Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2017 Zlatý fond

Vánoční blues

2017 Zlatý fond
Vložené: Jimmi - 07.12. 2017 Téma: 2017 Zlatý fond
tiberia nám napísal:

7. december 2017 



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Název:    Christmas blues

Autor:   Faerie Princess Of Doom

Link:   http://www.hpfandom.net/eff/viewstory.php?sid=19318

Překlad:  tiberia

Souhlas: ne, nejsou kontakty, mail nefunguje

Postavy:  fyzicky pouze Albus, ale pomluví tam kdekoho...

Shrnutí:  Albus si neváží toho, co má a chtěl by něco úplně jiného....

 

                                            Vánoční blues

Albus si povzdechl. Další rok, další vánoce.

Starý profesor rozjímal nad svým vánočním stromem, tak jako každý rok. Byl  stejný, jako vždycky, na stejném místě v rohu jeho komnat, vysoký, ozdobený červenými a zlatými baňkami a řetězy.

Nebyl to ale strom, s čím měl problém, byly to dárky pod ním.

Byly tam naskládané úplně stejně jako v minulých letech. Knihy, jeho vánoční dárky.

Knihy. Byl tak unavený z těch zatracených věcí, které stejně nikdy nebude číst.

Někdy si přál, aby nebyl tak chytrý.

Nicméně už se se svým každoročním vánočním údělem smířil. Věděl, že kdyby chtěl tuto ošemetnou situaci vyřešit, mnoho lidí by tím urazil.

Kéž by byl už v mládí zastavil všechny, kteří ho obdarovávali knihami. Ale neměl to srdce. Ne, když si všichni dávali tolik práce s vymýšlením, jakými knihami ho obdarovat.. A teď už jich měl tolik, že existovalo jen nepatrné množství témat, o kterých by si nemohl nic přečíst ve své vlastní knihovně.

Postavil stranou svůj ranní čaj a zvedl první balíček. Byl zabalený v černozeleném papíru, s malou kartičkou psanou drobným černým písmem. „Ach, Severus.“

Dar byl rozbalen a Albus vydal další bolestný povzdech. Kniha temných lektvarů. Jak předvídatelné. Odložil knihu na malý stolek vedle křesla.

A tak to pokračovalo dál. Kniha od Minervy – něco o peří a jeho vlastnostech v přeměňovacích vzorcích, kniha o vzácných lidožravých rostlinách od profesorky Prýtové, od ministra kniha o mezigenerační politice, od Aberfortha kniha o kozlech – další kniha o kozlech, pomyslel si Albus zasmušile.

Knihy! Proč knihy! Jen proto, že je vzdělaný člověk to ještě neznamená, že všecko, co chce na vánoce, jsou knihy!

Albus zatoužil po časech, kdy jeho matka celý rok pletla a šila a připravovala šály, rukavice a pláště na zimu a taky na vánoce...jak jen mu chyběly maminčiny pletené ponožky!

Albus si ještě chvilku zavzpomínal, pak odhodil stranou poslední ze svých darů – knihu o výkladu budoucnosti podle tvaru mraků. Ani nemusel přečíst kartičku, aby věděl, od koho to bylo. Opřel se v křesle a poněkud poraženecky si povzdechl.

Děsil se svých narozenin.

Jeho oči zachytily záblesk stříbra a znovu se podíval pod stromek. Zdá se, že tam zapomněl dárek. Švihnul hůlkou a ledabyle zabalený balíček mu přistál na klíně. Kriticky se na něj zahleděl. Nevypadalo to jako jeho běžný dárek, celé to bylo hrbolaté a nepořádně zabalené.

Albus pokčil rameny, asi jen kniha, která se cestou do jeho komnat poškodila. Hbitě odstranil stříbrný papír a když uviděl svůj dárek, zalapal po dechu.

Ponožky!

Div se nerozplakal. Skutečně to byly ponožky! Dárce měl příšerný vkus a pár k sobě navíc nepasoval, ale byly to ponožky! Uctivě a zbožně je držel v rukou, neschopen slova. Jedna ponožka byla zářivě fialová, pošitá drobnými hvězdičkami, které se občas odstřelovaly. Druhá byla jasně zelená, se vzorem malých soviček, které v nikdy nekončícím kruhu stále poletovaly kolem dokola.

Albus se do nich zamiloval v tom okamžiku, kdy z nich spadl stříbrný papír.

Podíval se na pozůstatky obalu po nějaké vizitce. Vrtalo mu hlavou, kdo mu ty ponožky mohl dát, ale žádná kartička tam nebyla, takže mu nezbylo než lámat si hlavu dál.

Albus setřepal z nohou pantofle a navlékl si své nové ponožky, nohy natáhl před sebe a obdivoval je.

A vyhlídka na jeho narozeniny najednou vypadala daleko radostněji.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Vánoční blues Od: solace - 15.12. 2017
Tak na túto poviedku si matne spomínam. Albus je konečne spokojný a ostatným hádam tiež časom docvakne, že nemajú druhým kupovať darčeky, po ktorých sami túžia. To nebude nikdy fungovať. Vďaka za preklad.

Re: Vánoční blues Od: larkinh - 11.12. 2017
JE to jasný, byl to Dobby :) Děkuji za vyhrabání z archivu :)

Re: Vánoční blues Od: martik - 08.12. 2017
Taky tipuji Dobbyho, i když mě napadl i Harry. Kvůli zrcadlu z Erisedu. Ale ten by byl asi umírněnější, co se týče vzoru :-) 4:3 pro advent. Děkuji

Re: Vánoční blues Od: Lupina - 08.12. 2017
Nějak jsem tušila, co dostane, ale povídku jsem si nepamatovala. Takže zlatý vede 5:2. Moc děkuji za čokoládičku.

Re: Vánoční blues Od: Elza - 07.12. 2017
Tak to byla ta nejdojemnější a nejvánočnější věc, co jsem tu zatím v adventu četla. Nádhera.

Re: Vánoční blues Od: MichelleF - 07.12. 2017
Úplně ho chápu, každý rok si přeju ponožky a nic :( Taky bych to odhadovala na Dobbyho :)

Re: Vánoční blues Od: Jacomo - 07.12. 2017
Věčně nespokojený starý intrikán... ale ty ponožky mu přeju. Kdo mu je asi dal? Tipuju FIlche, ten toho moc nenačte :-) Díky, pobavila jsem. A prohrávám další kolo, je to 5:2.

Re: Vánoční blues Od: luisakralickova - 07.12. 2017
Tak Brumbál a jeho ponožky, sázím na domácí skřítky na 100 %.Díky za optimistický začátek dne.

Re: Vánoční blues Od: denice - 07.12. 2017
Tak tuhle povídku jsem si nepamatovala :-) Takže mám dvojnásobnou radost. Pevně doufám, že Brumbál bude ponožky nosit, chlubit se jimi při každé příležitosti - kdo ví - třeba se ostatní dovtípí... Děkuji.

Re: Vánoční blues Od: zuzule - 07.12. 2017
Zeby Dobby? Kdo jiny zna vsechna panova tajemstvi nez domaci skritek :) Dekuju!

Re: Vánoční blues Od: margareta - 07.12. 2017
Podle popisu vzoru bych to tipovala na Lockharta, ale spíš si myslím, že mu je tam podstrčil Dobby. Pamatoval si, jakou měl sám radost, když dostal ponožky a tak chtěl udělat stejnou radost řediteli. Určitě věděl o Brumbálových pocitech víc, než kdokoli jiný! Děkuji za krásnou povídečku! Brumbála moc nemiluju, ale v téhle povídce mi ho zabylo trochu líto. Děkuji!

Prehľad článkov k tejto téme:

luckei1: ( Jimmi )24.12. 2017Začarovaný les
GinnyW: ( solace )23.12. 2017Do tretice všetko dobré
Alisanne: ( gleti )22.12. 2017Pudding Combat
scarlettcat: ( Jacomo )21.12. 2017Perníčková patálie
ZukoLuver: ( Lupina )20.12. 2017Blondýnka
Alisanne: ( gleti )19.12. 2017Vřelé rodinné uvítání
Čerešňa: ( solace )18.12. 2017Prvýkrát
Atiana Gray: ( larkinh )17.12. 2017Pod rouškou noci
YenGirl: ( Patolozka )16.12. 2017Otočte se, abyste mohl dostat svůj dárek
AkashaTheKitty: ( Jimmi )15.12. 2017Keď niekto uhlie dostane
Arevik: ( solace )14.12. 2017Vianočný zázrak
Torino10154: ( tiberia )13.12. 2017Předvánoční šílenství
Marmalade Fever: ( Rapidez )12.12. 2017OTRAVOVAT NEPŘESTANU, BRNKNI MI
Imhilien: ( marci )11.12. 2017Ne tak docela šťastné Vánoce
Barkeeper: ( kopapaka )10.12. 2017Trest
eevilalice: ( denice )09.12. 2017Kdy nastane zítřek?
MomoDesu: ( Lupina )08.12. 2017Jen vzhlédni
Faerie Princess Of D: ( tiberia )07.12. 2017Vánoční blues
Ningloreth: ( holloway )06.12. 2017Dobře připravené Plány
SouthernWich69: ( Florence )05.12. 2017Návštěva sirotčince
alliekatgal: ( tiberia )04.12. 2017To se mohlo stát jen tobě
draco-severus-mmm: ( Jacomo )03.12. 2017Veselé Vánoce, Draco
WatchersGoddess: ( larkinh )02.12. 2017Samomluva bývalé studentky
Cheryl Dyson: ( marci )01.12. 2017Týmový duch