Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Milý řáde

Dopis první

Milý řáde
Vložené: Coretta - 08.01. 2017 Téma: Milý řáde
Coretta nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: SilverWolf7007                   Překlad: Coretta              Beta: Avisavis                   Banner: Coretta

Originál: https://www.fanfiction.net/s/3157478/1/Dear-Order 

Přístupnost: K+ (dle FF, odpovídá věku 9+)

Období: léto mezi pátým a šestým ročníkem 

 

Milý řáde

Aneb jednadvacet dopisů

adresovaných

řádu Obludného ptáka ohniváka

 

Dopis první:

Charlie, co kdybys pro jistotu rovnou poslal draky?

Letní prázdniny začaly před třemi dny a několik klíčových členů Fénixova řádu se právě chystalo usadit ke společné večeři.

V domě vládla napjatá atmosféra očekávání, díky níž měli jeho obyvatelé sklon reagovat poněkud podrážděně.

Pět studentů, pobývajících zde přes celé prázdniny, se proto snažilo držet se starším z cesty, jak jen to šlo, a momentálně se spolu s dvojčaty schovávalo v horních pokojích.

Bill a Charlie seděli v přízemním salónku nad dramaticky rozehraným šachovým soubojem. Tonksová a Kingsley z bezpečné vzdálenosti přihlíželi, ani jeden netoužil být zasažen letícím figurkovým šrapnelem.

Molly vařila v kuchyni a Minerva jí dělala společnost. Nikdo jiný neměl dost odvahy se třeba jen přiblížit ke vchodu, když byly tyto dvě dámy v místnosti současně.

Arthur a Moody se pokoušeli přichystat pouze příležitostně využívanou jídelnu, tolik strávníků by se ke kuchyňskému stolu nevměstnalo.

V co největší vzdálenosti od Charlieho a Billova menšího masakru se na protější straně salonku usadil Albus s úmyslem číst knihu rozloženou na klíně. Dařilo se mu jen s malým úspěchem, text z neznámého důvodu co chvíli blikl z "Přeměňování v průběhu věků" na "172 alternativ čajového dýchánku s citronovými bonbony" a zase zpět.

V křeslech u krbu seděli Severus a Remus, oba byli hluboce pohrouženi do jakési vážné karetní hry, samozřejmě pouze mezi okamžiky kdy střídavě proklínali Albusovu knihu nebo kdy se Remusův pohled na chvíli zapomněl na tabulkách okna. Panovalo všeobecné přesvědčení, že hrají poker - používali mudlovské karty a oběma zjevně velmi záleželo na výhře. Dojem vydržel jen do chvíle, kdy Remus triumfálně zasyčel "rybko, plav!", všem došlo, co opravdu hrají a kolektivní respekt k nim poněkud klesl.*

Nakonec Arthur strčil hlavu do dveří a oznámil, že je jídelní stůl připravený. Všichni zanechali činnosti, které se právě věnovali, a zamířili do jídelny zabrat si místo podle vlastních preferencí. Charlie vystoupal po schodech, aby zavolal k jídlu mládež, vrátil se o chvilku později s celou bandou v patách a mírně vyděšeným výrazem ve tváři.

Molly a Minerva přenesly jídlo z kuchyně a brzy se všichni pustili do jídla.

O deset minut později přilétla otevřeným oknem Hedvika, všechny pohledy do jednoho se upřely na ni, jídlo zapomenuté.

Sova chvilku nerozhodně kroužila po místnosti, poté přistála na rameni Charliemu.

Pootočil hlavu, aby jí viděl do očí. "Mám to otevřít já?"

Pták výmluvně vystrčil pařát. Charlie pokrčil rameny, přebral psaní, rozložil ho a přelétl očima řádky. Pobaveně odfrkl.

"Přečti to nahlas," popohnal ho Bill.

Charliemu zacukaly koutky. "Tvé přání je mi rozkazem."

 

 

Všiml si, že na něj ostatní upírají pohledy plné skepse. "Nedělám si legraci, klidně si to můžete přečíst sami."

Psaní pomalu kolovalo po obvodu stolu, všichni v něm našli zdroj pobavení - dokonce i Albus.

Charlie se vrátil ke svému talíři, ostatní ho napodobili. Už se nemohli dočkat, co Harryho sova přinese za tři dny.

 

* Severus a Remus ve skutečnosti hrají upravenou verzi českého kvarteta – anglická verze se hraje s balíčkem karet na žolíky/kanastu a lze uzpůsobit pro dva hráče. V momentě kdy Severus požádal o určitou kartu, Remus „neměl“ a radostně to oznámil tradičním heslem „go fish“.

 

 PP: Tímto vás vřele vítám u této povídky. Doufám, že si ji užijete stejně jako já.
Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Dopis první Od: Neviditelný bazilišek se schopnostmi domácího skřítka - 06.08. 2019
Jak tam bylo napsaný, že se Remus díval uprostřed partičky kvarteta na okenní tabulky, tak myslím, že to dělal proto, že mu ta okna připomínají tabulku čokolády :-) Jiné logické vysvětlení pro tuto činnost neexistuje.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dopis první Od: zuzule - 27.01. 2017
Tak Harryho dopis nema chybu :D Dekuju!

Re: Dopis první Od: Julie - 13.01. 2017
Pobavila jsem se. Díky!
Re: Dopis první Od: Coretta - 14.01. 2017
To jsem ráda, zatím se teprve rozjíždíme, opravdová zábava začne až tak v kapitole 4 - 5 a pak to bude jízda ;)

Re: Dopis první Od: Ani - 10.01. 2017
Sakra, špatné komentovací tlačítko. Tak druhý pokus: Díky za první kapitolu něčeho, co vypadá jako správné odlehčení na zkouškové :) Jestlipak přijde dopis adresovaný každému?
Re: Dopis první Od: Coretta - 14.01. 2017
To se asi dozvíme postupně :) Ale někteří třeba budou mít to "potěšení" i dvakrát? ;) Harry má své oblíbence ;) :)

Re: Dopis první Od: solace - 09.01. 2017
Zdá sa, že Harry bude držať celý rád v šachu a ešte si to aj užívať. Mal by byť rád, že je ešte nažive a neprovokovať, lebo keď sa im dostane do rúk, mohlo by dôjsť aj na zaklínadlá najťažšieho kalibru. Ďakujem, Correta. Pobavilo.

Re: Dopis první Od: larkinh - 09.01. 2017
Tak by mě zajímalo, jestli by Harry poslal pozdrav inSnapeovi, kdyby věděl, že tam je taky :) Díky za překlad.
Re: Dopis první Od: Coretta - 09.01. 2017
Děkuju, larkinh, já myslím, že poslal, i kdyby jen aby ho vytočil :D

Re: Dopis první Od: margareta - 08.01. 2017
Začíná to dobře, jako začátek výletu za slunného letního rána. Ale koukám, že na nebíčku je už i první mráček a mám dojem, že než výlet skončí, budou všichni účastníci do nitě mokří! Jestli to teda bude pokračovat tak, jak si představuju a jak bych si přála. Představuju si Harryho, který ví, že je mimo dosah, takže si teď může spravit chuť a zchladit žáhu a konečně říct všem, co si o nich myslí a co by se jim do očí říct neodvážil. A jim nezbude, než číst a skřípat zubama.První to schytal Albus. Sice jen mírně, ale stejně mu ten úsměv nevěřím! A nemůžu se ubránit slastným představám, v čem všem by Harry mohl vymáchat nos těm ostatním! Hlavně ,, radě starších "! Děkuji za veselé čtení a moc se těším na další!!
Re: Dopis první Od: Coretta - 08.01. 2017
Děkuju, Margareto :) Do nitě mokří - krásný výraz a velmi trefný, tolik prozradím :) Povídka má velmi pozitivní ladění, tak snad ti u ní dobrá nálada vydrží.

Re: Dopis první Od: martik - 08.01. 2017
No páni, že mi potečou slzy smíchy jsem vážně nečekala. Molly a Minerva přetahující se o vařečku, Severus s Remusem hrající kvarteto *umírá smíchy* a Albus, který nemá klid na čtení. Jen by mě zajímalo, jestli opravdu čte Přeměňováni a chlapci mu to mění na čajové dýchánky nebo jestli je to naopak :-)) Přemýšlela jsem na začátku, proč panuje napjatá atmosféra, když všichni vypadají tak v pohodě, a oni všichni nedočkavě čekají, co jim Harry zase napíše. Harry zjevně příjemce dopisu střídá, tak uvidíme na koho to padne příště. A Harryho poznámka o Albusovi - rozsekal :-DD Díky Coretto a Avisavis a těším se na příští dopis.
Re: Dopis první Od: Coretta - 09.01. 2017
Až tak pobavilo? To jsem moc ráda, přesně o to se s touhle povídkou snažíme. Co čte Albus nemá tušení asi nikdo, ale klidně bych ho podezírala z nejhoršího ;) děkuji za krásný komentář

Re: Dopis první Od: Zuza10 - 08.01. 2017
Zatím to vypadá dobře. Už jen to že Minevra vaří a Severus hraje karty s Remusem. Z

Re: Dopis první Od: grepik03 - 08.01. 2017
Coretto, Avisavis, děkuji čarodějky za dokonalý začátek ♡ Výborně popsana atmosféra, nejvíc mě pobavila podprahova reklama v Brumbalove knize a při představě Severuse a Lupina jak mastí kvarteto jsem šla do kolen :))))) Chudák Harry o tohle všechno přichází a tak mu nezbývá než psát frustrovane dopisy :) Moc se těším na další dopis :)))
Re: Dopis první Od: Coretta - 08.01. 2017
Podprahová reklama? Mně se nejvíc líbilo, jak si podávají Albuse. Harry si zábavu najde, o něj bych strach neměla :)

Re: Dopis první Od: denice - 08.01. 2017
Na úvod půvabný popis poklidného podvečera na Grimauldově náměstí. Vede Severus, který hraje s Remusem kvarteto :-) Harryho dopis i s dovětkem mě rozesmál a navnadil, stejně jako všichni v jídelně se nemůžu dočkat, co sova přinese za tři dny. Díky.
Re: Dopis první Od: Coretta - 08.01. 2017
Děkuji za komentík. Jsem ráda, že se podařilo navnadit. Další kapitoly možná zklamou, Severus už totiž na nějaké kvarteto možná nebude mít čas ;)

Prehľad článkov k tejto téme:

SilverWolf7007: ( Coretta )24.03. 2017Epilog
SilverWolf7007: ( Coretta )20.03. 2017Dopis dvacátý první
SilverWolf7007: ( Coretta )17.03. 2017Dopis dvacátý
SilverWolf7007: ( Coretta )13.03. 2017Dopis devatenáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )10.03. 2017Dopis osmnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )06.03. 2017Dopis sedmnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )03.03. 2017Dopis šestnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )27.02. 2017Dopis patnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )24.02. 2017Dopis čtrnáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )20.02. 2017Dopis třináctý
SilverWolf7007: ( Coretta )17.02. 2017Dopis dvanáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )13.02. 2017Dopis jedenáctý
SilverWolf7007: ( Coretta )10.02. 2017Dopis desátý
SilverWolf7007: ( Coretta )05.02. 2017Dopis devátý
SilverWolf7007: ( Coretta )03.02. 2017Dopis osmý
SilverWolf7007: ( Coretta )30.01. 2017Dopis sedmý
SilverWolf7007: ( Coretta )27.01. 2017Dopis šestý
SilverWolf7007: ( Coretta )23.01. 2017Dopis pátý
SilverWolf7007: ( Coretta )20.01. 2017Dopis čtvrtý
SilverWolf7007: ( Coretta )16.01. 2017Dopis třetí
SilverWolf7007: ( Coretta )13.01. 2017Dopis druhý
SilverWolf7007: ( Coretta )08.01. 2017Dopis první
. Úvod k poviedkam: ( Coretta )26.11. 2016Úvod k povídce