Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nejhorší Halloween Lily Potterové

Kapitola 4/2 - Epilog

Nejhorší Halloween Lily Potterové
Vložené: Jacomo - 26.05. 2017 Téma: Nejhorší Halloween Lily Potterové
Jacomo nám napísal:

Nejhorší Halloween Lily Potterové

anglický originál „Lily Potter and the Worst Holiday“ najdete ZDE

 

autor: bobsaqqara
překlad: Jacomo
banner: Jimmi
(bez betareadu)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 4/2 - Epilog


Tři dny poté, co se Harry probudil, ho Poppy konečně propustila s tím, že je naprosto v pořádku. Ten večer se Grangerovi, Weasleyovi, Láskorádovi, Potterovi a Neville sešli na oslavu v magické místnosti známé jako "Komnata nejvyšší potřeby", o které těch šest mladých z druhé časové dimenze z nějakého důvodu vědělo. Lily by byla kouzly a základní magií Komnaty jistě fascinovaná, kdyby její pozornost zcela nepohltily děti. Harry to vzal jako příležitost, jak se seznámit se svými novými sourozenci.

"Viděl jsi zblízka vodní lidi?" zeptal se Remmy s nábožnou úctou. "Jaký jsou?"

"No..." nadechl se Harry ve snaze vymyslet, jak je vhodně popsat. "Nejsou tak milí, jak bys čekal."

"Zapomeň na to!" přerušila jejich debatu Alice. "Slyšela jsem, že umíš vyčarovat Patrona!"

"Jo, Remus mě to naučil. Můžu tě to taky naučit," odpověděl s úsměvem Harry. "Byl jsem schopen to naučit pár dalších včetně Hermiony."

"Fyzického Patrona?" vyhrkl Remmy s ještě větším údivem. "Jakou má podobu?"

"Jelen," řekl Harry a mrkl na svého otce. Jamesovi s cinknutím upadla vidlička, což Harryho rozesmálo. "Jo, když ho Remus uviděl, reagoval úplně stejně."

"Já to nechápu," hlesl Remmy. "Co máte s tím jelenem?"

"Nech to plavat, později ti to povíme," prohlásila Lily, která byla ráda, že dvě z jejích tří dětí neví, že jejich otec je nehlášený zvěromág.

"Hraješ famfrpál?" zeptala se Alice, čímž rázem změnila téma hovoru. Harry přikývl a Alice začala nadskakovat na židli. "A jsi taky střelec jako já a táta?"

"Ne, je brilantní chytač," vložil se do rozhovoru Ron. "Když už je o tom řeč, musíme si na zítra domluvit zápas."

"Rone, nemám koště," namítl Harry.

"Do prdele!" zaklel Ron, načež ho jeho matka pokárala za slovník.

"Tak si půjčíš jedno ze školních," navrhla Ginny. "Můžeme si zahrát společně; Weasleyovci proti Potterovcům."

Ron, se z nějakého důvodu zatvářil nervózně. Seděl mezi Harrym a svým bratrem Charliem, který byl také docela dobrý chytač. "Nemůžeme hrát jedna linie proti druhé? Chci do týmu Harryho."

* * *

"No kryndapána!" vykřikl Remmy, když uviděl Harryho opožděný narozeninový dárek, nebo spíš dárek vynahrazující všech šestnáct prošvihnutých narozenin, který dostal od otce a kmotra – Nimbus X2. "Můžu se svést, Harry?"

"Ne, dokud si ho nevyzkouší on, Remmy," řekla Alice. "A až potom, co se svezu já."

"Obávám se, že budu muset využít všech výsad plynoucích z letitého kamarádství, děcka," namítl Ron, který se právě blížil přes famfrpálové hřiště. "První po Harrym poletím já."

"Ne, nepoletíš," odrazil ho Harry a položil ruku kolem ramen své podstatně vyšší sestry. "Moje malá sestřička poletí po mně."

"Fajn, chceš si ho otestovat před zápasem?" zeptal se Ron. Mezitím se ke skupince připojila Hermiona.

"Jo, asi si dám kolečko..." začal Harry.

"HARRY JAMESI POTTERE!" spustila na svého snoubence Hermiona, což přimělo Remmyho s obavou zašeptat „... všechna tři jména...". Hermiona si dala ruce v bok a pokračovala v tirádě: "Tvoje rodina tě ještě neviděla létat!"

"No a?" otázal se Harry.

"Nebudeš létat jako obvykle! Jinak je vyděsíš! Poletíš jako já, dokud si nezvyknou na tvůj... styl!"

"Letět jako ty?" vyprskl Ron. "Ale to by se sotva odlepil od země!"

"Ano, tak to myslím!" potvrdila Hermiona.

"Hermiono, drahoušku," pokusila se Lily uklidnit situaci. "James a Alice jsou zkušení letci. Viděla jsem je létat víc než stokrát. Nebudu se bát, až Harry poletí."

"Ale vy to nechápete..." dohadovala se Hermiona dál.

"To je v pořádku, Hermiono," položila jí Lily ruku na rameno a pokračovala směrem k Harrymu, "můžeš letět, jak chceš."

"Díky, mami," rozzářil se Harry a v mžiku raketovou rychlostí vystartoval k nebi.

Lily chňapla po Jamesovi, protože z Harryho zbyla jen tečka na vymetené obloze. První, co ji napadlo, bylo, že to koště má nějakou vadu. "Mělo by létat takhle rychle?" zeptala se manžela. Ale než stačil odpovědět, Harry začal prudce klesat k zemi. Teď jí bylo jasné, že ta zatracená vět je rozbitá a Harry nad ní ztratil kontrolu! Lily se téměř zastavilo srdce - byla by radši, kdyby se zastavil její syn.

"Ach můj bože!" vykřikl James a naskočil na své koště. Jenže Lily věděla, že nemůže k synovi doletět včas; Harry padal příliš rychle.

Kdyby se Lily nebo James podívali po ostatních dětech z alternativní dimenze, překvapilo by je, že reagovali naprosto jinak než oni. Lenka si vplétala do vlasů květiny a Neville jí k některým z nich popisoval jejich magické vlastnosti. Druhá Ginny se snažila svou dvojnici naučit pár famfrpálových fíglů. A Ron si nevzrušeně čistil špínu zpod nehtů, jako kdyby ho Harryho boj mezi životem a smrtí nudil. Nejextrémnější reakci ale vykazovala Hermiona; jako jediná z těch pěti pozorně sledovala Harryho sestup. Ale nejevila známky strachu, nýbrž značný vztek na svého snoubence.

Ve chvíli, kdy James nasedal na koště, chybělo Harrymu ke srážce se zemí méně než půl vteřiny. Lily zadržela dech, když koště jejího nejstaršího syna opsalo směšně ostrou zatáčku a minulo povrch hřiště stěží o centimetr. Harry letěl tak nízko, že hábitem vyrýval úzkou cestičku v trávě.

"HARRY!" křičela vztekle Hermiona. "HARRY JAMESI POTTERE, OKAMŽITĚ POJĎ SEM!"

Harry se odrazil od země, otočil se a tentokrát s trávou vykopl i hlínu. To, co udělal potom, způsobilo, že James spadl z koštěte; naštěstí byl jen asi metr nad zemí. Mladík se postavil na koště a klouzal na něm vzduchem jako na uzounkém surfovacím prkně. Koště se svým jezdcem zpomalilo a zastavilo se před Hermionou.

"Omluv se!" nařídila mu.

"Za co?" zeptal se naprosto zmatený Harry.

"Vyděsil jsi svou matku!" pokárala ho a ukazovala při tom na Lily.

Harry, teď šokovaný matčiným výrazem, seskočil z koštěte a hnal se k ní. Objal pobledlou ženu a provinile zamumlal: "Promiň, mami."

"Kde ses naučil takhle létat?" zeptala se Lily a zároveň kontrolovala, jestli nemá na těle žádné zranění. "Jestli se to tedy dá vůbec nazvat létáním!"

"Vlastně ho to nikdo neučil. Ale Oliver Wood mu jednou řekl ´Chyť Zlatonku nebo je po tobě´. Harry to vzal doslova," vysvětlovala Hermiona Lily. "Ale upřímně, tenhle kousek je nic ve srovnání s tím, co předvedl u trnoocasého..."

"Cože? Počkej, ne, nechci to vědět," zajíkla se Lily. "Zatím ještě ne. Možná mi to můžeš povědět, až se moje srdce vrátí do normálu."

"To. Bylo. ÚŽASNÉ!" jásal Remmy, který pomáhal otci posbírat se ze země. Chlapec přiběhl ke svému staršímu bratrovi a dožadoval se: "Musíš mě naučit, jak to děláš!"

"To tedy NE!" odmítly Lily a Hermiona jednohlasně.

"Beru si Harryho jako svého chytače!" zvolal James, který si oprašoval z hábitu trávu, a pak pyšně dodal: "Nikdy dřív jsem nikoho takhle létat neviděl!"

"Žádné povzbuzování!" shodly se opět v názoru Lily a Hermiona. Obě ženy měly ruce v bok a zaujímaly téměř stejnou pozici.

"Ehm, tohle je trochu děsivé," nadhodil Harry směrem ke svému otci.

"To, jak jsou si podobné? Ano," souhlasil James. "No, asi bude pravda, že chlapci se nakonec ožení s takovou, co se trochu podobá jejich matce," dodal a poplácal svého nejstaršího syna po zádech.

Lily a Hermiona si vyměnily úsměv a mladší čarodějka řekla té starší: "Usměrněte si toho chlapa."

"Ty taky."


* KONEC *

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Deni - 26.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: lorie - 31.10. 2020
Musím říct, že málo která povídka mě takto osloví, ale zde se to povedlo na 120%. Super povídka. Moc děkuji za skvělý překlad. :)

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: myska111 - 18.05. 2019
Velmi zajímavá a zábavná povídka. Určitě by bylo pěkné, kdyby se někdy mohl Harry takhle setkat se svými rodiči. Bylo by zajímavé, kdyby třeba i Rowlingová na konci napsala, že všechno byl jen Harryho sen a celý příběh by se mohl odehrát úplně jinak. Díky za překlad

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: denice - 20.02. 2018
Tak jsem si po rozumném odstupu dopřála povídku znova, jedním dechem a při epilogu se slzami v očích. Všichni jsou skvělí, v málokteré povídce jsou na tak relativně malém prostoru tak dobře vykreslené ženské postavy. Fakt paráda. Ještě jednou děkuji!

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: sisi - 05.08. 2017
Tak geniální závěr povídky. Moc děkuji za překlad, povedl se. Povídka je nádherná. Dík.

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: Eihvaz - 02.08. 2017
Děkuji za povedený překlad, hned se mi líp marodí.

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: Ganlum - 13.06. 2017
Tak to byl krásný konec děsivého začátku :-D Díky, Jacomo!

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: Elza - 29.05. 2017
To bylo velmi pěkné, děkuji Jacomo. Sice nejsou vyřešené potíže s viteály, ale to nebudeme autorce ošívat (třeba o nich nevěděla). Hezká představa, že se téměř všechny rodiny poznamenané válkou sešly v lepších časech.

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: Sally - 29.05. 2017
Tak toto bol parádny záver :) Díki moc za dodávku kvalitného prekladu skvele vybranej poviedky :)

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: Carmy - 28.05. 2017
Děkuji za překlad, Jacomo! Povídka moc hezká, škoda, že už je konec. Nejvíc se mi líbil začátek a konec, akorát mě trochu mrzí, že se nedostali více do popředí jednotlivé charaktery. Mohlo by být zajímavé být svědkem větších hádek mezi dvěma Ginny a nebo se dozvědět víc z minulosti našich návštěvníků... Ještě jednou díky!

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: Lupina - 28.05. 2017
Takže je tu konec. S epilogem, který se mi opravdu moc líbil. Takové mám ráda. Ukázalo se, jak se všichni mají rádi, jak se ženské bojí o své chlapi a ti jim převelice rádi těch situací dopřejí. Prostě krása. Moc děkuji za objevení a překlad této povídky, Jacomo. Ćetla jsem ji s chutí.

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: grepik03 - 27.05. 2017
Jacomo, děkuji za překlad krásné povídky ♡ Chápu, co si myslela tím, že povídku překládás kvůli Lily- je tu prostě a jednoduše matkou, milující a starostlivou. Není to zrzka, která zlomila srdce Severusovi a povrchní mladá holka. Epilog me potěšil, krásný, jednoduchý, milý a žili šťastně až do smrti.

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: JSark - 27.05. 2017
To bolo zlaté. Ďakujem za preklad. :)

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: martik - 27.05. 2017
Taky mi to přišlo trochu děsivé. No, co Harry chtěl to má. Krásný závěr velmi zajímavé povídky. Děkuji, Jacomo.

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: luisakralickova - 26.05. 2017
Takové ty "civilní starosti" s nezdárným synkem a snoubencem nastávají:) Moc děkuji za překlad a těším se na další.

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: denice - 26.05. 2017
Se slzami v očích tady sedím, posmrkuji a culím se na monitor. Z takového závěru se můžu jen rozplývat blahem. Epilog, jak má být. Jojo, Harry má utrum - s takovou ženskou frontou jsou mužští bez šance, ale oni si to jistě budou užívat:-) Moc děkuji, čarodějko!

Re: Kapitola 4/2 - Epilog Od: Petule - 26.05. 2017
Nádherná povídka, moc děkuji za překlad :) Ještě pořád se usmívám jak blázen :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

bobsaqqara: ( Jacomo )26.05. 2017Kapitola 4/2 - Epilog
bobsaqqara: ( Jacomo )20.05. 2017Kapitola 4/1
bobsaqqara: ( Jacomo )13.05. 2017Kapitola 3/2
bobsaqqara: ( Jacomo )06.05. 2017Kapitola 3/1
bobsaqqara: ( Jacomo )29.04. 2017Kapitola 2/2
bobsaqqara: ( Jacomo )22.04. 2017Kapitola 2/1
bobsaqqara: ( Jacomo )15.04. 2017Kapitola 1/2
bobsaqqara: ( Jacomo )08.04. 2017Kapitola 1/1
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )15.10. 2016Úvod