Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Deník pana Nuly

Sobota, 10. prosince

Deník pana Nuly
Vložené: Lupina - 10.12. 2017 Téma: Deník pana Nuly
Lupina nám napísal:

Autor: Hannah-1888             Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

The Diary of a Nobody

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 12.

Sobota, 10. prosince

21:00 – sborovna, vytočený na maximum

Nejsem si jistý, zda byl dnešek dobrý, nebo špatný. Mám důvod tvrdit oboje. Ovšem – hůlku na srdce – inklinuji k velmi špatnému.

Blížilo se poledne a já seděl ve sborovně, rychle jsem pročítal nějaké eseje a snažil se uklidnit mysl před tím setkáním U Děravého kotle. Byla to pěkná chvíle klidu a míru. Filius si četl, Pomona také pracovala, dokonce i Sibyla dokázala nemumlat si cosi sama pro sebe…

A pak se ta iluze roztříštila. Rozbila se na malé, mizerné kousíčky.

Do místnosti vstoupila Minerva, odkašlala si a dost zmateně oznámila: „Ehm, Severusi? Hermiona Grangerová mě poprosila, abych vám vyřídila, že máte zapomenout na Kotel a že… čeká venku… s vozem…“

Ztuhl jsem nad esejí ne zcela jistý, jestli jsem slyšel správně. Venku? Je venku? Jako venku před hradem?

Přinutil jsem se jednat, zahrál etudu  na téma uklízení papírů a zašroubování kalamáře a odhodlaně jsem ignoroval oči, které sledovaly každý můj pohyb.

„Dobře,“ reagoval jsem chladně a zamířil ke dveřím rozhodnutý s nikým se nesetkat pohledem.

Až na chodbě jsem si dovolil otřást se.

Co ji to napadlo, přinést auto sem? Na lekci jsem nebyl připravený! Nechtěl jsem ji! Byla to zástěrka! Pitomá, alkoholem podnícená zástěrka pro něco zcela jiného!

A zapomněl jsem většinu z toho, co jsem se naučil během mého nešťastného výpadu do sfér umění řízení vozidla. Je to úskočná vševědka. Ukolébala mě do nějakého pocitu a pak provedla nečekaný obrat, když jsem to nejméně očekával!

Prošel jsem dveřmi a modlil se, aby to hrozné počasí ničící tuto část země dnes prosadilo svou a pozemky tím pádem byly bez dětí.

Slunce vysvitlo.

A Grangerová již přitáhla pozornost. Copak mi nic nezahraje do noty?

Naštěstí stačilo pár mým podmračených pohledů a děcka brzy začala mizet.

„Promiňte… Doufám, že vám tato změna nevadí,“ pravila a já za sebou zavřel bránu.

Moudře jsem nic nepronesl.

„Co se stalo s ‚děláním věcí správně‘?“ zeptal jsem se místo toho.

„No… Nic neřeknu, pokud ani vy ne.“

Nastoupila do auta na straně volantu (díky bohu) a já poněkud s obavami usedl na místo spolujezdce. Poznámka: hábity nejsou praktické v omezeném prostoru auta – můj uvízl ve dveřích. Dvakrát.

„Odvezu nás mimo Prasinky, kde je větší klid.“

Krásné.

Nedalo se nevšimnout těch zhrozených pohledů, kterých se nám dostalo v Prasinkách. „Výborně, Grangerová, je to celkem výkon pohoršit celou vesnici na jeden zátah.“

„Jejda,“ poznamenala, ale dle mého názoru vůbec ne omluvně.

Setkání. Setkání v hospodě. Na to jsem se připravoval. Ne na výlet do hor v jejím autě. Nicméně brzy se stalo zřejmým, že mé zapojení do hovoru není zcela nezbytné, protože sama dokonale šťastná tlachala o řízení. Bylo mi řečeno rázným, vševědským tónem, že jedeme po ‚silnici třetí třídy‘, která je široká pro jedno vozidlo a povolená rychlost je padesát mil v hodině, protože to víme díky ‚dopravní značce‘.

„Dopravní značky jsou velmi důležité a jsou výstražné, příkazové, zákazové a informativní…“

„… a celou dobu používám zrcátka, bla, bla, bla…“

Ve vhodných časových intervalech jsem přikyvoval, abych ukázal, že poslouchám, ale byl jsem jen krůček od seslání Silencia.

Zajímalo by mě, jestli si uvědomuje, že se minula povoláním?

Díkybohu po nějakém čase zastavila u krajnice a tím přednáška skončila.

„Máte mudlovský rodný list?“ zeptala se rychle a vytáhla svazek papírů.

„Ano…“ I když vysoce pochybuju, že ho najdu.

„Dobře. Budete muset vyplnit tento formulář, abyste získal průkaz.“

Podala mi nějaké lejstro a já si je vzal s vědomím, že jej nevyplním. Dokud nebudu dost zoufalý.

„Takže, nějaký zvláštní důvod, proč jste se rozhodl, že to chcete udělat pořádně?“

Cha! Jaká by asi byla její reakce, kdybych jí řekl pravdu? Možná zděšení? Možná již pravdu zná? Pořád si nemůžu vzpomenout, co jsem do toho vzkazu napsal. Vzhledem k té neexistující vzpomínce jsem se snažil odvést pozornost od jakékoliv možnosti, že tím důvodem je ona.

„Je to užitečná schopnost, ne? A… jistě, to bylo to jediné, co mě otec chtěl naučit, ale nedostal šanci…“

„Ach, chápu.“ Jemně se usmála a přikývla.

Božínku. Jestli jsem nemířil do pekla dřív, pak teď už jistě ano.

„No, pojďme se vyměnit.“

„Báječné,“ dokázal jsem ze sebe vypravit jen trochu zneklidněně a s pocitem, jako bych si kopal hrob. Vysedl jsem z auta s jedinou myšlenkou – proč nemůžu být jako kdokoliv normální?

Proč?

Uvázl jsem za volantem – kde jsem vůbec nechtěl být – naprosto netušící, co to vlastně dělám, a to vše jen proto, že jsem… zatoužil po něčem pošetilém.

Když se ohlédnu, jsem rád, že jsem měl něco praktického, na co se soustředit. Soustředění, abych nás oba nezabil, znamenalo, že jsem nemusel plýtvat myšlenkami na to, na co mohla myslet nebo co mohla dělat ona. Uf.

Vozidlo sebou trhalo, když jsem je rozjížděl.

„Příliš rychle jste pustil spojku,“ pravila velmi užitečně.

Okamžitě jsem poznal, že to nebude fungovat. Aby mi říkala, co mám dělat… Skončí to slzavým údolím. Rozhodl jsem se nedat jí důvod k opravám. Udržovali jsme pomalou rychlost, což bylo v pořádku s ohledem na opuštěnost silnice, která snad i opuštěnou zůstane.

Vše šlo hladce, dokud se nezeptala: „Nezkusíme zrychlit? Poslouchejte, co vám říká motor.“

Kousl jsem se do rtu. Silně.

Auto bohužel vydalo znepokojivý zvuk, když jsem přeřadil.

„Ne, ne, to je pětka, ne trojka!“

Můj bože! Můj bože!

A pak, jakmile byla krize zažehnána, zatraceně se natáhla a popadla volant!

„Co to-?“

„Raději se držte na naší straně silnice.“

Heršvec, vždyť to ona říkala, že jde o silnici pro jedno auto!

Nefungovalo to. Bylo to skoro stejně tak hrozné jako řídit s otcem. Ale s ním jsem alespoň mohl ventilovat frustraci. Neumím si představit, že by Grangerovou nadchlo, kdybych na ni začal štěkat. Byl jsem zvědavý, jak svoji mrzutost udržím na uzdě, když ji sprovodila ze světa nevinným dotazem.

„Budete trávit Vánoce v Bradavicích?“ zeptala se nečekaně.

Trochu mě zaskočila ta nesouvislost. „Myslíte, jestli se budu potloukat v žaludek zvedajícím veselí a lehkovážnosti?“ Ani náhodou. Nenávidím Vánoce… fuj…

„Všichni jsme od Minervy dostali pozvánky na oslavu, co pořádá ve Velké síni…“

Bože na nebesích. Neuvědomil jsem si, že Minerva pozvala i lidi z venku! „Ehm, počítám, že se tam budu muset ukázat…“

Kdy jsem se stal tak patetickým? Nebo spíš patetičtějším. Ohledně záležitostí srdce jsem byl vždycky dost zoufalý.

„No, jestli nechcete…“

Koutkem oka jsem zahlédl, že pokrčila rameny, a tak jsem na ni vrhl rychlý pohled. Její výraz mi připomněl dobu před několika měsíci, kdy nesouhlasila s ničím, co jsem řekl nebo udělal.

„Nikdo vás nebude nutit,“ poznamenala upjatě. „Trošku zpomalte, jedete šedesátkou.“

Asi jsem zněl jako bručoun. Skvělé. Představil jsem se jí jako starý mrzout.

Když už, tak už…

„Vypadám jako někdo, kdo si běžně užívá zábavu?“ Stejně tak k ní můžu být upřímný. Kromě toho stačí se na mě podívat a poznáte, na kterém konci veselostního spektra stojím.

Trochu polevila. „Ani když jsou do ní zapojeny produkty chemie?“

„Za těchto podmínek jsem lehce… tvárnější, řekněme?“

„Tvárnější? Ach ne, nemůžu uvěřit, že byste kdy byl tvárný.“

Hezké, že to řekla, ale bohužel mám schopnost tvárnosti a občas ji nemusí podporovat pití (nic, na co bych byl pyšný).

Abych opustil téma mé potenciální přizpůsobivosti, hledal jsem jiný námět hovoru, když k mé hrůze cosi skočilo na silnici.

Řekněme – nouzová zastavení jsem vyšperkoval na úroveň umění.

Když jsem si uvědomil, že čelním sklem zírám na Potterova Patrona – na tu děsnou, šílenou, nepříjemnou implikaci tvořící Patrona – přál jsem si, abych jím projel, zastavil a pak navíc zacouval.

Ta… věc přistoupila k boku auta, kde seděla Grangerová, a ta stáhla okno. Žilami mi náhle protekl led, takže jsem sotva zaregistroval Potterův hlas, který řekl: „Hermiono, Ron se při zápase opravdu ošklivě zranil! Až budeš moct, přijď ke svatému Mungovi!“

Připlácla si ruku na ústa a při otevírání dveří zamumlala: „Bože… Promiňte, Severusi, ehm, budu muset jít… Nebude vám vadit přemístit se zpět? Budete v pořádku?“

To jsem už jen poněkud zmateně přikývl. Když už můžu myslet, samozřejmě že budu v pořádku! Co si o mně myslela? Že jsem nějaký holobrádek?

Vysedl jsem a ona kouzlem auto zmenšila, strčila do kapsy, rychle se znovu omluvila: „Promiňte,“ a zmizela. Stál jsem na silnici a přál si mít po ruce cihlovou zeď, do které bych mohl opakovaně mlátit čelem.

Sakra – jedna nula pro Weasleyho.

Vsaďte se, že ten kretén věděl o jejím dnešním setkání se mnou a schválně se nechal shodit z koštěte.

To opravdu není špatná myšlenka. Nechat si zlámat pár kostí, aby přiběhla celá ustaraná a zapomněla pak na všechno to svinstvo, protože ji teď zajímá jediné – že mohl zemřít.

To je chytré. Pěkné, Weasley. Vážně pěkné.

Grázl.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Sobota, 10. prosince Od: martik - 11.12. 2017
Popravdě mám dojem, že buď se Hermiona pomátla nebo ho chtěla vyvést z konceptu. Jinak si nedokážu vysvětlit, jak přišla na takovou pitomost jako je přijet autem do Bradavic a vyzvednout si tam Severuse před zraky všech studentů a personálu. Teda ne že bych si to neužila :-D A to že nastoupil jen dokazuje, jak ho má omotaného kolem prstu. Jelen ve světlech reflektorů :-D Vůbec mě Severusova reakce nepřekvapuje. A ani jeho žárlení. Vidlák Weasley je možná na chvilku v převaze, ale ono to nebude mít dlouhé trvání. Na to jsi, Severusi, příliš okouzlující. Děkuji.

Re: Sobota, 10. prosince Od: larkinh - 11.12. 2017
Na zápisky z tohohle dne jsem čekala - ale 6 mého pohledu to nebylo tak děsný, jak Severus popisoval. Ale že začíná pěkně žárlit :) Snad ho nenapadne si taky polámat nějské kosti. Díky za překlad.

Re: Sobota, 10. prosince Od: MichelleF - 10.12. 2017
Severus mě prostě baví, obzvlášť ten závěr :D

Re: Sobota, 10. prosince Od: JSark - 10.12. 2017
Nedokážem si ho predstaviť, ako hovorí božínku. Na druhej strane ani v aute. V hábite. Zato ztaziť Potterovho patróna, to si viem predstaviť živo. Ešte by aj zrýchlil. Že by bol tento Ron taký slizolinský? Zdá sa mi to na neho príliš komplikovaný plán. Dotaz: prečo bola minulá kapitola na 8. decembra? Lebo som pozerala do originálu kedy bude ďalšia a tam bol štvrtok 7. a potom sobota 10. Takže sa zverejňovanie riadi podľa dňa v týždni alebo kalendárne? Alebo striedavo?
Re: Sobota, 10. prosince Od: Lupina - 11.12. 2017
Protože si autorka špatně spočítala dny. Musely jsme dělat úpravy u více dní, kdy nesedělo datum s dnem v týdnu. Pokud sedělo datum i den v týdnu, nechaly jsme tak. Ono je jedno, jestli se toto událo ve čtvrtek 8., nebo ve středu 7.
Re: Sobota, 10. prosince Od: Lupina - 11.12. 2017
Už si fakt nepamatuju, proč jsme tady rozhodly pro úpravu čísla a ne dne v týdnu. Je to dávno.
Re: Sobota, 10. prosince Od: JSark - 11.12. 2017
To ja len zo zvedavosti. :)

Re: Sobota, 10. prosince Od: luisakralickova - 10.12. 2017
Ovšem, ovšem velmi špatný den;) Díky za další pokračování.

Re: Sobota, 10. prosince Od: gleti - 10.12. 2017
Neskutečně se bavím, ten si tak nádherně lže do karet. Prostě dokonalé.

Re: Sobota, 10. prosince Od: denice - 10.12. 2017
Severus si před vchodem do Bradavic sedá do auta s Hermionou a před zraky studentů odjíždějí - tohle vejde do legend :-) Strašně moc se mi líbí, jak ten mužský bojuje sám se sebou. Strašně se u toho nadře a ani si nevšimne, že už je pozdě. Až bude zase mít chladnou hlavu, snad si uvědomí, o čem svědčí ten jeho kouzelný záchvat žárlivosti :-) Díky!

Re: Sobota, 10. prosince Od: margareta - 10.12. 2017
Tak si myslím, že Hermiona už dobře ví, která bije, když se zmínila o tom zapojení produktů chemie. Vždyť Severus už měkne delší dobu a ona očividně a ušislyšně taky! A Ronovi přeju, aby ten jeho pád byl pokud možno obkročmo na oj žebřiňáku! Moc děkuji za prima čtení! Moc se bavím!

Prehľad článkov k tejto téme:

Hannah_1888: ( Lupina )30.12. 2017Pátek, 30. prosince - závěr
Hannah_1888: ( Lupina )29.12. 2017Čtvrtek, 29. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )23.12. 2017Pátek, 23. prosince (ten obávaný den)
Hannah_1888: ( Lupina )21.12. 2017Středa, 21. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )19.12. 2017Pondělí, 19. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )16.12. 2017Pátek, 16. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )14.12. 2017Středa, 14. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )12.12. 2017Pondělí, 12. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )10.12. 2017Sobota, 10. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )08.12. 2017Čtvrtek, 8. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )06.12. 2017Úterý, 6. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )04.12. 2017Neděle, 4. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )01.12. 2017Čtvrtek, 1. prosince
Hannah_1888: ( Lupina )26.11. 2017Sobota, 26. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )22.11. 2017Úterý, 22. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )18.11. 2017Pátek, 18. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )15.11. 2017Úterý, 15. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )12.11. 2017Sobota, 12. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )11.11. 2017Pátek, 11. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )10.11. 2017Čtvrtek, 10. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )09.11. 2017Středa, 9. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )07.11. 2017Pondělí, 7. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )05.11. 2017Sobota, 5. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )01.11. 2017Úterý, 1. listopadu
Hannah_1888: ( Lupina )25.10. 2017Úterý, 25. října
Hannah_1888: ( Lupina )21.10. 2017Pátek, 21. října
Hannah_1888: ( Lupina )17.10. 2017Pondělí, 17. října
Hannah_1888: ( Lupina )15.10. 2017Sobota, 15. října
Hannah_1888: ( Lupina )12.10. 2017Středa, 12. října
Hannah_1888: ( Lupina )11.10. 2017Úterý, 11. října
Hannah_1888: ( Lupina )10.10. 2017Pondělí, 10. října
Hannah_1888: ( Lupina )06.10. 2017Čtvrtek, 6. října
Hannah_1888: ( Lupina )03.10. 2017Pondělí, 3. října
Hannah_1888: ( Lupina )29.09. 2017Čtvrtek, 29. září
Hannah_1888: ( Lupina )26.09. 2017Pondělí, 26. září
Hannah_1888: ( Lupina )22.09. 2017Čtvrtek, 22. září
Hannah_1888: ( Lupina )20.09. 2017Úterý, 20. září
Hannah_1888: ( Lupina )17.09. 2017Sobota, 17. září
Hannah_1888: ( Lupina )15.09. 2017Čtvrtek, 15. září
Hannah_1888: ( Lupina )14.09. 2017Středa, 14. září
Hannah_1888: ( Lupina )10.09. 2017Sobota, 10. září
Hannah_1888: ( Lupina )03.09. 2017Sobota, 3. září
Hannah_1888: ( Lupina )30.08. 2017Úterý, 30. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )26.08. 2017Pátek, 26. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )24.08. 2017Středa, 24. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )22.08. 2017Pondělí, 22. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )20.08. 2017Sobota, 20. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )17.08. 2017Středa, 17. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )11.08. 2017Čtvrtek, 11. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )08.08. 2017Pondělí, 8. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )04.08. 2017Čtvrtek, 4. srpna
Hannah_1888: ( Lupina )31.07. 2017Neděle, 31. července
Hannah_1888: ( Lupina )26.07. 2017Úterý, 26. července
Hannah_1888: ( Lupina )25.07. 2017Pondělí, 25. července
Hannah_1888: ( Lupina )23.07. 2017Sobota, 23. července
Hannah_1888: ( Lupina )19.07. 2017Úterý, 19. července
Hannah_1888: ( Lupina )17.07. 2017Neděle, 17. července
Hannah_1888: ( Lupina )13.07. 2017Středa, 13. července
Hannah_1888: ( Lupina )08.07. 2017Pátek, 8. července
Hannah_1888: ( Lupina )05.07. 2017Úterý, 5. července
Hannah_1888: ( Lupina )22.06. 2017Středa, 22. června
Hannah_1888: ( Lupina )16.06. 2017Čtvrtek, 16. června
Hannah_1888: ( Lupina )12.06. 2017Neděle, 12. června
Hannah_1888: ( Lupina )11.06. 2017Sobota, 11. června
Hannah_1888: ( Lupina )07.06. 2017Úterý, 7. června
Hannah_1888: ( Lupina )03.06. 2017Pátek, 3. června
Hannah_1888: ( Lupina )01.06. 2017Středa, 1. června
Hannah_1888: ( Lupina )26.05. 2017Čtvrtek, 26. května
Hannah_1888: ( Lupina )23.05. 2017Pondělí, 23. května
Hannah_1888: ( Lupina )22.05. 2017Neděle, 22. května
Hannah_1888: ( Lupina )21.05. 2017Sobota, 21. května
Hannah_1888: ( Lupina )16.05. 2017Pondělí, 16. května
Hannah_1888: ( Lupina )12.05. 2017Čtvrtek, 12. května
Hannah_1888: ( Lupina )04.05. 2017Středa, 4. května
Hannah_1888: ( Lupina )02.05. 2017Pondělí, 2. května
Hannah_1888: ( Lupina )01.05. 2017Neděle, 1. května
Hannah_1888: ( Lupina )30.04. 2017Sobota, 30. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )27.04. 2017Středa, 27. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )21.04. 2017Čtvrtek, 21. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )14.04. 2017Čtvrtek, 14. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )13.04. 2017Středa, 13. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )11.04. 2017Pondělí, 11. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )10.04. 2017Neděle, 10. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )08.04. 2017Pátek, 8. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )05.04. 2017Úterý, 5. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )04.04. 2017Pondělí, 4. dubna
Hannah_1888: ( Lupina )20.03. 2017Pondělí, 21. března
Hannah_1888: ( Lupina )18.03. 2017Pátek, 18. března
Hannah_1888: ( Lupina )17.03. 2017Čtvrtek, 17. března
Hannah_1888: ( Lupina )16.03. 2017Středa, 16. března
Hannah_1888: ( Lupina )14.03. 2017Pondělí, 14. března
Hannah_1888: ( Lupina )10.03. 2017Čtvrtek, 10. března
Hannah_1888: ( Lupina )07.03. 2017Pondělí, 7. března
Hannah_1888: ( Lupina )03.03. 2017Čtvrtek, 3. března
Hannah_1888: ( Lupina )21.02. 2017Pondělí, 21. února
Hannah_1888: ( Lupina )18.02. 2017Pátek, 18. února
Hannah_1888: ( Lupina )16.02. 2017Středa, 16. února
Hannah_1888: ( Lupina )14.02. 2017Pondělí, 14. února
Hannah_1888: ( Lupina )13.02. 2017Neděle, 13. února
Hannah_1888: ( Lupina )12.02. 2017Sobota, 12. února
Hannah_1888: ( Lupina )11.02. 2017Pátek, 11. února
Hannah_1888: ( Lupina )05.02. 2017Sobota, 5. února
Hannah_1888: ( Lupina )03.02. 2017Čtvrtek, 3. února
Hannah_1888: ( Lupina )01.02. 2017Úterý, 1. února
Hannah_1888: ( Lupina )26.01. 2017Středa, 26. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )25.01. 2017Úterý, 25. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )22.01. 2017Sobota, 22. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )20.01. 2017Čtvrtek, 20. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )19.01. 2017Středa, 19. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )17.01. 2017Pondělí, 17. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )11.01. 2017Úterý, 11. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )10.01. 2017Pondělí, 10. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )09.01. 2017Neděle, 9. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )05.01. 2017Středa, 5. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )02.01. 2017Neděle, 2. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )01.01. 2017Sobota, 1. ledna
Hannah_1888: ( Lupina )27.12. 2016Pondělí, 27. prosince
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )18.05. 2016Deník pana Nuly - úvod