Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Nemám v tom velký zadok?

Kapitola 8: Zlé správy

Nemám v tom velký zadok?
Vložené: Jimmi - 23.06. 2018 Téma: Nemám v tom velký zadok?
Jimmi nám napísal:

Does my bum look big in this?
 

Originál: https://www.fanfiction.net/s/1550979/8/ 

Autor: ILUVRONWEASLEY

Súhlas s prekladom:  autorka skončila v r.2007, žiadosť zaslaná

Preklad: Jimmi  

 Banner: náhodný obrázok z internetu


Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 8: Zlé správy

 

Draco sťažka prehltol, spozná ho ten starý blázon? Nie, to nemôže... však? Dumbledore sa otočil a usmial sa na neho s iskierkou v oku. Jeho úsmev bol úprimný, ale zdalo sa, že má v sebe nádych melanchólie a súdiac podľa tvári Dennisa a Hermiony, určite bol na to nejaký dôvod. Stále hľadel na Draca a tomu sa to ani trošku nepáčilo.

"Ehm, čo sa deje?"

Hermiona vzhliadla a znova jej začali stekať slzy po tvári. Potiahla nosom a oprela si hlavu o stôl. Draco mohol počuť jej vzlykanie, hoci pritlmené obrusom. Dennis smrkol a pozrel sa na neho smutnými očami.

"Strýko Jonathan a teta Arlene... mali včera nehodu, havarovali. Sú práve teraz v nemocnici. Doktori hovoria, že majú šancu na prežitie, ale ešte nie sú stabilizovaní."

Dennisov hlas bol dutý a bezvýrazný, nemal ten svoj obvykle drzý a otravný tón. Tak preto Hermiona plakala, bála sa, že jej rodičia zomrú a že zostane úplne sama - presne ako slávny Harry Potter. ‘Ale ona nebude úplne sama, bude mať Dennisa, Weasleyho, Pottera a všetkých tých chrabromilských ťuťmákov’, pomyslel si Draco. Nevedel, aké je to stratiť niekoho, kto vám je blízky, pretože jemu bolo ukradnuté, keby jeho otec alebo matka zomreli. Či niektorí z jeho ‘priateľov’. Jemu na nikom nezáležalo.

Draco sa otočil, aby sa pozrel na Dumbledora, ktorý stále na neho hľadel s náznakom pobavenia. Dumbledore vykročil dopredu a vystrel ruku.

"Albus Dumbledore, a vy ste?"

"Orlando Felton."

Draco si s ním potriasol rukou, ale keď postrehol veselosť v Dumbledorových očiach, zazrel na neho. Vedel, poznal, že je to falošné meno... ‘Dopekla s tebou, Dumbledore,’ pomyslel si nahnevane  ‘prečo musíte vedieť všetko?’ Bolo mu z toho... ACH!

Dumbledore sa ešte viac na Draca usmial a potom sa otočil k Dennisovi.

"Dozrite na ňu chvíľku, Dennis, hneď sa vrátim. Pán Felton, ak vás môžem poprosiť." Dumbledore ukázal na dvere a pomaly sa vydal smerom k nim, bolo zrejmé, že očakáva, že ho Draco bude nasledovať, čo neochotne urobil. Akú inú možnosť asi tak mal? Zastavili pred schodiskom (vo vstupnej hale).

"Takže pán Felton, tu máte zoznam školských potrieb pre váš prvý ročník na Rokforte, hoci som si istý, že už poznáte všetky kúzla, ktoré tam učíme," oznámil Dumbledore s veselými iskierkami v očiach, čo naštvalo Draca ešte viac. "Nastúpite na vlak spolu so slečnou Grangerovou prvého septembra a zaradia vás do vašej fakulty spolu s prvákmi. Som si istý, že výsledok bude veľmi zaujímavý."

Draco sa mračil, kým sa Dumbledore usmieval. "Pozrite, viem, že viete, že nie som v skutočnosti ten, čo hovorím, že som. Takže už prestaňte s predstieraním."

Dumbledorov úsmev sa ešte rozšíril.

"Skutočne to viem, pán Malfoy, len som sa čudoval, prečo prepánabeka čistokrvný čarodejník takej dôležitosti je tu, v dome muklorodenej a nielen nejakej muklorodenej, ale slečny Grangerovej."

"Nemal som inú možnosť."

"Ach, NEMALI ste inú možnosť, keď sa teraz už môžete premiestniť domov k matke a otcovi a nie k tete Bellatrix, kde vás desilo, že vás premení na hovoriaci strom. Ale rozhodli ste sa zostať tu. Viete, že môžete okamžite odísť?"

Draco nad tým rozmýšľal, pravdu povediac, v skutočnosti ho vôbec nenapadlo, že sa premiestni späť k matke a otcovi, len si navrával sám sebe, že musí zostať TU alebo nájsť nejaké lepšie miesto, ale vôbec mu nedošlo, aby sa vrátili na Malfoy manor.

"Nemajte obavy, pán Malfoy, váš otec ešte nevie o tom, že ste tu, ale nepochybujte, že keby to vedel, zabije slečnu Grangerovú a dokonca pôjde do muklovskej nemocnice a zabije jej rodičov. O tom vás môžem ubezpečiť."

Draco prikývol, stratený v myšlienkach, keď Dumbledore znova prehovoril. "Zatiaľ sa rozlúčime, pán Malfoy, a môžem povedať, že ma veľmi teší váš pokrok v tejto kliatbe. Myslel som si, že bude trvať aspoň mesiac, než sa začnete meniť späť, moja sesternica si myslela, že dokonca rok!"

"Vaša sesternica?"

"Hovorí si Iskerníčka, myslím, že ste ju stretli. Je to víla, nuž, bola kedysi čarodejnicou, ale skúšala kúzlo mladosti a zmenilo ju to na vílu. Ak sa jej na to spýtate teraz, poprie, že bola niekedy čarodejnicou, pretože miluje byť výnimočnou vílou, ktorá dokáže použiť silnejšiu mágiu než ostatné. Vlastne myslím, že ju zajtra pôjdem navštíviť, majte sa pekne, pán Malfoy a uvidíme sa na Rokforte."

A  s tým sa Dumbledore odmiestnil z Grangerovej domu. Draco zízal na miesto, ktoré len pred pár sekundami obsadzoval ten starý muž. Uvažoval nad tým, čo povedal - prečo ešte neodišiel? Prečo ho vôbec nenapadlo, aby sa premiestnil domov, obvykle nebol taký pomalý. To Grangerová spôsobovala, že zostával? Nie... pripadal si príliš zmätený, aby niečo urobil, to musel byť ten dôvod.

"Orli?"

Dennis potichu zatvoril dvere, keď vykročil na chodbu. Draco prehltol a otočil sa k Dennisovi, ktorý sa tváril trochu neohrabane - dokonca jeho úsmev mu nesedel, ale Draco sa domnieval, že to bolo kvôli zlým správam. Dennis držal v ruke kúsok pergamenu a okolo neho poletovala sova, ktorú Draco spoznal ako Weasleyho ukvičanú sovičku. Draco na ňu zaškúlil, a sova okamžite zakvičala silnejšie a vyletela von blízkym oknom.

"Toto je dopis od Rona Weasleyho, je pre Herm, ale pre prípad, že sú to zlé správy, myslím, že by si si ho mal prečítať prvý. Nie je v stave zniesť dnes ešte ďalšie zlé správy a ty vieš, čo za správy by tam mohli byť."

Dennis stále zízal na Draca, kým otváral list. Stálo tam:

‘Drahá Hermiona,

dnes nás navštívil Dumbledore na letaxovej stanici - áno, stále tu už dva dni trčíme. Ukázalo sa, že tá lacná vezme do Egypta maximálne 4 ľudí a mama s tatom nás tu nechceli nechať, takže čakáme v rade na tú drahšiu. Ale teraz sme to zrušili, pretože tatko si myslí, že to nestojí za to len, aby vzal celú rodinu do Egypta, takže pôjdeme niekedy neskôr, keď Fred s Georgeom budú mať dosť peňazí, aby si cestu zaplatili sami.

Asi o hodinu vyzdvihneme Harryho, chceš ísť tiež do Brlohu? Dumbledore nám povedal, čo sa stalo (je nám to ľúto) a mamka povedala, že nie je pre teba bezpečné zostávať doma sama len s Dennisom a tým chlapíkom Orlim, o ktorom mi hovoril Harry. Takže si spočítala, že sa Dennis môže vrátiť k svojej mame a otcovi, zatiaľ čo Orli a ty môžete prísť do Brlohu s nami! Nemusíš odpisovať, pretože prídeme aj tak na obed o dvanástej, takže nám môžeš povedať, či ideš, keď prídeme.

Ron.’

Draco vzhliadol na Dennisa, ktorý na neho stále uprene zízal. Usmial sa.

"Áno, ten pán Dumbledore kontaktoval mojich rodičov a tiež ma vyzdvihnú o dvanástej. Pobalím veci sebe a Herm, zatiaľ čo ty sa pobalíš sám, správne?"

Draco mohol len prikývnuť. ON sa chystá ísť do WEASLEYHO domu... uff, už tá predstava sa mu hnusila, ale vážne sa teraz nechcel vrátiť k rodičom, nie keď stále vyzeral ako vyzeral a skrátka sa nechcel vrátiť, kým nie je pripravený. Zamieril nahor, aby si pobalil svoj muklovský majetoček.

 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

Poludnie nastalo čoskoro a atmosféra v hale bola príšerná. Draco sedel na schode s Hermionou, ktorá sa o neho duchom neprítomná opierala. Dennis sa opieral o stenu, vykukoval zo zahmleného okienka na vchodových dverách. Nič nebolo počuť okrem silného krupobitia, ktoré dopadalo na strechu. Keď sa pozrel na Dennisa, Draco sa cítil ešte deprimovanejšie a viac vyšťavený, než sa kedy cítil za celý svoj život. Otočil sa k Hermione, ktorá sa o neho stále opierala, používala ho, ako keby bol jediným, čo mala, aby ju to udržalo vzpriamenú. Oči mala bez života a tupé, zízali na stenu pred ňou.

Tentoraz Draco rozoznal pocit, ktorý cítil - znepokojenie. Ale nedávalo mu to žiaden zmysel. On si nikdy kvôli NIKOMU nerobil starosti, to skrátka nebola jeho vec, koniec koncov, keď mu na nikom nezáležalo, ako si mohol niekedy robiť o niekoho starosti?

Zrazu sa mlčanie prerušilo, keď z kozubu vytryskol prach a naznačil, že Ron s Harrym dorazili. Hermiona sa konečne prebrala z tranzu, aby pozdravila Rona medzi popolom (ktorý mal práve silný záchvat kašľa). Draco pocítil bodnutie hnevu nad skutočnosťou, že sa prebrala až, aby videla Weasleyho než, aby videla jeho. V duchu si nakopal za to, že mal také hlúpe a sentimentálne myšlienky.

"Hej, Hermiona!" Vykríkli obaja, Ron s Harrym, keď sa k nej prihnali. Hermiona im obom venovala chabý úsmev - hlavne Ronovi, ktorý sa nervózne na oplátku usmial.

"Mám pre teba veľké prekvapenie, Hermiona! Počkaj až ti..."

Harry začal predstierať záchvat kašľa, ktorým prerušil Ronovu šťastnú reč. Draco okamžite vedel, že to budú dobré správy len pre Rona a určite nie pre Hermionu. Ak to bol tento prípad, potom sa Harry určite pokúšal zabrániť, aby sa to stalo a Draco vycítil z toho, ako na neho Harry hľadel, kým kašľal, že to znamenalo, že mu tiež musí pomôcť. Ron sa otočil k Dracovi.

"Ty si Orli? Ronald Weasley - skrátene Ron."

Draco mu potriasol rukou a okamžite chcel hodiť šabľu. Ron stále rozprával, kým Draco potláčal chuť uraziť jeho lacný habit, ktorý teraz pokrývala špina a voňal podozrivo po čokoláde.

"Vieš ako použiť letax, že Orli? Myslím, že si čarodejník, či? Takže ideš na Rokfort s nami?"

"Ehm, áno na všetko, čo si sa ma spýtal."

"Správne, tak potom povedz Brloh, keď budeš v kozube aj s letaxovým práškom, dobre? Harry, ideš prvý?"

Harry prikývol a schmatol plnú hrsť letaxového prášku. Hodil ho do kozuba a s posledným žmurknutím na Draca bol preč. Hermiona išla spolu so svojimi vecami ako ďalšia, a Draco si bol istý, že zazrel slzy v jej očiach, keď zmizla. Ron ju nasledoval, vravel, že sa jeho matka teší na to, že ho spozná a zistí, kto je Hermionin nový ‘priateľ’. Schmatol všetky Dracove veci a zmizol v zelenej cestičke zeleného dymu.

Draco sa otočil k Dennisovi práve, keď sa chystal vkročiť do kozuba s plnou hrsťou prášku. Zhlboka sa nadýchol – ale jeho zvedavosť večne zvíťazila.

"Nuž, vďaka za všetko, Dennis. Ale zabudol som sa spýtať - ako to vtedy dopadlo s Fille?"

Dennis vzhliadol a usmial sa plachým a patetickým úsmevom. "Príliš ju milujem, aby som jej dal kopačky, takže som ju požiadal, aby pre mňa niečo urobila, ako aby prestala tak veľmi flirtovať, aby sa neobliekala tak, ako sa oblieka, áno, poznáš to, súhlasila, ale nie veľmi ochotne takže... ale naozaj dúfam, že náš vzťah vyjde, nechcem, aby sme sa rozišli, vážne chcem, aby to fungovalo, dobre?"

Draco prikývol a znova sa otočil ku kozubu. "Tak potom sa uvidíme... Dougy."

"Áno, neskôr ťa uvidím... pán Malfoy."

Draco stuhol, upustil prášok na zem, zašpinil čistý koberec. Rýchlo sa otočil, aby zistil, že sa neho Dennis usmieva ako slniečko.

"Ako... ako..."

"Možno som bol dnes ráno smutný, ale to ma nezbavilo môjho zlozvyku odpočúvať, dobre? Povedz mi, ako dlho si myslíš, že ti toto vydrží, Dracula??"

Draco mal chuť vybuchnúť smiechom nad tou hlúposťou. Dennis sa snažil byť vážny a celý "prechytračil som ťa", a predsa nedokázal ani jeho meno zistiť správne! Namiesto toho sa pozrel nadol (aby sa vyhol Dennisovmu pohľadu) a v duchu sa usmial.

"Po prvé, volám sa Draco a nie Drakula ako ten upír."

Dennis prikročil bližšie a prezeral si prameň Dracových vlasov. Tentoraz sa Draco neprikrčil, ani si nič zhnusené nemyslel. Dennis bol mukel, a k tomu ignorantský hlúpy mukel, ale Dracovi vôbec neprekážal, už viac nie, a to prešlo len pár dní odvtedy, čo sa stretli a predsa mal Draco pocit, že má priateľa... priateľa, ktorý bol muklom, áno, ale o nič menšieho priateľa. Nie ako tí ostatní dávni kamoši, čo nemal žiadny vlastný rozum.

"Začínaš sa meniť späť, však?"

Draco prikývol.

"Nuž... uvedomuješ si, že ťa Hermiona čoskoro spozná, ak toto bude pokračovať...  Myslím tým, že nie je až TAK pomalá, a potom budeš v poriadnom maléri pretože..."

"Som kretén?" Draco nadvihol obočie rovnako ako Dennis.

"Áno - tamto. Ale už sa mi nezdáš ako človek, čo je zlomyseľný a nenávidí muklov."

Draco sa kruto zasmial a uškrnul sa, keď Dennis o krok prekvapene ustúpil (nikdy ho nenapadlo, že má schopnosť niečo takéto urobiť).

"Dougy, ty ma nepoznáš."

"Vieš, Orli, teda Draco, vôbec som nevedel, že dokážeš vyzerať tak diabolsky! Musíš ma to raz naučiť, ale myslím, že teraz musíš odísť, há? Dozri za mňa na Herm, dobre? A, na..."

Dennis, škeriaci sa, ako keby nemal nastať zajtrajšok, hodil malú guľôčku z papiera Dracovým smerom. Draco ju bez problémov zachytil. Bola tam drobným písmom napísaná adresa - muklovská adresa.

"Viem, že som len mukel, ale ak sa čokoľvek stane, úplne čokoľvek, dáš mi vedieť, dobre? Pretože hoci to nedávam najavo, práve teraz je Herm mojou jedinou sesternicou, nechcem stratiť aj ju."

Draco prikývol, keď sa Dennis na neho vďačne usmial. S posledným pozdravom hlavou chytil Draco ďalšiu hrsť letaxu a vkročil do kozuba, konečne vyslovil slová, o ktorých si myslel, že nikdy v celom svojom živote nevysloví (nuž, všetko je po prvý raz):

Brloh.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 8: Zlé správy Od: denice - 24.06. 2018
Ze všech událostí v kapitole mě nejvíc nadchlo, že Draco jde k Weasleyovým do Doupěte! (Ani ho nenapadlo vrátit se domů - no taky v tomhle stavu, že.) Dobrovolně!!! Tak to se mi asi bude hodně líbit :-) Díky. Mám kód 888.

Re: Kapitola 8: Zlé správy Od: margareta - 23.06. 2018
Teda, dva dny trčet s rodinou ve frontě, aby se nakonec šlo zpátky domů s tím, že se pojede, až si na cestovné děti samy vydělají, tomu říkám rodinný výlet! Divím se, že ho nepokousali. Iskerníčka se mi líbí čím dál víc. Možná by měla ještě něco Dracovi vyvést, protože to vypadá, že se mu do zpětné proměny moc nechce. Jestli to ale myslí vážně, že by mu smrt jeho rodičů byla šumafuk, tak bych se mu ani moc nedivila. Dost to o nich vypovídá. Jsem zvědavá, co ten mameluk Ron chce Hermioně tak radostně sdělit? Jelikož je emočně na úrovni pařezu, tak pro ni to asi moc radostné nebude. Děkuji za kapitolu a těším se na další!
Re: Kapitola 8: Zlé správy Od: Jimmi - 24.06. 2018
Jo, Ron tu bude vážne mameluk :) Díky

Prehľad článkov k tejto téme: