Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2016 Advent

Vánoční dárek - 3/4

2016 Advent
Vložené: Lupina - 23.12. 2016 Téma: 2016 Advent
Jacomo nám napísal:

 

23. december 2016

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Vánoční dárek 

The Christmas Gift 

Originál: https://www.fanfiction.net/s/504897/3/The-Christmas-Gift

Autor:  Severitus        Překlad: Jacomo      Beta: Calwen 

Harry P., Severus S.

3 / 4

 

 

3. kapitola – část I.

 

Severus Snape nesnášel Vánoce. Nesnášel, jak se lidé smějí a zpívají, nesnášel nazdobené stromky a tu červenou a zelenou všude kolem, nesnášel vůni pečení vánočního cukroví a především nesnášel, jak byli všichni tak zatraceně veselí. Ať se na hradě hnul kamkoliv, neustále na jeho smysly útočily svátky. Každá místnost, chodba a schodiště byly maximálně vyzdobeny, nikde nezůstal kousek prázdného místa. Severus ale pohrozil smrtí komukoliv nebo čemukoliv, kdo nebo co by se opovážili vyzdobit mu komnaty nebo kabinet, a tak tyto zůstaly nedotčeny. Zachoval by se stejně ohledně svého oblečení na sváteční hostinu, ale Albus byl v tomto ohledu neústupný (přilepil Severusovi klobouk na hlavu kouzlem), a tak to s ním takhle dopadlo.

 

Co nejúporněji ignoroval koledy, které hlasitě zněly z nedaleké komnaty, a pokračoval ve své cestě do sklepení. Tam by si mohl jen tak sednout, odpočívat a listovat knihami, které si chtěl momentálně přečíst. Zoufale doufal, že na chodbách nikdo nebude, protože dokonce i lidé, kteří před ním obvykle ve strachu prchali, ho v tuto část roku nejistě zdravili ´Veselé Vánoce´. Než je zahnal na útěk ještě zhnusenějším pohledem než jindy.

 

“Zdravím, Severusi!” zvolal za ním veselý hlas. Prudce se zastavil a podrážděně zasténal. Musela to být ona, že ano? Ze všech lidí, na které mohl narazit na chodbách, to musí být někdo, kdo má zrovna tolik vánoční nálady jako Brumbál… Minerva McGonagallová.

 

“Dobrej, Minervo,” odsekl a otočil se k ní. Vynořila se z komnaty, ve které stále hlasitě duněly koledy.

 

“Nechceš se k nám připojit, Severusi? Máme tu takový mezikolejní vánoční večírek,” navrhla mu a zářivě se na něj usmála zpod zelené santovské čepice, kterou měla nasazenou na hlavě. Zvedla ruku, narovnala si brýle a zcela bezostyšně ignorovala jeho zřetelně naštvaný výraz. Nebo byla prostě příliš mimo, než aby ho vůbec zaznamenala.

 

“Ne, děkuji, Minervo… raději ne,” odmítl a začal se obracet k odchodu.

 

“Ale no tak, Severusi! Nikdy se nezapojíš do oslav. Nemáš vůbec žádnou vánoční náladu?” zeptala se, zapřela si ruce v bok a tvrdohlavě se na něj zahleděla.

 

“Pcha. Takový humbuk,” odpověděl ledově. Zakroutila hlavou, ale ústa se jí stočila do rozpustilého úsměvu. Snape přimhouřil oči a úkosem se na ni zadíval.

 

“Co kujete, Minervo? Mohu vás ujistit, že neexistuje žádný způsob, jak mě přimět, abych na ten večírek šel,” prohlásil s nádechem hněvu v hlase. Krátce se zasmála a začala se otáčet zpátky ke dveřím.

 

“Ale to já vím, Severusi,” odpověděla, stále se širokým úsměvem.

 

“Tak proč se proboha smějete, jako kdybyste věděla něco, co já ne?” zavrčel a založil si ruce na hrudi.

 

“To zjistíš,” řekla a dodala, “veselé Vánoce, pane Scroogi.” Poté se vrátila na večírek. Snape zavrčel, otočil se a vydal se propátrat zbytek chodby. Měl vědět, že to někdo zkusí… každý rok si stěžovali na jeho neúčast a každý rok je poslal k šípku. Bylo jen otázkou času, kdy se k tomu postaví mnohem urputněji. V blízké budoucnosti ho určitě čeká nějaký druh žertu nebo pokusu o šíření vánoční ´veselosti´, takže jediné, v co mohl doufat, že to nebude příliš bláznivé.

 

* * *

 

Všechno dopadlo skvěle. Vánoční hostina nastala a proběhla bez incidentu a Harry byl schopen vyklouznout o něco dřív, aniž by způsobil rozruch. Propašovat dárek do Snapeových komnat bylo mnohem snazší, než očekával; nesměl zapomenout poděkovat McGonagallové, že Snapea zdržela, aby mu k tomu poskytla šanci. Taky jí dal dárek, jako poděkování za pomoc. Nebylo to nic extra, jen krabička se sbírkou ochucených čajů, o kterých si myslel, že by se jí mohly zamlouvat. Díky ní a svému věrnému neviditelnému plášti bylo mise vánoční nálady dosaženo, aniž by došlo k sebemenšímu zádrhelu. Přesto ho to vedlo k úvaze, jestli to neznamená, že potíže přijdou později. Opravdu nedokázal předvídat, jaká bude Snapeova reakce na dárek, protože tu byla pravděpodobná možnost, že ho to ani trochu nepotěší, dokonce i kdyby se mu ten dárek líbil. Ale teď když byl podepsán, zabalen a doručen, mohl Harry povolit uzdu svému strachu. Když o tom tak přemýšlel, Snape ho nejspíš zabije.

 

Posadil se na okraj postele s neviditelným pláštěm stále mu volně visícím z jednoho ramene. Pořád ještě musel doručit několik dárků, dřevěného vyřezávaného draka pro Hagrida a velkou krabici citronových bonbonů pro Brumbála. Kromě toho si ale nebyl jistý, co provést se zbytkem Štědrého večera. Všichni ostatní z jeho koleje odjeli na prázdniny domů a Harry se cítil poněkud osaměle. Rád by navštívil Hagrida, ale ten byl na mezikolejním večírku, který stále ještě probíhal v učebně přeměňování. Že by si dal trochu horké čokolády? Usoudil, že to zní jako docela fajn nápad. Zmenšil dárky, a pak zamířil do Velké síně, kde nyní plápolal velikánský krb a u něj stálo několik křesel, s tím, že si vypije velký hrnek kakaa u ohně. Bylo to osamělé, ale pořád to vypadalo jako příjemné zakončení Štědrého dne. Než se ho Snape posléze rozhodne zavraždit.

 

* * *

 

Snapeův poněkud rázný návrat do jeho komnat způsobil rozbití minimálně jedné nádoby na lektvary. Vloni na Štědrý večer přišel o celou várku Vlkodlačího lektvaru, když se po zabouchnutí dveří roztříštily láhve, ve kterých ho měl uskladněný, a tak byl letos přece jen o něco opatrnější. V tuto chvíli střepy z láhve (naštěstí prázdné) ale ignoroval a mrskl svrchním hábitem přes opěradlo blízkého křesla. Jedno rychlé rozhlédnutí po místnosti mu ukázalo, že se naštěstí nikdo nepokusil to tu během jeho nepřítomnosti vyzdobit. Ze zvyku mávl hůlku směrem ke krbu, podpálil připravené dřevo a magicky upravil plamen na správnou sílu. Poté popošel ke knihovně poblíž dveří do ložnice a zlehka přejel prstem po mnoha léty opotřebovaných titulech. Ale než našel konkrétní svazek, který hledal, zahlédl koutkem oka něco, co ho přimělo zatuhnout v pohybu. Vánoční barvy. Něco červeného a zeleného téměř schovaného v rohu jeho postele. V mžiku pozvedl ruku zaťatou v pěst a rty zkřivil do ošklivého zavrčení. Někdo byl v jeho komnatách, pokoušel se mu navodit vánoční náladu. Jistě. Až zjistí, kdo to spáchal… no, onen dotyčný může jen doufat, že ho nenajde.

 

Pomalu vešel do místnosti a přiblížil se k okraji postele s veškerou opatrností lovce sledujícího divokou kořist. Mohl by to být žert, pomyslel si, opatrně obešel postel a podezřívavě se na onen předmět zadíval. To, co viděl, jen posílilo jeho předpoklad; šlo o velkou krabici zabalenou v zeleném papíru s jásavě rudou mašlí navrchu. Vizitku nebylo nikde vidět, ale Severus si byl jistý, že to je schválně. Vždyť kdo by byl tak hloupý, aby mu dal ´dar´ se svým podpisem? Tahle hloupý nebyl nikdo.

 

Obešel krabici a studoval ji ze všech úhlů. Z vnějšku se zdálo všechno normální, žádné tajné nitky nebo západky. Nevydávala žádné záhadné vůně či zvuky a nevycítil v její blízkosti žádná kouzla… ale určitě tam něco bylo… Domníval se, že už zbývá jen jeden způsob, jak to zjistil: musel tu krabici otevřít. Temně zavrčel nad tou nepříjemností, že je nucen ztrácet čas s něčí pitomou představou o vtipu, poklekl u postele a zasunul špičku hůlky pod víko. Pomalu ho nadzvedl a napůl očekával, že bude následovat výbuch konfet nebo hřmot nějaké koledy. Nic se nestalo. Víko teď leželo na podlaze a na první pohled byla krabice zcela prázdná. Takže… tohle byla něčí představa krutého žertíku. Koneckonců už nedostal dárek… víc než dvacet let? V krku mu zabublalo zavrčení. Shýbl se, aby zvedl krabici a odnesl ji do odpadkového koše, ale v tom něco zaslechl, něco jako tiché šustění látky. Zastavil se a jednou rukou k sobě krabici trochu naklonil. Naklonil ji jen opravdu malinko, načež zachytil rychlý záblesk něčeho tmavého, ale než stačil pochopit, co se děje, krabice se převrhla a něco z ní vystřelilo jako černý blesk a zasáhlo ho to přesně do žaludku. Další věcí, kterou si uvědomil, bylo, že leží na zádech na zemi s čímsi teplým sedícím a chvějícím se mu přímo uprostřed hrudi. Pomalu zvedl hlavu ze země, otevřel oči a vzápětí vyjekl překvapením.

 

Byla to kočka. Malá, hubená černá kočka s obrovskýma modrýma očima, dvěma bílými pacičkami a velikánskou červenou mašlí uvázanou nakřivo kolem krku. A právě ho očichávala, svůj mokrý čumáček jen pár centimetrů od jeho nosu, a po celou dobu zkoumání neustále předla.

 

“Co to…?” zamumlal Severus a okamžitě vyskočil na nohy, což u kotěte vyvolalo rozzlobené zamňoukání, protože skončilo na studené podlaze. Posadilo se, s očekáváním se na něj zahledělo a malinko švihlo ocáskem. Byl to vtip? Nebo něčí skutečná představa o vánočním dárku? Kotě. Z nějakého důvodu dal někdo jemu, temnému, děsivému, ošklivému a protivnému mistru lektvarů KOTĚ. No, ať už ten nápad vyšel od kohokoliv, určitě mu to nevyšlo, protože rozhodně teď neměl větší vánoční náladu než předtím a rozhodně se nechystal nechat ničit školu zacuchanou koulí chlupů, kterou měl najednou na noze; koulí, která na něj stále bezostyšně civěla. Severus přidřepl a popadl kotě pevně za zátylek; když vstal, zvedl ho do úrovně svých očí.

 

“Otázkou ovšem zůstává, co s tebou mám dělat? Asi vrátit zpátky do zverimexu…” řekl. Kotě hlasitě zavrčelo. “Cože? Ty jsi čekalo, že si tě nechám? Tak to mě mrzí, že tě zklamu,” zabručel. Kotě ho probodlo vlastní verzí zuřivého pohledu a rozzlobeně švihlo ocáskem. Severusovi zabublalo v krku další hluboké zavrčení a byl jen krůček od toho odhodit kotě na postel a odkráčet ulovit onoho zločince, když tu si všiml čehosi dalšího, co mělo kotě uvázané na krku. Malý srolovaný kousek pergamenu byl zasunutý pod mašlí poblíž uzlu, téměř schovaný pod zářivou látkou. Severus se posadil na postel, položil si kotě do klína a začal pergamen vytahovat. Zvířátko se okamžitě stočilo do klubíčka a začalo znovu příst. Snape ho ignoroval a rozvinul svitek. Stálo tam:

 

Profesore Snape,

někdo mi řekl, že jste kdysi měl černou kočku, tak jsem tuhle objevil ve zverimexu a řekl jsem si, že by se vám mohla líbit. Veselé Vánoce, pane profesore.

H. Potter

 

Přečetl ten pergamen dvakrát, než ho odložil stranou a znovu se podíval na kočku. Podruhé ji zvedl za kůži na zátylku a bedlivě si ji prohlížel. Jevila se jako normální kočka v každém smyslu toho slova až na to, že jako většina magických zvířat byla výrazně chytřejší než její u mudlů žijící příbuzní. Ale proč proboha mu Potter dal kočku? Určitě tam něco bylo - něco, co časem aktivuje kouzlo, nebo postranní úmysly. Možná to byl jen způsob toho spratka, jak proplout hodinami lektvarů- Ne, to bylo směšné. Ačkoliv toho kluka nenáviděl, musel uznat, že není až tak hloupý, a kdyby k němu necítil nenávist, Potter by si nejspíš na lektvarech vedl celkem obstojně. Což vyvolalo ještě další otázku… kdo mu pověděl o Desero1)? Ta kočka zmizela, když v Bradavicích studoval, neexistoval způsob, jak by Potter mohl vědět-

 

“Minerva…” zavrčel. Vzhledem k tomu, jak se chovala, vůbec nepochyboval, že to byla ona. McGonagallová a Potter se proti němu očividně spikli - jako nějaký obdarovávací tandem, určený k tomu, aby ho přivedl k šílenství. Kotě zamňoukalo a vytrhlo tak Snapea z chmurných myšlenek. Podíval se na něj. Viselo mu bezvládně v ruce a ta jeho mašle byla tak obrovská, až na tom hubeném stvoření vypadala naprosto směšně. Svým způsobem se strašně moc podobalo Desero - oba byli hubení, měli dlouhé nohy a ne úplně černou barvu. Desero se narodila s bílou skvrnou na hrudi a jednou bílou tlapkou a na rozdíl od tohoto kotěte měla zelené oči. Severus se otočil a složil stvoření na postel, kde se mírně zakymácelo, ale okamžitě se usadilo po jeho boku a s očekáváním se na něj zahledělo. Když Severus neprojevil žádný zájem, vzdalo to, zapřelo se o jeho nohu, se zívnutím se protáhlo a nakonec zavřelo oči. Snape zaúpěl a prohrábl si rukou vlasy. Teď, když to zvíře přirovnal k Desero, bylo těžké ho nenávidět. Když se ztratila, byl velmi rozrušený a taky velmi rozzlobený. Dodnes se domníval, že Lupin tu kočku při jedné ze svých úplňkových výprav sežral a příhodně se o tom zapomněl zmínit. Svou zásluhu na tomto předpokladu měl také fakt, že při vlkodlakově pobytu v Bradavicích značně narostl počet zmizení domácích mazlíčků.

 

“Ale co to má společného s Potterem?” připomněl si při opětovném pohledu na kotě. Jestli to bylo míněno jako nějaký druh hnusného, pokrouceného vtipu, pak se postará, aby ten spratek už nikdy nespatřil denní světlo. Ale jestli ne - inu, pak nepochyboval, že by Brumbál požadoval jeho hlavu, kdyby toho kluka potrestal za vánoční dárek, tak očividný akt ´dobré vůle´. S poraženeckým povzdechem natáhl ruku, pohladil kotě a podrbal ho za uchem. Okamžitě začalo znovu příst a pozorovat ho zpod přimhouřených víček.

 

“Tak dobře, ty neodbytné zvíře. Vyhrálo jsi. Můžeš tu zůstat, aspoň zatím. Ale jestli rozbiješ jedinou láhev, nebo poškrábeš jediný kus nábytku… letíš ze dveří. Je to jasné?” prohlásil přísně. Kotě zvedlo hlavu a v odpověď šťastně zamňoukalo.

 

“Výtečně. V tom případě ti musím dát jméno, že? Pojďme na to…” nadechl se a opřel se zády o sloupek postele. “Už vím… budu ti říkat Caedus2), což latinsky znamená to, co provedu Potterovi, jestli tě myslel jako vtip.”

 

Kotě odpovědělo ještě hlasitějším předením.

 

* * *

 

Vysvětlivky:

1)    Desero (z lat.) = opouštět

2)    Caedus: caede (z lat.) = tlouct, bít, porazit; caedes = pobití, porážka, vražda

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: Zakuro - 05.11. 2022
Věděla jsem to! Ha, skvělý dárek, chci ho taky! Děkuji za kapitolu

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: JSark - 23.12. 2016
Ha, čakala som buď šach, alebo mačku. Mačka očividne vyhrala.

Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: sigurd - 23.12. 2016
Ja som potešená, že je mačiatko tým Harryho darčekom pre Severusa ale to meno?! Vražda? Pre malé, prítulné mačiatko? Si zabil, profesor Snape.

Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: Lupina - 23.12. 2016
Doufala jsem v kotě :-) Jo, Severus se s ním bude mít líp. A kotě se Severusem :-) Teď už v Bradavicích není vlkodlak, tak snad nebude sežráno :-D Děkuji za další kousek.

Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: martik - 23.12. 2016
Tak nakonec koťátko, jéé :-) Jen docela zvláštní výběr jmen. Až mě to trošku rozesmutnilo, jako by už od prvního kotěte předem čekal, že od něj uteče. Děkuji a těším se na pokračování.

Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: doda357 - 23.12. 2016
Ja som to uhádla :D Dávam Harrymu body za výber, lebo milujem domáce zvieratká :-) A som zvedavá, čo sa stane ďalej :-) Ďakujem pekne za ďalší úžasný kúsok ♥

Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: margareta - 23.12. 2016
No, vzali ten vzájemný seznamovací rituál sice trochu hákem, ale když pak kotě přešlo na své vrozené zbraně, upřená očka, utišující předení a heboučkou tulivost, mělo myslím vystaráno. Bude z něj stvoření hojně peskované, hojně hlazené, dobře krmené a absolutně neomezované. A jakmile zbytek osazenstva hradu zjistí, komu dělá parťáka, taky všeobecně respektované!! Mám ráda zvířata a tak jsem šťastná s ním. Teď jenom jak dopadne dárce!!! Děkuji za krásné čtení a moc se těším na rozuzlení!

Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: denice - 23.12. 2016
Jsem ráda, že je to kotě! Šachy by se Severusovi třeba zalíbily (rozhodně není třeba je pravidelně krmit), ale s kým by je hrál? Kotětem se může zabývat zcela v soukromí. Jsem zvědavá, jak dopadne první setkání s Harrym. Pravděpodobně ho neprokleje, ale i tak zůstává několik zajímavých možností :-) Děkuji!
Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: Jacomo - 23.12. 2016
Ano, máme tu Severuse s Caedusem. V mé odpovědi u první části vypadlo zákeřné písmenko "e", ale počítám, že sis tipla, že jde o jméno budoucího Severusova mazlíčka :-) Ano, možností příštího vývoje je spousta - a zvítězí ta nejnepravděpodobnější. Těš se. Díky, denice!

Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: Gift - 23.12. 2016
Ano, ano! Bala jsem se, ze se Harry prece jen rozhodne pro sachy a ne pro kote, ale chlapec nezklamal. :-) Diky!
Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: Jacomo - 23.12. 2016
Já tipovala šachy. Ale kotě je lepší, je tu víc možností :-) Však uvidíš. Díky, Gift!

Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: silrien - 23.12. 2016
Takže kotě zvítězilo (jako dar u Harryho i možnost zůstat u Severuse). Trochu jsem se bála, aby Harry podle Minerviných instrukcí nevymyslel něco svého. Teď už jen, jak se Severus vypořádá s Harrym. Děkuji
Re: Vánoční dárek - 3/4 Od: Jacomo - 23.12. 2016
Ano, Caedus zvítězil na celé čáře :-) I když mě tím výběrem Harry překvapil, já tipovala šachy a jejich následné společné hraní. Ale ono to bude jinak :-) Díky, silrien!

Prehľad článkov k tejto téme:

gothikmaus: ( Elza )06.01. 2017Jak se rodí náklonnost
LilyIsAwesomerThanYo: ( martik )01.01. 2017Jizvy
Valentia: ( Violeta )31.12. 2016Prozření
Letraherida: ( arabeska )26.12. 2016Dopis od malého Toma
Caliadne: ( arabeska )25.12. 2016Nature morte
Severitus: ( Jacomo )24.12. 2016Vánoční dárek - 4/4
Severitus: ( Jacomo )23.12. 2016Vánoční dárek - 3/4
Severitus: ( Jacomo )22.12. 2016Vánoční dárek - 2/4
Severitus: ( Jacomo )21.12. 2016Vánoční dárek - 1/4
dragoon811: ( martik )20.12. 2016Dva seznamy
DarkPhoenixAscending: ( holloway )19.12. 2016Problémy se jmelím
Camille-Miko: ( arabeska )18.12. 2016Ach, ach, ACH!
JenniGellerBing: ( arabeska )17.12. 2016Jmelí
CUtopia: ( Gama )16.12. 2016Vzrušení
CUtopia: ( Gama )15.12. 2016Neposlušný nebo hodný
CUtopia: ( Gama )14.12. 2016Zemřít pro čokoládu
CUtopia: ( Gama )13.12. 2016Co všechno chce Voldík na Vánoce
CUtopia: ( Gama )12.12. 2016Vánoční euforie
koorimechick: ( Elza )11.12. 2016Starci
Anna Strife0211: ( arabeska )10.12. 2016Čas Vánoc
ulka_black_potter: ( Soraki )09.12. 2016Bohyně
ThePlainWhite: ( arabeska )08.12. 2016Cukroušku
gothikmaus: ( Elza )07.12. 2016Hotová pohádka
Iroko: ( arabeska )06.12. 2016Zelená je barva Vánoc
birdsofshore: ( holloway a LadyF )05.12. 2016Dvanáct dní Draca
omfg it‘s sophie: ( arabeska )04.12. 2016Voldemortovy Vánoce
ClarionRomance24: ( Sevik99 )03.12. 2016Já vám ukážu neloajálnost!
Ostatní autori: ( Gama )02.12. 2016Perspektiva
silverbirch: ( arabeska )01.12. 2016Pár přání