Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2016 Bonus Advent

Amorci na stropě

2016 Bonus Advent
Vložené: Lupina - 06.01. 2017 Téma: 2016 Bonus Advent
Zlatý fond nám napísal:

 

6. január 2017

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 Amorci na stropě

Autor: Мерри¸ 

Název: Купидоны на потолке

 

originál: http://www.snapetales.com/index.php?fic_id=767 

překlad: tiberia 

souhlas autora: ano 

postavy: Severus, Harry 

slash: fakt nee 

shrnutí: vám se nezdá, pane profesore, že po tom, co jsme se probudili v jedné posteli, už mi můžete říkat Harry?    

 

Harry ležel na zádech, ruce založené za hlavou a už dobrou hodinu zíral na amorky na stropě. Amorci byli baculatí, růžoví, honili se za růžovými motýly a dupali po růžových kytkách. Povzdechl si a podíval se na stěnu. Světlounce béžová s růžovými girlandami.

„Nenávidím Albuse,“ pronesl nahlas.

Z druhé strany obrovské manželské postele se ozvalo přitlumené zavrčení.

„A to zkurvený štěbetání!“ Harry s nenávistí pohlédl k oknu, kde od samého úsvitu neúnavně trylkovali ptáci. Bylo přesně půl šesté ráno, když ho probudili.

„Zmlkněte, Pottere.“

„Nezdá se vám, profesore, že když už jsme se probudili v jedné posteli, mohl byste mi říkat Harry?“

„Mně se zdá, že jestli mě nenecháte dospat, urazím vám hlavu.“

„Potom budete muset přečíst dvě přednášky místo jedné,“ odfrknul si Harry, „bez hlavy se přednáší dost nepohodlně.“

Snape zasténal a přikryl si hlavu polštářem.

„Jestli se nemůžete dočkat, vypadněte  ven a čiřikejte si tam s vrabci,“ zamumlal Snape, „ale máme ještě hodinu času a já se hodlám vyspat jako člověk.“

Harry pocítil drobné výčitky svědomí a přece jen zmlknul. Neměl absolutně co dělat. Dopolední blok Pařížské konference alchymistů začínal v devět hodin ráno, snídaně se podávala až od osmi a text přednášky měl připravený už dávno a dokonce ho uměl nazpaměť. Po krátké úvaze se Harry rozhodl, že se vykoupe, když už tady tu možnost měl.

Tiše vstal, po špičkách přešel do koupelny (růžové obklady, růžové závěsy a nevyhnutelné šarlatové růžičky na skříňkách, pohárcích i ručnících), roztočil kohoutky a s potěšením vlezl do horké vody. Na strop se snažil nedívat. Amorci se mu neuvěřitelně zprotivili.

   ******

Bradavický profesor Severus Snape (mistr lektvarů) a Harry James Potter (mistr kouzelných formulí a učitel obrany proti černé magii) navštívili francouzské hlavní město, aby přednesli dvě práce na pravidelné jarní Pařížské konferenci alchymistů. Snape přednášel o svém nejnovějším (a podle Harryho nudně popsaném, i když jinak zajímavém) výzkumu o vlivu, který mají na lidský mozek mudlovské psychotropní látky v kombinaci s určitými druhy kouzel. Harry sám experimentoval s kombinací ochranných lektvarů a magických štítů – v poslední době se stalo módou kombinovat různé oblasti magické vědy.

Do Paříže se přemístili navečer a bez incidentů se dostali do požadovaného hotelu. Problémy nastaly až tam. Pokoj jim rezervoval Albus. Postavení a pravomoci ředitele jedné z nejlepších kouzelnických škol na světě velice usnadnily nelehký úkol – najít v Paříži ubytování během velikonočních svátků.

Když podřimující úředník na recepci vyslechl jména nově příchozích, znuděně pohlédl do rezervační knihy... a v údivu na ně vytřeštil oči. Harry bojoval s nutkáním dotknout se jizvy a zkontolovat maskovací kouzlo. Snape se výhružně zamračil. Úředník se zachvěl, sáhl do šuplíku a potom z nějakého důvodu roztáhl obličej do idiotského úsměvu, podal jim klíč od pokoje a velmi sladkým hlasem jim popřál příjemný pobyt.

Snape se na něj poněkud podrážděně podíval, popadl klíč a začal rychle stoupat po schodech. Harry ho mlčky následoval a přemýšlel, proč se nemůže ubránit pocitu, že je něco špatně.

Snape otevřel dveře, vešel dovnitř a zastavil tak prudce, že Harry neměl čas zabrzdil a vrazil mu nosem do zad. Snape zaklel.

„Co se děje, profesore?“

„Pokochejte se sám, Pottere,“ řekl Snape kysele, ustoupil stranou a odkryl Harrymu výhled.

Harry poslechl... a spadla mu brada. Pokoj byl růžový. VELMI růžový. Veškeré volné místo bylo zaplněno růžičkami, amorky, krajkovými polštářky a jinými nesmysly, většinou s volánky. Ale horší bylo, že aparmán byl pouze jednopokojový. I když evidentně určený pro dva, protože většinu místa zabírala manželská postel fantastických rozměrů.

„Teda..,“ řekl Harry skleslým hlasem, když přišel k sobě. „Teda Albusi...“

„Přesně tak,“ pochmurně odpověděl Snape.

„Co budeme dělat? Zkusíme se obrátit na vedení hotelu?“

„Myslím, že je to zbytečné,“ pokrčil Snape rameny. Jestli Albus usoudil, že je to dobrý vtip, tak neseženeme ubytování v celé Paříži ani kdybychom se postavili na hlavu.“

„Co jsme mu vlastně udělali?“ smutně se zeptal Harry a ujišťoval se, že se v nístnosti skutečně neskrývá žádný gauč nebo něco podobného, na čem by přenocoval, kromě toho odporného dvoumístného monstra.

Snape mlčel. Harry se otočil a viděl, že se mistr lektvarů vyhýbá jeho pohledu.

„Profesore,“ zeptal se Harry s podezřením, „co jste mu udělal?“

„Namáhejte mozek, Pottere,“ vyštěkl Snape a poněkud ožil. Možnost pohádat se mu poněkud zvedla náladu. „Jste neobyčejně nedovtipný.“

Harry se snažil vzpomenout, co se stalo v Bradavicích v posledních dvou nebo třech měsících. Jaro bylo překvapivě klidné, studenti si příliš nedovolovali (mnohem méně v porovnání s Harryho spolužáky), profesoři se taky drželi v mezích slušnosti, dokonce i Protiva byl pozoruhodně krotký. Jenom....

„Valentýn!“ zalapal Harry po dechu a vzpomněl si, jak Brumbál chodil celý den s jasně růžovými vlasy i vousy. První dvě nebo tři hodiny se smál, ale k večeru ho humor viditelně opouštěl.

„To byla vaše práce?“

Snape se usmál.

„Vždycky mi bylo jasné, že Albus nedokáže odolat krabici s citrónovým dropsem... i když byla odeslaná s anonymní školní valentýnkou.“

Harry si nemohl pomoct a vyprsknul smíchy.

„Díky! Teď konečně vím, komu vděčím za svou vynikající náladu během těch děsivých svátků,“ řekl Harry s komickým náznakem poklony.

Snape se samolibě ušklíbnul a pak se zamračil.

„Obávám se, že se budeme muset podělit o tohle... ehm... lože,“ řekl a znechuceně se podíval směrem k posteli. „Já na podlaze spát nehodlám, ale kdybyste mi náhodou chtěl prokázat laskavost....“

„Na to zapomeňte,“ prohlásil Harry bez okolků a svalil se na „svou“ polovinu postele. „Stejně za tohle všechno můžete vy.“

Snape odfrknul, ale neodporoval.

„Budiž, Pottere, ale jestli budete chrápat...“

   *******

Ve čtvrt na osm Harry vylezl z koupelny, víceméně smířený se životem. Snape už byl vzhůru a studoval doručenou ranní poštu.

„A já už jsem doufal, že jste se utopil,“ řekl skoro přátelsky. „Škoda, přeškoda. Tohle si vezměte,“ řekl a podával mu jednu z obálek. „Je to od paní Potterové.“

„Děkuji,“ řekl Harry. „A co píše paní Snapeová?“

„To není vaše starost,“ řekl Snape a zavřel se v koupelně. „A neopovažujte se strkat nos do mé pošty,“ křičel přes zavřené dveře.

„Tohle zabolelo,“ zašklebil se Harry. „Však mi to Hermiona napíše sama.“

Už dávno nechoval vůči Snapeovi žádné nepřátelské pocity, ale někdy ho lektvaristovy poznámky dráždily, zejména když se kousavě vyjadřoval o Harryho mládí nebo naznačoval dávné chyby a prohřešky. Incident s myslánkou mu už Snape dávno odpustil, stejně jako mnoho dalších, ale nikdy si nenechal ujít příležitost se o nich zmínit. Čistě z principu.

Harry se oblékl, lehl si na peřinu a začal číst dopis od Ginny. Jako obvykle: miluju tě, líbám, stýská se mi, pozdravy od dětí, nemůžu se dočkat.... Usmál se. Víc než čehokoliv jiného na světě si cenil pohody a stálosti. Dobrodružství si užil v mládí tolik, že by vystačilo na tři životy. Nebo možná na čtyři. Do třicítky toho dosáhl hodně: získal titul mistra, oženil se, měl děti a (ó světe div se) už pět let učil v Bradavicích obranu proti černé magii. A jeho největším přáním bylo, aby to tak i zůstalo.

„Jdete na snídani, nebo vám bude stačit snění?“ zeptal se Snape posměšně. Ukázalo se, že už je nejen venku z koupelny, ale taky kompletně oblečený. „Já každopádně jdu. Poslouchat vaše blábolení na prázdný žaludek....“

Harry odfrknul a vydali se do hotelové restaurace. Snape mlčky konzumoval typicky anglickou snídani a nad vším francouzským ohrnoval nos (předchozí ráno vyděsil všechny zaměstnance, když  kategoricky odmítnul pozřít to „kontinentální svinstvo“), kdežto Harry si s potěšením pochutnával na čokoládových  croissantech a pil kávu s mlékem. Ať už to bylo kvůli jeho těžkému dětství nebo čemukoliv jinému, ale Harry vášnivě miloval sladké.

„A proč vlastně,“ zeptal se po chvíli, „mi nechcete říkat jménem?“

„Proč bych to dělal?“ Snape pozvedl obočí, „dvacet let jsem si dokonale vystačil s příjmením.“

„No právě. Myslím, že už se známe dost dobře...“

„...což na věci absolutně nic nemění.“

„Pořád ve mně vidíte malého kluka...“ zamumlal Harry.

Snape se ušklíbl. „V poslední době jste neuvěřitelně důvtipný, Pottere.“

Harry cítil, jak se v něm vzmáhá zlost a snažil se uklidnit. Snape se ho očividně pokoušel vytočit a Harry neměl v úmyslu se nechat. Vtom ho napadla zábavná myšlenka.

„Co myslíte,“ řekl se sladkým úsměvem, „že řekne britská veřejnost, až se dozví, jak jsme strávili čas v Paříži?“

„Co jste... „ chtěl se zeptat Snape a pak se zarazil. „Na co narážíte, Pottere?“

„Tišeji, profesore, přitahujete pozornost,“ řekl Harry. „Jen jsem si vzpomněl, jaký dojem jsme udělali na úředníka na recepci. Dokážete si představit, co by teprve řekla slečna Holoubková?“

„Pottere,“ výhružně zasyčel mistr lektvarů, „nezapomeňte, že jsme na stejné lodi.“

„Vůbec ne,“ opáčil Harry, sám se sebou nanejvýš spokojený. „Já jsem už dávno zvyklý na novinové drby nejhoršího druhu. A Ginny takovým nesmyslům nikdy neuvěří, stejně jako Hermiona, samozřejmě. Ale skandálek by to byl náramný...“

„Tak dobře,“ vzdal se Snape. „Nikdy bych nevěřil, že to proti mně použijete. Co ode mě chcete?“

„Mám pro vás návrh,“ usmál se Harry, „večer, když konečně skončí náš pobyt v tom zlém růžovém snu, se přemístíme na Příčnou ulici, najdeme nějakou pěknou anglickou hospůdku, připijeme si na přátelství a potykáme si. Už nikdy žádná příjmení.“

„Nebelvír,“ obrátil oči v sloup Snape a uklidnil se. „Zahodil jste tak skvělou příležitost kvůli sentimentální hlouposti? Myslel jsem...“

„Ano?“ řekl Harry. „Pak vás beru za slovo. Ginny mi právě napsala... vypadá to, že se naše rodina rozroste...“

„Cože?“ skoro zaúpěl Snape, „počtvrté? Vy mě dostanete do hrobu! Za deset let budou v Bradavicích studovat jenom Weasleyovi a Potterovi.“

Harry se mírně začervenal.

„Co si myslíte o myšlence stát se kmotrem?“

„Dítěte nejslavnějšího nebelvírského páru? Zmijozelům se zasukují jazyky, jak budou pomlouvat.“ Snape si odkašlal. „Dobře. Berte to, že souhlasím.“

Podíval se na hodinky a vstal.

„A teď si schovejte svoje dětské pokusy o vydírání, Pottere, je načase abychom...“

„Harry.“

„Co?“

„Harry, ne Pottere!“

„Mýlíte se, pane Pottere,“ řekl Snape škodolibě. „Ještě není večer a na přátelství jsme si pořád ještě nepřipili. A mimochodem, musíme vymyslet, jak se pomstít Albusovi...“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Amorci na stropě (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 23.02. 2024
|
Ty růžové vousy snad nebyly tak strašné, aby i nevinný Harry musel trpět v líbánkovém růžovém apartmá. Albus nevědomky šťouchl do vosího hnízda, spojené síly Potter-Snape budí děs i v Hadím ksichtovi. Ta poslední věta je předzvěst apokalypsy...

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Amorci na stropě Od: Aeidaill - 14.03. 2017
Tahle povídka mě naprosto dostala. :) Od růžového pokoje plného amorků, až po vydírajícího Harryho. A to jsem se na začátku lekla sdíleného lože H+S.

Re: Amorci na stropě Od: Zuzana - 13.02. 2017
To je skvelé:D chvíľu som si myslela, že to bude slash :D Chudák Severus, nečudujem sa, že sa trasie od strachu z invázie Weasleiovcov:D

Re: Amorci na stropě Od: Ganlum - 10.01. 2017
:-D Taky bych brala večer v anglické hospůdce s ním... Růžové růžičky, kachličky....zuby mě zabolely a vzpomněla jsem si na Dolores...brrr.... Hezký kousek, děkuji!

Re: Amorci na stropě Od: martik - 07.01. 2017
Dokonalá, vtipná tečka na závěr. Být Brumbálem, třepu se strachy, co na mě Harry se Severusem nachystají. Škoda, že není pokračování. Zlatý advent byl perfektní nápad. Díky dámy ♥

Re: Amorci na stropě Od: Neprihlásený - 07.01. 2017
To bylo mile normální, díky.

Re: Amorci na stropě Od: LadyLillyPotterml - 07.01. 2017
ružovy Dumbledore :) Hihihihi

Re: Amorci na stropě Od: gleti - 06.01. 2017
Opět jsem se pobavila, skoro je mi Brumbála líto, tandem Snape Potter je smrtící, jak se přesvědčil Voldemort.

Re: Amorci na stropě Od: luisakralickova - 06.01. 2017
Krásná přátelská idylka v růžovém. Moc děkuji za připomenutí.

Re: Amorci na stropě Od: JSark - 06.01. 2017
Ó, tú pomstu Albusovi by som chcela vidieť. :D Ďakujem, bolo to zlaté. :)

Re: Amorci na stropě Od: silrien - 06.01. 2017
Velmi milé a úsměvné. Co asi vymysleli na Albuse :D. Nádhera. Děkuji

Re: Amorci na stropě Od: Lupina - 06.01. 2017
Já si pamatovala a moc se na ni těšila. Jo, Severus s Harrym, konečně potykaní, plánující pomstu Albusovi. To si říká o pokračování :-D Děkuji!

Re: Amorci na stropě Od: denice - 06.01. 2017
Tohle je skvělé, tuhle jsem si opravdu nepamatovala, takže mám k přečtení dvě neznámé povídky! Je naprosto lahůdková - a představa Albuse s růžovým vousem je rozhodně bonus :-)

Re: Amorci na stropě Od: margareta - 06.01. 2017
To jsem se zasmála!! Díky za vylepšení dne! Jojo, společný nepřítel udělá i z nepřátel přátele. Albus měl zlý té noci sen; ale jenom sebejistě zajiskřil očkama, vymačkal si do sklenice dva citróny....a pro jistotu nešel k vodě ven... Mor ho, pánové, mor ho!!! Prima věc! Moc děkuji!

Re: Amorci na stropě Od: Gift - 06.01. 2017
Tuto povidku si vubec nevybavuji, o to vic me pobavila. Bylo hezke si krome romantiky precist i neco z "muzskeho sveta". Dekuji!! Nejen za tuto povidku ale i za sestaveni celeho kalendare.

Re: Amorci na stropě Od: Jacomo - 06.01. 2017
A tam daleko za Kanálem, na hradě uprostřed skotské Vysočiny, se Albus Brumbál zničehožnic zachvěl neznámou úzkostí... :-D :-D Převelice děkuji za další vtipnou připomínku minulých Adventů. Celá tahle vánoční jízda byla dokonalá.

Re: Amorci na stropě Od: marci - 06.01. 2017
No vida, tak tuhle jsem si také nepamatovala :) Což je důstojné zakončení Zlatého Adventu... počítat skóre jsem okolo Vánoc přestala, ale obávám se, že je to tak půl na půl ;) Už se těším na příští Advent na kiži. Díky!

Re: Amorci na stropě Od: grepik03 - 06.01. 2017
Vtipne zakončení letošního adventu, jó nechte na Albusovi objednání hotelu (pote co jste mu obarvili vlasy a vousy na ruzovo :))))

Prehľad článkov k tejto téme:

Мерри: ( Zlatý fond )06.01. 2017Amorci na stropě
CJK: ( Zlatý fond )01.01. 2017Pohádka o Světlu a Temnotě
Darkrivertempest: ( Zlatý fond )31.12. 2016Viscum amor
Cheryl Dyson: ( Zlatý fond )26.12. 2016Prišli ku Vám koledníci
weknwekonf: ( Zlatý fond )25.12. 2016Škrkny
Sirylu: ( Zlatý fond )24.12. 2016Vianoce sú vo vzduchu... nenadychujte sa príliš!
Gravidy: ( Zlatý fond )23.12. 2016Svokrovinky, lotrovinky a iné podslinky
Sharkeygirl: ( Zlatý fond )22.12. 2016You're a Mean One Mr. Grinch
Ramora: ( Zlatý fond )21.12. 2016Jen si tak trochu písknout
eeyore9990: ( Zlatý fond )20.12. 2016Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Cecelle: ( Zlatý fond )19.12. 2016Škola hrůz
melisande88: ( Zlatý fond )18.12. 2016Válka s kůrolezem
Musyc: ( Zlatý fond )17.12. 2016Tady a teď
Muggles: ( Zlatý fond )16.12. 2016Jenom jednoduchá desková hra
Olivia Lupin: ( Zlatý fond )15.12. 2016Krásně svázané Vánoce
Mother of Tears: ( Zlatý fond )14.12. 2016Triumf logiky
opalish: ( Zlatý fond )13.12. 2016Vendelín, který nikdy nebyl
AWickedMemory: ( Zlatý fond )12.12. 2016Pohádky jsou pro mudly
MiHnn: ( Zlatý fond )11.12. 2016Rumour Has It
greenschist: ( Zlatý fond )10.12. 2016Náležitě vyjádřená vděčnost
MyTeenageDream: ( Zlatý fond )09.12. 201612 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Ostatní autori: ( Zlatý fond )08.12. 2016A Silent Night
Scattered Logic: ( Zlatý fond )07.12. 2016Daň z tupých hláv
Fidelia: ( Zlatý fond )06.12. 2016Všetko je v poriadku, pani markíza...
Jenwryn: ( Zlatý fond )05.12. 2016Rodinný recept Princeů
Artemis Day: ( Zlatý fond )04.12. 2016Lustr
sunnyjune46: ( Zlatý fond )03.12. 2016Fotku, jinak nevěřím
Della D.: ( Zlatý fond )02.12. 2016Čokoláda
( Zlatý fond )01.12. 2016Každý Snupin, který byl kdy napsán