Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Najnepravdepodobnejšia korešpondencia

3. kapitola

Najnepravdepodobnejšia korešpondencia
Vložené: solace - 03.10. 2016 Téma: Najnepravdepodobnejšia korešpondencia
solace nám napísal:

Najnepravdepodobnejšia korešpondencia

Autor: little beloved

Preklad a banner: solace

Originál: A Most Unlikely Correspondence

(nedostupný, autorka ho stiahla)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Tretia kapitola

 

Vážený pán profesor Snape,

veľmi pekne ďakujem, že ste mi dovolili pomôcť Vám pri príprave protijedu. Bola to neoceniteľná skúsenosť. Elixír má už päť dní dobrú konzistenciu, cez víkend ho odnesiem Hagridovi. Potom sa s Vami spojím a poinformujem Vás o výsledkoch, ktoré budú, dúfam, okamžite rozpoznateľné.

Teraz, keď už pominul skutočný dôvod pokračovať v našej korešpondencii, sa cítim trochu v rozpakoch. Len zriedka sa mi naskytne príležitosť viesť podobné intelektuálne rozhovory a dúfam, že Vás nevystraším, ak Vás budem aj naďalej otravovať svojimi otázkami a názormi. Pripájam na posúdenie článok, ktorý sa zaoberá využitím beladony. Musím podotknúť, že autorku nepovažujem za veľmi presvedčivú.

Hermiona

 

* * * * *

 

Milá Hermiona,

prosím, neváhajte ma otravovať tak často, ako uznáte za vhodné – čítanie Vašich listov mi prináša radosť. Vzhľadom na to, že som z postu učiteľa na Rokforte odišiel už pred šiestimi rokmi, myslím, že nadišiel čas, aby ste ma prestali titulovať „pán profesor“.

Pevne dúfam, že Hilda V. Blampová nie je Vaša priateľka, príbuzná, ani Váš pseudonym. Nech je už kýmkoľvek, musím konštatovať, že je to absolútna hlupaňa. Jej článok o beladone je snáď najhorší výplod, aký som v poslednom čase čítal. Ďakujem za pobavenie. Prikladám celý článok doplnený na okrajoch mojimi poznámkami napísanými červeným atramentom.

Váš atď.

Severus

 

* * * * *

 

Milý Severus,

píšem Vám z Hagridovej chalupy, tak mi prosím prepáčte nedostatočnú kvalitu pergamenu – je to všetko, čo sa mi podarilo nájsť. Hagrid dnes ráno užil protijed a účinok bol okamžitý, farba jeho kože je znova úplne normálna. Teda aspoň tá malá časť, ktorú je vidieť spod všetkých tých chlpov.

Bohužiaľ, Hagrid bol taký šokovaný dosiahnutým výsledkom, že nástojil na tom, aby sme si pripili na Vaše zdravie medovinou zrejúcou v dubových sudoch v šialenom čase o desiatej dopoludnia. Za celé popoludnie spotreboval obrovské množstvo tohto nápoja a súčasne ma častoval príbehmi o tom, aký ste boli za mladých čias (ak mám pravdu povedať, bol to veľmi zaujímavo strávený čas – dávno som sa tak dobre nepobavila). Avšak situácia sa postupne vymkla spod kontroly a Hagrid sa odtackal do hradu, aby Minerve podrobne porozprával, aký ste úžasný. Snažila som sa ho zastaviť, no obávam sa, že poloobor vážiaci pol tony je tak trochu nad moje sily. Minerva sa ho akiste opýta, prečo Vás považuje za úžasného. Chystám sa ísť za ňou a pokúsim sa ju presvedčiť, že Hagrid v opitosti táral nezmysly. Držte mi palce. Ospravedlňujem sa za všetko.

Hermiona

 

* * * * *

 

Milá Hermiona,

ste vskutku vynikajúcou majsterkou elixírov, no nikdy ste neboli silná v oklumencii. Zjavne sa Vám nepodarilo presvedčiť Minervu, že Hagrid tára nezmysly pod vplyvom alkoholu, keďže jej sova dorazila hodinu po Vašej. Zdala sa byť dosť naštvaná, že som na Vašu korešpondenciu odpovedal, najmä ak si uvedomíte, že som všetky jej listy, čo mi poslala za posledné štyri roky, ignoroval.

Než sa začnete ospravedlňovať, buďte si istá, že to nie je potrebné. Nič z toho nepredstavuje žiadny problém, pokým nevypátra miesto, kde sa nachádzam. Pripájam celkom presvedčivý článok o jedoch, pri ktorých je bezoár neúčinný. Prosím, pošlite mi koncept článku o Acus Venenatus, ak si naň nájdete čas; veľmi ma zaujíma Váš spôsob prezentácie informácií.

Zaujímalo by ma, či by ste mi boli ochotná odpovedať na tak trochu osobnú otázku? Premýšľal som o tom, prečo ste si vybrali profesiu spojenú s elixírmi? Nesporne ste boli najlepšou študentkou na mojich hodinách, no nikdy som nenadobudol pocit, že máte vrodený talent pre tento odbor, na rozdiel od čarovania alebo transfigurácie. Dúfam, že moje poznámky nevezmete ako kritiku, pretože absenciu vrodeného talentu ste v plnej miere vykompenzovali výnimočným odhodlaním a obdivuhodnou inteligenciou.

Severus

 

* * * * *

 

Milý Severus,

ďakujem za článok o bezoári, je vynikajúci. A teraz k Vašej otázke – možno budete prekvapený, ale to kvôli vám som sa rozhodla pre profesiu spojenú s elixírmi. Máte pravdu, mám väčší prirodzený talent na čarovanie a transfiguráciu, no elixíry boli pre môj intelekt neporovnateľne väčšou výzvou. Počas šiesteho ročníka na Rokforte som konečne pochopila podstatu toho, čo ste sa nás snažili naučiť počas niekoľkých rokov: zvládnutie umenia prípravy elixírov si vyžaduje viac než len memorovanie zoznamu prísad a postupov pri varení. Prišla som na to vďaka poznámkam Polovičného princa. Závidela som mu. Privádzal ma do zúrivosti. Ako bolo možné, že študent, ešte iba šiestak, mal taký obrovský talent pre daný odbor, aký chýbal samotným odborníkom, ktorí napísali danú učebnicu? Pozorovala som Horaca Slughorna, ako pripravoval elixíry s ľahkosťou a obratnosťou, ktorá mi chýbala, no i jeho úžasné schopnosti mali ďaleko od neuveriteľného talentu Polovičného princa. Keď sme napokon zistili, kto sa skrýva za týmto pseudonymom, ani trochu ma to neprekvapilo. Ako to, že som na to neprišla skôr? Moja závisť rástla. Neboli ste len géniom v oblasti alchýmie, dokázali ste tiež v neskutočne mladom veku vymyslieť vlastné kúzla. Spomenula som si na rébus s elixírmi, ktorý ste vytvorili pred niekoľkými rokmi, aby ste ochránili Kameň mudrcov. Postihli ste logiku, ktorá obvykle presahuje chápanie aj tých najnadanejších čarodejníkov. Od tej chvíle som vedela, čo urobím so svojím životom, ak prežijem vojnu: chcela som sa stať majsterkou elixírov. Napadlo mi, že chýbajúci prirodzený talent doplním tvrdou prácou a vytrvalosťou. Síce zo mňa nikdy nebude Polovičný princ, no aspoň sa stanem majsterkou elixírov.

A teraz budete mať možnosť oplatiť mi moju úprimnosť rovnakou mincou. Prečo ste sa rozhodli žiť po celé tie roky v úplnej izolácii? Predpokladám, že sa vám prieči nadmerný kontakt s ľuďmi, najmä pokiaľ ide o tých s nižším vzdelaním. No nie je v istom zmysle ťažké úplne prerušiť všetky vzťahy s vonkajším svetom? Ospravedlňujem sa za trúfalosť, ale cítim sa hrozne pri pomyslení, že ste možno osamelý.

Článok o Acus Venenatus je skoro hotový.

Hermiona

 

* * * * *

 

Milá Hermiona,

prepáčte za mierne oneskorenie mojej odpovede na Váš posledný list. Potreboval som pár dní, aby som popremýšľal nad jeho obsahom. Od príchodu Vašej sovy mnou zmietajú dve protichodné emócie. Neviem, či mám pociťovať hnev a zúfalstvo nad vašimi hlúpymi dôvodmi, ktoré vás priviedli k myšlienke stať sa majsterkou elixírov, alebo či mám teraz, keď som bol svedkom vášho nepochybného majstrovstva, cítiť hlboký obdiv a trochu hrdosti, že som mimovoľne ovplyvnil Váš profesionálny vývoj. V súčasnosti sa skôr prikláňam k druhej možnosti.

Vyzerá to tak, že sme prekročili hranice čisto profesionálnych záujmov. No môžem za to viniť jedine seba, keďže ja som prišiel s prvou otázkou. Vzhľadom na to, že ste mi vyhoveli a odpovedali, vynasnažím sa Vám revanšovať rovnakou mierou.

Existuje mnoho dôvodov, prečo som si vybral samotu. Ak by Váš najlepší priateľ zahynul Vašou vlastnou rukou, dokázali by ste sa pokojne vrátiť na miesto činu? A vedomie, že táto smrť bola vopred podmienená inými okolnosťami, alebo že k nej došlo z nutnosti a po predošlej dohode, by bolo pre Vás len malou útechou. Nebudem Vás nudiť podrobnosťami, ktoré poznáte z môjho procesu. Rokfort bol mojím domovom, no ja som svojím konaním spravil zo seba bezdomovca. Vrátim sa späť, no rozhodne nie tak skoro, akoby si Minerva priala.

Ako ste určite vypozorovali, som mimoriadny mizantrop. Obávam sa, že väčšinu čarodejníckej populácie považujem za nesmierne obmedzenú. Nudí ma, popudzuje, často vo mne vzbudzuje hnev. Svojou dobrovoľnou izoláciou sa chránim pred nežiadúcim vyrušovaním; no tiež to znamená, že musím oželieť spoločnosť niekoľkých osobností s výnimočnými mentálnymi schopnosťami, ktoré by boli ochotné so mnou komunikovať. Vaše listy, aj keď sú viac než vítané, mi bolestivo pripomínajú, že existujú ľudia, s ktorými stojí za to komunikovať. Nikdy som nemal v úmysle žiť trvale životom pustovníka, no zatiaľ nie som pripravený vzdať sa svojej samoty.

Jedna poznámka na záver: Hoci sa zdá, že ste presvedčená, že ma väčšina čarodejníckeho sveta považuje za vojnového hrdinu, môžem vás uistiť, že pravda nie je až taká pozitívna. Ubezpečujem Vás, že som stále nesmierne nepopulárny u priaznivcov oboch strán. Množstvá výhražných listov a hulákov, ktoré som v priebehu rokov dostal, ma v tomto predpoklade utvrdili. Občasné pocity osamelosti sú neveľkou cenou, ktorú musím zaplatiť za svoj pokoj.

Severus

 

* * * * *

 

Milý Severus,

ospravedlňujem sa za nasledujúce slová, no nemám pocit, že by ste boli pred vojnou obzvlášť populárny, možno iba ak u študentov Slizolinu. Zatiaľ čo si teraz niektorí čarodejníci a čarodejnice myslia, že majú dobrý dôvod nenávidieť Vás, existujú i takí, ktorí našli oveľa viac dôvodov, aby Vás obdivovali a rešpektovali. Nebudem sa Vás snažiť presvedčiť, či a kedy sa máte vrátiť do čarodejníckeho sveta, no možno by ste si mali uvedomiť, že nie každý reaguje tak, ako ste očakávali. Som presvedčená, že bezprostredne po skončení procesu to bolo správne rozhodnutie, no štyri roky Vašej neprítomnosti boli dostatočne dlhým časom, aby zmiernili i tie najostrejšie názory a ľudia sa posunuli ďalej.

Takmer každý deň dostávam od Minervy sovy s celým radom otázok. Ako sa má Severus? Nie je v depresii? Nie je osamelý? Je stále rovnako nekomunikatívny? Dúfam, že sa nenahneváte, ale tak ma tým prenasleduje, že som si vymyslela celý príbeh. Napísala som jej, že ste si oholili hlavu dohola, pribrali najmenej päť kíl, ani zďaleka nie ste v depresii, dokonca sa bez príčiny šialene smejete a určite nie ste osamelý vďaka trom vyzývavým muklovským blondínam, ktoré s vami žijú. Zatiaľ mi neodpísala.

V prílohe nájdete koncept článku o Acus Venenatus.

Hermiona

 

* * * * *

 

Milá Hermiona,

ďakujem za článok, bolo mi potešením prečítať si ho. Doplnil som doň drobné úpravy. Nepostrehol som žiadne chyby, no mám ešte zopár návrhov. Jediný problém sa týka autorstva: Nielenže ste neuviedli Vaše meno ako prvé, no namiesto „Portington“ ste napísali „Snape“. Domnievam sa, že nejde o žiaden omyl a prosím Vás o vysvetlenie.

Od Minervy som dostal štyri pozvánky (každý deň v týždni jednu) na večierok, ktorý sa bude konať koncom mesiaca pri príležitosti odchodu Filiusa Flitwicka do dôchodku. Uvažoval som, či sú všetky štyri určené pre mňa, alebo či tri z nich náhodou nepatria mojim blonďavým muklovským družkám? Tak či tak som pozvanie odmietol.

Severus

 

* * * * *

 

Milý Severus,

tiež som dostala pozvánku na večierok organizovaný na počesť profesora Flitwicka. Bola som taká polichotená, že som okamžite súhlasila. Až potom mi napadlo, že medzi pozvanými nie je nik z mojich známych. Mohli by ste, prosím, prehodnotiť svoju účasť. Vraveli ste, že ste nikdy nemali v pláne žiť trvalo v ústraní.

Pokiaľ ide o článok, začlenila som doň všetky Vaše návrhy a urobila potrebné zmeny. Pripájam konečnú verziu. Domnievam sa, že si zaslúžite mať meno uvedené na prvom mieste, keďže išlo o Vašu prácu. Ja som iba odprezentovala informácie. Ďalej som sa nádejala, že zvážite publikovanie článku pod menom Snape, a nie Portington, a budete to takpovediac považovať za prvý krok návratu do spoločnosti.

Hermiona

 

* * * * *

 

Milá Hermiona,

súhlasím so zverejnením článku pod menom „Snape“ pod podmienkou, že Vaše priezvisko bude uvedené na prvom mieste – „Grangerová a Snape“. Mnohé z Vašich návrhov boli v počiatočných štádiách výskumu zásadné a tiež ste zohrali dôležitú úlohu pri príprave druhého protijedu. Okrem toho ja som si už v odbore alchýmie vybudoval dobré meno (či už ako Snape alebo Portington) a predpokladám, že priezvisko uvedené na prvom mieste v takom významnom článku prispeje k rozšíreniu Vašich perspektív.

Pripadá mi trochu podozrivé, že na ten večierok nebol pozvaný žiaden z Vašich známych. Nemyslíte, že Vás Minerva mohla pozvať v nádeji, že ma presvedčíte, aby som prišiel? Možno Vám to bude znieť trochu egocentricky, veď ste napokon kedysi boli obľúbenou študentkou Filiusa i Minervy. Ale je to teória, ktorá stojí za zváženie. Minerva mi aj naďalej posiela pozvánky a ja ich naďalej odmietam.

Severus

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. kapitola Od: mami - 08.11. 2016
Vraj blondínky a Severus pri tele, hádam nie.

Re: 3. kapitola Od: larkinh - 09.10. 2016
Tak už si tykaj a za chvíli spolu půjdou na večírek... hmm, Severusovi se asi ve společnosti Hermiony líbilo :) Díky za překlad.

Re: 3. kapitola Od: Zuzana - 08.10. 2016
Ich listy ma tak strašne bavia:) tie Severusove blondíny najviac:D Dúfam, že na ten večierok s Hermionou pôjde:) Ďakujem za preklad.
Re: 3. kapitola Od: solace - 08.10. 2016
A ja som rada, že ťa poviedka stále baví. Budeme dúfať, že Hermiona zapojí všetky svoje schopnosti a Severus ani tentoraz neodolá. Vďaka za odozvu, Zuzka:-)

Re: 3. kapitola Od: Neprihlásený - 07.10. 2016
Strašně děkuju za další Snamionku.
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Za málo;-) Dík

Re: 3. kapitola Od: maria - 05.10. 2016
dakujem
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Za málo;-)

Re: 3. kapitola Od: gleti - 05.10. 2016
holohlavý SEverus a tři blondýnky mě odbourali, ač jsem v prvé řadě snarrystka, tak na snamionkách oceňuji břitký humor a vtip. díky za zprostředkování a zachování tohoto klenotu budoucím fanynkám. (Vždy mě velice zamrzí, když zjistím že autoři své dílo stáhli.)
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Áno, áno, tiež mám rada snamionky, ktoré oplývajú britkým humorom. To je ako čerešnička na šľahačkovej torte:-) Veľmi pekne ďakujem za odozvu, gleti. Teším sa, že ťa poviedka baví.

Re: 3. kapitola Od: kar - 05.10. 2016
Tak už je to milá Hermiona, to je ale fofr. A upřímná zpověˇd poustevníka k tomu. To jsem zvědavá, jestli na večírek dorazí, nebo ne. Ale aspoň souhlasil se svým jménem pod článkem. To je obrovský pokrok. Děkuji za překlad.
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Ono to až taký fofr nebol, keďže medzitým prešlo pár týždňov. Pokiaľ ide o večierok, uvidíme, či Severus dorazí... V každom prípade, Hermiona na to ide veľmi dobre. Díky za odozvu, kar:-)

Re: 3. kapitola Od: silrien - 04.10. 2016
Severus nechávající se dobrovolně otravovat a ještě to přizná úplně otevřeně, hmmm, je v tom až po uši :). Ovšem Hermiona a její smyšlenky, naprosto dokonalé. Zas mě pobavili. Děkuji
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
To vieš, taký štvorročný pobyt v dobrovoľnej izolácii, nie je med lízať ani pre Severusa. Však to napokon vo svojom liste i priznal. A Hermiona je pekné číslo. Minerve určite vyliezali oči z jamôk, keď to čítala. Veľká vďaka, silrien:-)

Re: 3. kapitola Od: zuzule - 04.10. 2016
Hehe, tak jsem si ho predstavila s oholenou hlavou, pupkem a trema blondynama... zajimavy nooo :D Dekuju!!
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Veru, veľmi zaujímavá predstava. Ktovie, či Hermiona nemá v zásobe ešte nejaké ďalšie, oveľa pikantnejšie? :-D Díky:-)

Re: 3. kapitola Od: Iveta - 04.10. 2016
Ach bože, inteligentní konverzace - něco, co v čarodějnickém světě občas postrádám. Ale Severus to dostatečně kompenzuje :-) Jestli so Hermiona nezačne všímat náznaků, asi si zásadně poopravím své mínění o ní. Představa holohlavého Severuse se třemi blondýnkami zavinila poprskaný monitor. Pdstava Minervy, jak toto čte, poprskané okno za monitorem. Díky za překlad :-)
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Ja mám pocit, že sú na tom obidvaja rovnako - náznaky si nevšíma ani jeden z nich. Uvidíme, komu sa otvoria oči ako prvému;-) Ďakujem za milý komentár, Iveta:-)

Re: 3. kapitola Od: Gift - 04.10. 2016
Minerva je moje velka hrdinka. Hermiona sice momentalne slavi u Severuse mnohem vetsi uspechy, ale jsem presvedcena o tom, ze nas mrzout uz dlouho odolavat nezvladne. Moc a moc dekuji!
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Minerva je rovnako vytrvalá ako Hermiona. Tiež ju obdivujem, že sa ani po toľkých rokoch nevzdala a stále pokračuje vo svojom úsilí dostať Severusa späť na Rokfort. Veľká vďaka, Gift:-)

Re: 3. kapitola Od: Jacomo - 04.10. 2016
Znovu se opakuji - já ty dva spolu prostě zbožňuju. Nemusíte mě oslovovat profesor - už vás neučím. Tomu říkám důvod :-) A ty osobní dotazy! A odpovědi! A v závěru ten příslib dalšího setkání! Ach... Ovšem vítězkou je Hermiona a její historka pro Minervu. Tři blondýny! Chechtala jsem se jako blázen :-) Strašně moc děkuju, solace!
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Hermiona má riadne bujnú fantáziu:-) Viem si predstaviť, že si sama sústavne láme hlavu nad tým, kde sa Severus skrýva a či to svoje útočisko náhodou s niekým nezdieľa. Možno sa to z neho snažila vymámiť takouto nepriamou formou;-) Veľmi pekne ďakujem za milý komentár, Jacomo.

Re: 3. kapitola Od: margareta - 04.10. 2016
Je fascinující sledovat, jak dokážou dopisy plně nahradit povídku. Jak dokážou obsáhnout děj, na který by v povídce bylo třeba mnohem více slov a vět, jak jsou časové posuny jednoduše vyřešeny občasnou zmínkou toho, co už se stalo, či co se chystá stát a posun ve vztahu pisatelů v prostém oslovení v záhlaví a sem tam položené otázce a odpovědi. Je legrace sledovat, jak tyto otázky pomalu sklouzávají z pracovních k osobním, aniž by si toho pisatelé všimli. Tedy prozatím! Jsem zvědavá, jakou formou si nakonec poví, co cítí! Možná jen krátkou větou, vloženou mezi názory na nový článek o užití nějaké ingredience? Nebo, v co doufám já, se naopak z pracovních částí dopisů stanou jen krátké poznámky pod hlavičkou P.S.?? Děkuji za krásné čtení!!!!
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Krásne si to všetko rozobrala a zanalyzovala;-) Nie, neprezradím, ako si povedia, čo cítia, možno budeš prekvapená formou, ktorú zvolia... v každom prípade to bude veľmi zaujímavý a tak trochu i dramatický záver;-) Veľmi pekne ďakujem za milý komentár, margareta. Teším sa, že ťa príbeh stále baví:-)

Re: 3. kapitola Od: siriana - 03.10. 2016
bohové, to je tak kouzelný! doufám že si ještě pár kapitol dopisovatbudou, je to moc roztomilý :) díky za překlad :))
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Je to krátka kapitolovka, takže už nie veľmi dlho. Ako sa hovorí, "dobrého veľa nebýva" alebo "v najlepšom treba prestať". Vďaka za milý komentík, siriana:-)

Re: 3. kapitola Od: MichelleF - 03.10. 2016
Ja prostě MILUJU tuhle povídku!! Konečně důvod, proč se těšit na pondelky :-) Mia nenápadně a elegantně boura hradby kolem srdce obavaneho proferosa.. Jsem zvědavá, jestli ho vyláká na ten večírek :-) Krásná povídka, super překlad, děkuji :-)
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Mňa naopak teší, že ti moje preklady spríjemňujú začiatok týždňa. Apropo, večierok, keby si si mala tipnúť, k čomu by si sa priklonila: vyláka či nevyláka?;-) Myslím, že nám je to všetkým jasné už teraz. Veľká vďaka, MichelleF:-)

Re: 3. kapitola Od: Petule - 03.10. 2016
Skvělé! Směju se celou dobu! Hezké bylo, jak mu Hermiona napsala, že nebyl oblíbený ani předtím, tak co by čekal, že? Upřímnost nade vše! Ne, že by to nevěděl... Těším se na další díl!
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Však čo bude dievča okolkovať, nie? Severus je chlap, ktorý dokáže oceniť úprimnosť. Hlavne nech sa neľutuje, že ho nikto nemá rád. Kedysi to nebolo o nič lepšie a dokázal sa nad to povzniesť. Veľká vďaka za komentík, Petule. Tiež sa budem tešiť nabudúce:-)

Re: 3. kapitola Od: Ganlum - 03.10. 2016
Sice jsem to přečetla asi na čtyřikrát, protože mi tu děti boří domácnost, ale přesto jsem se dobře pobavila :-) Konečně tykačka.... teď ještě večůrek... máme se na co těšit :-) A já se těším!!! Díky, Solace! PS: Miluju slovenštinu.
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Áno, bude aj večierok, len Hermiona ešte musí spracovať Severusa. Bude to ťažké, ale ona sa len tak nevzdá. Vďaka za milú odozvu, Ganlum:-)

Re: 3. kapitola Od: omnes-seethis - 03.10. 2016
Dobře, připadám si jako puberťák, když čtu celý článek s přiblblým úsměvem ve tváři. No krásné. Je fakt rozkošné pozorovat, jak se celý ten jejich vztah vyvíjí. Jsem přesvědčena, že Severus s Hermionou na večírek nakonec přijdou. A Hermionina fikce o třech blondýnách... vždyť je to probůh Severus Snape, to by snad ani Minerva nesežrala. I když možná už trošku senilní :D Děkuji za překlad a těším se na další! :)
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Minerva by jej to určite nezožrala, na to je dosť inteligentná, ale určite by jej docvaklo, že jej tým Hermiona naznačuje, že už "trochu" prestrelila. A možno by sa na malú chvíľku aj trošičku urazila. Veľmi sa teším, že sa ti poviedka páči. Je to taká pôvabná roztomilôstka - veľká pochvala autorke. Díky za odozvu omnes-seethis:-)

Re: 3. kapitola Od: denice - 03.10. 2016
Tohle je kouzelný příběh, pořád mě moc baví, jak Hermiona postupuje po malých krůčcích a Severus se ochotně nechá vést... Díky!
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Ja to tvrdím stále: keď si Hermiona vezme niečo do hlavy, niet cesty späť... ani pre Severusa;-) Ďakujem, denice.

Re: 3. kapitola Od: Carmy - 03.10. 2016
Vďaka za jediný dovod, prečo mám rada pondelky :) Už teraz sa teším na ďalšiu kapitolku :)
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Som rada, že ti moje preklady spríjemňujú pondelky. Ďakujem za milú odozvu, Carmy:-)

Re: 3. kapitola Od: martik - 03.10. 2016
Já nevím, co říct. Usmívám se jak měsíček nad hnojem a ... úžasné. Prostě děkuju solace za najití tohoto skvostu a jeho překlad.
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Naozaj ma teší, že sa ti poviedka páči. Je to taký pôvabný príbeh, že by bola škoda sa oň s vami nepodeliť. Vďaka, martik:-)

Re: 3. kapitola Od: kattyV - 03.10. 2016
Je to zábavné. Líbí se mi i to, jak autorka umně znázorňuje posun v jejich vztahu pomocí oslovení a podpisu. Vsadila bych se, že Hermiona ve skutečnosti Minervě žádný takový pobuřující dopis o Severusovi a blondýnkách nenapsala, ale určitě jí připadalo zábavné si ho vymyslet. Zajímavé je, že Hermiona ve skutečnosti působí stejně osaměle jako Severus, připadá mi, že se zlaté trio přinejmenším lehce odcizilo.
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Podľa mňa by Hermiona nemala žiadne zábrany niečo také Minerve napísať, pokiaľ by ju otravovala tak často ako Severusa po procese:-) A máš úplnú pravdu, Hermiona je rovnako osamelá ako Severus. Priateľov asi má, no stále jej chýba spriaznená duša. Ďakujem za komentár, kattyV:-)

Re: 3. kapitola Od: Lupina - 03.10. 2016
Výborně, vztah se rozvíjí, Severus roztává :-) A jak se rozepsal. Hermiona si s ním nezadá, její příběh odvyprávěný Minervě byl zábavný. Díky moc, solace :-)
Re: 3. kapitola Od: solace - 07.10. 2016
Myslím, že Severus je typický "listový" typ. Takáto forma komunikácie mu zjavne viac vyhovuje a my si to môžeme užívať spolu s Hermionou. Ďakujem, Lupina:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

little beloved: ( solace )17.10. 20165. kapitola
little beloved: ( solace )10.10. 20164. kapitola
little beloved: ( solace )03.10. 20163. kapitola
little beloved: ( solace )26.09. 20162. kapitola
little beloved: ( solace )19.09. 20161. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( solace )12.09. 2016Úvod