Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2016 Bonus Advent

You're a Mean One Mr. Grinch

2016 Bonus Advent
Vložené: Lupina - 22.12. 2016 Téma: 2016 Bonus Advent
Zlatý fond nám napísal:

 

22. december 2016

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read: Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/2/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

A/N: V tomto príbehu použijem niektoré slová z piesne „You're a Mean One Mr. Grinch“, ktorá už veľmi dlho patrí slávnemu Thurlovi Ravenscrofovi a samozrejme, Dr. Suessovi.

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=C4bdRqSmSZY&feature=fvst

 

You're a Mean One Mr. Grinch  (Vy ste zlý, pán Grinch)

 

Ron sa zasmial, keď sa zatočil s Lavender na parkete plesovej sály počas veselej, sviatočnej skladby. Všetci zamestnanci ministerstva, vrátane niekoľkých členov rádu, sa zišli na každoročnom Vianočnom večierku, spoločenskej udalosti roka.

„Hej, Ron!“ zvolal Harry cez celú miestnosť.

Ron sa zastavil na chvíľku, ktorá mu stačila na nájdenie priateľa a odvetil: „Ahoj Harry! Ako sa ti darí?“

„Dobre,“ odvetil Harry. „Ako si na tom ty s Lavender?“

„Veľmi dobre,“ usmial sa Ron, keď hudba dohrala.

Pokým ľudia uznanlivo tlieskali kapele, Fred s Georgom sa ponáhľali za svojím bratom.

„Ronald!“ zalapal po dychu Fred.

„Áno?“ odpovedal Ron.

„Je tu!“ vyhlásil George.

„Kto je tu?“ spýtal sa Harry.

Skôr, ako stihli odpovedať, sa nad davom rozhostilo zlovestné ticho. Do miestnosti vstúpil muž, ktorý bol až na veľkolepý tmavozelený kabát, celý odetý v čiernom. Vlasy mal pekne upravené, ale pleť ako vždy bledú okrem tmavočervenej jazvy na krku. Zamračil sa, čo len zintenzívnilo pocity nepriateľstva, ktoré jeho príchod sprevádzali.

„P-pán Snape?“ spýtal sa Kingsley.

„Áno,“ zatiahol Severus.

„Ja... my... nikto nečakal, že prídete,“ pokračoval Kingsley.

„Verte mi, ani ja som nepočítal s účasťou,“ odvetil Snape. „Bol som donútený.“

„Chápem,“ dodal Kingsley. „Tak potom, vitajte, pán Snape.“

Severus stroho prikývol a rázne vykročil do vzdialeného rohu. Hudobníci spustili walz a tanečníci sa s veselým hovorom pomaly vrátili na parket.

„Ten má ale nervy objaviť sa tu!“ zavrčal Ron.

„Je mi to ľúto, kamoš,“ povedal Harry.

Keď sa Snape oprel o stenu za sebou a zachmúril sa, Ron ho prebodol pohľadom.

„Pozrite naňho! Ani nemá rád Vianoce. Dvíha sa mi z neho žalúdok,“ zavrčal.

„Och, Merlin!“ zastonala Lavender skôr, ako sa pobrala hľadať príjemnejšieho tanečného partnera.

„Pozri kamoš, jednoducho si uži zvyšok párty. Nebudeme s ním strácať čas,“ povedal Harry.

„Je to skutočný nevychovanec!“ pokračoval Fred, ignorujúc Harryho predchádzajúcu poznámku.

Gorgeove oči sa rozžiarili.

„Má termity v úsmeve.“

„Čože?“

„Hej, môže sa to stať! Najmä ak ste už nejaký čas nevideli zubnú kefku,“ dodal George.

„Ehm... iste,“ pritakal Fred.

Snape sa uškrnul, keď videl, ako Potter a jeho priatelia na neho zazerajú a šepkajú si medzi sebou. Aspoň táto noc nie je úplne premárnená. Neznášal, keď prišiel o dobrú príležitosť podpichovať Weasleyovský klan.

„Je to odporný skunk!“ vyhlásil Ron hlasnejšie, než mal v úmysle.

Ostatní sa na neho pozreli.

„Čo je?“ spýtal sa Ron.

„Príliš detinské,“ odvetil Harry a nakoniec sa zapojil do hry. „Snaž sa, si lump; kráľ previnilých ožranov!“

„Áno!“ zajasali ostatní.

Snape sledoval, ako nezvládnuteľné veselie skupiny narastá, podľa všetkého na jeho úkor. Jeho zachmúrený výraz sa vrátil. Netušil, prečo každý trval na tejto nechutnej a fádnej tradícii. Všetko, čo sa týkalo Vianoc ho otravovalo, od krikľavých svetiel až po falošnú hudbu a nevkusné dekorácie. Nebolo to nič viac, než jeho spôsob odporu voči podpore komercie. Ach, keby len mohol zhodiť všetky tie škaredé drobnosti z útesu, potom by všetci počas sviatkov sklapli...

„Severus!“

Jeho pozornosť sa obrátila k zjaveniu, ktoré vstúpilo do miestnosti. S pochopením sa naňho usmiala a ponáhľala sa ho pozdraviť.

„Vedela som, že ťa nájdem trucovať v rohu.“

„Vieš, ako veľmi neznášam tieto akcie,“ odvetil.

„Viem, a som rada, že si napriek tomu prijal moje pozvanie,“ povedala a v očiach jej zahrali veselé ohníčky.

„Nemôžem tomu uveriť!“ zúril Ron.

„Je roztomilý ako kaktus!“ vyhlásil George rozšafne.

„Je očarujúci ako slizký had!“ zažartoval Fred.

„Má nežnú sladkosť krokodíla trpiaceho morskou chorobou!“ znechutene vyhŕkol Harry.

Sťažka si povzdychli, keď sa Hermiona naklonila a venovala mu úplne nevhodný... vášnivý...

Ako dlho môžu vydržať bez vzduchu?

Zavládlo trápne ticho.

„Napriek tomu si ho vybrala,“ ponosoval sa Ron a odkradol sa k stolu s občerstvením na silný dúšok vaječného likéru.

 

Pozn. prekl.: Táto pieseň sa objavila v americkom vianočnom filme „Grinch“ z roku 2000. Zlého Grincha, ktorý sa pokúša ukradnúť Vianoce, v ňom stvárnil populárny Jim Carrey. Pieseň ale naspieval, dnes už nebohý herec, Thurl Ravenscroft, ktorého meno však omylom vypadlo z titulkov.

Grinch je tradičná americká vianočná postavička, ktorú vytvoril Theodor Geisel v roku 1937

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: You're a Mean One Mr. Grinch Od: Minanim - 25.12. 2016
Haha :D toto bolo skvelé!

Re: You're a Mean One Mr. Grinch Od: JSark - 22.12. 2016
Som slovenský Grinch. :D

Re: You're a Mean One Mr. Grinch Od: LadyLillyPotterml - 22.12. 2016
Gorgeove oči sa rozžiarili. - nie nahodov Georgove?

Re: You're a Mean One Mr. Grinch Od: martik - 22.12. 2016
Áá můj výběr, jupí, jsem nadšená, že se tahle perlička vešla do Zlatého adventu. A už zase slintám... ale přitom se skvěle bavím. Chudáček Severus, tak byl donucený nebo jen přijal její pozvání? Náš roztomilý pichlavý kaktus a Hermiona, která mu bez ohledu na ostatní věnuje naprosto nevhodný...vášnivý.... Děkuji za slaďoučkou čokoládičku, solace.

Re: You're a Mean One Mr. Grinch Od: margareta - 22.12. 2016
Tak tohle je to pravé!! Přesně podle mého gusta!! Takové krásné nadávky! A je vidět, jak úpřimně jsou myšleny, přímo ze srdce! Protože kdyby to tak nebylo, a pánové mlčeli, okamžitě bych je podezřívala z nějaké chystané nekaloty! Takhle si ale může Severus v klidu vychutnávat svoji Hermionu a oba společně svoji vzájemnou lásku. Ach, jak moc jim to přeju! Ach, jak moc jí to závidím!!! /... zase mi tečou sliny. No nic, tak si uvařím aspoň to kafe...černé, jako jeho hábit...ach./ Moc děkuji!!!!

Re: You're a Mean One Mr Grinc Od: Jacomo - 22.12. 2016
Skleróza mě stále poráží na celé čáře :-) Ale vůbec mi to nevadí, protože jsem si s gustem vychutnala ty kreativní hlášky weasleyovského klanu. Je roztomilý jako kaktus! - A zrovna tak pichlavý. Proto ho zbožňujeme :-) Díky!

Re: You're a Mean One Mr Grinc Od: denice - 22.12. 2016
Sto bodů Nebelvíru za velmi kreativní vyjadřování! Děkuji :-)

Re: You're a Mean One Mr Grinc Od: Lupina - 22.12. 2016
Je roztomilý jako kaktus :-D Ano, takového ho máme rády :-D Děkuji, solace.

Re: You're a Mean One Mr Grinc Od: luisakralickova - 22.12. 2016
Jo, jo ty kyselé hrozny je třeba něčím rychle přebít, vaječák bude to pravé:) Díky moc za další vánoční dílek.

Re: You're a Mean One Mr Grinc Od: grepik03 - 22.12. 2016
Nadherná mini povídka a co víc, skleróza prohrává :))) Solace ještě jednou děkuji za skvělý překlad ♡

Re: You're a Mean One Mr Grinc Od: silrien - 22.12. 2016
Chudák Ron se nemůže smířit s tím, že Hermiona má ráda intelektuální výzvy. A to drahý temný, komerčně laděné Vánoce nesnášející Severus je. Připomnělo mi to, jak vánočně vyladil jejich komnaty v Post tenebras Lux. A líbí se mi urážky dvojčat a ta poslední Harryho. Děkuji

Re: You're a Mean One Mr Grinc Od: ansus - 22.12. 2016
Díky za milé zpestření "cukrářského maratonu", moc hezké. Tohle Ron jednoznačně nemohl spolknout jinak, než za pomoci něčeho silného.

Re: You're a Mean One Mr Grinc Od: gleti - 22.12. 2016
pěkně jim vypálila rybník

Prehľad článkov k tejto téme:

Мерри: ( Zlatý fond )06.01. 2017Amorci na stropě
CJK: ( Zlatý fond )01.01. 2017Pohádka o Světlu a Temnotě
Darkrivertempest: ( Zlatý fond )31.12. 2016Viscum amor
Cheryl Dyson: ( Zlatý fond )26.12. 2016Prišli ku Vám koledníci
weknwekonf: ( Zlatý fond )25.12. 2016Škrkny
Sirylu: ( Zlatý fond )24.12. 2016Vianoce sú vo vzduchu... nenadychujte sa príliš!
Gravidy: ( Zlatý fond )23.12. 2016Svokrovinky, lotrovinky a iné podslinky
Sharkeygirl: ( Zlatý fond )22.12. 2016You're a Mean One Mr. Grinch
Ramora: ( Zlatý fond )21.12. 2016Jen si tak trochu písknout
eeyore9990: ( Zlatý fond )20.12. 2016Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Cecelle: ( Zlatý fond )19.12. 2016Škola hrůz
melisande88: ( Zlatý fond )18.12. 2016Válka s kůrolezem
Musyc: ( Zlatý fond )17.12. 2016Tady a teď
Muggles: ( Zlatý fond )16.12. 2016Jenom jednoduchá desková hra
Olivia Lupin: ( Zlatý fond )15.12. 2016Krásně svázané Vánoce
Mother of Tears: ( Zlatý fond )14.12. 2016Triumf logiky
opalish: ( Zlatý fond )13.12. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
AWickedMemory: ( Zlatý fond )12.12. 2016Pohádky jsou pro mudly
MiHnn: ( Zlatý fond )11.12. 2016Rumour Has It
greenschist: ( Zlatý fond )10.12. 2016Náležitě vyjádřená vděčnost
MyTeenageDream: ( Zlatý fond )09.12. 201612 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Ostatní autori: ( Zlatý fond )08.12. 2016A Silent Night
Scattered Logic: ( Zlatý fond )07.12. 2016Daň z tupých hláv
Fidelia: ( Zlatý fond )06.12. 2016Všetko je v poriadku, pani markíza...
Jenwryn: ( Zlatý fond )05.12. 2016Rodinný recept Princeů
Artemis Day: ( Zlatý fond )04.12. 2016Lustr
sunnyjune46: ( Zlatý fond )03.12. 2016Fotku, jinak nevěřím
Della D.: ( Zlatý fond )02.12. 2016Čokoláda
( Zlatý fond )01.12. 2016Každý Snupin, který byl kdy napsán