Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Still Delicate

17. kapitola - Následky

Still Delicate
Vložené: Jacomo - 26.11. 2016 Téma: Still Delicate
Kar nám napísal:

Still Delicate

Překlad: Kar

Betaread: Jacomo

Autor: padfoot4ever

Originál: http://www.harrypotterfanfiction.com/viewstory2.php?chapterid=368744&i=1

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 17 - Následky


Rozhodla jsem se, že až příště budu mít v žaludku ten pocit, instinkt, impuls, choutku či touhu, vezmu ho, dám ho do iluzorní krabice a zamknu ji v imaginární skříni. Pak tu imaginární skříň spálím, rozpráším popel po mystické zemi, zamknu dveře k této zemi a klíč hodím do oceánu. Pak vymažu svoji vlastní paměť pro případ, že bych chtěla ten klíč jít hledat.

Moje instinkty jsou špatné. Kdy se to konečně naučím?

Je to legrační, ale navenek jsem zvláštně klidná. Cítím, jako bych byla unášena mimo své tělo a dívala se dolů na to, co se děje - náhle jsem cítila nutkání se celé té věci začít smát. Vzpomněla jsem si ale na svůj plán ohledně instinktů, a jak už je nikdy nebudu následovat.

Hluboko v sobě cítím, že tohle skončí slzami - mými slzami - ale nějak nedokážu najít energii na to, abych si dělala starosti s tím, co se zrovna stalo. Myslím, že ten polibek mě zmrazil ve stavu euforie a já se z něj nedostanu až do příštího týdne. Nebo příštího roku. Nebo příštího století. Jsem si jistá, že ho nezapomenu, i kdybych žila dvě stě let.

Scorpius blokuje dveře do 'dárkové místnosti' a vypadá vyděšenější, než jsem ho kdy viděla. Je zvláštní, že se bojí Jenny, když je o hlavu větší než ona. Jakoby se hipogryf bál tlustočerva.

„Jenny, nemůžeš jí to říct," prosí ji Scorpius.

Jenny vypadá rozzuřeně, ale mluví velice chladným a klidným hlasem. Je to děsivé. „Pohni," přikazuje. Nemá u sebe svou hůlku, protože to je mudlovská svatba. Nemyslela, že by ji potřebovala. Nemyslela, že bude muset zabít družičku a mládence - nebo se zrovna rozhodla, že to udělá vlastnoručně.

„Podívej Jenny, když to řekneš Daisy, tak ji to zničí," říká Scorpius a dívá se Jenny do očí, jako by si ji přál telepaticky ovládnout.

„Nemohu tomu uvěřit," Jenny naštvaně syčí, „opravdu jsem od tebe čekala víc - podvádíš svou ženu!"

Žádný z nich mi neřekl ani slovo. Jen stojím v pozadí a dívám se, jak se ti dva hádají. Možná z toho vyváznu lehce.

„Já vím, že co jsme udělali, je neodpustitelné!" souhlasí s ní Scorpius. „Ale mohu slíbit, že znovu se to nestane."

„Scorpie, pamatuji si včerejšek a nejsem včerejší!" odsekne Jenny. „Já vím, že tohle nebylo jen kouzlo okamžiku! A nemůžeš předstírat, že to byla jen nevinná jednorázová záležitost!"

A pak jsem do toho byla zatažená i já. Jenny se na mne otočila a věnovala mi pohled, jaký jsem u ní nikdy neviděla. Byla v něm čistá, otevřená nenávist a v tom okamžiku jsem mohla říct, že naše přátelství už nikdy nebude jako dřív.

„Lhala jsi mi," řekla tiše. „Rovnou do obličeje. Řekla jsi, že je to pryč a lhala jsi mi! V kostele!" Dodala, jako by ta poslední věc mě měla přinutit cítit se vinná. Ale opět má zmražená euforie ze mě smyla každičký kousek viny, o kterém hlava věděla, že by ji srdce mělo cítit. Jsem špatný člověk, prostě se s tím jen musím naučit žít.

„Je mi to líto," řeknu, jen abych něco řekla. Vím, že nemůžu jen tak mlčet, protože by mi vážně jednu ubalila.

„Není ti to líto!" křičí Jenny. „Není ti to ani trochu líto, podívej se na sebe! Ty se pořád ještě USMÍVÁŠ."

Zarazím se. Ani jsem si neuvědomila, že se usmívám.

„Byla to jen pusa, Jen," řeknu jí. Pak se podívám na Scorpia a doufám, že on to popře a řekne, že to bylo mnohem víc, než pusa, ale zuřivě kývá.

„Byla to hloupá chyba," řekne Scorpius, „opravdu."

„Vždycky to byla chyba, mezi vámi dvěma!" říká Jenny. „Všechno to byla hloupá chyba! Otěhotnět v šestnácti? Podvádět Daisy? Podvádět Dom?"

Teď ze mne euforie rychle opadla. Nemůžu uvěřit, že to znovu vytáhla.

„To jsem ti řekla důvěrně!" odseknu. Dom to ani neví, oficiálně, přestože jsem si jistá, že tuší, že mezi námi něco bylo. „To už je dávno a Dom stejně podváděla Scorpia!"

Jenny vypadá rozzuřeně. Protože stále nemůže odejít, kvůli Scorpiovi blokujícímu dveře, začne vztekle přecházet po místnosti.

„Jenny, měla by ses uklidnit," říká Scorpius. „neměla by ses ve svém stavu tak rozčilovat."

Okamžitě zapomínám na podvodný polibek. „Počkej chvíli, jak víš o jejím stavu?" rychle se zeptám. Myslela jsem, že jsem jediná, kdo ví o Jennyně těhotenství.

„Když to Jenny může říct tobě, Al to může říct mě," pokrčí Scorpius rameny.

S tímhle zdůvodněním nesouhlasím. Jistěže to Al mohl říct Jamesovi, pokud někomu. Ale James není známý tím, že by udržel tajemství.

„Neměňte téma!!" křičí Jenny. „VY DVA JSTE PODVODNÍCI!"

„BUĎ ZTICHA!" syčí Scorpius. „Proč prostě rovnou nezakouzlíš Sonorus??"

„Zakouzlila bych, kdybych měla hůlku," odpoví a založí si ruce. „Daisy má právo to vědět."

„A ty nemáš právo jí to říct," říkám. „Není to tvoje starost."

Jen to řeknu, je mi jasné, že to byla velká chyba. Ve skutečnosti obrovská. Pohled, který mi věnovala, odehnal poslední zbytky rozechvění z polibku - jsem zpátky na zemi, s velkým rachotem.

„Netýká se mě to?" ušklíbne se. „Zničila jsi můj dívčí víkend hádkou s Daisy. Zničila jsi mi noc před svatbou hádkou se Scorpiem. Zničila jsi mou svatbu políbením Scorpia. Jak můžeš říct, že se mě to netýká?"

„Mohla bys to klidně ignorovat, kdyby zatraceně nestrkala do všeho nos!" řeknu jí, trochu neférově.

„Nechtěj mě rozesmát! Poslední čtyři měsíce všechno, co od tebe slyším, je nadávání a naříkání, že už tě Scorpius nemiluje - udělala jsi sama ze sebe oběť, ale ve skutečnosti jsi malá slizká podvodnice! Nikdy jsem za celý svůj život nepotkala nikoho tak sobeckého, jako jsi ty! Dnešek měl být o mně! Je to tak moc, chtít po tobě trochu pozornosti na mé svatbě? Ale ne, ty to všechno otočíš jako další problém se Scorpiem!"

„Například včerejší noc - já panikařím kvůli mému závoji a kvůli svatbě a ty si toho sotva všimneš, protože jsi příliš zaměstnaná sebou a SCORPIEM! Takže ano, tohle se mě týká, protože se tím zabývám! Je mi špatně z tebe, jak zařídíš, že je všechno o TOBĚ!"

„Nechci, aby bylo všechno o mě!" křičím, přestože nemůžu najít žádnou chybu v tom, co právě řekla. Jsem opravdu tak sebestředná?

„Opravdu?" odfrkne. „Dobrá - řekni mi, zeptala ses George, jak pokračuje rekonstrukce Kratochvilných kouzelnických kejklí?" Nedala mi čas odpovědět. „Ne. Nezeptala. Zeptala ses Jamese, co famrpál? Ne, nezeptala. Zeptala ses mě jedinkrát na svatbu, aniž bych s tím první začala já? NE, NEZEPTALA! Jsi ta nejsobečtější osoba, jakou znám. Vůbec si nedokážu vzpomenout, proč jsme se my dvě vlastně staly přítelkyně."

Scorpius kouká z jedné na druhou a je nesvůj z toho, co se před ním odvíjí.

„Myslím, že bys měla sesednout ze svého hipogryfa," odseknu jí. „Byly jsme přítelkyně, protože jsi cítila potřebu být Malá Slečna Slušňáková, když jsi zjistila, že jsem těhotná, jen aby ses mohla dostat na Alovu stranu. Nikdy jsi nechtěla být moje kamarádka, jen ses chtěla dostat k Potterům!" Vím, že to není fér, ale teď jsem na ni tak naštvaná, že jsem sama sebe přesvědčila, že je to pravda. „Netuším, proč jsem tvoje proklatá družička, nebo proč jsem tě udělala Aidanovou kmotrou. Ve skutečnosti vlastně nevím, proč jsem vůbec tady! Udělej mi laskavost - když tě moje záležitosti tak štvou, drž svůj zatracený nos stranou. Tohle -" ukážu na sebe a Scorpia „nemá s tebou nic společného."

A tak jsem zatloukla poslední hřebík do rakve našeho přátelství.

„Do pekla s vámi dvěma," říká Jenny, a hlas se jí třese stejnou bolestí i hněvem, jaké cítím i já. Protlačí se kolem Scorpia a jde zpátky do tanečního sálu. Scorpius běží za ní a já chvíli zůstanu v místnosti sama.

Jsem rozrušená, ale můj vztek zadržuje slzy. Na jednu stranu Jenny nesnáším za všechno, co řekla, ale myslím, že je to proto, že na tom nemůžu najít chybu. Možná samu sebe nesnáším víc.

Scorpius se za chvíli vrací.

„Jenny to zatím neřekne," říká, „dala mi čas, abych to Daisy řekl sám."

„Uděláš to?" ptám se.

„Já nevím." Odmlčí se. „Tohle se nesmí nikdy stát znovu, Rose." Věděla jsem, že to řekne, ale stejně to bolí. „Potřebuju vycházet s Daisy - vzal jsem si ji."

„Já vím," odpovím.

„Už se nesmíme vidět," pokračuje.

Podívám se na něj. Vypadá zlomeně. „Co to říkáš?" ptám se.

„Říkám... myslím, že potřebujeme probrat nové uspořádání péče."

Srdce se mi zastavilo a zalilo mě poznání. „Promiň?"

„Už nějakou dobu o tom přemýšlím, myslím, že to bude lepší pro všechny -"

Náhle Jamesův hlas vyplní vedlejší místnpost. „Dámy a pánové, nevěsta a ženich teď rozkrojí dort, kdybyste se shromáždili okolo! Jaký e... no... pěkný dort... jestli tohle není nejlepší práce babičky Molly -"

„To není dort, který jsem upekla!" prohlašuje opět babička Molly.

Podívám se na Scorpia. „Radši bychom tam měli jít," řeknu.

„Potřebujeme si promluvit -"

„Tady ne," řeknu mu odhodlaně a jdu ze dveří do tanečního sálu.

Jenny a Al si s nedůvěrou prohlížejí fušersky vyrobený svatební dort. Viktorie vypadá rozpačitě, zatímco Teddy a Remus vypadají, jako by potlačovali smích.

Daisy si povídá s tetou Angelinou a usmívá se na zdánlivě šťastný pár, zcela nevšímavá k tomu, co se děje pár stop od ní. Z jedné strany je mi jí líto a cítím vinu - ale stále si nemůžu pomoct a myslím na to, že ona je ten, kdo vložil myšlenku uspořádání péče do Scorpiovy hlavy. A to jí vždy budu mít za zlé.

Jenny je v předstírání lepší, než jsem si myslela. Zářící nevěsta rozdává úsměvy, ale nikdy se nepodívá na mě. Ani to neočekávám. Sotva se na ni mohu podívat bez pocitu viny a vzteku, obojího najednou. A nemůžu si pomoci, ale jsem zvědavá, za jak dlouho to řekne Daisy. Pokud jí to Scorpius neřekne dřív.

Nicméně po té, co byl dort nakrájen, Al představil svatební svůj dar pro Jenny - líbánky. V tom fofru zařídit svatbu dřív, než to na Jenny začne být vidět, se je neobtěžovali plánovat.

„Měsíc na Novém Zélandu?" piští Jenny šťastně a vrhne se Alovi kolem krku. Dělá se mi z toho sentimentu špatně, ale nakonec se s ní nebudu muset vypořádávat další čtyři týdny. Jsem jediná osoba, která po tomto vyhlášení netleská a neječí.

Odjíždějí zítra. Z toho, že svého bratrance neuvidím celý měsíc, jsem ucítila náhlé bodnutí smutku. Al je jako bratr a náhlé ukončení mého přátelství s Jenny si určitě vybere svou daň na mém vztahu s ním. Pokud dojde na vybírání stran, Jenny vždycky přebije otravnou, o trochu starší sestřenici.

„Proč vypadáš tak sklíčeně?" Brian se u mě objeví tak rychle, jako by ovládal přemisťování. A to mě vážně pokoří, jestli se mudla naučil přemisťovat rychleji než já. Ke složení přemisťovacího testu mi stále chybí jedna lekce.

„Opravdu ti to tady nemůžu říct," mumlám. Brian kývne a netlačí na mě. „Jak to jde s Dom?"

Brianova tvář se rozzáří jako vánoční stromeček. „Je úžasná, Rose!" Takže je jasné, že mu neřekla o té době, kdy s Jamesem chodili zabíjet krysy v uličce vedle Děravého kotle. „Je tak zábavná a milá a chytrá -" Snažím se zarazit odfrknutí, opravdu, ale prostě ze mě vyšlo, následované hlasitým srdečným smíchem. Opravdu jsem potřebovala něco takového, abych se sebrala.

„Dík, Briane," směju se, „tohle jsem opravdu potřebovala!"

„Myslím to vážně," říká. A to mě rozesměje ještě víc. Všimnu si Jenny, jak na mě zírá z druhé strany místnosti, zřetelně naštvaná, že se směju, místo abych byla pohřbená v hluboké jámě studu v nějakém kostele - tak se směju dál. A možná bude všechno v pohodě, když se nepřestanu smát. Anebo mě hospitalizují u sv. Munga - což mi v současné situaci zní jako uklidňující možnost.

*

Al a Jenny odjeli druhý den na líbánky. Al se na nic neptal, když jsem na Jenny nepromluvila, zatímco jsem je vyprovázela z bytu, ale James mě zahnal do kouta, hned jak ti dva zmizeli.

Jediný důvod, proč tu jsem, je, že Aidan se s nimi chtěl rozloučit.

„Tak co se děje, Zrzko?" ptá se mě James. Z téhle blízkosti jsem si všimla, jak staře v posledních dnech vypadá. Jeho pleť je bledší než obvykle, což dělá jeho oči tmavší a díky váčkům pod nimi vypadá trvale unavený, přestože se tak nechová. Jeho lícní kosti jsou tak výraznější. Vypadá bledý, hubený a nemocný.

„Jsi v pořádku?" ptám se ho. „Není ti špatně?"

Dívá se na mě, jako bych se zbláznila. Jako by se s ním za poslední měsíce neudála dramatická změna. Copak si nevšiml, jak hubený teď je? „Zdráv jako tlustočerv, má drahá sestřenice!" povídá. „A nehýbej od tématu. Proč na tebe zrovna teď Wintersová vrhá dýky?"

„Wintersová je teď Potterová, pamatuješ?" připomínám mu. „A nic to není... prostě na to zapomeň..."

James může být hloupý, ale ví, kdy do něčeho nemá strkat no. Prostě přikývnul a pozval mě na příští famfrpálový zápas a dal mi tři lístky. Zápas je za pár týdnů proti mužskému týmu Holyhedských harpií.

Příští zastávka je u mámy a táty. V očekávání příjemného odpoledne s čajem a klábosením přicházíme naivně s Jamesem do mého starého domova. Povídáme si o famfrpálu a počasí, když zjistíme, do čeho jsme se to dostali, když jsme sem přišli -

Kampaň.

Jinými slovy, plánování zániku tetičky Audrey.

Teta Giny a strejda Harry jsou tu. Když se na ně podíváte, nemysleli byste si, že se jim zrovna oženil nejmladší syn. Měli by být šťastní, oslavovat nový přírůstek do rodiny (přestože je to vlezlá kráva). Místo toho vypadají neuvěřitelně vážně a vymýšlejí způsoby jak porazit jiného člena rodiny - a další vlezlou krávu k tomu.

„Je to takový zmetek!" říká táta o strejdovi Precym. „Myslel jsem, že by mohl odstoupit, když zjistil, jak byl hloupý."

„Ron, to už jsme probrali," říká máma. „Má vymytý mozek. Nevšiml sis?"

„Promiň, ale odmítám uvěřit, že jakýkoliv muž s hrdostí může být takhle pod pantoflem! Udělá prostě všechno, co mu ona řekne?" reptá táta.

„Oh, já nevím," vzdychne máma. „Udělej prosím hrnek čaje pro Jamese a Rose, budeš tak hodný?"

„Jo, dobrá."

Smála bych se, ale to je obecný způsob, jak vypadá konverzace mezi mámou a tátou. Táta mávne hůlkou ke konvici a mumlá si o hledání sáčků s čajem, zatímco James a já si přitáhneme židle ke kuchyňskému stolu. Prolistuji máminu dobře uspořádanou složku s návrhy kampaně a vidím, že její hlavní myšlenka je vykreslit sebe jako milující rodinnou osobnost.

Nejspíš by to nevypadalo dobře, kdyby narazila tetu Audrey na plot před domem.

„Hermiona Weasleyová – žena pro rodinu," ocituji z jejího seznamu možných sloganů. Zvednu na ni obočí. „Vážně?"

„To je to nejlepší, s čím dokážeme přijít!" říká máma sklesle. „Možná je to ohromná mrcha, ale Adrey ví, jak dělat kampaň..."

Chce to hodně, aby moje máma začala klít. To znamená, že je vážně v koncích.

„Hermiona Weasleyová posiluje davy... 'Satisfakce' je její druhé jméno..." čte James. „Moment, myslel jsem, že tvoje druhé jméno je Jean?"

„Dej mi to!" máma vyškubla složku z Jamesových rukou. Ginny se na Jamese výhružně podívala, a řekla mu, že teď opravdu není čas na vtipkování.

Mámina kampaň je, abychom měli jasno, mizerná. Zní to, jako by se pokoušela propagovat nějaký levný lektvar na nachlazení. Samozřejmě jí tohle nechci říct. Nabídnu jí však svoji pomoc, částečně proto, abych odvedla myšlenky od vší mizérie v mém životě. Aidan chce jít dnes ke Scorpiovi. Nemůžu přede všemi říct ne, to by poznali, že se něco děje. James mě stále bedlivě pozoruje a stále se snaží přijít na to, proč ke mně byla Jenny tak chladná. Zvažuji, že mu to řeknu - vím, že by byl na mé straně - ale pak se rozhodnu, že ne. Myslím, že bude nejlepší, když se všichni budeme tvářit, že se nic nestalo.

Naštěstí, zatímco jsem u mámy a táty, dostanu z práce zprávu, jestli bych mohla dneska zaskočit za Hazel, které se udělalo špatně. Tak velice mile požádám Jamese, aby odvedl Aidana ke Scorpiovi a zamířím do práce, přičemž vypadám dokonale nevině.

Dorazím ke svatému Mungovi a jsem přivítána nadšenou Lindou a unaveně vypadající Gladys - Gladys nemá ráda, když zůstane sama s Lindou příliš dlouho. Říká, že z toho šediví.

„Tak jaká byla svatba?" ptá se mě Linda nadšeně. „Vypadala Jenny nádherně?"

„Dejme tomu," odpověděla jsem kysele. Myslím, že ze mě tak zahořklou dělá recepční pult.

„Nějaké zajímavosti?" ptá se Gladys a výraz na její tváři prozrazuje, že doufá v nějaké klepy, a chtěla by, aby to zahrnovalo Scorpia. Linda by chtěla taky, ale není tak dychtivá se ptát.

„Ne," odpovím, „vůbec nic."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 17. kapitola - Následky Od: zuzule - 11.12. 2016
Ja jsem zvedava, jak tohle dopadne...

Re: 17. kapitola - Následky Od: mami - 05.12. 2016
Rose je teda potvora.

Re: 17. kapitola - Následky Od: Fanny88 - 27.11. 2016
Rose umí být fajn, umí být sebestředná, ale umí být vážně neuvěřitelná mrcha. Ne úplně jen... Na jednu stranu bych jí Scorpia přála, s Daisy mu to stejně nemůže vyjít, ale obávám se, že to v téhle realitě vážně není možné... No, s Jenny to vypadá bledě... Netuším, jak by to všechno mohla odpustit... I na Jenny je tohle moc..

Re: 17. kapitola - Následky Od: maria - 27.11. 2016
dakujem

Re: 17. kapitola - Následky Od: Gift - 26.11. 2016
Nemuzu si pomoct. Rose jednoduse vzdy byla, je a bude mrcha. Neskutecne, v kazde kapitole zni vypadne jeste vetsi zlomyslnost. Je to snad poprve, co si preji, aby to s hlavni hrdinkou dopadlo spatne. Zaslouzila by si to. Presto moc dekuji za preklad. Tato povidka je jako magnet. Cloveku se nechce, ale stale se do ni musi zacist. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

padfoot4ever: ( alichay )16.06. 2017Epilog
padfoot4ever: ( alichay )10.06. 201734. kapitola - Konce
padfoot4ever: ( alichay )02.06. 201733. kapitola - Další nervové zhroucení
padfoot4ever: ( alichay )28.05. 201732. kapitola - Druhá strana normálnosti
padfoot4ever: ( alichay, maure )19.05. 201731. kapitola - Dvojitý zápor
padfoot4ever: ( Alichay )14.05. 201730. kapitola - Kandidáti
padfoot4ever: ( Alichay )07.05. 201729. kapitola - Trapnost
padfoot4ever: ( Kar + Alichay )30.04. 201728. kapitola - Nový směr
padfoot4ever: ( Kar )23.04. 201727. kapitola - Zásah
padfoot4ever: ( Kar )18.04. 201726. kapitola - Trochu vyšinutá
padfoot4ever: ( Kar )26.03. 201725. kapitola - Změna situace
padfoot4ever: ( Kar )19.03. 201724. kapitola - Arogance
padfoot4ever: ( Kar )07.03. 201723. kapitola - Návrat do Bradavic
padfoot4ever: ( Kar )24.02. 201722. kapitola - Pláč a zase pláč
padfoot4ever: ( Kar )17.02. 201721. kapitola - Soudy a soužení
padfoot4ever: ( Kar )12.02. 201720. kapitola - Nejdražší dcera
padfoot4ever: ( Kar )07.02. 201719. kapitola - Špína
padfoot4ever: ( Kar )02.02. 201718. kapitola - Čas na víno
padfoot4ever: ( Kar )26.11. 201617. kapitola - Následky
padfoot4ever: ( Kar )18.11. 201616. kapitola - Katastrofální svatba
padfoot4ever: ( Kar )07.11. 201615. kapitola - Build Up
padfoot4ever: ( Online preklady )29.10. 201614. kapitola - Víkend s Jenny, část II.
padfoot4ever: ( Online preklady )20.09. 201613. kapitola - Víkend s Jenny, část I.
padfoot4ever: ( Online preklady )26.08. 201612. kapitola - Kompromis
padfoot4ever: ( TinaStylinson )02.08. 201611. kapitola - Odhalení
padfoot4ever: ( TinaStylinson )10.05. 201610. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )24.01. 20169. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )07.01. 20168. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )29.04. 20157. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )19.10. 20146. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )08.09. 20145. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )05.08. 20144. kapitola
padfoot4ever: ( Dominika.Del )07.01. 20143.Kapitola – O Krávě a hafoňovi
padfoot4ever: ( Dominika.Del )21.09. 20132.Kapitola – Vítejte v mém světě
padfoot4ever: ( Dominika.Del )03.09. 20131. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Dominika.Del )02.06. 2013Úvod k povídce