Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Komnata ztracených snů

7. kapitola

Komnata ztracených snů
Vložené: Jacomo - 18.02. 2017 Téma: Komnata ztracených snů
Jacomo nám napísal:

Komnata ztracených snů

autor: Mundungus42

překlad: Jacomo              betaread: Ivet

banner: arabeska

Originál The Room of Lost Dreams najdete na
https://www.fanfiction.net/s/4097276/7/The-Room-of-Lost-Dreams

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola sedmá

 

Hermiona byla ohromena. Nejen, že ji krb Malfoyových neroztočil jako káču, ale ani u ní nevyvolal pocit, jako kdyby ji něco vcuclo. Plameny jen lehce ztmavly, a pak znovu zjasněly, ale to už hleděla do zcela jiné místnosti. Ocitla se ve skvěle zařízeném obývacím pokoji.

Zámek byl vyzdobený mnohem jednodušeji než manor a v mnohem modernějších tónech bílé, šedé a stříbrné. Protože to vypadalo, že poblíž nikdo není, vydala se ke dveřím. Vešla jimi do elegantního salonu s vysokými okny, kterými bylo vidět hvězdy na obloze. Zavrzání jejích bot se rozlehlo po prázdné místnosti. Na salon navazovala dlouhá chodba, na jejímž konci jako by prosvítalo tlumené světlo.

Když se k němu přiblížila, zjistila, že vychází zpod dveří. Zaslechla za nimi zvýšené hlasy a pohled klíčovou dírkou jí potvrdil, že se tam hlasitě francouzsky dohadují Lucius a kouzelník s nevrlým výrazem. Skrz maličký otvor byla ještě schopná zahlédnout na posteli to, co vypadalo jako jedna z bot profesora Snapea.

Bylo to tady. Teď nebo nikdy.

Otočila porcelánovou kličkou a nehlučně vklouzla do místnosti. Ani jeden z mužů se na ni nepodíval.

„Ach, chérie," pronesl Lucius, „neslyšel jsem tě odcházet. Jak je mu?"

Hermiona polkla. Na posteli ležel hábit a boty profesora Snapea a taky tam bylo velké množství krve, ale on sám nikoliv.

„Ehm-"

Sotva jí to zmatené hlesnutí splynulo ze rtů, už se Lucius Malfoy otočil a mrskl po ní kletbu. Uskočila stranou a jen tak tak se vyhnula omráčení. Seslal na ni další kletbu, ale tentokrát si připravila Protego.

„Necháte toho?" zeptala se podrážděné poté, co odklonila jeho kouzlo stranou. „Nejsem tu, abych dělala potíže. Chci pomoct Severusovi!"

Třetí prokletí mu odumřelo na rtech a probodl ji nelichotivým nevěřícím pohledem. „Obávám se, že moje uši asi trpí důsledky škodlivých účinků kletby," řekl nakonec. „Přísahal bych, že jeden z nejbližších kumpánů Harryho Pottera se nějak vloupal do mého vlastního domu, nikoliv aby se mé rodině pomstil, ale s nabídkou pomoci pro známého Smrtijeda."

„Severus Snape už není o nic víc Smrtijedem než já," odsekla podrážděně. „A pokud mě k němu okamžitě nevezmete, zemře na ztrátu krve."

„Já by myslel, že vy se poplétla," ozval se nevrle vyhlížející kouzelník. „Já už podalá jemu tolik móc krév doplňovacího lektváru, že by naplněl hipogryfa!"

„Vy zatracený blázne," vyhrkla a zbledla. „Nevěděl jste, že je pod vlivem Doušku živé smrti?"

„Ále jistě, že já vědělá!"

„Tak proč jste mu dal lektvar na doplnění krve?" Hermiona si uvědomovala, že křičí, ale bylo jí to jedno. „Chcete, aby skončil s poškozením mozku? Proč jste nepoužil Krvetvorné kapky?"

Tvář nevrlého kouzelníka zrudla. „Vy myslelá, že já mělá ty kapky jen tak při ruka? Tohle jést stav nouze, a jestli vy neměla, čím by přispěla-"

Umlkl v půlce věty, když Hermiona vytáhla jednu z lahviček s kapkami, kterou vzala z ošetřovny. „Doufám, že jste mu dal aspoň bezoár?"

Mužova tvář zrudla ještě víc.

Hermiona se obrátila k Luciusovi.

„Pusťte mě k němu, pane Malfoyi. Můžu ho zachránit."

Lucius na ni vteřinu nevěřícně hleděl, a pak elegantně pokrčil rameny: „Tudy, slečno Grangerová."

Zavedl Hermionu přes místnost ke dveřím do honosné koupelny. Tady, ve vaně s vodou, se nacházelo tělo Severuse Snapea. Byl zcela nahý a jeho kůže měla popelavě bledý nádech, mnohem šedivější než v momentě, kdy ho pokládali za mrtvého. Dýchal zrychleně a povrchně.

Vedle něj klečela Narcisa Malfoyová a tiskla mu ke krku zakrvácený ručník. Hermioně se ulevilo, když viděla, že krev na ručníku je hustá a téměř černá, což bylo znamením, že Doušek živé smrti ještě zcela nevyprchal. Nicméně existoval jen jeden způsob, jak to zjistit naprosto určitě.

Její úvahy o profesoru Snapeovi přerušilo zuřivé zasyčení Narcisy, která si všimla její přítomnosti. „Co u devíti kruhů pekla tady dělá ona? Přišla sis to vychutnat, že ano, ty špinavá mudlovská šmejdko?"

Hermiona ten negativní postoj ignorovala a zpříma se na ženu zahleděla. „Přišla jsem zachránit vašeho přítele. Dostal profesor Snape dávku lektvaru na doplnění krve předtím nebo poté, co začal znovu krvácet?"

„Předtím," ozval se Lucius dřív, než mohla jeho žena odpovědět něco jiného.

„A jak mu byl podán, injekcí nebo orálně?"

„Orálně. Posadili jsme ho a nalili mu ho do krku. To se stalo asi před čtvrthodinou. Začal krvácet téměř okamžitě po požití lektvaru."

Hermionu zalila úleva. „Tak ještě není moc pozdě, ale musíme z jeho žaludku dostat zbytek toho lektvaru. Nebude to moc příjemné," sdělila Narcise. „Možná byste raději ustoupila stranou?"

„Luciusi?" Narcisin hlas nabral nebezpečný tón.

„Všechno bude v pořádku, má drahá," ujistil Lucius svoji ženu a uchopil ji za ruku od krve, aby umožnil Hermioně zaujmout její místo vedle Severuse.

Hermiona zvedla hůlku a uvolnila zátku vany. Když voda začala odtékat, obrátila se k druhé ženě.

„Musí být otočen na břicho, aby se neudusil."

Narcisa nevypadala z Hermioniny přítomnosti o nic nadšenější, ale udělala, o co byla požádána. Hermiona na znamení díků přikývla a s úšklebkem strčila svoje prsty mezi mužovými rty tak daleko do jeho krku, jak jen dokázala.

Když klouby prstů zavadila o mužovy stoličky, zaznamenala, že se jeho tělo dostává do silné dávicí křeče. Rychle ruku stáhla a Severus Snape vyzvracel obsah žaludku do vody odtékající z vany. Zašklebila se, když si uvědomila, že lektvar, který vydávil, má stejnou barvu jako jeho neředěný základ, ale pak se jí z toho kyselého zápachu rovněž zvedl žaludek.

Když vlna zvracení pominula, seslala na uklizení zbývajícího nepořádku Evanesco, nicméně zápach přetrval. Navíc musela znovu obrátit zrak k Narcise, aby otočily Snapeovo tělo zase na záda a položily mu nohy trochu níž než hlavu. Hermiona sáhla po Krvetvorných kapkách a nalila je mužovi do úst.

Vyžadovalo to trochu konejšení – Doušek živé smrti už témě vyprchal a Severusovy reflexy se začaly obnovovat, i když pomalu. Ale jakmile Doušek přestane účinkovat úplně, krvácení se mnohonásobně zhorší. Musela jednat rychle.

Nedbala na zvědavé pohledy ostatních přítomných a vytáhla zakřivenou jehlu a speciální nit, které si přinesla z ošetřovny. Děkovala své šťastné hvězdě, že Madam Pomfreyová si vzala léčbu Artura Weasleyho k srdci a zazásobila ošetřovnu i mudlovským zdravotnickým materiálem.

Ruce se jí tak třásly, že nebyla schopná provést šití přímo, takže aby okraje rány způsobené hadím kousnutím precizně pospojovala, použila hůlku. Šlo to pomalu, ale umožnilo jí to odstup, který byl pro dokončení práce nezbytný. Její žaludek se dosud neusadil a pohled na nitě stahující jemnou tkáň na Snapeově krku tomu zrovna nepomáhal.

Za každým stehem udělala pevný uzlík a snažila se nedívat na potrhanou kůži nebo krev pomalu vytékající z rány. Naštěstí nebyla široká, takže stačilo jen deset stehů, aby zajistila, že bude dobře uzavřená. Možná by jich nebylo potřeba až tolik, ale když šlo o kousnutí Nagini, nemohl být člověk nikdy dostatečně opatrný.

Konečně se napřímila a otřela z rány kapky krve, aby zjistila, jak moc prosakuje. K její velké úlevě už to nevypadlo, že by dál krvácela, ačkoliv měla podezření, že se to změní, až Doušek vyprchá a začnou účinkovat Krvetvorné kapky. Ale pokud je zašití rány dostatečné, mělo by to nejhorší krvácení zastavit.

Náhle na Hermionu dolehla realita toho, co udělala. Přepadla na vanu a zaplavila ji silná vlna nevolnosti. Periferním viděním se k ní plížila tma a před očima se jí roztančily hvězdičky.

„Dejte mu bezoár z mé tašky," zašeptala a chabě ukázala na zavazadlo. Než ztratila vědomí, jejím posledním vjemem bylo, že jí někdo položil zezadu na krk vlhkou žínku.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 08.04. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 18.09. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 7. kapitola Od: MichelleF - 09.09. 2017
Nemám slov, paráda..

Re: 7. kapitola Od: Zuzana - 20.03. 2017
Chúďa Hermiona, obdivujem, že neodkväcla skôr. Som rada, že Lucius pochopil celkom rýchlo, že neprišla v zlom... Ďakujem za preklad.

Re: 7. kapitola Od: Elza (nepřihl.) - 13.03. 2017
To je dokonalý akčňák. Obdivuju překlad, by to se mnou seklo.
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Ať žijou akce! Kdo říká, že jsem sebou nesekla? :-)

Re: 7. kapitola Od: miroslava - 20.02. 2017
Pěkně krvavá kapitolka! I při odběru krve mám vytočenou hlavu jak sova o 180° , takže při čtení tohoto krváku jsem měla taky tendence pořád se odvracet . Díky za skvělý překlad, Jacomo, těším se na další kapitolku.
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Doufám, že to podstatné ti při tom odvracení neuniklo :-) Ale i kdyby ano, další kapitoly to doplní. Díky za chválu, jsem ráda, že tě krvavé téma neodradilo a povídka tě dál baví.

Re: 7. kapitola Od: marci - 20.02. 2017
Sice vedlejší postava, ale jsem ráda, že je Lucius na scéně. pro toho chlapa mám slabost :) Napínavá kapitola... Taky bych sebou sekla, nejspíš i mnohem dřív. Díky, Jacomo, ivet - moc se těším na pokračování
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Jo, Lucius, náš plavovlasý aristokrat... a zde téměř v kladné roli... inu, užijme si ho, než z něj zase někde nějaká jiná autorka udělá padoucha non plus ultra :-) Děkujeme, marci!

Re: 7. kapitola Od: zuzule - 20.02. 2017
Uf, je dobry, ze ji Lucius neproklel... Hermiona ma muj obdiv, odpadla bych o hodne driv... Dekuju!
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Lucius dobrák a Hermiona hrdinka - nějak se nám to zvrhává, že? Ještě aby začal Severus rozdávat Valentýnky a bude z toho komedie :-) Neboj, to nehrozí, jen poezie okamžiku. A moc děkuju!

Re: 7. kapitola Od: denice - 19.02. 2017
Jsem tak ráda, že Lucius s Narcisou nezklamali! Jsou to opravdoví přátelé, to je vidět z toho, že Lucius (téměř) ani nezaváhal a dovolil Hermioně konat - koneckonců, co jsou to dvě kletbičky v oprávněném rozrušení, že. Bezvadná kapitola, děkuji! Lituji, že neprojevím víc oprávněného nadšení, ale pádím vařit - tradičně :-)
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Lucius s Narcisou jsou perlami téhle povídky. Já je tu prostě zbožňuju (ještě se ukážou). Hermiona má pověst válečné hrdinky, tak holt Malfoyovi radši kapitulovali. Bylo to praktičtější, že. Díky, denice! Na další projevy nadšení si ráda počkám na nějaké setkání ;-)

Re: 7. kapitola Od: grepik03 - 18.02. 2017
Jacomo, Ivet, děkuji čarodějky za skvělý překlad další kapitoly ♡ (tryznive krátké ) Malfoyovi mají jen to nejlepší - i cestování letaxem mají vychytane :) Chápu, že Lucius přijal pomoc a vystačil si jen se dvěma kletbickama (evidentne ztrácí cvik. ...) , francouzský léčitel se jevil dost nekompetentne, Hermiona s nim vytrela parádně :) Scéna v koupelně byla krute realna a jsem zvědavá, ne ja umírám zvědavosti, jak záchrana Severuse dopadne. Taky se těším na Luciuse a Narcisu a samozrejme jak už podotkla Margareta - na reakci Severuse.
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Můj názor na Luciuse už jsem vyjádřila v několika komentářích výše - je to prostě aristokrat každým coulem. A hodí se mu být za dobráka, sbírá plusové body do poválečného uspořádání. Ale určitě mu jde taky o Severusův zdravotní stav, i když s tím Francouzem to moc nevychytal. Na Severusovu reakci si ale ještě chvilku počkáme. Díky, grepiku!

Re: 7. kapitola Od: margareta - 18.02. 2017
Tak to byl Lucius už hodně zoufalý, když tak z minuty na minutu dovolil ,,šmejdce", aby se Snapea dotkla! Je vidět, že je jeho skutečným přítelem, pro jehož dobro je ochotný se spolčit s kýmkoliv, dokonce i s bývalým nepřítelem ve zbrani. A Narcisse to taky rychle došlo, jinak by se s tou vlhkou žínkou neobtěžovala. Teď jsem jenom zvědavá, jak sám Severus ztráví ten fakt, že ho vyléčila právě ona a ještě ho přitom viděla nahatého blinkat ve vaně! Takže se velmi těším na pokračování!! A za tuhle kapitolu moc děkuji!!!
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Kdyby Lucius nebyl tak vstřícný, musel by oprášit své soubojové dovednosti, a co kdyby si před "šmejdkou" uřízl ostudu, že? :-) Takhle se tomu vyhnul a ještě je tu za klaďase. Holt, aristokrat, umí v tom chodit. Severus bude muset ohledně Hermiony strávit víc věcí, však uvidíš :-) Díky moc, margareto!

Re: 7. kapitola Od: JSark - 18.02. 2017
Lucius sa prekvapivo rýchlo prispôsobil novej situácii. Som zvedavá, ako sa to vyvinie. Vďaka. :)
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Přizpůsobivost je základní Luciusova vlastnost. Narcisa bude rezervovanější, ale jen o trošku. Díky, JSark!

Re: 7. kapitola Od: Kudlanka - 18.02. 2017
Děkuju. Až do minullý kapitoly jsem to měla přečtený v originále, ale stejně je to příjemnější v češtině.
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
I já děkuji. Vždycky mě potěší, když se i ti, kteří zvládnou originál, rádi uchýlí k mému překladu.

Re: 7. kapitola Od: silrien - 18.02. 2017
Tedy, Hermiono, máš můj obdiv, já bych sebou sekla asi hned. A komandovat Malfoyovi? Tedy, holka má kuráž. Děkuji
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Jo, jo, ležely bychom ta všechny. To by možná Severuse taky probralo :-) I na bohatý lidi musí být přísnost, ne? :-) Díky, silrien!

Re: 7. kapitola Od: Lupina - 18.02. 2017
Uf, uf, uf. Překvapilo a potěšilo mě, že Lucius Hermionu vpustil. Přece jen Nebelvírům asi rozumí. Musel z výrazu Hermionony tváře poznat, že mluví pravdu. Jako kdybych se viděla. Tedy nemusela jsem nikoho šít, ale po ošetřování jedné sečné rány jsem dopadla málem stejně. Tak. Doufejme, že Severus je z nejhoršího venku. Děkuju, čarodějky, ani jsem nedýchala!
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Lucius je tu překvapivě vstřícný. Až je OOC, ale nevadí mi to. Kdo ví, co s ním ten rok na Manoru ve společnosti jeho Lordstva provedl, že. Hermiona je šikulka a autorka taky, takže překlad šel jako po másle. Děkuju, Lupinko!

Re: 7. kapitola Od: martik - 18.02. 2017
No to snad ne! To čekání mě zničí! Připadám si jako by v polovině filmu vypli proud! :-D Ale vážně, jak by Severus začal zvracet, zvrátila bych i to, co jsem jedla před týdnem a odpadla bych mnohem mnohem dřív. Minule byla Hermiona hrdinka akčního filmu a dnes je doktorka z 'Pohotovosti'. Přesně ví, co má dělat a nic ji nezastaví. A k tomu ten sugestivní popis 'léčby', až moc dobře jsem si to dokázala představit. Ta holka mě vážně baví a Lucius rychle pochopil, že momentálně mají stejný cíl. Už se těším až se Severus probere a jestli to příště bude zase takhle utnutý, no tak už mě vážně klepne ;-) Děkuji Jacomo, jsem napnutá, jak kšandy.
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Autorce "bohužel" ty utnuté konce jdou, ještě jich pár bude. Ale důležité je, že ten film nakonec "dokoukáš", ne? :-) Hermionu obdivuju, ale s těmito dokonalými ženami nemá cenu se srovnávat. Mě by taky museli křísit, neb byl se složila hned vedle pana profesora. Díky, martiku.

Re: 7. kapitola Od: teri2626 - 18.02. 2017
Jejda překlikla jsem se takže tam jsou dva komentáře ode mě Ale teď to hlavní: jééé Lucius sice není ideální ale pomáhá a to je hlavní ☺
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Lucius je tu super - a ještě se ukáže!

Re: 7. kapitola Od: Gift - 18.02. 2017
Tentokrat trochu kratsi, ale o to dulezitejsi povidka. Doufam, ze ma Hermiona uz to nejhorsi za sebou. Dekuji!
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Myslím, že na Hermionu to bylo dlouhé až až. I já děkuju.

Re: 7. kapitola Od: soraki - 18.02. 2017
O la la... uf, no, rozumím, že sebou sekla, i když já bych omdlela mnohem dříve :-D Díky, Jacomo, těším se na další
Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 17.03. 2017
Jo, taky bych sebou sekla dřív. Jen nevím, jestli kvůli krvi, zvratkům nebo nahému mistru lektvarů ;-) Díky, jsem ráda, že se povídka líbí.

Prehľad článkov k tejto téme:

Mundungus42: ( Jacomo )01.04. 201713. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )26.03. 201712. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )18.03. 201711. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )11.03. 201710. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )04.03. 20179. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )25.02. 20178. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )18.02. 20177. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )11.02. 20176. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )04.02. 20175. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )29.01. 20174. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )21.01. 20173. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )14.01. 20172. kapitola
Mundungus42: ( Jacomo )07.01. 20171. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )30.10. 2016Úvod k povídce