Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

HJG: Nejchytřejší čarodějka?

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 19.09. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:


Hermiona Grangerová

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Hermiona Jane Grangerová: Nejchytřejší čarodějka?


autor: HarnGin

překlad: Jacomo – betaread: Calwen

Origininál HJG - The Smartest Witch of Her Age naleznete na https://www.fanfiction.net/s/5858832/1/HJG-The-Smartest-Witch-of-Her-Age


Shrnutí: Hermiona se zúčastní velmi jednostranného pracovního pohovoru, který jí otevře oči. Obsahuje některé nekanonické údaje; není určeno pro Hermioniny fanoušky.

bez omezení - humor - 2700 slov

Žádost o souhlas s překladem zaslána


Prohlášení:
Není to moje; jen si v tomto vesmíru hraju!

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorství této fanfikce náleží HarnGin. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

PA: Na konci Vězně z Azkabanu se Sirius Black zmínil, že Hermiona Grangerová je na svůj věk ta nejchytřejší čarodějka, se kterou se kdy setkal. Když jsem si to přečetla, moje první otázka byla: "Kolik čtrnáctiletých Sirius potkal?" Když jsem začala číst fanfiction, které si toto prohlášení vykládaly, jako že Hermiona je nejchytřejší čarodějka své generace, rozesmálo mě to. Pak jsem si uvědomila, že spousta, velká spousta autorů to vzala jako fakt, jako kdyby byla Hermiona nějaké zázračné dítě nebo něco takového. Neříkám, že ta dívka není inteligentní. Ten, kdo čte a pamatuje si učebnice, není hloupý, ale připadá mi, že Hermiona stejně jako Harry nikdy nevyužila svůj skutečný potenciál, a ani ona, ani její kamarádi si to neuvědomují. Tento příběh umožňuje méně zainteresované postavě, aby Hermioně ohledně tohoto nedostatku otevřela oči.

Jsem si vědoma, že Percyho celé jméno je Percy Ignatius Weasley, ale to je, jako když říkáte svému dítěti Ricky. Je to zkrácené oslovení, ne skutečné jméno. Proto jsem se rozhodla změnit jeho křestní jméno na Percival; pár jako Artur a Molly Weasleyovi, který je tak loajální k Albusu Brumbálovi, by nejméně jedno své dítě po tomto muži pojmenoval. Také jsem se držela Jane jakožto Hermionina prostředního jména, protože tak znělo původně. Líbí se mi to víc než Jean. Jean mi připomíná piráta.

PP: I když místy je to trochu diskutabilní, připravte se na změnu paradigmatu.

***

Dvacetiletá Hermiona Grangerová nervózně vešla do kanceláře umístěné v hluboko v nitru ministerstva. Zdejší výzdoba jasně hlásala, že prostor je používán pro vládní průmyslové záležitosti. Všechno bylo natřeno matně zelenou a šedou barvou, což Hermioně připomnělo podobné kanceláře, které viděla v amerických válečných filmech. Čerstvě kvalifikovanou čarodějku mátlo, proč kouzelníci nepoužívají k výzdobě svých pracovišť veselejší barvy.

Během minulého týdne prošla psychologickými a fyzickými testy, zda se hodí pro první úroveň výzkumné pozice v oddělení záhad. Její kamarádi Harry Potter a Ron Weasley nepochybovali, že je pro toto místo ideální. Ona sama v hloubi duše také věřila, že ho dostane, ale přísný výraz na tváři kouzelníka, se kterým se teď setkala, u ní vyvolal malinkou nervozitu.

Poté, co ji vyzval, aby se posadila na jednu ze dvou nepohodlných dřevěných židlí, které stály před velkým kovovým pracovním stolem, se kouzelník, jehož černobílá vizitka uváděla, že patří k nejdůležitějším z Těch, o nichž se nemluví, usadil do svého křesla, odkašlal si a otevřel tlustou nazelenalou složku ležící na stole.

"Takže, Hermiono Jane Grangerová," spustil stroze, "vy si přejete stát výzkumnou pracovnicí na odboru záhad? Tady vidím, slečno Grangerová, že jste dostala jedenáct NKÚ a sedm OVCÍ. Musím říct, že je to chvályhodný výkon. Vaši přátelé vás pokládají za nejchytřejší čarodějku své generace. Pojďme se podívat, čeho jste dosáhla, ano?

V prvním ročníku Bradavic jste tvrdila, že jste se vydala hledat horského trolla, protože jste si byla jistá, že podle toho, co jste si o nich přečetla, byste neměla mít problém ho zvládnout. Spletla jste se. Naštěstí vaši kamarádi Harry Potter a Ronald Weasley byli schopní toho tvora zdržet na tak dlouho, abyste stačila utéct."

Hermiona otevřela pusu, aby tu historku vyvrátila, ale muž ve středním věku, který jí připomínal agenta S.H.I.E.L.D.u Nicka Furryho z komiksů, si toho zřejmě nevšiml.

"O něco později jste si při prvním famfrpálovém zápase, který jste viděla, vyvodila, že když profesor Snape nemrká, proklíná koště, na kterém letí Harry Potter - znovu jste uváděla, že o prokletí jste četla všechno. Následně jste určila, že profesor Snape jde po Kameni mudrců. Ačkoliv ve skutečnosti sesílal protikletbu, aby ochránil pana Pottera, a snažil se chránit i kámen.

Posléze jste úspěšně vyřešila logickou hádanku, která umožnila vám a panu Potterovi opustit komnatu zapečetěnou ze dvou stran zapálenými krby, na které by zmrazovací kouzla fungovala rychleji a lépe. Zmrazovací kouzla jsou zmiňována nejen v příručce pro dějiny čar a kouzel, ale také ve standardních učebnicích formulí. Pro tak sečtělou čarodějku by jistě bylo snadné je objevit, ne?

Přestože jste ukončila ročník jako nejlepší ze třídy, vaším nejpozoruhodnějším úspěchem bylo, že jste se naučila vytvářet "modré zvonivé plamínky", které se dají používat jak k osvětlení, tak k ohřátí, a uschovávat ve skleničkách. Tyto plamínky nejsou v knihách o formulích často zmiňovány a schopnost s nimi manipulovat naznačuje vztah k elementární magii ohně. Vyzkoušela jste ji někdy? Podle vašich záznamů nikoliv."

Ponížená Hermiona se pokusila muže přerušit, ale ten zvedl ruku a pokračoval: "Ve druhém ročníku jste úspěšně připravila mnoholičný lektvar a odvodila si, že zmijozelským monstrem je bazilišek pohybující se po škole potrubím. Navzdory všem těmto vědomostem jste díky tomu hadovi skončila ve zkamenělém stavu a zameškala téměř pět týdnů vyučování; nicméně jste i přes zameškané hodiny a zrušení závěrečných zkoušek zůstala na vrcholu třídy."

Hermiona se při té naznačené pochvale usmála.

Ten, o němž se nemluví, se zamračil a vylovil z tlusté složky jeden z pergamenů. "Ve třetím ročníku jste dostala povolení používat obraceč času, abyste mohla chodit na všechny volitelné předměty v Bradavicích, a s výjimkou záchrany hipogryfa známého jako Klofan a Siriuse Blacka - což jste udělala až poté, co vám to doporučil ředitel Albus Brumbál - jste obraceč času používala výhradně k účasti na vyučování. Nepoužila jste ho k získání dalšího času na psaní domácích úkolů, ke spánku, k účasti na společenských akcích, k zábavě nebo dokonce k žertíkům - jen k docházce na vyučování. V tomto roce jste poprvé objevila, že stát na vrcholu třídy neznamená mít nejlepší známky ve všech předmětech. Věřím, že vaše závěrečné zkouška z OPČM vám to ukázala skutečně přesvědčivě."

Hermiona se ho znovu pokusila přerušit a vysvětlit, že pravidla, která jí umožňovala využívat obraceč času, byla omezena jen na používání k docházce na ty hodiny, které probíhaly ve stejnou dobu, ale muž se už přesunul k dalšímu bodu.

"Ve čtvrtém ročníku jste vyhledala stovky ´užitečných´ kouzel, které se Harry Potter postupně učil pro soutěž v Turnaji tří kouzelníků, ale vůbec jste nenašla kouzlo nebo lektvar na zpacifikování draka, dočasné dýchání pod vodou nebo navigaci v bludišti. Našla jste čtyři směrová kouzla, ale jak víme, všechna ukazují na sever. Nenašla jste kouzlo, které by modifikovalo jejich směřování k něčemu nebo k někomu, po kom sesilatel touží, ani jste nevyužila věštění z čísel, které jste studovala dva roky, abyste kouzlo modifikovala sama. Vlastně jsme nenašli žádný důkaz, že vy sama jste někdy upravila nějaké kouzlo, formuli nebo lektvar.

Také jste strávila pět hodin úpravou svého zevnějšku a vypotřebovala téměř celou lahvičku Rychlopomády pro váš hladký vlas, přestože pětivteřinové kouzlo známé tehdy oběma vašim spolubydlícím stejně jako téměř všem nemudlorozeným ženám v Bradavicích by to zvládlo snadněji a levněji. Věděla jste, že vaše spolubydlící používají kouzla krásy, proč jste se nezeptala?"

Muž zavrtěl hlavou a nespokojeně mlaskl. Hermiona zahanbeně zrudla a sklopila oči ke svým rukám složeným v klíně. Na chvilku, než si uvědomila, že muž pokračuje v komentování jejího čtvrtého ročníku.

"Pustila jste se do křížové výpravy na záchranu domácích skřítků před otroctvím nazvané S.P.O.Ž.Ú.S. - aniž byste si ověřila, jestli jsou skutečně zotročeni a potřebují či dokonce si přejí být zachráněni. Abyste je zachránila, nechávala jste po nebelvírské společenské místnosti roztroušené ručně pletené čepičky a ponožky v mylné představě, že jejich zvednutí domácí skřítky osvobodí. Co jste si myslela?" nadhodil řečnicky.

"V pátém ročníku jste strávila každou volnou chvilku studiem na NKÚ. Ve skutečnosti jste byla ze svého možného selhání při NKÚ z OPČM tak znepokojená, že jste přesvědčila svého kamaráda Harryho Pottera, abyste založili ilegální klub obrany. Je zajímavé, že když byl klub odhalen vrchní vyšetřovatelkou Dolores Umbridgeovou, byl téměř vyloučen pan Potter a nikoliv vy - jeho iniciátorka a náborářka. Později, když jste přímo tady na tomto oddělení bojovala, místo zpacifikování Smrtijedů, kteří vás napadli, jste k protiútoku používala jednoduchá omračovací a překážecí kouzla jako sulcové zaříkadlo nebo klopýtací kletbu. Téměř jste byla zabita, když jste protivníka umlčela místo toho, abyste ho odstranila. Tak sečtělá čarodějka jako vy už jistě slyšela o neverbálních kouzlech. Nikdo z vám známých čarodějek a kouzelníků je nepoužíval?"

Muž se znovu zahleděl na rozpačitou čarodějku a mlaskl. Poté pokračoval: "Strávila jste celý šestý ročník sněním o Ronaldu Weasleym. Vaše známky se zhoršily - což jste samozřejmě nikomu neřekla - a byla jste posedlá žárlivostí vůči Harry Potterovi, který vás díky alternativním instrukcím k přípravě lektvarů v tomto předmětu předčil. Jeho schopnosti v obraně proti černé magii byly tehdy legendární a vy jste neměla šanci ho zastínit. Ač to pan Potter netušil, překonal vás i ve formulích a bylinkářství, což vaši žárlivost ještě umocnilo. Ignorovala jste varování pana Pottera ohledně Draca Malfoye a užívala si pozornosti získané připojením ke klubu vyvolených profesora Křiklana. Navzdory vaší mnohokrát vychvalované dospělosti jste se celý rok chovala jako dítě. Ačkoliv jste ukončila ročník mezi pěti procenty nejschopnějších studentů, nebyla jste nejlepší. Kdybyste na konci ročníku skládala zkoušky, kdo ví, jak byste se umístila?

Teď přejděme k tomu, co měl být váš sedmý ročník. První věcí, kterou jste udělala po vašem příjezdu domů, bylo pozměnění vzpomínek vašich rodičů a jejich poslání do Austrálie - aniž byste to s nimi probrala! Provést něco takového někdo jiný, protestovala byste u každého, kdo by poslouchal, ale když šlo o vás, bylo to naprosto přípustné!

Místo návratu do školy jste, předpokládám, strávila většinu roku ve stanu. Věděla jste, že to bude ´drsné´, a přesto jste do své bezedné, nic nevážící kabelky nezabalila žádné konzervy nebo rychlé zkáze nepodléhající jídlo, ani nedoporučila svým společníkům, panu Potterovi a panu Weasleymu, aby nějaké vzali. Místo toho jste se rozhodla vzít knihy. Knihy, které vám při pátrání pomohly jen málo nebo vůbec - a tak jste vlastně promrhala čas studiem materiálů pro sedmý ročník a peskováním pánů Pottera a Weasleyho, když nedělali totéž.

Znovu jste ignorovala každý nápad předložený panem Potterem. Přál si ihned jít do Godrikova dolu; zahrnula jste ho výčitkami a přiměla ho počkat s výpravou do Štědrého dne - kteréžto zpoždění vás oba téměř stálo život.

Pan Potter chtěl z Grimmauldova náměstí dvanáct udělat ´skrýš´; přesvědčila jste ho, že když se tam společně s vámi přemístil Smrtijed, to místo už není dále bezpečné. Dokud ale nikdo tomu Smrtijedovi nesdělil tajemství Grimmauldova náměstí, nebyl schopen tam vejít, a tak bylo stále bezpečné jít dovnitř. V nesčetných situacích vás mohla zachránit pohotovostní přenášedla, jenže vy jste nikdy nenavrhla, abyste je vyrobili nebo získali.

Nakonec požádal pan Potter své dva nejlepší přátele, aby během závěrečné bitvy vykonali úkol, který by zajistil Voldemortovu porážku - zabití hada - a ani jeden z vás se o to nepokusil! Naštěstí byl pan Potter schopný požádat o totéž Nevilla Longbottoma, jinak by Pán zla vyhrál bitvu a možná i válku!"

A Ten, o němž se nemluví, se znovu podíval na mladou čaroděku sedící před jeho stolem. Její rozpaky byly téměř hmatatelné. Překvapilo ho, že se ještě nevyřítila ven z kanceláře. Musela opravdu hodně toužit stát se pracovnicí výzkumu ministerstva, pomyslel si. Rychle přeskočil k dalšímu bodu: "No a po válce jste spěšně odcestovala do Austrálie ´zachránit´ svoje rodiče. Když jste je našla a obnovila jim vzpomínky, překvapila vás jejich reakce! Váš nedostatek empatie je šokující!

Jakmile jste zjistila, že soužití s vašimi rodiči se nevrátí do předchozí utopické fáze, rozhodla jste se vrátit do Bradavic do sedmého ročníku. Byla jste zděšená, když se vaši přátelé Ronald Weasley a Harry Potter rozhodli, že se k vám nepřipojí. Veřejně jste je osočila z lenosti a zneužívání slávy, když okamžitě nastoupili do bystrozorského výcviku. Ignorovala jste vlastní pozvánku začít působit na téměř jakémkoliv oddělení ministerstva. Také jste ignorovala, že zdárné zakončení bystrozorského výcviku oněch dvou mladíků záviselo na výsledcích jejich OVCÍ v OPČM, lektvarech, bylinkářství, formulích a přeměňování a že všem, kterým jejich studium přerušila válka, bylo umožněno, aby složili NKÚ či OVCE v rámci kurzu organizovaného ministerstvem. Skutečnost, že pánové Potter, Weasley a Longbottom úspěšně absolvovali OVCE z OPČM a bylinkářství na první pokus, je pro vás zřejmě irelevantní. Dokonce jste se jim posmívala, že se rozhodli složit v testovacím období jen dvě zkoušky. Vadilo vám, že všichni tři vaši kamarádi udělali OVCE o půl roku dřív než vy? Nemusíte odpovídat, ta otázka byla jen řečnická.

Stručně řečeno, vypadá to, že vaše výkony ustrnuly ve druhém ročníku Bradavic. Nikdy vám nepřišlo na mysl, slečno Grangerová, že jste ve třinácti letech dostala povolení k obraceči času, aby se ukázalo, čeho s ním můžete dosáhnout? Naše oddělení uděluje každoročně toto povolení jen jednomu či dvěma studentům třetích ročníků. Poté sledujeme, co s tím tito studenti udělají. Za pět set třicet osm let, co program s obraceči času existuje, ho jen k docházce na vyučování využívali pouze dva - Percival Ignatius Weasley a Hermiona Jane Grangerová. Zbytek vynalézal lektvary a kouzla, vymýšlel důmyslné žertíky, zkoumal mimoškolní témata, utíkal ze školy a celkově díky němu strávil spoustu skvělých chvil, čímž předvedl svou kreativitu a touhu experimentovat a učit se.

Vy jste ho používala k docházce na hodiny a myslíte si, že vám dovolíme, abyste se stala Tím, o kom se nemluví? Pche! Pro náš výzkumný tým máme vysoké standardy; jeho členové musí být schopni aplikovat to, co se naučí, k řešení skutečných životních problémů. Vy, slečno Grangerová, jste tuto schopnost neprokázala, a proto je mým doporučením, aby čarodějka s vaším talentem byla dosazena do kanceláře pro styk s kentaury. Jsem si jistý, že Percy Weasley bude spoluprací s vámi velice potěšen. Hezký den, slečno Grangerová."

Po tomto jednoznačném odmítnutí muž vstal, obešel stůl, otevřel dveře a naznačil Hermioně, že by měla odejít. Když rychle opouštěla oddělení záhad, po tvářích jí stékaly slzy ponížení. Jakmile došla do atria, přeletaxovala do prázdného domu rodičů, vyběhla do svého starého pokoje, vrhla se na postel a rozbrečela se. Téměř deset let v kouzelnickém světě Hermionu zjevně nic nenaučilo; stále byla tou nejistou holčičkou, která věřila, že to, co se naučila z knih, je mnohem důležitější než to, co získá vlastními zkušenostmi. Pracovní pohovor jí otevřel oči, teď se musela rozhodnout, co s tím udělá dál.

KONEC


PP: Vím, jsem mrcha. Má jít o dárek k Hermioniným narozeninám a tohle by ji moc nepotěšilo. Ale o ní už jsme tu četli několik povídek, kde skončila s různými partnery, takže jiný pairing by nebyl nic výjimečného.

Myslete si třeba, že jsem jí to provedla, jelikož jí závidím. Protože jinde má to, co já ne (například Severuse).

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: Gmajlcz - 20.08. 2022
Já myslím, že to byl pro ni ten nejpotrebnejsi dárek.

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: Gmajlcz - 20.08. 2022
Já myslím, že to byl pro ni ten nejpotrebnejsi dárek.

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: kakostka - 24.09. 2018
Ty jo, tak to bylo trefné, velmi výstižné, děkuju. ANo, není to zrovna nejhezčí narozeninový dárek, ale Mione umí taky žahnout. A je to skvělá bilance, jak studovala a jak se zachovala...vlastně k pláči, že? Jediné, na co obraceč použila byl Klofan a Sirius, jinak se jen drtila, žádná kreativita a to byl chlapík takovej formát, že ji odpustil ten kočičí chlup, ten ji mohl taky omlátit o čenich. Navíc souhlasím s tím, co tady psal někdo dole, ona na práci v tomto oddělení nemá, protože ji chybí spontaneita, fantazie, tendence porušovat pravidla a vynalézat. Jo, bádá, hltá knihy.... ale to je tak vše. Hermiono vítej v realitě. PS její narozeniny mám v hlavě tak, že jsem ji chtěla popřát, než mi došlo, že není kam...

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: sisi - 22.09. 2018
Fakt nechci být hnusná, jde o Hermioniny narozky, tak nechci, ale budu. Připadám si trošku jako teta Kateřina ze Saturnina, která sypala přísloví z rukávu, ale jednoznačně mi připadá, že o Hermioně tu platí, že chybami se člověk učí, a když chyby nedělá, nemůže se to naučit správně. Nemyslím si, že jeden neúspěch u pracovního pohovoru by měl závažný dopad, jako bylo napsáno, Herm se nesesype, přece jen má dobré rodinné zázemí - Severuse, Draca, Lupina, nebo kýho výra, a ne, nezávidím jí to ani za mák, ale na práci na oddělení záhad nemá prostě náturu. Není dost vynalézavá, nestrpí porušování pravidel, je nadměrně čestnou. Hermiona může v domácí laboratoři vynalézat lektvary a masti, nebo driáky, může tam v klidu obdivovat neviditelný kotlík, nebo výborně zakonzervované úponky plavuní, škeblovou polévku, cornwalské taštičky, křupavé okurčičky, nebo kyblík másla. Ať se raději teď drží v bezpečí a doma, když už má dobrodružství a malérů vybráno na deset tisíc let dopředu. Děkuji za překlad, docela jsem si to užila. Těším se na další kapitolu.

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: JSark - 20.09. 2018
Hehe, autorka žije? Neukameňovali ju naštvaní Hermionini fanúšikovia? :D Najvtipnejšia je tá otázka "Kolik čtrnáctiletých Sirius potkal?" Určite dosť, veď sám mal 14 a chodil do školy. :) Vysvetlenie o Umbridgeovej je geniálne, klobúk dolu. Faktom ale je, že sa Hermiona na tú prácu nehodí, z jedného prostého dôvodu - sedela tam ako puťka a nezmohla sa na obranu. Mala chlapa rozcupovať na kúsky. To s konzervami bolo trefné, ale mám zákernú otázku - majú čarodejníci niečo také? Možno je to tým, že som nadšený čitateľ trilógie Rok/Leto/Rodina, kde je Draco z konzerv strašne znechutený. :)

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: Iveta - 20.09. 2018
Oooo, ziram. S otevřenou pusou. Přesné, skvěle vyhmatnute.... ještě, kdyby mi tak poradili, jak to vysvětlit už těm dětem (když Severusova metoda evidentně nefunguje) :-( Díky za překlad :-)

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: Gift - 20.09. 2018
Uplne jsem zapomnela, ze bude mit Hermiona narozeniny a ze jsem ji (coby me oblibene postave) k narozeninam nic neprelozila. O to vic jsem byla zvedava na tvuj vyber, ktery opet nezlamal! Asi bych mela mit smisene pocity z toho, ze jsi pro ni vlastne vybrala darek-nedarek. Opak je ovsem pravdou. Sice vsichni dobre vime, ze JKR mela v kanonu mnoho logickych chyb, rozhodne ovsem stoji za to se na nektere postavy podivat i v jinem svetle. Hermiona je zarnym prikladem toho, jak se detska literatura lisi od dospelacke. Ona preci jen nebyla tak cool, jak jsem si jako dite myslela. :-) Moc dekuji za tento uzasny napad a preklad, Jacomo. Pokud je Hermiona ta silna zenska, za jakou ji mam, tvuj darek ji urcite potesil. ;-)

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: margareta - 20.09. 2018
Vidím to kapku jinak. Jakmile jí došly slzy i kapesníky, začala přemýšlet. Něco jí na celém tom ,,pohovoru" bylo nepříjemně známé. Ani jednou nedostala možnost vysvětlit okolnosti jednotlivých situací. Žádnou nemohla blíže popsat, ani svou tehdejší reakci na ně bránit. Mysli, Hermiono, mysli! Co ti to připomíná? Nebo spíš koho?! Když druhý den opět stála před kovovým pracovním stolem, krčili se za ní pod neviditelným pláštěm a s hůlkama v pohotovosti Harry a Ron. Jakmile jim popsala svůj přijímací pohovor, okamžitě pochopili. ,, Á, opět vy, slečno Grangerová? Čemu z mého včerejšího vyjádření jste nerozuměla?" ,, Já rozuměla až moc dobře. Vzdejte se, madam Umbridgeová! Váš pokus o infiltraci na ministerstvo právě skončil! Na vyprchání Mnoholičného lektvaru si už počkáte v cele Azkabanu. Pánové bystrozoři, konejte svou povinnost!" ,, Jak jste na ten podvod přišla, slečno Grangerová?" užasl předseda Starostolce, když mu na stole přistála složka případu. ,, To bylo snadné, pane. Zaprvé ta jmenovka na dveřích. Domulas Rebridge! Takové přesmyčky jsem řešila už ve školce. Měla jsem o tom dokonce celou knihu! Potom ty urážlivé narážky na má řešení různých situací v průběhu mého studia i za války - pro madam Umgridgeovou je charakteristické dělat generála zásadně vždy až po bitvě. Ale nejvíc se prozradila těmi kentaury. Ty mi ona nikdy nebude schopná zapomenout ani odpustit." P.s. Kamenujte mě, ale já ji mám ráda, protože ona má moc ráda Severuse Snapea, kterého mám i já moc ráda. Díky, Jacomo a Calwen, za hezké ráno!
Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: Lupina - 20.09. 2018
Margareto, tohle bylo dokonalé. Jako, ti kentauři mi přišli podivní, ale tvé vysvětlení je křišťálově jasné, nemá kazu. Díky ti za zpříjemnění rána!

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: Neprihlásený - 19.09. 2018
Anebo to ber tak, že chybama se člověk učí a pokud je Hermiona opravdu chytrá posune ji to dál

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: martik - 19.09. 2018
Tak za mě byla naprosto nejvíc závěrečná poznámka překladatelky. Dobře jí tak, co by ještě chtěla, vždyť má Severuse (a spol.) Na druhou stranu ji musím trochu politovat. Beru ji jako vnitřně vystrašenou holčičku, která chce v novém světě vyniknout a v podstatě nemá žádné sebevědomí. Remus jí tím prohlášením o chytré čarodějce nesmírně uškodil. Bylo to jen potvrzení, že cesta, kterou zvolila tj. šprtání z knih, je tou pravou. A popravdě to, že byla neustále na vrcholu třídy, je jen znamením, že žádnou extra konkurenci, která by v ní probudila něco víc, neměla. Holt tuhle lekci měla dost mnohem, mnohem dřív. A když budu hodně zlá, tak mi přijde jako produkt českého školství. Jede se jen na to znáš a co ses našrotil, ale na aplikaci se už dlabe. Děkuji, Jacomo.

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: luisakralickova - 19.09. 2018
Jo, jo, to jsou pády:) Ale jinak pěkné narozeniny a dej si kbelík zmrzliny, Hermiono!

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: denice - 19.09. 2018
Asi to ode mě není hezké, ale pořádně jsem se chechtala. Přidala bych ještě, že i když byla schopná přesně podle návodu v učebnici uvařit mnoholičný lektvar, v praxi totálně selhala - ten kočičí chlup místo vlasu, to bylo něco :-) Chudinka vševědka... ale věřím, že i když tohle byla trpká lekce, dokáže jí využít a nakonec na ministerstvu ještě zazáří a předvede, co v ní opravdu je. A ne, rozhodně si nemyslím, že jí závidíš - pomysli, že v kánonu má Rona ;-) Díky.

Re: HJG: Nejchytřejší čarodějka? Od: Lupina - 19.09. 2018
Tak ale teda chudina Hermiona. Tohle byla velmi tvrdá srážka s realitou. I když s některými věcmi nesouhlasím, některá jsou bolestně trefná (nejvíc mě dostaly konzervy :D) Ale má to za to, že někde má Severuse, někde Draca, někde Luciuse, o Billovi nemluvě - nezáviděla bych jí jen Severuse :D Díky, Jacomo. Kupodivu je mi hned škodolibě líp :D

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod