Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Třináctá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 13.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

13. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 37: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – podzim, 1993

 



 

autor: bluestocking

překlad: arabeska

český betaread: LadyF


Text před grafickou úpravou:

Kapitola 37: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – podzim, 1993 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Souhrn informací o personálu

Školní rok: Podzim, 1993
Jméno: Severus Snape
Předmět: Lektvary, obrana proti černé magii (supl, když profesor Lupin maje vlčí noc)
Doplňkové povinnosti: Ředitel Zmijozelu, vařitel lektvarů pro ošetřovnu, sklízitel ingrediencí do lektvarů, léčitel kleteb
Poloha komnat: Podzemí, za portrétem Borise Bezskrupulného
Poloha kabinetu/učebny: Podzemí čtyři
Nejlepší čas pro úklid: Pozdě v noci, když dělá hlídku. (Pozn.: Teď dělá hlídku každou noc. My skřítkové myslejí, že málo spal.)
Poznámky pro úklid v učebně: Vždy s rukavicemi – nedotýkat se cákanců lektvarů holými prsty!
Poznámky pro úklid v kabinetu: Držet nádobky oprášené a naleštěné a doplňovat červený inkoust každý týden. V zimě nutno hořet oheň. Pokud profesor Snape nežádá skřítkové pomoct, nevstupují do jeho laboratoře ani neuklízejí. Vaří extra lektvar pro vlčí noci profesora Lupina a nechtěl být rušený.
Poznámky pro úklid v komnatách: Opatrně kolem hromad knih na zemi. Oprašovat police, ale nehýbat s knihami. Letos nově: Profesor Snape chce pověšené věteve jmelí na všech dveřích. (Nebyjí na líbání, byjí na odhánění vlků.) O polštářích poznámka níže.
Prádelní preference: Škrobová PLUS ohnivzdorná kouzla (velmi důležité) na všechno oblečení, taky pláště, a vlnivé kouzlo na učitelský hábit. ODDĚLOVAT bílé od černého. (Profesor Snape velmi rozzlobený, když jeho bílé spodky tmavě šedé.)
OBEZŘETNĚ zacházet s: Všechny knihy musí zůstat tam, kde byjí! Profesor Snape má v knihovnách a hromadách systém a nerad ho narušený. (Otázky ptát Bluey a Voxy: ty systému rozumějí.)

Všechny lektvarové ingredience nesmí být dotčeny bez souhlasu profesora Snapea. Nedotýkat kotlíku s rozvařeným lektvarem!
Oblíbené jídlo: Vepřová pečeně, yorkshirský puding, litý perník,  červené elfí víno. O čokoládě poznámka níže.
Neoblíbené jídlo: Brukev, fazole na toustu, dýňová šťáva
Čajové preference: Lapsang Souchong, bez mléka a cukru
Obvyklé tresty: Křik, vyhrožování dání skřítků do sklenice se vzorky, říkání skřítkům, aby vypadli.
Počet udělených trestů: 1575

Obvyklé důvody udělení trestu: Zmiňování Harry Potter, zmiňování profesor Lupin, zmiňování Bubáků, dotýkání se lektvarových ingrediencí bez rukavic, zavření knih bez založení stránky, praní bílého a černého prádla dohromady, hlasité uklízení, když Profesor Snape trpět bolest hlavy. (Pozn.: Letos byje extra uremcaný, protože Mozkomorové a profesor Lupin. Skřítkové opatrní.)

Kolikrát hrozba oděvů: 796 (Ale pořád je nedá.)
Kdy se stranit: Brzy ráno, po vyučování, před vypíjením čaje, po mluvení s ředitelníkem nebo profesorkou Trelawneyovou nebo profesorem Lupinem. Taky po učení ve třídě, kde byje Harry Potter. 

Dodatečné poznámky: Profesor Snape spí letos méně a Neity všimla, že Mozkomorové mu dělat zlé sny. Skřítkové rozhodli dávat na jeho tác s jídlem extra čokoládu a na polštáře Doubrounocníčková kouzla. (Nutno dvě lusknutí.) 

Aktualizováno: 17. listopadu, 1993

 

 

*



 

Intermezzo – říjen, 1998



Profesorka – ředitelka – McGonagallová cinkla lžičkou o porcelánový šálek s tartanovým vzorem a věnovala Hermioně pohled zpoza obrouček svých brýlí.

Dáte si cukroví?“ S nabídnutím poslala vzduchem tác s lineckými kolečky k mladé dámě usazené v křesle u krbu.

Ředitelčina pracovna zůstala skoro stejná jako za Brumbálovy éry, jednoduše proto, že si změny nepřála, a hrad s ní souhlasil. Dokonce i Fawkesovo bidlo bylo na svém místě, přestože sem fénix přilétal pouze v době pálení. Hlavním důvodem byli studenti a zaměstnanci, kteří po válečných tragédiích potřebovali k uklidnění něco známého, něco neměnného. Minervě neušlo, že se Hermiona Grangerová v tomto ohledu nelišila od ostatních.

Jak se vám daří ve studiu?“ zeptala se a usrkla perfektně uvařeného čaje Scottish Breakfast. Citrón báječně podtrhoval jeho chuť.

Hermiona spolkla sousto lineckého a usmála se. „Výborně, děkuji.“

Obě se odmlčely, aby si plně vychutnaly čaj, cukroví a společnost na stejné intelektuální úrovni.

A co máte v plánu po Bradavicích, Hermiono?“ Minerva se natáhla pro další kolečko.

Nemám v tom úplně jasno. Asi bych se mohla k někomu zapsat do učení.“ Vhlédla ke své mentorce, která souhlasně přikývla.

Pokud budou vaše známky u zkoušky OVCE Nad očekávání a vyšší.“ Ředitelka si neodpustila slabý úšklebek. Horší výsledky by byly znamením apokalypsy. Zlověstněji by působil snad jen Protiva konající dobrou službu panu Filchovi.

Myslím, že bych chtěla jít na univerzitu.“ Hermiona svraštila čelo. Nepřetržité odvracení úmrtí a katastrof, to byla nejspíš obstojná výmluva proč nemyslet na budoucnost, ale přesto nenáviděla, že nemá dostatek informací a hlavně že nemá žádný plán. „Je to možné?“

Ale jistě. Existují Kouzelnické fakulty na Cambridgi a Sorboně. A ano, pak tu máme Americkou univerzitu v Káhiře.“ Minerva ji obdařila širokým úsměvem. „Tradiční učňovství trvá dohromady sedm let. S univerzitním vzděláním tento čas zkrátíte o polovinu. Většinou také přispívá k rychlejšímu kariérnímu postupu.“

Hermiona se kousla do rtu a v hlavě listovala svým plánovacím kalendářem. „Stihnu ještě podat přihlášku?“

I kdyby již datum odevzdání přihlášek minulo, nebyl by to žádný problém, slečno Grangerová,“ ozval se Brumbál. Bývalý ředitel přestal předstírat dřímání a poposedl ve svém křesle, v očích jiskřičky zájmu.

Raději bych byla přijata na základě svých schopností, než jako válečná hrdinka,“ odvětila Hermiona upjatě a vyhnula se ředitelovu dychtivému pohledu. Několik portrétů pobouřeně zakašlalo – nejhlasitěji Phineas Nigellus. „Ve vší úctě,“ dodala neochotně, leč zdvořile.

V každém případě,“ vložila se do jejich výměny Minerva. „Přihlášky se uzavírají v polovině prosince, takže máte spoustu času.“

Hermiona přikývla a v duchu už upravovala svůj učební plán, aby si na začátku listopadu uvolnila víkend. Čím dříve, tím lépe. Co kdyby vyplnění přihlášky trvalo déle, než předpokládala?

Na co byste se ráda zaměřila, smím-li být tak smělý?“ vyptával se ředitel, který se chladnou zdvořilostí bývalé studentky nenechal odradit.

Hermiona měla sto chutí ho ignorovat, ale zdálo se, že odpověď zajímá i ředitelku. S pohledem slepě upřeným do krbu zvažovala své možnosti. Z rozjímání ji nakonec vytrhly známky nedočkavosti: tlumená odkašlávání, šustění hábitů – většina nejmladších ředitelů a ředitelek už byla plně vzhůru.

Není to snadná volba,“ téměř naříkala a prosebnýma očima vyhledala Minervin soucitný pohled. „Miluju většinu předmětů, vážně. Starodávné runy jsou fascinující a věštění z čísel je intelektuálně stimulující.“ Zkroušeně si povzdechla. „Ale to by vzhledem k tomu zákazu asi nebylo moc praktické.“

Pastorek a Bill už jsou krůček od jeho zrušení,“ řekla Minerva. „Griphook získal zpět Nebelvírův meč – a to k udobření skřetů rozhodně přispělo. Navíc Harry Gringottovým zaplatil odškodné, které pokrylo náklady na opravu většiny zničených trezorů.“

Opravdu?“ vydechla Hermiona úžasem. Jak bylo možné, že o tom nic nevěděla? Věděl to Ron?

Minerva přikývla a mávla rukou. „Na znak dobré vůle. Víte přece, jak mu ty peníze byly nepříjemné.“ Usrkla si čaj. „Skřeti museli uznat, že vaše jednání jim nezpůsobilo vážnější újmu – a že Voldemort by tak či tak měl na jejich obchody neblahý vliv, mírně řečeno.“

Brumbál si uchechtl. Hermiona se na něho zaškaredila, načež obrátila pozornost zpět k Minervě. „A co kdybych chtěla mít vliv na změnu politiky nebo zákonů kouzelnického světa?“

K tomu byste potřebovala vystudovat dějiny čar a kouzel a kouzelnickou rétoriku – upotřebila byste také lásku ke starodávným runám a nadání pro rešerše,“ odvětila Minerva s vědoucími jiskrami v očích. „A možná by nebylo na škodu zaměřit se na péči o kouzelné tvory.“

Hermiona se pod vřelým uznáním mentorky zarděla a upila z šálku čaje.

*

Později ležela v posteli, a zatímco Ginny, Levandule a Parvati pospávaly, přehrávala si v hlavě celý rozhovor. Bylo zvláštní, že nepadla zmínka o lektvarech, přestože z nich měla výborné známky.

Na konci šestého ročníku konečně přijala skutečnost, že její nadání spočívá jinde. A během nekonečného stanování onu skutečnost přijala za svou. Nikdo by si netroufl prohlásit ji za dobrou kuchařku, jak Ronald laskavě neopomněl zmínit ve svých dopisech. Lektvary a vaření měly mnoho společného. Pokud se doslovně držela receptu, dokázala dojít k ucházejícímu výsledku, ale scházela jí kreativita a upřímně řečeno také chuť k přípravě královské hostiny. Kdyby vážně uvažovala o lektvarech, ředitel Snape by jistě silně namítal.

Hermiona se prudce posadila a natáhla ruku k nočnímu stolku pro hůlku – kterou jí daroval pan Ollivander těsně předtím, než odjel na venkov, kde měl strávit důchod. Nepamatovala si, že by v ředitelčině pracovně viděla jeho portrét.

Lumos!“ zašeptala, vyskočila z postele a vytáhla z knihovničky u svého stolu hojně čtené Dějiny bradavické školy. Co nejtišeji listovala stránkami, dokud nenašla kapitolu o ředitelských portrétech.

Za každé generace je vybrán mistr kouzelnického umění, jenž namaluje portrét každého ředitele a každé ředitelky, kteří sloužili Bradavicím, bez ohledu na míru jejich věhlasu či úspěšnosti. Lahvička s esencí zesnulého (získané během rituálu osvobození, vykonaného v dovršení slibu, který ředitel/ka složil/a hradu [1]) je neprodleně poslána do umělcova studia, kde je přidána k malbě, aby byl portrét dokončen podle pokynů příslušného ředitele či ředitelky. Pokyny byly upřesněny v pracovní smlouvě [2].

Přeskočila očima na konec stránky, k příslušným poznámkám pod čarou.

1. Viz Portrétní nálevy, pojednání Leonarda da Vinciho v překladu Edvína Pisatele.

2. Viz příloha 12-p.

V duchu si dala za úkol, aby se v knihovně podívala po výtisku Portrétních nálevů, a poté nalistovala přílohu 12-p.

Příloha 12-p

Dodatek k portrétu, jak stojí v pracovní smlouvě:

Pokud ředitel/ka neudá bližší pokyny, mistr umění vybere neutrální pozadí. Portrét nelze odmítnout.

Jen stěží se ovládla, aby s prásknutím nezaklapla knihu. Vzpomněla si na souhrn informací, který četla jako poslední, a její hněv ještě vzrostl. Skřítci očividně chovali k zesnulému profesoru Snapeovi více úcty než jeho mentor.

Nezbývalo jí než doufat, že se mu podařilo najít způsob, jak onen zákeřný dodatek obejít.

A Brumbál by se měl modlit, aby byla nadále zaneprázdněna plánováním své budoucnosti a její nadání pro lektvary zůstalo pouze průměrné. Jinak by mohl být brzy vymazán zbrusu nově objeveným magicky vázaným mizíkovým roztokem.



 

autor: pokeystar

beta: bluestocking

překlad: LadyF

český betaread: arabeska

*

URL:

kapitola 37

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Třináctá část Od: sisi - 10.02. 2016
Děkuji za další kapitolu a naději pro Hermionu a Severuse. Teď už mi to nedá, musím přečíst všechny díly. Je to moc dobrodružné a odvážné, později snad i romantické. Táhne mě to. Není jiná cesta.

Re: Třináctá část Od: sisi - 10.02. 2016
Děkuji za další kapitolu a naději pro Hermionu a Severuse. Teď už mi to nedá, musím přečíst všechny díly. Je to moc dobrodružné a odvážné, později snad i romantické. Táhne mě to. Není jiná cesta.

Re: Třináctá část Od: JSark - 22.12. 2015
Lákavá myšlienka, že by sa Dumbyho portrét dal vygumovať. Otázka za všetky drobné - vyhol sa Snape portrétu, alebo portrét ešte nebol aktivovaný? :D

Re: Třináctá část Od: solace - 20.12. 2015
K Severusovmu záznamu pribúdajú ďalšie a ďalšie informácie. Trúfnem si tvrdiť, že ho nikto z jeho kolegov nemal taký "premakaný". Je vidieť, že ho majú škriatkovia radi. A ja dúfam, že všetky spomenuté náznaky vedú k jedinej skutočnosti: že to so Severusom nie je tak, ako si všetci myslia. Ďakujem za preklad.

Re: Třináctá část Od: doda357 - 18.12. 2015
Som zvedavá, čo si nakoniec vyberie :) O Severusovi by som mohla čítať nespočetné množstvo zápiskov :) Ďakujem za preklad :)

Re: Třináctá část Od: ansus - 17.12. 2015
Doubrounocníčková kouzla a extra čokoládu bych taky chtěla - skřítkové jsou milí. Moc děkuji, krásný překlad.

Re: Třináctá část Od: margareta - 14.12. 2015
Všechny dosavadní souhrny informací o mistru lektvarů jenom potvrzují, jak ho mají skřítci rádi. U ostatních jsou spíš neosobní. Ale on je má taky rád-svým způsobem. Být na Hermionině místě, vyzmizíkovala bych Brumbálovi na portrétu citronový drops a přimalovala flašku octa, když tak slintá na kyselé!! To by Jeho Vznešenosti ty jiskřičky za brejličkama tutově típlo; už by si tak nemedil! Jsem zvědavá, jak to Hermiona vyřeší! S portréty, s Ronem....se všema /včetně sebe/!! Díky za překlad, jako vždy perfektní!

Re: Třináctá část Od: larkinh - 14.12. 2015
Nějak mi uniklo, proč Hermiona nemá ráda Brumbála... budu si to muset pak všechno přečíst znova najednou.

Re: Třináctá část Od: Iveta - 13.12. 2015
Super, zase nekdo nema rad Brumbala :-) Ja taky ne....skritkove jsou jako vzdy zlati. Zajimalo by me, jestli vedi, a proto zaznamy Hermione nechali...

Re: Třináctá část Od: marci - 13.12. 2015
Extra čokoláda a dobrounocníčkové kouzlo je miloučké :) Nad intermezzem už drahnou chvíli dumám. Pardyje pometlo - já se snad vážně podívám do originálu? No, ne, zařekla jsem se, že ne, ale svrbí mě kosti :) A tak spřádám teorie a doufám :) každopádně pojednání o Portrétových kouzlech bylo nesmírně zajímavé! Dělám si poznámku a rozhodně to šoupnu do Lexikonu. :) Díky, holky, dokonalé!!! :)

Re: Třináctá část Od: Lupina - 13.12. 2015
Jo! Mizíkový roztok na Brumbála. Ale vyvíjí se to zajímavě :-) Díky, děvčata. Zase skvělé.

Re: Třináctá část Od: denice - 13.12. 2015
Dobrounocníčková kouzla a nutno dvě lusknutí! Ty skřítky vážně miluji. I za tu čokoládu navíc. Nesmírně mě baví hledat náznaky v intermezzu a doufám, že jsem na správné stopě... Díky.

Re: Třináctá část Od: Liz - 13.12. 2015
Líbí se mi, jak se Severus chrání před Remusem.

Re: Třináctá část Od: Gift - 13.12. 2015
Zacina se nam to zajimave vyvijet. A trikrat hura za dobrosrdecne skritky! Dekuji

Re: Třináctá část Od: martian - 13.12. 2015
Extra čokoláda a Dobrounocníčková kouzla - bradavičtí skřítci zjevně mají víc rozumu i citu než jejich okolí… Díky za překlad.

Re: Třináctá část Od: maria - 13.12. 2015
dakujem

Re: Třináctá část Od: grepik03 - 13.12. 2015
Teda ta holka si sedi na vedení. ......asi ji ovlivnila spousta času stráveného s Ronem :)))))) Děkuji moc za další kapitoly ♡

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část