Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Štěněcí oči

Kapitola 9. Komnata, část druhá

Štěněcí oči
Vložené: denice - 12.07. 2018 Téma: Štěněcí oči
denice nám napísal:

 

Autor: Wheezy1

Překlad: denice          Beta: Jimmi a Sevik99            Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/2944897/1/PuppyDog-Eyes

                                                                         Rating: 13+ 
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Kapitola 9. Komnata, část druhá

 

Snape byl naštvaný, Brumbál pobavený, Hagrid bezmocně koukal a Prýtová zuřila. Harry nikdy předtím neviděl baculatou a veselou malou profesorku bylinkářství v takovém stavu.

Nesnažili se zasáhnout Vrbu mlátičku. Auto z nevysvětlitelných důvodů začalo sestupovat a ztrácet sílu. Zřítilo se na rozvztekaný strom, nabouralo do něj, násilím vyhodilo čtyři omráčené chlapce a odvleklo se do Zapovězeného lesa. Kluky skutečně mrzelo, že to vypadalo, jako by se všichni starali víc o strom než o ně.

Jakmile bylo zjištěno, že Harry a Ron byli omámeni a uneseni, omluvili je, aby mohli jít na hostinu. Fred a George však měli vyhlídky na měsíc trestů. A na Huláky druhý den ráno při snídani. Pokud existovalo něco horšího než Hulák, byla to dvojice Huláků, která řvala současně.

Dvojčata poslali, aby okamžitě nastoupila tresty s novým učitelem obrany, profesorem Lockhartem. Harry a Ron, kteří se cítili vinní a částečně zodpovědní, se rozhodli pykat s nimi – alespoň na chvíli. K všeobecnému znechucení trest spočíval v pomoci Lockhartovi s jeho osobní fanouškovskou korespondencí. To znamenalo plnit obálky jednotně stylizovanými dopisy a fotografiemi, které ten jako páv nadutý chlap osobně podepisoval, zatímco klukům vykládal o své slávě, fanoušcích a popularitě. Bylo to mučení.

Po třech večerech tohoto trestu se chlapci s ne příliš bystrým profesorem královsky bavili. Seděli kolem jeho stolu, plnili obálky a ujišťovali se, že pokaždé zaryjí palec do úlisné tváře na fotografii.

„Řekněte mi, pane profesore,“ zadíval se na něj George, „čím to je, že máte tak dokonalé vlasy?“

Harry se pokoušel zamaskovat smích kašlem a ve snaze vypadat, jako by ho to zajímalo, blýskal na domýšlivého muže štěněcíma očima.

„Dobrá, chlapci, svěřím vám to tajemství,“ Lockhart se široce usmál a spiklenecky na ně mrkl. Ron těžce polkl, aby nepřišel o dobrou večeři. „Používám Nehnutelný vlasový elixír Zlatoslava Lockharta! Já sám jsem ho pomohl vyvinout! Udrží vaše vlasy pevně na místě, když bojujete s trolly nebo odrážíte zamilované víly.“ A znovu mrkl.

O týden později skončil Zlatoslav Lockhart na ošetřovně s hlavou ukrytou pod ručníkem. Teta Poppy měla to potěšení povědět ‚drahému malému Harrymu‘, jak se do lahvičky s vlasovým elixírem toho frajírka nějak dostalo silné průmyslové superlepidlo a on si nejenže slepil vlasy do velmi neatraktivních hrudek, ale také si do toho hnusu vtiskl ruku. Profesor Snape přísahal, že nemá žádné lektvary k odstranění ztvrdlého cementu, a kouzla nefungovala. Nicméně však měl myslánku a byl ochotný s ní přijít. Mohl tak s Poppy sdílet tu vzpomínku společně s Harrym, Ronem a dvojčaty. Pět z nich vyšlo z myslánky plačících a zesláblých z hysterického smíchu (kromě Snapea, který se jen ušklíbal víc než obvykle), při vzpomínce na Poppy, odhánějící Lockharta jako ovci v pastelovém oblečení.

 

xxx

 

Drahá teto Petunie a strýčku Vernone,

mockrát děkuji za velkou láhev superlepidla! Fungovalo perfektně. A jako vždy děkuji za skvělé koláčky. Jste nejlepší!

Famfrpál byl letos skvělý. Ještě nikdo se mě nepokusil zabít. To je dobře, protože ten pitomý učitel obrany nás nic nenaučí. Jak mohl vůbec tu práci dostat? Vážně si myslím, že neudělal nic z těch věcí, o kterých píše ve svých knihách. Opravdu dobrý je jenom na podepisování svých fotografií – fakt si myslím, že s ženami to umí.

Neudělal by kouzlo, ani kdyby si tím měl zachránit život – vím, že než jste mi poslali lepidlo, psal jsem vám, jak se mi pokoušel uzdravit ruku a místo toho z ní odstranil kosti. Pořád ještě nenašli toho, kdo proklel ten pitomý potlouk.

Další nadutý prevít, se kterým mám co dělat, je Draco Malfoy. Je jediný syn velmi bohaté čistokrevné rodiny a je na sebe nesmírně pyšný. Myslí si, že je super a lepší než všichni ostatní. Měl tu drzost nazvat naši kamarádku Hermionu mudlovskou šmejdkou, což je v kouzelnickém světě nadávka (znamená to, že její rodiče jsou mudlové). Stali se z nás zarytí nepřátelé – nenávidí  Hermionu kvůli jejím rodičům, nenávidí mě, protože můj táta je napůl obr, a opravdu žárlí, protože jsme chytači v soupeřících týmech a on nedokáže vyhrát. Jeho táta mu koupil pozici v zmijozelském týmu tak, že všem hráčům zaplatil opravdu drahá košťata. Druhý den, když Draco dorážel na Hermionu, se ho Ron snažil proklít, ale jeho hůlka je rozbitá od té doby, co se zlomila při nehodě. Tak moc dobře nefungovala.

S láskou

Harry 

 

xxx

 

Harry, Ron a Hermiona právě opustili halloweenskou hostinu. „Je mi líto, že Dudley nemůže vidět, jak kouzelníci oslavují,“ povzdechl si Harry a Ron ho soucitně poplácal po zádech. Opustili oslavu kvůli jiné věci. Plánovali nastražit žertík do pánského pleťového krému v Lockhartově pokoji.

V polovině cesty však Harry ztuhl a doširoka otevřel oči.

„Krev! Zabít! Mussím jísst!“ ze zdi vyšel podivný syčivý hlas, který otřásl jeho smysly.

„Slyšíte to?“ zvolal Harry vyplašeně a otáčel hlavou na všechny strany ve snaze zjistit, odkud přichází děsivý hlas.

„Slyšíme co, Harry?“ ptala se Hermiona a zvláštně se na něj dívala.

„Jo – já nic neslyším, kámo.“ Ron pokrčil rameny a nejistě hleděl na Hermionu.

„Je to hlas!“ řekl Harry naléhavě. „Bude to zabíjet! Cokoli je to, má to hlad. Tady – v té zdi!“ Dal se do běhu chodbou a pozorně naslouchal. Jeho dva přátelé na sebe s obavami pohlédli a rozběhli se za ním. Harry byl zaneprázdněný nasloucháním u stěn, snažil se sledovat hlasy. Nevšiml si, že v této části chodby byly podlahy polité vodou. Hermiona a Ron si vyhrnuli hábity, aby se jim nenamočily v loužích. V tom se všichni tři zastavili a zírali na zeď.

Vzkaz, zjevně psaný krví třicet centimetrů vysokými písmeny, říkal:

 

TAJEMNÁ KOMNATA

BYLA OTEVŘENA

NEPŘÁTELÉ DĚDICE, MĚJTE SE NA POZORU

 

„Co to znamená?“ ptal se Ron s otevřenou pusou.

„Dědic Zmijozela?“ pomyslela si Hermiona.

„Paní Norrisová?“ ptal se Harry a prohlížel si zkamenělou kočku, visící na zdi. Nijak mimořádně ho nezajímala, ale kdo by ubližoval domácímu mazlíčkovi?

 „Hagride? Co tu ty a tví kamarádi děláte?“ dolehl mu do uší chraplavý hlas školníka pana Filche. Rozzuřený postarší muž dopajdal až k nim. „Tenhle nepořádek máte na svědomí vy?“

Tři nebelvíři na něj ustrašeně hleděli. „Právě jsme to našli, pane Filchi.“ Harry slabě zalapal po dechu a pokynul k paní Norrisové.

„Paní Norrisová! Kdo vám to udělal?“ Muž tlumeně vzlykl a rozběhl se ke zkamenělé kočce.

Harry se rozpačitě otočil a překvapeně vzhlédl, když viděl všechny nebelvíry a několik profesorů stát v půlkruhu kolem této scény. Někteří na ně zírali s nepřátelskými, obviňujícími výrazy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: JSark - 16.09. 2018
Á, ja to chcem vidieť. Prečo nedali zalepeného Lockharta do filmu, to by bolo úžasné. Taká škoda. :)

Tak jsem zrovna dnes ustrnula v papírnictví u poličky s lepidly. Tak tam mají tyčinková lepidla, lepidlo s trubičkou, klovatýnu, bílou lepící pastu dříve nazývanou Draco, kdoví proč již dnes nikoliv, lepící pásky, izolepy a kanagon, ten se nezměnil. Kvalita, klasika. Nostalgie. Úsměvy. Jistota, bezpečí. Harry a kyblík lepidla je téma pro fresku na zdi v učebně studia mudlů, lepidlo na hlavě profesora Lockharta je tématem legend a hodné zápisu do knihy Bradavických dějin. Profesor Snape v myslánce a s úšklebkem potřebuje fotečku do módního časopisu kouzelnické elity "MoČKE" Hned si takovou neseženu. Leda na černém trhu, nebo v samizdatu. :o) Díky, ráda se směji s touto povídkou a moc se těším na další pokračování.
Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: denice - 24.07. 2018
Moc mě pobavila ta freska v učebně studia mudlů - nebo možná v síni slávy? Ačkoli tam nechodí, kdo nemusí :-) Ale rozhodně by freska s tímto výjevem ozdobila kterékoli místo ve škole. Děkuji.

Severus umi! Kdyz chce, je s nim rozhodne sranda. Je to uzasny zazitek, pomalu se zapletat do pribehu, ktery jsem naposledy cetla pred vice jak 10 lety. Takze komnata je (opet) otevrena. Jsem zvedava, co na nas autorka pripravi. Moc diky!
Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: denice - 17.07. 2018
Copak Severus, jakmile jde o Lockharta, je z něj dobrodinec :-) Děkuji!

Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: martik - 12.07. 2018
To jsem přesně říkala minule - na jednu stranu je Harry vyděšený při letu Fordem a hned na to vyvede kulišárnu s lepidlem. A představa šklebícího Snapea doslova zahřála u srdce. A zbytek je dosti kanonický, tak jsem zvědavá, jak to Harry vyřeší (zvlášť, když na podobnou situaci už brzy dojde u Vola (no s mým tempem zas tak brzy ne :-D )) Díky, denice. Těším se na příští čtvrtek a i na pátek ;-)
Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: denice - 12.07. 2018
Superlepidlo je opravdu kulišárna - a vymyslet ji mohlo jen děcko vyrůstající v mudlovském světě :-) Strašně mě baví představa, že Dursleyovi měli poměrně přesnou představu, k čemu Harry lepidlo použije... Taky se strašně moc těším! Díky.

Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: Lupina - 12.07. 2018
Takže komnata otevřena a opět se na Harryho pár lidí kouká s podezřením. Mno, doufám, že v této fikci nebudou H a R nutit Zlatoslava pomoci. Že na něj raději vymyslí nějakou kulišárnu. Harry má zázemí s kreativním duchem. Nějaký ten poplašňák na učitele obrany, aby se leknutím poto... ztrapnil, na baziliška puška a bude klid. Děkuji mos, denice. Jsem zvědavá, co autorka vymyslela.
Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: denice - 12.07. 2018
:-) Harry rozhodně neposlouchal vojenské historky strýčka Vernona nepozorně, to se mu musí nechat. Nebudu napovídat, ale věřím, že tě autorka nezklame. Děkuji.

Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: zuzule - 12.07. 2018
Super napad s tim lepidlem :D Dekuju!
Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: denice - 12.07. 2018
Jo, Harry si z mudlovského světa přinesl spoustu dobrých nápadů :-) Děkuji.

Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: margareta - 12.07. 2018
Moc se mi líbí ty dopisy, co Harry posílá Dursleyovým. Je to vždycky takové trefné shrnutí, co nového ve škole. A taky je senzační ta představa Snapea, jak se šklebil v myslánce. U něho to prakticky vydalo za hurónský řehot! Nemůžu si pomoct, ale pořád mě tlačí myšlenka, že ten Ford a Vrba Mlátička spolu při té srážce navázali vztah. To proto jim asi potom utekl do lesa, aby ji mohl chodit navštěvovat. Z garáže by nemohl. A kdyby do ní nenarazil, nejspíš by si ho ani nevšimla, holka drsňácká! Děkuji za prima čtení, denice! Těším se na další!
Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: denice - 12.07. 2018
Mně se ty dopisy taky líbí - a ještě víc jejich důsledky, ať už jsou to koláčky pro Harryho a jeho kamarády, nebo dáreček pro dědu Albuse. Ford a Vrba Mlátička - hmm, hmm, že by to auto bylo masochista? Děkuji.

Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: Jacomo - 12.07. 2018
Ajaj, tak Tajemná komnata je otevřena i v tomto příběhu. No to jsem zvědavá, co s tím tento Harry vyvede. Tleskám mu za nalití superlepidla do Lockhartovy pomády, ale jednoznačně u mě vede Snape s myslánkou. Je vidět, že přístup části učitelského sboru ke zlatovlasému narcisovi je velmi chápavý :-)) Díky, Denice, obrovitánsky jsem se bavila a ještě víc jsem zvědavá na věci příští.
Re: Kapitola 9. Komnata, část druhá Od: denice - 12.07. 2018
Mně se taky moc líbilo, že strýček Sev Harryho a spol. nepráskl a ještě kreativně sehnal myslánku. Tohle určitě nebylo jediné představení :-) Děkuji.