Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Minimálne riziko

Časť 2/3

Minimálne riziko
Vložené: Jimmi - 09.07. 2018 Téma: Minimálne riziko
Jimmi nám napísal:

Minimálne riziko

Originál: https://www.fanfiction.net/s/11727626/1/Minimal-Risk 

Autor: galfoy

Preklad: Jimmi  

 Banner: solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Časť 2/3

 

Snehové vločky sa vnášali vzduchom, pokrývali mesto. Všetko bolo čisté a biele, sneh bol príliš čerstvý, aby nasiakol soľou a blatom pod ním. Bol to Silvester ako z nejakého filmu, myšlienka tak odlišná od reality, až bola takmer komická.

Hermiona nakreslila panáčika v snehu a zamračila sa. Tentoraz nebola opitá, bola len unavená. Unavená a znechutená a mala veľmi blízko k tomu, aby si znova zničila mejkap. Zahrievacie kúzlo ju udržiavalo v relatívnom pohodlí na mieste, kde sedela, na inej lavičke, pred iným večierkom ako minulý rok, ale situácia sa príliš nelíšila.

Tentoraz sa nepohádali verejne, ale hádali sme celý mesiac pred Vianocami a znova s tým začali hneď, ako sa odložili darčeky. Hermiona nebola hlúpa - bolo jej jasné, že by všetko nemalo byť po celý čas takéto mizerné. Keď sa cez leto zasnúbili, dúfala, že eufória vydrží dosť dlho na to, aby konečne narušila tento ich zvyk, tieto sklony navzájom rýpať do rán toho druhého. Zažili týždeň pokoja, než sa veci vrátili k normálu.

Problém bol, že skutočne nevedela ako pokračovať ďalej. Milovali sa, o tom nepochybovala. Ale mali sa ešte radi? Čo sa stalo kamarátstvu, ktoré zažili na Rokforte, dobrodružstvám, putám, ktoré si vytvorili? Bolo to, ako keby boli slabými napodobeninami svojich bývalých ja.

A čo bolo dôležitejšie: mala by sa vydať za niekoho, s kým ani nedokázala vyjsť?

Slabé zavržďanie snehu a obláčik cigaretového dymu jej napovedal, že už viac nie je sama. Hermiona stuhla.

"V poriadku, Grangerová?"

Rovnako elegantný ako vždy a stále s výrazom, že ho svet nemôže ohromiť, sa vedľa nej posadil Draco Malfoy, cigareta mu visela z úst.

Hermiona premýšľala o rozhovore spred roka viackrát, než mohla spočítať, a nakoniec ho pripísala na vrub halucinácii. Draco ju ani raz nevyhľadal v práci, a v skutočnosti, v tých ojedinelých prípadoch, keď sa zišli vo výťahu, držal sa od nej tak ďaleko, ako to len šlo a vyhýbal sa očnému kontaktu. Vyžarovala z neho rozladenosť. Buď mu bolo príliš trápne, aby priznal, že sa snažil byť pozorný alebo si ona všetko len predstavovala.

Ale teraz, už druhý Silvester po sebe ju jej mizantropický kolega kontroloval. Vôbec si to nepredstavovala. To bolo prekliato čudné.

"Kiežby si to nerobil," prehlásila.

Draco sa prekvapil, obrátil sa k nej. Záblesk ublíženia sa odrazil v jeho očiach a začal sa odťahovať pripravený vstať.

"Nie, nie," dodala, keď si uvedomila svoju chybu, "nie to. Myslela som, že kiežby si nefajčil."

Uvoľnil sa, poposadol si a odklepol popol z cigarety do snehu.

"Je to len zo zvyku."

"Je to zlý zvyk," odfrkla. "A k tomu muklovský."

"Nie všetky muklovské veci sú zlé, Grangerová," uškrnul sa. "Stavím sa, že by si nikdy nečakala, že také niečo poviem ja."

Pokúsila sa zatajiť úsmev. Očividne sa jej nepriateľovi rozvinul zmysel pre humor.

"Rada by som vedela, čo zmenilo tvoj názor."

"Muklovia sú majstri v zámernom samoničení. Ešte väčší než čarodejníci a čarodejnice. Ničia sami seba s urputnosťou, ktorej sa v magickom svete nič nevyrovná. Je to fascinujúce."

"A to ťa priťahuje?"

Pokrčil plecami. "Je to dôverne známe."

"Och."

Chvíľu obaja mlčky sedeli, ani jeden si nebol istý ako pokračovať v rozhovore. Toto nerobievali – túto vec s rozprávaním. Doteraz to urobili len jediný raz a aj vtedy to bolo rovnako čudné ako teraz. Hermiona nemala potuchy ako pokračovať bez toho, aby neurobila chybný krok, ale z nejakého dôvodu pokračovať chcela.

"Mám na teba otázku," riekla nakoniec.

Draco na ňu prikývol, preložil si nohu cez koleno. "Len do toho."

"Myslíš, že môžeš milovať niekoho bez toho, aby si v skutočnosti... chcel s ním byť?"

Nadvihol obočie, cigareta mu nebezpečne visela z pier. Hermiona odtrhla pohľad, keď si uvedomila, že zíza.

"Povedal by som, že áno," odpovedal.

Neutrálne zahmkala.

"Spochybňuješ svoju budúcnosť, Grangerová? Mimochodom, gratulujem k zasnúbeniu."

Začervenala sa, zrazu sa zahanbila, že sa pýtala na niečo tak zrejmé. Bohovia, samozrejme, že presne vedel, o čom hovorí. Bola to samovražda byť otvorená pri niekom ako Draco, ministerským profesionálnym levom salónov. Poznal každého, kto bol dôležitý, mazal kolieska všade, kam šiel, zabezpečoval, aby sa veci diali alebo zabraňoval, aby k nim dochádzalo podľa toho, ako ho napadlo.  Nemala právo byť pri ňom taká neopatrná. Slabé zatrepotanie paniky explodovalo za jej rebrami.

"Nikomu to nepoviem, Grangerová," vzdychol si, ako keby vedel, o čom uvažuje, a tá panika zmizla, nahradilo ju prekvapenie. "Je to také zlé?"

Pomaly prikývla, previnilo sa rozhliadla, než prehovorila. "Nie je šťastný. Viem, že nie je. Práve som si uvedomila, že asi v skutočnosti nebudem schopná to zmeniť."

"Ale chceš, aby bol. Šťastný, to je ono."

"Samozrejme. Zaslúži si dobré veci. Je milý, naozaj. Láskavý. Zábavný. Len nie so mnou. Už viac nie." Zaborila prsty hlbšie do snehu, dovolila, aby ju bodal na pokožke, až jej meraveli prsty. "Neviem, či... či má vlastne svoj život rád. Nenávidí svoju prácu, aby si vedel. Nasledoval Harryho, aby sa stal aurorom a nakoniec ho to až tak nechytilo. Priveľmi mu to pripomína vojnu."

Zamračil sa na ňu. "Prečo nezmení prácu?"

"Nie je dostatočne sebaistý. Príšerný pri získavaní kontaktov a ešte horší v tom, aby predal sám seba. Vždy sa vidí ako Harryho pomocník, ale to jednoducho nie je pravda. Naozaj je to usilovný pracant."

"Hmm." Draco našpúlil pery, zízal do diaľky na sneh. "Nie pekná situácia."

"Vôbec nie."

"A medzitým ty skončíš zakaždým s takýmto pocitom," riekol, mávol na ňu rukou, pravdepodobne naznačoval, že je znova nešťastná a sama.

Pokrčila plecami. V skutočnosti sa takto cítila už celé roky. Byť verejnou osobou jej vôbec nesedelo. Myslela si, že možno jej práca ukrytá v anonymite jej pomôže cítiť sa normálne. Hlúpy nápad.

Draco hľadel na nádvorie, nad niečím rozmýšľal.

"Sikel za to, čo si myslíš?" spýtala sa Hermiona, keď sa čudovala na podivnosťou ich situácie. Možno to bola jedna z tých vecí. Na Nový rok bolo Hermione Grangerovej a Dracovi Malfoyovi dovolené byť priateľmi.

"Myslím si," odvetil, odklepal cigaretu, "že dospievať na očiach verejnosti nás donútilo rozhodnúť o našej budúcnosti skôr, než sme na to boli pripravení. Stali sme sa dospelými predtým, než sme skutočne dospelými boli. A tak sme skončili v situáciách ako táto... Konečne si uvedomujeme, kto sme a ono to nesedí k charakteru, ktorý sme si vytvorili pred všetkými tými rokmi."

Draco sa odmlčal. "Je to hrozné. Hlavne keď to musíš vyriešiť pred očami všetkých."

Hermiona hľadela na nohy, príliš prekvapená jeho otvorenosťou hneď odpovedať. Okrem toho mala chuť rozplakať sa. O tomto sa s nikým nerozprávala, ani s Harrym nie, a teraz dostáva zmysluplnú radu zo všetkých ľudí práve od Draca Malfoya.

"Ale ľudia sa tiež môžu zmeniť k lepšiemu," nakoniec zamumlal. "Je to súčasť dospievania. Tak nejako mi to hovorili."

Mlčanie trvalo len chvíľku, a potom Draco strčil ruku do vrecka a vytiahol odtiaľ ďalšiu cigaretu, prstami sa s ňou pohrával, keď ju dvíhal k ústam.

"Kiežby si to nerobil," zašepkala Hermiona.

Ruka mu stuhla a prudko vydýchol, vytvoril obláčik v chladnom vzduchu.

"Mohol by som prestať," otočil sa, aby sa jej pozrel rovno do očí.

Jeho výraz prenikol priamo do nej, odhalil viac než pravdepodobne zamýšľal, vyslal jej chrbticou náraz niečoho teplého. Bol objektívne krásny, niečo, čo vždy teoreticky vedela, ale odmietala kvôli jeho odpornej osobnosti. Tento rozhovor ju prinútil premýšľať, či neurobila pomerne obrovskú chybu. Ak Draco dokáže byť takýto, premýšľavý a inteligentný, zábavný a sarkastický... Nuž. To všetko zmenilo. To znamenalo, že je na rovinu nádherný. A hľadel na ňu s niečím, čo sa nápadne podobalo na túžbu.

Toto jej nepripadalo ako rozhovor o fajčení, či dokonca o Ronovi. Toto bolo nejako niečo hlbšie.

"Je to návrh?" spýtala sa.

"Možno je," odpovedal.

V istom okamihu sa priklonili, priveľmi na kolegov, ktorí sa len rozprávajú, a Dracove oči trošku poklesli, sústredili sa na jej pery.

Hermiona premýšľala, čo by sa stalo, kebyže zatvorí oči. Zrušil by tú medzeru? Chcela, aby to urobil?

Jej hlas vyšiel von ako šepot, sotva počuteľné zašeptanie. "Čo... presne navrhuješ?"

Zrazu začula, ako volajú v temnote jej meno a bublina okolo nich praskla. To musel byť Ron, ktorý si uvedomil, že znova odišla z večierka a prichádzal napraviť škody. Začula, ako Draco potichu zaklial.

"To je môj signál, Grangerová," riekol, zrazu sa postavil a zastrčil nezapálenú cigaretu späť do vrecka. "Mrzia ma tvoje problémy. Dúfam, že sa tvoj večer zlepší. Šťastný Nový rok." Bol preč tak rýchlo, ako prišiel, nohy ho s malým úsilím viedli cez zasnežené námestie. Neobzrel sa späť, plecia zhrbené a porazenecké. Hermiona ostala hľadieť na miesto, kde len pred chvíľou sedel, žmurkajúca v šoku.

O chvíľu neskôr ju našiel Ron a Hermiona mohla odprisahať, že zaškúlil smerom Dracovho odchodu, než ju vzal za ruku a odviedol dnu.

***

"O čom sa s tebou minule rozprával Malfoy?" spýtal sa jej nasledujúci víkend, keď si robil veľký sendvič z toho, čo našiel v chladničke.

Hermionina ruka stuhla nad stránkou, ktorú chcela otočiť, zrazu ju zasiahla vlna absolútnej hrôzy. Nechcela, aby to Ron vedel. Nič sa nestalo, nič to neznamenalo, ale nechcela, aby to vedel. Bolo to jej nič sa nestalo. Ešte sa ani nerozhodla, čo si o tom má myslieť.

Jediné, čo vedela, bolo to, že keď rozmýšľala o tom, ako blízko k sebe sedeli, srdce jej uháňalo v hrudi a ústa jej vyschli.

"V poslednej dobe je vážne v práci divný," pokračoval Ron, keď pritlačil za hrsť olív na svoj výtvor. "Ako, čudný v dobrom zmysle."

Hermiona na neho pozrela, zmätená. "Čo máš na mysli? Nevedela som, že pracujete spoločne."

"Nepracujeme, obvykle nie," odvetil Ron,  keď si odlevitoval sendvič k stolu. "Len ho vídavam na schôdzach a vtedy, ak jeho práca vyžaduje aurorov. Ale tento víkend sa zastavil na našom oddelení a ponúkol mi dozerať nad bezpečnosťou na oddelení medzinárodných športov."

"Čože?!" Hermiona bola na nohách skôr, ako si to uvedomila. "Ale to je práca, čo si vždy chcel! Ako si mi to mohol nepovedať?"

"Vtedy si sa so mnou nerozprávala," odsekol Ron, ale okamžite sa zatváril ospravedlňujúco. "A je to Malfoy. Je to had. Chcel som sa uistiť, že na mňa niečo nešije. Zdá sa to byť príliš dobré, aby to bola pravda."

Hermiona si silno zahryzla do jazyka, keď uznala námietku.

"Ale jeho ponuku som si overil... Trochu som sa popýtal. Skutočne sa zdá byť legitímna." Usmial sa na ňu, slnečným, šťastným výrazom, ktorý už celé veky nevidela. "Uvažujem, že poviem áno. Nebudem musieť s ním ani pracovať, vďaka čomu to je ešte príťažlivejšie."

"To je úžasné, Ron. Som za teba šťastná." A bola, úprimne, ale tiež bola zmätená. Čo to Draco robil? Ani Rona nemal rád. Prečo mu ponúkal vysnívané miesto, za ktoré by ostatní aurori obetovali aj nemožné?

"Áno, ani ja tomu nemôžem uveriť. Poviem mu, že mám záujem ako prvé v pondelok."

Hermiona si uvedomila, že prikyvuje, prechádza sa zmätene po byte, kým Ron rozprával o tom, čo bude jeho nová práca obnášať.

"Takže čo chcel?" spýtal sa Ron, keď sa na ňu zvedavo pozrel. Stála teraz v kuchyni, nebola si istá, ako tam skončila. "Malfoy. To bol on na Silvestra, však? Obťažoval ťa?"

Povedať pravdu neprichádzalo do úvahy, pretože v skutočnosti nerozumela tomu, čo sa medzi nimi stalo. Pokrútila hlavou a začala nalievať vodu do kanvice na čaj, otočená chrbtom k Ronovi, aby sa neprezradila. "Bolo to trošku divné. Chcel vedieť, či nemám cigaretu."

Ron sa rozosmial. "To mal fakt smolu," odvetil a poriadne si odhryzol zo sendviča. "Stavím sa, že dostal prednášku o tom, čo si o fajčení myslíš."

Hermiona prikývla. Dostal, istým spôsobom. Ale zdalo sa, že si odniesol aj kúsok niečoho iného.

"Teraz sa tak veľa zmení, Miona," vravel Ron s plnými ústami. "Len počkaj."

***

Očividne bude musieť počkať, pretože Draco sa jej vyhýbal ako Živej smrti.

Hermiona sa rozhodla byť statočná a vyhľadať ho v práci. Celá tá záležitosť s Ronom ju kompletne rozhodila. Čo to robil? A to nespomína ich podivný rozhovor vtedy v noci. Ako hľadel na jej pery. Ako sa obaja priklonili. Bohovia, znova sa jej rozbúšilo srdce, trepotalo sa ako nejaký prekliaty vták.

A predsa sa zdalo, že ich rozhovor nebude pravdepodobný.

Keď prvý raz vmašírovala do jeho kancelárie, práve odišiel na obed. Druhý raz bol na služobnej ceste. Tretí raz mal veľmi dôležité stretnutie, mohla by nechať odkaz? Štvrtý raz práve odišiel, aká smola, že ste sa minuli. Hermiona sa zamračila a odišla, srdce jej pokleslo. Bolo jej jasné, keď ju nechcú.

Ale bolelo to. Mala čakať celý rok, aby začala ďalší rozhovor? To bolo úplne nezmyselné! Či horšie... Zle ho pochopila?

Namiesto toho, aby sa vrátila k stolu, vyhľadala zriedka používané toalety, zamkla sa tam a veľmi potichu sa zrútila.

Takže si to predstavovala. Fajn. Neexistovalo žiadne... napätie. Žiaden záujem z jeho strany. Fajn. Prečo by sa v prvom rade o ňu zaujímal? Aká hlúpa myšlienka, Hermiona Grangerová a Draco Malfoy. Táto záležitosť s Ronom bolo len milé gesto. Draco sa snažil byť menším blbcom, to bolo celé. Pomáhal jej von najlepším spôsobom, akým mohol.

A aj tak niežeby dúfala, že sa niečo medzi nimi stane.

Hermiona cítila, ako sa jej trasie spodná pera. "Dopekla," zastonala a teraz sa na dôvažok k tomu všetkému ešte aj rozplače.

U Merlina, nedokázala klamať ani sama sebe. V skutočnosti sa nádejala. Dovolila si predstavovať si možnosti. Kvôli tomu pohľadu, ktorý jej Draco venoval? Bolo to väčším vyhlásením úmyslov než čokoľvek, čo jej kedy Ron dal. Stačilo, aby o tom len premýšľala a už sa jej zrýchlil pulz.

"Mohol by som prestať." Kvôli tebe.

Ale tá nevyslovená časť sa nikdy neudiala, a nikdy sa neudeje, pretože to nikdy takto nemyslel. Bolo to len to, čo jej srdce chcelo počuť. Zromantizovala si krátky rozhovor s nádherným mužom, pretože bola žalostne osamelá. Dočerta, tak toto bolo smutné.

Hermiona prehltla, pomaly sa dostávala dýchanie na normálnu úroveň.

Dobre. V poriadku. Správne.

Takto to bolo lepšie. Ak bola takto rozrušená po dvoch neohrabaných rozhovoroch, pravdepodobne nedokáže zvládnuť žiaden ďalší. Draco bol emocionálnou smršťou, a ona by nemala nádej udržať sa s nohami na zemi.

Hermiona si usušila tvár, umyla si ruky a vystrela plecia. Dosť tohto nezmyslu. Bola Hermionou Grangerovou. Bola vojnovou hrdinkou, bola najbystrejšou čarodejnicou svojho veku, a mohla dokelu prežiť bez Draca Malfoya, ktorý raz do roka zmiatol jej život.

Sebavedomo sa vrátila k svojmu stolu, pracovala celý deň a ignorovala fakt, že sa cíti horšie než kedy predtým.

A toto opakovala po väčšinu roka.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 05.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Časť 2/3 Od: Jacomo - 17.07. 2018
Dobrá, deprese pominula, vrátila se odhodlanost. Ale štěstí je pořád daleko za obzorem. Snad až na to Ronovo. Dopekla, fakt nevím, co mám čekat v další části. Galfoy zase stvořila perlu a tys ji, Jimmi mistrně vyhmátla.

Re: Časť 2/3 Od: solace - 16.07. 2018
Myslím, že Draco vôbec netuší, čo tými dvoma krátkymi rozhovormi spôsobil. Keby to vedel, určite by sa Hermione nevyhýbal. Na druhej strane je dobre, že na ňu netlačí a dáva jej priestor a čas, aby si svoj život dala do poriadku. Sama sa musí rozhodnúť, čo so svojím životom urobí. Takže si počkáme na ďalší Silvester. Ďakujem za preklad.

Re: Časť 2/3 Od: Lupina - 12.07. 2018
Krása. Jen mě štve, že na další rozhovor budou muset čekat do Silvestra. Možná, kdyby Hermiona ukončila vztah s Ronem, mohla by ho uspíšit. Děkuji, Jimmi.

Re: Časť 2/3 Od: denice - 10.07. 2018
Draco vážně dospěl. Nespěchá, dokáže si počkat na to, co chce... Díky.

Re: Časť 2/3 Od: martik - 09.07. 2018
Musím se připojit k ostatním. I pro mě je tahle povídka jako pohlazení po duši. Díky za ni, Jimmi.

Re: Časť 2/3 Od: kovitalita - 09.07. 2018
Veľmi som sa potešila, keď som dnes našla novú kapitolu. Ďakujem Jimmi, že prekladáš túto skvelú poviedku :)

Re: Časť 2/3 Od: silrien - 09.07. 2018
Ah, Draco, co to, k čertu, tropíš? Jsem neuvěřitelně zvědavá, jak to dopadne. Jaké jsou Dracovy úmysly. Velice děkuji

Re: Časť 2/3 Od: margareta - 09.07. 2018
Páni! Rona jsem tu poznala jen z toho mluvení s plnými ústy. Ten věčně urážlivý a sebestředný kluk se tu změnil na muže, co se sice hádá, ale vždy je tím, kdo se přijde omluvit jako první, ať už tu hádku začal nebo ne. Opravdu ji miluje, jen má stejný problém jako ona. Taky asi cítí, že tahle láska by nejlíp fungovala na dálku, ale dává tomu ještě šanci změnou zaměstnání. Skoro bych mu přála, aby mu to vyšlo! Jenže Hermiona je už napůl pryč. Té už z něho srdce nezrychluje. A Draco? Ten je úplně mimo svůj obvyklý rank. Ohleduplný a nevtíravý muž, co pocity té, po které tajně touží, staví nad své vlastní? Chuděra Hermiona. Na jejím místě bych si taky myslela, že je buď pod Imperiem nebo mě pouze lituje nebo, jak nakonec usoudila, se prostě jenom snaží trochu uhladit minulost. Co jiného? Je to Draco Malfoy! Ten že by čekal rok nebo dva na něco, co chce? Jsem zvědavá, jak to dopadne. Zůstane Hermiona s Ronem a Draco se stane jen její platonickou láskou? To se ji opravdu nebude snažit Ronovi přebrat?? Moc děkuji, Jimmi! Nádherné čtení!!

Re: Časť 2/3 Od: Gift - 09.07. 2018
Prestoze je zrejme, ze mam pred sebou romantickou dramionku, jsem prekvapeny realnosti Hermioninych pocitu. Autorka odvedla skvelou praci. Sice stale nechapu Dracovi pohnutky a uz z principu se mi prici, ze na dalsi setkani musi cekat CELY rok, ale... ach, bylo to krasne pocteni. Presne neco takoveho jsem ted potrebovala. Diky!

Re: Časť 2/3 Od: makyboris - 09.07. 2018
Do téhle povídky jsem se jednoduše zamilovala... Věřím každému slovu, které si přečtu, neboť takto jsem si spíš představovala Hermionu než jak skončila dle knížky. Líbí se mi vykreslené charaktery a Draco je jednoduše okouzlující. Zabrnkalo mi to na moji dušičku a za to moc děkuji'
Re: Časť 2/3 Od: Minanim - 09.07. 2018
Úplne súhlasím, mám to tak isto :)

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jimmi )15.07. 2018Časť 3/3
galfoy: ( Jimmi )09.07. 2018Časť 2/3
galfoy: ( Jimmi )30.06. 2018Časť 1/3
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )30.06. 2018Úvod k poviedke