Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2016 Bonus Advent

Všetko je v poriadku, pani markíza...

2016 Bonus Advent
Vložené: Lupina - 06.12. 2016 Téma: 2016 Bonus Advent
Zlatý fond nám napísal:

 

6. december 2016

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Všetko je v poriadku, pani markíza...

Autor: Fidelia

Preklad: solace

Beta: arkama

Originál: http://www.hogwartsnet.ru/mfanf/ffshowfic.php?fid=4814&l=0

Prístupnosť: T

Humor

V jedno krásne letné ráno dostáva Lucius Malfoy čudný list od syna.

 

 

Pozn. prekl.: Názov poviedky je inšpirovaný vtipným šansónom Tout va tres bien, Madame la Marquise od Paula Misrakiho. Fráza „všetko je v poriadku, pani markíza“ sa v Rusku používa ako ilustrácia neohrabaného pokusu o zakrytie skutočného stavu vecí.

 

Všetko je v poriadku, pani markíza...

 

Elegantný salón vyzdobený v smaragdovo-strieborných tónoch zalievalo ranné slnko; vtáky v záhrade veselo štebotali a tešili sa z nového letného dňa. Dobre naladený Lucius Malfoy si vychutnával rannú kávu, prižmurujúc oči od pôžitku. Vtom cez otvorené okno vletel dovnútra Dracov výr a natiahol nôžku s listom. Malfoy senior nenáhlivo odviazal zrolovaný pergamen a rozvinul ho. Po chvíli mu tvár zmeravela, zbledol ako stena, oči mu vyliezli z jamôk a ruky sa mu natoľko roztriasli, až sa čierna káva vyliala na naškrobený snehobiely obrus a objavili sa na ňom škaredé fľaky. Zdalo sa, že Luciusa Malfoya ranila mŕtvica. V liste stálo toto:

 

Drahý apík!

Nadišiel čas odhaliť ti celú pravdu. Asi to bude pre teba riadny šok, ale musíš ma pochopiť a odpustiť mi, lebo som tvoj milovaný syn. Prosím ťa, príliš sa nerozčuľuj, škodí to tvojmu zdraviu.

Dnes sa žením so svojou priateľkou, Hermionou Grangerovou. Prepáč, že ťa s mamou, tetou Bellou a ostatnými nepozývam na svadbu, ale budú tam členovia Fénixovho rádu, zbehnutý zločinec Sírius Black, vlkolak Lupin, odpadlíci Weasleyovci a ostatní moji priatelia, ktorí vás nemajú príliš v láske... Rozhodol som sa ich neznepokojovať a nepozval som vás na oslavu, veď ty sa neurazíš, však? Prosím, ospravedlň ma aj pred ostatnými.

To nič, že je Hermiona humusáčka; veľmi sa ľúbime a ja úprimne dúfam, že náš prvorodený, ktorý uzrie svetlo sveta už o päť mesiacov, sa bude podobať na teba. Hermiona síce tvrdí, že celkom dobre môže byť aj ryšavý alebo dokonca zelenooký brunet, no na tom nezáleží, nie je podstatné, aké sú jej či moje gény... Dôležité je, aby bol bez jazvy na čele, a nie to, čo si ľudia budú myslieť...

Chcel som, aby sa naším kmotrom stal Vincent Crabbe alebo Gregory Goyle, no Hermiona trvala na tom, aby to bol profesor Snape. Hovorí, že ak by sa mi niečo stalo, on jej vďaka dlhoročnému priateľstvu zo školských čias, pomôže variť a predávať elixíry. A za kmotru sme si vybrali Ginny, je to super baba, najmä keď sa okúpe. Vtedy sa dá vedľa nej aj stáť.

Vôbec nevadí, že Hermiona nevie variť, nerada upratuje a bojí sa vody (to je dedičné), zato sa skvele vyzná v halucinogénnych hubách a zo zubov piskora škvrnitého pripravuje jedným slovom haluzný elixír. Nestrachuj sa, jej elixíry sú veľmi kvalitné a hovorím to plným právom, pretože každú dávku testujeme na sebe. Elixíry môžeme predávať v Zašitej uličke, aby sme zo začiatku nejako vyžili, a ak nebude dosť peňazí, Hermiona bude prijímať klientov.

Vieš si predstaviť, aké máme šťastie! Rajda súhlasila, že ju vezme do svojho bordelu a zo zárobku si vezme len štyridsaťpäť percent. Bude jej posielať len tých najlepších klientov; moja ženuška nebude musieť stáť na zime a chytať za rukáv občasných okoloidúcich. Ak sa ocitneš medzi jej zákazníkmi, nebuď lakomý, lebo peniaze naozaj potrebujeme...

Pravdepodobne si si všimol, že mame chýbajú šperky a že tiež zmizlo pár starodávnych artefaktov. To ja som ich zobral a predal. Chápeš, rád potrebuje prostriedky na boj so strýčkom Tomom, a tak som sa rozhodol, že im pomôžem. Však sa nehneváš? Vždy si mi tak dobre rozumel...

Možno sa spýtaš, kde sú všetky moje úspory, ktoré som si tak starostlivo od detstva odkladal? Vieš, Hermiona ma presvedčila, aby som ich odovzdal rodine Weasleyovcov, lebo sa im žije veľmi neľahko... Kvôli tomu som predal aj metlu. Sedem detí – to nie je ako jedno, ktoré sa navyše ešte ani nenarodilo – a tak som sa rozhodol, že peniaze potrebujú viac ako my.

Pán Weasley mi bol nesmierne vďačný, dokonca mi sľúbil, že pre teba vybaví najlepšiu celu, keď ťa chytia aurori. Chápeš, hneď ako mne a Hermone prisľúbil Dumbledore izbu v štábe Fénixovho rádu, od radosti som sa prekecol pred Moodym o mieste vašej skrýše. Veď aj tak s naším prvorodeným nebudeme žiť v Manore, keď nám ho skonfiškujú; nie je to miesto vhodné pre dieťa. Nechcem, aby z môjho syna vyrástol rozmaznaný mamičkin synáčik, ako som bol svojho času ja. On bude skutočným chlapom, bojovníkom za správnu vec, preto ho ani nepošlem do Rokfortu, nech ho vychováva samotný Divooký Moody, vtedy z neho bude osoh.

Nermúť sa, raz ťa s Hermionou a našimi detičkami prídeme do Azkabanu navštíviť. Ak sa, pravdaže, tej chvíle dožiješ. Skrátka sa hovorí, že doživotie teraz nahradia bozkom dementora, ktorý bude vykonateľný takmer okamžite po súde. Obávam sa, že nestihneš mať radosť zo mňa a Miony, preto ti o všetkom píšem vopred.

Predovšetkým sa o mňa nestrachuj, veď mám už temer sedemnásť. Som schopný postarať sa o seba i o svoju rodinu... Odpusť, ak sa niečo pokazilo, veľmi ťa ľúbim.

Tvoj Draco.

 

P.S. Api! Všetko, čo som napísal, je lož. Nenávidím humusáčku Grangerovú, odpadlíkov Wesleyovcov, všetkých vlkolakov na svete a členov toho prekliateho Fénixovho rádu s Dumbledorom na čele. Pod žiadnymi hrozbami mučenia neodhalím miesto, kde sa nachádza tajný štáb smrťožrútov a za nič na svete nikomu neodovzdám svoje peniaze, a už vôbec nie mamine šperky či tvoje artefakty.

Ide o to, že tá humusáčka so mnou znovu vypiekla a opäť sa stala najlepšou žiačkou Rokfortu za celý rok, keď ma predstihla v hodnotení. Tento list som napísal, aby si pochopil, že známky nie sú to najdôležitejšie v živote. Moje druhé miesto nie je to najhoršie, čo sa mohlo stať, však? Odpusť mi, že som klamal, skrátka som sa rozhodol trošku ti osladiť pilulku.

V skutočnosti stojím teraz za dverami a hryziem si pery očakávajúc világoš. Ešte raz odpusť, apík.

Tvoj Draco

 

Lucius nenáhlivo vstal, vyšiel spoza stola a pobral sa k východu zo salónu. Ruky sa mu už netriasli, pery mal zovreté do úzkej čiary a oči sa mu zmenili na dve malé škáry plné hnevu. Otvoril dvere, naozaj za nimi našiel syna skrúteného od strachu do klbôčka... a objal ho.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Všetko je v poriadku, pani markíza... (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Muhehe ! Dokonalá ilustrace úsloví : Ukaž někomu smrt a smíří se s horečkou... Zmijozel ví, jak na Zmijozela.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Už som si to vôbec nepamätala, tak som premýšľala, aké dramione mi zase ušlo, potom mi to už bolo podozrivé ale až záver všetko vysvetlil. Opätovne objavený skvost. Paráda. Ďakujem moc.

Ja by som ho zabila :D :D :D Už len za to oslovenie :D Dobre som sa zabavila, ďakujem :-) :-)

Ano, toto je klasika... i když bych se nedivila, kdyby Dracovi vystřihl malý pohlavek za to, že mu málem způsobil infarkt :)

Tohle do zlatého fondu rozhodně patří! Díky.

Veru áno, Dráčik má pravdu. Lucius môže byť na svojho dediča náležite pyšný.

Re: Všetko je v poriadku, pani markíza... Od: omnes-seethis - 06.12. 2016
Škoda jen, že to všechno nebyla pravda :D Pobavilo... hlavně že se Lucius na chvíli ukázal jako chápající otec :D

Takového Draca miluji, pravý zmijozel věrný svým zásadám a lstivý k tomu. Je fajn znovu si připomenout, že existují i horší věci. Zrovna dneska jsem takovou připomínku potřebovala. Děkuji

Draco byl prostě ďábelský. Co kdyby to Lucius nerozdýchal? :-D Tato velmi vtipná povídka by měla být povinnou četbou všem. Už se nebudu na holky zlobit, když přinesou domů něco horšího než za dvě (alespoň do Nového roku :-D) Děkuji!

Len aby sa mu to nesplnilo ;)

Zase jedna z mých oblíbených, nedokážu spočítat, kolikrát jsem ji četla, a pořád se musím smát už od "Drahý apík". Nevím, koho v tomto příběhu miluji víc, jestli otce nebo syna, oba jsou nezapomenutelní. Díky.

Až mi bylo Luciuska líto, takovou nálož muset rozdýchat. Ale vzal to za správný konec, jak ukazuje poslední věta. Díky za zařazení do Zlatého fondu, je to úžasná povídečka.

Re: Všetko je v poriadku, pani markíza... Od: grepik03 - 06.12. 2016
Čarodějky, díky za poučný příběh :))))) Na tenhle kousek jsem úplně zapomněla. Draco je pravý zmijozel :))) Kdyby pritlacil ještě trochu, mohl byt bez otce (u "strýčka Toma" už jsem se nezrizene chechtala :))))))

Re: Všetko je v poriadku, pani markíza... Od: margareta - 06.12. 2016
Moc děkuji, že jste tuhle povídku zařadili! Měla by být povinnou četbou pro rodiče, co doma dělají dětem dusno kvůli známkám! I když si dovedu představit, že by z toho některé náhle osiřely. Vždyť i Big Lucius měl namále. Ale je to parádní čtení!! Děkuji!

Tohe jsem uplne zapomela, ale je to skveli postup :-D

Draco, jsi opravdu správný zmijozel. Pobavilo. Děkuji

Prehľad článkov k tejto téme:

Мерри: ( Zlatý fond )06.01. 2017Amorci na stropě
CJK: ( Zlatý fond )01.01. 2017Pohádka o Světlu a Temnotě
Darkrivertempest: ( Zlatý fond )31.12. 2016Viscum amor
Cheryl Dyson: ( Zlatý fond )26.12. 2016Prišli ku Vám koledníci
weknwekonf: ( Zlatý fond )25.12. 2016Škrkny
Sirylu: ( Zlatý fond )24.12. 2016Vianoce sú vo vzduchu... nenadychujte sa príliš!
Gravidy: ( Zlatý fond )23.12. 2016Svokrovinky, lotrovinky a iné podslinky
Sharkeygirl: ( Zlatý fond )22.12. 2016You're a Mean One Mr. Grinch
Ramora: ( Zlatý fond )21.12. 2016Jen si tak trochu písknout
eeyore9990: ( Zlatý fond )20.12. 2016Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Cecelle: ( Zlatý fond )19.12. 2016Škola hrůz
melisande88: ( Zlatý fond )18.12. 2016Válka s kůrolezem
Musyc: ( Zlatý fond )17.12. 2016Tady a teď
Muggles: ( Zlatý fond )16.12. 2016Jenom jednoduchá desková hra
Olivia Lupin: ( Zlatý fond )15.12. 2016Krásně svázané Vánoce
Mother of Tears: ( Zlatý fond )14.12. 2016Triumf logiky
opalish: ( Zlatý fond )13.12. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
AWickedMemory: ( Zlatý fond )12.12. 2016Pohádky jsou pro mudly
MiHnn: ( Zlatý fond )11.12. 2016Rumour Has It
greenschist: ( Zlatý fond )10.12. 2016Náležitě vyjádřená vděčnost
MyTeenageDream: ( Zlatý fond )09.12. 201612 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Ostatní autori: ( Zlatý fond )08.12. 2016A Silent Night
Scattered Logic: ( Zlatý fond )07.12. 2016Daň z tupých hláv
Fidelia: ( Zlatý fond )06.12. 2016Všetko je v poriadku, pani markíza...
Jenwryn: ( Zlatý fond )05.12. 2016Rodinný recept Princeů
Artemis Day: ( Zlatý fond )04.12. 2016Lustr
sunnyjune46: ( Zlatý fond )03.12. 2016Fotku, jinak nevěřím
Della D.: ( Zlatý fond )02.12. 2016Čokoláda
( Zlatý fond )01.12. 2016Každý Snupin, který byl kdy napsán