Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2017 Mix advent

Jeho strážný anděl

2017 Mix advent
Vložené: Lupina - 07.12. 2017 Téma: 2017 Mix advent
Martik nám napísal:

 

7. prosinec 2017

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jeho strážný anděl

Originál: His Guardian Angel

Autor: articcat621

Překlad: martik

Beta: arabeska

Povolení k překladu: bylo zažádáno

Angst/Hurt/Comfort

Severus Snape/Hermiona Grangerová

13+

630 slov

 

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží articcat621. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

Prohlášení autorky: Děkuji Dragoon811 za to, že je mou úžasnou betou. Tohle jsem napsala už před léty pro HP Minifest on LJ, ale nikdy jsem to nezveřejnila.

Shrnutí: Hermiona Grangerová vždycky čeká a má strach – v tom je jeho jistota. 

Slovo překladatelky: V temných časech každý potřebuje plamínek naděje na konci tunelu. Děkuji, arabesko :-*

 

*

 

Hermioně se třásly ruce a vlasy ji v ostrém větru bičovaly do tváří. Přitáhla si hábit těsněji k tělu a kolem krku omotala šálu. Mrazivý vzduch ji bodal do očí, ale nedokázala se přimět k tomu, aby opustila vrchol Astronomické věže. Pohledem zkoumala okolní pozemky a čekala, až se Snape vrátí do hradu.

Pokaždé, když si představila, čím musí procházet, se jí sevřelo srdce. Nemohla si pomoci a pozorovala Snapea od chvíle, kdy Tonksové omylem ujelo, že špehuje pro Řád. Podezírala ho, že ví, že ho sleduje, ale prostě na něj musela dohlédnout. Tomu nešťastnému muži nebyla dopřána chvíle klidu.

Stalo se to během štědrovečerní večeře. Snape u učitelského stolu náhle ztuhl. S hrůzou sledovala, jak beze slova vstává a odchází, a sklíčeně si uvědomila, že byl právě povolán.

Štědrý den s Voldemortem. Hermiona si ani netroufala pomyslet, jaké by to mohlo být. Chvěla se, bez sebemenšího tušení, zda za to může chladná noc nebo chmurné myšlenky.

Prosím, ať je v pořádku, s přáním na rtech zavřela oči.

Hermionino tělo prahlo po spánku, ale přesto nedokázala opustit své místo. Ne dokud nebudu vědět, že je naživu.

Nenáviděla to. Naprosto nenáviděla, že jí na něm tolik záleží. V očích ji pálily slzy při představě, že její profesor někde leží mrtvý…

„Ne,“ zašeptala odhodlaně. „Přežije. Musí přežít.“ I přesto ji v mysli stále hlodaly pochybnosti.

Slunce pomalu stoupalo nad Černé jezero a Hermiona zjistila, že se o jeho bezpečí obává až příliš. Neměla by vyhledat profesora Brumbála? Neodhalila by tím city, které ke svému profesorovi chová?

Zakroužila hlavou, aby si protáhla ztuhlý krk. Vstala z podlahy a promrzlými prsty sevřela zábradlí a vyklonila se přes okraj.

Oči se jí rozšířily, když jimi utkvěla na osamělé, důvěrně známé postavě kráčející po cestě k hradu. Jediný černý bod v jinak bělostné krajině. „Profesore,“ vydechla popraskanými rty. Srdce jí tlouklo, jako by mělo vybuchnout.

Díky, Merline, žije.

Snape kulhal směrem k hradu. Tělo v jednom ohni se bouřilo proti každičkému jeho kroku. „Už jen kousek,“ zasykl, když konečně spatřil siluetu hradu. Úlevně si povzdechl, vděčný, že přežil další setkání s Pánem zla.

Uvědomoval si, že by měl informovat Brumbála, ale jedna jeho část si přála prostě padnout do postele. Nechtěl s tím starým moulou mluvit. Toužil jen po spánku.

„Šťastné a veselé zasrané Vánoce,“ zavrčel Snape hořce a chladný ranní vzduch proměnil jeho dech v páru. Bytostně nesnášel vánoční prázdniny a tyto nebudou žádnou výjimkou. Jako vždy je stráví o samotě a bude se zotavovat ve svých komnatách.

Jak se blížil k hradním zdem, bezděčně zalétl pohledem k Astronomické věži. A skutečně, u zábradlí spatřil její drobnou postavu. Měl chuť se vysmát její vytrvalosti, ale nešlo by to od srdce.

Grangerová tam vždycky byla, pozorovala a čekala. Živě si dokázal představit, že tam ta pošetilá žába znovu promarnila celou noc. „Bláznivá holka,“ zabručel. Nechápal, proč se o něj Grangerová vlastně zajímá.

Snape si nerad připouštěl, že ho jistým způsobem zasáhlo, že jí na něm záleží. Věděl, že si pokaždé dělala starosti – jako kdyby žila v iluzi, že je jeho strážným andělem.

Zasténal a přihrbil se pod návalem bolesti, který mu projel tváří – zatracený Dolohov mu při souboji zlomil nos. Nezasloužil si anděla strážného. Anděly mají jen dobří lidé… A on rozhodně nebyl dobrý člověk. Zabil. Sice ne přímo, ale jeho vinou byla Lily zavražděna. A včera večer nedokázal zvrátit smrt tří mudlů. Pokusil se zabránit Dolohovovi v mučení dítěte, což jen vyústilo v to, že se sám stal terčem jeho hněvu.

Následkem kletby, která sežehla jeho svaly, mu v noze bolestivě tepalo. Snažil se je zachránit a znovu selhal.

Nezasloužil si ničí soucit. Činil jen to, co bylo zapotřebí k ukončení války. Na svém úsilí nenacházel pranic hrdinského.

A přesto, pomyslel si, když znovu vzhlédl k tiché postavě na stráži, je příjemné vědět, že se někdo stará.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Jeho strážný anděl Od: Julie - 22.12. 2017
Krása, díky.

Re: Jeho strážný anděl Od: solace - 15.12. 2017
Každý potrebuje strážneho anjela a zdá sa, že Severus toho svojho už našiel. Ďakujem za preklad, martik. Krásna melancholická jednohubka.

Re: Jeho strážný anděl Od: larkinh - 11.12. 2017
Díky a pěknou povídečku :)

Re: Jeho strážný anděl Od: sisi - 09.12. 2017
Naivně jsem se domnívala, že Štědrý večer platí i v kouzelnickém světě jako svátek míru a pokoje, ovšem v představách Hadího Morta je tomu naopak. Hrozně lituji ty mudly, kteří padli do kouzelných tenat pana Dolohova a také lituji nos pana profesora Snapea. Herm je strážným andělem ne jen Snapeovi, i pro ni již uzrál čas, aby se věnovala svému pravému životnímu poslání. Ať jim to později vyjde, až se Snape náležitě vykřeše z mučivých bolestí a následků vánočních kleteb. Dík za překlad.

Re: Jeho strážný anděl Od: ladyF - 08.12. 2017
Povídka má hezkou, byť poněkud potemnělou atmosféru a moc hezky se četla. Akorát je po ní člověku trochu smutno... alespoň že má Severus v Hermioně ono malé světýlko naděje :)

Re: Jeho strážný anděl Od: Lupina - 08.12. 2017
V tak málo slovech obsažena hrůza Severusova života. Ale naštěstí má Hermionu a světýlko naděje. Děkuju za krásný překlad, Martiku.

Re: Jeho strážný anděl Od: silrien - 07.12. 2017
Ah, Severusi, ty si ji zasloužíš a jednou na to přijdeš nebo ti to spíše dokáže. Děkuji

Re: Jeho strážný anděl Od: Jacomo - 07.12. 2017
Margareta to popsala přesně - je to smutek se špetkou naděje. Díky všem bohům a strážným andělům za ni. A díky za krásný výběr a překlad, martiku a arabesko!

Re: Jeho strážný anděl Od: margareta - 07.12. 2017
Chudák nešťastný. Ví, že by se jí mohl přímo zeptat, ale zároveň má strach, že by ji tím mohl vystrašit a ona by ho pak už třeba nečekala. Tak radši dělá, že o ní neví, i když je určitě už natolik zkušený, aby dokázal uhádnout, proč ho čeká. Jenom si to ještě nemá odvahu přiznat. Děkuji za povídku sice smutnou, ale přesto plnou naděje!

Prehľad článkov k tejto téme:

abetterfatethanwisdo: ( LadyF )12.12. 2017Veselé Vánoce, bídáku nedočkavá
Liberaementris: ( omnes-seethis )11.12. 2017Červená, zlatá a stříbrná
Emily Waters: ( Coretta )10.12. 2017Hotovo
Cecelle: ( Martik )09.12. 2017Mnoho tváří Severuse Snapea
coffeeonthepatio: ( Jacomo )08.12. 2017Pohádka
articcat621: ( Martik )07.12. 2017Jeho strážný anděl
Wile: ( Jacomo )06.12. 2017Harry Potter a velké trable se jmelím
His Spectacles: ( marci )05.12. 2017Stává se pod jmelím
Trimming the Wick: ( Martik )04.12. 2017Zasunout knot
SeulWolfe: ( Arabeska )03.12. 2017Na přechodu pro chodce…
VampriesAreCool : ( Jacomo )02.12. 2017Vánoční světýlka - 2/2
VampriesAreCool : ( Jacomo )01.12. 2017Vánoční světýlka -1/2