Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Jakkoliv to nazveš...

3. ...není to naivita

Jakkoliv to nazveš...
Vložené: arabeska - 17.03. 2018 Téma: Jakkoliv to nazveš...
martik nám napísal:

Autor: mezzosangue                Překlad: martik             Beta: arabeska                  Banner: arabeska

OriginálHowever You Say It

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Jakkoliv to nazveš…



Kapitola 3. …není to naivita


Před třemi lety

Když válka skončila a Severus se zotavil, slíbil si, že na Grimmauldovo náměstí už nikdy nevkročí, ledaže by se objevil nový Pán zla. Žádný Pán zla, přesto si aktuální situace vyžádala jeho přítomnost.

Nepropadejme panice,“ prohlásil Artur Weasley.

Od někoho, kdo už ženatý je, to sedí,“ vtipkovala právě Hermiona, když Severus vstoupil do kuchyně.

Minerva a pár dalších mu pokývli na pozdrav. Přesunul se do rohu, odkud stejně jako v minulosti pozoroval okolní dění.

Kdy dorazí Kingsley?“ tázala se Minerva tiše.

Měl by tu být každým okamžikem,“ odpověděla Molly Weasleyová.

Myslím, že bychom měli probrat, co se stane, když ten zákon projde,“ navrhl Harry.

Víme přesně, co se stane,“ odvětila Hermiona. „Ty si vezmeš Ginny,“ doplnila trefně. „Přestaň předstírat, že se obáváš o svou budoucnost.“

Ginny protočila očima, a když se chystal Harry promluvit, rukou ho zadržela. „Hermiona má pravdu. Tohle setkání jsme svolali jen kvůli ní. Všichni ostatní už ženatí jsou, nebo vědí, koho si časem chtějí vzít. Urychlení plánovaného manželství není žádný problém. Na rozdíl od nuceného sňatku jako v Hermionině případě,“ začala, ale Hermiona ji přerušila.

A v případě kterékoliv další čarodějky nebo kouzelníka mladších čtyřiceti let! Je to šílenství. Ale týká se mě a já se o to postarám. S Řádem to nemá co dělat.“

Ale má, Hermiono!“ rozvášnil se Harry. „Jsi členka Řádu. Znáš všechna jeho tajemství. Znáš každičký detail z mého života a máš všechny informace o válce. Přátelíš se s ministrem kouzel. Copak tě nenapadlo, že někdo zvnějšku by mohl využít manželský zákon, aby získal informace nebo manipuloval Kingsleym? Vždycky počítáš s nejhorším, tak jak si můžeš myslet, že nikdo nezneužije tuhle situaci proti tobě a proti Řádu?“

Neschválí to, Harry!“ zavrčela Hermiona.

Zatraceně, Hermiono,“ vykřikl Harry naštvaně. „Říkám ti, co jsme s Ronem zaslechli od ostatních bystrozorů, a taky ti říkám, kdo ze Starostolce pořád váhá. A nejsou to dobré zprávy.“

Hermiono,“ ozval se Artur klidně, „víme, že to zvládneš. Ale chceme ti pomoci. Bez ohledu na Řád jsi jako naše dcera. Neustoupíme stranou a nebudeme jen doufat, že to dobře dopadne. Budeme s tím zákonem bojovat zuby nehty. Ale potřebujeme plán.“

Minerva si povzdechla. „Je tu jedno zjevné řešení, ačkoliv nepředstírám,“ dodala rychle s pohledem upřeným na Hermionu, „že by jakékoliv řešení mohlo být snadné.“

Neexistuje žádné zjevné ani jednoduché řešení,“ oponoval Harry. „Všichni z Řádu jsou ženatí, zasnoubení, nebo mají víc než čtyřicet.“

Minerva pohlédla na Severuse skrytého ve vzdáleném rohu. „Všichni ne, Harry.“

Severusův pohled, kterým probodával Minervu, ještě ztvrdl, když se na něj otočili i všichni ostatní. Věděl, že Minerva je jediná v této místnosti, kdo zná na den přesně jeho věk, ale doufal, že to unikne všeobecné pozornosti.

O vteřinu později vešel Kingsley. Nesnesitelné ticho přerušilo jeho ‚omlouvám se za zpoždění‘ – a všichni okamžitě obrátili oči k němu.

Kingsley jim nesl dobré zprávy. Zdálo se, že je mnohem více nakloněn Hermioninu názoru než Harryho. Věřil, že navrhovaný zákon by mohl být smeten ze stolu během následujících dvou týdnů.

Po těchto zprávách se Hermiona zdála spokojenější a sebejistá, ale Severus si povšiml, že Harry ji nepřestává sledovat, a proto i on k ní znovu stočil svoji pozornost. Spatřil, že ta mladá žena pod klidným zevnějškem skrývá rozrušení. A také svou obvyklou neklidnou energii, kterou oplývala pokaždé, když se snažila najít řešení. Z opačné strany místnosti téměř viděl, jak její mozek pracuje na plné obrátky. Když pohlédla jeho směrem, přistihla ho, jak ji pozoruje. Předpokládal, že rozpaky zrudne a s odporem se odvrátí. Co naopak nečekal, byl omluvný pohled, který mu věnovala, než někdo další upoutal její pozornost.

Uprchl zanedlouho, jakmile se přítomní dali znovu do řeči a dotazovali se Kingsleyho na další podrobnosti.

ooOOoo

Když dorazil do Bradavic, automaticky došel k chrliči strážícímu schodiště. Ale heslo nevyslovil. Nechtěl být podroben lavině otázek od portrétů.

Otočil se na patě a vydal se dolů do podzemí. Studenti se na chodbách kolem sklepení příliš nevyskytovali, zvlášť v době večerky. Od okamžiku, kdy to zhruba před měsícem otiskli ve Věštci, Severus nemohl ten praštěný manželský zákon dostat z hlavy. Ale jeho myšlenky se týkaly jen jeho samotného a jeho vlastních voleb. Od konce války se s několika ženami stýkal. Některé si jej mylně vykreslily jako romantického hrdinu. A pak tu byly ty ostatní, ženy, ke kterým se nejdříve cítil přitahován, aby posléze zjistil, že na nich není nic kromě jejich jména nebo pověsti či krásy. Nutno dodat, že se žádné druhé rande nekonalo.

Jenže teď nešlo o jeho volby. Teď šlo o Hermionu. A znovu se do toho promítala válka. Zdaleka netrpěl takovou naivitou jako Grangerová. Harryho obavy považoval za oprávněné. A dokonce ani Potter neměl úplnou představu o tom, co hrozilo.

Manželství s ní by skončilo hotovým fiaskem, pomyslel si nevrle. Při dozorech ve sklepeních s ní nikdy neměl slitování. Byla to panovačná šťoura. Nesčetněkrát ji nazval vševědkou. Neměla žádnou fantazii a neustále mlela pantem. Najednou se stala ukázkovým příkladem každé představitelné charakterové vady.

Hodinu po večerce konečně zamířil ze sklepení ke vchodu do Velké síně. Vešel dovnitř a vzhlédl k měsícem osvětlené noční obloze, kde se malé šedivé mraky v pomalých vlnách přelévaly přes měsíc. V jeho nitru se zabydlel hněv. Další volba mu byla odebrána. Další část jeho života měla být obětována ‚pro vyšší dobro‘. Gratuloval si, že se rozhodl nehloubat nad tím ve své soukromé laboratoři. Touto dobou by už určitě něčím mrštil o zeď. Hněv nepředstavoval nic nového. Navrhovaný zákon v něm vztek už vyvolal. Tehdy byla jeho zlost směřována proti zákonu samotnému, proti tomu být hnán do manželství. To ustanovení znamenalo pro mnohé nesčetná omezení, ale i přesto, ačkoliv by to nikdy nepřiznal nahlas, mohlo fungovat jako katalyzátor pro ty, kteří by do budoucna chtěli vstoupit do manželského svazku. Až nastane ten správný čas. Bývala to mohla být správná věc. Ale už ne. Teď to bylo znamení zla na obloze, varující před hrůzami, které se na všechny valí.

Zatímco soptil a pochodoval po schodech o dvě patra výš zpět k chrliči, hlavou mu vířila jen náhodná slova. Zákon. Šťoura. Zatracená Minerva. Zatracená Hermiona. Naivní. Naivní. Vyslovil heslo, vešel do své pracovny a posadil se ke stolu, vděčný, že všechny portréty spánek přinejmenším předstírají.

Naivní.

Hermiona byla mnohé, ale ne naivní. Byla to ta stejná žena, která poslala rodiče do Austrálie, aby je během války udržela naživu. V hlavě si znovu procházel noční schůzi Řádu. Ksakru. Byla o krok před ním. Věděla, jak je starý. A věděla, že také podléhá zákonu. Věděla, že ho Řád bude nutit, aby si ji vzal. Uvědomoval si, že na schůzi se bude jednat o Hermioně, ale dopředu si nic nezjistil a jednoduše si myslel, že bude požádán někdo z Weasleyových. Naproti tomu ona si nepochybně sestavila seznam všech kouzelníků v Británii, kteří by připadali v úvahu, a znala výsledek setkání ještě dříve, než vkročila na Grimmauldovo náměstí. Pokusila se ho chránit už předtím, než byl vyzván, aby on chránil ji.

Severus se opřel v křesle a stiskl si kořen nosu. Po několika minutách se odešel do svých komnat připravit ke spánku. Byl příliš unavený, aby o ní té noci ještě přemýšlel. Ale obával se úsvitu. Obával se, že v krutém denním světle se bude stydět za své mylné úvahy o mladé Nebelvírce.

ooOOoo

Během několika příštích dnů Minerva o Hermioně se Severusem hovořila. Dovolil to, ne protože by o ní mluvit chtěl, ale protože cítil, že tu zdvořilost Hermioně po své prvotní bezcitnosti dluží, byť ta krutost existovala jen v jeho mysli. Nepotřeboval Minervu, aby mu říkala, že se mu Hermiona intelektuálně vyrovná nebo že je loajální a oddaná. Když mu Minerva připomněla, jak je Hermiona tolerantní a věrná, jeho tvář nevyjadřovala jedinou emoci.

A také je velmi ochranitelská,“ uzavřela Minerva třetího dne zrána jejich denní Hermionino okénko, jak to Severus v duchu nazval. Právě se chystala zvednout od snídaně, aby zahájila výuku s pátým ročníkem. Bylo to ledabylé prohlášení, jako kdyby se všechny klady snažila zaokrouhlit na rovný tucet, ale ve skutečnosti věděla o pouhých jedenácti.

Aniž by o tom přemýšlel, jedinkrát přikývl. Většina žen by to ani nepostřehla, ale Minerva rozhodně nepatřila k většině. Vytřeštila oči. A v tom okamžiku věděla, že by to neudělal jen z povinnosti, ale ze zájmu. Kvůli otázce, která ho uvnitř pálila od té noci, kdy proběhlo setkání Řádu: měl vůbec někdy někoho, kdo by ho chtěl chránit?

Minerva vstala ze židle, položila mu ruku na rameno a stiskla je. To gesto bylo stejně mateřské jako ona sama. Ale se svým tajemstvím jí mohl věřit.

Následujícího rána s další epizodou Hermionina okénka nezačala. Věděla, že to není nutné.

Každý den pročítal Denního věštce a uvažoval, jaký výsledek by vlastně uvítal. On sám novinářské pozornosti unikl, ale ve všech vydáních se objevovala Hermionina fotografie. Někdy vyhrabali archivní snímky z války, která skončila před dvěma lety, ale většinou šlo o současné fotografie z jejího boje proti návrhu manželského zákona. Snažili se ji vyobrazit jako mrchu, ale jediné, co viděl on, byl oheň.

A pak to přišlo. Na titulní straně stálo ‚Manželský zákon zamítnut‘. Díky Merlinovi, titulek vyšel v sobotním vydání a většina profesorů si ráda přispala.

Minerva odložila svůj výtisk a oddechla si. „No, to bychom měli.“

Severus zavřel svoje noviny a pohlédl na ni. „Konečně přišli k rozumu.“

Minerva se k němu naklonila. „Severusi,“ začala, „stále ještě můžeš…“

Ale Severus ji předešel: „Ne.“

Zatracený paličáku,“ povzdechla si a vstala od stolu. Severus si byl jistý, že Minerva má pocit, jako by právě přišla o potenciální snachu. Ale on byl praktičtější. Stejně jako Hermiona, doufal. A proto si namlouval, že si oba dva velmi dobře uvědomují, že ať už by padlo jakékoliv rozhodnutí, v tomto příběhu by nikdy nedosáhli svého ‚a žili šťastně až do smrti‘.




Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 3. ...není to naivita Od: Jacomo - 05.04. 2018
Tak takhle to bylo? Měli pocit, nebo alespoň Severus měl, že je dohromady svedl jen ten manželský zákon? Že kdyby ho nebylo, vůbec by se o sebe nezačali zajímat? Ach, netopýrku, na tobě je přece víc než jen členství v Řádu. A jestlipak měla Minerva i Severusovo okénko pro Hermionu? Díky, martiku! A honem na další kousek )

Re: 3. ...není to naivita Od: JSark - 31.03. 2018
Aha. Aspoň že mali toľko rozumu, aby takú blbosť zamietli. Som zvedavá na ďalší vývoj. :)

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. ...není to naivita Od: Lupina - 18.03. 2018
Minerva je tu prostě dokonalá. Hermionino okénko nakonec mělo úspěch, Severus se prozradil. Zákon byl smeten ze stolu, teď by se Severus mohl o Hermionu začít zajímat ze své vůle, no ně? Krásné, děvčata, porochnila jsem si :-)

Re: 3. ...není to naivita Od: solace - 18.03. 2018
Takže manželský zákon. Pred tromi rokmi sa k niečomu schyľovalo, no nezdalo sa, že by im to priveľmi prekážalo. Severus bol asi aj trochu sklamaný, keď zákon napokon neprešiel. No nechápem, prečo ho teraz spomenul. Budem si musieť počkať. Vďaka, martik.

Re: 3. ...není to naivita Od: Sally - 17.03. 2018
Tak už sa nám trochu vykresľuje :) Minerva (a její okénko) sa mi tu páči, trochu som prekvapená zotrvávajúcim Rádom. Očakávala som, že dva roky po vojne už budú pasé vzhľadom ako rýchlo sa dokázal rozpustiť po "prvom" páde Voldemorta. Uvidíme, či odmietnutie zákona prinesie plané nádeje a skutočne zákon neprejde a aké ovocie toto vynesenie prinesie. Severusom už zajvne pohlo i tak :) Vdaka za preklad! P.S. trochu ma mrzí, že sa tak rýchlo osvetlili Hermionine skryté úmysly, námet sa mi zdal zo začiatku v tom rúšku tajomna o čosi zaujímavejší...
Re: 3. ...není to naivita Od: martik - 17.03. 2018
Možná se z minulých chyb poučili, a proto zůstal Řád zachován. Manželský zákon je definitivně smeten ze stolu. Ale proč to po třech letech ti dva znovu vynesli na světlo, uvidíme už příští sobotu. A máš pravdu Severus byl už tenkrát nahlodán, takže merlinví jak je na tom teď :-) Jde jen o pět kapitol, z toho poslední je jen krátkým epilogem. Takže to tajemno se prolomit muselo. A úplné odhalení Hermioniných záměrů nás čeká až příště. A hlavně ještě tak docela neznáme její pohnutky ;-) Díky za komentář, Sally.

Re: 3. ...není to naivita Od: margareta - 17.03. 2018
Takže manželský zákon? Minule o to ani nezavadili. Typický Severus! Ani ho nenapadlo, že by se o něj Hermiona mohla zajímat i z jiných důvodů, než zištných. Přece s ní hovořil, bavil se s ní a věděl, že není ani hloupá ani nečestná! A stejně ji podezříval ze sobectví a záludnosti. Proč? Vždyť by si mohla vybrat kohokoli jiného a jeho dokonce požádat o malé postrčení, jako v případě Childers- Rothermelová / pokud by to vůbec potřebovala/. To je to jeho přesvědčení, že je nejchytřejší a ostatní jsou proti němu naivní prosťáčci, které z výše svého intelektu jen shovívavě a často znuděně toleruje. To jsem zvědavá, jak tohleto spraví. Být Hermionou, tak mu to dám pěkně sežrat! Díky za kapitolu! Tahleta povídka je doslova šmakózní! Děkuji! P.s. A ten banner je fakt výstižný! Severus má výraz, jako by právě zjistil, že mu někdo ukrad smetanu a Hermiona se tváří vyloženě ,smetanově'. Chichi!!
Re: 3. ...není to naivita Od: martik - 17.03. 2018
A všimla sis, že dění dnešní kapitoly je staré tři roky? Hermiona se vrátila do Bradavic tři roky poté, co zákon zamítli. A Severus z jejího nynějšího jednání viní tři roky zamítnutý zákon. Proč? To uvidíme příště - vrátíme se totiž zpět do knihovny, kde jsme ty dva na konci minulé kapitoly zanechali. Tady jde hlavně o to, že Hermiona nebojovala proti manželskému zákonu jen kvůli sobě, ale i kvůli tomu, aby Severus nebyl přinucen ke svatbě s ní "pro vyšší dobro". Jenže co se během těch tří let stalo, že to Hermionu znovu zaválo do Bradavic? A když si tohle všechno uvědomíš, vidíš vzteklého, sarkastického Severuse, kterým je v této kapitole, kterým byl před třemi lety, a uvolněného Severuse z přítomnosti, který vyzval Hermionu k tanci. A na tohoto Severuse se můžeme těšit hned příští sobotu. A Hermiona mu mandle ještě zvedne, neboj :-) Ano, banner je dokonalé výstižný. Díky arabesce je přesně podle mých představ. Díky, margareto.

Re: 3. ...není to naivita Od: denice - 17.03. 2018
Byla to panovačná šťoura. Nesčetněkrát ji nazval vševědkou. Neměla žádnou fantazii a neustále mlela pantem. Najednou se stala ukázkovým příkladem každé představitelné charakterové vady. - No, Severusi, ty se tedy o Hermionu vůbec, ale vůbec nezajímáš ;-) Díky.
Re: 3. ...není to naivita Od: martik - 17.03. 2018
Za ty tři roky, co od této kapitoly uběhly, se snad hrany trochu obrousily. A lhát si do kapsy to Severus moc dobře umí. Díky, denice.

Re: 3. ...není to naivita Od: Gift - 17.03. 2018
Tak to bylo hned nekolik necekanych zvratu najednou! Nejdriv Severus odmita, pak je nastvany, pak rezignovany, pak az skoro nateseny a nakonec... trochu zklamany? Kazdopadne se mi libi originalita povidky. Pokud se to jeste nezvrtne, asi jsem jeste necetla povidku o manzelskem zakone, kdy byy byl zakon nakonec zamitnut. Zajimave se to vyviji, dekuji!
Re: 3. ...není to naivita Od: martik - 17.03. 2018
Kdepak Severus, ten se sám v sobě dokonale vyzná :-) Manželský zákon byl definitivně zamítnut před třemi lety. Ale proč ho Severus znovu vytáhl, se dozvíme už příště. Díky za komentář

Re: 3. ...není to naivita Od: kakostka - 17.03. 2018
Tak to mají za sebou pěknou patalii, ale evidentně v obou zůstal červíček, který hlodá.... A Minerva se jistě nevzdala, určitě má v záloze nějaký plán, navíc Hermiona se zdá být Severusem okouzlena. Děkuju za překlad, je to jak pohlazení.
Re: 3. ...není to naivita Od: martik - 17.03. 2018
Odhadla jsi to přesně - červíček hlodá. A o Minervě taky ještě uslyšíme. Jsem ráda, že se líbí :-) Díky za komentář

Prehľad článkov k tejto téme:

mezzosangue: ( martik )31.03. 20185. Epilog
mezzosangue: ( martik )24.03. 20184. ...ona není komplikovaná
mezzosangue: ( martik )17.03. 20183. ...není to naivita
mezzosangue: ( martik )10.03. 20182. ...nejsme urputní
mezzosangue: ( martik )03.03. 20181. ...není to manipulace
. Úvod k poviedkam: ( martik )01.03. 2018Úvod