Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Still Delicate

12. kapitola - Kompromis

Still Delicate
Vložené: Jacomo - 26.08. 2016 Téma: Still Delicate
Online preklady nám napísal:

Still Delicate

Překlad: Online překlady

Betaread: Jacomo

Autor: padfoot4ever

Originál: http://www.harrypotterfanfiction.com/viewstory.php?psid=260113


(Máme tu další česko-slovenský překlad :-D)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

12. kapitola - Kompromis


"Sakra, tohle je prostě typické, Jenny," vyplivla Dom. "Proč si Al nemůže vzít normálního člověka?"

„Tetička Dom řekla ošklivé slovo!" zachichotá se Remus.

„Mami, Dom řekla ošklivé slovo!" sdělí mi Aidan, kdybych ji čirou náhodou neslyšela.

„Ale prosím vás, běžte si vzít plíny," odsekne Dom. Vždycky byla tak krásně mateřsky založená.

„Nenosíme plíny!" zaprotestuje Aidan. "Nejsme mimina!"

Dom dnes hlídá Victorii Remuse. Jsme všichni u Jenny doma a pomáháme jí s plánováním svatby, která bude už za čtyři týdny. Jsem jediná, kdo ví o tom, že je těhotná, tudíž všichni ostatní jsou zvědaví, proč se svatbou tak spěchají. Lilly a Jennina sestra Gilian tu jsou také a pobaveně sledují Dom. Dom svatbu nechtěla, protože potom, co se stalo na svatbě Victorie, se zařekla, že se nikdy nevdá, ale dětem se nebránila.

Každopádně je vytočená z Jenniných plánů na naši dámskou jízdu.

„Myslím si, že víkend na venkově by byl fajn!" řekne Jenny. "Máme krásnou chatku, kde bychom mohly spát…"

„Dámský jízdy nejsou o východu slunce a chatkách – jsou o striptérech a panákách tequilly!" zvolá Dom a musím uznat, že má pravdu. Jenže striptéři a tequilla by asi nebylo to pravé pro těhotnou nevěstu.

„Co je to panák tequilly?" ptá se Remus.

"Je to typ pistole jako mají mudlové," řekne mu Aidan. Neobtěžuju se ho opravit. Oba dva vypadají, že se dobře baví sezením na Jennyiným jídelním stole s námi, zatímco si prohlíží svatební časopisy a vybarvují šaty načerno.

"Jenny," spustí Dom svým rozumným hlasem, "přemýšlej o tom. Tohle je tvoje poslední šance si pořádně užít. Opravdu chceš své poslední dny svobody strávit na zasrané chatě?"

"Tetička Dom řekla ošklivé slovo!" zakřičí znovu Remus a Dom jenom protočila očima.

"Dom, omez svůj slovník, když jsou tu děti," zasyčí Jenny a já přikývnu na souhlas. Už tak je dost špatné, že James je ta slova naučí i bez Dom.

"Dom má pravdu," podotkne Lily, "myslím, neměly bychom být trochu odvázanější? Tohle je jediná svatba u Potterů, které můžu být součástí, teda kromě mé vlastní!"

"A co James?" zeptám se.

"Ale prosím tě, toho si nikdo nikdy nevezme," řekne energicky. A asi má pravdu.

"Tohle je moje svatba. Tohle je můj holčičí víkend. Uděláme ho podle mě," trvá na svém Jenny, zatímco Dom si potichu odříkává ošklivá slova. "Takže jede Rose, Dom-"

"Nepočítej se mnou, tento víkend jsem zaneprázdněná," odvětí Dom suše.

"- Lily, Molly, Victorie, Gillian a Daisy. Myslela jsem, že by to mohlo být takové skromnější-"

„Počkej chvilku," přeruším ji, "kdo byla ta poslední?"

Jenny se na mě nervózně podívá. "Nemůžu ji vynechat, Rose. Myslím tím, je docela příjemná, když ji poznáš."

Vidím Aidana, jak se na mě dívá. Nechci o ní nic říkat tady před všemi, ale Jenny ví, na co myslím - ty podrazáku. Dom nadzvedne obočí na Jenny a usměje se.

"Tento víkend se stává lepším a lepším," řekne Dom sarkasticky. "Rose, a co kdybychom ty a já tento víkend zamířily do pánského strip klubu střelit si pár panáků tequilly?" Proč musí takhle mluvit před mým dítětem?

„Máma bude střílet nějaké panáčky!" křičí Aidan vzrušeně.

"Vďaka, Dom," zamrmlem, "a Aidan, prečo sa nepôjdete s Remusom hrať do obývačky?"

"Ale mami -"

"Teraz."

Dvojica chlapcov beží do obývačky, cestou šermujú pomyselnými prútikmi a vrhajú na seba vymyslené zaklínadlá. Otočím sa na Jenny a zabodnem do nej pohľad.

"Rose, viem, že ju nemáš v láske, ale nemôžem ju z toho vynechať," hovorí Jenny. "Myslím si, že s Daisy môžeš naozaj vychádzať, ak sa o to pokúsiš."

Jsem tak blízko tomu, abych začala ječet, že to není ani trochu vtipné. Kdyby jen tušily, jak to s Daisy je. Kdyby to byla moje víkendová dámská jízda, nepozvala bych nějakého ďábla, vypočítavou svini, kterou Jenny nenávidí…

"Pozvi Lauru!" navrhnu s úšklebkem. Jenny na mě jen zírá.

"Proč bych měla zvát Lauru?" zeptá se a mračí se na mě. "Nejsme zrovna nejlepší kamarádky."

"No tak to bude skvělá příležitost srovnat si všechny ty věci!" zazubím se na ni, a poté ještě dodám, "chci říct, je celkem milá, jakmile ji poznáte blíž." Jenny a Laura spolu nikdy nevycházely. Jenny si o Lauře myslí, že je sobecká mrcha, zatímco Laura považuje Jenny za malého a otravného svatouška. Nejsem si jistá, která z nich má pravdu. Někdy souhlasím s oběma, jindy zase ani s jednou. Záleží na náladě.

"Rose má pravdu," řekne Dom, "s Laurou je vždycky zábava."

Jenny vypadá, že je připravená mě zabít. Vždycky jí jde o to dávat lidem druhou šanci, takže ví, že by od ní bylo pokrytecké Lauru nepozvat. "Fajn, může jet," zamrmlá, "ale Daisy taky."

"V pořádku," zamumlám nazpět. Doufám, že tento víkend chytnu dračí neštovice.

Jennina sestra Gillian je jí velmi podobná. O dva roky starší, se stejnýma hnědýma vlasama a velkýma očima a je taky stejně malá. Největším rozdílem mezi Winterovými sestrami je to, že Gillian je mudla, stejně jako zbytek rodiny. Gillian je také tižší než Jenny a při jejím vystupování působí Jenny hrubě - a to už je co říct. Je jedním z těch lidí, u kterých se cítím nepohodlně při nadávání, mám pocit, že mě odsoudí, i když to je ten typ člověka, co by to nikdy neudělal. Jsem totálně zastrašená touhle skoro 160 cm vysokou, pěknou, šlechetnou a laskavou osobou. A jsem si jistá, že ona je zastrašená Dom, která vypadá, že problém s nadáváním před ní opravdu nemá.

Někdy přemýšlím, jestli je Dom skutečně dcerou tety Fleur. Mám takovou teorii, že jednoho dne, když byl stýček Bill v práci u Gringottových, přišla banku vyloupit recidivistka jménem Crazy Kym. Bill jí to samozřejmě po bouřlivé konfrontaci, která vedla k intenzivnímu rande v jednom z trezorů, vymluvil a po devíti měsících se objevilo na prahu Lasturového domu dítě a teta Fleur se rozhodla osvojit si ho – jenom strýček Bill viděl dopis přiložený k dětskému košíku: ,Je tvoje – Crazy Kym.' Takže ve skutečnosti teta Fleur neví, že Dom je Billovou biologickou dcerou.

Samozřejmě, že Dom vypadala velmi podobně jako teta Fleur, dokud si neobarvila vlasy na hnědo, což moji teorii kompletně posílá do kytek. Ale i tak, něco se muselo u Dom geneticky pokašlat – může být nádherná, ale stále má půvab wombata na drogách.

Po návštěvě u Jenny jdeme s Aidanem k mamce a tátovi na večeři. Děláme to tak každou druhou sobotu vždy, když není u Scorpiuse. Táta otevře dveře a hned na první pohled je vidět, že je naštvaný.

"Co se –"

"Audrey," odpoví jednoduše, a než se stihnu zeptat, co se děje, vběhne Aidan dovnitř, ani ho nestihnu chytit a odejít zase pryč – nedokážu tetu Audrey vystát. Ona je to, co byste nazvali kompletním a totálním psychopatem.

"Je tu?" zeptám se a projdu okolo táty dovnitř.

"Pomáhá mámě s její volební kampaní," vysvětluje. "Je tu šest hodin." Všimnu si, že v ruce drtí antistresový míček, který jsem mu dala k narozeninám.

Audrey sedí u kuchyňského stolu vedle mamky, s asi stovkou rozličných plakátů roztroušených po celé ploše a obsahujících slogany typu 'Weasley dokáže vše!' Máma vypadá, že ji brzy zabije.

"Hermiono, nechápu, proč mi nechceš dovolit použít na plakáty tuhle tvojí rozkošnou fotku, je opravdu moc pěkná," říká Audrey.

„Jsem tam v plavkách na pláži v Itálii!" protestuje máma a dodá. "A bylo to focené na mojí svatební cestě před 25 lety!"

"Ale, nebuď tak vybíravá…"

"Ahoj, Rose," vzdychne vyčerpaně máma, když si mě všimne a postaví se, aby mě objala. "Jak šlo plánování svatby?"

Zatímco vyprávím o svatbě Ala a Jenny, Audrey se tváří netrpělivě a otráveně a po chvíli začne bubnovat prsty o stůl, dokud nedomluvím. Ona je hrozná husa. To dokonce i strýček Percy má na lepší.

"Fajn, zpět k tvé kampani, Hermiono," tleskne Audrey, aby mě přerušila. "Myslím, že máme podporu skoro celé mudlorozené komunity…"

"Audrey, nejdeme trošku moc do budoucnosti?" zeptá se máma. "Předběžní kandidáti ještě nebyli ani oznámeni. Je na Starostolci, aby rozhodl, kdo všechno půjde do voleb – a já mezi vybranými být nemusím."

"Nesmysl, Hermiono, je jasné, že budeš vybraná!" vykřikne Audrey. Pro normálního člověka by to mohlo vyznít jako nefalšovaná podpora z tetiny strany, ale my ji známe až moc dobře. Audrey je zdaleka tou nejsobečtější osobou, jakou znám, a jediný důvod, proč chce mámu za ministra, nebo aspoň, aby kandidovala, je ten, že chce dostat své jméno do Věštce a aby se dostala výš v postu na ministerstvu. Dělala přesně to samé, když James dostal místo u Kudleyovských kanonýrů. Sláva může být vrtkavá, ale to neplatí pro tetu Audrey. Někdy přemýšlím, jestli si nevzala Percyho jenom proto, že je Weasley. Vlastně si to nemyslím – vím, že to tak je. Vždycky byla také naprosto poblázněná do strýčka Harryho, a to jenom kvůli tomu, že je asi tím nejvíc známým čarodějem na světě.

Táta začne připravovat večeři v naději, že Audrey pochopí skrytou narážku a vypadne, ale ta zůstává, dokud není večeře hotová, sama si vezme talíř a poděkuje tátovi. Když se konečně sebere a se všemi svými plakáty vypadne, vydechne si máma úlevou.

"Doopravdy budeš ministrem, babi?" ptá se Aidan mojí mamky.

"Nevím, zlatíčko," povzdychne si máma, "pokusím se."

"Budu muset pak pořád chodit do školy?"

"Ano," odpovím hned.

"Bude muset chodit máma pořád do práce?"

"Naneštěstí ano," odvětím.

"Ou," řekne zklamaně. Je jasné, že to, jestli se stane jeho babička ministryní, na něj to nebude mít žádný vliv. Co ale vypadá, že na něj bude mít velký vliv, je moje přátelství s jeho učitelem Bryanem. Pokaždé, co se u nás Brian staví, uteče Aidan do svého pokoje a třískne svými dveřmi jako náladový teenager. Už čekám, kdy si obarví vlasy na černo a začne si malovat oční linky ve snaze vypadat přesně jako jeho strýček Hugo – díky bohu, že z toho Hugo už vyrostl. Nevidím důvod, proč by ho můj vztah s Brianem zasáhl víc než Scorpiusova svatba s Daisy.

Daisy. Jen pomyšlení na její jméno mě přivádí k tomu, abych do něčeho bodala. Jenny by mohla být tou, koho bych pobodala, kdyby nebyla těhotná. To snad úplně ztratila hlavu? Proč by zvala Daisy na svoji víkendovou párty? Dělám, co můžu, abych se Daisy vyhnula, a doufám, že tak zapomene na všechny ty právní věci ohledně opatrovnictví. Většinou u nich Aidana jenom vyhodím na prahu, zaklepu a uteču, když slyším, jak jde někdo otevřít dveře. Vím, že v tom takhle nemůžu pokračovat do nekonečna, ale doufám, že to takhle půjde, dokud mu nebude sedmnáct. Přinejmenším do té doby, než začne chodit do Bradavic.

*

Naneštěstí se Daisy nemůžu vyhýbat do nekonečna. Čeká venku před bytem, když se vracíme z večeře u rodičů.

"Sakra, zapomněla jsem vyvěsit česnek," zamrmlám nahlas.

"Ahoj, Daisy!" vítá ji Aidan natěšeně.

"Ahoj, zlatíčko," usměje se. Je to tak odporné. Otevřu dveře a Aidan vběhne dovnitř přivítat se se štěkající Ollie. Cítím se trochu provinile, že nechávám Ollie celý den samotnou, takže ji většinou nechám u Teddyho, anebo si ji někdy vezme paní McGuinessová z přízemí a předstírá, že si nevšimla toho, jak je Ollie zlá – hafoni od přírody nesnáší mudly, ale Ollie se zdá být dost krotká v porovnání s většinou z nich. Nekouše Brianovy nohy, když vejde do domu, ale zato podává slušný výkon ve vrčení. Dnes šla ale paní McGuinessová na pohřeb a Teddy byl u babičky, takže Ollie musela zůstat doma sama. Paní Guinessová a její postarší přítelkyně Tabitha jsou pravidelné návštěvnice pohřebů. Je jedno, jestli dané osoby znají nebo ne, vydají se na pohřeb na čaj a sendviče zdarma, a samozřejmě, na nekonečné deprimující drby.

"Co tu děláš?" zeptám se hrubě, když je Aidan z doslechu.

"Můžu jít dovnitř?" zeptá se Daisy.

"Myslím, že ne," odpovím jí.

"No tak, Rose, jsme obě dospělé," poví a zkříží si ruce. "Jen jsem se chtěla omluvit za to, co jsem ti minule řekla. Bylo to ode mě zlé, vím to."

Chvíli si ji prohlížím. Bolí mě to přiznat, ale vypadá dobře na to, že jí je třicet tři. Chci říct, nemá na obličeji ani jednu vrásku. Musím se jí zeptat, jaká liftingová kouzla používá, protože není možné, aby takhle vypadala od přírody.

"Ví Scorpius, že tu jsi?" vyptávám se.

"Ne," odpoví klidně. "Myslela jsem, že bysme to měly vyřešit jen my dvě."

"Takže neví o celém tomhle ´právním opatrovnictví´?"

"Môžem ďalej?" vzdychne si Daisy. "Mám pocit, že tvoj sused ma pozoruje."

Nemohla sa mýliť v jej obavách. Starý Frankie Rice od vedľa má tendenciu tráviť celý deň sledovaním, cez kukátko, kto prechádza okolo. Potom sa na vás vrhne v najnečakanejšiu chvíľu s otázkou: Kam ste šli o 6 toto ráno? Šance, že počúva našu konverzáciu, sú smiešne vysoké, takže uhnem stranou a s nechuťou nechám Daisy prejsť do bytu.

Bohužiaľ, nedostane sa ďalej ako na chodbu. Stojím so založenými rukami, pozerám na ňu a čakám, až si vypočujem, čo má na srdci.

"Ospravedlňujem sa za to, čo som ti povedala," povie.

"Ako si už povedala. To je všetko?"

"Nie."

Vyzerá trochu naštvane, ale nič nepovie.

"Rapídne strácam záujem," poviem jej, "prosím, len vysyp, čokoľvek si mi prišla povedať, a odíď."

"Prečo ma tak nenávidíš?" zasyčí nahnevane. " Iba som sa snažila vždy byť na teba milá-"

"Kritizovaním môjho rodičovstva? Máš zvláštnu predstavu 'milého', " osmievam sa.

"Už som povedala, že mi je ľúto, mohla by si byť slušná a aspoň predstierať, že si prijala moje ospravedlnenie!" zašepká divoko. Aidan si teraz zapol telku, dúfam, že nás nemôže počuť. "A ja som sa iba snažila pomôcť ti s tvojím opatrovníctvom! Znieš, ako keby sa ti pokúšam ukradnúť tvoje dieťa alebo tak!" Nepoviem nič, pretože to je presne to, o čo si myslím, že sa snaží. "Rose, viem, že si veľmi zaneprázdnená prácou a Jenninou svadbou a teraz tie večerné kurzy..."

"Počkať, Scorpius ti o nich povedal?" preruším ju. "Povedal ti o večerných hodinách?"

"Áno, spomenul ich," pokrčí plecami, "je môj manžel, hovorí mi všetko." Jasné, stavím sa, že ti nepovedal, že pred pár týždňami spal v mojej posteli. Na mojej posteli. Nie v nej. A takisto sa stavím, že jej ani nepovedal, že je dyslektik. "Len ti chcem pomôcť," zopakuje Daisy.

"Prečo by si mi chcela pomôcť?" spýtam sa skepticky.

"Pretože znamenáš veľa pre Scorpiusa," hovorí rýchlo, "a bola by som rada, ak by sme spolu vychádzali. Vykročili sme nesprávnou nohou. A… vieš, môžme len zabudnúť na tú záležitosť s opatrovníctvom."

Stále som riadne skeptická. Prečo by to pustila k vode tak rýchlo? Navrhla to Scorpiusovi a ten sa jej preto vyhrážal rozvodom? Dobre, to je asi len zbožné prianie z mojej strany. I tak, čo by sa mohlo stať (čo sa eventuálne mohlo stať), že už v tom nechce pokračovať?

"Som príliš priama pre svoje dobro," pokračuje Daisy. "Vždy strkám svoj nos do cudzích vecí. Vážne ma to mrzí." Vystrie ruku. "Priatelia?" Ostanem na ňu hľadieť. "Alebo aspoň nie nepriatelia?"

Prikývnem a potriasem jej rukou, potom odíde. Teraz si však niesom celkom istá, čo si mám o nej myslieť. Všetko, čo viem, je, že jej neverím. Napriek tomu zabudnem na všetko okolo nej a idem pomôcť Aidanovi s cvičeniami z abecedy.

*

"Prečo v mene všetkého, čo je magické, by som mala chcieť ísť k Jenny Wintersovej na babský víkend?"

Lauru zrovna nepoháňa myšlienka výjsť si s nami na vidiek. Je ešte menej nadšená než Dom. Jenny ma poverila úlohou pozvať Lauru, pretože preferuje sa s ňou rozprávať čo najmenej, ako je možné. Tak som sa pozvala k Laure po práci, aby som ju poprosila, aby prišla.

"Protože jestli nepřijdeš, nebudu mít komu si stěžovat o Daisy," povím jí.

"A co Dom?"

"Vypadá to nepravděpodobně, že by Dom vůbec přišla," říkám. "Právě shání na tento víkend levné ubytování v Moskvě."

"Co Lily?" ptá se Laura zoufale. "Nebo Moly nebo kdokoliv jiný!"

"Lily má Daisy z nějakého důvodu ráda!" vykřiknu, "A na to druhý nebudu ani odpovídat. Prosím pojeď, Lauro!"

Laura protočí očima, povzdechne si a na minutku se zamyslí. "Fajn," zavrčí nakonec, "pod jednou podmínkou."

Áno, čokoľvek.

"Jsme si teď úplně kvit. Nemůžeš už dále používat tu: 'zachránila jsem ti život' věc proti mně." Má na mysli tu chvíli z šestého ročníku, kdy jsme já a James našli Lauru zhroucenou v koupelně po předávkování Hubnoucím lektvarem. Mám tu tendenci to používat proti ní, když chci, aby bylo po mém.

Nikdy som netvrdila, že som dobrým človekom.

"Platí," súhlasím.

"Nemôžem uveriť, že som s tým súhlasila," zamrmle Laura." Rose, Jenny Wintersová je pre mňa Daisy, dúfam, že to vieš."

"Není až tak špatná," říkám, "Není to tak, že by si brala lásku tvého života nebo tak něco."

"Al mohl být láska mého života," povídá Laura. "Já jsem se k němu nikdy předtím nedostala, než ho v šestém ročníku sbalila."

"Pretože si bola zaneprázdnená ´polapením´ jeho brata," hovorím jej. Zamračí sa na mňa.

Pravděpodobně bude nejlepší se k tomu znovu nevracet.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 12. kapitola TEST Od: Jimmi - 11.09. 2016
test
Re: 12. kapitola TEST Od: Jimmi - 11.09. 2016
odpoved natest

Re: 12. kapitola Od: maria - 29.08. 2016
dakujem

Re: 12. kapitola Od: MIRA - 27.08. 2016
Daisy to vtedy s tým opatrovníctvom prehnala, tak sa nemôže čudovať, že ju Rose nemá rada. I keď ona ju nemá rada aj bez toho, že? Som zvedavá, či bude aj tá babská rozlúčka. Bude to zaujímavé, keď tam budú aj ženské, ktoré sa nemajú v láske.:) Veľmi pekne ďakujem za ďalšiu nádhernú časť. Ste super baby.:)

Prehľad článkov k tejto téme:

padfoot4ever: ( alichay )16.06. 2017Epilog
padfoot4ever: ( alichay )10.06. 201734. kapitola - Konce
padfoot4ever: ( alichay )02.06. 201733. kapitola - Další nervové zhroucení
padfoot4ever: ( alichay )28.05. 201732. kapitola - Druhá strana normálnosti
padfoot4ever: ( alichay, maure )19.05. 201731. kapitola - Dvojitý zápor
padfoot4ever: ( Alichay )14.05. 201730. kapitola - Kandidáti
padfoot4ever: ( Alichay )07.05. 201729. kapitola - Trapnost
padfoot4ever: ( Kar + Alichay )30.04. 201728. kapitola - Nový směr
padfoot4ever: ( Kar )23.04. 201727. kapitola - Zásah
padfoot4ever: ( Kar )18.04. 201726. kapitola - Trochu vyšinutá
padfoot4ever: ( Kar )26.03. 201725. kapitola - Změna situace
padfoot4ever: ( Kar )19.03. 201724. kapitola - Arogance
padfoot4ever: ( Kar )07.03. 201723. kapitola - Návrat do Bradavic
padfoot4ever: ( Kar )24.02. 201722. kapitola - Pláč a zase pláč
padfoot4ever: ( Kar )17.02. 201721. kapitola - Soudy a soužení
padfoot4ever: ( Kar )12.02. 201720. kapitola - Nejdražší dcera
padfoot4ever: ( Kar )07.02. 201719. kapitola - Špína
padfoot4ever: ( Kar )02.02. 201718. kapitola - Čas na víno
padfoot4ever: ( Kar )26.11. 201617. kapitola - Následky
padfoot4ever: ( Kar )18.11. 201616. kapitola - Katastrofální svatba
padfoot4ever: ( Kar )07.11. 201615. kapitola - Build Up
padfoot4ever: ( Online preklady )29.10. 201614. kapitola - Víkend s Jenny, část II.
padfoot4ever: ( Online preklady )20.09. 201613. kapitola - Víkend s Jenny, část I.
padfoot4ever: ( Online preklady )26.08. 201612. kapitola - Kompromis
padfoot4ever: ( TinaStylinson )02.08. 201611. kapitola - Odhalení
padfoot4ever: ( TinaStylinson )10.05. 201610. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )24.01. 20169. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )07.01. 20168. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )29.04. 20157. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )19.10. 20146. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )08.09. 20145. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )05.08. 20144. kapitola
padfoot4ever: ( Dominika.Del )07.01. 20143.Kapitola – O Krávě a hafoňovi
padfoot4ever: ( Dominika.Del )21.09. 20132.Kapitola – Vítejte v mém světě
padfoot4ever: ( Dominika.Del )03.09. 20131. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Dominika.Del )02.06. 2013Úvod k povídce