Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Chlapec, který mockrát zemřel

Dějství 2 - obraz 3

Chlapec, který mockrát zemřel
Vložené: Jacomo - 13.02. 2016 Téma: Chlapec, který mockrát zemřel
Jacomo nám napísal:

Chlapec, který mockrát zemřel

Autor: starcrossedgirl

Z anglického originálu The Boy Who Died a Lot

přeložila Jacomo s laskavou a obětavou pomocí Calwen

Banner: arabeska

Ilustrace: acid3

Věnováno Patoložce za to, že pro nás tento příběh objevila

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Dějství 2 – obraz 3


Vánoce přinesly nové nesouvislé střípky mozaiky: další útok a Hermionu Grangerovou, která zřetelně věděla o lektvarech mnohem méně, než si vždycky myslela.

Na co Potter potřeboval mnoholičný lektvar? Proč pro smilování Brumbál dovolil, aby mu to prošlo? Severus promrhal drahocenné hodiny svého života snahou vyargumentovat tento bod u Brumbála a na oplátku se mu dostalo jenom vytáček - jako kdyby mohly existovat nějaké pochybnosti, že hnací silou v pozadí nebezpečného experimentu Grangerové byl Potter. Severus s nostalgií vzpomínal na její první měsíce v Bradavicích: ano, tehdy to byla protivná káča, ale aspoň to byla protivná káča, které mohl důvěřovat, že bude puntičkářsky dodržovat pravidla.

Následující měsíce strávil jako ve snách, průzkumem končícím ve slepých uličkách a přetrpěním otřesného svátku svatého Valentýna, který jen nepatrně vylepšil fakt, že se nikomu nepodařilo Pottera otrávit špatně uvařeným nápojem lásky. Zatímco zbytku školy se zřejmě díky absenci dalších útoků lehčeji dýchalo, Severus byl optimismu nakloněn mnohem méně. Když převzal vládu květen a ustala dokonce i úmrtí-Weasleyho-rukou - ona součást jeho života, které začal znepokojivě přivykat - začal být, upřímně řečeno, nervózní.

Přísloví neměla kořeny jen v pověrách. A právě teď bylo všechno prostě zatraceně moc... klidné.

Možná neměl tak vydechnout úlevou, když se z příští oběti vyklubala Grangerová, nicméně stalo se. Mnohem méně byl nadšený z Brumbálovy následné abdikace - nemluvě o faktu, že s Lockhartem coby učitelem obrany byla adekvátní ochrana studentů už tak nedostatečná, vřískající Lucius Malfoy byl tou poslední věcí na světě, kterou se toužil zabývat.

Nikdy nevěřil, že by Hagrid byl skutečným viníkem. Stejně jako Potter nevlastnil mozek.

A pak se jedno úterní ráno stalo nemyslitelné: Minerva ohlásila, že Potter a Weasley zmizeli.

"Co tím myslíte, zmizeli? Je zákaz vycházek! Učitelé neustále hlídkují po chodbách!"

"Neumím si to nijak vysvětlit," řekl Minerva. "Když jsem přišla studenty doprovodit na vyučování, nebyli v nebelvírské věži. Spolužáci ani portréty je od včerejšího večera neviděli - jako kdyby se rozplynuli ve vzduchu."

Minervin hlas zněl klidně a kontrolovaně jako vždycky, ale Severus viděl v napjaté linii jejích ramen a čelisti pravdu. Nemluvě o tom, že ho vyhledala sama od sebe.

"Přiznávám, že jsem na rozpacích," řekla. "Doufala jsem, že byste mohl mít nějakou představu o tom, kde je hledat, než zburcujeme rodiny."

"Ano, ve skutečnosti ji mám," přikývl Severus, napůl už k ní obrácený zády a na odchodu. "Nemusíte mě doprovázet. Pokud nebudu mít úspěch, dám vám zprávu."

"Jak bych mohla sedět se založenýma rukama, když jsou dva mí studenti nezvěstní," namítla Minerva a snadno s ním srovnala krok. "Jdu s vámi."

Severus během odemykání dveří do své pracovny zvažoval, že bude trvat na svém, ale pak se rozhodl, že to nestojí za námahu. Byla šance, že si to nebude pamatovat.

Skleněnou lahvičku našel tam, kde ji nechal: dobře schovanou ve spodní zásuvce svého stolu. Její obsah se na světle zatřpytil temně karmínovou červení.

Minerva zalapala po dechu: "Je to to, co si myslím?"

"Pravděpodobně," souhlasil Severus, sáhl po stříbrné míse a rozdrtil v ní sedm bobulek jeřabin. Teď kam dal ten prášek z měsíčního kamene?

"Nepředpokládám, že byste mi vysvětlil, jak jste přišel ke krvi pana Pottera?"

Á, tady je. Severus pokropil jemný prach v míse a vyprázdnil do směsi celou lahvičku. "Ani ne."

"Nebo proč vůbec cítíte potřebu mít u sebe krev dvanáctiletého chlapce?"

Severus nepřítomně pokrčil rameny, zakroužil ve směsi spletitým pohybem hůlky, a pak ji použil k rozříznutí své dlaně. Jedna kapka, dvě kapky, tři kapky...

Směs zasyčela a vypadalo to, že se zdi hradu otřásly.

"A tohle, co děláte, je magie krve -"

"Zjevně," pronesl Severus a střelil po ní pohledem. "Velice bystrý postřeh, Minervo." Čtyři kapky, pět kapek, šest kapek...

Minerva ho rovněž probodla očima. "Jen se pokouším poukázat na to, že tohle je -"

"Černá magie? Ujišťuji vás, že jsem si toho dobře vědom." Sedm kapek.

"Pak víte, že vám nemůžu dovolit -"

"Chcete Pottera najít nebo ne?"

"Musí být jiná cesta."

"Není. Takže mi udělejte laskavost: buďto zmlkněte, nebo opusťte moji pracovnu. Protože, když se to vezme kolem a kolem, sám bych docela rád Pottera našel a použiji k tomu jakékoliv prostředky, které budou nezbytné. Reperio."

Směs zabublala a zpěnila. Když Severus strčil svoji rozříznutou dlaň do mísy a ponořil ji pod rudé vlny, zdi už se tolik netřásly, ale za to sténaly. Knihy na policích rachotily a Severus na okamžik cítil jen odporné houpání žaludku, kvůli kterému se téměř pozvracel.

Bohové, jak nenáviděl průběh kouzel tohoto druhu. Jediná úleva spočívala v tom, že ten pocit byl jen dočasný, a že temné úponky, které si hledaly cestu jeho žilami, se nakonec vytratí.

"Nuže?" zeptala se Minerva, a když vzhlédl, viděl, že její tvář je o odstín bledší. "Fungovalo to?"

Severus vytáhl ruku z mísy. V momentě, kdy si kouzlem čistil a uzavíral řez na dlani, už cítil tah.

* * *

Minervino trvání na tom, že ho doprovodí, se ukázalo jako dar z nebes. Severus by pravděpodobně zvládl překonat zdánlivě nekonečné pásy obřích pavouků sám, ale nebyla to teorie, kterou by toužil otestovat.

Těla Weasleyho a Pottera našli uprostřed bitevního pole a tak tak je zvládli odtáhnout na bezpečnou půdu. Možná to bylo kamarádství vzešlé z boje bok po boku, co ho přimělo položit Minervě ruku na rameno, když klesla u vysušených těl na kolena a přitiskla si dlaň na ústa. Možná se na něj konečně začalo přenášet něco z Potterova šílenství - které dvanáctileté dítě by se dobrovolně vydalo do hnízda akromantulí? Ten kluk byl duševně chorý.

A tak tu stál, snažil se utěšit kolegyni a hrál si na něco na způsob bizarní představy o normální lidské bytosti.

Stáhl svou ruku zpět a nechal Minervu truchlit.

* * *

"...a právě proto potřebuju, abys mi pomohlo," řekl Severus.

Ford Anglia znepokojivě zarachotil. Jeho reflektory několikrát rychle zablikaly a kapota se zvedla a zase s bouchnutím spadla dolů.

"Nerozumím ti," vzdychl Severus.

Motor zavyl, což způsobilo, že auto se na svých kolech obalených blátem jedenkrát zhouplo sem a tam, a pak se zklidnilo. Severus by přísahal, že se na něj dívalo s nedočkavostí.

"Obávám se, že ti stále nerozumím." Co si proboha myslel? Který člověk se zdravým rozumem by si povídal s autem?

Rozluštit zachvění, které proběhlo kovovým tělem, už bylo snazší: rozmrzelost. Než mohl Severus dosáhnout podobného stavu roztrpčenosti, přední okna sjela dolů a zapnulo se rádio. Zapovězeným lesem se nejprve rozlehlo krátké zapraskání statické elektřiny, a pak se naplno ozval chraplavý hlas rvoucí uši.

Ten můj pocit nemá hranic, zpíval, ta má víra bez rezervy.

Severus zamrkal. "Počkej. Znamená to ´nechápu, jak to po mně můžeš chtít´ nebo ´neexistuje hranice toho, co bys pro mě neudělal´?"

Další praskot. Slibuju, v příštím životě po druhý stejnou chybu neudělám.

Sakra! "Proč ne?"

Proč mě straší jak hrůzyplný sen dlouhá černá limuzína?

"Ty jsi... v depresi?"

Auto se zhouplo. Dostal si mat!/ Tak sa s tým zmier!/ Niekto cúvol spred tvojich dvier/ sľuboval lásku nesmrtelnú/ no teraz si sám!/ Bolesť je s tebou každý deň/ zostal už z teba iba tieň/ život sa náhle zmenil, je ťažký/ keď nevládzeš žiť, nevládzeš žiť! /Jesenný dážď sa vrátil, čas utrpenie skrátil /no tvoje srdce je stále zranené/ Minúty ťažko plynú a s hodinami splynú/ už ti nikto nevráti ten stratený čas!

Severus jen vytřeštil oči.

Auto to vzalo jako jednoznačnou pobídku k dalšímu vysvětlení. Kůra se otvírá/ Leskne se monogram/ A stromy pláčou, strašně to bolí.

"Tak moment," řekl Severus. "To není fér. Nikdy jsem ti neublížil! Já jsem ti dal život!"

Víte, jak to bolí /baseballovou holí /to si potom člověk /zvykne na cokoli.

"A mrzí mě, co se ti stalo," pokračoval Severus, i když se cítil víc než směšně. "Ale to byli Potter a Weasley, ne já. Já jsem tvůj přítel a -"

Rádio zesílilo zvuk. Tak to si teda troufáš, jak to vůbec můžeš říct.

Na krátký paranoidní okamžik Severus skutečně zauvažoval, jestli auto nemohlo být svědkem jeho předčasného nadšení z toho, že uvidí, jak budou Weasley a Potter vyloučeni. Ale to bylo naprosto šílené.

Auto znovu přeladilo stanice. Co ty o tom víš/ jak rok zvolna míjí/ jak se dlouží stín/ svátky bez hostin/ Co ty víš a znáš/ jak se hořkost vpíjí/ do čtyř holých zdí/ když se připozdí. /A ty se ptáš co já/ jak jen se neusmát/ je pozdě, jak se zdá/ tenkrát ses měl ptát/ Jak rozumět ti mám/ jak chápat slova tvá/ Snad taky byl jsi sám/ a ty se ptáš co já. /Já tě nezvu dál/ tak se měj.

"To je absurdní," bránil se Severus. "Já jenom chci, abys -"

Ani vodu nepřeliješ sítem, zpíval hlas, jehož pohlaví nedokázal Severus určit, někdy je strašně málo chtít/ já nejsem z těch, co po těžký ráně nevstanou.

"Kromě toho," snažil se překřičet zpěv, "vysíláš protichůdné zprávy. Buď jsi v depresi, nebo si věříš, že to zvládneš. Podle mých zkušeností se oboje vzájemně vylučuje."

Písnička zmlkla, vypadalo to, že autu spadla brada - jestli je tedy u auta něco takového možné. Když půjdeš po cestě/ kde růže vadnou/ kde rostou stromy bez listí/ tak přijdeš na místo/ kde tvý slzy spadnou/ na hrob, co nikdo nečistí/ Jen starej rozbitej náhrobní kámen/ řekne ti, kdo nemohl už dál...

Dobrotivé nebe, ty změny psychického stavu byly rychlejší než u průměrného prváka. Což svým způsobem dávalo smysl vzhledem k tomu, že od nabytí jeho nové inteligence neuplynul ani rok. Severus zkrátka nemluvil jen s autem, ne - on si povídal s infantilním autem.

"Mrzí mě, že ti bylo ublíženo," zkusil promluvit uklidňujícím tónem. Paradoxně se mu to zdálo snazší, než když se nutil do hovoru s rozrušenými studenty. "Nemělo se to stát. A věř mi, naprosto chápu jakékoliv nepřátelství, které cítíš k těm pitomcům, co s tebou nalétli do stromu."

Jak je to s pravdou? S pravdou se šetří, možná proto, aby zbyla/ je strakatá jak dalmatin, je černobílá.

"Ehm. Ano. Asi ano."

Nenechám si vzít svůj klid/ ne, ty to snad chápeš/ a nebudeš mě prosit/ nemůžeš mi nabourat můj klid, můj klid.

"Nechci, aby se ti něco stalo," řekl Severus. Opatrně natáhl ruku, ale než ji mohl položit na kapotu, vystřelila z reproduktoru tak silná zvuková vlna, že mu téměř praskly bubínky.

Ruce pryč ode mě dej, zvedej se a běž!

Velice neurotické dětinské auto. Jablko evidentně nepadlo daleko od stromu.

"Promiň," řekl Severus a zavrtěl hlavou. "No dobře, jestli jsi naprosto proti, budu muset vzít věci do ruky já sám." Promnul si spánky, ale bolest hlavy, ke které se začínalo schylovat, to nezahnalo. "Jako jsem to dělal celý ten zatracený rok," zamumlal si pro sebe. "Do prdele práce, už jsem z toho všeho unavený."

Sotva se otočil zády, když auto znovu vydalo zvuk, tentokrát se z reproduktoru váhavě ozvala truchlivá melodie. Vrátit tak čas! Dostat další šanci/ a jít konečně za světlem...

Severus ztuhl a poté se obrátil zpět. "Pokud chceš další šanci, " řekl, "tak mi pomoz. Jak víš, pavouci pro tebe nepředstavují žádné riziko."

Ticho.

"Pokud jsi v depresi, musí existovat něco, po čem toužíš. Něco, díky čemu se budeš cítit lépe. Něco, co bych pro tebe mohl udělat na oplátku."

Chci znát chuť měst /dotknout se hvězd/ Chci plout jak dým/ znát svět, vždyť vím/ vím, že smím dál jít, tak proč jen snít.

"Chceš se odtud dostat?"

S větrem o závod já dám se do klání, potvrdilo auto, s větrem o závod bez mezipřistání.

"S tím ti můžu pomoct. Máš nějaký konkrétní cíl?"

Auto chvilku rachotilo, jako kdyby se ponořilo hluboko do myšlenek. Pak se otevřely dveře na straně spolucestujícího a k Severusovým nohám vypadla mapa. Zvedl ji a zahleděl se na stránku, na které se otevřela.

"Arktická tundra?" zeptal se nevěřícně.

Až na severní pól šel bych rád... rozplývalo se auto.

"Vlastně," zamyslel se Severus, "když se to tak vezme – arktická tundra zní docela dobře."

Tak pojď, nebe spolu otevřem, našeptávalo auto, tak pojď, opustíme chvíli zem/ Tak pojď se chvíli dívat jen do mraků/ Tak pojď, co zvláštního v oblacích naleznem/ Honem pojď, tak pojď.

"Rád bych," povzdechl si Severus, "ale nemůžu. Kdo ví, jaké nové nápadité způsoby smrti by během mé nepřítomnosti Potter vymyslel? Když tu nebudu a nezachráním ho, může svět, tak jak ho známe, skončit."

Vypadalo to, že o tom auto přemýšlí. Ty, kdo máš trápení/ či k zbláznění se cítíš sám, spustilo naléhavě, mé dveře jsou ti dokořán, no tak zastav svůj běh na chvíli/ ty, kdo mně uslyšíš, jsi ke mně zván/ ty, kdo mně uslyšíš, buď vítán nám.

Severus polkl. "Já nepotřebuju, aby mi někdo ´otvíral dveře dokořán´. Nikdy jsem to nepotřeboval a ani nebudu," řekl. Ale z nějakého důvodu se mu při té melodii vnitřnosti zkroutily do nepříjemného uzlu a ta slova nijak nepomohla jej uvolnit. "Je mi celkem fajn," řekl. "No tak tedy znamená to, že mi pomůžeš? Pojedeš zachránit ty pitomce před pavouky, když ti slíbím, že tě potom pošlu do arktické tundry?"

Nahoru i dolů budem navždy spolu. V dobrým, ani ve zlým, nikdy tě neopustím / Nikdo neopustí, co opustit se nedá / Nikdo nezahodí, co se tak těžko hledá / Nikdo neschová, co k nebi zvedám.

Severus se zachechtal. "Výborně. V tom případě se tady sejdeme zítra ráno. Určitě chápeš, co musíš udělat?"

Auto se znovu rozkolébalo, tentokrát energicky.

Bůh mi dal křídla/ barvy snů, spustilo vesele. Já na nich stoupám ke hvězdám/ Dokud se točí Země/ křídla nesložím/ Nikdy to nevzdám.

Severus sklonil hlavu a sledoval, jak auto mizí v lese. Když začalo novou píseň, jen zakroutil hlavou.

Hvězdnatou nocí přijíždí můj bílej tirák/ na brzdy dupnu a zeptám se: Pánové, kam?/ U mě se platí písničkou za každej kilák / až uslyší kytaru, i hvězdy se přidají k nám/ Dívej, už na nebi rozsvítil světla bílej vůz...

Tomuhle Snape v životě neuvěří.

* * *

"Opravdu jsi v pořádku, můj drahý chlapče?"

Severus, který v šoku zíral na Brumbála čím dál tím nechápavěji, se otřásl, aby se vymanil z omámení.

"Bazilišek," hlesl a proklínal sám sebe za totální hloupost. Samozřejmě, že to monstrum byl bazilišek; jak to, že o téhle možnosti vůbec neuvažoval? Tak moc se zaměřil na zkamenění, že všechny ty do očí bijící příznaky přehlédl jako nějaký imbecilní prvák, který nepozná rozdíl mezi antimonem a šalamounkem.

"Ano," kývl Brumbál s úsměvem. "A výstavní exemplář svého druhu - navíc minimálně osm, ne-li dokonce deset metrů dlouhý. Zaráží mě, že Bradavice mohly takového tvora ukrývat téměř tisíciletí, aniž by byl objeven, ale zřejmě ho Zmijozel uspal a dokázal ho probudit jen hadí jazyk. Pozoruhodná ukázka magie."

Kdykoliv jindy by s ním Severus souhlasil a rozhovor by se stočil k teoretickým úvahám o spojení kouzla s tak vzácným darem. Právě teď však byl příliš soustředěný na jiné detaily.

"Desetimetrový bazilišek," zopakoval tiše. "Probuzený otiskem vzpomínky Pána zla. A Potter... s nimi bojoval. A... zvítězil."

"S malou pomocí tady od našeho drahého Fawkese," dodal Brumbál a usmál se na fénixe. Ten zvedl hlavu, zazpíval vysoký tón, a pak pokračoval v načechrávání třpytivého peří zobákem. "Nikdy mě nepřestane ohromovat, že nějaký dvanáctiletý chlapec může tváří v tvář obavě o svůj život ukázat tak velkou statečnost a věrnost. Harry je skutečně výjimečný."

"Statečnost," zopakoval Severus a v jeho mozku se v rychlém sledu mihly obrazy Potterova mrtvého těla. Jeho hlas zněl divně dokonce i jemu: příliš klidně a příliš vzdáleně. Ztuhly mu rysy.

Brumbálův úsměv se změnil v zamračení. "Opravdu se cítíte dobře? Váš hlas zní divně. Možná by proti šoku pomohla trochu čaje?"

"Je mi skvěle," řekl Severus a zvedl se z křesla. "Pokud mě omluvíte, musím se věnovat známkování."

"Jistě, můj chlapče. Já sám bych se měl vrátit k dokončení papírů pro Svatého Munga týkajících se profesora Lockharta." Brumbál potřásl hlavou. "Smutný, i když svým způsobem trefný konec. Ale raději on, než dvě děti. Jaké štěstí, že hůlka pana Weasleyho nefungovala správně!"

Severusovi zacukal sval poblíž oka. "Ano, jaké štěstí."

"Aspoň si vezměte na cestu citronový bonbon," navrhl Brumbál, vstal a vtiskl Severusovi do dlaně jednu z lepkavých sladkostí. "Cukr vám udělá dobře."

Severus přirozeně nechal tu zatracenou věc zmizet v obláčku dýmu v momentě, kdy vyšel ze dveří. Ke známkování se ovšem ten večer nedostal. Místo toho se kapitálně ztřískal.


* * * Konec dějství 2 * * *


Poznámka překladatelky:
Tato část povídky byla pro mě zatím největší překladatelskou výzvou. Kvůli pátrání po vhodných českých a slovenských písničkách jsem na dost dlouhou dobu zaúkolovala celou rodinu a širé okolí. Tímto jim v čele s naprosto úžasnou Calwen ještě jednou moc a moc děkuju a doufám, že jste si "debatu" s autem užili :-D

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: holloway - 20.04. 2016
Takže postupně jak mě to napadalo...Severus nostalgicky vzpomíná na Hermionu v prváku? Chudák, je na tom vážně zle. Dobře, ani Minerva na tom nebude nejlíp, když ho vyhledala sama od sebe. Jejich rozhovor o černé magii byl dokonalý, ale ještě lepší Severusova myšlenka, že si to snad nebude pamatovat :-D došlo mi to až po přečtení další půlky povídky, ale Severus se na ty návštěvy minulosti snad těší. Přesvědčování auta komentovat nedokážu, smála jsem se jako blázen celou dobu. No a Brumbál to s tou Ronovou hůlkou fakt zabil. Nakopla bych ho do zadku být Severusem. Moc děkuju za úžasný překlad, Jacomo. S těma písničkama sis fakt vyhrála.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Přesně jsi trefila, co mě dostalo - ta vzpomínka na Hermionu a rozhovor s Minervou o černé magii :-) Moc mě těší, že auto pobavilo další čtenářku, však je to taky vymazlený kousek ;-) Díky, holloway!

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Elza - 19.03. 2016
Ten rozhovor s autem neměl chybu. A Potter v závěru Severuse dobře překvapil. *;-)
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Jj, auto vede :-))

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: arabeska - 07.03. 2016
Dřív jsem se k tomu nedostala, ale jéé, věděla jsem, proč si na to vyčlenit klidnou chvíli, jůů, to bylo tak nádherné! Jdu si všechny songy povinně pustit. Doufám, že jste se s betou pak kapitálně ztřískaly taky, protože za tohle si to zasloužíte :) Třeba dodávat, jak skvělé dílo to je? Děkuji!
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Moc moc děkuju za krásný komentář, arabesko! Písničky byly výzva a výsledné reakce nás strašně moc těší. A ani se nemusíme ztřískat :-))

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Iveta - 05.03. 2016
Aaa, konecne jsem pochopila Celwenino proklinani pisnicek :-) Debata s autem je dokonala, diky za genialni preklad :-)
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 19.05. 2016
Ano, písniček nikdo v naší rodině nezůstal ušetřen ;-))

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Zuzana - 24.02. 2016
Úžasný preklad. Ďakujem za kapitolu.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 01.03. 2016
Díky za přízeň, Zuzano!

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: solace - 21.02. 2016
Severus nám desí čiernou mágiou Minervu? A navrch ešte tie vysušené telá? Už len pevne dúfať, že si to nebude pamätať:-D Vidím, že pri textoch piesní ste sa pekne odviazali. Sadli vám tam naozaj pekne. Určite to bola riadna fuška. Veľká vďaka za preklad.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 01.03. 2016
Severus právě sází na to, že si to nebude pamatovat :-) Kéž by si to nepamatoval ani on. Písničky byly výzva a podle reakcí to vypadá, že se nám zadařilo. Díky za komentář, solace.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: soraki - 15.02. 2016
No páni, chudák Severus, já bych se ztřískala taky... A Jacomo, skvělý výběr písniček a textů, sláva tobě i všem, co ti pomohli. Děkuji, jdu tuhle kapitolu vstřebat...
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Co má taky chudák dělat, když Harry přežije i baziliška :-)) Děkujeme za chválu, soraki, moc nás těší, že písničky tak zaujaly.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: grepik03 - 15.02. 2016
Jacomo děkuji za úchvatný překlad teto kapitoly ♡ Pěkně jste se s Calwen vyřádily při rozhovoru s fordíkem. . . . klobouk dolů čarodějky, četla jsem, bavila se a zírala s otevřenou pusou. ... Dost se divím, že Severus nechlastá pravidelně...v téhle povídce bych mu ten alkoholismus i odpustila :))) A závěrečné Brumbálovo vychvalování Harryho statečnosti. ..dost se obávám o Mistrův zdravý rozum ;)
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
No, nejdřív mě ten rozhovor s autem nadchnul, pak pronásledoval a nakonec už strašil i ve snu :-) Ale Calwen je skvělá, navíc hraje na kytaru, takže zná spoustu písniček, to nás zachránilo. Severus už skoro popíjí pravidelně - a jestli ne, tak bude :-) Což by mu paradoxně mohlo zachovat ten zdravý rozum. Díky, grepiku!

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: martian - 15.02. 2016
To bylo naprosto úžasný! Fenomenální překlad, smekám a hluboce se klaním. (A těším se na další kapitolu!)
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Já i Calwen převelice děkujeme za slova ocenění :-) Další obraz, tentokrát už ze třetího dějství, tu bude opět v sobotu.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: marci - 15.02. 2016
Jo, tak tohle bylo opravdu luxusní! :) Škoda, že jsi na konec nevložila nějaký playlist. U některých songů jsem se chytala, znalosti některých jsem očividně byla ušetřena. (Bílej tirák je srdcovka, takže bonusové díky!) Jako TOP jsem si pak stanovila větu "Tomuhle Snape v životě neuvěří" :) Ano. které dvanáctileté dítě by se dobrovolně vydalo do hnízda akromantulí? Potter očividně postrádal pud sebezáchovy nebo měl absolutní a bezbřehou víru, že všechno přežije? podáno takhle s odstupem - neuvěřitelný přístup! K čemuž ho samozřejmě vyškolil brumbál! Příště bude vězeň z Azkabanu?? Čichám ve vzduchu konforontaci Snapea a Severuse :) Díky, jacomo, krása, ačkoli o těch dvou vysušených tělech se mi snad bude i zdát.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Nemohla jsem se dočkat, až tohle bude venku, takže jsem strašně ráda, že to má ten úspěch, ve který jsme s Calwen doufaly. Playlist byl v plánu, ale zatím jsem se k němu nedostala. Možná ho přidám k další kapitole. ("Bílej tirák" je od Kiďáka, takže u mě rovněž srdcovka na entou. A víš, co je naprosto úžasný? Jak tam sedí - Na brzdy dupnu a zeptám se, pánové, kam? :-D) Tvoje úvaha o Potterově neskutečné pitomosti/štěstěně je ústředním tématem povídky, ještě se s tím několikrát střetneme. Čicháš správně, ale ještě ti tam chybí jeden muž s písmenem S na začátku :-) Na vysušená těla zapomeň - konec konců se to vlastně nestalo, ne? :-) Děkuju nastokrát za přízeň, marci.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: zuzule - 15.02. 2016
Velka poklona za preklad teto kapitoly. Ty pisnicky tam perfektne sedi! Soucitim se Severusem. Tady se nedalo delat nic jineho, nez se poradne opit :) Diky moc!
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Děkujeme za poklonu, moc nás těší, že se česká verze líbí. Chudák Severus, jestli se to nezlepší - a ono se to nezlepší - nejspíš z něj bude notorik :-)

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: maria - 14.02. 2016
dakujem
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
I my děkujeme, maria.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Lupina - 14.02. 2016
Tak tohle byla bravurní ukázka mistrovství pera u autorky, ale hlavně překladatelky. Klaním se k zemi. Rozhovor s Fordíčkem si dám znovu a určitě ne jen jednou. DOKONALÉ! Děkuji, vřele děkuji a hluboce se skláním.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Rdím se, až se barvou přibližuji Weasleyovcům :-) Ale souhlasím, že rozhovor s autíčkem je v originálu skutečně extra vydařený, tak jsem moc ráda, že náš český "kabát" mu sedí. Velikánské díky za přízeň, Lupinko!

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: mami - 14.02. 2016
...preklad mi vzal dych. Úžastná práca! Auto ako psychoterapeut a Severus už to vzdal ako špión v utajení, on už bez škrupule vytiahol ťažký kaliber čiernej mágie a Minerva len zírala. Nakoniec nám Harry prežil...a posledná veta bola tá povestná "vodka" za zprávami :-)
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Já jsem se do toho auta totálně zamilovala, takže překlad jsem si moc užívala. Ale bez Calwen bych to nikdy nedotáhla do této podoby, co se tak líbí. Takže obě dvě moc moc děkujeme. U poslední věty mi bylo hned jasné, že to nemůže být nic suchopárného :-)

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: larkinh - 14.02. 2016
Ha, Minerva viděla vysušený těla "chudáčků" blbů... Třeba si bude něco pamatovat - něco jako "ozvěny budoucnosti" - nějaké záblesky, o kterých nebude vědět, jestli to je sen nebo předtucha? Severusovi by se nějaký spojenec hodil. Díky za překlad.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Minerva si pochopitelně nic pamatovat nebude, protože se nic z toho v druhém čase nestane. Severusovi bude jako spojenec - kromě infantilního auta samozřejmě - muset stačit Snape :-) Díky za komentář, larkinh.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: luisakralickova - 13.02. 2016
Uctivý hlubokosklon, Jacomo, ten překlad je bezvadný, děkuji tobě a celé rodince a samosebou Carwen za úžasnou práci, a těším se na další dílek.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
I my strašně moc děkujeme. Nadšení čtenářů z překladu je obrovskou odměnou.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: denice - 13.02. 2016
Fenomenální rozhovor Severuse s dopravním prostředkem, který sloužil také jako mistrovská ukázka psychoterapie, už pochválili všichni komentující přede mnou, tak jen : Nikdy nevěřil, že by Hagrid byl skutečným viníkem. Stejně jako Potter nevlastnil mozek. - To mě dostalo, stejně jako kverulující Minerva při Severusově černomagickém kouzlení (mám pocit, že musí být nějakou Hermioninou příbuznou, ten projev byl hodně podobný), a pak: A tak tu stál, snažil se utěšit kolegyni a hrál si na něco na způsob bizarní představy o normální lidské bytosti. Poslední věta zdárně dovršila dílo :-D Díky!
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Přesně jsi vyzdvihla věty, které mě na překladu hodně bavily. Ještě bych k nim přidala jednu - Severus s nostalgií vzpomínal na její první měsíce v Bradavicích: ano, tehdy to byla protivná káča, ale aspoň to byla protivná káča, které mohl důvěřovat, že bude puntičkářsky dodržovat pravidla. A pokud jde o poslední větu, tak jsme si s Calwen řekly, že suché "opil se do němoty" by vůbec nevystihovalo barvitost situace ;-) Převeliké díky, hvězdo naše denní!

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: scully - 13.02. 2016
Teda,ten rozhovor s autem byl geniální. Jacomo seš skvělá,takhle k tomu vymyslet naše písníčky,to muselo dát strašné práce,hledání a času. Nevím proč,ale hrozně mě pobavila scéna s Harrym a Ronem vycucnutých akromantulemi. Je docela zajímavé,že Harry umře při každé blbosti a baziliška zvládne bez úmrtí.Moc děkuju za úžasnou kapitolku Jacomo
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Děkuji, scully, červenám se a přesouvám slova díků na Calwen. Ta má totiž na písničkách lví podíl zásluh. Však taky ty zvraty s příčinami Harryho smrti ze Severuse málem dělají notorika :-)

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: JSark - 13.02. 2016
Chudák Severus, rozprávať sa s autom zaťaženým na pop, to musí byť pocit. :) Je zaujímavé, že Harrínka nám zvládne zabiť kus dreva, ale nie desaťmetrový vražedný had. Výber správnych textov musel byť skutočne náročný, nezávidím. Každopádne ďakujem, pretože preklad je fakt vydarený.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Ehm, ono v tom originále to zas až takovej popík není, ale já jsem tam chtěla použít věci, co by mohla většina čtenářů znát. Jak přesně je to s Harryho schopností přežít, se ještě časem dozvíme. Musím říct, že mě autorčino řešení srazilo do kolen. Děkuji za chválu překladu, přetlumočím spravedlivý díl - nejméně polovinu - Calwen :-)

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: sisi - 13.02. 2016
Moc děkuji za další obraz 2. dějství. Představuji si Ford anglia na louce u hradu, kterak hovoří s profesorem lektvarů, jak mu zpívá české a slovenské songy, jak jim přidává decibely, finesy a grády. Už jenom ten přízvuk : "A ty se ptáš co já? / aa ty sse ptášš soo džá?/" Prostě autíčko s depresí, infantilní a ufňukané hůř než Uršula, toužící po cestě na sever. Minerva plačící nad dvěma chlapci omotanými pavučinou, vycucanými akromantulí... mám dost. To chce pořádný hrnek a horký meduňkový čaj. A také musím vyjádřit obdiv a úctu k překladu. To, jak celá domácnost prochází veřejnou diskotéku a texty písní, abychom tu měli (-y) co číst. Děkuji. Doufám, že Vám to doma také pomohlo k zábavě a vzdělání.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 15.02. 2016
Jestli tahle povídka vyvolává takové barvité představy - i se sluchovými iluzemi - nevím, jestli bychom k ní neměly přidat další varování :-) Ale pochopitelně nás strašně moc těší, že si ji užíváš :-) Děkujeme za krásný komentář a milá slova, sisi. Nejprve jsme doma měli diskotéku, teď máme "dům smíchu", když se bavím u těchto úžasných komentářů.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: KatherineE - 13.02. 2016
Ta debata s autem neměla chybu :-D Musela být fuška najít odpovídající songy. Děkuji za výborný překlad :-)
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 13.02. 2016
Souhlasím, debata s autem je pecka. A jsme s Calwen moc rády, že naše práce má takový úspěch. Díky, KatherineE.

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Packa - 13.02. 2016
Při čtení rozhovoru s Fordem, jsem si říkala, božínku to musela bejt piplačka. Neumím si ani představit, že bych tohle měla přeložit (teda já nepřeložím ani normální text). Obrovský obdiv a skládám poklonu za velký překladatelský um. A těším se na další. :)
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 13.02. 2016
Ani tak piplačka, jako spíš nekonečné pátrání po netu. A poslouchání nahrávek. Svým způsobem zábava. Moc moc děkujeme za chválu, Packo!

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: jedunamule - 13.02. 2016
cha chá. Rozhovor s autem mě úplně rozsekal :-D a nejspíš nebudu sama. Děkuji za překlad.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 13.02. 2016
Strašně jsem se těšila, až tahle část vyjde, protože jsem byla moc zvědavá na reakce. Jsem ráda, že se líbí, bylo to sice náročné, ale taky velká legrace. Díky, jedunamule. (Btw: boží nick :-D)

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jimmi - 13.02. 2016
Tak už viem, o čom ste hovorili.. prekladateľská perla medzi perlami. Koľko ti to muselo zabrať času... achmôjbože. Bolo to perfektné, fakt. Mám chuť sa zahrabať pod čiernu zem a už nič nepreložiť, len si vychutnávať takéto skvosty. Ďakujem PS. Návšteva plavárne úspešne zrušená :)
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 13.02. 2016
No o tom neuvažuj ani omylem! Tvoje překlady mají taky spoustu perel a já a spousta dalších je milujeme. Ale samozřejmě nás moc těší, že se tenhle výsledek našeho blbnutí líbí. Bylo to obrovská výzva a strašně jsem si to užila. Díky, Jimmi. P.S. A kam jste vyrazili místo plavání? :-)

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Gift - 13.02. 2016
Tohle musela byt vazne fuska! Cista prekladatelska oddanost, ktera zaukolovala celou rodinu. To se jen tak nevidi! :-) Bylo to uzasne. Zaslouzis nejen veliky dik, ale i hluboky respekt.
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 13.02. 2016
Já jsem tomu tak propadla, že rodina neměla jinou možnost než mě neustále poslouchat, jak o tom povídám. Tak mi radši pomohli :-) Veliké díky za ocenění, Gift!

Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Marti - 13.02. 2016
Debata s autem byla fenomenální! Už u třetího songu jsem si říkala, jakou muselo dát obrovskou práci najít české/slovenské ekvivalenty písní, které zapadnou do děje. Klobouk dolů před takovou překladatelskou prací, to je na panáka na počest! :-) Až si budu moct nějakého dát, vzpomenu si na vás děvčata!
Re: Dějství 2 - obraz 3 Od: Jacomo - 13.02. 2016
Práci to fakt dalo, lví podíl na tom má Calwen. A panáky jsem si dávala už při překládání :-) Děkujeme za chválu, Marti!

Prehľad článkov k tejto téme:

starcrossedgirl: ( Jacomo )10.09. 2016PDF verze
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.07. 2016Coda
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.07. 2016Dějství 7 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )18.06. 2016Dějství 7 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )11.06. 2016Dějství 7 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )04.06. 2016Dějství 6 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )28.05. 2016Dějství 6 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )21.05. 2016Dějství 5 - obraz 5
starcrossedgirl: ( Jacomo )14.05. 2016Dějství 5 - obraz 4
starcrossedgirl: ( Jacomo )07.05. 2016Dějství 5 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.04. 2016Dějství 5 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.04. 2016Dějství 5 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )16.04. 2016Dějství 4 - obraz 4
starcrossedgirl: ( Jacomo )09.04. 2016Dějství 4 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )02.04. 2016Dějství 4 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )12.03. 2016Dějství 4 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )05.03. 2016Dějství 3 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )27.02. 2016Dějství 3 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )20.02. 2016Dějství 3 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )13.02. 2016Dějství 2 - obraz 3
starcrossedgirl: ( Jacomo )06.02. 2016Dějství 2 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )30.01. 2016Dějství 2 - obraz 1
starcrossedgirl: ( Jacomo )23.01. 2016Dějství 1 - obraz 2
starcrossedgirl: ( Jacomo )16.01. 2016Dějství 1 - obraz 1
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )10.01. 2016The Boy Who Died a Lot - úvod