Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Still Delicate

24. kapitola - Arogance

Still Delicate
Vložené: Jacomo - 19.03. 2017 Téma: Still Delicate
Kar nám napísal:

Still Delicate

Překlad: Kar

Betaread: Ivet, Jacomo

Autor: padfoot4ever

Originál: http://www.harrypotterfanfiction.com/viewstory2.php?chapterid=399163

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 24 - Arogance


Pár dní po oslavě v Bradavicích vyzvednu Aidana ze školy a beru si ho přes noc domů, jak jsme se domluvili se Scorpiem a - podstatně neochotnější - Daisy. Zdá se, že Daisy trvá na tom, že bychom se měli držet ustanovením Starostolce a Aidan by měl zůstat s nimi do příštího slyšení, které bude zhruba za tři týdny. Ale nakonec, je to Scorpius, kdo dělá rozhodnutí ohledně Aidana, ne ona. Aidan má velkou radost, když mě vidí stát před školou, což mi zvedne náladu. Když žil se mnou, byl málokdy tak šťastný, že mě vidí. Obvykle si tenhle šťastný výraz schovával na chvíle, kdy za ním přišel Scorpius.

Na oslavu Aidanova přespání doma jsem mu koupila zmrzlinu, pizzu a hranolky. Snažím se mu dávat vyváženou stravu - je to jedna za stránek rodičovství, ve kterých jsem na sebe pyšná - ale předpokládám, že ho teď můžu rozmazlovat, když ho nemám ve své péči. Je to na Scorpiovi a Daisy, aby mu zajistili přísun všech živin.

Aidan je nejpomalejší jedlík na světě, jakého jsem kdy potkala. Něčeho si kousne, deset minut mluví, a pak si kousne znova. Mluvení má radši než jídlo.

„Líbí se mi bydlet u táty a Ollie se to líbí taky, protože ji táta bere na procházky. Má ráda procházky. Daisy ji taky jednou vzala na procházku a já šel taky a šli jsme do parku."

„Hmm," jeho mluvení mě někdy trochu rozladí.

„A někdy táta a Daisy a mě -"

„A já," opravím ho.

„Táta a Daisy a mě a já -"

„NE, je to jen táta, Daisy a já."

Odmlčí se a zamračí se ne mě. „Někdy ji vezmeme na procházku do parku. Ale tenhle týden jsme nešli, protože Daisy není moc šťastná a ona se s tátou hádala a slyšel jsem ji brečet, ale ona neví, že jsem ji slyšel brečet -"

„Oni se hádali?" oživnu, najednou mě velmi zajímá, co říká. „Proč se hádali?"

„Já nevím," pokrčí Aidan rameny. „Myslím, že se před ní táta schoval v komoře a ona nemá ráda hru na schovávanou. Nebo možná v té komoře něco rozbil. Slyšel jsem ji říkat, že je to msešné, schovávat se v komoře."

„Směšné," opravím ho. „Kdy to bylo?"

„Včera a ten den před tím. Když já hraju na schovávanou s Miou a ona mě nemůže najít, tak někdy brečí a její maminka jí říká, aby se přestala chovat jako mimino. Já se umím opravdu dobře schovávat a Mia mě nikdy nenajde. Možná by měli Daisy její maminka a táta taky říct, aby přestala být mimino."

Rozhodnu se nechat plavat fakt, že Daisyin táta byl Smrtijed a vrah.

„A mluvil jsi s ní o tom?" zatlačím, ale nechci vypadat moc dychtivě.

„Já se jí ptal, proč křičela na tátu," pokračuje Aidan. „Řekla, že nekřičela, ale já ji slyšel. A ptal jsem se, jestli byl drzý a ona mi řekla, abych snědl polévku, než mi vychladne. Byla to kuřecí polévka. Já nemám rád kuřecí polévku, ale ona ji vždycky dělá, přestože já nemám kuřecí polévku rád -"

„A vypadal pak táta smutný?" snažím se ho směrovat zpátky k tématu. Znovu si ukousne ze svého malého kousku pizzy a spolkne ho, než pokračuje.

„Vypadal tak, jako když nechám hračky na podlaze i poté, co mi řekl, abych je uklidil."

Tomu se říká nasraný, chlapče.

Rozhodla jsem se, že už bych se neměla víc ptát a úplně jsem změnila téma. Koneckonců to není moje starost, jestli se Scorpius a Daisy hádají, i přestože to, o co se hádají, je fakt, že já a Scorpius jsme se vykradli po večeři a soukromě jsme si povídali v přístěnku na košťata. Přiznávám, že to vypadá poněkud podezřele. Je legrační, že Daisy nebyla podezřívavá, když jsme se zuřivě líbali na Alově a Jennyině svatbě. Je typické, že se dostaneme do problémů tehdy, když jsme ve skutečnosti úplně nevinní.

Však víte, kromě vyznání lásky.

*

„Poslouchejte: James Potter se vrátil jako zářivá hvězda ke Kudleyským kanonýrům po svém třízápasovém trestu. Suspendování následovalo poté, co minulý měsíc Potter zmlátil odrážeče Puddlemerských spojenců Mike Rolanda. Ve včerejším zápase proti Wimbournským vosám Potter chytil zlatonku po neuvěřitelných třiceti vteřinách hry a posunul Kanonýry v tabulce o dvě místa. Pan Roland se tento týden také vrátí k Puddlemerským spojencům po absolvování svého třízápasového trestu."

Dom položila Denního věštce na můj stůl, u kterého sedí a pije kávu. „Věděla jsi, že zase hraje?"

„Ne," odpovím. „Zní to, jako by byl zase v pohodě. Možná se s námi zase začne bavit."

„Pokud se my budeme chtít bavit s ním," odsekne Dom prudce. „V posledních týdnech se choval jako kokot."

Brian a Dom se zastavili na návštěvu, ačkoliv já bych byla radši, kdyby nepřišli. Sotva jsem dorazila domů z práce a měla jsem v plánu dohánět nějakou práci na mé lektvarové lekce. Kromě toho se cítím trochu provinile, vzhledem k tomu, že vím, že Brian uvažuje, že to dá zase dohromady se svou ženou. Nesnáším zatajování věcí před Dom. A považuju za nesmyslné, že Brian očekává, že před ní tohle zamlčím.

Když Brian odejde do koupelny a nechá mě s ní samotnou, můj pocit viny ještě vzroste. Připomínám si, že Dom se stejně nikdy nezdála, že by se o něj nějak moc zajímala a možná jejich vztah jen tak vyšumí, jako všechny vztahy, které kdy měla. Opravdu není na mně jí něco říkat.

„Mám ho opravdu ráda," říká mi tiše. Sakra.

„Myslela jsem, že nejsi nadšená?"

„Nechtěla jsem být," přiznává. „Znáš mě. Já se obvykle nepouštím do těchhle věcí s láskou."

Když tenkrát chodila se Scorpiem, tak se zaručeně pouštěla do těch věcí s láskou. Prohlásila, že je do něj zamilovaná a dokonce hrozilo, že se s ním vyspí, ale zpráva o mém těhotenství to celé zadrhla. Když pak přešla od Scorpia k Markovi Matthewsovi, byla zase zamilovaná. Když se rozešli, stala se zase tou chladnou krávou, jakou jsem znala a milovala a nikdy víc už nezmínila slovo láska, dokonce ani neuznala, že byla dvakrát zamilovaná. Pokud tedy byla do Scorpia opravdu zamilovaná.

Takže hraju blbou a kývu.

„Hele, kdy přinesla láska někomu něco dobrého?" ptá se. „Vždycky to končí v slzách. Takže já jen říkám... mám ho opravdu ráda."

Neměla nikoho 'opravdu' ráda už hodně dlouho. Tohle bude špatné. Jestli ji Brian opustí kvůli své ženě, bude to pro Dom konec lásky navždy.

Rozhodnu se, že se do toho nenechám zatáhnout. Zdá se, že všechno, do čeho se zamíchám, jde do hajzlu, takže je nechám, ať si to vyřeší mezi sebou - pokud se mi to povede. Furt se do něčeho míchám. Ale opravdu s tím přestanu, pro své vlastní dobro, když pro nic jiného. Jednou se tím dostanu do vážných potíží.

O pár dní později jsem pozvaná na večeři k Potterům. Čas od času k nim chodím, udržuji vztah se svým kmotrem a myslím, že celá rodina se snaží udělat cokoliv, aby mé myšlenky udrželi od soudu o péči. Když dorazím do jejich domu, jsem překvapena zjištěním, že je tam i James a vypadá podivně... šťastně? Nezdá se mi správné použít tohle slovo, ale nemůžu najít lepší pro jeho výraz.

„Zrzko!" vykřikuje a vtáhne mě do obětí. Vidím, jak na něj Ginny podezíravě hledí. „Jak se sakra máš?"

„Ehm, dobře," mumlám. On snad úplně zapomněl na všechno, co se stalo, když jsme spolu mluvili naposledy! Mluvil s Alem a Jenny od potratu? Nemůžu se ho teď zeptat, protože Harry a Ginny v první řadě nikdy nevěděli, že čekají vnouče a není na mě jim to říkat. „Vypadáš vesele."

„Jasně, že jsem veselý!" šklebí se James. „Chytil jsem zlatonku do třiceti vteřin, věřila bys tomu?"

„Ne... nevěřila."

Na večeři jsme přišli jen já a James. Al a Lily nemají čas; Al má schůzku s někým o něčem, o čem, zdá se, nikdo nic neví, zatímco Lily má rande. James je veselý a upovídaný po celou dobu večeře, zatímco Harry a Ginny jsou poněkud na hraně, ale udržují zdvořilou konverzaci. Jsem si jistá, že Harry s ním mluvil o tom, že nebyl na výroční oslavě, ale James stejně nevypadá moc zkroušeně.

„Takže si myslí, že když budu takhle pokračovat, dostanu přidáno čtyřicet procent! Říkám ti, já už nikdy nebudu mít trable s penězi."

„Pokud si v průběhu utkání udržíš chladnou hlavu," varuje ho Ginny. „Měl jsi štěstí, že to tentokrát skončilo jen zákazem na tři zápasy. Nechceš si vysloužit přezdívku horká hlava."

„Děláš si moc velké starosti, mami," odbyl ji James. „Famfrpáloví představitelé mi po tomhle představení budou líbat nohy." Na jeho aroganci je dnes něco divného. Neberte mě špatně, arogance u něj není nic divného, ale teď je to víc sebevědomá arogance, než komediální. Jsme zvyklí na to, že je James nafoukaně směšný a roztomilý, protože víme, že hluboko pod tím je nejistý chlapec, který zůstává ve většině mužů. Teď to spíš vypadá, jakoby ten chlapec byl tímhle egoistickým blbcem pohlcený, a to se mi opravdu nelíbí.

„Nevytahuj se tolik," říká Harry přísně. „Nikdo nechce zaměstnávat narcisistu."

„Ani takového, který chytí zlatonku za třicet vteřin? Vsadím se, že se ti nic takového nikdy nepovedlo, tati."

„Ne, ale vždy jsem viděl, že lidi, kteří byli nejvíc namyšlení, jsou ti, kterým se dostalo největší zasloužené odplaty."

Něco mi říká, že Harry mluví o Dracu Malfoyovi. On mi vždycky připadal jako někdo, kdo kdysi utrpěl úraz své někdejší pýchy, někdo, komu byl sražen hřebínek, nebo dva.

James prostě protočí oči a ignoruje varování svého otce. Vidím na Harryho tváři podráždění, a jak už jsem řekla, není dobré být v jeho blízkosti, když je naštvaný. Ginny vypadá taky naštvaně, a můžu říct, že kdybych tu nebyla, došlo by k rodinné hádce přímo tady v jídelně. Možná je dobře, že Al nemohl přijít na večeři.

„Rose, ty jsi nějaká tichá," usměje se na mě Giny povzbudivě. „Jak se máš ty?"

„Prima," odpovím chabě. Nejsem si jistá, co říct, abych odlehčila napjatou atmosféru. Harry je časovaná bomba a James se chystá ho odpálit. A pak si vzpomenu na zlaté pravidlo, když se snažíš stvořit mír: obrať nenávist všech na někoho jiného. „Audrey opravdu překročila hranici při její snaze, aby máma vypadala špatně. Ona se snaží rozšířit pomluvy, že máma měla s někým poměr."

To se skoro povedlo. Harry přestal zírat na Jamese a otočil se ke mně. „To je směšné! Tomu nikdo neuvěří, nebo jo?"

„Audrey dokáže být velmi přesvědčivá," říká Ginny temně. „I když bych doufala, že lidi budou mít víc rozumu, než aby tomuhle uvěřili. Upřímně, začínám zapomínat, že to je Percy, kdo kandiduje proti tvojí mámě, ne Audrey."

„Je to opravdu Percy?" ptá se Harry a zvedne obočí. „Všichni víme, že jestli vyhraje, ona bude tahat za nitky."

„To si myslí i táta," souhlasím.

„Je to stejně párek kokotů," rozhodne James. „Je zřejmé, že vyhraje Hermiona."

Přeju si, abych občas mohla mít Jamesovu naivní víru.

*

„Takže jste si jistá, že Scorpius bude žádat jen o čtyři dny v týdnu?"

„Po tisící: ano, ale to je pořád až moc!"

„Já vím, v pořádku? Já vím! Ježíši, jste pořád tak naštvaná?"

Nikdy jsem nevěděla, jak můžou být právníci otravní, dokud jsem nepotkala Thomase Foxe. Nehledě na skutečnost, že se zdá, že nemá svědomí, má ohromující množství arogance. Je to téměř dusivé. Domluvili jsme se na tomto setkání, abychom se dohodli, co přesně chci od dohody o péči, ale všechno, co teď chci, je kopnout Toma tam, kde to bolí. Bylo nám řečeno, že další slyšení bude za pár týdnů, což znamená, že musím strávit příštích několik týdnů přípravou mého případu s mým otravným právníkem.

„Jsme naštvaná jenom ve vaší přítomnosti," říkám poněkud nepravdivě.

„Všiml jsem si," protočí oči. „Podívejte, jestli jste vždycky takhle vytočená, možná byste neměla dostat Ai-"

„Sklapněte!" odseknu a sáhnu po hůlce. „Neopovažujte se -"

„Já tím jen myslím, že byste se měla naučit kontrolovat svůj temperament!" odsekne mi.

„Anebo bych si měla najít jiného právníka! Nemohu uvěřit, že mi vás máma doporučila. Jak jste vlastně dostal tuhle práci? Nasbírej padesát kartiček z čokoládových žabek a staň se právníkem?"

„Jsem dobrý právník a přesvědčím vás o tom, Weasleyová!"

„Tak proč je můj syn stále u Malfoyových?"

„Protože jste pořád taková mrcha!"

Zaklepání na dveře zarazilo moje odseknutí. Vešla Tomova sekretářka a vypadal poněkud vyplašeně. Je jasné, že slyšela každé slovo naší hádky. Jak by mohla neslyšet? Kancelář je tak malá, že její stůl je téměř u Toma.

„Ehm, odpusťte, pane Foxi, čeká vás klient objednaný na jedenáctou hodinu," říká skromně. Podívám se na své hodinky, je už jedenáct třicet. Za půl hodiny musím být v práci.

„Děkuju," kývne Tom, a pak si frustrovaně protře oči. Zhluboka se nadechne a já se rozhodnu udělat totéž.

„Podívejte, Rose, já se snažím, co můžu," vzdychne. „Musíte si udělat pořádek v hlavě. Myslím tím, že v jednu chvíli chcete Scorpia na kolenou a v příštím okamžiku mu nechcete ublížit. Jednu chvíli chcete dát Scorpiovi tři dny v týdnu a vzápětí jen každý druhý víkend. Když se nerozhodnete, jakou dohodu chcete, udělá to za vás Starostolec."

Vím, že se jenom snaží pomoci. Ale ten domýšlivý výraz, co má na tváři vždy, když mi říká něco, co nevím, ve mně vyvolává chuť ho praštit. Občas si přeju, abych byla tak milá jako Jenny. Možná moje vrozená protivnost je důvodem, proč se nevyhnutelně řítím k tomu zůstat sama. Nemůže mě vystát ani můj právník.

„Dobře," řeknu krátce. „Zavolám vám."

Kývne. Myslím, že jsme oba tiše došli k názoru, že bude nejlepší náš kontakt omezit. To by mohlo snížit šanci, že skončíme snahou zabít jeden druhého.

Vstávám a odcházím z jeho kanceláře. Před Tomovou kanceláří si všimnu naštvaně vyhlížejícího kouzelníka, který poslední půl hodiny poslouchal naši hádku. Protlačí se kolem mě do kanceláře, aniž by byl zavolán, a já zdvořile (a poněkud rozpačitě) kývnu Tomově sekretářce na rozloučenou.

V práci je docela frmol, což znamená, že mám málo času na stěžování si na Toma a fňukání. Taky mám moc málo času na projití práce z lektvarů, kterou nám zadali na poslední večerní lekci. Přestože mám vlastně víc času, když je Aidan se Scorpiem a jeho krávou, zjišťuji, že jsem pozadu s domácími úkoly z lektvarů, prostě protože mám příliš mnoho práce s oddáváním se sebelítosti. Opravdu jsem ta samá holka, jako jsem byla před šesti lety.

Ve čtyři hodiny se konečně všechno uklidní a Hazel, Gladys, Linda a já se uchýlíme k našemu obvyklému drbání. Svatý Mungo má opravdu štěstí, že má tak horlivé recepční.

„Slyšely jsme, že váš James je zpátky ve formě," začne Linda rozhovor. „Je opravdu kus, však víš."

„Jasně, to je můj bratranec, o kom mluvíš," zamračím se, ačkoliv to není poprvé, co něco takového slyším. Vlastně to není ani po devadesáté prvé, co to slyším. Upřímně, nikdy nepochopím, co ženy vidí na Jamesi Potterovi. Ten chlap je idiot.

„Zjistili jste vůbec, co se s ním dělo?" ptá se Gladys.

„Ne," odpovím temně. Ta otázka mě stále trápí: proč se James tak moc změnil v několika posledních měsících? Co, nebo kdo ho změnil?

„Možná prostě PMS," skočí nám do řeči Hazel. „Přísahám, že muži tím trpí mnohem víc, než ženy. Můj muž má takové změny nálady -"

„Ani mi nemluv o tom, jak muži mění nálady! Náš Liam na mě věčně kouká, jaké bych mu zrovna utopila psa!" ozve se Linda.

Vždycky se to vrátí zpátky k mužům. Nadáváme na muže v našich životech a já zjišťuji, že mám ve svém životě příliš mnoho náladových mužů. Scorpius, James, Tom, Draco Malfoy, táta a dokonce i Aidan jsou všichni takoví králové dramatu. Možná má Hazel pravdu, možná mají muži PMS jako ženy. Jediný rozdíl je, že u nich je to spíš týdně, než měsíčně.

V půlce našeho čajového rituálu s klepy se dveře otevřou s razancí, která může znamenat jen pohotovost. Léčitel Kennedy a nějaké sestry spěchají pomoci. Pacienta nesou zdravotníci na nosítkách. Rychle vstáváme, připravené jakkoliv pomoci, když si všimnu, že s pacientem, kterého nesou, jde Daisy. Brečí, a když se podívám na nosítka, vidím –

Aidana.

Srdce se mi na chvíli zastaví, když vidím svého pětiletého syna, který se nehýbe. Jakoby se můj mozek kompletně oddělil od těla, spěchám k němu a zírám na Daisy s otázkou.

„Je- je mi to tak líto, Rose!" vzlyká Daisy. „Já jsem nechtěla..."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 24. kapitola - Arogance Od: zuzule - 22.03. 2017
Aaaa krucis...

Re: 24. kapitola - Arogance Od: Lupina - 20.03. 2017
No jo, Thomas Fox to s Rose nemá lehké. A jeho rada, že by si měla udělat jasno, je na místě. Líbí se mi náhled do celé Weasleyovic rodiny. A ten konec, teď budu napjatě čekat, co se stalo Aidanovi.

Prehľad článkov k tejto téme:

padfoot4ever: ( alichay )16.06. 2017Epilog
padfoot4ever: ( alichay )10.06. 201734. kapitola - Konce
padfoot4ever: ( alichay )02.06. 201733. kapitola - Další nervové zhroucení
padfoot4ever: ( alichay )28.05. 201732. kapitola - Druhá strana normálnosti
padfoot4ever: ( alichay, maure )19.05. 201731. kapitola - Dvojitý zápor
padfoot4ever: ( Alichay )14.05. 201730. kapitola - Kandidáti
padfoot4ever: ( Alichay )07.05. 201729. kapitola - Trapnost
padfoot4ever: ( Kar + Alichay )30.04. 201728. kapitola - Nový směr
padfoot4ever: ( Kar )23.04. 201727. kapitola - Zásah
padfoot4ever: ( Kar )18.04. 201726. kapitola - Trochu vyšinutá
padfoot4ever: ( Kar )26.03. 201725. kapitola - Změna situace
padfoot4ever: ( Kar )19.03. 201724. kapitola - Arogance
padfoot4ever: ( Kar )07.03. 201723. kapitola - Návrat do Bradavic
padfoot4ever: ( Kar )24.02. 201722. kapitola - Pláč a zase pláč
padfoot4ever: ( Kar )17.02. 201721. kapitola - Soudy a soužení
padfoot4ever: ( Kar )12.02. 201720. kapitola - Nejdražší dcera
padfoot4ever: ( Kar )07.02. 201719. kapitola - Špína
padfoot4ever: ( Kar )02.02. 201718. kapitola - Čas na víno
padfoot4ever: ( Kar )26.11. 201617. kapitola - Následky
padfoot4ever: ( Kar )18.11. 201616. kapitola - Katastrofální svatba
padfoot4ever: ( Kar )07.11. 201615. kapitola - Build Up
padfoot4ever: ( Online preklady )29.10. 201614. kapitola - Víkend s Jenny, část II.
padfoot4ever: ( Online preklady )20.09. 201613. kapitola - Víkend s Jenny, část I.
padfoot4ever: ( Online preklady )26.08. 201612. kapitola - Kompromis
padfoot4ever: ( TinaStylinson )02.08. 201611. kapitola - Odhalení
padfoot4ever: ( TinaStylinson )10.05. 201610. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )24.01. 20169. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )07.01. 20168. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )29.04. 20157. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )19.10. 20146. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )08.09. 20145. kapitola
padfoot4ever: ( TinaStylinson )05.08. 20144. kapitola
padfoot4ever: ( Dominika.Del )07.01. 20143.Kapitola – O Krávě a hafoňovi
padfoot4ever: ( Dominika.Del )21.09. 20132.Kapitola – Vítejte v mém světě
padfoot4ever: ( Dominika.Del )03.09. 20131. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Dominika.Del )02.06. 2013Úvod k povídce