Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Sedmnáctá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 17.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

17. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 49: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – jaro, 1995

 



 

autor: bluestocking

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

Text před grafickým zpracováním:

Kapitola 49: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – jaro, 1995 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Souhrn informací o personálu

Školní rok: Jaro, 1995
Jméno: Severus Snape
Předmět: Lektvary
Doplňkové povinnosti: Ředitel Zmijozelu, vařitel lektvarů pro ošetřovnu, sklízitel ingrediencí do lektvarů, léčitel kleteb
Poloha komnat: Podzemí, za portrétem Borise Bezskrupulného
Poloha kabinetu/učebny: Podzemí čtyři
Nejlepší čas pro úklid: Pozdě v noci, když dělá hlídku. (Pozn.: Teď dělá hlídku každou noc. My skřítkové myslejí, že málo spal.)
Poznámky pro úklid v učebně: Vždy s rukavicemi – nedotýkat se cákanců lektvarů holými prsty!
Poznámky pro úklid v kabinetu: Držet nádobky oprášené a naleštěné a doplňovat červený inkoust každý den. V zimě nutno hořet oheň. Pokud profesor Snape nežádá skřítkové pomoct, nevstupují do jeho laboratoře ani neuklízejí a samozřejmě nedotýkají žádných zásob. (Pozn.: TO ZNAMENÁ TY, DOBBY.)
Poznámky pro úklid v komnatách: Opatrně kolem hromad knih na zemi. Oprašovat police, ale nehýbat s knihami. O polštářích poznámka níže.
Prádelní preference: Škrobová PLUS ohnivzdorná kouzla (velmi důležité) na všechno oblečení, taky pláště, a vlnivé kouzlo na učitelský hábit. ODDĚLOVAT bílé od černého. POZN.: Byje čas, aby noční košile profesora Snapea ztratila v prádelně. Byje tak stará, že už ji skřítkové nevyčistí lusknutím, a potřeboval novou.
OBEZŘETNĚ zacházet s: Všechny knihy musí zůstat tam, kde byjí! Profesor Snape má v knihovnách a hromadách systém a nerad ho narušený. (Otázky ptát Bluey a Voxy: ty systému rozumějí.) Komora s lektvarovými zásoby je teď chráněná a nedostupná skřítkům, pokud neznají heslo. Woody tomu velí.
Oblíbené jídlo: Vepřová pečeně, yorkshirský puding, litý perník,  červené elfí víno
(Pozn.: Letos pije mnohem více ohňové whisky a skřítkové mít starosti. Nedolévat lahev víc než jednou týdně.)
Neoblíbené jídlo: Brukev, fazole na toustu, dýňová šťáva
Čajové preference: Lapsang Souchong, bez mléka a cukru
Obvyklé tresty: Křik, vyhrožování dání skřítka do sklenice se vzorky, házení věcí, říkání skřítkům, aby vypadli.
Počet udělených trestů: 1834
Obvyklé důvody udělení trestu: Zmiňování Harry Potter, zmiňování profesor Moody, zmiňování Bubáků, dotýkání se lektvarových ingrediencí bez rukavic, zavření knih bez založení stránky, praní bílého a černého prádla dohromady, hlasité uklízení, když Profesor Snape trpět bolest hlavy. (Pozn.: Byje víc uremcaný než vloni.)
Kolikrát hrozba oděvů: 894 (Ale pořád je nikdy nedá.)
Kdy se stranit: Brzy ráno, po vyučování, před vypíjením čaje, po mluvení s ředitelem nebo profesorem Moodym nebo profesorem Karkárofem, po učení ve třídě, kde byje Harry Potter. ZVLÁŠŤ se stranit, když mne ruku a dělá mrzutý obličej. 

Dodatečné poznámky: Profesor Snape spí letos ještě méně, i když jsou Mozkomorové pryč. Skřítkové rozhodli dávat na jeho polštáře doubrounocníčková kouzla. (Teď nutno tři lusknutí.) 

Aktualizováno: 12. března, 1995

 

 

*



Intermezzo – prosinec, 1998


V Doupěti panovalo takové ticho, že kdyby spadla na zem jehla, Hermiona by to jistojistě slyšela. Zdálo se, jako by dům v očekávání zadržoval dech, nehybný jako ještě nikdy.

Hmm… kdy?“ zeptala se mdle a dostala chuť se posadit. Nebo si odskočit. Možná do Peru. Potlačila nutkání se rozesmát jako šílenec.

Klečel na koleni, přímo před ní. „Myslel jsem, že až skončím na akademii.“

V červenci?“ Hlas zesílila tak, že ji určitě slyšeli i trpaslíci tři míle daleko. Naneštěstí ale nenabyl takových výšin, aby pronikl tvrdou lebkou jejího přítele.

Přítel. To byl ten problém. Nedokázala to ukončit dopisem. Věděla, že on by to tak bez váhání udělal, ale vždyť to byl kluk. S emočním rozsahem čajové lžičky. Rozhodla se, že bude nejlepší říct mu to během prázdnin v Doupěti, ale od chvíle, kdy dorazila, je Molly všechny zavalila prací, jelikož usoudila, že by nedělalo dobrotu nechat dvě nejmladší ratolesti osamotě s partnery. Hermiona tedy nespěchala, zdráhala se zničit Ronovo očividné štěstí.

Ehm, ano?“ Začínal si uvědomovat, že od ní dosud nezaslechl ono očekávané slovo.

Ale já se přihlásila na univerzitu!“ takřka zanaříkala. Před celou jeho rodinou. Od září jí poslal mizerných pět dopisů. Jak měla asi předvídat, že chystá něco takového?

Ron nechápal. „A proč bys to dělala?“

Jen na něj zírala a čekala, až se mu rozsvítí. Teď si přála, aby ten dopis bývala napsala.

George prudce vyštěkl smíchy. „Fakt umíš být natvrdlý, brácho.“

Za co jsme bojovali, Ronalde?“ naléhala Hermiona, jako by pro ni byl Georgeův komentář svolením k tomu, aby začala mluvit bez obalu. „Chci se učit, jak jen budu moct, abych mohla změnit náš svět k lepšímu.“

Já bojoval za nás, Hermiono. Za náš společný život. Za svět, ve kterém teď žijeme. Nemiluješ mě?“ Vzhlédl k ní se srdcem na dlani.

Ano,“ zašeptala. Oči se mu rozzářily. Zhluboka se nadechla a pokračovala: „Jsi výborný kamarád. Ale potřebuju čas, abych rozvinula svoje možnosti a našla své místo na světě. Nejsem připravená na manželství.“

Ron se prudce postavil, upustil krabičku s prstenem a zaťal pěsti. „Výborný kamarád?“ vyprskl. Od krku až k čelu mu začal stoupat ruměnec takřka v odstínu pih. „Stejně tak jako je výborný kamarád Krum? Nebo snad Harry? Neřekl bych, že si zasloužím titul výborný kamarád, Hermy. Koneckonců, se ti do kalhotek ještě nedostal!“

Celá místnost zadržela dech, zatímco ona na něj jen civěla a ta slova, myšlenky, ublíženost, vztek, smutek se jí nahromadily v hrudi a znemožňovaly jí mluvit.

Asi,“ vyhrkla přes vzlyk, „máš pravdu.“

Zvedl bradu a tváře mu zrudly ještě víc. Viděla na něm, jak si její slova zcela úmyslně špatně vyložil.

Tak to je štěstí, že jsme si to vyjasnili,“ pronesl stejným odporným hlasem, kterým mluvil, když nosil přívěsek. „Děsně nerad bych se vázal s takovou courou.“

Jaká smůla,“ vypálila, neschopná se zarazit. „To budeme muset vypustit všechny tvoje bývalé přítelkyně, co?“

George znovu vyprskl smíchy a ten zvuk se rozlehl hlasitě jako výstřel z pistole. Hermiona vzápětí vystřelila z Doupěte a na trávníku se otočila na patě s jediným úmyslem – utéct. Když ze dveří vyběhli Harry s Ginny a volali její jméno, zůstalo po ní už jen prásknutí.

Za okamžik otevřela oči a posadila se na velký kámen, poslepu, protože se jí z očí řinuly slzy. I v tlustém pleteném svetru se chvěla zimou, takže na sebe seslala silné ohřívací kouzlo a až poté zkontrolovala, jestli nemá odštěp. Když se ujistila, že má všechny končetiny pohromadě, rozhlédla se po okolí v zoufalé touze po rozptýlení od Ronaldova hlasu, který se jí donekonečna opakoval v hlavě.

Coura.

Očima putovala po mýtince, vstřebávala námrazu na spadaném listí, na mechu, který rostl na tmavé kůře stromu, a nehybné jezírko vedle kamene, na nějž se usadila.

Útěk.

Byla v Deanově lese. Seděla na onom kameni, kde Ron zničil medailonek. Škoda, že se tak snadno nedá zničit i jeho nejistota a žárlivost. Doufala, že by mohli být přátelé – část jí dokonce doufala, že to jednou přeroste v něco víc.

Hořce se zasmála, až vyplašila králíka v nedalekém křoví, jemuž silná bílá kožešina toho nezasněženého dne neposkytovala žádné krytí.

V minulosti bylo lehoučké odpustit Ronaldovi všechny mrzuté výbuchy, protože se daly svést na nevyspělost a nedostatek sebeuvědomění. Po tom všem, čím si prošli, však staré omluvy vybledly a zeslábly. Měla za to, že byl zařazen do Nebelvíru díky síle své loajality a odvahy, ale možná Moudrý klobouk viděl nejzřetelněji jeho impulzivnost.

Potom se na mýtinu zatoulal jelen a na hranici stromů se pídil po mechu a staré kůře, aniž by sklíčené dívce na druhé straně jezera věnoval sebemenší pozornost. Zadržela dech, až dokud se jelen nestáhl do hlubin lesa, a potom došla na nejbližší prašnou cestu. Vytáhla hůlku. Rozhodně se necítila na to, aby se sama přemístila zpět do Bradavic.

*

O několik hodin později ji Záchranný autobus vyhodil v Prasinkách, poté co Ernie vesele přijal slib, že jakmile se to Hermioně podaří, pošle mu po sově jízdné. Vyčerpaně se vydala na cestu k bradavickým branám, kde se ihned ocitla v hřejivém objetí profesorky Prýtové.

Čekali jsme tě od rána, kdy pan Potter celý rozrušený zaletaxoval Minervě,“ vysvětlovala cestou k hradu. „Myslel, že půjdeš sem. Aberfoth nám dal vědět, hned jak jsi vystoupila z autobusu.“

Hermiona opět propukla v pláč, unavená, přemožená tijátrem, který svým útěkem vyvolala.

Ach, chudinečko. Byl to náročný den, že?“ hladila plačící dívku po rameni. „Čeká na tebe horká polévka, a pak půjdeš rovnou do postele.“ Profesorka s ní spěchala do hradu a k hlavnímu schodišti. „Mysleli jsme, že zatím asi nebudeš stát o společnost.“ Hermiona vehementně zavrtěla hlavou a Pomona se na ni zářivě, pokojně usmála. „Všechno už máš připravené v ložnici.“

Profesorka ji naposledy objala a odchvátala pryč, až se téměř srazila s Winky, která levitovala velký zakrytý tác směrem ke schodišti do podzemí. Podnos se zakymácel a věci pod plachtou se zlověstně rozechvěly, dokud se vylekaná skřítka nevzpamatovala a s provinilým pohledem namířeným k Hermioně nepokračovala v cestě.

Mladá čarodějka znovu vzlykla a bez dalších povyků se nechala pohyblivými schody dovést do nebelvírské věže. Oblékla si oblíbené flanelové pyžamo s koťátkem a zalezla do postele s miskou kuřecího vývaru v klíně.

Když polkla poslední kousek vařené mrkve, odložila prázdnou misku na noční stolek a lehla si.

Coura.

Rozklepala se jí brada, obrátila se na bok a odhodlaně si zakázala myslet na cokoliv jiného než na skřítčino zvláštní chování. Proč vypadala tak provinile? A kam měla s tím tácem namířeno?

 





autor: pokeystar

beta: bluestocking

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

*

URL:

kapitola 49

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Sedmnáctá část Od: sisi - 10.02. 2016
Tak tu mám po ruce fráze Italské společenské konverzace ale musím si přinést také Italské hudební názvosloví a Slovník mluvené Italštiny, abych vehementně připsala Ronaldovi typická označení kluka, který urazil dámu. Nejvíc mi toho napověděl Carlo Goldonni, a jeho Sluha dvou pánů. :-) :-D Ronald, ten .... - ! -..... ať jde k šípku! A ještě to musím vypípat. To si Hermiona nezasloužila. Přece není chovnou klisnou, aby se jen pářila a plodila. Ona chce od života víc. Děkuji za další kapitolu a úvodní formulář s fotečkou. Potěšilo.

Re: Sedmnáctá část Od: Iveta - 26.01. 2016
Hmm, komupak by tak mohla Winky nést jídlo do podzemí? Ronova absolutní ignorace toho, co by třeba chtěl nebo potřeboval ten druhý mě nepřestává fascinovat...

Re: Sedmnáctá část Od: JSark - 22.12. 2015
Každý rok pôsobí ako zdroj stresu ďalší a ďalší učiteľ obrany. :) Ron nesklamal, zachoval sa typicky (takže ako pako). Osobne mi k Hermione nikdy nešiel, aspoň s tou povahou, akú mu priradila Rowla - nie príliš inteligentný, výbušný, rozmaznaný, necitlivý (kretén), aj keď niektoré poviedky ho zobrazujú vyspelejšieho a tam s tým zase až taký problém nemám. Takže mierime do žalárov za istým profesorom... :D

Re: Sedmnáctá část Od: solace - 21.12. 2015
Tak už je to úplne jasné! Kdeže sa nám ten Severus schováva? Ron je tĺk. Hermionu to síce dosť vzalo, ale aspoň je pravda vonku. Vďaka za preklad, kočky.

Re: Sedmnáctá část Od: doda357 - 21.12. 2015
Och, joj, ako môže byť Ron taký blbec? Nikdy sa mi k sebe nehodili, ale toto už bolo moc.... Kam to tá Winky šla? Nemá to niečo so Severusom? :-) To by sa mi páčilo :-) Ďakujem za preklad :-)

Re: Sedmnáctá část Od: samba - 18.12. 2015
To je vůl ! Tím je to vyřešeno a teď kam, že jde ta Winky ? :)))

Re: Sedmnáctá část Od: zuzule - 18.12. 2015
Koho pak to skritci zivi v podzemi? :) Mno a ze Ron nemysli mozkem vime uz davno vsichni... Nechteli by skritci navstivit s tim kouzlem I muj polstar? Docela by se mi to libilo. :)

Re: Sedmnáctá část Od: larkinh - 17.12. 2015
Ron je vážně vůl... Sice to bolelo, ale zase to má Hermiona za sebou. Stejně by její odmítnutí nezvládnul. A teď bude mít aspoň zábavu - bude moci pátrat ve sklepení a špehovat skřítku :) Díky za překlad.

Re: Sedmnáctá část Od: Folwarczna - 17.12. 2015
??? Jsem napjatá!

Re: Sedmnáctá část Od: luisakralickova - 17.12. 2015
Tak už,...UŽ? Sklepení čeká, žádné smutnění:) Díky děvčata, je to paráda.

Re: Sedmnáctá část Od: soraki - 17.12. 2015
Tak jo, na to, jak je Hermiona chytrá, je zároveň lehce zabedněná, že? Třeba se teď, když už není s Ronem - pchce, škoda písmenek, bude více soustředit ;-) Díky moc a kdyby bylo možno, prosím si taky dobrounocníčkové kouzlo, myslím, že dvě tři lusknutí by mohla stačit ;-)

Re: Sedmnáctá část Od: denice - 17.12. 2015
Skřítečci se vážně postarají o všechno - i tu obnošenou (šedivou, jestli si to dobře pamatuji z kánonu) košili Severusovi příhodně ztratí v prádle, aby si už konečně koukal pořídit novou :-) A u Dobrounočníčkových kouzel teď třeba tři lusknutí, není divu. Intermezzo bylo taky báječné - kdyby mi nebylo Hermiony tak líto, musela bych se smát, Ron je opravdu jediný na světě. Moc doufám, že mu Molly a všichni ostatní vtloukli do hlavy trochu rozumu :-) A přihořívá! Hermiona už to skoro má! Díky.

Re: Sedmnáctá část Od: margareta - 17.12. 2015
Ten Ron je jako flaška nitráku! Pokud se kolem chodí pomalu a bez otřesů, jenom si tak tupě trčí do prostoru; a stačí hlasitěji dýchnout a exploze jak prase! Teda s takovou povahou vyjít je práce pro vraha! Měli by ho postavit doprostřed Zakázaného lesa a odpálit z dálky, zrzouna zuřivého jednoho! Všichni jsou špatní, jenom on je letadlo, žejo!!! Ale Hermi parádně smečovala!! Takže on si může poletovat od jedné ke druhé, zatím co ona, jenom proto, že chce studovat, je hned coura? Jak logické!! Navíc taky ukázka typického Ronovského myšlení : když nebude po mým, nebude vůbec! Divím se, že ji to rozbrečelo, jeden by si spíš oddechl... Vždycky moc ráda sleduju, jak si skřítci Snapea cení , zatím co on o tom dobrák vůbec nemá páru, jak moc je jimi hlídaný a opečovávaný! Kdyby na to přišel, asi by se začal /v rámci své image/ ještě víc mračit a remcat, ale stejně nic víc. A oni to ví, protože ho prostě skutečně znají. Ví, jak mu kdy je a ví přesně , co kdy potřebuje a to i v případě, že to neví ani on sám. Jak já mu je závidím!!!!! Děkují za překlad a těším se na další pergameny!

Re: Sedmnáctá část Od: ansus - 17.12. 2015
Krása, budu s netrpělivostí očekávat další vývoj. Ještěže skřítkové bdí nad lahví profesora Snapea, aby se neutopil v lihu, nad jeho polštářem a nad ztrátou obnošených kusů oděvů včas (tedy představa Severuse v zaprané noční košili mi na dlouho zvedne náladu :DD). Intermezzo bylo drsné, Ron je opravdu pařez, to snad není pravda... "A proč bys to dělala?" - divím se, že ho nezakousla. Snad jí skřítkové taky podstrčili nějaké dobrounocníčkové kouzlo, aby moc dlouho nebrečela do polštáře. Děkuji, skvělá práce!!!

Re: Sedmnáctá část Od: maria - 17.12. 2015
dakujem

Re: Sedmnáctá část Od: Lupina - 17.12. 2015
Je zajímavé sledovat, jak se rozšiřuje záznam profesora Snapea. Ale jsem ráda za ty potvůrky ušaté a jejich kouzla na dobrou noc. i když teď již se třemi lusknutími. Tak, Rona máme z cesty. Teď už se může vydat na průzkum podzemí :-) Díky, děvčátka. Náramně se těším na pokračování.

Re: Sedmnáctá část Od: Gift - 17.12. 2015
Poboureni nad Ronaldem vystridala zvedavost nad skritkou. Ze by... ze by... ? Nemuzu se dockat dalsi kapitoly. Dekuji!

Re: Sedmnáctá část Od: marci - 17.12. 2015
Ježíši to byla náááádhera! (Vážně jsem napsala čtyři Á?) Tak především - skřítčí záznamy. Koukám, že jsme v období, kdy Dobby kradl žaberník. :) Byje čas, aby se profesorova noční košile ztratila - krása :) Zachytila jsem, že se okruh osob, po rozmluvě s nimiž je nutné se profesora stranit, rozšířil - no jo, no. ještě že skřítci nad profesorem drží ochranné ručky i s dobrounocníčkovým kouzlem :) Intermezzo - kristova noho, ten Ron je ale pařez! Ale byla to rozkošná scéna s Georgem coby sekundantem - nádhera! Úplně Hermionu vidím. "V červenci?" :D Jo, stále ještě nejdu do originálu. Mám naději, doufám a užívám si to! Jste úžasné, holky! převeliké díky!

Re: Sedmnáctá část Od: grepik03 - 17.12. 2015
Už jsem psala , že TAHLE fotka je skvěla? Kdybych byla bradavicka puberťačka vytapetuju si s ni pokoj :) Mám chuť si rvát vlasy z hlavy....no vazne. ....objednávka snad tuny bezoaru, není na obraze v reditelne. ...a komu asi nese Winky do podzemí ten tác? ?????

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část