Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hľadanie jeho hlasu

1. Prológ: Učiť sa byť sám

Hľadanie jeho hlasu
Vložené: Eggy - 11.05. 2009 Téma: Hľadanie jeho hlasu
Eggy nám napísal:

Finding His Voice

Autor : Michmak

Preklad: Eggy

PAIRING: Snamione

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/2234677/1/Finding_His_Voice

Po vojne sa Snape vzďaľuje do svojho podzemia a je pripravený prežiť svoj život bez priateľov a sám. Dovolí mu to Hermiona?

1/9

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola jedna - Prológ: Učiť sa byť sám (Learn to Be Lonely )

PREKLAD: Eggy

Dieťa samoty
Narodené do ničoty
Nauč sa byť osamote
Nauč sa nájsť cestu v temnote

Kto tu bude pre teba?
Chrániť  a starať sa o teba?
Nauč sa žiť s osamelosťou
Nauč sa byť svojou jedinou spoločnosťou

Nikdy si nesníval, že na svete
Je náruč, čo ťa objíme
Vždy ti bolo jasné
Že tvoje srdce ostane samé

Tak sa vo svojej osamelosti smej
Dieťa samoty
Nauč sa byť samotárom
Nauč sa mať rád
Život, ktorý žiješ sám

Nauč sa byť osamelý
Dokážeš žiť život
Dokážeš milovať život
Samo

Nebol od prírody spoločenský človek – alebo mohla za to výchova? Niekedy bolo pre neho ťažké to rozhodnúť. Ale premýšľanie nad tým vzdal už pred veľmi dlhým časom. Keď býval mladší, býval takýto? Temný, zamyslený; rýchlo vzbĺknuci hnevom a neodpúšťajúci?

Nemyslel si to. Spomínal si na čas, niekedy v mlhavej minulosti jeho detstva, keď túžil po fyzickej náklonnosti; jemné potľapkanie po ramene a ´veľmi dobre synu´; ľahké pohladkanie matkinou rukou po vlasoch.  Tiež si spomínal na čas, keď túžil mať kamarátov.

Ale to  bola dávna minulosť a toto boli veci, ktoré už viac nepotreboval.  Aspoň toto bolo to, čo rád sebe navrával. A väčšinu času tomu aj veril.

On nebol muž zvyknutým na slnečné lúče a smiech; tiene a tajomstvá boli miesta, kde žil. A ak aj osamelosť nebola jeho prirodzený stav, bolo to niečo, čo sa naučil akceptovať, dokonca niekedy, vychutnávať.

On nepotreboval nikoho a nikto nepotreboval jeho. Vsugeroval si, že to takto chce. Naučil sa svoju lekciu dobre; lekciu vyučovanú krutými rukami jeho otca a ľahostajnosťou ženy, ktorá nikdy nemienila byť matkou. Všetko čo mal je záväzok a hrdosť -  a niekedy nemá ani to.

Život mu dal riadne príučky. Tieto lekcie ho naučili kruté ruky jeho otca a ľahostajnosť ženy, ktorá nikdy nechcela byť matkou. Jediné, čo mal, boli povinnosti a hrdosť – a niekedy nemal dokonca ani hrdosť.

Prežitie bola posledná vec, ktorú očakával. Bol pripravený na svoju smrť. Ku koncu ju dokonca vítal.

Prežitie bola posledná vec, v ktorú dúfal. Bol pripravený na svoju smrť, ako keby to nebolo presne to, po čom túžil, na konci by nebola vonkoncom nevítaná.

Tie drbnuté Sudičky osudu – tie mrzké staré kurvy mu nikdy nedali to, čo skutočne chcel. Ako roky plynuli tak si uvedomil, že Sudičky málokomu  dajú to, čo naozaj chce. Keď sa usadil prach po Poslednej bitke, len čo boli mŕtvoly spočítané a začalo byť jasné, že Svetlá strana vyhrala, tak   Snape začal uvažovať nad tým, ako dá dokopy kúsky svojho života a začne znova.

Otázka znela, s čím začať? Je hrozná vec, ak muž prežije svoj záväzok, prežije svoju užitočnosť. Samozrejme stále má svoju učiteľskú pozíciu... stále môže terorizovať tupohlavcov, môže stále žiť ako osoba známa ako „umastenec“, ale nie je tu ešte niečo iné preňho?

Nebol mužom, ktorý by mal priateľov. Tých pár, ktorých by mohol považovať za svojich priateľov v jednej časti jeho života, boli mŕtvi alebo v Azkabane, alebo pravdepodobnejšie preklínali jeho meno  a aktívne pracovali na pláne ako ho zabiť. Predpoklad, že Albus je jeho priateľ. Ten starý muž za ním nepochybne stál po konci vojny, keď jeho aktivity ako dvojitého agenta a špióna pre Rád prišli na svetlo. Ale koho iného ešte má?

Kamkoľvek, kde šiel, na neho pozerali s čistým nepriateľstvom a nedôverou. Tiež nepomohlo, že v tom plátku, čo sa nazýva Denný Prorok, ho spomínali skoro tak často ako Pottera.  Potter, samozrejme, bol spomínaný ako Čarodej-Dňa, muž/dieťa, ktorý takmer bezmocný  porazil Voldemorta.  Snape… no… s ním to bolo iné. Bol dvojitý agent, predávajúci svoje vedomosti ktorejkoľvek strane, ktorá akurát vyzerala víťazne. Bolo to samozrejme odvodené od statusu špeha, a ten sa predsa mohol voľne rozhodovať o páchaní akýchkoľvek zverstiev, čo sa mu žiadalo. Jediný dôvod, prečo prešiel na stranu Svetla bol jeho vlastný záujem.

Mohol to samozrejme očakávať. Roky izolácie na Rokforte, s reputáciou nespoločenského odborníka na Temnú mágiu a imidžom umasteného netopiera, to všetko teraz pracovalo proti nemu. Na tom teraz nezáležalo. Zvykol si žiť sám. Mal rád samotu rokfortských žalárov. A vedel, a nezáležalo na názore ostatných, že na Rokforte  bude mať vždy prácu ako Majster Elixírov. Albus sa nikdy nesklonil pred verejnej mienke – zaslúženej alebo nie.

Tak sa znovu vrátil do svojho podzemia. A keď mu zdráhavo udelili Merlinov rád prvého stupňa za jeho zásluhy vo vojne proti Voldemortovi, spravili to Sovou poštou, bez  všetkých fanfár. Ostatné odovzdávania sa odohrávali za veľkej publicity, samozrejme s obrovskou slávou a pompou… Snapovi bol jeho rád hodený do polievky senilnou starou sovou, ktorá horko-ťažko odniesla balíček až k nemu.

Sprievodný list bol krátky a išiel priamo k veci.

„Za služby Svetlu, s potešením udeľujeme Severusovi Caligulovi Snapovi  Merlinov Rád prvého stupňa.“

Na druhom kúsku papiera bolo napísané:

„Severus, ľutujem, ale nemôžeme Vám odovzdať túto cenu na verejnej ceremónii, kde sa bude odovzdávať zvyšok medailí. Verejná mienka je teraz veľmi nestála a my, kvôli Vašej vlastnej bezpečnosti Vás musíme vylúčiť z osláv. Ďakujeme za Vaša porozumenie.

S úctou VášPatroculis Paternoster, 
zastupujúci Minister mágie,
Veľká Británia

Keď sa Dumbledore dozvedel dôvod Snapovej neprítomnosti na predávaní cien, bol rozzúrený kvôli urážke, ktorej sa dopustili na cti mladšie muža. Ale Severus potichu akceptoval nariadenie ako samozrejmé. Čarodejnícky svet ho neakceptoval predtým než sa stal Smrťožrútom – prečo by ho mal akceptovať teraz?

Snape bol hrdý muž, ale rovnako bol realista. Vedel, že to čo urobil, zohralo klúčovú úlohu pri páde Voldemorta a prijal medailu ako svoju odmenu. Nezáležalo mu na tom, že skoro všetci mu ju budú zazlievať po zvyšok jeho života; a len niekoľko ľudí mu bude veriť, že sa stal špiónom z čistejšej motivácie. On ale nepotreboval nikoho rešpekt – nikdy nechcel byť hrdina.

Aspoň toto bolo to, čo rád sebe navrával. A väčšinu času tomu aj veril.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 22.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Prológ: Učiť sa byť sám Od: Chavelierka - 26.12. 2012
Nikdy mě nepřestane udivovat, jak se lidé dokážou za dobré skutky odvděčit, příjde-li pomoct od někoho nežádoucího. Je mi Severuse vážně líto, ještě že tuším, že najde zastání ;-)

Re: 1. Prológ: Učiť sa byť sám Od: ivas1 - 03.04. 2011
tuto poviedku mam rada. velmi rada. uz som ju citala davno a teraz som sa k nej rada vratila, prijemne citanie.

Re: 1. Prológ: Učiť sa byť sám Od: Zuzana - 04.04. 2010
Prológ začína tak kruto, Severusa mi je neskutočne ľúto, ale keby nebol napísaný tak neľudsky od Rowlingovej, nevzniklo by o ňom toľko nádherných poviedok.

honem pokráčko, další zajímavý příběh, už se těším...

Povídky se Severusem mám ráda, jsem zvědavá, jak to bude pokračovat dál.
zitra snad bude bude pokracko... chybi mi prelozit asi 4 odstavce ale zitra mam skousku takze tak...

Beriem všetkými desiatimi, Sevie mi tu občas chýba. Diky za super preklad. Chcem sa spýtať, tie dva zopakované odseky, to s lekciami a prežitím, tam je pre porovnanie?
Re: 1. kapitola - Prológ: Učiť sa byť sám Od: Neprihlásený - 13.05. 2009
tomu sa hovori chyba v matrixe :) E.

no, zatím to vypadá, zajímavě - tak uvidím jak to půjde dál. SS a HG je super pár. takže eggy děkuju za překlad

No, určitě to vypadá zajímavě, takže hodně trpělivosti s překladem. Líbí se mi, jak jsi přeložila ten prvý písňový text; doufám, že ti to vydrží i u těch ostatních osmi :)
Re: 1. kapitola - Prológ: Učiť sa byť sám Od: Neprihlásený - 12.05. 2009
dakujem... :) cast dalsej kapitoly je uy prelozena... ak vam to nebude vadit budem to sem davat po kuskoch... zacala skuskove takze... priznavam sa ze sa tesim ako to bude pokracovat necitala som to dopredu aby som potom nerobila spojlery... kazdopadne ta autorka je skvela takze jej verim :) Eggy

tak tohle vypadá opravdu zajímavě. Je to psané jiným stylem než většina povídek tady, takže jo, těším se na další a děkuji Eggy za tu oběť, kterou se sebou nese překládání :-D Díky ti moc

Vypadá to na zajímavý příběh:-) Též se těším na pokračování.

Tak na tuhle povídku sem upřímě zvědavá, už jenom ten prolog mě zaujal. Navíc je to s mým druhým nejoblíbenějším párem :-) Sevík je taaak roztomilej :D Takže doufám že brzy přibude pokračování..

Prehľad článkov k tejto téme:

Michmak: ( Eggy )14.02. 20109. Hermione
Michmak: ( Eggy )21.01. 20108. Ablution (Sprcha)
Michmak: ( Eggy )02.12. 20097. Späť k tebe
Michmak: ( Eggy )19.11. 20096. Uteč a skry sa
Michmak: ( Eggy )01.11. 20095. Slová, ktoré nepovie
Michmak: ( Eggy )09.08. 20094. Solitude (Samota)
Michmak: ( Eggy )19.07. 20093. V Snoch
Michmak: ( Eggy )21.05. 20092. Tiene tvojho úsmevu
Michmak: ( Eggy )11.05. 20091. Prológ: Učiť sa byť sám
. Úvod k poviedkam: ( Eggy )11.05. 2009Úvod