Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2016 Bonus Advent

Lustr

2016 Bonus Advent
Vložené: Lupina - 04.12. 2016 Téma: 2016 Bonus Advent
Zlatý fond nám napísal:

 

4. december 2016

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

                                                       Lustr

autor: Artemis Day

překlad: tiberia

název: Chandelier

link: http://www.fanfiction.net/s/4924843/1/Chandelier

souhlas s překladem: ano

pairing: Hermiona / Harry

rating: 12+

shrnutí: horšího zetě na celém světě není, než jakého vyfasoval Alan Granger

Alan Granger rychle nabyl přesvědčení, že Harry Potter je pravděpodobně ten nejhorší možný zeť, jakého si dokázal představit.

Ne snad, že by to byl špatný člověk. Právě naopak, Harry musel být jedním z nejslušnějších mladých mužů, s jakým se kdy Alan setkal. Byl laskavý, starostlivý, inteligentní a Hermionu zcela jasně zbožňoval, zkrátka přesně ten typ, jakého si Alan pro svou dceru vždycky přál.

Když jim ho Hermiona poprvé představila jako svého přítele,  Alan se postaral, aby zastihl Harryho o samotě a poskytl mu důkladnou přednášku o tom, co si pro svou dceru přeje a co je naopak nežádoucí. K jeho překvapení a (ačkoliv to odmítl dát najevo) nesmírné radosti, Harry souhlasil se vším, co řekl. Snad to bylo kvůli chladnému zacházení, kterého se mu v dětství dostávalo od příbuzných, ale jak Hermiony, tak všech svých přátel si skutečně vážil.

Zároveň byl Harry tvrdý chlap. Byl to ten typ, který se rvačkám vyhýbal, když mohl, ale když bylo potřeba, neváhal bojovat všemi prostředky. Byl to muž, který by bránil čest svoji i svých milovaných až do samého konce. Obdivuhodná vlastnost, říkal si v duchu Alan Granger.

Když Hermiona oznámila jejich zasnoubení, byl Alan nadšený a taky se mu trochu ulevilo. Byly chvilky, kdy se mu zdálo, že Hermiona projevuje zájem o toho maníka Ronalda Weasleyho. Byl to celkem prima chlapík, ale pro Hermionu rozhodně nebyl dost dobrý; byl příliš líný a roztěkaný.

Nebylo to ani Harryho finanční zázemí, co změnilo  Alana v tak hrozného tchána.

On a jeho žena pocházeli ze střední třídy a zubní praxe jim slušně vynášela. Poslední věc, kterou by pro Hermionu chtěli, byl nějaký hochštapler, který by jí vybílil konto a zmizel, nebo flákač, který by nepracoval a žil by na její účet. Harry Potter nebyl ani jedno z toho. Nejen, že byl dříč, ale byl bohatý díky majetku, který zdědil po rodičích a kmotrovi. Nebylo pochyb o tom, že by byl schopen Hermionu uživit, ať už by pracoval nebo ne.

Nebylo to tím, že by nechtěl, aby Hermiona měla vlastní rodinu, pokud si to přála. A dokonce si byl vědom toho, že z Harryho bude skvělý otec, až se s Hermionou rozhodnou mít děti (doufejme, že ještě dlouho ne, bylo jim teprve dvaadvacet). Párkrát viděl zelenookého čaroděje s jeho osiřelým kmotřencem Teddy Lupinem a byl to pohled, který ho vzal za srdce jako málo co v životě. Jak si Harry s dítětem povídal, hrál si s ním, zpíval mu před spaním (i když v tom teda vážně moc dobrý nebyl), to všechno jeho tchána přesvědčilo, že až ten čas nastane, bude z něj skvělý rodič.

Ne. Nic z toho nebylo důvodem, proč byl Harry James Potter tak příšerný. Ve skutečnosti by si člověk mohl myslet, že na základě všech těchto úžasných vlastností to bude perfektní zeť. Nikdo nic netušil. Nikdo neznal pravdu...skutečný důvod, proč Alan Granger proklínal den, kdy ti dva spolu stáli ruku v ruce před oltářem a šeptali si sliby.

Existoval jen jediný důvod, proč byl Harry Potter tím nejhorším zetěm, jakého otec mohl mít:

Lustr.

To bylo tak. Alan Granger měl mladší sestru, se kterou si vždycky byli velmi blízcí. Byla výtvarnice,  pracovala především se sklem a k desátému výročí sňatku věnovala bratrovi se ženou nádhený dar: překrásný lustr. Vzor lustru byl poměrně složitý a ona do něj vložila spoustu práce. Obzvláště Sandře Grangerové se na první pohled zalíbil a okamžitě zavolala elektrikáře, aby ho zavěsil. A na tom místě zůstal všechny následující roky – hrdě visící nad jídelním stolem. Alan Ganger si ho nikdy příliš moc nevšímal, byl nádherný, samozřejmě, ale jakmile si na něj zvykl, tak nějak mu splynul se stropem a přestal ho vnímat. Teprve před dvěma měsíci, když si Hermiona vzala pana Pottera, mu začal znovu věnovat pozornost.

Vzhledem k tomu, že v jedné ani v druhé nemovitosti, kterou vlastnil, se Harry necítil natolik příjemně, aby tam chtěl bydlet, zůstávali v současné době u Grangerových, dokud nebude hotový jejich nový byt.  A od té chvíle, kdy se nastěhovali,  Alan Granger s hrůzou zjišťoval, že Harry James Potter ve skutečnosti vůbec není ten úžasný zeť, kterým se vždycky zdál být.

Abyste věděli, milí čtenáři, od chvíle, kdy se nastěhovali, se lustr začal třást.

Rytmicky.

Nejméně osm až dvanáctkrát denně.

A protože byl Alan Granger vzdělaný muž, hravě zvládal jednoduchou matematiku z hlavy. Harry a Hermiona už tam byli dva týdny, lustr se třásl v průměru devětkrát denně, což je třiašedesátkrát týdně a to ještě krát dva. Sto dvacet šest.

Sto dvacet šestkrát, a to byl jen průměr a bůhví, kolikrát to bylo doopravdy. Alanovi bylo jasné, odkud to záhadné třesení pochází. Hermionina ložnice, kde mladý pár v současné době bydlel, se nacházela přímo nad zmíněným lustrem. Konkrétně její postel byla nad lustrem. A tak nešťastnému zubaři netrvalo dlouho dát si dvě a dvě dohromady.

V 10.30 hodin, patnáctý den jejich pobytu, začalo otřásání znova.

Alan očima propaloval díru do novin, které ve skutečnosti nečetl. Jeho mysl byla zcela zaměřena na cink, cink, cinkání toho zatraceného lustru. Slyšel přicházet manželku, ale nijak nedal najevo, že vzal její přítomnost na vědomí.

„Dobré ráno, drahý,“ pozdravila Sandra Grangerová manžela, zatímco si vedle něj pokládala svůj šálek s čerstvě uvařenou kávou.

Alan jen zabručel v odpověď: „Zase to dělají.“

Sandra zamrkala. „Kdo dělá co?“

„Oni,“ zasyčel Alan a odhodil noviny. „Naše dcera a ten...ten Potter to dělají. Znovu!“

Sandře trvalo pouze pár vteřin, než si uvědomila, co má manžel na mysli a když jí to došlo, toužebně se usmála. „Ó, ano. Ach, být znovu tak mladí...“

Alan na ni zíral. „Říkáš, že to schvaluješ!?“

„Drahoušku, přestaň se chovat jako hlupák,“ řekla Sandra a obrátila oči v sloup. „Jsou to novomanželé, je naprosto normální aby se...“

„Ale v našem domě?“ křičel Alan. „Pod naší střechou, nad tím lustrem, tak abychom vždycky věděli, kdy...mají vztahy!“

„Hmmm,“ zamumlala Sandra a opřela si bradu o ruce. „Zmínila jsem se o tom Hermioně asi před týdnem. Byla poněkud v rozpacích.“

„No, zřejmě ne dost, aby to přestalo,“ vykřikoval její manžel. „vlastně se to dělo i dneska! Ale za to může ten Potter! To on ji k tomu pořád navádí! Já jsem věděl, že ten kluk je potížista, hned jak jsem ho uviděl, jsem to věděl, Sandy!“

Tmavovlasá žena se rozesmála. „Ale jdi, Alane, vždyť sis ho od začátku zamiloval, sám jsi mi to říkal.“

„Možná...ale to bylo dřív, než jsem věděl o...tamtom. Teď je mi jasné, že ten kluk není nic jiného než ...králík! “

„Králík?“ zahučela Sandra do kafe.

„Samozřejmě. Jak jinak by mohl mít takovou výdrž? Myslím, že se to děje nejméně devětkrát denně. Nikdo jiný by nedokázal být tak neúnavný. TO NENÍ NORMÁLNÍ!!!“

Jakmile Alan dokončil svou tirádu, jeho žena klidně vstala. „Dovol, abych ti připomněla, že svého času jsi byl taky pěkný divoch.“

Alan vzteky zadrhával: „No...no ale nikdy jsem nebyl jako on!“ A zlostně ukázal na roztřesený lustr.

„Já vím,“ řekla Sandra s úsměvem, „byl jsi horší.“

Alan frustrovaně zavrčel. „A dost. Tohle jim okamžitě zatrhnu.“

S těmi slovy postarší muž vyrazil nahoru po schodech a zcela ignoroval manželčin pokus zavolat ho zpátky.

Alan se hnal chodbou a než se vzpamatoval, byl před dveřmi své dcery. Kypěl vzteky, když uslyšel skřípění Hermioniny postele a Potterův spokojený smích.

Poněkud znervózněl, protože si uvědomil, že ve skutečnosti nechce vidět, co se děje za dveřmi, ale jeho otcovský pud byl příliš silný, než aby ho dokázal ignorovat a tak sáhl po klice a připravoval se na velmi dlouhou a agresivní rozmluvu se svým prokletým zetěm.

Do té doby, než...

„HARRY!“

A Alan se mohl přerazit, jak uháněl pryč.

   ***

„Harry Jamesi Pottere, okamžitě toho nech!“ křičela Hermiona na toho pitomce, který byl jejím manželem.

„Nee,“ odpověděl Harry z postele a blýskl po své manželce širokým úsměvem.

„Harry,“ řekla Hermiona znovu varovným tónem, „víš, co si právě teď myslí moji rodiče?“

„No samozřejmě,“ odpověděl Harry, „jinak bych to nedělal.“

Hermiona si stiskla kořen nosu a povzdechla si. „Nehodlám to říkat znovu. Přestaň skákat nahoru a dolů po té zatracené posteli. HNED!“

„Je to tvoje vina,“ opáčil Harry, „neměla jsi mi říkat o lustru.“

„Řekla jsem ti to, protože jsem myslela, že bychom měli být...diskrétnější, kvůli mým rodičům. Hlavně kvůli otci. Víš, jaký je.“

Harry protočil oči, když dopadl nohama na postel, snad po milionté tehle týden. „Víš, co si myslím? Měla by ses tochu uvolnit.“

Hermiona na něj upřela oči. „ A to myslíš jak?“

Harry přešel k jednomu konci postele a pokynul směrem ke druhému. „Prokázala bys mi tu čest a připojila se ke mně?“

Hermiona na něj zůstala koukat, nejdřív nevěřícně a pak pobaveně. Bylo jí jasné, že se nemůže zlobit navěky.

„Harry, ty jsi fakt neuvěřitelnej,“ zasmála se a vylezla na postel.

„Já vím, Miono,“ zasmál se Harry, „proto mě taky miluješ.“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Lustr (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Nic slušnýho nenapíšu, protože se tady hřebím jako kůň. Lustr...

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Lustr Od: Aeidaill - 02.03. 2017
Pěkná jednohubka, mám co dělat, abych se v práci nesmála moc nahlas a pouze příležitostně se nevysvětlitelně culila. :) Díky za překlad.

Re: Lustr Od: mami - 06.12. 2016
Ideálny zať ;-)

Re: Lustr Od: Iveta - 04.12. 2016
Tuhle povidku uz jsem uplne zapomnela :-) Je to jedna z mala cesdtnych vyjimek, kde muzu Harryho s Hermionou jako par (s Ronem ji nesnasim temer vzdy). Dekuju :-)

Re: Lustr Od: martik - 04.12. 2016
Pořád jako dítě :-) Pobavilo mě, že i Hermiona podlehla Harryho nadšení a připojila se. Geniální, jak Hermionin výkřik donutil pana Grangera zbaběle prchnout od dveří. Děkuji za vykouzlený úsměv.

Re: Lustr Od: doda357 - 04.12. 2016
Presne to som potrebovala na večer pred pondelkom :-) Ďakujem veľmi pekne za pozdvihnutie nálady, vážne som to potrebovala :-)

Re: Lustr Od: Petule - 04.12. 2016
Krásné početní, až jsem si říkala, jaká je škoda, že je tak málo povídek tohoto pairingu :D Ale teda pan Granger, to musela být v mládí jiná třída, snad bych ani nechtěla být jeho žena :DDD

Re: Lustr Od: denice - 04.12. 2016
Milý pane Grangere, kdyby ten kluk byl jen králík, mohl byste si gratulovat - on je to totiž dětinsky hravý králík, a to je horší, toho se věkem nezbaví a navíc vám tím ještě nakazil jedinou dceru:-D Díky, tohle je další z mých oblíbených.

Re: Lustr Od: Lupina - 04.12. 2016
Geniální řešení :-D Teď nikdo nepozná, kdy to dělaj doopravdy :-D

Re: Lustr Od: omnes-seethis - 04.12. 2016
Ja jsem cekala, ze v tom bude neco podobneho :D vzhledem k tomu, ze jsem byla vzdycky zamerena vyberove na urcite typy povidek s urcitym paringem, mam ted moznost precist si jen ty nejlepsi povidky s paringem, ktery obvykle nectu. A ze to tentokrat stalo za to! Cekala jsem povedeny konec, ale tohle ... :D vazne pobavilo :D

Re: Lustr Od: grepik03 - 04.12. 2016
Čarodějky, díky za milý kousek k ranní kávě ♡

Re: Lustr Od: Jacomo - 04.12. 2016
Asi v půlce povídky jsem si vzpomněla, ale to mi nezabránila číst s chutí dál a užít si to. Skvělá povídka! Díky za překlad i za zařazení do Zlatého fondu :-)

Re: Lustr Od: margareta - 04.12. 2016
Chichi, veselý! Ale používat postel tak často jenom jako trampolínu..? Když jsou novomanželé, jsou v ní spolu a mají čas?? / teda řeknu vám, ten poválečnej stresovej syndrom musí bejt děsnej prevít!!!/ Jó, to pan Granger byl jinej borec! Děkuji za veselý zákusek k rannímu kafi!!!
Re: Lustr Od: sigurd - 04.12. 2016
Súhlas. Skvele si to vystihla v komente. Ešte teraz sa smejem.

Re: Lustr Od: silrien - 04.12. 2016
Chicht, tedy Harry, skákat po posteli, to se dělá?! :D pobavilo. Děkuji

Prehľad článkov k tejto téme:

Мерри: ( Zlatý fond )06.01. 2017Amorci na stropě
CJK: ( Zlatý fond )01.01. 2017Pohádka o Světlu a Temnotě
Darkrivertempest: ( Zlatý fond )31.12. 2016Viscum amor
Cheryl Dyson: ( Zlatý fond )26.12. 2016Prišli ku Vám koledníci
weknwekonf: ( Zlatý fond )25.12. 2016Škrkny
Sirylu: ( Zlatý fond )24.12. 2016Vianoce sú vo vzduchu... nenadychujte sa príliš!
Gravidy: ( Zlatý fond )23.12. 2016Svokrovinky, lotrovinky a iné podslinky
Sharkeygirl: ( Zlatý fond )22.12. 2016You're a Mean One Mr. Grinch
Ramora: ( Zlatý fond )21.12. 2016Jen si tak trochu písknout
eeyore9990: ( Zlatý fond )20.12. 2016Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Cecelle: ( Zlatý fond )19.12. 2016Škola hrůz
melisande88: ( Zlatý fond )18.12. 2016Válka s kůrolezem
Musyc: ( Zlatý fond )17.12. 2016Tady a teď
Muggles: ( Zlatý fond )16.12. 2016Jenom jednoduchá desková hra
Olivia Lupin: ( Zlatý fond )15.12. 2016Krásně svázané Vánoce
Mother of Tears: ( Zlatý fond )14.12. 2016Triumf logiky
opalish: ( Zlatý fond )13.12. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
AWickedMemory: ( Zlatý fond )12.12. 2016Pohádky jsou pro mudly
MiHnn: ( Zlatý fond )11.12. 2016Rumour Has It
greenschist: ( Zlatý fond )10.12. 2016Náležitě vyjádřená vděčnost
MyTeenageDream: ( Zlatý fond )09.12. 201612 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Ostatní autori: ( Zlatý fond )08.12. 2016A Silent Night
Scattered Logic: ( Zlatý fond )07.12. 2016Daň z tupých hláv
Fidelia: ( Zlatý fond )06.12. 2016Všetko je v poriadku, pani markíza...
Jenwryn: ( Zlatý fond )05.12. 2016Rodinný recept Princeů
Artemis Day: ( Zlatý fond )04.12. 2016Lustr
sunnyjune46: ( Zlatý fond )03.12. 2016Fotku, jinak nevěřím
Della D.: ( Zlatý fond )02.12. 2016Čokoláda
( Zlatý fond )01.12. 2016Každý Snupin, který byl kdy napsán