Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Maličkost

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 30.07. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:

Neville Longbottom 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Maličkost

autor: Scatered Logic                      překlad: Jacomo

Originiál viz https://www.fanfiction.net/s/2161841/1/A-Small-Thing

Rating: bez omezení - 730 slov - Období: v Bradavicích

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží Scatered Logic. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

Žádost o překlad zaslána

Shrnutí: Trio vykonává malou laskavost - znovu a znovu.


Harry Potter vešel do přeplněné nebelvírské místnosti a ledabyle odložil krabici, kterou měl zasunutou pod paží. Strhl si z krku šálu, zachytil Ronův pohled a naklonil hlavu Hermioniným směrem. Ron krátce přikývl a poklepal dívku po ruce. Vzhlédla od eseje na přeměňování a zaostřila ve směru Ronova pohledu na Harryho. Poté okamžitě odložila brk a osušila esej.

“Jdu do knihovny,” prohlásila. “Na to, abych se učila, je tady moc lidí. Rone, jestli chceš moje poznámky z dějin čar a kouzel, budeš muset jít se mnou.”

“Dobře.” odpověděl nahlas. “Ty poznámky potřebuju.”

Zatímco si skládala knihy a papíry, Harry se vytratil ze společenské místnosti a čekal venku. Když jeho kamarádi dorazili, otevřel pusu, aby spustil, ale Hermiona ho přerušila.

“Našel jsi ho?” dožadovala se.

Harry přikývl. “U jezera.” Střelil pohledem po Buclaté dámě, která dychtivě naslouchala. “Pojďte.”

Ron a Hermiona ho tiše následovali do tmavého výklenku. Harry předal Ronovi krabici a vytáhl z kapsy plánek. Rychle se rozhlédl, aby se ujistil, že jsou dobře schovaní, poklepal na něj hůlkou a zašeptal: “Slavnostně přísahám, že jsem připraven ke každé špatnosti.”

Ron během čekání, až se plánek objeví, odklopil víko a nahlédl do krabice. “Tak kolik už jich je?”

“Od prváku?” zamyslel se na okamžik Harry. “Čtyři.”

“Pět,” opravila ho okamžitě Hermiona.

Harry se zamračil: “Pět? Jsi si jistá?”

Podrážděně si odfrkla: “Vždycky zapomínáš na toho, co jsme ho našli rozmáčknutého pod brněním.”

“Aha, tak jo,” přikývl zamyšleně Harry. “Pět.”

Plánek se vykreslil a Harry přejížděl očima po popiskách, které se po něm pohybovaly.

Hermiona odolala touze nahlédnout mu přes rameno. “Kde je?” zeptala se.

“Třetí patro, poblíž učebny formulí.”

“Dobrá,” kývl Ron, “jdeme.”

***

Do třetího patra dorazili v rekordním čase a schovali se za sochou hrbaté čarodějnice.

“Trevore?” zněl chodbou Nevillův hlas. “Trevore, kde jsi?”

Hermiona šťouchla do Rona. “Dělej, už je skoro tady,” zasyčela.

Ron opatrně naklonil krabici na bok a vyklopil z ní na kamennou podlahu tlustou ropuchu. “Běž,” zašeptal a šťouchl do ní prstem. “To je Neville. Budeš u něj bydlet. A od teďka se jmenuješ Trevor.”

Ropucha ze sebe vydala rozhořčené zakuňkání a poskočila do chodby. Tři kamarádi se rychle stáhli zpět do stínů.

“Trevore, tady jsi! Všude jsem tě hledal,” vykřikl Neville a vrhl se k ropuše. Sklonil se, opatrně ji zvedl k očím a dál k ní mluvil. “Musíš s těmi průzkumy přestat,” huboval. “Jednou se ti něco stane.”

Zakroutil hlavou, zastrčil žábu do kapsy svého hábitu a vydal se zpět k nebelvírské věži.

Když byl z dohledu, Ron si povzdechl: “Nemyslíte, že bychom mu to měli říct? Víte, když to neuděláme, dřív nebo později najde Trevora někde mrtvého.”

Hermiona se trochu zakabonila. “Možná má pravdu, Harry. Neville už dávno není prvák. Možná bychom mu měli říct pravdu.”

Harry sledoval, jak poslední náznak Nevillova stínu mizí v chodbě. Možná bylo načase, aby Nevillovi řekli pravdu. Ale pak si vzpomněl, že Trevor není jediná věc, kterou se chlapec snaží schovávat v kapse. Měl tam také prázdný obal od žvýkačky.

“Ne,” prohlásil Harry pevně. “Dokud Trevora nenajde sám, budeme dál pokračovat v chystání jeho náhradníků. Je to jen maličkost.” Náhle se usmál. “Kromě toho, teď je řada na Hermioně.”

Ron se uculil a šťouchl do ní loktem: “Jo, to je fakt. Připrav se jít hledat Trevora VI.”

Hermiona protočila oči. “Doufám, že nebude žádný Trevor VI. A je řada na Ronovi. jsem našla Trevora IV.”

“Nenašla,” protestoval Ron. “Našel jsem ho já. Nesnaž se z toho vykroutit.”

Harry se zasmál a trio pomalu následovalo Nevilla do nebelvírské věže, přičemž se cestou přátelsky škádlilo.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Maličkost Od: sisi - 01.08. 2018
Vážně nevím o čem teď psát, o ropuškách v tůni pod strání, odkud jsme je zachraňovali týden po vylíhnutí před ještěrkami, o veliké ropušce u nás na zahradě, která tam rok co rok vyvádí své mladé, o čapí hostině na břehu rybníka, kde lovili žabí potěr, o Nevillovi a jeho lásce k přírodě, o Hermioně, - ekologické aktivistce, nebo prostě a pouze o tom, že kamarádství a přátelství je v Nebelvíru nepsaným zákonem, nutností, politickou ideou. Děkuji za překlad, na Nevillův příběh jsem se moc těšila.

Re: Maličkost Od: kattyV - 31.07. 2018
Jen jedna úplná maličkost... No nejsou zlatí?
Re: Maličkost Od: Jacomo - 01.08. 2018
Úplné zlaté trio :-D

Re: Maličkost Od: Elza - 31.07. 2018
Krásné a dojemné. Díky.
Re: Maličkost Od: Jacomo - 01.08. 2018
Jak jinak, pro Nevilla...

Re: Maličkost Od: JSark - 30.07. 2018
Teraz neviem, či mám ľutovať všetkých tých žabákov, alebo obdivovať ich odhodlanie ušetriť kamaráta trápenia. :D
Re: Maličkost Od: Jacomo - 30.07. 2018
Tak asi od každého trochu, ne? :-)

Re: Maličkost Od: margareta - 30.07. 2018
Nic proti Nevilleovi, ale být tou ropuchou, zdrhám taky a co nejdál! Být nacpaná do těsné kapsy, v temnu a dusnu, copak je to za život? Někdo by mu už měl vysvětlit, že žába není obal od žvýkačky! A vůbec! Únosy svobodných, v přírodě volně si žijících tvorečků, aby živořili v něčí kapse, to už zavání zotročováním a jak to přijde, že to Hermiona neví? Možná by mu mohli doporučit jako mazlíčka třaskavého skvorejše? Oba dva by třeba mohli společně třaskat v lektvarech. P.s. Pardon, ale já mám hrozně ráda zvířata. Všechna. Takže děkuji za článek, Jacomo, ale kdybys' to nevypodobnila tak plasticky, tak by mě to tak nevtáhlo a nedonutilo remcat. Díky moc!
Re: Maličkost Od: Jacomo - 30.07. 2018
Není proč se omlouvat - miluju, když lidé najdou v příbězích další myšlenky, které jsem tam neviděla. Přesně proto přece vznikla fanfiction :-) Ale třeba Neville Trevora V. v kapse jen přenesl někam do lepšího prostředí, kde ho čekalo prostorné terárium a hromada vypasených much :-)) Díky za nový vhled a komentář, margareto!

Re: Maličkost Od: Gift - 30.07. 2018
To byl nadherny napad! Tomu se rika pratelstvi! Ach, to bylo opravdu hezke. Moc diky, Jacomo.
Re: Maličkost Od: Jacomo - 30.07. 2018
Mě to při prvním čtení úplně dojalo. Je to od nich krásně hluboce lidský postoj. Děkuju, Gift!

Re: Maličkost Od: denice - 30.07. 2018
Krásný, jemný příběh. Moc doufám, že Neville Trevora nikdy nenajde... Díky.
Re: Maličkost Od: Jacomo - 30.07. 2018
Taky doufám. Děkuju dvojnásob, denice, ty-víš-zač ;-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod