Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Pětadvacátá část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 25.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

25. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 85: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – podzim, 1997

 

 



autor: bluestocking

překlad: arabeska

český betaread: LadyF

 

Text před grafickou úpravou:

Kapitola 85: Souhrn informací o personálu: Severus Snape – podzim, 1997 

Škola čar a kouzel v Bradavicích

Souhrn informací o personálu

Školní rok: Podzim, 1997
Jméno: Severus Snape
Předmět: Ředitel Bradavic
Poloha komnat: Podzemí, za portrétem Borise Bezskrupulného (Ředitelník Snape rozhodl nezůstávat v ředitelovském apartmá nad ředitelnou.)
Poloha kabinetu/učebny: Ředitelovská věž
(Vstup ze sedmého patra, za sochou Gryfa. Heslo byje: Brumbál.)
Nejlepší čas pro úklid: Pozdě v noci, když dělá hlídku, nebo když je pryč na setkáváních.
Poznámky pro úklid v kabinetu: Držet oprášené všechny stříbrné serepetičky a knihy. Držet oprášené portréty ředitelníků a ředitelníček, ale pozor s ředitelníkem Dippetem (rád lechtání peřového oprachovadla způsobem, který pro skřítky zneklidňující). Naleštit falešný meč každý týden. Opatrně při oprašování Chytráckého klobouku, někdy kousá.
Poznámky pro úklid v komnatách: Opatrně kolem hromad knih na zemi. Oprašovat police, ale nehýbat s knihami. Ujistit se, že krabice s dopisama a obrázky zrzky vždy vrácené a schované v ředitelníkově kufru, jenom pro jistotu.

Prádelní preference: Vlnivé kouzlo na hábit a plášť. ODDĚLOVAT bílé od černého. Použít přizpůsobovací kouzlo, když nutno, protože profesor Snape nejíst dobře a plandavé hábity pro ředitelníka nevhodné.

OBEZŘETNĚ zacházet s: Všechno nutno být PŘESNĚ tak, jak bylo, když ředitelna patřit profesor Brumbálovi, kromě knih, které přidat profesor Snape. Nikdy nedotýkat myslánky a stříbrných věcí vevnitř; byjí soukromé. A nikdy, nikdy neprozradit místo, kde byje pravý Nebelvírův meč, nikomu kromě Harry Potter, Hermiona Grangerová nebo Ronald Weasley. (Byje za portrétem profesora Brumbála.)


Oblíbené jídlo: Vepřová pečeně, yorkshirský puding, litý perník,  červené elfí víno

(Pozn.: Pořád pije moc ohňové whisky, nedolévat lahev víc než jednou týdně.)
(Pozn. 2: Stále se jen hnípat v jídle, takže skřítkové přinášet tácy do kabinetu nebo komnat, aby povzbudili k jídlu.)
Neoblíbené jídlo: Brukev, fazole na toustu, dýňová šťáva
Čajové preference: Lapsang Souchong, bez mléka a cukru
(Večer přidat deset kapek uklidňující směsi do konvice. On nevšimne a pak více uvolněný. Pozn.: Letos další zvýšení dávky.)
Obvyklé tresty: Křik, říkání skřítkům, aby vypadli, dávání hlavy do dlaní a úpění.
Počet udělených trestů: 2514
Obvyklé důvody udělení trestu: Zmiňování profesorů Carrowovů, zmiňování minulého ředitele, přerušování při mluvení s portréty, zmiňování věcí, které o něm říkat ostatní profesoři, zavření knih bez založení stránky. (Pozn.: Letos tolik ne řvát, jen vypadat smutně a zírat. Skřítkové o něho dělají starosti.)
Kolikrát hrozba oděvů: 1068 (Ale pořád je nedá.)
Kdy se stranit: Brzy ráno, po mluvení s ministrem kouzel nebo Správní radou školy, po setkáváních personálu nebo mluvení s profesorkou McGonagallovou, při prohlížení dopisů a obrázků zrzky z extra krabice.

Dodatečné poznámky: Přinést protimigrénový lektvar, když si pán Snape štípe nos nebo dělá mračící obličeje; pokud možné, odvést ředitelníka do postele a dát na polštář a přikrývky dobrounocníčková kouzla (4 lusknutí na každé). Taky podle příkazů řediteníka skřítkové nesmět nikomu (ani profesorům) dovolit vstup do ředitelny bez ředitelníkova svolení, kromě Harry Potter, Hermiona Grangerová nebo Ronald Weasley. Profesorům Carrowovům NESDĚLOVAT heslo.

 

Dodatečné poznámky dodatečných poznámek: Bez ředitelových rozkazů připravena extra bezpečná komnata ve čtvrtém patře. Hrad souhlasit, že vpustit dovnitř jen lidi věrné ředitelníkovi Bradavic; nikdo jiný nevstoupit. Ujistit se, že místnost připravená na dlouhý pobyt, s oblečením, povlečením, knihami a zdravotnickými potřebami. (Bluey, Woody a Neity to řídí.) Podle Matrona v komnatě nutno mít zásobu bezoárů, dokrvujícího lektvaru, ptáčečích slz a protijedů – má celý seznam. (Hecher to řídí.) Skřítkové nutno stále připraveni na přepravu ředitelníka. 

Aktualizováno: 28. září, 1997

 

 

 

 

*




Intermezzo – červen, 1999 (část první)



 

Jdeme na to ze špatného konce,“ prohlásil Draco a odstrčil od sebe štos pergamenů.

Jak to myslíš?“ zeptala se Hermiona a odfoukla si z čela pramen vlasů. Vzhlédla od textu, který právě četla, a prstem označila místo, kde skončila.

Byli naprosto vysílení, poněvadž většinu svého „volného“ času trávili hledáním nápovědy, kam by skřítkové mohli schovat Snapea.

Hermiona si dokonce půjčila Pobertův plánek, ale bez výsledku. Lokaci skřítků plánek neukazoval – nikdy to neuměl. Navíc pomocí vylučovací metody došli s Dracem k závěru, že nezaznamenal na hradu žádné podstatné změny od roku 1977. Na jednu stranu to Hermionu frustrovalo, ale na druhou se jí ulevilo, že rozsah dovedností plánku má své hranice.

Draco si povzdechl a prohrábl si vlasy. „Vždyť i kdyby se nám podařilo uhádnout, kam ho zašantročili, Snape nás asi nepřivítá s otevřenou náručí, když tam na něho vlítneme.“

Nerada to přiznávala, ale Draco měl pravdu. Byla natolik pohlcená do řešení záhady, že zapomněla na důsledky případného odhalení. Tak nějak si nedokázala představit, že by je bývalý ředitel pozval na šálek čaje.

To si přímo žádalo spiknutí.

Ale co s tím?“ zeptala se a potlačila nutkání kousnout se do rtu.

Chvíli zíral do prázdna, než se zhluboka nadechl a navrhl: „Možná je na čase využít toho, že jsi válečná hrdinka.“

*

Pane ministře, možná se v duchu ptáte, proč jsem vás sem pozvala?“ zeptala se ředitelka McGonagallová. Když Pastorek zmateně přikývl, pokračovala: „Inu, musím přiznat, že jsem zvědavá stejně jako vy. Toto setkání bylo svoláno na žádost slečny Grangerové...“

Přerušilo ji zaklepání na dveře. Oči ředitele Brumbála se otevřely dokořán, když vstoupila Hermiona a posadila se vedle Pastorka, naproti jeho portrétu. Ústa měla semknutá v lehce odměřený a odhodlaný výraz.

Omlouvám se za zpoždění,“ řekla. „Harry je na cestě.“

Stačilo jedno mrknutí, aby v očích portrétu vybledly jiskřičky a zažehl ostrý plamen. Ředitelka McGonagallová střídavě těkala pohledem mezi malbou mentora a vibrující postavou svěřenkyně. Zrovna otevírala ústa, když zeleně zaplál krb a vystoupil z něj Harry.

Vítejte, pane Pottere,“ pozdravila a vyčarovala židli hned vedle Hermiony, naproti svému stolu.

Paní ředitelko, pane ministře.“ Pokynul jim, poté se krátce objal s Hermionou a posadil se. „Pane,“ pozdravil ředitele, který byl v bdělém pozoru.

Brumbál svraštil ústa a spojil prsty do stříšky, ale jinak jen nadále beze slov a se zájmem pozoroval skupinu před sebou.

Hermiona si nervózně odkašlala. „Děkuji vám, že jste přišli,“ promluvila. „Svolala jsem toto setkání, abychom mohli projednat téma Severus Snape.“

Harry a Pastorek se tvářili zmateně. Minerva byla překvapená. Brumbál nehnul ani brvou.

Hermiona si uložila do paměti každou z těchto reakcí a poté pokračovala. „Uvědomuji si, že ministerstvo mělo spoustu práce s opravou škod, pátráním po smrtijedech na útěku a obnovou kouzelnické Anglie, ale nedávno jsem si uvědomila, že Snapeovi nebyla udělena milost. Ani nebyl po právu prohlášen za válečného hrdinu.“

Všichni na ni několik dlouhých vteřin zírali, s otevřenými ústy a rozpačitými výrazy. Až na Brumbála, který se tvářil potěšeně.

Jako první se ozval Harry. „Mluvil jsem o něm v rozhovoru pro Věšt –“

Ano, a jsme ti za to vděční, Harry,“ přerušila ho Hermiona. „Mělo to obrovský vliv na změnu veřejného mínění. Ale já chci oficiální uznání.“

Toto nedopatření se nepochybně dá napravit,“ zamumlal Pastorek hlubokým hlasem, „ale nejsem si jistý, k čemu to bude platné Snapeovi.“

Zmijozelská kolej znovu získá ztracenou čest a hrdost,“ odvětila Minerva tiše se slabým přízvukem. „Pokud chceme předejít tomu, aby se v budoucnu opakovaly naše chyby, musí se náš svět mnohem více sjednotit.“

Hermiona se na ni zářivě usmála. „Souhlasím. Všichni musíme zahojit své rány a zanechat předsudky minulosti.“

Smím připomenout, že Zmijozelové evakuovali hrad, místo aby zůstali a bojovali za něj?“ dodal Brumbál jemně.

A z kolika možností jsme jim dali na výběr, Albusi?“ vyhrkla Minerva zapáleně dřív, než Hermiona stačila otevřít ústa. „Sama za sebe musím přiznat, že se stydím za slova, která jsem pronesla během Bitvy.“

I kdybyste je nikdy nevyslovila, výsledek by byl stejný,“ konejšila ji Hermiona. Probodla pohledem Brumbála, v očích vyčítavé blesky. „Bradavice byly ke Zmijozelům nespravedlivé již velice dlouhou dobu.“

Dalo by se namítnout, slečno Grangerová,“ odvětil Brumbál, „že souboj o jejich věrnost byl prohrán dávno předtím, než jste se vůbec narodila.“

Takže proč se s nimi obtěžovat, že?“ zavrčel Harry. „Proč poskytnout všem dětem za zdmi hradu stejné právo na presumpci neviny, vřelá slova nebo férová pravidla, když je přece zřejmé, že se už narodily zlé, jenom proto, že to říká nějaký archaický kus hadru prožraný moly?“ Z jeho slov čišel odpor. Vstal a pochodoval po místnosti, rozhořčený celou bytostí. „A co Petr Pettigrew? A Sirius, celá jeho rodina patřila do Zmijozelu – a co ten jeho parádní šprým, kdy předhodil Snapea vlkům – doslova! Můj vlastní otec byl zlomyslný, zákeřný fracek, který šikanoval ostatní.“ Náhle se odmlčel a postavil se čelem k Brumbálovu obrazu. „Kdysi jsem se vám svěřil, pane, že se mě Moudrý klobouk pokoušel zařadit do Zmijozelu. Co kdybych Malfoye nepotkal ještě před hostinou? Taky byste mě potom odepsal jako ztracený případ?“

Ne, Harry.“ Hlas bývalého ředitele byl pln bolesti a námitek.

Proč by pro mě měla platit jiná pravidla jenom kvůli nějaké věštbě?“ odsekl Harry neústupně. „Jednou jste řekl, že o tom, jací doopravdy jsme, vypovídají naše volby. Jak jste se mohl rozhodnout nedat všem dětem od začátku stejnou možnost volby, neukázat jim, že jejich život může být jiný?“

Mladý muži,“ ozval se táhle Phineas Nigellus. „Ve vašich slovech, jakkoli jsou krutá, se nepochybně skrývá pravda.“ Věnoval Harrymu i Hermioně přísný pohled. „Ale oba byste si měli uvědomit, že váš ředitel byl pouhý smrtelník. A jako takový měl stejné právo na omyl jako vy. Navíc, na obviňování je už pozdě,“ prohlásil a se škodolibou radostí se na ně ušklíbl. „Změnit budoucnost k lepšímu je nyní na vaší generaci.“

*

Slavnostně přísahám, že jsem připraven ke každé špatnosti.“ Draco poklepal hůlkou po plánku a zazubil se, když se prázdný pergamen zbarvil inkoustem, který zobrazoval nově rekonstruovaný hrad.

Kdo by to byl řekl, že se jednou vyplatí všechen ten čas, který jsem doma trávil se stavebními skřítky?

Trochu ho hlodalo svědomí za to, že oklamal Hermionu. Považoval ji za kamarádku, dokonce k ní cítil romantickou náklonnost, jakkoli beznadějnou. Měl totiž podezření, že je zakoukaná do Severuse Snapea. A navíc se mu příliš líbilo být bohatý, aby riskoval, že přijde o dědictví kvůli nějaké čarodějce, přestože okouzlující.

Draco, obědvající šunkový sendvič, který propašoval do svého pokoje, se znovu zaměřil na vylepšený plánek. Zahlédl jméno osoby, kterou hledal, a sledoval její pohyb.

Setkání zjevně skončilo. Plánek totiž neukazoval jméno Pastorka ani Pottera, takže už museli odejít krbem. Stopy Hermiony vedly do knihovny. Draco málem vyprskl smíchy. Dokonale předvídatelná. Zcela zbytečně se strachovala kvůli zkouškám OVCE. Ve tři hodiny se tam měli sejít ohledně opakování na věštění z čísel.

Jeho pohled přitáhl neobvyklý pohyb v podzemí. Chodba čtyři. Jeho kořist se nechala lapit do pasti. Tentokrát se Draco opravdu zasmál, potěšený sám sebou. Ředitelka McGonagallová musela nést skvělé zprávy, když se odvážila navštívit jeho někdejšího ochránce za tak riskantních okolností. Zmizela za prázdnou stěnou, která byla v blízkosti portrétu Krvavého barona. Draco se ušklíbl.

Hle, jaké mám štěstí!

V pátém ročníku, kdy chodíval na hlídky coby prefekt, navázal přátelské vztahy se všemi portréty a sochami v podzemí. Mít několik párů očí navíc nebylo k zahození. V pěstování vztahů pokračoval i během šestého a sedmého ročníku, které se nesly ve znamení insomnie, a podařilo se mu je udržet až doteď. Docela mu pomohlo, že se v osmém ročníku našel někdo, kromě Goyla, kdo s ním byl stále ochoten mluvit. I po všech hrůznostech, kterých se dopustil. A ani trochu nevadilo, že se jednalo o někoho tvořeného z oleje, mramoru či kamene. A pak do toho přišla Grangerová, nečekané, ale velmi milé překvapení.

Čekal, než se ředitelka vrátila do své pracovny, a poté se vyplížil ze zmijozelské společenské místnosti a vydal se dolů po schodech k obrazu, který hledal.

Promiňte, pane,“ oslovil ho Draco uctivě, jelikož si byl vědom toho, že na správnou formulaci své žádosti má jen jeden pokus. „Nejsou náhodou v této chodbě neobydlené komnaty, které bych mohl použít? Mám spolubydlícího, který nesnesitelně chrápe.“

Krvavý baron svému svěřenci věnoval soucitný pohled. Všechny sklepní portréty byly dobře obeznámeny se spacími obtížemi mladého Malfoye. „Neobydlené momentálně ne – ale za pár dní snad...“

Dracovi uličnicky blýsklo v očích. „A nemohl byste mi heslo sdělit už teď?“

Žádné heslo není, hádě,“ odvětil Baron s něžnou pýchou. „Vrať se za pár dní a uvidíme, co se dá dělat.“

Děkuji, Barone,“ řekl Draco a odebral se k odchodu. Zabočil za roh, aby byl z dohledu.

Tam přecházel z místa na místo, dokud si s trhnutím neuvědomil, že totéž provedla McGonagallová. Draco zdvihl hůlku, seslal na sebe zastírací kouzlo a s nedočkavostí vyčkával, dokud Baron nezačne pískavě chrápat.

Ačkoli se zdálo, že uplynula celá věčnost, ve skutečnosti netrvalo dlouho, než zaslechl známé „fíííííííííéiiiiiiiiiiiiii-hůůůů-hů,“ na které číhal. Vykradl se zpoza rohu a přešlapoval dokola před kamennou zdí. Hlavu měl prázdnou, jediná myšlenka byla touha hovořit se Severusem Snapem. Po třetí otočce se ve zdi nedaleko portrétu objevily dveře, kterými tiše proklouzl a opatrně je za sebou zavřel.





 

autor: pokeystar

beta: bluestocking

překlad: LadyF

český betaread: arabeska

*

URL:

kapitola 85

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Pětadvacátá část Od: sisi - 10.02. 2016
Napínavé.No pořád doufám v dobrý a romantický konec. Díky

Re: Pětadvacátá část Od: Iveta - 26.01. 2016
Jsem ráda, že Poppy Severusovi taky věřila :-) A že Draco si Hermionin nezájem o svou osobu zas tak moc nebere :-) Jsem zvědavá, co na jeho nečekané zjevení řekne Severus :-)

Re: Pětadvacátá část Od: marci - 02.01. 2016
No páni, to byla strhující kapitola! Počínaje skřítčími a nadmíru zajímavými záznamy, přes schůzku v ředitelně až po Dracovo - nevím jak to nazvat. Ještě jsem se nerozhodla, jestli mě zklamal, nebo potěšil vyčůraností. Schůzka v ředitelně byla každopádně luxusní! Polovina toho by se měla někam vytesat. A Brubálův portrét bych nejraději asi něčím postříkala, aby alespoň neměl výhled, když už ho jeden nemůže nakopnout. Díky, holky. nádhera! jdu dál.

Re: Pětadvacátá část Od: JSark - 25.12. 2015
Pozerám, že škriatkovia sa poctivo pripravovali. Aj mali perfektný prehľad o ředitelníkovej činnosti. Len sa divím, že Carrowovcom nebolo podozrivé, že nemôžu do riaditeľne. Draco je fakt prefíkané hádě.... :D

Re: Pětadvacátá část Od: kattyV - 25.12. 2015
Největší radost mám z Minervy. tak ona ví. Ona se stará. No hurá.

Re: Pětadvacátá část Od: denice - 25.12. 2015
Někdy v lednu si budu muset přečíst chronologicky seřazené zápisy skřítků o Severusovi - i když se mi asi hodně zvedne tlak a nevím, koho nakopnu místo Brumbála... Intermezzo opět úžasné, Harry s Hermionou a Minervou Brumbála pěkně setřeli! A Draco je hrdina kapitoly, je to šikulka! Mám velikou radost, že se do Hermiony bezhlavě nezamiloval, bylo by mi ho líto. Díky, čarodějky!

Re: Pětadvacátá část Od: doda357 - 25.12. 2015
Trochu ma desí, čo má Draco za lubom.... Ale tak snáď nič zlé... Zápisky sa mi páčia, ale som čoraz viac zvedavá na Intermezzo :-) Ďakujem za preklad :-)

Re: Pětadvacátá část Od: zuzule - 25.12. 2015
Poppy teda věděla, když nechala zásobit místnost bezoárem, slzami a tak... Jinak hurá! Severus žije. :) Co ale Draco chystá...

Re: Pětadvacátá část Od: larkinh - 25.12. 2015
Draco je Zmijozel a těm jsou intriky vlastní :) Ale je možná lepší, když bude se Snapem mluvit jako první jenom on, než kdyby tam naklusal rovnou s Hermionou :) Díky za překlad.

Re: Pětadvacátá část Od: maria - 25.12. 2015
dakujem

Re: Pětadvacátá část Od: margareta - 25.12. 2015
Júúúúj!!! Další rána mým vánocema otupeným nervům! Čeká mě dneska rodinná návštěva a já budu konverzačně nepoužitelná! Zase. Zase budu jenom civět těsně před sebe a dumat, jak to dopadne. Vaše vina! čarodějky jedny setsakramentský!!! Ale aspoň vím, že je Severus v richtiku,už jsem se bála. Nacpanej bezoárem, nalitej lektvarama, hlídanej milujícíma ušatýma dušičkama. Díky, Merline!!! Draco to přežil taky bez větší úhony na povaze, jak tak koukám: / jojo..peníze vždycky až na prvním místě! / Teď pilně špekuluju, co bude, až ho najdou! Draca možná nezakleje, ale co ty ostatní? Troufám si tvrdit, že veselej zrovna nebude! Řekla bych dokonce, že bude přímo neveselej! Díky, čarodějky !!! Ale hlavně, už se nemůžu dočkat další várky pergamenů! Zkuste je poslat letaxem, třeba tu budou dřív!? Nic proti sovám, ale pro moje mudlovské nervy jsou prostě pomalé!

Re: Pětadvacátá část Od: soraki - 25.12. 2015
Ano,ano,ano! Konecne! Jsem rada,ze Hermiona udelala poradek, Minerva prekvapila, Albus nezklamal, ale konecne ho maji!!! Diky,diky,diky

Re: Pětadvacátá část Od: tvefisto - 25.12. 2015
Zrzka mě pobavila, oproti tomu Draco ... ale zklamáním bych to nenazvala, uvidíme, uvidíme...

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část