Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Čtrnáctá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 14.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

14. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 39: Interní hradní sdělení s datem 3.9.1991

 



autor: sylvanawood

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

 


Kapitola 40: Agenda a protokol o schůzi zaměstnanců s datem 27.3.1998

 



autor: nata

překlad: LadyF

český betaread: arabeska

 


Kapitola 41: Interní hradní sdělení s datem 1.5.1998

 



autor: slytherinlaurel

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

 


Kapitola 42: Souhrn informací o personálu: Quirinius Quirrell – podzim, 1991

 



autor: Meltha

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

*

URL:

kapitola 39

kapitola 40

kapitola 41

kapitola 42


Texty před grafickou úpravou:

Kapitola 39: Interní hradní sdělení s datem 3.9.1991 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Interní hradní sdělení

Datum: 3. září, 1991 

Komu: Domácí skřítci
Od: Rubeus Hagrid, hajný a klíčník
Předmět: Žně vobjednaný personálem

Kámoši,

potřebuju partu, aby mi pomohla požnout kopřivy, estli můžete. Nevim, proč jich prófové Prýtová a Snape potřebujou tolik, ale tak dyž už si řekli. Vim vo jedný moc hezký mejtině vedle potoka, kam se stahujou jednorožci. Dyž budete mít štěstí, možná se ňáký vokážou. Potřebujem pět kilo čerstvejch. Co se ke mně doneslo, tak chtěj z toho kopřivový víno. Netušim teda, co s tim pak chtěj dělat, ale dycky je lepší kvalita, co řikáte?

Nemosíte si dělat hlavu z kentaurů, pač těm sem řek, aby se drželi dál. Jo, a estli se Bluey bojí Aragoga, možná by se příště neměla potloukat v místech, kde nemá zrovna bejt.

Vemu svoje sušenky. Vy vemte čaj. Užijem si to. 

Podpis:

Rubeus Hagrid

Hajný a klíčník

Škola čar a kouzel v Bradavicích 

 

 

*

 

Kapitola 40: Agenda a protokol o schůzi zaměstnanců s datem 27.3.1998 

 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Agenda a protokol o schůzi zaměstnanců

Datum setkání: 27. března, 1998
10:00 – 11:00
Kuchyně
Předseda – Vrchní skřítka Jammy 

Co (předmět jednání): Nemocenská
Kdo (který skřítek přidal na seznam/prezentoval): Neity
Jak*: PF
Průběh schůze: Neity hlásí návrat z ošetřovny. Zmeškala dva dní práce, protože moc pomalá při kletbolovu v komnatách paní Carrowové. Fae narušuje schůzi veselým tanečkem. Uklízela místo Neity. 

Co (předmět jednání): Nový trest
Kdo (který skřítek přidal na seznam/prezentoval): Fae
Jak*: D/P
Průběh schůze: Fae říká dávat uklízení u Carrowových jako trest. Dostala facku od Teshera. Tesher říká Fae špatná skřítka, protože uklízení byje radost, ne trest. Fae a Neity chcou poslat Teshera ke Carrowovým, aby vyzkoušel na vlastní kůži. Cullie navrhává poslat učit uklízet ke Carrowovým skřítčata, když tak těžké. Byje dobrý nácvik. Všichni skřítkové přikyvují. Neity křičí a vrhá ke dveřím. Říká že nás ne pustí ven, pokud ke Carrowovým poslat skřítčata. Nadělává zbytečný povyk. Špatná skřítka. Potížistka. Bylo lépe, když byla na ošetřovně. Tesher říká poslat Neity za Čapkopletkou, aby dala čepičku. Dělá hanbu všem skřítkům.

 

*Legenda: V – vliv předmětu, D/P – diskuze/plánování, PF – prezentace faktů, IS – informační sylabus

 

 

*

 

Kapitola 41: Interní hradní sdělení s datem 1.5.1998 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Interní hradní sdělení

Datum: 1. května, 1998 

Komu: Domácí skřítkci
Od: Irma Pinceová, knihovnice Školy čar a kouzel v Bradavicích
Předmět: Nezvěstné tlustospisy

Skřítci,

v posledních dnech bylo zjištěno, že ze školní sbírky byly rozkradeny jisté průkopnické odborné spisy. Tyto konkrétní knihy by mohly být použity k maření úředního výkonu ministerstva, jehož důležitým úkolem je nalezení a zadržení všech mudlorozených, kteří nejsou řádně evidováni.  Všechny učebnice obrany proti černé magii, lékouzelnických lektvarů a pokročilého přeměňování jsou opatřeny sledovacími kouzly za účelem vypátrání pachatelů, aby mohli být předáni příslušným orgánům.

Vážený ředitel Snape byl již o této situaci informován a každý domácí skřítek, který jakýmkoliv způsobem bude nápomocen uprchlíkům bude předán ministerstvu. Zajisté nemusím připomínat přísná opatření zavedená Starostolcem proti všem kouzelným stvořením, u nichž bude prokázána neloajalita v rozporu se zájmy čarodějek a kouzelníků. 

Podpis:

Irma Pinceová

Knihovnice

Škola čar a kouzel v Bradavicích 

 

 

*

 

Kapitola 42: Souhrn informací o personálu: Quirinius Quirrell – podzim, 1991

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Souhrn informací o personálu

Školní rok: Podzim, 1991
Jméno: Quirinius Quirrell
Předmět: Obrana proti černé magii
Doplňkové povinnosti: Žádné
Poloha komnat: Ubikace personálu, místnost 53
Poloha kabinetu/učebny: 2. patro, učebna 56
Nejlepší čas pro úklid: Brzy ráno učebna a kabinet, protože rád pospává. Osobní prostory během vyučování.
Poznámky pro úklid v učebně: Nutno vracet věci zpět na místo. Byje nervózní, když věci ne tam, kde jejich místo.
Poznámky pro úklid v kabinetu: Taky tak. Kabinet vypadá jako chaos, ale asi to tak rád.
Poznámky pro úklid v komnatách: Taky tak. Taky neuklízet, když byje uvnitř. Má ve zvyku mluvit sám pro sebe a byje nesvý, když ho někdo slyšel.
Prádelní preference: Opatrně. Chytá divné skvrny na oblečení, stříbrné a špinavé z lesa. Těžké zbavování. Ne jasné, co to byje.
OBEZŘETNĚ zacházet s: Turban. Byje velmi chránivý. Možná obsahuje česnek. Zápachuje.
Oblíbené jídlo: Vypadá méně veselý při jezení vepřového koláče než vloni, ale pořád ho jí.
Neoblíbené jídlo: Vypadá mít méně rád hodně jídel. Divné ale, že jedl dvakrát tolik, takže jídlo asi pořád chutná.
Čajové preference: Assam, extra silný
Obvyklé tresty: Mnohem náladovější než dřív. Teď hodně omračující kouzla a občas kletby.
Počet udělených trestů: Hodně. Skřítkové kolem něho opatrní.
Obvyklé důvody udělení trestu: Cokoliv, co připomínat nerespekt, ale zvlášť když skřítkové v místnosti ne viditelní. Bere jako urážku. Vidí všechny chyby. Jako by měl oči na týle.
Kolikrát hrozba oděvů: Četné, protože skřítkové chcují umýt turban. Byje choulostivý.
Kdy se stranit: Víc a víc, kdykoliv byje v místnosti. Zhoršuje se. 

Dodatečné poznámky: Byje nevrlý. Možná nutno rozveselit. Skřítkové navrhovat povzbuzovací kouzlo od profesora Kratiknota. 

Aktualizováno:

Listopad, 1991: Sesláno povzbuzovací kouzlo, aniž by věděl. Na chvíli vypadat veselejší. Začít zpívat „Kotlík plný horké silné lásky“, ale byje divné, že zpívat  ve dvou hlasech. Tenor i docela vysoký soprán. 

Červen, 1991: Byje mrtvý. Turban měl důvod zapáchat. Pozn. do budoucna: Lidové mít jen jeden zpívající hlas. Jinak podezřelí.

 

 

*

 

 



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Čtrnáctá část Od: Iveta - 26.01. 2016
Chudáci skřítci, Ti aby si na Hagridových sušenkách vylámali zuby :-D Fuj, zpívající Voldemort - až jsem se z té představy orosila :-D

Re: Čtrnáctá část Od: JSark - 22.12. 2015
Zaujímalo by ma, či si sekanie koprivy s Hagridom užili aj škriatkovia. :) Predstava, že by posielali vlastných potomkov na výcvik ku Carrowovcom je desivá. Brr. Takže Quirel jedol za dvoch, mal oči aj vzadu a spieval duet. :D Do budúcnosti: to je fakt podozrivé. :D

Re: Čtrnáctá část Od: grepik03 - 22.12. 2015
Opet uzasna sbírka záznamu :))) Hagridovo pozvání nemá chybu :)))) Děkuji za další skvostne překlady ♡

Re: Čtrnáctá část Od: doda357 - 21.12. 2015
Lidové mít jen jeden zpívajíci hlas. Jinak podezřelí. ....Toto ma najviac dostalo :D :D Super, ďakujem pekne za preklad :-)

Re: Čtrnáctá část Od: solace - 20.12. 2015
Dúfam, že ročník 91 žihľavového vína patril k tým najlepším. Žatva bola určite zábavná a užili si ju všetci aktéri. Q.Q. si asi neuvedomoval, aké je jeho správanie podozrivé. Škoda, že si škriatkovia držali odstup. Mohli ho dávno prekuknúť. Ďakujem za preklad, kočky.

Re: Čtrnáctá část Od: ansus - 17.12. 2015
Čapkopletka je skvělá, chtěla bych vidět Hermionin výraz, když to četla. Díky!

Re: Čtrnáctá část Od: maria - 14.12. 2015
dakujem

Re: Čtrnáctá část Od: Liz - 14.12. 2015
Čapkopletka. To je kouzelné slovo. Doufám , že skřítčata ke Carrowovým neposlali. Netty by se měla angažovat.

Re: Čtrnáctá část Od: soraki - 14.12. 2015
Snape ma vkus,koprivove vino je dobre. Lidove mit jen jeden hlas, jink podezree,miluju je,trochu mi pripominaji mistra Yodu. Diky

Re: Čtrnáctá část Od: margareta - 14.12. 2015
Hm..kopřivové víno? Ačkoliv, co víme? Možná, kdyby se třeba smíchalo s rumem v poměru jedna ku jedné /myslím tím jedno deci vína na jeden litr rumu/ a vynechalo se to víno, tak by se to dalo i pít, ne? Každopádně bych na ty žně s Hagridem šla, když nic, tak už jenom kvůli těm jednorožcům!/už jsem žádného neviděla, ani nepamatuju! Tímto prohlašuju, že Pinceová je renegát ,když bonzuje, místo aby držela basu a dělala, že nevidí. Trochu je mi divný, že skřítkové už v červnu věděli, že ,,byje Q.Q.mrtvý "a už dřív je tak neťukl ten smrad? Tělo mu držel pohromadě hábit, hlavu s ušima turban, formaldehyd žádnej......tragedie./hlavně pro skřítky prádelníčky!!/ A ten dvojhlas...asi ho nepodezřívali ani z podvojné existence, co? Chtěla bych vědět, s kým to koexistoval????a na jaké bázi??? Vůbec kánon nečtu, je to tak mnohem zajímavější, napínavější a překvapivější! Můžu tak konspirovat až do alelujá! A za to všechno děkuju vám!!!

Re: Čtrnáctá část Od: Folwarczna - 14.12. 2015
Strašně se omlouvám, že málo komentuju, ale prostě nemám díky práci čas. Jen Vás chci ujistit, že opravdu všechno čtu a pravidelně mi skřítčí poznámky zvednou náladu. Je to geniální dílo! Díky za něj.

Re: Čtrnáctá část Od: larkinh - 14.12. 2015
Opět úžasné, jak jinak... Děkuji za překlad.

Re: Čtrnáctá část Od: marci - 14.12. 2015
Hele - doufám, že tomu Tesherovi taky někdo nějakou vyťal? nebo že alespoň musel uklízet ke Carrovovcům? Hulvát jeden! Posílat tam skřítčata? Grr! (Jinak krásné, čarodějky!!)

Re: Čtrnáctá část Od: denice - 14.12. 2015
Zase nádhera! Nejlepší je podle mě první zápis - Hagridovo pozvání na žně :-) Vemu sušenky, vy čaj a užijem si to :-) Tenhle zápis jsem si taky užila. Díky.

Re: Čtrnáctá část Od: Marti - 14.12. 2015
To zas byla kouzelná kolekce zápisů. Pořád si říkám, že kdyby skřítkům někdo věnoval patřičného sluchu, tak by mohla válka vypadat dočista jinak (možná by k ní ani nedošlo). Mimochodem - čapkopletka, to je krásný výraz. Skláním se před překladem!

Re: Čtrnáctá část Od: Gift - 14.12. 2015
Chudinky skritkove, jak casto si s temi blaznivymi (koprivy-pijicimi a dvojhlasne zpivajicimi) kouzelniky museli lamat svoje usate hlavicky. Dneska to byla opet uzasna sbirka! Moc dekuji

Re: Čtrnáctá část Od: Lupina - 14.12. 2015
Jsem si říkala, na co tolik kopřiv - víno! No jistě :-D A ne, skřítčata se musí chránit. Ne je posílat napospas Carrowovým. Dopis od Irmy mě rozsmutnil. Musel to být obzvláště těžký rok. Quirell pobavil dvojhlasem :-D Lidové mít jeden zpívající hlas :D Díky, čarodějky, hned je veseleji :-)

Re: Čtrnáctá část Od: zuzule - 14.12. 2015
Hagridovu pozvani na koprivy se neda odolat. Zvlast kdyz zve na jednorozce a jeho susenky. :D S tou skritkou souhlasim. Chudaci skritcata... A Quirrell... to nema chybu. :D Hned je to pondeli rano veselejsi! Diky!

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část