Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Prostě jen být

Kapitola 13. Mnoho šťastných návratů – 2. část

Prostě jen být
Vložené: Lupina - 16.08. 2017 Téma: Prostě jen být
Lupina nám napísal:

Autor: Amarti                        Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/7454117/13/Just-to-Be

Rating: 16+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 13.  Mnoho šťastných návratů – 2. část

„Vše v pořádku, Severusi?“

Severus zamračeně vzhlédl, když se Potter přizval a během oběda si přisedl. Všichni obyčejně jídávali s dětmi, ale Severus se často posadil stranou a ponořil se do vlastních myšlenek nebo papírování, což se nelišilo od jeho zvyků v Bradavicích.

„Pottere,“ reagoval klidným hlasem, ale do očí se mu nepodíval. Tuto odpověď řadil mezi slušné, alespoň když přišlo na Pottera.

„Podívejte, Hermiona a Lenka jsou přes oběd na Příčné kvůli nakupování, tak jsem si říkal, že je vhodná doba, abych vám to řekl.“

„Řekl co?“

Potter ztlumil hlas do šepotu. „Příští úterý má Hermiona narozeniny a jak ji znám, nezmínila se vám.“

Severus cítil, jak mu z hlavy odtekla krev.

„Ne,“ přiznal pomalu, „nezmínila.“

„Jak jsem si myslel, ale to ona nikdy, nebojte. Tak teď už to víte. Nechám na vás, co s tou informací uděláte.“

Severus odložil vidličku na stůl příliš hrubě, až Potter nadskočil a všechny děti se otočily jejich směrem. Jeden Severusův pohled je vrátil zpět k jejich talířům.

„To bychom měli?“ zasyčel. „Hodíte mi tuhle bombu do klína a pak mě necháte rozhodnout, ‚co s tou informací udělám‘?“ Ani náznak, co od něj Potter očekává? Copak na něj kuje nějaké pikle? Ani Severus by svého největšího nepřítele nenechal takto na holičkách.

„Trochu nervózní, co?“ Potter se chápavě usmál. „Jen klid. Hermiona na narozeniny nic nečeká. Nedospěla do sentimentu, když za nejlepší kamarády měla dva kluky.“

Severus by Pottera nejradši zabil. Takže nic od kamarádů nečeká. Severus by si rád myslel, že je víc než jen kamarád. Což by vytvořilo jistá očekávání… nebo ne? Ale co by Hermiona očekávala?

Rád si sám sebe představuješ za víc než přítele, zatímco jsi nejspíše ještě míň, našeptával hlásek. Pravděpodobně se ti nezmínila, protože by narozeniny ráda strávila s kýmkoliv jiným. Severus zavrtěl hlavou, aby ho umlčel.

„Pottere…“ začal Severus tiše. „Já pro ni nejsem zrovna… jen kamarád, že?“

Potterovi se rozzářily oči a usmál se. „Ne, to asi nejste. No, pak byste jí asi chtěl něco obstarat. Víte, rád vám pomůžu, jak jen budu moci…“

Severus probíral všechny možné únikové cesty, které dokázal vymyslet, nakonec se rozhodl pro ignorování. Raději se nebude nikoho ptát na radu. Láskorádová byla v této oblasti nejspíš k ničemu, Longbottom byl k ničemu ve všech oblastech, ale Potter ji znal líp než kdokoliv. Jeho však opravdu nechtěl o nic prosit. Nerad někomu zůstával dlužný protislužbu, natož Potterovi.

„Udělal bych to pro ni, ne pro vás,“ nabídl Potter. „Vím, že je vám odporná představa, že mi něco dlužíte.“

Opravdu začínal být tak čitelný? Láskorádová byla dost zlá, ale teď už i Potter dokáže odhadnout, co si myslí.

Jak pokořující.

V tomto případě s hláskem musel souhlasit.

Potter jej poplácal po rameni. Uf. „Žádný strach, Severusi, pomůžu vám. Kdysi jsem musel přežít první narozeniny s Ginny a věřte mi, celou noc jsem se koupal v ledovém potu a doufal, že nic nezvrtám. Ale vy máte štěstí v tom, že Hermiona neví, že víte, takže asi nic nečeká, tudíž cokoliv podniknete, bude v pořádku.“

Jen přítomnost čtrnácti dětí Severusovi zabránila odčarovat Potterovi jazyk z pusy.

ooOOoo

Večer po vyučování se Hermiona hnala ze schodů na Grimmauldově náměstí s hlavou pohřbenou v knize, když narazila do dvou hřejivých objektů, které držely třetí, kroutící se.

„Harry! Ginny! Co tady děláte tak pozdě?“

„Hlídáme děti,“ vysvětlila Ginny a předala Jamese Harrymu, aby mohla kamarádku obejmout. „Všechno nejlepší k narozeninám.“

„Díky, Gin,“ Hermiona stále nějak nechápala, proč jsou kamarádi tady. „Ale co myslíte tím hlídáním dětí?“

„Ty a já dnes máme nějaké plány,“ pronesl hluboký hlas za jejími zády. Otočila se k Severusovi, který měl na sobě kabát a v ruce držel její. „A raději bychom měli jít, pokud je chceme splnit.“

„Plány?“

„Máš dnes narozeniny, ne?“

Hermiona tam stála jako opařená. Neřekla Severusovi, že má narozeniny, a nečekala nic, i kdyby o nich věděl. Zrovna se neusmíval, ale v očích mu zářilo – vypadal, jako by opravdu chtěl dělat něco spolu s ní, nebo pro ni. Usmála se na něj a přijala kabát, který jí přehodil přes ramena.

„Tak to bychom asi měli raději jít,“ odvětila Hermiona. Severus jen mlčel, otevřel dveře a gestem ji pobídl ven. Uniklo jí, že si s Harrym vyměnil pohledy, Harry se s mrknutím usmál a Severus jen protočil očima.

„Jestli se něco stane, dozvím se to,“ řekl Severus na rozloučenou.

„Nepřeju si zemřít,“ odpověděl Harry.

Jakmile byli venku, ucítila Hermiona, že ji Severus vzal za ruku a vtáhl si ji do náručí.

„Všechno nejlepší,“ zašeptal a oba je přemístil.

Potter mu řekl, že Hermiona není ani materialistická, ani se nezajímá o velká romantická gesta. Zřejmě k tomu neinklinovala před válkou a po ní ještě méně. Perfektní. Severus nebyl dobrý ani v jednom.

Potter mu také řekl, že Hermiona nemiluje nic tolik, jako dobré jídlo a bezpečné, tiché, klidné místo. Žádné lesy, zřekla se jich po měsících ve stanu při honbě za viteály (Severuse překvapilo, jak dlouho ti tři strávili ve stanu – opravdu to bylo pět měsíců?). Dávala si pozor na davy a uzavřené prostory, kde se nemohla snadno dostat k východu. A na veřejnosti neustále sledovala lidi kolem připravená na potíže.

Žádné dary, žádná příroda, žádné cizí otevřené prostory, žádné uzavřené prostory, žádné davy. Severus se rozhodl, že existuje jen jedna možnost.

V tuto roční dobu se ochladilo už i v Londýně, ale pobřeží v Brightonu měla postihnout nepřirozená vlna tepla. Měsíc ubýval a nebylo třeba bát se vlkodlaků. Vše, co potřeboval, měl zastrčené v kapse u kalhot (žádný hábit, ne dnes) a Hermionu v náručí. Doufal, že vybral moudře.

„Kde to jsme, Severusi?“ zeptala se Hermiona, jakmile se s nimi přestal svět točit. Vzal ji za ruku a vedl ke kraji aleje, do níž je přemístil.

„Brighton,“ odpověděl tlumeně. Stiskl jí ruku a pokračoval: „Neboj se, jsme v bezpečí.“ Mlčky ji vedl ulicí k pobřeží, které bylo bohudík liduprázdné. Pokradmu seslal několik protimudlovských kouzel, aby to tak i zůstalo. Koneckonců, obezřetnosti není nikdy dost.

Toho večera moře klidně šplouchalo a nocí se nesl pouze zvuk tichého pleskání vln o písek. Měsíc svítil v měkkém příšeří; obloha barvy barvínku temněla do inkoustově černé. Naštěstí na nebi nepluly žádné mraky. Zanedlouho se rozhoří hvězdy, zvlášť pokud Severus podle plánu ztlumí pouliční lampy.

Vedl ji k pobřeží, do dostatečné vzdálenosti, aby je nezalily vlny, a z kapsy vytáhl kapesník. Švihnutím hůlky jej přeměnil na velkou deku a položil ji na zem. Vzal Hermionu za ruku a pozval ji k posezení. Z kapsy vytáhl košík zmenšený na velikost náprstku – po dalším švihnutí jej zvětšil na piknikový.

Severus si řekl, že není sentimentální nebo romantický. Jen vzal Hermionu ven na místo, ze kterého nezešílí. I Potter souhlasil, že by mohlo jít o dobrou volbu. Ale Merline, kéž by nepřemýšlel, jestli po hlavě nespadl do romantického románu.

S ní a se všemi dětmi v domě se už téměř nepoznával.

Hermiona vypadala klidně a šťastně. Zjevně nečekala, že tuto příležitost nějak vyzdvihne, natož aby ji vzal na večeři pro dva u moře pod měsíčním svitem.

Severus měl za to, že šlo pravděpodobně o jejich první skutečné rande.

„Severusi, tohle je…“ Hermionin hlas se vytratil zabarvený emocemi. „Jsem dojatá.“ Pustila jeho ruku a nakoukla do košíku. „Měl jsi tolik starostí.“

„Kéž bych mohl říct, že ano, ale neměl jsem vůbec žádné problémy. Ten proklatý domácí skřítek připravil jídlo a já jen vymyslel místo, kde si ho v soukromí užijeme. Omlouvám se, že jsem přišel jen s tímto.“

„Neomlouvej,“ odvětila Hermiona. „Je to vše, co bych mohla chtít.“

Dlouho nic neříkali a jedli v družném mlčení. Upíjeli víno, které jim Krátura zabalil, Severus po chvíli seslal znovunaplňující kouzlo, přemýšleli o poslední příležitosti, kdy spolu seděli u pití. Nebe temnělo a jedna po druhé se začaly rozsvěcovat hvězdy.

„Co obyčejně děláš, když máš narozeniny?“ zeptal se nakonec a vklouzl jí rukou kolem ramen.

Povzdechla si a opřela se o něj. „Od války nic. Opravdu jsem k nim nechtěla přitahovat pozornost, ani jsem o nich nechtěla přemýšlet. Kdyby ses mě zeptal, kolik mi je, musela bych se zamyslet.“

„Proč?“

„Protože v mé hlavě, většinu času, jsem stále osmnáctiletá uprchlice, která ze dne na den přišla o přátele a rodinu,“ vysvětlila smutně. „A s každým dalším rokem si uvědomuju, kolik času uběhlo a jak se od všech vzdaluji. Ten fakt, kolik času uběhlo, mě občas děsí. Proto když si narozenin nevšímám, můžu toto ignorovat.“

Severus zpanikařil a napadlo jej, že Pottera vůbec neměl poslouchat.

„Ale,“ pokračovala, „tohle je vážně nádherné. Nic podobného jsem dřív nikdy nepodnikla. Tady – v moři je jednoduchá krása a něco věčného. Nutí mě to myslet si, že… možná bych se neměla cítit provinile, protože žiju. Možná bych si měla užívat života. Kdybych umřela, chtěla bych, aby mí kamarádi žili stejně jako dřív. Jaký smysl má život, když se ho bojíme žít, že?“ Upřímně se na Severuse usmála a zvedla hlavu, aby jej měkce políbila. „Děkuji ti, Severusi. To je ten nejlepší dárek, který jsi mi mohl dát.“

„Prozření?“

„Něco takového.“

„To jsem rád,“ oddechl si. Noc temněla a než by použil oheň, který by přitáhl pozornost, Severus se spolehl na světlo měsíce odrážející se od hladiny vody. Temnota a stíny pro něj znamenaly bezpečí. Temnota dovolila, aby se trochu uvolnil a popustil emoce, které v sobě tak hluboko a tak úspěšně skrýval, až zapomínal, že existují. Tady, ve svitu měsíce a hvězd a mírumilovné melancholie moře a povzbuzený jejími rty zabarvenými vínem poznal, že může mluvit upřímně jako té noci u krbu.

„Zasloužíš si být šťastná, Hermiono… Chci, abys byla šťastná.“

„S tebou šťastná jsem,“ odvětila.

Severusovi se vybavilo, co mu řekl Potter: „Hermiona je křehká. Není na náhodné známosti, ale taky nechce skončit zraněná. Jestli jste jí už neřekl, že je pro vás něco víc než dočasná známost, mohlo by být dobré, aby se to teď dozvěděla.

Také měl na paměti, co mu před desítkami let řekla matka, když jej viděla zkormouceného kvůli Lily. „Odvážnému štěstí přeje, Severusi.“

„A já jsem šťastný s tebou – šťastnější, než jsem byl za mnoho let. Ale… něco ti musím říct.“

Cítil, jak se Hermiona napjala, a pro uklidnění jí stiskl ruku. Myslí si, že to s ní chceš skončit zrovna na její narozeniny, popichoval hlásek. Ty teda máš reputaci, Snape.

Jen seber odvahu a povede se všechno, pobídl se a ignoroval posměšky vnitřního hlasu.

„Poslední měsíce našeho… společného času jsme to cosi mezi námi striktně drželi v ložnici. Nijak jsme to nepojmenovali, ani o tom nemluvili. A i když to bylo báječné, už mi to nestačí.“ Otočil si ji v náručí čelem k sobě a doufal, že ho odvaha neopustí. „Hermiono, chci s tebou mít opravdový vztah. Nechci otevřené projevy lásky na veřejnosti nebo před dětmi, nechci chodívat na dvojitá rande s Potterovými, ani nic neslibuji ohledně budoucnosti, ale vím, že chci, abychom byli pár v každém smyslu toho slova.“

Hermionu to překvapilo, ale z očí jí zářilo jedině štěstí. Přikývla. „Já taky, Severusi. Všechno to chci. Ale…“

„Záleží mi na tobě,“ přerušil ji tiše, protože se bál, co by mohlo následovat. „Záleží mi na tobě opravdu hodně a chci být tím, kvůli komu budeš šťastná a zapomeneš na hrůzy, které jsi prožila.“

„To chci i já, Severusi. Ale…“

„Ale?“ Zadržel dech a připravil se na odmítnutí. Alespoň jsem zabojoval

„Bojím se,“ přiznala slabě. „Bojím se, že to bude bolet.“ Byla nervózní stejně jako on.

„Hermiono… Řekl jsem ti sice, že nemůžu nic slíbit ohledně budoucnosti, ani nemůžu slíbit, že ti nikdy neublížím, protože se to bezděčně může stát, ale slibuji, že udělám všechno, abych předešel tomu, že se vyplní tvé obavy. Víš, že jen tak nerozdávám svoji oddanost a důvěru, ale ty oboje máš.“

Děláš ze sebe blázna, varoval jej hlásek. Jen tě odmítne.

„Severusi,“ zašeptala Hermiona. Upírala na něj pohled, který odrážel třpyt hvězd a měsíce stejně jako oheň z krbu té noci, kdy byli spolu poprvé. „Už roky žiju ve strachu. Dokázal jsi mě inspirovat natolik, že jsem zariskovala profesionálně, a jsem ráda, žes to udělal. Myslím… na toto jsem čekala dlouho. Chci být s tebou. Chci tě brát jako partnera, ne přemýšlet o výrazu, kterým bych tě popsala pokaždé, když na nás pomyslím. Snažila jsem se zatajovat city, protože jsem se bála, že by nebyly opětovány. Už dřív jsem se zranila…“ Severus věděl, že mluví o Weasleym.

„Nemusíš se bát, Hermiono,“ utěšoval ji Severus a vzal její tvář do dlaní. „Slíbila jsi mi, že moji důvěru nezradíš. Já ti věřím. A slibuji ti to samé.“ Políbil ji jemně, opravdově, hluboce.

„Mnoho slibuješ na muže, který mě varoval, že neslíbí nic,“ škádlila jej.

Usmál se, skutečně usmál poprvé toho večera. „Nutíš mě porušovat všechna svá pravidla,“ poznamenal tiše. „Možná nastal čas je naprosto přepsat.“ Opět ji políbil.

„U mě taky,“ pravila.

„Hermiono… můžu se tě na něco zeptat?“

„Samozřejmě, drahý,“ odpověděla. Drahý. Něžnost. Usmál se naplno.

„Přestěhuj se na Grimmauldovo náměstí. Napořád.“

„To není otázka.“

„Prosím. Chci, abychom spolu zůstávali každou noc, v mém pokoji, v mé posteli. Spolu. Odstěhuj se z bytu, stejně tam nikdy nejsi. Vystěhuj se z pokoje, v mém je víc místa a soukromí. Buď se mnou.“

Hermioně překvapeně zablesklo v očích, pak zmateně a pak štěstím. Přikývla. „Dobře,“ souhlasila tiše.

Jen zajišťuješ podmínky, aby se ti dostalo zklamání, pravil hlásek.

Sklapni, přikázal si Severus. Tohle už nemusím poslouchat.

Hlas zmizel.

Severus si ji přitáhl a naplno a vášnivě ji políbil. Nakonec se přetočil nad ni, přitlačil ji na deku. A za zvuků moře se měsíc osvobodil ze svého úkrytu. Jejich ruce byly všude. Ale ještě byl natolik při sobě, aby si uvědomil, že jsou stále na veřejnosti. Sebral dost sebeovládání, aby se stáhl, než jej přemůže potřeba.

„Vezmi mě domů, Severusi,“ vydechla. Přikývl. Nechal zmizet deku i koš a oba je přemístil. Nemyslel na nic jiného než na postel v pokoji pána na Grimmauldově náměstí. Síla jeho soustředění je přemístila přímo do postele a u Hermiony vyvolala smích.

„Chce to opravdu mocného kouzelníka, aby prolomil svá vlastní protipřemisťovací kouzla,“ zazubila se.

„Určitě jsem ti už ukázal, jak mocný dokážu být.“

„Ach ano, to jsi dokázal mnohokrát. Ale uvítala bych poněkud… osobnější ukázku,“ vybízela jej. Ohledně tohoto byl rychlým žákem.

Ztuha polkl. Zatlačil ji do postele, lehl na ni a přešel k právě tomu. Znovu a znovu.

ooOOoo

Nebyli si jistí, čím to je, ale něco na Grimmauldově náměstí šlo Jamesovi k duhu a ten usnul dřív a s mnohem menšími problémy než obvykle. Harry a Ginny toho využili a odpadli na pohovce s pusami dokořán a rukama propletenýma již o půl sedmé večer. Lenka odeslala všechny děti do postelí.

Zavrtěla hlavou, když je uviděla. Tihle měli být její posila? Smutné. Usmála se a přikryla je dekou. Pak krbem zavolala Nevillovi a řekla mu, že Snape je na noc jinde. Potterovi se ani nehnuli, když Neville hlasitě zdolával schody za svojí přítelkyní a zabouchl dveře do její ložnice.

A tak té noci bylo Grimmauldovo náměstí číslo dvanáct plné – čtrnáct dětí si užívalo zřídkavého spánku bez nočních můr – Hermiona a Severus v jeho ložnici slavili a demonstrovali své nově přiznané city – Neville a Lenka v její ložnici sdíleli pár ukradených hodin, než se on bude muset vrátit do Bradavic – a Harry s Ginny, novopečení rodiče, sdíleli blažený spánek v obývacím pokoji se synem v náručí.

Když se následujícího rána Potterovi probudili s rozcuchanými vlasy a nejistýma očima, opatlaní slinami, Harry našel na konferenčním stolku cár pergamenu, na němž se špičatým písmem Prince dvojí krve skvěla napsaná dvě slova. Usmál se, když je přečetl.

Děkuji Vám.


 

PP: „Jen napni odvahu, co stačí šroub,“ Makbeth, v překladu E. A. Saudka.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Harry je tady naprosto dokonalý! A plně doufám, že mu Severus dá šanci ♥ A Severus to nádherně vymyslel a jsem ráda, že sebral odvahu. A Hermiona ji sebrala též. Och. Tahle kapitola byla prostě miloučká.
Těší mě, že se líbilo :-) Díky za komentář, Gabux.

Potterovi byli asi hodně unavení a hodně ovlivnění domem na Gr. náměstí, že usnuli s děťátkem v náručí. Nehci vidět jejich ráno, kdy museli být nejen durch propocení, ale i počůraní od mimináčka. Merlindík za čistící, osvěžující a sušící kouzla, Ginny jistě zvládá domácí rychlo-přebalovací fígle. Hermionu a Severuse momentálně hodně ovládá chemie zamilovaných. Nějaký čas se od sebe prostě nehnou a potřebují sdílet sebemenší okamžiky blízkosti. No co, Snape je slušnej člověk a otevřeně se ke všemu přiznal. To tak nějak plně odpovídá jeho předválečnému nepokřivenému charakteru. Vytrpěl si svoje a Hermiona koneckonců také, mají všechen čas světa aby se navzájem uzdravili a byli spolu šťastní. O děti se postarat nezapomenou, to by si nedovolili a určitě vymyslí nějaký způsob jak ochránit ztracené duše zapuzených a uprchlých bývalých studentů. Jako potomci významných rodů by měli dostat nejen majetek, ale i služebnictvo. Jestli Hermiona a Dobby vyškolí armádu domácích skřítků jako chůvičky a dají je dětem jako věno, nebo pod stromeček, bude jim zase o něco lépe. Jéé, být se Snapem v podvečer, když se smráká na pláži, a nemusí to být ani u moře, mně by stačilo u rybníka, nebo u řeky, brouzdat se ve vlnách, slyšet, jak kuňkají žáby, cvrkají cvrčci, nebo bažanty hřadující ve větvích potichu tokající. Z dálky hraje do ticha harmonika, kostelní zvony odbíjí. Pak se zvedne teplý letní větřík a osvěží tvář, Snape si odrhne pramen vlasů z očí a řekne něco Snapeovského, jako: " Komáří larvy z této tůňky by pomohly mému elixíru proti rýmě." :-)))Já mám úplné vánoce jenom z té představy. :-))) Děkuji za překlad nádherné kapitoly, moc si to užívám. Těším se na zbytek romance.
:-) Krásně napsáno :-) Jak to ale bude s dětmi ve skutečnosti... No, to si musíme počkat. Ale teď jsme měli romanci, užívejme si ji spolu s našimi hrdiny. Děkuji za komentář, sisi.

Nečakane romantická vsuvka do inak dosť temnej a racionálnej poviedky (aspoň pre mňa). :) Vďaka.
Nu, autorka našim hrdinům dopřála jejich chvilku :-) A ráno je čekají děti. Děkuji za komentář, JSark.

Mám z téhle kapitoly velký pocit štěstí. Obzvláště za Severuse, jak úžasně to zvládl. Děkuji
Já děkuji,silrien, za komentář.

Možná by tam mohli brát Jamese častěji... ne aby se vyspali, ale třeba by to pomohlo i dětem. Díky za překlad
Že jo? Akorát nevím, jestli by to rozdýchal Severus :) Děkuji za komentář, larkinh.

Páni, to byla síla! Nejdřív ten rozhovor Severuse s Potterem - já to úplně vidím. I když myslím, že Harry obrovitánsky riskuje; ten familiární tón, plácání po zádech, špičkování - mladíku, abys nepřestřelil! Názorně to ukazuje Severusova myšlenka: Jen přítomnost čtrnácti dětí Severusovi zabránila odčarovat Potterovi jazyk z pusy. ) Ale ta druhá půlka, to byla rovněž síla, jen jiného druhu. Normálně jsem se roztekla jak zahřáté máslo. Tolik otevřených slov, tolik upřímnosti, tolik vyznání od srdce. Já chci taky večeři se Severusem... v Brightonu na pláži... Aspoň ve snu... A celou kapitolu krásně završila ukázka "společné" noci všech párů na Grimmauldově náměstí. Nemůžu se ubránit myšlence na Siriuse; tohle by se mu asi líbilo, konečně v tom pochmurném domě bydlí LÁSKA. Děkuju, nastotisíckrát děkuji za úžasné počtení. Přestože čas od času (asi tak ob týden) prchám k originálu, vždycky si nadšeně vychutnám tuto nedostižnou českou verzi. Jste čarodějky, Lupinko a Marci!
Ty ale víš, jak zlepšit náladu :-) Já děkuji Tobě, Jacomo, za nádherný a povzbudivý komentář :-*

Moc hezké! Moc! Krásný večer i noc pro všechny tři páry. Ale hlavně to přeju Potterovým, ti se asi chudáci konečně zase jednou pořádně vyspali po kdovíjak dlouhém čase. Trochu se bojím, jestli to soužití Severuse s Hermionou není uspěchané; jeden pokoj a neustálá těsná blízkost, aby nechytli ponorku! Oba mi připadají jako natolik singl osobnosti, že mám obavu, že jim začne osobní prostor chybět. Ono je snadnější po nějaké výměně názorů odkráčet někam vedle a v klidu se tam třeba vytrucovat, než si trucovat tváří v tvář, bez možnosti chvilkového úniku za zavřené dveře. A nevěřím, že takové chvíle nenastanou, to by nebylo normální. Podle mě si ty dva pokoje měli nechat. Žít v jednom a ten druhý používat třeba jako neutrální území pro oddechový čas. Nejvíc jsem ale zvědavá, jak pokračují s dětmi!! Co Leopold? Co jeho sestry? Co udělají s těmi venku? Udělají s nimi něco? Děkuji za pěkné čtení a těším se na další!
Nu, snad si dokážou najít nějaké místečko klidu, pokud bude třeba. Jsou skvělí kouzelníci, třeba dokážou vyčarovat nějakou tu zašívárnu. Ale uvidíme, kam to povede .-) K ostatním dětem se ještě dostaneme. Děkuji moc za komentář, margareto.

Aaaach ano!!! Kdyz by tohle byle posledni kapitola povidky, nemohla bych si prat lepsi happy end. Ted tak trochu tusim trable. Tato idylka prece nemuze mit vecneho trvani. Bojim se, bojim. Ale to nemeni nic na veci, ze to bylo dalsi prekrasne pohlazeni po dusi. Tato povidka je jak horky hrnek kakaa. Moc a moc dekuji!!!
Nu, ano. Není to konec povídky, trable ještě určitě přijdou. Ale nakonec... :-) Těší mě, že se líbí. Děkuji za komentář, Gift.

Nádhera. Jedním slovem prostě nádhera. Vím, že je to málo, ale zase jednou mi chybí slova. Moc doufám, že ta dvě slova byla Děkuji vám. Ale u Severuse spíš předpokládám něco jako Vyšlo to :-) Snad mu křivdím. Děkuji, čarodějky!
Byla "Děkuji Vám". A vypadla. Ehm. No, i to se stane :-) Ještě že Sovička četla originál a poslala mi maila. Takže první co jsem v práci udělala, byla náprava :-) I když i "Vyšlo to" by sedělo :D Děkuji za komentář, denice :-)

Opravdu obrovský kontrast mezi Severusem z první a druhé části. Ale první čast je samá perla, kdybych měla vypsat všechny, co mě rozesmály, musela bych to opsat celé Oslava Hermioniných narozenin mi zase z mozku udělala cukrovou vatu. Tak otevřeného Severuse jsem už dlouho nečetla. Namísto toho, aby (jako obvykle) pokorně přijímal, co mu osud a Hermiona hodily do klíny, on dokonce žádá víc - aby se nastěhovala, aby byli partneři i ve dne. Díky za drobné milosti, kdy i Severus pochopí, že má nějakou cenu a smí žádat a nakonec i dostat. Štěstí přeje odvážným a je načase i brát nejen se obětovat. Nádhera. Dojalo mě, že děti přes noc vydrží i s Potterovými. A taky obdivuji autorky, které tak složitou sexuální scénu dokáží popsat třemi slovy Že by na vzkazu bylo Díky, Pottere? A já moc děkuji za ranní pohlazení, díky kterému bude můj náročný den o něco příjemnější. Děkuji, Lupino a marci, byla to opravdu krása :-*
Nejdřív ke vzkazu - bylo. Jen mi to vypadlo, už když jsem kouskovala originál! Severus se hezky adaptoval na trvalý vztah. Možná i proto se otevřel. Možná konečně pochopil, že je třeba bojovat. Možná ho dostala situace a víno :-) Ale rozhodně je to další krok kupředu. Já děkuji za komentář, Martiku. Přerádo se stalo :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Amarti: ( Lupina )05.06. 2018Kapitola 30. Epilog: Na věky věků
Amarti: ( Lupina )30.05. 2018Kapitola 29. Pošetilé mávání hůlkou
Amarti: ( Lupina )16.05. 2018Kapitola 28. Kde mají chrabré srdce
Amarti: ( Lupina )02.05. 2018Kapitola 27. Myslím, že vidím jiskru naděje
Amarti: ( Lupina )18.04. 2018Kapitola 26. Přichází soumrak
Amarti: ( Lupina )04.04. 2018Kapitola 25. Vezmi mě domů
Amarti: ( Lupina )21.03. 2018Kapitola 24. Ukaž mi cestu – 2. část
Amarti: ( Lupina )14.03. 2018Kapitola 24. Ukaž mi cestu – 1. část
Amarti: ( Lupina )28.02. 2018Kapitola 23. Harry a Hermiona – 2. část
Amarti: ( Lupina )21.02. 2018Kapitola 23. Harry a Hermiona – 1. část
Amarti: ( Lupina )07.02. 2018Kapitola 22. Severus a Lily – 2. část
Amarti: ( Lupina )31.01. 2018Kapitola 22. Severus a Lily – 1. část
Amarti: ( Lupina )17.01. 2018Kapitola 21. Umění napodobuje život
Amarti: ( Lupina )29.11. 2017Kapitola 20. Vyvrženec
Amarti: ( Lupina )15.11. 2017Kapitola 19. Expecto patronum!
Amarti: ( Lupina )01.11. 2017Kapitola 18. Svatá noc
Amarti: ( Lupina )18.10. 2017Kapitola 17. Léčitelka
Amarti: ( Lupina )04.10. 2017Kapitola 16. Lobbisté
Amarti: ( Lupina )20.09. 2017Kapitola 15. Co bych mohl být
Amarti: ( Lupina )06.09. 2017Kapitola 14. Jako přátelé – 2. část
Amarti: ( Lupina )30.08. 2017Kapitola 14. Jako přátelé – 1. část
Amarti: ( Lupina )16.08. 2017Kapitola 13. Mnoho šťastných návratů – 2. část
Amarti: ( Lupina )09.08. 2017Kapitola 13. Mnoho šťastných návratů – 1. část
Amarti: ( Lupina )26.07. 2017Kapitola 12. Odevzdání
Amarti: ( Lupina )12.07. 2017Kapitola 11. Osvobození – 2. část
Amarti: ( Lupina )05.07. 2017Kapitola 11. Osvobození – 1. část
Amarti: ( Lupina )21.06. 2017Kapitola 10. Co teď – 2. část
Amarti: ( Lupina )14.06. 2017Kapitola 10. Co teď – 1. část
Amarti: ( Lupina )31.05. 2017Kapitola 9. Prostě jen být – 2. část
Amarti: ( Lupina )24.05. 2017Kapitola 9. Prostě jen být – 1. část
Amarti: ( Lupina )10.05. 2017Kapitola 8. Co je podstatné
Amarti: ( Lupina )26.04. 2017Kapitola 7. Jen seďte a sledujte – 2. část
Amarti: ( Lupina )19.04. 2017Kapitola 7. Jen seďte a sledujte – 1. část
Amarti: ( Lupina )05.04. 2017Kapitola 6. Přijetí
Amarti: ( Lupina )22.03. 2017Kapitola 5. Lidské gesto
Amarti: ( Lupina )08.03. 2017Kapitola 4. Roztříštěné porcelánové panenky – 2. část
Amarti: ( Lupina )01.03. 2017Kapitola 4. Roztříštěné porcelánové panenky – 1. část
Amarti: ( Lupina )15.02. 2017Kapitola 3. Skromná nabídka
Amarti: ( Lupina )01.02. 2017Kapitola 2. Staré duše
Amarti: ( Lupina )18.01. 2017Kapitola 1. Prolog: Zapomenutí
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )23.11. 2016Prostě jen být - úvod