Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Symbolon

Symbolon 2/5

Symbolon
Vložené: solace - 26.03. 2018 Téma: Symbolon
solace nám napísal:

Symbolon

Autor: Pigwidgeon37

Preklad a banner: solace

Originál: Symbolon

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

2. časť

 

Mala iba dvanásť rokov, no mnoho básnikov už ospevovalo krásu jej očí, tých sotva rozoznateľných ňadier pod jemným bavlneným mušelínom šiat, pôvabných nôh, ktoré tak dobre tancovali, kníšucich sa bokov a štíhlych, ohybných rúk. Bola Hermionou, dcérou Glauka, bohatého aténskeho kupca.

Zajtra sa vydá za Demetria, pätnásťročného syna lodiara Demetria, ktorého jej otec nazýval svojím obchodným partnerom. Väčšina Aténčanov však o ňom hovorila ako o jeho komplicovi.

Hermiona nebola príliš nadšená nadchádzajúcim vydajom. Samozrejme, každé dievča sa muselo nakoniec vydať, to bol napokon jeho jediný životný cieľ. Jej matka so starou dojkou ju dobre pripravili a poznala svoje povinnosti. No dôvodom jej neochoty nebola nedostatočná príprava. Bol ním jej budúci manžel. V pätnástich rokoch nebol vonkoncom podobný bohom a hrdinom, ktorí zapĺňali Hermionine sny. Nemal decentnú briadku s radom usporiadaných drobných kučierok ako Odyseus či Achilles, bolo to skôr páperie, čierne páperie rašiace cez uhry. Demetriova tvár bola plná uhrov a Hermiona počula, ako si služobníctvo šušká, že má nimi pokrytý aj chrbát a zadok.

Mala už iba jeden voľný deň, než jej telo bude patriť uhrovitému Demetriovi, ktorý bude mať právo dotýkať sa jej, kopulovať s ňou, chrochtať a potiť sa, ako to občas videla robiť sluhov, keď unikla spod matkinho dohľadu a nakúkala cez diery v drevených stenách izieb pre služobníctvo.

Premýšľala nad tým a nad mnohými inými vecami. Jej matka to jej zamyslené rozpoloženie nazývala apatiou. Mladé dievčatá by nemali byť apatické – občas bola Hermiona zbitá a občas rozveselená, v závislosti od nálady jej matky. Dnes bola náchylná k odpúšťaniu. Zajtra príde o svoje dievčatko. Myšlienka na to zjemnila jej zvyčajne ostré črty skoro do úsmevu. Smutného úsmevu plného spomienok na vlastnú svadbu a všetky tie nádeje a sny...

Vďaka matkinej sentimentálnej zasnenosti a z toho plynúcej zhovievavosti mohla Hermiona sprevádzať otcovho správcu na trh. Niekoľko Glaukových otrokov umrelo na tuberkulózu a on potreboval nových, pokiaľ nechcel, aby sa jeho podnikanie spomalilo. A to bolo to posledné, čo jej otec chcel.

Takže vyrazili cez prašné ulice, prešli okolo víl, záhrad a chrámov, až kým sa nedostali na hlavné aténske námestie, kde sa dalo kúpiť všetko, či už korenie, otroci, dobytok alebo indický hodváb. Hermiona to tu zbožňovala, aj keď ju od prenikavého kyslého zápachu niekedy bolela hlava. No tá zmäť farieb, hlasov a zvukov bola ohromujúca.

Správca jej pevne zovrel ruku, keď sa prepletali cez davy ľudí. V druhej ruke držal mešec, nafúknuté kožené vrecko naplnené zlatom. Prišli včas, najlepšie kúsky boli stále k dispozícii. Obaja prebehli pohľadom po ich telách, vysokých i nízkych, vyziabnutých i tlstých, pokožkách všetkých možných odtieňov, modrookých i čiernookých. Otroci na aténskom trhu pochádzali zo všetkých kútov sveta.

Správca bol zabratý do zjednávania, cena za dvoch germánskych obrov, aj keď mohutných a silných, sa mu zdala absurdne vysoká. Hermiona medzitým vyhľadala tieň pod slnečnou plachtou, časť ktorej tienila miesto vyhradené pre otrokov.

„Chodíš sem často?“

Podskočila, ani nie tak od strachu, ako skôr od prekvapenia, pretože sa práve zasnila, prechádzala sa po tajomných brehoch Arkádie a čakala, kedy sa z vĺn vynorí nádherný biely býk so zlatými rohmi, potrasie mohutnou hlavou a rozbehne sa k nej...

Muž, ktorý sa ju odvážil osloviť, bol o dobrých desať rokov starší ako ona. I napriek gréckemu slnku mal bledú pleť, no nie nezdravú. Hermiona nakrčila nos. Podobne ako ostatní otroci aj tento strašne páchol. Pravdepodobne strávil posledné týždne v útrobách lode, bez slnečného svetla, vo vlhkej tme, kde bol dostatok priestoru len na to, aby sa zvinul do klbka na neustále mokrej dlážke. No hovoril po grécky, aj keď s miernym prízvukom.

Trochu sa obrátila, aby bola otočená k nemu a slnečný lúč, ktorý prešiel cez dieru v plátne nad nimi jej skĺzol z pleca cez kľúčnu kosť až na zvláštny amulet, ktorý nosila na krku. Odraz svetla prinútil mladíka prižmúriť oči.

Hermiona bola zdvorilé dievča, no zatiaľ neodpovedala na otázku. „Áno,“ odvetila, „dosť často. Ale dnes by to mohlo byť naposledy.“ Bolo to veľké priznanie, prinajmenšom podľa jej noriem, a teraz naňho hľadela s očakávaním a čakala na zvedavú otázku, ktorá by jej umožnila povedať mu viac.

No zdalo sa, že ju nepočul. Uprene sa díval na jej prívesok. Pravá ruka mu pomaly klesla k opasku, ktorý pridržiaval špinavé handry. Ustúpila o krok dozadu, náhle sa zľakla, že by tam mohol mať ukrytý nôž. Jeho atramentovo čierne a zároveň studené oči rozhodne vzbudzovali dojem, že je šialený. Možno, napadlo jej, možno tajne pozoroval bakchantky a domnieval sa, že je dobre krytý kríkmi a vysokou trávou, no ony ho chytili a pohrýzli, takže teraz bol úplne vyšinutý...

Nebol to však nôž. Bol to kúsok kovu, ligotajúca sa pologuľa, presne taká istá ako tá, ktorú nosila na krku. Zodvihol ju smerom k nej a usmial sa, ako by ju spoznal. Niečo jej v mysli hlodalo, veľmi hlboko, ako svrbenie na chrbte, na mieste, kde sa nemohla poškrabať...

Znovu podskočila, keď ju niekto chytil za ľavú ruku, jemne, no pevne.

„Tak poď, Hermiona!“ riekol správca. „Už som uzavrel obchod. A ty,“ stisol jej ruku, „by si už mala vedieť, že sa k tým tvorom pojedaným muchami nemáš približovať. Čo by povedal tvoj otec? Nehovoriac o tvojom nastávajúcom?“

Celkom na to zabudla. Svadba a Demetrios jej úplne vyfučali z hlavy. „Ja...“ Cítila, ako ju správca ťahá preč a vzoprela sa. „Nemohli by sme ho vziať?“ Ukázala na mladého otroka, ktorý už mal pravú ruku zaťatú do päste, pevne zovretú okolo predmetu, čo sa zdal byť dvojčaťom jej amuletu. Druhou polovicou symbolonu.

„Už pozeráš za inými mužmi?“ Zasmial sa správca. „Nie, nie, nadnes som nakúpil dosť otrokov. Tak už poď, musíme ísť domov, inak ma tvoja matka vyhreší!“

Cítila, ako ju pichlo pri srdci. Možno bol vyvrheľom ako Orestes, mužom, ktorý spáchal taký čin, že aj bohovia od hanby odvrátili tvár. Syn kráľov z ďalekej krajiny, unavený, do úmoru vyčerpaný...

Obzrela sa spať. Opäť roztvoril ruku a mierne natočil dlaň tak, aby sa slnečný lúč odrazil od lesklého predmetu priamo jej do očí.

 

ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ ΑΩ

 

„To bolo... povzbudivé.“ Uškrnul sa Osud.

Boh sa naňho usmial (Alebo na ňu? Ani teraz si nebol istý.) „Bolo, však? Aj keď to s každým ďalším stretnutím bude lepšie. Spomienky sú pochované hlboko v ich podvedomí. Budú sa zhromažďovať.“

Osud si ticho odfrkol. „Potom mal šťastie.“ Po krátkom tichu dodal: „Vieš, že nehanebne podvádzaš?“

„Uhmm.“ Bol si vybral z vrecka fajku s tabatierkou. „Občas je to potrebné. Čo myslíš, ako inak by Francúzi vyhrali majstrovstvá sveta vo futbale v roku 1998?“


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Symbolon 2/5 Od: sisi - 16.11. 2018
Hermioné má velké štěstí, že se narodila do svobodného domu, že ji vychovali a bude se vdávat za obchodního magnáta. Je jí ku sti, že jí matka a chůva vysvětlily, co se od ní v manželství očekává a že ve své apatii přece jen poodrhnula prkno ve zdi k celám otroků. Uhrovitý Řek ji vez,e na plavbu kolem světa a ona se toho tolik dozví, aby mohla napsat knihu, nebo založit dívčí řeckou školu pro urozené dámy. Děkuji za překlad, kdysi mě napadlo vyprávět podobný příběh o Severusovi a Harrym, ale nějak to nedopadlo... Těším se na pokračování.

Re: Symbolon 2/5 Od: martik - 28.03. 2018
Naprosto to zbožňuju!!! Nesmírně se těším až se jejich osudy zase střetnou. Takový tanec kolem sebe, který vlastně trvá celá staletí. Nemůžu se dočkat jak se to vyvine v "současnosti", ale už teď, lituji, že těch mezisetkání je tak málo, že povídka je tak krátká. Když Hermiona pocítila to deja vu, svrbenie na chrbtě, úplně jsem cítila, jak mi jde mráz po zádech. Mysl je úžasná věc. A paměť člověka a lidstva ještě úžasnější. A Bůh s Osudem mě děsně baví :-) Úžasný výběr, solace. Moc děkuji

Re: Symbolon 2/5 Od: Twilly - 27.03. 2018
Toto je moja suverénne najobľúbenejšia kapitola tejto série.
Re: Symbolon 2/5 Od: solace - 27.03. 2018
Áno? Bolo to pôsobivé, však? Mne sa páči aj tá nasledujúca. Vďaka, Twilly:-)

Re: Symbolon 2/5 Od: Lupina - 27.03. 2018
Je to tragédie, ale musím se smát :-D Manžel uhrovitý až na zadku... no fuj, snad bude mít jiné, důležitější kvality. Moc se těším na pokračování, solace. A děkuji.
Re: Symbolon 2/5 Od: solace - 27.03. 2018
Tragédia asi nie, ale tak to v tom čase v starobylom Grécku chodilo. Demetrios sa uhrov časom zbaví, možno potom bude pre Hermionu príťažlivejší. Ak nemá aj nejaké iné, skryté vady;-) Vďaka za komentík, Lupina:-)

Re: Symbolon 2/5 Od: Jacomo - 27.03. 2018
Tohle je naprotý skvost, solace! Už teď vím, že tahle povídka bude patřit k mým oblíbeným. Jako kdyby se přede mnou rozevřela kniha bájí. Starověké Řecko, atmosféra trhu, mladičká zasněná Hermiona, bledý černovlasý otrok... asi budu dnes poněkud roztěkaná :-) Díky za překlad! A jsem moc zvědavá, kam se do historie propadneme příště.
Re: Symbolon 2/5 Od: solace - 27.03. 2018
Áno, život v starovekom Grécku bol pôsobivý, ale žiť by som v tej dobe nechcela. Stačilo by mi na chvíľku nakuknúť a presvedčiť sa, ako tie známe miesta vyzerali v časoch ich slávy. Som veľmi rada, že sa ti poviedka páči a ďakujem za komentár, Jacomo:-)

Re: Symbolon 2/5 Od: Gift - 27.03. 2018
Jak je mozne, ze mi unikla minula kapitola? Povidka je zalozena na velmi originalnim napadu. Trosku mi to pripomina Sandmana a par historickych romanci, ktere jsem driv tak rada cetla. Delka kapitol ma sve vyhody i nevyhody - umoznuje ukazat ruzne stripky "cestou historie", zaroven ovsem zachycuje jen na jednu jedinou pulhodinku. Jak prisel otrok k amuletu, bude si Hermiona vazne muset vzit uhrace (Rona?:-))? Tolik otazek a neco mi rika, ze po pristi kapitole jich bude jeste vic. A ja se na to uz moc tesim! Dekuji, solace.
Re: Symbolon 2/5 Od: solace - 27.03. 2018
Pred týždňom išlo von veľa poviedok v krátkom čase, tak asi preto ti prvá kapitola unikla. Obávam sa, že v tomto čriepku z histórie sa už nič nezmení. Teda Severus sa možno dostane z otroctva, lebo potenciál tam je (aj z toho krátkeho opisu sa dalo vypozorovať, že je vzdelaný a zrejme patril k vyššej spoločenskej vrstve, možno počas vojny padol do zajatia a dostal sa do otroctva). Ale Hermiona asi svojmu osudu - uhráčovi neunikne. Je ešte primladá, aby sa proti nútenému manželstvu vzoprela. Takže si počkáme na ďalšiu príležitosť. Veľmi pekne ďakujem za komentár, Gift:-)

Re: Symbolon 2/5 Od: marci - 26.03. 2018
Moc hezké :) Jak někdo přede mnou psal, že Demetrios bude mít zrzavé vlasy - to mě nenapadlo. Vtipné :) A Bůh bafající z fajfky je skvostná představa. Moc pěkné, solace. Děkuji za překlad a jsem zvědavá, kam nás Bůh s Osudem zavedou příště :)
Re: Symbolon 2/5 Od: solace - 27.03. 2018
Keďže Demetrios je Grék, ryšavý zrejme nebude. Ale Ron v inej podobe sa nevylučuje:-) Kam sa dostaneme v ďalšej časti? Trochu vyššie (v odpovedi pre denicI) je indícia;-) Ďakujem, marci. Teším sa, že sa ti pokračovanie páčilo.

Re: Symbolon 2/5 Od: denice - 26.03. 2018
Takže přece staré Řecko :-). Velmi krátké setkání, a v této podobě poslední, protože Hermioné provdají za uhrovitého mladíka - vsadím se, že jeho vlasy mají naryšavělý odstín - a už nebude moci vycházet z manželova domu, a Severus dožije jako otrok. Kam nás asi Bůh a Osud zavedou příště? Do Říma? Do období stěhování národů? Nebo rovnou na nějaký hrad vrcholného středověku? Už se nemůžu dočkat! Díky.
Re: Symbolon 2/5 Od: solace - 27.03. 2018
Ak je Demetrios pravý Grék, ryšavý určite nebude. Ale inak by to pokojne mohol byť Ron. Pokiaľ ide o ďalšiu časť, bude to taký mix: nie Rím, ale iné talianske mesto (indíciou je banner) + vrcholný stredovek;-) Vďaka za komentár, denice.
Re: Symbolon 2/5 Od: denice - 27.03. 2018
Takže Benátky! Díky .-)
Re: Symbolon 2/5 Od: solace - 27.03. 2018
Zásah;-)

Re: Symbolon 2/5 Od: JSark - 26.03. 2018
No neviem, osobne myslím, že jeho dávajú do blbých životných pozícií, aby ju zaujal. Boh fajčí? Zrada, aj v nebi je fajčiarska lobby. 8O
Re: Symbolon 2/5 Od: solace - 27.03. 2018
Ani nie, lebo v praveku ju vôbec nezaujal. A v ďalšej časti to bude tiež úplne inak. Boh môže robiť čokoľvek (na rozdiel od ľudí) a nestane sa mu nič:-P Vďaka za odozvu:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Pigwidgeon37: ( solace )16.04. 2018Symbolon 5/5
Pigwidgeon37: ( solace )09.04. 2018Symbolon 4/5
Pigwidgeon37: ( solace )02.04. 2018Symbolon 3/5
Pigwidgeon37: ( solace )26.03. 2018Symbolon 2/5
Pigwidgeon37: ( solace )19.03. 2018Symbolon 1/5
. Úvod k poviedkam: ( solace )18.03. 2018Úvod