Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Našlapuj zlehka

Našlapuj zlehka - úvod

Našlapuj zlehka
Vložené: Jacomo - 22.07. 2017 Téma: Našlapuj zlehka
Jacomo nám napísal:

Našlapuj zlehka
Tread Softly

 Originál viz https://www.fanfiction.net/s/1847353/1/

Autor: Dius Corvus

Překlad: Jacomo     Beta: arabeska, Calwen   Banner: arabeska

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor souhlasil s překladem

 Rating: M, tj. 16+, místy 18+ (kvůli násilí)
Drama/Romantika
Slash - Snarry

 21 kapitol, 182 tisíc slov
(některé příliš dlouhé kapitoly budou děleny)

 

Had I the heavens embroidered cloths,
Enwrought with golden and silver light,
The blue and the dim and the dark cloths
Of night and light and the half-light,
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.

Kdybych měl z nebe vyšívaný šat
vetkaných stříbrných i zlatých svitů,
blankytný, šerý nebo temný šat,
šat noci, šat dne i šat polosvitu,
pod nohama bych ti jej rozprostřel.
Ale já chudák mám jen svoje sny.
Pod nohama jsem ti je rozprostřel.
Našlapuj zlehka, šlapeš na mé sny 

William Butler Yeats: “He wishes for the Cloths of Heaven“
(Touha po nebeském šatu – překlad Jiří Valja, 1961)

  

Shrnutí: „Jsem Jonathan Frost. Byl jsem Voldemort a Tom Raddle. A byl jsem taky Harry Potter.“ Po finální konfrontaci s Voldemortem se Harry změní a je hozen zpět v čase do doby Pobertů a mladého Severuse Snapea.

Prohlášení:
Tento příběh je založený na charakterech a situacích vytvořených a vlastněných J. K. Rowlingovou, různými vydavateli včetně Bloomsbury Books, Scholastic Books a Raincoast Book a společností Warner Bros.
Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harrym Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží autorovi Dius Corvus. Ani příběh, ani jeho překlad nevznikly za účelem finančního zisku.

Poznámka překladatelky:
Tato povídka je dalším dílem, které se stalo mou srdeční záležitostí. Nad překladem jsem neváhala ani chviličku. Zaprvé – autorem je muž, ve fanfikci jev nepříliš vídaný, zejména s ohledem na použitý pairing. A zadruhé – netradiční, napínavý, temný příběh s vlastní historií sahající až k zakladatelům mě zcela pohltil. Navzdory názvu nečekejte lehké čtení. Zapomeňte na dětského Harryho a na Harryho puberťáka. Tohle je válkou ošlehaný muž, který kvůli přežití neváhá sáhnout po krajních prostředcích. Pojďme spolu zjistit, jestli v něm zbylo ještě něco z té síly, kterou „Pán zla nezná“…

Poznámka pro neslashaře:
Pokud znáte mé překlady, víte, že si nevybírám prvoplánové slashovky, naplněné sexem a unylým vzdycháním. Proto vás vybízím, dejte příběhu šanci. Byla by škoda minout ho jen kvůli několika náznakům vztahu mezi dvěma muži, na což budu samozřejmě u jednotlivých kapitol průběžně upozorňovat.


Příběh má pokračování s názvem „Ashes of Time“ (pracovní český název „Zbytky z času“), jehož překlad mám rovněž v plánu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Našlapuj zlehka - úvod (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 22.03. 2023
| |
Poznámka překladatelky mne namlsala a jsem moc zvědavá, jak se mi povídka bude líbit. Slashe nevyhledávám, ale jednou začas si je dám, abych zůstala otevřená i jiným pohledům.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: lea16 - 04.09. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Re: Našlapuj zlehka - úvod (Hodnotenie: 1)
Od: Elizabeth333125 - 09.01. 2024
|
Tento príbeh som prečítala na jeden dych, čítala som a čítala a čítala ani som nespala ani som sa neučila do školy.. len som čítala.. nemohla som prestať. Veľká VĎAKA prekladateľke za to, že si dala námahu s týmto dielom a dovolila ho prečítať aj nám menej zdatným v angličtine. Teraz ... idem čítať druhýkrát a budem aj poctivo komentovať pretože počaas toho prvého čítania som nestíhala komentovať. Musela som čítať. A teraz si to aj viac vychutnám, pretože ten prvýkrát som to fakt zhltla bez dychu, musela som vedieť čo ďalej.

Ešte raz, VEĽKÁ VĎAKA prekladateľke.

Archivované komentáre


Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: Claire - 14.08. 2021
Na tuto povídku jsem málem úplně zapomněla, ke své škodě. Urgentně si potřebuji spravit chuť a oddechnout si od jisté literární osoby, které mne nejčerstvěji vytočila tím, že mi zkazila celkový dojem z úžasné povídky. Snarry plus lákavé úvodní slovo mne přesvědčily, že tato povídka by mohla být přesně tím, co potřebuji. Harry podobného ražení jako ve Střihu větru a konec konců i v Pavučině a Severus, dokonalý ironický prevít, co si přát víc. Navíc se upozornění na další díl objevilo v Čekárně - naděje, že přidávání je do jisté míry zaručeno a nebylo publikováno ještě tolik, abych nedohnala ušlý děj a komentáře. Takže se těším a vrhám se do rozbouřených vln restů.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: Twilly - 26.02. 2018
Samozrejme, začítala som sa do prológu....a zhrozila som sa!!!! Ostatne, ako vždy, keď si prečítam zopár prvých viet a viem, že je to jedna z "TÝCH" poviedok, kde budem úpenlivo čakať na manu nebeskú v podobe kvalitného prekladu. A samozrejme, plynule som si to namierila na originál, ktorý som (ako inak) sfúkla jedným dychom, aj s pokračovaním. Veľmi sa teším na preklad oboch poviedok, aj keď to pravdepodobne ešte nejakú chvíľu potrvá...

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: Vai - 14.10. 2017
Popis tedy nebyl zrovna zdlouhavý,ale zní to zajímavě.... jen si neumím představit mix osoby Harry a Voldemorta a Toma, jakou povahu bude mít tato osoba. Děkuji za novy příběh

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: Renne19 - 07.09. 2017
Vypada to zajimave. Tesim se na prvni kapitolu :)

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: sisi - 31.08. 2017
Pusť se dotoho, určitě si přečtu o cestování duše tam a zase jinam. Pěkný koktejl být Harrrym, Tomem, Voldemortem, pak být se Snapeeem ve škole, co dál? Jen zlehýnka jít a nepodupat ten unikátní příběh.

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: Eihvaz - 02.08. 2017
Tak to hořím nedočkavostí :-O E

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: larkinh - 26.07. 2017
Hmm, těžký čtení? To si asi počkám, až bude venku aspoň 10 kapitol, nejsem si jistá, že při čtení po jedné bych to zvládla. Dík za nový překlad.

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: martik - 24.07. 2017
Vypadá to ohromně zajímavě. Ten banner je úžasný - arabesčiny zlaté ruce. Už se těším, Jacomo.

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: denice - 24.07. 2017
Těším, těším, těším! Ani nevíš, jak... nebo možná ano? Rozhodně držím palce, aby se povídka dobře překládala ;-) Díky.

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: zuzule - 24.07. 2017
Pani, zni to dobre. Tesim se :)

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: Raa - 22.07. 2017
Moc se na povídku těším a posílám veliké díky za tu práci s překladem.

Re: Našlapuj zlehka - úvod Od: Gift - 22.07. 2017
Wow, neco takoveho tu od Patolozky nebylo. Priznavam, ze doba Pobertu neni mou nejoblibenejsi, ale uz se nemuzu dockat, co valecna doba udela s charakterem Harryho. Moc se tesim a preji mnoho zdaru pri prekladu!

Prehľad článkov k tejto téme:

Dius Corvus: ( Jacomo )08.07. 2023Epilog - část 4/4 (závěr)
Dius Corvus: ( Jacomo )01.07. 2023Epilog - část 3/4
Dius Corvus: ( Jacomo )10.06. 2023Epilog - část 2/4
Dius Corvus: ( Jacomo )03.06. 2023Epilog - část 1/4
Dius Corvus: ( Jacomo )27.05. 202319. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )04.04. 202319. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )25.03. 202318. kapitola
Dius Corvus: ( Jacomo )11.03. 202317. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )04.03. 202317. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )28.02. 202316. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )21.02. 202316. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )11.02. 202315. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )04.02. 202315. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )28.01. 202314. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )21.01. 202314. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )14.01. 202313. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )07.01. 202313. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )24.11. 202212. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )01.11. 202212. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )25.10. 202211. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )18.10. 202211. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )11.10. 202210. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )20.09. 202210. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )13.09. 20229. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )30.08. 20229. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )19.07. 20228. kapitola - část 3/3
Dius Corvus: ( Jacomo )12.07. 20228. kapitola - část 2/3
Dius Corvus: ( Jacomo )05.07. 20228. kapitola - část 1/3
Dius Corvus: ( Jacomo )28.06. 20227. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )21.06. 20227. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )14.06. 20226. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )07.06. 20226. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )27.11. 20215. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )02.10. 20215. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )28.08. 20214. kapitola - část 2/2
Dius Corvus: ( Jacomo )21.08. 20214. kapitola - část 1/2
Dius Corvus: ( Jacomo )06.02. 20213. kapitola
Dius Corvus: ( Jacomo )21.04. 20182. kapitola
Dius Corvus: ( Jacomo )17.02. 20181. kapitola
Dius Corvus: ( Jacomo )20.01. 2018Prolog
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )22.07. 2017Našlapuj zlehka - úvod