Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Sedm návyků...

Sedm návyků... - prolog

Sedm návyků...
Vložené: Jacomo - 07.07. 2018 Téma: Sedm návyků...
Jacomo nám napísal:

Sedm návyků setsakramentsky nenávistných osob

 

autor: hayseed42

překlad: Jacomo          betaread: Lupina, Iveta             banner: Jimmi

Originál "Seven Habits of Highly Hateful People" ZDE

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Shrnutí: Situační komedie o pivu, maniacích s bouchačkou a Snapeově ptákovi.

Rating: 15+ Příběh obsahuje vulgární jazyk, dvoj- či vícesmysly a sprosté vtipy. Taky může oscilovat mezi legrací a kravinou.



Prolog

Pravidlo nula: Pochybnosti jsou luxus, který si často nemůžeme dovolit.


„Snape má toho největšího ptáka, kterého Grangerová kdy viděla, ačkoliv nemá ponětí, proč profesor chová jako domácího mazlíčka kuře."

Ron ohrnul nos: „Dávám čtyři z deseti za nepravděpodobnost."

„Já dva z deseti za naprostou hnusárnu," prohlásila Hermiona a zakroutila hlavou.

„Je to vůbec slovo?" zeptal se Malfoy s úšklebkem.

Místo odpovědi po něm Hermiona jen mrskla víčkem od láhve.

Vztyčil se a rukama rychle zakryl skleničku. „Hej," zvolal. „Dávej pozor!"

„Takže," vložil se mezi ně Ron poté, co si neohrabaně zapsal pár poznámek na kus pergamenu, který měl položený vedle své povětšinou prázdné pivní sklenice. „To jsou tři body tady pro našeho Malfoye, čímž to dotáhl na osmnáct. Kdo je další?"

„Nechápu, proč jen tři," zamumlal podrážděně Malfoy. „Je to pravda."

Hermiona protočila oči a dopila zbytek své láhve jedním douškem. „Ujišťuji tě, Malfoyi," pronesla s lehkým škytnutím, „že nemám žádný zájem o Snapeovo... ehm..."

„Nádobíčko?" doplnil Ron s úsměvem, který ani trochu nepomáhal. „Třetí nohu? Tvrdolína? Pořádného bimbase-"

Rone!" téměř zaječela Hermiona a vrávoravě se postavila, aby působila výhružněji.

Malfoy ji dlouhými, úzkými prsty uchopil za předloktí a nešetrně ji stáhl zpátky. „Můžeš toho nechat?" zasyčel. „Na to, aby mě kvůli vám vyhodili z hospody, jsem moc unavený. Kromě toho... tvrdolín?"

Ron se s nejistým pokrčením ramen opřel o opěradlo židle a sáhl po sklenici. „To bylo jen tak z fleku, kámo. Jako kdybys to ty řekl líp."

Než dostal Malfoy šanci odpovědět, Hermiona vyprostila ruku z jeho sevření a hlasitě ho plácla po hlavě. „Ne," namítla ostře. „Nebo bude někdo, jehož jméno se rýmuje s Ralfoy, spát příští týden ve škarpě."

„Vy jste tak přecitlivělí," prohlásil Malfoy s náznakem nepochopení v hlase. „Nevím, proč se s vámi ještě bavím."

„Je tu spousta prázdných stolů," sdělila mu Hermiona a mávla rukou směrem k druhému konci hospody. „Posluž si."

Ron vzdychl a schoval obličej do dlaní. „No tak, lásko, nebuď taková. Jinak nepřispěje svou třetinou na nájem a budeš ho muset zase proklít."

Zamračená Hermiona dosedla zpátky na židli tak zprudka, až se trochu zakymácela. „Kdo je tedy teď na řadě? Ty nebo zase já?"

„Já," řekl Ron a se zjevnou radostí si zamnul ruce. „A je to něco, na co čekáte celou noc. To nejlepší nakonec. Takže..." A s výrazem očekávání si odkašlal. „Malfoy si neužíval hlazení Hermioniny mokré číči, proto si přál, aby za deště nepouštěla svou kočku ven."

Hermiona si povzdechla: „Čtyři body za očividný odkaz na číču. Vážně, Rone, myslela jsem, že už jsme se trochu vypracovali."

Malfoy se zašklebil a obrátil oči v sloup. „Jeden bod za fakt odporný podtext fórku. Kočka Grangerové je mrtvá."

„Hej!" zaprotestoval Ron a s cinknutím postavil svou sklenici na stůl. „Ty jsi ten, kdo naznačil, že člověk, který si nejspíš dává k večeři děcka, chová jako domácího mazlíčka kuře!"

„Taky že jo," potvrdil Malfoy samolibě. „Jestli mi nevěříš, proč mu nezaklepeš na dveře a nezeptáš se?"

Ron zůstal zticha, jen si založil ruce na hrudi a zamračil se.

„Domnívám se, že v průměru jsou to dva další body pro tebe, Weasley. Ale ne..." pronesl Malfoy s falešnými sympatiemi v hlase. „Jenom sedmnáct bodů. A taky je konec kola." Teď už měl úsměv vyložené nepříjemný.

„Odkdy dělají jedna a čtyři v průměru dva?" dožadoval se Ron, tváře zbarvené zlověstným odstínem růžové.

„Od té doby, cos ty rozhodl, že budeme zaokrouhlovat dolů, pitomče," odsekl Malfoy.

Jelikož Ronova tvář potemněla z růžové na rudou, Hermiona se rozhodla, že bude lepší zasáhnout. „Možná bychom se dneska mohli o útratu prostě podělit," slyšela se říkat jakoby z obrovské dálky.

Malfoy na to zuřivě odsekl: „Jelikož mě tenhle... vlezlík přiměl minulý týden zaplatit půl tuctu jeho martini, protože se mi nepodařilo přijít s náležitě nechutným popisem sebeukájení, ať to sakra tentokrát zatáhne on."

„Dobře," procedil Ron skrz zuby. Prošátral kapsy a vylovil hrst mincí. „Má pravdu."

Hermiona vydechla. Ani si neuvědomila, že zadržovala dech.

„Ačkoliv mám dojem, že já a tady ten pták jsme vždycky ti, kdo platí," pokračoval a mezitím počítal peníze, jestli má dost na útratu a na spropitné. „Jak je možné, že pořád vyhráváš, Hermiono?"

Se širokým úsměvem se naklonila přes stůl a blahosklonně ho poplácala po hlavě. „Ale to je snadné. Ty a Malfoy vždycky strávíte tolik času hádáním, že mám moře prostoru na vymýšlení toho, co řeknu příště."

Malfoy zasténal: „Dokonce i když je opilá, je to nesnesitelná šprtka."

„Polib mi, Malfoyi," nadhodila zlehka a obdařila ho falešně sladkým úsměvem.

„Jestli chceš."

„Ne, díky," odpověděla i nadále zdvořilým tónem. „Nemyslím, že bych si mohla dovolit výdaje na rituální očistu, kterou bych potom potřebovala."

„No, i když je to zábavné," přerušil ji Ron s přehnaným povzdechem, „někteří z nás by se rádi dostali do postele před svítáním. Však víte: abych si mohl opatřovat živobytí? Kupovat Malfoyovi pivo? Mít kam složit hlavu?"

Hermiona protočila oči a uštědřila mu herdu do zad.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Sedm návyků... - prolog Od: margareta - 10.01. 2019
Chichi! Tak mě napadlo: 1/ Malfoyovi se splašil páv. Když ho konečně zkrotil, měl úplně odřený ocas. 2/ Grangerová je pečlivá hospodyně. Jenom zapomíná promazávat branku, takže už občas skřípá. 3/ Weasley neustále leští násadu svého koštěte. Jen pořád nemůže najít kvalitní tandem.

Re: Sedm návyků... - prolog Od: Elza - 14.07. 2018
Tak to začíná moc dobře. :)

Re: Sedm návyků... - prolog Od: Lupina - 12.07. 2018
Ano! Už je to tady! Já je prostě žeru, i s těmi košilatými vtipy. Pravé letní čtení. I když pořád ještě nevím, jak je to s tím ptákem :D Děkuji, Jacomo!
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 12.07. 2018
Ano! Já taky! :-) A pokud jde o toho ptáka - jako jedna z mála máš všechny potřebné informace k dispozici ;-) Já děkuju, Lupinko, za komentář a především za betařskou pomoc.

Re: Sedm návyků... - prolog Od: zuzule - 09.07. 2018
Tak to nee! :D :D Dekuju, tohle mi hned vylepsilo den.
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 09.07. 2018
Obávám se, že jo :-D Bude mi potěšením vylepšovat ti touhle povídkou i několik dalších dnů.

Re: Sedm návyků... - prolog Od: Gift - 08.07. 2018
Jak ja se na tuto povidku tesila a ona doopravdy nezklamala. Pripomnelo mi to ma studentska leta a me spolubydlici, kterych jsem hned nekolik vystridala. Prestoze nase napady na popijeni byly casto originalni, na neco podobneho prijdou opravdu jen mistri. :-) Uz se moc tesim na pokracovani, diky!!
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 09.07. 2018
To jsem ráda, Gift! Já si při čtení a překladu téhle povídky uvědomila, že jsou tady Hermiona, Ron a Draco v té části života, ve které je moc často nevídáme - prostě normální mlaďoši po škole, ještě nesvázaní vážnými vztahy a už netížení studiem, užívající si dospělosti, klidu po válce, života. Asi nejvíc mi to připomínalo seriál Přátelé, což sice nevyznívá moc příznivě, ale já jim to bezstarostné mládí strašně moc přeju. Zaslouží si ho, všichni tři. I já děkuju!

Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jimmi - 07.07. 2018
Štvrťhodinu pred polnocou sa na viac ako na ďakujem nezmôžem, bolo to dokonalé, to musel byť preklad. Spomenula som si na buchtičky. Teším sa na ďalšiu
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 09.07. 2018
I já jsem intenzivně myslela na buchtičky... několikrát :-)) Víš, že tyhle blázniviny můžu ;-) Poděkování je ten nejkrásnější honorář, Jimmi!

Re: Sedm návyků... - prolog Od: martik - 07.07. 2018
Volejte sláva a šest dní se radujte... a sedm týdnů umírejte smíchy. Rozhodně se musím podrobně a opakovaně seznámit se Snapeovým ptákem. Totiž kuřetem. Trojka Ron, Draco a Hermiona (dáma odpustí, že je až na třetím místě, ale bohužel žádným pořádným dvojmyslem k zábavě nepřispěla a přesto vyhrála), hadající se o úhradu útraty porovnáváním, kdo vyplodí lascivnější pravdivý dvojsmysl, mě složila k zemi. Více a houšť. Tak už se ohromně těším, kdo nakonec zaklepe na Snapeovy dveře, aby zjistil, kdo Severusovi doopravdy sedí na vejcích (díky margareto za tu představu, která se mi vypálila do sítnice), a kdo bude zatahovat útratu příště. Díky, díky, díky, na překlad to musela být obrovská dřina, Jacomo, jsem zvědavá jak se to vyvine. Ohromně jsem si to užila :-D
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 09.07. 2018
Hermiona zdánlivě zachovala dekorum - ale asi musela taky pěkně perlit, když zvítězila :-) Škoda, že nás o to autorka ochudila, ale neklesej na mysli, budou ještě další hry (a nejen v této trojici!). Jsem ráda, že jsi byla za čekání odměněna, a doufám, že se vydaří i dalších sedm kousků. Díky za krásný komentář, martiku!

Re: Sedm návyků... - prolog Od: denice - 07.07. 2018
Na tohle jsem netrpělivě čekala a rozhodně nejsem zklamaná. Už první věta mě zabila. A pak to pokračovalo... Ron, Draco a Hermiona spolu sedí v hospodě, popíjejí a vymýšlí lascivnosti - geniální, jen houšť a větší kapky! Jacomo, můj hlubokosklon - při překladu ses musela nachechtat, ale taky nadřít jak kobylka v lomu. Díky!
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 09.07. 2018
Ano, ano, to si takhle člověk přečte první větu, složí se smíchy, tak čte dál, složí se u prvního odstavce, pak u dalšího a dalšího... A na konci prologu už ví, že to musí přeložit. A pak se patnáctkrát složí u každé další kapitoly... Nadřela jsem se, ale překládala jsem to s velkým nadšením. Díky, denice!

Re: Sedm návyků... - prolog Od: gleti - 07.07. 2018
Miluji léto, protože se vždy vynoří tolik úžasných povídek, u kterých nevím, zda mě chtějí zabít (při čtení povídky zkolabovala smíchy) či donutit zhubnout (nová metoda hubnutí - čtěte letní povídky na hp.kizi, kila se rozpustí smíchem) nebo zajistit nesmrtelnost (byla jsem obyčejný člověk, dokud jsem každé léto nečetla překlady. Jelikož smích prodlužuje život, trumfnu nyní i Metuzaléma.)
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 09.07. 2018
Tak tvůj výčet mě složil, gleti! Asi taky trumfnu Metuzaléma :-) Díky za přízeň!

Re: Sedm návyků... - prolog Od: Ani - 07.07. 2018
Zrovna mám rozečtenou knihu Seven habits of highly effective people... Bude super mít k tomu paralelně tohle :D Díky!
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 09.07. 2018
Tak to se povedlo - ačkoliv mám podezření, že těch věcí k porovnávání zas tolik nebude :-)) Díky, Ani!

Re: Sedm návyků... - prolog Od: margareta - 07.07. 2018
Přidržujíc se předepsaného Pravidla nula, můžu si tedy bezpochybně myslet co chci, žejo. Tím pádem je mi ta Snapeova slepice celkem jasná. Chlad Bradavických katakomb - a zvíře, mající zahřívání vajec v genech - rozumím. /Spíš by mě zajímalo, odkud Malfoy získal ty parametry Snapeova..ehem?/ Ale Ron měl dostat podle mně víc bodů! A od obou! Přece použil minulý čas, kdy Hermionina kočka ještě žila, občas zmokla a jako taková pak byla k hlazení naprosto nezpůsobilá! Žádné pochybnosti, jen čirá fakta a stejně prohrál. Věřím, že Hermiona je prostě chytřejší, ale Malfoy to vyloženě zazdil! Chytrák! Asi si tak na Ronovi hojí své prohry s Hermionou a zároveň svou kapsu. To nulové pravidlo je fakt perfektní! Zajímalo by mě, kdo ho vymyslel. Děkuji za dopolední chechtavku, ale v záhlaví by vážně mělo být varování ,Nejdřív polkni, potom čti! ' Moc děkuji!!
Re: Sedm návyků... - prolog Od: Jacomo - 07.07. 2018
Rozhodně si můžeš myslet, co chceš - stejně budeš v průběhu povídky nucená to několikrát přehodnotit :-) Jsem si myslela, že dostatečně jasným varováním už je samotné shrnutí příběhu ;-)) Díky, margareto!

Prehľad článkov k tejto téme: