Řádky napsané za trest
opalish: ( LadyF )01.01. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
Laurielove: ( Lupina )31.12. 2015Užvaněná a nachmelená
cathedral carver: ( solace )26.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 2/2
cathedral carver: ( solace )25.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 1/2
l0stinl0ve: ( Lupina )24.12. 2015Sám
shiv5468: ( denice )23.12. 2015Sépie
AnneM.Olivier: ( Lupina )22.12. 2015Polibek pod jmelím 4/4
AnneM.Olivier: ( denice )21.12. 2015Polibek pod jmelím 3/4
AnneM.Olivier: ( Sevik99 )20.12. 2015Polibek pod jmelím 2/4
AnneM.Olivier: ( soraki )19.12. 2015Polibek pod jmelím 1/4
Savva: ( denice )18.12. 2015Dokonalá blaženost
Gibsos: ( eryenie )17.12. 2015Ten zvláštní bublavý zvuk
dragoon811: ( Lupina )16.12. 2015Vyšel ze cviku
ashindk: ( marci )15.12. 2015Duet v pěti větách
Lady Mage: ( Lupina )14.12. 2015Bez komentáře
Mister Jackkkk: ( Lupina )13.12. 2015Bradavické pravidlo č. 360
Tierfal: ( Jacomo )12.12. 2015Vánoční nálada
silverbirch: ( arabeska )11.12. 2015Viděla jsem mamku pusinkovat jiného!
sadiekate: ( Jimmi )10.12. 2015A takto púť nocou končí
Hannah_1888: ( Lupina )09.12. 2015Letošní láska
l0stinl0ve: ( denice )08.12. 2015Hledání
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )07.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 4,5/5
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )06.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 1,2,3/5
loralee1: ( Jacomo )05.12. 2015Vánoční přání
scifichick774: ( holloway )04.12. 201512 vánočních dnů - 2/2
scifichick774: ( holloway )03.12. 201512 vánočních dnů - 1/2
Darkrivertempest: ( Lupina )02.12. 2015Hudba srdce
wallyflower: ( solace )01.12. 2015Strieborná laň