Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Deník pana Nuly

Středa, 12. října

Deník pana Nuly
Vložené: Lupina - 12.10. 2017 Téma: Deník pana Nuly
Lupina nám napísal:

Autor: Hannah-1888             Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

The Diary of a Nobody

Rating: 13+

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 10.

Středa, 12. října

18:30 – nemocnice

Takže nakonec jsem k Potterům šel.

A vůbec jsem nevstoupil nenápadně a rozpačitě. Vůbec ne. Vkráčel jsem, jako by mi to tam patřilo.

Pro svůj výkon jsem samozřejmě měl důvod – zrzavý. Jakmile jsem vstoupil, zaznamenal jsem několik věcí, z nichž nejzajímavější byl Weasleyho překvapený výraz, když si mě všiml.

Báječné. Dobře odvedená práce.

Nebyl jediný, kdo na mě zíral. Cítil jsem několik kradmých pohledů. Potter asi do poslední chvíle utajoval rozhodnutí ohledně prostředního jména svého syna. Kéž bych se účastnil samotného obřadu – mohl jsem spočítat, kolik lidí zalapalo po dechu.

Ha! Nu, navzdory mému neochvějnému nesouhlasu nad Potterovou volbou musím říct, že rád vyvádím ostatní z rovnováhy.

Okamžitě ke mně přimašírovala Minerva a přešla k věci. „Severusi, proč jste neřekl, že Harry pojmenuje svého syna po vás!“

„Neřekla jste, že vás musím informovat o každé drobnosti vztahující se k mé maličkosti.“

„Stěží jde o drobnost, Severusi! Harry na obřadě vedl tak květnatou řeč, že to znělo, jako byste byli blízcí kamarádi. Málem mě to porazilo, to tedy ano!“

Bože – řeč? Štěstí, že jsem na obřad nešel!

A blízcí kamarádi? Pravděpodobně jsem v životě nebyl uraženější.

„Budu vám vděčný, když nebudete dehonestovat můj charakter, jak jste zrovna udělala, Minervo,“ pravil jsem úlisně.

Prudce vydechla. „Albus Severus…“ šeptala si a v údivu vrtěla hlavou. „Co přijde příště?“

„Na zvracení, že?“

Potter opravdu nezvážil významy toho, co stvořil. Bez obalu – hybridu mě a Brumbála, i když jen ve jménech, by se měl jeden vyhnout.

„Řekněte mi, jak si vedl Weasley během obřadu?“

„Ronald?“ ujistila se. „Nu… když se nad tím zamyslím, vypadal trochu… pobledle. Proč?“

Usmál jsem se pro sebe. „Ale jen tak.“

Weasley musí milovat, že má synovce pojmenovaného po chlapovi, který jej po hlavě hodil do sraček! Možná bych za to měl Pottera pochválit!

Hm… to by bylo docela ukvapené…

Nicméně Weasleyho jsem nechtěl vidět, jen Grangerovou. Musíme pročistit vzduch. Prohlédl jsem místnost a našel ji, jak sedí s Albusem… zmíněným děckem… v náručí. Zarytě jsem na ni hleděl, dokud nevzhlédla od toho mimina. Ale když mě spatřila, k mému úžasu zrudla a začala se vrtět.

Což je pro ni velmi zvláštní chování.

Zamířil jsem k ní a ona odhadla mé záměry, protože vrátila dítě jeho matce a vstala. Ale nebyla dost rychlá.

„Grangerová,“ oslovil jsem ji ostře a ona se pokusila vypadat, že právě nehledala únikovou cestu. „Otec celé dny sedí u okna a čeká na váš návrat.“

„Cože?“ zvolala pobledlá zděšením. „Opravdu?“

Vážně jsem přikývl.

„Božínku, je mi to moc líto. Jen jsem byla… velmi zaneprázdněná… práce je hektická a…“

Zažil jsem mrzimorské prvňáky vykládat lepší historky. Pochybovačně jsem zvedl obočí.

„Dobře,“ připustila zvýšeným hlasem. „Podívejte, cítím se trapně, že jsem se onehdy objevila na vašem prahu a zhulákala se.“

Jediné, co mi proběhlo hlavou, bylo: ‚Ach‘. Takovou obranu jsem nečekal.

„Nepamatuji si polovinu toho, co jsem navykládala…“

„Většina byla v pořádku,“ zamumlal jsem suše a její líce opět potemněly.

„Bože, pořád se stydím, když na to pomyslím,“ vyhrkla a zakryla si rukou oči.

Měl jsem za to, že se nemá za co stydět, takže jestliže se tak cítila, podivně mě to … potěšilo… Není to přesné vyjádření… ale musí stačit.

A víc než to – docela mě těší fakt, že jsem byl svědkem její slabosti. Ne z nějakých necitelných příčin, ne, ale proto, že ze všech míst, kam mohla jít, si vybrala…

Nejsem si jistý, zda do této rovnice zahrnovat i mého otce… Nebo třeba dům – náhodu, že stál v místě její oblíbené procházky. Bože, jsem vyhoštěný na třetí příčku toho seznamu…?

„Oba jsme udělali věci, které bychom nedělali bez vnějšího vlivu. Ve vašem případě bez láhve. Možná jsme si na frontě rozpaků rovni…?“

Byl jsem velkorysý. Velkomyslný. Ale ne, musela to proti mně použít!

Najednou se rozzářila a hlasitě se rozesmála. „Myslíte ten kousek s vozem?“

„Jestli to někomu prozradíte…“

„Mimochodem, zapomněla jsem se zeptat, kdo je vlastně Stanley Pumphrey?“

Je to pugéta.

Opět se zasmála, ale – znepokojivě – až tak mě to nerozrušilo. Zvlášť proto, že nás sledoval Weasley. Musel jsem prodloužit její veselou náladu.

„Potkal jsem ho, když jsem objímal stromy.“

Její pochechtávání se změnilo v zasténání. „Pamatuju si něco o stromech, protože jsem pak měla noční můru – zdálo se mi, že se pokouším obejmout Vrbu mlátičku!“

Odfrkl jsem si. „Možná přesně to potřebuje – trochu citu.“

Najednou – nevysvětlitelně a směšně – jsem si přál být stromem. Možná jsem mohl být zoufalý. Ale než jsem se nad touto otázkou zamyslel, nebo se pokusil rozluštit význam jejího toužebného výrazu, stanul u nás Weasley.

„Smějete se mi?“ optal se úsečně.

„Co když ano?“ vyplivl jsem okamžitě.

„Ztraťte se, Snape. Co tu vůbec hledáte? Harry Albuse po vás pojmenoval jen proto, že je mu vás líto.“

„Rone!“ vyštěkla Grangerová.

„Co?“ zeptal se neuctivě.

„Se Severusem vedeme soukromý rozhovor, nic, co by se týkalo tebe, ano?“

Weasley se na nás oba zamračil a namíchnutě odkvačil. Ale samozřejmě, škoda byla napáchána. Grangerová už neměla náladu se smát. Tvářila se usouženě a napjatě a nakonec zamumlala, že musí cosi zařídit. Zmizela a nechala mě tam stát frustrovaného a rozmrzelého.

Kteréžto pocity zesílily, když mě odchytil Potter. „Co jste v poslední době dělal?“

„Nic,“ odpověděl jsem krátce.

„Jak se vede -“

„Omluvte mě.“

Vyšel jsem z místnosti na chodbu a následoval jistého opovrženíhodného zrzka. Mířil ke kuchyni – asi aby si nacpal své nanicovaté panděro – ale uprostřed kroku ztuhl, když mě uslyšel.

Trvalo mu jen zlomek vteřiny se otočit a já si celou tu dobu říkal, na co si to hraju.

„Můžete si na mě zírat, jak chcete, Snape, nebojím se vás.“

Otočil se k odchodu a já vykročil. „Měl byste.“

„Proč?“

„Proč prostě nenecháte Grangerovou na pokoji? Zjevně vás už nemůže vystát.“

„Všechno se to zesralo jen kvůli vám. Tak proč nám všem neprokážete laskavost a nevysmahnete?

Ať už jsem plánoval jakoukoliv odpověď, byla přerušena z dalšího rohu.

„Ehm… je všechno v pořádku?“ Byla to Potterova manželka.

Nejsem si jistý, jestli nebýt vděčný jejímu perfektnímu načasování. „Naprosto, paní Potterová.“ Prošel jsem kolem ní zpět na oslavu a už jsem se připravoval, že popřemýšlím, jestli jsem se nedopustil chyby, když jsem s Weasleym mluvil. Co když Grangerové prozradí, co jsem řekl?

Co když…

Nu, mám dovoleno mít starosti, že ano? Koneckonců mě Weasley praštil. Jednoduše vyjádřím své obavy, že se stává poněkud vyšinutým.

Ale pokud… Pokud je toto výmluva, pak jaký důvod stojí za tím, že jsem se k němu přiblížil?

Hík. Na to nebudu myslet.

Prostě s tím nic nenadělám, ale pohled na něj mě naplňuje opovržením. To bude můj příběh a budu se ho držet.

U Potterů jsem o moc déle nezůstal. Zatroubil jsem na ústup, když se Potterův starší syn, Lupinovo dítě a jakýsi Weasleyovic potomek vřítili do místnosti a radostně se honili s košťátky a dětskými hůlkami v rukou. A když se k nim připojil i Potter snad s ještě větším zápalem, poznal jsem, že je čas k odchodu.

Jak jen jsem toužil prohodit sarkastickou poznámku.

Umím být zdvořilý a ohleduplný, když chci. Jen chci zřídkakdy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Středa, 12. října Od: denice - 15.10. 2017
Nadmíru úspěšná návštěva - Severus si užil ode všeho a navíc ještě nenápadně pozval Grangerovou k sobě domů - je to dokonalý syčák, opravdu! Nicméně hvězdou kapitoly je pro mě Ron - „Všechno se to zesralo jen kvůli vám. Tak proč nám všem neprokážete laskavost a nevysmahnete?“ To tedy od tebe bylo vážně ošklivé, Severusi, že ses deníčku nesvěřil, jak jsi jistému ryšavému pitomci držel hůlku na krku a pod hrozbou smrti jsi ho donutil k techtlení a mechtlení se slečnou Moranovou! Díky.

Re: Středa, 12. října Od: sisi - 13.10. 2017
Severus je úžasný. Dokonce se trošku napil a už škytá - to mě úplně odrovnalo. Chechtám se ještě za rohem, než to napíšu, budu pokračovat. Weasley se chová frustrovaně,asi mu roztomilá Lucinda také dá košem. Co jen bude dělat ctihodná matkaodu Molly, až seto dozví. :-D Děkuji za překlad, těším se na další kapitolu v deníku.

Re: Středa, 12. října Od: zuzule - 13.10. 2017
Ale tak Ron taky musi vsechno zkazit... Mno nevadi, Hermiona urcite prijde na navsevu za 'stromem' ;) Dekuju!

Re: Středa, 12. října Od: martik - 12.10. 2017
Lupino, on je opravdu hotová zdvořilost a ohleduplnost Při diskuzi o objímání stromů moje snamionská dušička úplně plesala. "Možná přesně to potřebuje – trochu citu." Najednou – nevysvětlitelně a směšně – jsem si přál být stromem. Možná jsem mohl být zoufalý. Ale než jsem se nad touto otázkou zamyslel, nebo se pokusil rozluštit význam jejího toužebného výrazu... Hotové óch a ách. A ovšemže máš Severusi dovoleno dělat si starosti. Sice sám nevíš z jaké pozice si tohle právo uzurpuješ, ale myslím, že Hermiona by ti to někde velmi hluboko v nitru schválila. I když jinak by ti to omlátila o hlavu, že nic takového nepotřebuje. Krása, krása, krása a já nemám slov.

Re: Středa, 12. října Od: JSark - 12.10. 2017
Ále, Vízlička nám zrušila súboj. :(

Re: Středa, 12. října Od: Jacomo - 12.10. 2017
No vždyť jsme věděli, že tam půjdeš, Severusi :-) A užil sis všeho vrchovatě - znervózňování Rona i Hermiony, dětského křiku, Harryho samaritánských sklonů... no skoro moc na jedno odpoledne, že? Není divu, že jsi byl zdvořilý a ohleduplný, i když to bývá jen zřídkakdy :-)) Copak bude příští velkou výzvou?

Re: Středa, 12. října Od: luisakralickova - 12.10. 2017
Parádní návštěva, myslím, že vyšla po všech stránkách:) Díky za překlad.

Re: Středa, 12. října Od: margareta - 12.10. 2017
No, k explozi nedošlo jen díky příchodu Ginny! Jinak to mohlo skončit i pranicí. Severuse chytají ochranářské pudy, chce rozesmávat Grangerovou a snaží se od ní odehnat všechno, co ji rozesmutňuje; především Rona. Takže mám dojem, že oni dva spolu ještě neskončili, protože Ron se určitě bude snažit udělat všechno proto, aby si ti dva spolu vůbec nezačali. A dalo by se říct, že Hermiona měla věštecký sen. Vnímá Severuse jako Vrbu mlátičku, on se vnímá stejně a oba se shodují, co potřebuje. Ti dva si perfektně rozumí i v náznacích. Hermiona určitě přijde na návštěvu. Jednak za starým pánem, jednak za Vrbou mlátičkou, která tak moc potřebuje cit a obejmutí! A já se na to moc têším! Děkuji za krásný zápis. Už aby byl další! Díky!

Prehľad článkov k tejto téme:

Hannah_1888: ( Lupina )30.12. 2017Pátek, 30. prosince - závěr
Hannah_1888: ( Lupina )29.12. 2017Čtvrtek, 29. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )23.12. 2017Pátek, 23. prosince (ten obávaný den)
Hannah_1888: ( Lupina )21.12. 2017Středa, 21. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )19.12. 2017Pondělí, 19. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )16.12. 2017Pátek, 16. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )14.12. 2017Středa, 14. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )12.12. 2017Pondělí, 12. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )10.12. 2017Sobota, 10. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )08.12. 2017Čtvrtek, 8. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )06.12. 2017Úterý, 6. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )04.12. 2017Neděle, 4. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )01.12. 2017Čtvrtek, 1. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )26.11. 2017Sobota, 26. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )22.11. 2017Úterý, 22. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )18.11. 2017Pátek, 18. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )15.11. 2017Úterý, 15. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )12.11. 2017Sobota, 12. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )11.11. 2017Pátek, 11. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )10.11. 2017Čtvrtek, 10. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )09.11. 2017Středa, 9. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )07.11. 2017Pondělí, 7. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )05.11. 2017Sobota, 5. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )01.11. 2017Úterý, 1. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )25.10. 2017Úterý, 25. října
Hannah_1888: ( Lupina )21.10. 2017Pátek, 21. října
Hannah_1888: ( Lupina )17.10. 2017Pondělí, 17. října
Hannah_1888: ( Lupina )15.10. 2017Sobota, 15. října
Hannah_1888: ( Lupina )12.10. 2017Středa, 12. října
Hannah_1888: ( Lupina )11.10. 2017Úterý, 11. října
Hannah_1888: ( Lupina )10.10. 2017Pondělí, 10. října
Hannah_1888: ( Lupina )06.10. 2017Čtvrtek, 6. října
Hannah_1888: ( Lupina )03.10. 2017Pondělí, 3. října
Hannah_1888: ( Lupina )29.09. 2017Čtvrtek, 29. září
Hannah_1888: ( Lupina )26.09. 2017Pondělí, 26. září
Hannah_1888: ( Lupina )22.09. 2017Čtvrtek, 22. září
Hannah_1888: ( Lupina )20.09. 2017Úterý, 20. září
Hannah_1888: ( Lupina )17.09. 2017Sobota, 17. září
Hannah_1888: ( Lupina )15.09. 2017Čtvrtek, 15. září
Hannah_1888: ( Lupina )14.09. 2017Středa, 14. září
Hannah_1888: ( Lupina )10.09. 2017Sobota, 10. září
Hannah_1888: ( Lupina )03.09. 2017Sobota, 3. září
Hannah_1888: ( Lupina )30.08. 2017Úterý, 30. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )26.08. 2017Pátek, 26. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )24.08. 2017Středa, 24. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )22.08. 2017Pondělí, 22. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )20.08. 2017Sobota, 20. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )17.08. 2017Středa, 17. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )11.08. 2017Čtvrtek, 11. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )08.08. 2017Pondělí, 8. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )04.08. 2017Čtvrtek, 4. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )31.07. 2017Neděle, 31. července
Hannah_1888: ( Lupina )26.07. 2017Úterý, 26. července
Hannah_1888: ( Lupina )25.07. 2017Pondělí, 25. července
Hannah_1888: ( Lupina )23.07. 2017Sobota, 23. července
Hannah_1888: ( Lupina )19.07. 2017Úterý, 19. července
Hannah_1888: ( Lupina )17.07. 2017Neděle, 17. července
Hannah_1888: ( Lupina )13.07. 2017Středa, 13. července
Hannah_1888: ( Lupina )08.07. 2017Pátek, 8. července
Hannah_1888: ( Lupina )05.07. 2017Úterý, 5. července
Hannah_1888: ( Lupina )22.06. 2017Středa, 22. června
Hannah_1888: ( Lupina )16.06. 2017Čtvrtek, 16. června
Hannah_1888: ( Lupina )12.06. 2017Neděle, 12. června
Hannah_1888: ( Lupina )11.06. 2017Sobota, 11. června
Hannah_1888: ( Lupina )07.06. 2017Úterý, 7. června
Hannah_1888: ( Lupina )03.06. 2017Pátek, 3. června
Hannah_1888: ( Lupina )01.06. 2017Středa, 1. června
Hannah_1888: ( Lupina )26.05. 2017Čtvrtek, 26. května
Hannah_1888: ( Lupina )23.05. 2017Pondělí, 23. května
Hannah_1888: ( Lupina )22.05. 2017Neděle, 22. května
Hannah_1888: ( Lupina )21.05. 2017Sobota, 21. května
Hannah_1888: ( Lupina )16.05. 2017Pondělí, 16. května
Hannah_1888: ( Lupina )12.05. 2017Čtvrtek, 12. května
Hannah_1888: ( Lupina )04.05. 2017Středa, 4. května
Hannah_1888: ( Lupina )02.05. 2017Pondělí, 2. května
Hannah_1888: ( Lupina )01.05. 2017Neděle, 1. května
Hannah_1888: ( Lupina )30.04. 2017Sobota, 30. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )27.04. 2017Středa, 27. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )21.04. 2017Čtvrtek, 21. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )14.04. 2017Čtvrtek, 14. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )13.04. 2017Středa, 13. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )11.04. 2017Pondělí, 11. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )10.04. 2017Neděle, 10. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )08.04. 2017Pátek, 8. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )05.04. 2017Úterý, 5. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )04.04. 2017Pondělí, 4. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )20.03. 2017Pondělí, 21. března
Hannah_1888: ( Lupina )18.03. 2017Pátek, 18. března
Hannah_1888: ( Lupina )17.03. 2017Čtvrtek, 17. března
Hannah_1888: ( Lupina )16.03. 2017Středa, 16. března
Hannah_1888: ( Lupina )14.03. 2017Pondělí, 14. března
Hannah_1888: ( Lupina )10.03. 2017Čtvrtek, 10. března
Hannah_1888: ( Lupina )07.03. 2017Pondělí, 7. března
Hannah_1888: ( Lupina )03.03. 2017Čtvrtek, 3. března
Hannah_1888: ( Lupina )21.02. 2017Pondělí, 21. února
Hannah_1888: ( Lupina )18.02. 2017Pátek, 18. února
Hannah_1888: ( Lupina )16.02. 2017Středa, 16. února
Hannah_1888: ( Lupina )14.02. 2017Pondělí, 14. února
Hannah_1888: ( Lupina )13.02. 2017Neděle, 13. února
Hannah_1888: ( Lupina )12.02. 2017Sobota, 12. února
Hannah_1888: ( Lupina )11.02. 2017Pátek, 11. února
Hannah_1888: ( Lupina )05.02. 2017Sobota, 5. února
Hannah_1888: ( Lupina )03.02. 2017Čtvrtek, 3. února
Hannah_1888: ( Lupina )01.02. 2017Úterý, 1. února
Hannah_1888: ( Lupina )26.01. 2017Středa, 26. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )25.01. 2017Úterý, 25. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )22.01. 2017Sobota, 22. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )20.01. 2017Čtvrtek, 20. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )19.01. 2017Středa, 19. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )17.01. 2017Pondělí, 17. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )11.01. 2017Úterý, 11. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )10.01. 2017Pondělí, 10. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )09.01. 2017Neděle, 9. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )05.01. 2017Středa, 5. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )02.01. 2017Neděle, 2. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )01.01. 2017Sobota, 1. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )27.12. 2016Pondělí, 27. prosince
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )18.05. 2016Deník pana Nuly - úvod