Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Magie krve

2. Z čistého nebe

Magie krve
Vložené: Coretta - 10.06. 2017 Téma: Magie krve
Coretta nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

AutorGatewayGirl

Překlad: Coretta   Beta: Avisavis    

Banner:  Coretta

Severus Snape-Hito76 ©2007-2017 snapefanclub

Severus Snape ©2006-2017 keeperofthedead


Originál:

 http://www.potionsandsnitches.org/fanfiction/viewstory.php?sid=2025 

nebo

http://www.fictionalley.org/authors/gatewaygirl/BM.html


Rating: 16+


~~~~~~~~~~~~~


2 -- Z čistého nebe

 

Harry ležel na boku ve svém pokoji ponořeném v šeru a pozoroval, jak se číslice na displeji budíku změnily z 23:58 na 23:59. Podobně na své narozeniny nečekal už roky, ale udělat čáru za předchozím rokem a začít s čistým štítem se tentokrát zdálo být životně důležité.

Náhle mu výhled na rudé číslice něco zakrylo. Harry v záblesku paniky vylétl z postele, jen aby zahlédl, jak tlustá dopisní obálka přepadla z okraje stolku a zůstala ležet naplocho na posteli.

Zvedl ji. Byla nezvykle silná – tlustší než poslední psaní z Bradavic – a zalepená pečetí vtlačenou do silné vrstvy vosku. Obálka byla tmavá, ale barvu ve slabém světle pronikajícím dovnitř od pouliční lampy Harry rozeznat nedokázal.

Hrábl po svíčce odložené na nočním stolku. Když se pro ni natahoval, všiml si, že číslice už ukazují 00:00. Po tváři mu přeběhl mrzutý úšklebek.

Takže jsem to prošvihl. Doufám, že to není špatné znamení. Chvilku se nad tím zamyslel a dospěl k závěru, že to závisí na tom, jestli jsou zprávy v dopise důležité pro následující rok nebo ne.

„Dokonči obřad,“ zamumlal si.

Rychle a s vážností pronesl své věty a pak pracoval na vyčištění mysli. Bylo daleko obtížnější soustředit se, když měl na dosah ruky něco, co v něm vzbuzovalo takovou zvědavost. Zvládl pět minut téměř úplného klidu, potom to vzdal a obrátil se ke svíčce, aby její měkká záře dopadala na záhadné psaní.

Pod světlem bylo vidět, že má obálka sytou, hřejivě červenou barvu. Vosková pečeť se zlatě leskla a v okolí vyvýšených linií ozdobného „P“ se nepatrně třpytila. Když Harry rozlomil pečeť, krátce zažhnula a ruce mu zalilo nádherné zlaté světlo. Ohromeně vytáhl složené listy pergamenu z obálky. Bylo jich mnoho, jak podle tloušťky očekával. Rozložil je a nervózně zkoumal horní stránku.

 



Harrymu se zasekl dech v hrdle. Na moment pevně sevřel víčka a uvědomil si, že se mu srdce v hrudi překotně rozbušilo už jen díky těm dvěma slovům. To nemůže být… Dopis od táty nebo mamky? Jak? Otevřel oči a znovu se zadíval na pergamen. Vypadal nově. Zatoulala se ke mně cizí pošta, skvěle! Pomyslel si popuzeně. Přesto se se značnými obavami znovu zadíval na první list.

 


Na konci odstavce byl nakreslený malý rozesmátý obličej doplněný rozcuchanými vlasy. Harrymu unikl přidušený smích. Neobjasnil, pomyslel si, ale nějak mě to nepřekvapuje.

 



Tato slova Harrym hluboce otřásla. Teplo, které v něm vyvolaly předchozí věty, začalo vyprchávat. Zoufale se vrátil zpět a četl znovu. Nejdražší synu… že tě velmi miluji. To byl důvod pro ten „sentiment“, uvědomil si. Proto dopis začínal právě takhle. Protože James Potter (Harry rychle přelistoval na poslední stránku, aby se ujistil, že je dopis skutečně od Jamese Pottera) chtěl, aby rozuměl, že přestože není jeho biologický otec, je stále jeho táta.

Harry zajel rukou do svých věčně rozcuchaných vlasů. Zůstaly ležet možná dvě vteřiny, než vyskočily do původního neupraveného rozcuchu. Jak by James mohl nebýt jeho otec? Byli jako přes kopírák, každý mu to říkal. Možná byl jeho skutečný – Harry se zarazil. Biologický, pomyslel si pevně. Možná byl jeho biologický otec s Jamesem Potterem příbuzný?

 



Harry upustil dopis i svíčku. Svíčka mu dopadla na koleno, vyjekl a rychle po ní chmátl. Severus Snape? Profesor Snape? Vždyť jemu se nepodobám ani trochu! Každý říká, že jsem úplně jako James. Pracně uklidňoval dýchání. Snad někde došlo k omylu. Určitě to tak bude. Váhavě sebral dopis a znovu se vrátil ke čtení.

 


 


 


 



Harry zvedl oči od dopisu. Třeba Lily znovu potratila, pak otěhotněla a nějakým omylem došli k závěru, že to bylo z rituálu?

 


 


 


 



Harry znovu svěsil ruku s dopisem a promnul si spánky. Takže se možná nespletli. Byl vděčný, že dopis přišel v noci a že přes den nic moc nesnědl. Pomáhalo mu to vnímat tohle všechno trochu méně reálně. Měl pocit, že v jasném denním světle to bude vypadat daleko děsivěji, skutečnost se bude zdát ostřejší. Naštěstí už ho potom ale nebude číst poprvé. Severus Snape? Protože on a můj táta – James – oba ctili tradice dost na to, aby se podřídili nějakému pochybnému zvyku kouzelníků s dlouhým rodokmenem, zahrnujícímu vypůjčení něčí ženy s cílem rozmnožit se?

Přelétl očima zbývající listy. Zůstaly už jen něco přes dvě stránky hlavního dopisu. Část „Severus Snape a Pobertové“ byla stejně dlouhá. Harry skrčil kolena, přitáhl si je k bradě a objal se. Dobře, chtěl víc podrobností o tom, co se stalo mezi Snapem a Jamesem. Konečně by o celém jejich sporu a tom, proč Snape jeho tátu tolik nesnášel, uslyšel také z Jamesova pohledu. Harry nevěřícně potřásl hlavou. „Proč můj otec tolik nenávidí mého tátu,“ pronesl nahlas a hystericky se rozesmál. Zdusil zvuk dlaní, měl obavy, že by mohl vzbudit strýce, ale když se uklidnil, byl dům stále tichý.

Harryho prostoupil chlad. Přehodil si přikrývku přes ramena a vrátil se k dopisu.

 


 


 

 

Harry se otřásl. Znamená to, že od teď budu vypadat čím dál víc jako Snape? Přemýšlel. O-ou!

 



Harry otřel z očí nepříjemnou vlhkost. Položil dopis a vstal. Na nejistých nohách začal neklidně přecházet mezi oknem a postelí.

Proč Snape? Nevadilo by mi, kdyby to byl Sirius nebo Remus. Dokonce… Harry přemýšlel o lidech, které jeho otec znal. Petr, rozhodl se, by byl horší než Snape. A to bylo vše. Snape ho nenáviděl; on nenáviděl Snapea. Od chvíle, kdy se poprvé setkali, s ním jednal se zlomyslnou krutostí a… Harry zaskřípal zuby a přiznal si: on odpovídal tím, že ho soudil téměř stejně zaslepeně. Pouze jeho relativní nedostatek moci ho držel od toho, aby se ke Snapeovi choval stejně hrozně, jako on k němu. (Nepropadej touze po odplatě...)

Harry si zoufale přál, aby se mohl podívat do zrcadla a zkontrolovat, jestli se jeho obličej nezměnil, ale dveře byly zvenku zajištěné visacím zámkem. Pečlivě si ohmatal nos. Byl to nos. Uvědomil si, že neví úplně přesně, co by normálně nahmatal. Uhladil si vlasy. Zůstávaly dřív na chviličku ležet, než se znovu rozježily?

Předpokládám, že mi na tom tolik nezáleží, pomyslel si. Ne opravdu. James mě zjevně miloval, takže je to jako bych zjistil, že jsem adoptovaný. Vlastně hádám, že to tak svým způsobem bude.

Ale stejně jsem docela zvědavý, co Snape udělá.  Pravděpodobně mě zabije, nebo přinejmenším někoho jiného, kdo mu přijde do rány. Poslední věc, kterou by si přál, je, aby mezi námi dvěma bylo nějaké spojení.

Harry se vrátil k pergamenu a brku. Vážně potřeboval poslat dva rychlé dopisy, jeden Ronovi a jeden Hermioně. Bude muset prozradit dost na to, aby mu mohli pomoct, ale zas ne příliš mnoho. Sepisování mu zabralo hodiny a během té doby si uvědomil, že by se mohlo jednat o nějaký propracovaný vtip. Jaký měl konečně důkaz, že dostal dopis od Jamese Pottera a ne Freda a George Weasleyových? Ta myšlenka si vyžádala kompletní přepracování dopisu pro Rona a vypuštění celé věci v dopise pro Hermionu. Oblohu na východě lemovala linie bledého světla, když Harry dokončil obě zprávy:

 

 


 

Harry si protřel oči. Napadlo ho, jestli bude ještě někdy schopný zmínit se o Siriusovi, aniž by se cítil opuštěně, provinile a jako naprostý pitomec. K jeho úlevě se Hedvika vrátila bez odpovědi a Harry se zaměstnal hlazením jejího zobáku a šeptáním, jak je krásná, chytrá a rychlá. Hlavou mu blesklo, že omluvit se Snapeovi by teď mohlo být daleko složitější. Byl rád, že už dopis poslal; nechtěl, aby si Snape myslel, že všeho lituje jen proto, že jsou příbuzní, jestli tedy opravdu jsou.

Dříve než mohl ztratit nervy, dal Harry nové dopisy Hedvice a odeslal ji s poznámkou, ať si v Doupěti nezapomene odpočinout. O pár hodin později svého rozhodnutí litoval.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 27.12. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: werusska - 22.01. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. Z čistého nebe Od: Gabux - 19.06. 2017
Tohle bude opravdu zajímavá povídka! Díky!

Re: 2. Z čistého nebe Od: sisi - 16.06. 2017
Děkuji za krásnou povídku plnou dopisů, aspoň v této kapitole, se pošťák nezapře a nespočine. :-) Tož uvažovala jsem o nějaké povídce z kapitolou plnou dopisů a novinových článků, kde by Lilly odkázala v poslední vůli Harryho Snapeovi do péče, ne jako syna, ale jako manžela, což by Harrymu zaručilo vyšší stupeň ochrany, zpevnilo vztahy v rodině, vedlo k usmíření, což by následně úplně zrušilo Brumbálovy růžové brejličky a dokopalo profesora Snapea k větší odpovědnosti a lepšímu přístupu k mláděti Pottera staršího. :D :D Ale háček je v tom, že se Harry sice dostane z područí nelaskavé Petúnie, zároveň však nahlédne za oponu v domě smrtijeda a zří všelijaká zvěrstva. Pak bude chtít bojovat o mír, ale nebude smět přes vůli chotě. ( To vše samozřejmě bez slache, protože ono manželství bude naplněno až po válce, až bude Potter dospělý.) Děkuji za krásný překlad, trošku si tu pobrečím, jako vždycky, když se píše o obětování se pro syna. Statečná Lilly!

Re: 2. Z čistého nebe Od: Jacomo - 13.06. 2017
Rituál Herem je rozhodně neotřelé odůvodnění pravého otcovství, ale všechno to kolem něj mě dost vyvedlo z míry. Je pravda, že existovalo a nejspíš někde stále existuje množství podivných zvyků a pravidel, ale tady mi to i přes souhlas všech zúčastněných připadá přinejmenším zvláštní. No, dejme tomu, zápletka je nastolena, a pokud to není vtípek dvojčat (jakože nejspíš není), děj se vůle Merlinova. Tento útok na mé vnímání konvencí ovšem nijak neubral na zážitku z atraktivního příběhu, velice čtivého překladu a fascinujícího grafického zpracování. Veliké díky, Coretto a Avisavis!

Re: 2. Z čistého nebe Od: denice - 12.06. 2017
Děkuji za skvělou dlouhou kapitolu, která vám jistě dala spoustu práce i po grafické stránce. Přiznám se, že mě nadzdvihlo kouzlo Herem - muž může požádat příbuzného nebo přítele o manželku - no, ale co už... rozhodně se nesmírně těším na Severusův dopis a jeho reakci.

Re: 2. Z čistého nebe Od: marci - 12.06. 2017
Páni, moc pěkné! Jasně - kouzlo na změnění vzhledu je obvyklá věc v povídkách tohoto typu, ale nové rozhodně je zmínění kouzelnických zvyků a věcí okolo rituálu Herem. Super. čtení se mi moc líbilo, skláním se před grafickým zpracováním a moc se těším na pokračování. Díky, holky.

Re: 2. Z čistého nebe Od: zuzule - 12.06. 2017
Tak to je sila... Dobry pokus, Harry, ale stejne v hloubi duse vis, ze to neni vtipek dvojcat :) Sem zvedava na Severusovu reakci Dekuju!

Re: 2. Z čistého nebe Od: silrien - 11.06. 2017
Tedy, rituál a následně kouzlo otcovství. Zajímavý nápad. A nutnost obnovit kouzlo nebo postupně vyprchá. No, jsem zvědavá, jak bude Harry postupně měnit podobu. Vlastně jsem zvědavá na spoustu věcí. Co Severus udělá, až zjistí, jak je to s Harrym. Co bude dělat Harry, až zjistí to, co tuší, že vše v dopise je pravda? Moc se těším na pokračování. Děkuji

Re: 2. Z čistého nebe Od: grepik03 - 10.06. 2017
Drahá Correto a Avisavis, děkuji vám carodejky za úžasný překlad další kapitoly ♡ Tedy, to je pecka...přemýšlela jsem jak se autorka popasuje s vysvětlením biologického otce a tohle by mě vážně nenapadlo. Myslím tím především vahave přátelství Jamese a Severuse a zapojení Lily s Jamesovym souhlasem. S ohledem na to vše, chápu Severusovu zášť vůči Harrymu- představoval rodinu, syna, lásku- které on neměl. Neskutečně se těším na jeho reakci: ) Harry si chudák myslí, ze se jedná o vtipek dvojčat? Někde hluboko uvnitř asi tuší, ze to tak jednoduché nebude..... Abych nezapomněla- krásně jste vytvořily pergameny a potterovske ksichtiky :))))) Nedočkavě budu vyhlížet další kapitolu ♡

Prehľad článkov k tejto téme:

GatewayGirl: ( Coretta )27.03. 202084. Epilog
GatewayGirl: ( Coretta )20.03. 202083. Zpátky doma - část druhá
GatewayGirl: ( Coretta )13.03. 202083. Zpátky doma - část první
GatewayGirl: ( Coretta )06.03. 202082. Opatrovnictví - část druhá
GatewayGirl: ( Coretta )28.02. 202082. Opatrovnictví - část první
GatewayGirl: ( Coretta )21.02. 202081. Ráno poté
GatewayGirl: ( Coretta )14.02. 202080. Hadí jazyk - část druhá
GatewayGirl: ( Coretta )07.02. 202080. Hadí jazyk - část první
GatewayGirl: ( Coretta )31.01. 202079. Pánem
GatewayGirl: ( Coretta )24.01. 202078. Halloweenský ples - část druhá
GatewayGirl: ( Coretta )17.01. 202078. Halloweenský ples - část první
GatewayGirl: ( Coretta )14.06. 201977. Nejisté časy - část třetí
GatewayGirl: ( Coretta )07.06. 201977. Nejisté časy - část druhá
GatewayGirl: ( Coretta )31.05. 201977. Nejisté časy
GatewayGirl: ( Coretta )24.05. 201976. Kletby a tesáky - část druhá
GatewayGirl: ( Coretta )17.05. 201976. Kletby a tesáky
GatewayGirl: ( Coretta )10.05. 201975 - Černá magie a temná stvoření - část 2
GatewayGirl: ( Coretta )03.05. 201975 - Černá magie a temná stvoření - část 1
GatewayGirl: ( Coretta )05.04. 201974. Neopatrnost
GatewayGirl: ( Coretta )15.03. 201973. Dárky a obavy - část 2
GatewayGirl: ( Coretta )08.03. 201973 - Dárky a obavy
GatewayGirl: ( Coretta )22.02. 201972. Nová spojenectví - část druhá
GatewayGirl: ( Coretta )15.02. 201972. Nová spojenectví - část první
GatewayGirl: ( Coretta )08.02. 201971. Důsledky
GatewayGirl: ( Coretta )01.02. 201970. Nebezpečí důvěry
GatewayGirl: ( Coretta )25.01. 201969. Úrovně
GatewayGirl: ( Coretta )18.01. 201968. Rituál
GatewayGirl: ( Coretta )09.11. 201867. Masky
GatewayGirl: ( Coretta )02.11. 201866. Vzájemnost
GatewayGirl: ( Coretta )26.10. 201865. Smlouvání
GatewayGirl: ( Coretta )19.10. 201864. Zachovat dekorum
GatewayGirl: ( Coretta )12.10. 201863. Nový úhel pohledu
GatewayGirl: ( Coretta )05.10. 201862. Na špatném místě
GatewayGirl: ( Coretta )28.09. 201861. Zasedání Weasleyových
GatewayGirl: ( Coretta )21.09. 201860. Hry a žertíky
GatewayGirl: ( Coretta )24.08. 201859. Změny
GatewayGirl: ( Coretta )17.08. 201858 - Abstraktní pojem
GatewayGirl: ( Coretta )10.08. 201857. Osobní záležitosti
GatewayGirl: ( Coretta )03.08. 201856. Nedůvěra
GatewayGirl: ( Coretta )27.07. 201855. Útoky
GatewayGirl: ( Coretta )20.07. 201854. Sdílení tajemství
GatewayGirl: ( Coretta )13.07. 201853. Inkriminující fotografie
GatewayGirl: ( Coretta )06.07. 201852. Nabídka míru
GatewayGirl: ( Coretta )29.06. 201851. Střet
GatewayGirl: ( Coretta )22.06. 201850. Proměnlivá spojenectví
GatewayGirl: ( Coretta )15.06. 201849. Mapování nepřátelského území
GatewayGirl: ( Coretta )08.06. 201848. Jiná místnost
GatewayGirl: ( Coretta )01.06. 201847. Světlo svítání
GatewayGirl: ( Coretta )25.05. 201846. Hra
GatewayGirl: ( Coretta )18.05. 201845. Udržte mě tady
GatewayGirl: ( Coretta )11.05. 201844. Hadi a zmije
GatewayGirl: ( Coretta )04.05. 201843. Hudba duše
GatewayGirl: ( Coretta )27.04. 201842. Vraždy a vzpomínky
GatewayGirl: ( Coretta )20.04. 201841. Ročník 77
GatewayGirl: ( Coretta )13.04. 201840. Zmírnění následků škod
GatewayGirl: ( Coretta )06.04. 201839. Špatná odpověď
GatewayGirl: ( Coretta )30.03. 201838. Konspirační teorie
GatewayGirl: ( Coretta )23.03. 201837. Vztahy
GatewayGirl: ( Coretta )16.03. 201836. Přechodné nepřátelství
GatewayGirl: ( Coretta )09.03. 201835. Vlkodlačí čest
GatewayGirl: ( Coretta )02.03. 201834. Magická berlička
GatewayGirl: ( Coretta )23.02. 201833. Experimentování
GatewayGirl: ( Coretta )16.02. 201832. Létání a vyšetřování
GatewayGirl: ( Coretta )09.02. 201831. Můj život jako camrál
GatewayGirl: ( Coretta )02.02. 201830. Další komplikace
GatewayGirl: ( Coretta )26.01. 201829. Nový režim
GatewayGirl: ( Coretta )19.01. 201828. Mimoškolní aktivity
GatewayGirl: ( Coretta )12.01. 201827. Opět doma
GatewayGirl: ( Coretta )24.11. 201726. Léto u konce
GatewayGirl: ( Coretta )17.11. 201725. Na čí stranu?
GatewayGirl: ( Coretta )11.11. 201724. Pozměněný stav mysli
GatewayGirl: ( Coretta )03.11. 201723. Možnost volby
GatewayGirl: ( Coretta )27.10. 201722. Pravda
GatewayGirl: ( Coretta )20.10. 201721. Příčná ulice
GatewayGirl: ( Coretta )13.10. 201720. Nejnovější trik dvojčat
GatewayGirl: ( Coretta )06.10. 201719. Ozvěna minulosti
GatewayGirl: ( Coretta )29.09. 201718. Vzájemná nedůvěra
GatewayGirl: ( Coretta )22.09. 201717. Neřesti a čiré zlo
GatewayGirl: ( Coretta )15.09. 201716. Vzpomínky z dětství
GatewayGirl: ( Coretta )08.09. 201715. Rizika povolání
GatewayGirl: ( Coretta )01.09. 201714. Napětí a trocha nudy
GatewayGirl: ( Coretta )25.08. 201713. Ctnosti a vzhled
GatewayGirl: ( Coretta )18.08. 201712. Odstíny viny
GatewayGirl: ( Coretta )11.08. 201711. Veřejné mínění
GatewayGirl: ( Coretta )04.08. 201710. Jedy
GatewayGirl: ( Coretta )28.07. 20179. Prsten
GatewayGirl: ( Coretta )21.07. 20178. Sklepení
GatewayGirl: ( Coretta )14.07. 20177. Útok
GatewayGirl: ( Coretta )07.07. 20176. Útěk
GatewayGirl: ( Coretta )30.06. 20175. Zaskočený návštěvník
GatewayGirl: ( Coretta )23.06. 20174. Neočekávaný dopis
GatewayGirl: ( Coretta )16.06. 20173. Očekávané dopisy
GatewayGirl: ( Coretta )10.06. 20172. Z čistého nebe
GatewayGirl: ( Coretta )02.06. 20171. Z minulosti zbyl jen popel
. Úvod k poviedkam: ( Coretta )19.05. 2017Úvod k povídce