Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo ukrýva svet

Časť 5 - 2/2 Záver

Čo ukrýva svet
Vložené: Jimmi - 09.03. 2018 Téma: Čo ukrýva svet
Jimmi nám napísal:

Afterimage

Pracovný názov: Čo ukrýva svet

Originál: nie je voľne dostupný

 

Preklad v ruštine:

http://www.hogwartsnet.ru/mfanf/printfic.php?l=0&fid=22949 

 

Autor: gravidy

Preklad: Jimmi

Beta: ruský preklad 

Banner:  Jimmi


Prístupnosť: od 18. rokov, napriek tomu, že sa preložila cenzurovaná verzia. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

****

Na konci mája sedel Draco Malfoy osamote vo svojej cele, stratený v myšlienkach, napoly driemal v lúčoch teplého jarného svetla.

Bezpečný dom bol prázdny a tichý.

Harry, Hermiona a Ron odišli noc po útoku, pretože ich poloha bola prezradená. Trosky z bitky nikto neupratal. Drevo a sutiny ležali rozptýlené po celej miestnosti. Televíziu kliatby rozbili na kúsky. Na dlážke bola veľká hnedo-oranžová škvrna od krvi a fľaky na stenách.

Weasley ostatným povedal, čo Draco urobil. Nie z trucu, to si Draco uvedomoval, ale preto, že nepovedať im to by mohlo byť nebezpečné.

Hermiona sa pred odchodom dotkla jeho čela, načiahla sa cez mreže, aby ho prstami pohladila po vlasoch. Bola smutná. Nepobozkala ho na rozlúčku. Tentoraz ho ani nenapadlo dať jej odznak. Už viacej nebol jej.

Harry tam sedel a dlhý čas ho sledoval, kým sa ostatní pripravovali k odchodu. Zjavne rozoberal činy druhého chlapca, príčiny a dôsledky. Neprehovoril a Draco sa nedokázal prinútiť, aby to mlčanie prelomil, aby povedal všetko to, čo povedať chcel.

Takto to bolo lepšie.

"Ďakujem ti," prehovoril Harry potichu, než odišiel. "Ďakujem ti, že si mi nechal Rona."

Draco použil všetku svoju silu, aby sa na druhého chlapca neoboril.

Ty Rona nepotrebuješ!

Spomenul si na Crabba s Goylom, a ako veľmi ich stále potreboval a jednako nechápal, ako ten sprostý, tupý Weasley môže zaplniť takéto miesto v Harryho živote. Ale pomohlo mu to, aby zostal ticho.

Weasley bol ten, kto odchádzal posledný. Draco sa pokúsil skrotiť svoju nenávisť. Ron bude musieť byť silný. Zazerali na seba v ublížení, hneve, pochopení a nedorozumení.

‘Postaraj sa o nich,’ nebolo vyslovené nahlas, ale Ron tie slová videl v Dracových očiach a prikývol na súhlas.

Potom bol preč a bezpečný dom bol nadobro prázdny.

Čas plynul, ale Draco nepočítal dni.

Už viac nemal návštevníkov.

Už viac nevedel, čo sa deje vo vonkajšom svete.

Už viac na nich troch často nemyslel. Bol si poriadne istý, že na neho zabudli. V noci zvieral odznak a obkresľoval tie slová prstami a cez deň ho nosil pod košeľou, blízko pri srdci.

Ten kov hrial.

Z jeho popoludňajších driemot ho prebudilo rozrazenie dverí. Pozrel sa kvôli tomu na okamih priamo do slnka, keď otvoril oči. Zažmurkal, zatvoril so zasyčaním zaslzené oči a musel odžmurkať paobraz, než mohol znova vidieť.

Potom nemohol uveriť tomu, čo vidí.

Vpotácali sa dnu bez fanfár, zakrvavení, špinaví a roztrhaní.

Ron Weasley prakticky ťahal Harryho Pottera napoly v bezvedomí. Hermiona Grangerová krívala, od hlavy po päty ju pokrývali sadze a oblečenie mala potrhané.

Draco vstal pomaly na nohy.

Ron sa obzrel cez plece ako prenasledované zviera, než netrpezlivo kývol na Hermionu. "Švihni si."

Grangerová namierila prútik na jeho dvere. "Alahomora."

Draco tam len totálne zmätený stál, pretože si myslel, že má halucinácie. Železné mreže sa so škripotom otvorili. Mal nohy ako z olova, mozog na kašu.

Hermiona mu niečo hodila a on to reflexívne zachytil. Chladné drevo sa dôverne známo pritlačilo o jeho dlaň a trošičku zaiskrilo, keď spoznalo svojho vlastníka. Zalapal po dychu.

Prútik. Jeho prútik.

"Tak choď," unavene na neho vyštekol Weasley, keď sa Hermiona rýchlo vrátila k jeho boku. "Si slobodný."

"Čo-čože?"

Trojica sa mu otočila chrbtom a pohla sa bolestivo k dverám.

"Nie, počkať!" vykríkol zúfalo. "Čo sa deje?"

"Albus Dumbledore je mŕtvy," potichu prehovoril Potter. "Po celej Británii zlyhávajú ochrany. Voldemort bude mať do troch hodín plný prístup ku všetkému, čo Dumbledore chránil."

Draco sa pokúšal nepanikáriť, informácie prichádzali príliš rýchlo.

"Ale čo sa deje?"

"Kým sa rozprávame, evakuujú Rokfort. Rád uteká do Ameriky. Nás... nás jediných napadlo pustiť ťa, než odídeme."

Draco prehltol. Bol by tu zomrel... Pravdepodobne smädom.

"Zaklínanie Pottera?" pozrel sa na Hermionu.

Pokrútila hlavou. "Prestalo. Dumbledore je mŕtvy." Vzlykla. "A aj tak by sme im to nedovolili robiť znova."

"A plytváme časom, ktorý nemáme! Ideme!" vyštekol Weasley. Krátko sa pozrel na Draca. "Veľa šťastia. Teraz odtiaľto vypadni."

"Ja... ja nerozumiem." Zrazu bol vydesený, vydesený pohnúť sa, vydesený myslieť.

Potter sa vo Weasleyho zovretí krútil dovtedy, až kým nebol tvárou k Dracovi.

"Teraz si slobodný. Spomínaš si na voľbu, ktorú ti zanechal tvoj otec? Nuž, je práve tu. Priamo tu a práve teraz."

Draco nemohol dýchať.

Harry kývol na Rona a ryšavec ho pevnejšie podoprel, pomáhal Harrymu vykrívať z dverí. Hermiona sa opierala o stenu, slabučko vzlykala od bolesti a chytila sa Weasleyho, keď takmer zakopla. Prehodil si jej ruku cez plece a ťahal ich oboch.

Blondiak hľadel za nimi.

Bol slobodný?

Obzrel sa na svoju celu. Jeho teplé, čisté väzenie.

Bol slobodný a... a Dumbledora už nebolo? Rokfort bol mŕtvy?

A Voldemort bol...

Zovrel prútik v ruke, skúšal ho a zistil, že mu stále dokonale sedí.

Mohol sa vrátiť. Mohol ísť za svojím otcom. Privítali by ho s otvorenou náručou.

Ale šiel by domov? Bolo by všetko také ako predtým?

Odznak sa otieral o jeho hruď s každým trhaným nadýchnutím, teplý, pretože jeho pokožka bola teplá.

Harry s Hermionou idú do Ameriky.

Sledoval, ako sa Ron namáha, aby ich oboch udržal v stoji, ako sa od toho úsilia ksichtí.

Čo keby niektorý z nich zakopol?

Hermiona sa na neho obzrela. Všimol si to. Tak krátko. Záblesk hnedých očí.

Čo ak to ten ryšavec nedokáže sám?

Znamenie na jeho ruke zapulzovalo.

Nie. Ryšavca nemôže nahradiť. Nemohol byť pre Harryho a Hermionu tým, čo je pre nich Ron.

Potterove kolená sa podlomili a Ron takmer pustil Hermionu, keď zovrel druhého chlapca, aby mu zabránil spadnúť. Hermiona sa ochabnuto oprela o stenu.

Ale možno...

Len možno...

Srdce mu búšilo tak silno.

Možno existuje medzi nimi pre neho miesto.

Hrot odznaku ho bodol do palca, krv mu kvapla na hruď.

Možno by nakoniec mohol niekam zapadnúť v tom ich pevne spojenom svete.

Draco opustil celu, zacítil podivný bzukot, keď opúšťal štíty, ktoré ho mali udržať dnu. Srdce mu búšilo v krku, keď obchádzal trosky druhého poschodia a takmer nesmelo vkročil do chladného, zatieneného schodiska.

Weasleyho hlava vyletela dohora, keď sa mu zrazu blondiak objavil pri boku. Opatrne uvoľnil Hermionu z Ronovho zovretia a jemne oprel o vlastné rameno.  Hnedé oči na neho rozvážne hľadeli. Nabral ju do náručia.

Druhí dvaja mlčali. Weasleyho tvár bola ponurá, ale prikývol, keď sa Draco na neho pozrel. Potter sa mierne usmieval, čelo lesklé potom a okuliare zahmlené.

Weasley povytiahol Harryho. Grangerová si oprela hlavu o Dracove plece.

Štvorica spoločne odkráčala do muklovského mesta.

Za nimi sa na zemi v slnečnom svetle leskol odznak hlavnej prefektky.

****

Rokfort, najväčší výtvor Godrika z Chrabromilu, Salazar Slizolina, Roweny Bystrohlavovej a Helgy Bifľomorovej, už stál tisíc rokov a bude pravdepodobne stáť ďalších tisíc.

Teraz bol hrad prázdny a päťdesiat smrťožrútov, ktorí do neho v posledný májový deň za súmraku  vpadlo, nenašlo nič, len rezonujúce chodby a vodou obťažkaného starého plyšového medvedíka, ktorý plával v jazere.

Rokfort je mŕtvy! kričali víťazoslávne, chrapľavo sa rehotali v temnote Veľkej siene a odišli, gratulujúc sami sebe.

Len ticho zostalo.

Až kým sa s ostrým cveng neobjavil v záblesku svetla strieborný odznak, aby sa usadil na podstavci vedľa svojho brata.

V riaditeľovej kancelárii obrazy odfukovali, ani sa nepohli.

Triediaci klobúk sa pre seba zachichotal a slabý oheň sa rozžiaril v kozube, zubaté plamene boli ako karmínové perie.

Čakali...

Vyčkávali...

Za posledných tisíc rokov Rokfort zničili dvakrát a zatvorili päťkrát, naposledy na takmer dvadsaťpäť rokov.

A predsa ničitelia hradu boli mŕtvi a Rokfort stále stál.

Čo bolo päť rokov alebo desať, päťdesiat či dokonca celé storočie? Čo bol život jedného človeka pre takéto miesto?

Rokfort driemal v nekonečnej trpezlivosti.

Vyčkával.

Sníval.

Vedel.

Že nakoniec....

Sa jeho deti vrátia.

~ Koniec ~

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: marodaro - 19.06. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 30.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: myska111 - 05.06. 2019
Zajímavá povídka, překvapuje mě jak dokáže autorka psát rozličné zápletky z HP světa. Draco byl v této povídce dost za zbabělce až na ten závěr. Zajímavý milostný trojúhelník (čtyřúhelník?). Díky za překlad

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: silrien - 13.03. 2018
Dlouho jsem se nemohla donutit si tuto kapitolu přečíst. Hrozně jsem se bála, že to nedopadne dobře. Nějak mě pořád napadalo, že Draco odtrhne Hermionu a povídka skončí sice tím, že všichni přežijí (další strach byl o Harryho), ale už nebudou přátelé. Tohle je fajn konec. Ti čtyři by si sice zasloužili vítězství, ale ono časem přijde. Bradavice jsou moudrá entita. Děkuji za neskutečný zážitek. Mnohé z této povídky budu ještě dlouho zpracovávat. Děkuji

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Lemurka - 13.03. 2018
Krásné. Tolik naděje jsem ani nečekala. Děkuju.
Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Jimmi - 13.03. 2018
Som rada, že sa páčilo. Ďakujem

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: miroslava - 11.03. 2018
Jimmi, děkuji za skvělý překlad excelentní povídky. Draco nakonec vyhrál sám nad sebou. Bradavice jednou přivítají další svoje děti. Řád pokračuje. Co víc si přát. Děkuji za tvůj čas, sílu, ochotu, chuť překládat a podělit se s námi. Tak, a teď jdu číst znovu. Tesim se.

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Gift - 11.03. 2018
Nevim proc jsem zila v domeni, ze me ceka jeste jedna a pul kapitoly. Ted jsem se hezky usadila v posteli, tesila se na dalsi naval emoci a koukam, ze me ceka posledni cast. Jeste, ze to byl horkosladky happy end. Lepe to autorka snad ani uzavrit nemohla. Jeste jednou moc a moc dekuji za tuto povidku, Jimmi. Patri k tem, na ktere se nezapomina.

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Lupina - 11.03. 2018
Naše nejdražší Jimmi, musím se před Tebou hluboce sklonit. Toto bylo něco. Gravidy opravdu umí vykreslit charaktery a zamotat děj, až vznikne dechberoucí povídka. A ve Tvém skvělém překladu. Je neuvěřitelné, že v tak málo větách dokáže vyčarovat komplexní příběh a složité postavy. Líbili se mi všichni. Dovedu si představit, že jednou, po válce, triu Draco pomáhá překonat všechna traumata. A podle závěru věřím, že všichni konec války přežijí. Teď už ze sebe nic nevyplodím, celou povídku musím dát ještě jednou a pořádně ji strávit. protože teď ve mně zní jen jediné - ACH. Úžasné dílo. A já ani nemůžu popsat, jak moc za jeho překlad děkuji.

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: larkinh - 11.03. 2018
Po tom varování jsem měla trochu obavy to číst, ale jsem ráda, že jsem si přečetla. Je to úžasná povídka. Díky za překlad.

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: martik - 10.03. 2018
Za sebe musím říct, že jsi pátou kapitolu rozdělila v tom nejlepším místě. I přes tu akci, kdy Trio vtrhne zpět a vysvobodí Draca - ve všech smyslech toho slova - mi ten konec přijde takový poklidný, vysvětlující, nadějeplný. A to i přesto, že válka zatím neskončila a strana Světla nevyhrála. Zapomenutý odznak uzavírá jednu kapitolu Dracova života a otevírá další, věřím, že lepší. A ta poslední část je prostě úžasná. Co je jeden lidský život, jedna válka, jedno století v porovnání s paměti jedné budovy, kterou prošlo a projde tisíce nadšených studentů objevujících kouzlo magie. Díky, Jimmi, za narozeninový dárek, úžasný překlad, za mou nejoblíbenější gravidy, za kiži a hlavně za tebe samotnou :-*
Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Jimmi - 10.03. 2018
Presne z toho dôvodu som to oddelila, tá minulá bola o smrti, o zničení starého a táto je o začiatku nového. Neviem, či si trúfnem na Dračí kameň (je to príšerne dlhé a pomalé) ale "mentálne" - neviem ako to inak nazvať - to má neskutočný odkaz, záver s podobným efektom ako tu. Neviem, či si zachytila, ale z gravidy už ostali len dve nepreložené veci (na G už niekoho mám v merku)... Asi tak. Inak, muselo sa ti štikútkať, ako som opravovala pri čítaní preklepy - ešteže som ti to poslala v pdf a nemohla si prepisovať :) Ale myslím, že by mi to M aj tak nedošlo. Som veľmi zvedavá, čo povieš na Hate. Mám dojem, že je to ešte temnejšie než toto. Teším sa.

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: luisakralickova - 10.03. 2018
Děkuji Jimmi, děkuji děvčata. Za skvostný překlad a podnětné komentáře. Budu si to muset dát ještě jednou celé a v klidu. Tahle povídka je přes všechen marast velmi optimistická, aspoň na mne tak působí. Dá se v ní nalézt spousta pozitiv a symbolů. Takže ještě jednou díky za dárek k výročí, v březnu by mělo být vyhlášeno volno na čtení;)
Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Jimmi - 10.03. 2018
Myslím, že ešte ani s jednou som sa tak nemaznala. Myslím, naplánovala bola rýchlo, bol to preklad cez vianočné sviatky, myslím, že deň na jednu časť, ale keď už to bolo naplánované, tak som to čítala stále dokola, snáď asi päťkrát. Už tam ani nebolo čo. Neviem, každá posledná je tá najlepšia... najvyšší čas zmeniť pozornosť na novú poviedku, táto sa mi príliš dostala pod kožu. Ďakujem moc za komentáre. Som rada, že sa páčilo.
Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Jimmi - 10.03. 2018Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Jimmi - 10.03. 2018
Myslím, že ešte ani s jednou som sa tak nemaznala. Myslím, naplánovala bola rýchlo, bol to preklad cez vianočné sviatky, myslím, že deň na jednu časť, ale keď už to bolo naplánované, tak som to čítala stále dokola, snáď asi päťkrát. Už tam ani nebolo čo. Neviem, každá posledná je tá najlepšia... najvyšší čas zmeniť pozornosť na novú poviedku, táto sa mi príliš dostala pod kožu. Ďakujem moc za komentáre. Som rada, že sa páčilo.

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: denice - 10.03. 2018
Tak už je konec - z paměti se mi vynořil jistý den... teď už je všechno hotovo a někde jinde začíná úplně jiný příběh. Samozřejmě, že bych si přála samostatné pokračování - ne Chosen's Trial, ale něco úplně nového. Jsem strašně moc zvědavá, jak by Gravidy pojala pobyt tria, nebo vlastně kvarteta, v Americe, stejně jako jejich návrat. Ale zpět k závěru příběhu. Draco je ve své cele už půl roku. Naprosto otupělý a neschopný jakékoli akce. Čekala bych, že se pokusí nějak dostat ven, třeba tak, že zkusí probourat zeď nebo se podhrabat podlahou, ale on to prostě vzdal a přešel do prakticky vegetativního stavu. A najednou se rozletí dveře a trio ho přijde osvobodit. Hermiona provede odemykací kouzlo a Draco jen s minimálními potížemi vyjde ven. Váhavě, nejistě, ale vyjde. Nemyslím, že by zemřel žízní - zásoby mu přece byly pravděpodobně kouzlem doplňovány. Ale stejně je přinejmenším zajímavé, že si na něj trio vzpomnělo. A stejně tak zajímavé je, že Harryho drezura přestala a Hermiona říká, že už by to stejně nedovolili. Že by Draco byl tím katalyzátorem, který tu zapůsobil? Každopádně odcházejí čtyři. Moudřejší, možná zbavení iluzí, ale rozhodně dospělí. Snad to Draco nezpacká. Závěrečná část o Bradavicích je kouzelná. Pravda, ony stojí už tisíc let, co je to pro ně pár desítiletí? Děkuji za další nezapomenutelný příběh.
Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Jimmi - 10.03. 2018
Ďakujem ti krásne. Som rada, že ten spomínaný deň bol, pretože to mi vynahradilo jaksi chýbajúce reakcie tu. Ak si si všimla v admine, pôvodne som na dnes dala novú poviedku, ale potom som si povedala, že nemali čas dočítať AI, tak som to posunula. Mala som tento záver bloknúť, ale hovorila som si, že je to preklad pre nás, pre oslavu, tak kašľať na to. Len začínam zisťovať, že ma to dosť mrzí, aj keď by nemuselo. Poviedka je to úžasná, mám z prekladu dobrý pocit a ten záver... niečo výnimočné. Ešte raz ďakujem za tvoje neskutočné komentáre. Rozhodla som sa brať CHT ako samostatnú poviedku, nechcem, aby Draco znova trpel, napriek tomu že je v CHT skvelý a skončí to dobre.
Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: denice - 10.03. 2018
Drahá Jimmi, možná sis všimla, že jsem komentovala proti svému zvyku někdy až s denním zpožděním. Důvod je jednoduchý - byla jsem z děje prostě tak vedle, že jsem potřebovala odstup, abych vůbec zvládla napsat smysluplnou větu. A něco mi třeba došlo, až když jsem se nad ránem probudila a příběh mi pořád strašil v hlavě. Takže věřím, že pár komentářů ještě přibude - a zbytek čtenářů je třeba tak užaslý, že není schopen slova. Protože tohle je fakt síla, příběh zcela mimo kategorie.

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: margareta - 09.03. 2018
Jsem přesvědčená, že při psaní poslední kapitoly musel někdo stát za Gravidy a kroutit jí ruku, že ten závěr napsala tak smířlivě! Dobrá strana prohrála bitvu a odešla do ilegality, ale válka rozhodně nekončí. Ráda bych četla pokračování, jak se v cizině formoval odboj, nejdřív podzemní, potom otevřený, jak se Řád obnovil a vrátil v plné síle a jak se k němu přidal i odboj domácí... A jak slavně zvítězili! Ale dobře vím, že takové klišé by Gravidy nikdy nespáchala, i kdyby jí tu ruku ukroutili! Moc moc děkuji, Jimmi! Za nádherný překlad, stejně jako za ten uhrančivý banner!! V obojím máš můj hluboký obdiv!!
Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Jimmi - 09.03. 2018
Oni do nej dosť rýpali s pokračovaním, takže napísala, že kto chce, môže považovať Choosen Trial za pokračovanie. Alebo AU. Vtedy som nevedela, čo myslí, ale predsa len som jej poznámku na konci preložila (doslova, nedávalo mi to zmysel, takže som nevedela ako to učesať). Ja ďakujem za úžasné komentáre, kvôli nim stálo za to prekladať. A ako sa hovorí, kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ. Dúfam, že tento mesiac si ešte pár tvojich komentároch vyslúžim.

Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Sally - 09.03. 2018
Veľké ĎAKUJEM za preklad! Och tak toto bola jazda! Krátka, ale o to lepšia :) Tak veľmi som dúfala, aby si Draco našiel miesto v živote a predsa našiel v najnepravdepobnejšej zostave. Ach, zovrelo m srdce, keď som to čítala, úsmev na tvári ako blbec :) Ach a ten záver! Nič viac si to nežiada, netrápi ma Amerika alebo Voldemort, časy pominú. Celkom som sa naladila na tento domiešaný (ne(paring, existujú podobné poviedky?
Re: Časť 5 - 2/2 Záver Od: Jimmi - 09.03. 2018
Ono by to tak nevyznelo, kebyže to dám naraz s tou predchádzajúcou. Tá bola tak nabitá emóciami, že toto by už každý preletel. Netuším, či existujú podobné poviedky, ale pokiaľ je Draco s Hermionou a kamarát so zvyškom tria, neodmietla by som. Díky moc za všetky komentáre, veľmi mi pomáhali.

Prehľad článkov k tejto téme:

( Jimmi )09.03. 2018Časť 5 - 2/2 Záver
Gravidy: ( Jimmi )08.03. 2018Časť 5 - 1/2
Gravidy: ( Jimmi )07.03. 2018Čast 4 - 2/2
Gravidy: ( Jimmi )06.03. 2018Čast 4 - 1/2
Gravidy: ( Jimmi )06.03. 2018Časť 3 - 2/2
Gravidy: ( Jimmi )05.03. 2018Časť 3 - 1/2
Gravidy: ( Jimmi )03.03. 2018Časť 2
Gravidy: ( Jimmi )02.03. 2018Časť 1
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )01.03. 2018Úvod k poviedke