Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Všehochuť Advent

Sám

2015 Všehochuť Advent
Vložené: Lupina - 24.12. 2015 Téma: 2015 Všehochuť Advent
Lupina nám napísal:

 

24. december

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Alone 

Sám

 Autor: l0stinl0ve

 Překlad: Lupina

 Beta: marci

 Povolení k překladu: Žádost zaslána

 Originál: https://www.fanfiction.net/s/8902788/1/Alone 

http://y3llowdaisi3s.livejournal.com/24271.html

Lucius M.

Rating: 13+     Kapitol: 1       Slov: 1 300

 

Shrnutí: Luciuse nedávno pustili z Azkabanu. Vánoce tráví sám.

 

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží l0stinl0ve. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

Prohlášení autorky: Všechny postavy a charaktery jsou duševním vlastnictvím JK Rowlingové, WarnerBros, BloomsburyPublishing, atd. Z tohoto díla nevzniká žádný zisk.

 

Sám

 

Lucius seděl sám v černém královském křesle v rohu své pracovny a ohříval se u ohně. Tváří k oknu zíral do temnoty, kde se tečky sněhových vloček snášely na poprášenou zem. Nastal Štědrý večer a on byl úplně sám.

Domů se vrátil před týdnem; konečně mu skončil trest v Azkabanu. Ano, nestrážili jej žádní mozkomorové, ale kouzelnické vězení bylo stále pevností uprostřed Severního moře – obklopené ledovými, drsnými větry naplňovalo jednu z mudlovských představ o příslovečných jamách pekelných.

Přitáhl si k tělu tmavě zelený svetr; chlad prázdného sídla mu připomínal uplynulých pět let.

Zatímco byl pryč, hodně se toho změnilo. Jeho rodina se posunula dál a zasloužila se o to, aby jméno Malfoy získalo zpět váženost. Že pracují na své pověsti, věděl, ale nijak zvlášť podrobně. Každý týden dostával dopisy a každý měsíc jej navštívila žena i se synem.

Nicméně měsíc před propuštěním strávil sám. Nikdo nenapsal. Nikdo jej nenavštívil. Nic.

Ten měsíc měl být nejradostnějším za celou dobu uvěznění, ale cítil se, jako by mozkomorové nezmizeli.

Jeho jediné štěstí – jeho rodina – jej opustilo.

Svobody se dočkal uprostřed noci a na ministerstvo vstoupil ve dvě hodiny ráno, jen aby se vyhnul novinářům a výsměchu. Doufal, že uvidí usmívající se tvář manželky a stoický pohled svého syna. Neviděl ani jedno.

Nečekal na něj nikdo, kromě domácího skřítka oblečeného v černo-bílém pruhovaném kabátě. Na uvítanou se zvedly jeho plandavé uši. Skřítek sklonil hlavu a současně pozvedl ruce, aby mu ukázal, že má pro něj složený hábit.

Lucius to stvoření dřív neviděl, ale stalo se jeho jediným společníkem, jeho jediným pojítkem se  světem. Za uplynulý týden poznal tohoto skřítka – jeho jméno znělo Pojítko, jak jinak – a nakonec zjistil místo pobytu své odcizené rodiny.

Říct, že jej to překvapilo, by bylo slabé slovo. Tak strašně zuřil, když se to dozvěděl, že si málem vylil vztek na chudákovi Pojítkovi.

Ale Azkaban jej změnil.

Válka jej změnila.

Místo toho skřítkovi poděkoval a odešel.

Posadil se do stejného křesla jako teď a odcházel jen do koupelny. Jedl, spal, žil v tomto křesle. A zatímco sledoval padající sníh, nakonec nechal konečně slzy skanout.

Jeho žena hned po procesech se Smrtijedy obnovila vztah se svojí jedinou žijící sestrou. Nezmínila se mu ani jednou, ale Pojítko mluvil o štěstí jeho manželky tak nadšeně, že ji nemohl vinit.

Jen si přál, aby se mohl stát částí toho všeho.

Během svých návštěv s nadšením hovořila o všem, čím chtěla kompenzovat špatné činy spáchané její rodinou. Pomohla otevřít sirotčinec pro postižené válkou a Lucius řekl, že mu to přijde jako důležitá věc a upřímně ji podporoval. Pojítko mu vysvětlil, že byla spoluzakladatelkou ještě s dalšími dvěma osobami. Jednou se ukázala být její sestra Andromeda, která přišla o manžela, jedinou dceru a zetě.

Jeho švagrové zbyl jen vnuk – míšenec. Lucius už neměl sílu se ušklíbnout. Pojítko mu ukázal fotky manželky a jejího prasynovce, jak si hrají v zahradách panství, a úsměvy obou mu připomněly jiný čas jeho života. Čas, kdy Lucius své rodině otevřeně projevoval lásku.

Sníh na zemi přibýval, narostl o dalších pár centimetrů. Po tváři mu stékaly další slzy, smáčely mu límec.

Druhým spoluzakladatelem byla Hermiona Grangerová, která se zřejmě stala jeho snachou. Ani jednou se jeho syn nezmínil, že je ženatý. Ani jednou se nezmínil, že zplodil dědice, dceru, a že časem přibyl další. Lucius jen věděl, že když zmínil pokračování jména Malfoyů, Draco pouze řekl, že na tom pracuje.

Jednou nadhodil téma čistokrevné manželky, ale syn jej stručně požádal, ať to nechá být, což Lucius poslechl a už o tom nepřemýšlel.

Nebyl si jistý, jak se vlastně postavit k mudlorozené coby manželce Malfoye, či k vnoučatům poloviční krve. Nemohl se podbízet čistokrevné víře, protože věděl, že i v minulosti se k rodině přiženili či přivdali jeden či dva poloviční krve. Tu filozofii implantoval do syna jen ze strachu z návratu Pána zla.

Pojítko mu ukázal fotky jeho rodiny a všichni se zdáli šťastní. Vnoučata ztělesňovala vše, čím Draco neměl dovoleno být. Viděl to z jasu, kterým jim zářily oči, a ze štěstí, které vyjadřovaly jejich široké úsměvy. Vnoučata jako by z oka vypadla jeho synovi, ale měla kudrny své matky. Uvnitř hluboce uvažoval – a tajně doufal, zda mají inteligenci své matky.

Nakonec slzy setřel.

Byl Štědrý večer, a namísto aby jej obklopovala rodina, byl sám.

Sníh padal dál, bílé tečky se slily dohromady, jak se mu zamžily oči. Byl Malfoy, tak potlačil vzlyky, ale slzy nepřestaly stékat.

Hodiny odbily dvanáctou, daly vědět, že je Boží hod, a s každým úderem spadla jedna slza.

Bim – jedna slza.

Bam – druhá slza.

Bim – třetí slza.

Bam – čtvrtá slza.

Bim – pátá slza.

Bam – šestá slza.

Odbíjení skončilo, když jej náhle zcela překvapilo zacinkání zvonečku. Lucius se vzpřímil v křesle a pohlédl ke dveřím pracovny. Nevzpomínal si, že by nechal instalovat zvonek, ale byl pryč pět let.

Ze vstupní haly se rozléhal povyk a Luciusovi se zastavilo srdce. Slyšel smích a veselí, ale mohl doufat? Nebyl to jen sen?

A hned nato vyskočil ze svého křesla a hnal se chodbou za tím hlukem.

Zprudka se zastavil a musel se opřít o zeď. Tam, před ním, stála rodina, která mu tolik chyběla a v niž doufal.

Manželka zářila a štěbetala se sestrou, zatímco pomáhala svléknout kabát chlapci s modrými vlasy. Jeho syn stál a hleděl do očí své ženy a pomáhal jí sundat šál. Jejich děti si svlékaly rukavice a šály a podávaly je Pojítkovi, aby se vzápětí rozběhly jeho směrem.

Když jej zahlédly, zastavily se a pohotově se zeptaly: „Kdo jsi?“

Lucius polkl, nejistý, co říct. Co o něm věděly? O jejich existenci se sám dozvěděl teprve před týdnem. Platilo to i z jejich strany? Jak měl odpovědět na tak sugestivní otázku?

Než se nadechl, přistoupila k nim snacha a položila dětem ruce na ramena. Pak prostě prohlásila: „Tohle je váš dědeček, o kterém jsme vám vyprávěli.“

Věděly. Zhroutil se na kolena. Obě děti k němu přiběhly s tím jasem v očích a širokými úsměvy a on víc nedokázal své slzy zadržovat. Objal chlapce i dívku. Oba mu křičeli do uší, jak jim chyběl, i když ho nikdy neviděli. Vůbec mu to nevadilo, jen je pevněji přitiskl.

Viděl úsměv na synově tváři a šťastné slzy své manželky.

Už nebyl sám.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Sám Od: Iveta - 08.01. 2016
Krásný happy end v neobvyklé povídce :-) Chápu, že takhle bylo asi nejsnazší to Luciusovi podat - přimět ho, aby si uvědomil, že přes své výhrady k nim chce být s nimi. Díky za překlad :-)

Re: Sám Od: Zuzana - 01.01. 2016
Premýšľala som prečo ho opustili a kto za ním nakoniec príde, ale vôbec som teda nečakala, že to budú oni... prečo ho ale nečakali pri prepustení z väzenia a kde boli všetci??? ale koniec bol pekný som rada, že to tak dopadlo.

Re: Sám Od: arabeska - 29.12. 2015
BOOZEEE!!! Tos tam nemohla dat varovani, ze proleju potoky slz? A tim myslim ze doslova! Tohle nez vstrebam... Ale toto je archivni dilko, vazne nadherne. Tisicere diky, jsem dojata, pohnuta a verim na zazraky.
Re: Sám Od: Lupina - 31.12. 2015
Však je tady v tomto dni jen kvůli Tobě ;-) Kdybys nedala svolení, neměla bych odvahu ho dávat na Štědrý den. Ale i potoky slz patří k tomuto dílku. Když to tak krásně skončilo...

Re: Sám Od: pavlina749 - 26.12. 2015
Naprosto skvělé. Děkuji za úžasný překlad. ;)
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Těší mě, že se líbilo. Díky za komentář, pavlíno :-)

Re: Sám Od: Julie - 25.12. 2015
Krásné, dojemné, vánoční... děkuji mnohokrát.
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Já děkuji za odezvu, Julie :-)

Re: Sám Od: scully - 24.12. 2015
Jsem moc ráda,že se Lucius dočkal svého štastného konce. Moc děkuju za překlad této pěkné povídky
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Těší mě, že se líbilo. Díky za komentář, scully :-)

Re: Sám Od: soraki - 24.12. 2015
To bylo moc hezke... Dekuji!
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Také děkuji, za odezvu :-)

Re: Sám Od: b-c - 24.12. 2015
Sladké a krásné. Pro dnešek napsané.
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Děkuji za odezvu, b-c :-)

Re: Sám Od: denice - 24.12. 2015
Vyhnala jsem děti smažit kapra a sama si užívám adventních povídek (a jejich marných protestů, muhaha :-D) a tahle je... no, úžasná. Pravé vyvrcholení adventu. Moc dobře jste ji vybraly, nadšeně si tady posmrkuji a přeji Luciusovi ty nejkrásnější Vánoce strávené s rodinou a vnoučaty. Děkuji, čarodějky! Lupinko, jestlipak máte kvůli Arníčkovi stromek vytažený ke stropu?
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Opožděně, až jsem nabrala trochu sil (které ale kvapem ubývají) reaguju na komentáře. Těší mě, že se líbilo. TOlik jsem Luciusovi přála,aby prožil svátky s rodinou. A splnilo se :-) No, zvažovali jsme připevnění ke stropu, jak bývalo zvykem za stara, ale nakonec to vyhrál stůl :-D Děkuji za komentář, denice :-)

Re: Sám Od: doda357 - 24.12. 2015
To teda bolo nádherné :-) Mne ho bolo tak ľúto...a ani som nedúfala, že to tak skvele skončí... Ďakujem pekne za preklad a prajem šťastné a veselé Vianoce :-)
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Prostě vánoční povídka :-) Těší mě, že se líbila. Děkuji za přání, dodo :-)

Re: Sám Od: zuzule - 24.12. 2015
Kouzelné. Děkuji Přeji krásné Vánoce
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Já děkuji za milé přání :-)

Re: Sám Od: maria - 24.12. 2015
dakujem
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Já také :-)

Re: Sám Od: larkinh - 24.12. 2015
Lucius naměkko, jak neobvyklé :) Asi ho nechali samotného schválně, aby si víc uvědomil, že je prima mít rodinu a že nezáleží, kdo to je nebo jaký je jejich původ, ale že ho mají rádi :) Děkuji za překlad.
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Trošku mi chybělo vysvětlení, proč se tak opozdili. Ale pak jsem se rozhodla, že pro to nějaký důvod byl a užiju si povídku i tak. A dobře to dopadlo .-) Díky za komentář, larkinh :-)

Re: Sám Od: Neprihlásený - 24.12. 2015
Normálně jste mě rozbrečeli.
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
To jsem ráda :-)

Re: Sám Od: luisakralickova - 24.12. 2015
Kouzelné, díky děvčata. Pohodové svátky a nějaké to kouzlíčko k tomu.
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Moc děkuji za krásné přání, luiso :-)

Re: Sám Od: martian - 24.12. 2015
Tak pravda, Lucius jako vánoční téma maličko překvapil, ale rozhodně nezklamal. Díky ze překlad a pokojné Vánoce všem…
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Trošku jsem váhala, co dát na Štědrý den, ale Arabeska byla rozhodně pro. Takže proto :-) Těší mě, že nezklamal. Byl trošku sentimentální, ale k tomuto dni se to hodilo. A nutilo popřemýšlet o vlastním štěstí a vlastní rodině. Dáky za komentář, martian :-)

Re: Sám Od: Gift - 24.12. 2015
Krasny vanocni pribeh, jako stvoreny pro stedry den. Moc dekuji
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Těší mě, že se líbil. Díky za odezvu, Gift :-)

Re: Sám Od: grepik03 - 24.12. 2015
Lupino moc děkuji za úžasnou vánoční povídku. Dokonce jsem si i zaslzela. ...Luciuse mam ráda a verim, že po konci války by urcite udělal pro svoji rodinu cokoli, jen aby mohli byt spolu. No jo proste mam slabost pro parchanty s dobrym koncem :)) Lupinko krasne vanoce, uzij si je s rodinou v pohodě a klídku ;))) a bacha na stromeček az se s nim bude seznamovat štěndo; ))) ♡♡♡♡♡♡
Re: Sám Od: Lupina - 27.12. 2015
Opožděně, až jsem nabrala trochu sil, děkuji za krásné prání, grepiku. Stromek jsme nakonec strčili na stůl, kde na něj štěndo nedosáhlo. A budeme doufat, že příští rok bude mít víc rozumu. Zdá se, že asi jo. Je to chytrý labík. :-)

Re: Sám Od: prodavacka - 24.12. 2015
Ahoj Lupino Bylo to moc pěkné, dějuju přeju krásné svátky a hromadu štěstí ze které nikdy neubývá, i když ho budeš rozdávat po lopatách, zdraví Prodavačka
Re: Sám Od: Lupina - 26.12. 2015
Moc děkuji za krásné přání, Prodavačko :-)

Re: Sám Od: ansus - 24.12. 2015
Lupino a marci, díky, krásný závěr adventních příběhů - někdy se zázraky stávají, kéž by jich bylo víc. Přeji Vám Vánoce opředené všemi kouzly, tajemstvími i přáními, o kterých sníte.
Re: Sám Od: Lupina - 26.12. 2015
Moc děkuji za krásné přání, ansus :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Andy’sGirl4485: ( denice )06.01. 2016Řádky napsané za trest
opalish: ( LadyF )01.01. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
Laurielove: ( Lupina )31.12. 2015Užvaněná a nachmelená
cathedral carver: ( solace )26.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 2/2
cathedral carver: ( solace )25.12. 2015Keď som prekliala učiteľa 1/2
l0stinl0ve: ( Lupina )24.12. 2015Sám
shiv5468: ( denice )23.12. 2015Sépie
AnneM.Olivier: ( Lupina )22.12. 2015Polibek pod jmelím 4/4
AnneM.Olivier: ( denice )21.12. 2015Polibek pod jmelím 3/4
AnneM.Olivier: ( Sevik99 )20.12. 2015Polibek pod jmelím 2/4
AnneM.Olivier: ( soraki )19.12. 2015Polibek pod jmelím 1/4
Savva: ( denice )18.12. 2015Dokonalá blaženost
Gibsos: ( eryenie )17.12. 2015Ten zvláštní bublavý zvuk
dragoon811: ( Lupina )16.12. 2015Vyšel ze cviku
ashindk: ( marci )15.12. 2015Duet v pěti větách
Lady Mage: ( Lupina )14.12. 2015Bez komentáře
Mister Jackkkk: ( Lupina )13.12. 2015Bradavické pravidlo č. 360
Tierfal: ( Jacomo )12.12. 2015Vánoční nálada
silverbirch: ( arabeska )11.12. 2015Viděla jsem mamku pusinkovat jiného!
sadiekate: ( Jimmi )10.12. 2015A takto púť nocou končí
Hannah_1888: ( Lupina )09.12. 2015Letošní láska
l0stinl0ve: ( denice )08.12. 2015Hledání
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )07.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 4,5/5
Dizzy Wiz Bang: ( eryenie )06.12. 2015Voldemortova vánoční koleda 1,2,3/5
loralee1: ( Jacomo )05.12. 2015Vánoční přání
scifichick774: ( holloway )04.12. 201512 vánočních dnů - 2/2
scifichick774: ( holloway )03.12. 201512 vánočních dnů - 1/2
Darkrivertempest: ( Lupina )02.12. 2015Hudba srdce
wallyflower: ( solace )01.12. 2015Strieborná laň