Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Noc pro pomoc

HP Kalendár 2018
Vložené: Jacomo - 30.10. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
Jacomo nám napísal:

 

Molly Weasleyová

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Noc pro pomoc

 

autor: Unspoken Tragedy

překlad: Jacomo      betaread: Calwen

Originál viz https://www.fanfiction.net/s/2252845/1/Tea-and-Sympathy1)

Rating: 13+ (kvůli troše krve) - drama - období: během HP5 - délka: cca 1300 slov

Žádost o překlad zaslána

Shrnutí: "Ne, Molly," podíval se jí poprvé za tu noc do očí. "Pokaždé jsem se o sebe dokázal postarat sám, takže budu zcela schopen zvládnout to i tentokrát."
Přemýšleli jste někdy o tom, proč Molly věřila Severusovi víc než zbytek Řádu?


Bylo pozdě a Molly byla unavená, ale spánek k ní stále nepřicházel. Zlobila se na Percyho a zároveň o něj měla starost. Všechny zklamalo, že si místo své rodiny vybral ministerstvo. Přesto byl jejím synem a ona ho příliš milovala, než aby vydržela dlouho stát proti němu.

Opustil je před dvěma týdny a téměř stejnou dobu už pobývali na Grimmauldově náměstí.

A obavy narůstající s každou další nocí se jí postaraly o neschopnost usnout. Bála se o Billa a Charlieho, jejichž práce je zaváděla daleko od domova - a blíž k bojové linii. Dělala si starosti o svého manžela kvůli jeho nebezpečné práci na ministerstvu.

Byla matkou uprostřed války a bolest z toho všeho ji zabíjela.

Takže zase jednou pozdě v noci seděla u kuchyňského stolu, pila čaj s medem a modlila se, aby se zítřek nestal tím dnem, který ji připraví o někoho z nejbližších.

Tiše si vychutnávala teplo sálající z hrnku, když tu zaslechla zavírání vchodových dveří. Ačkoliv nebyly až tak blízko u kuchyně, vypadalo to, že se zavřely s velikou silou, což naznačovalo, že do zabezpečeného domu vstoupil Severus. Molly si povzdechla. On nebyl zrovna tou osobou, kterou by si při svém momentálním stavu přála vidět - spíš naopak.

Ne že by toho muže nerespektovala. Jen... inu, nebyl zrovna tím nejsoucitnějším člověkem na světě...

Když vstoupil do kuchyně, lekla se; vypadal ztrhaně a - byl zraněný? Na přední straně jeho hábitu se leskla výrazná tmavá skvrna, dobře viditelná i v temnotě kuchyně. Vlasy vypadaly, jako by byly pokryty... krví. A přes čelo se mu táhl hluboký šrám.

"Severusi!" zvolala šeptem, ale přesto hlasitě. "Jsi v pořádku?"

"Jsem," zamumlal a posadil se ke stolu naproti ní.

"Jsi zraněný," podotkla, ale hned zaznamenala podrážděný výraz, který se mu při těch slovech mihl ve tváři.

"Už to tak vypadá."

"Nech mě, ať se na to podívám-"

"Ne, Molly," podíval se jí poprvé za tu noc do očí. "Pokaždé jsem se o sebe dokázal postarat sám, takže budu zcela schopen zvládnout to i tentokrát."

Rázem se jí srdce naplnilo hlubokým soucitem. Ne že by nechtěl její pomoc; on nevěděl, jak ji přijmout. Celou dobu byl nucen se se vším vypořádat sám a teď nevěděl, jak někomu dovolit, aby z něj část břemene sňal. "Dovol mi ti pomoct." Hlas měla pevný a neústupný. Smutek, který se mu při jejích slovech objevil v očích, s ní zamával.

"Dovol mi ti pomoct, Severusi." Pomalu přikývl a ona magicky rozsvítila světla v kuchyni, aby lépe viděla na jeho zranění. "Sundej si plášť a hábit." Vzhlédl k ní s absolutní hrůzou v očích, která odhalila, že tohle je ta poslední věc, kterou udělá. "Nehodlám tě svádět, ani ti nechci ublížit, Severusi," pronesla s větší trpělivostí v hlase, než jakou cítila.

Poslechl, ačkoliv vzhledem k únavě to bylo překvapující. Černé kalhoty a hedvábná bílá košile, které měl pod hábitem, byly nasáklé rudou krví. "Co se ti stalo?" zeptala se.

"Byl jsem na setkání," odvětil stručně. Takže Voldemort si zase vybíjel vztek na svých stoupencích, domyslela si, ačkoliv pojem ´stoupenec´ byl ve spojení se Severusem Snapem poněkud pochybný.

Přičarovala si obvazy, mýdlo, vodu a hojivou mast, kterou měla u sebe v pokoji, a pustila se do práce. "Je to vždycky takové?"

Na okamžik zaváhal, jako kdyby si nebyl jistý, jestli jí může věřit. Ale zřejmě si uvědomil, že ona patří k té hrstce lidí, pro které to platilo, protože pokračoval: "Někdy ano. Dnes večer byl o něco, ehm, rozzlobenější než obvykle."

Když skončila se šrámem na čele, pokynula mu, aby si sundal košili. Kupodivu jí vyhověl bez komentáře. "Proč jsi přišel sem? Myslím, proč ne do hradu?"

Molly nedokázal říct, jestli sebou muž trhl kvůli jejím slovům nebo kvůli ráně, kterou právě čistila. "Chtěl jsem se vyspat, než..."

Oči se jí zalily slzami a ona si v duchu doplnila zbytek věty. Než tě Albus donutí prožít to znovu? "Omlouvám se, Severusi... Moc se omlouvám." Hlas se jí chvěl a po tváři jí sklouzla slza.

"Ty jsi nic neudělala," namítl klidně.

"Ale udělala - nikdy jsem ti nedůvěřovala, i když Albus říkal, že si to zasloužíš... Nesmýšlela jsem o tobě hezky - ale ty jsi důvod, proč tu všichni stále pohodlně sedíme. Ty trpíš, takže nemusíme trpět my. A já jsem to nikdy dřív neviděla..." Zadívala se mu do očí a uvědomila si zvláštní pocit vůči jeho osobě, který se jí rodil v srdci.

Věnoval jí slabý úsměv, a kdyby se to dalo porovnávat, tak tato malá reakce ji zahřála víc než všechna laskavá slova na světě. Dokončila ošetření jeho hrudníku a pak mu magicky zahojila pár dalších menších poranění.

"Dal by sis čaj?" zeptala se, když skončila.

"Díky, Molly, ale opravdu už bych měl jít... musím podat hlášení." Vstal, vyslal k ní další slabý úsměv a chystal se k odchodu. "Molly?" ozval se od dveří.

"Ano, Severusi?"

"Děkuju. Za všechno."

Po jeho odchodu propukla v tichý pláč a ten divný dojem, který z něj měla, opět vyplul na povrch. Teprve po druhém hrnku čaje si uvědomila, že se jí v srdci vedle obav o děti usídlil také veliký strach o něj.

A tak pochopila. Milovala ho, tak moc, jako kterékoliv vlastní dítě, i když dlouho trvalo, než jí to došlo. Tolik jí toho věnoval... Ujištění, že kdyby se její děti mohly ocitnout na Voldemortově seznamu cílů, dozvěděla by se to; zpackané nájezdy, při kterých zůstali její manžel a děti stranou v bezpečí, a mnohem víc, za což nikdy nežádal nic na oplátku.

Viděl všechnu jejich nenávist a nedůvěru a akceptoval ji. Nemusel, ale udělal to.

A ona ho za to milovala. Popíjela čaj a myslela na to, že má teď další dítě, o které se bojí; sice je o mnoho starší než ty ostatní - ale také mnohem blíž k bojové linii.

Zajímalo by jí, jestli bude někdy schopná znovu usnout.

 


Poznámky k překladu:

Sama autorka připouští, že je to trochu klišé, ale co už - Severuse i Molly máme rádi, tak to přežijeme, ne? :-)

1) Název povídky si autorka vypůjčila z písničky, kterou najdete tady: https://www.youtube.com/watch?v=QNjz7OPMPhU

A také existuje stejnojmenný film https://www.csfd.cz/film/6775-tea-and-sympathy/prehled/, ani jedno však s tímto příběhem moc nesouvisí.

I proto jsem název pozměnila, jelikož se mi velice líbí ta zvukomalebnost, která je v angličtině (/:tí-end-sympatí:/) a v doslovném překladu by se ztratila. Víte, že si ráda hraju se slovy :-)

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Noc pro pomoc Od: Ganlum - 16.11. 2018
Krásný kousek. Díky, Jacomo!

Re: Noc pro pomoc Od: sisi - 03.11. 2018
Takové je už mateřské srdce. Jak vidí křivdu, snaží se ji umírnit, pohladit, pofoukat. Pro Molly je to se Severusem o něco těžší, přece jen vyučoval většinu jejího potěru, všichni ho mají za ( eufemismus století...) exota s nedobrými návyky z rodiny. Molly by měla zapnout všechny páky a najít Severusovi rodinu, dost blízko k nim, dostatečně v bezpečí před Zlými věcmi. Děkuji za překlad, s tou slovní hříčkou v názvu se musím popasovat, ale jestli to autorka myslela vážně, tak přes to nejede vlak.

Re: Noc pro pomoc Od: marci - 01.11. 2018
Nuže – Kalendář je dalším z mých restů právě dohnaných  A protože v práci nemůžu otevírat kiži a bouchat koment ke každé povídce zpětně, tak alespoň sem souhrnné dojmy: (značila jsem si kousky, které mě obzvlášť zaujaly) Arthur – byla jsem dojatá. Zakazuji ti umřít dřív než já,,, Jako by se takové sliby daly plnit. Ale také bych takový slib chtěla slyšet od svých dětí. Lenka a její rozhovor s Voldemortem – krása! Ron – proč to sakra nemá pokračování?????? Jak píšeš – povídka si o to přímo říká a strašně ráda bych četla dál, jakkoli moc nevyhledávám fanfiction z dětských let našich hrdinů  Sybila a její z prstu vycucané proroctví neměla chybu  Draco a jeho hodně špatný den a příšerně blbý den bylo prostě dokonalé  Chudinka  Dudley a v povídce zaznamenaná teorie, že vlastně nikdo není normální, mě oslovila  Dobby – krásný nápad – takovéhle prequely kánonu se mi moc líbí Neville a řádka Trevorů – kouzelná představa  Harry Potter a Sázka – banda duchů sázejících na jména a Harry konverzující s „velice překvapeným vzduchem“ – jo, bavila jsem se  Měla jsem nějakou poznámku i k Umbridgeové, ale tu po sobě nepřečtu, takže další mám Hermionu. Jo, to bylo dobré. Autorka to vychytala. Včetně chybějících konzerv. A ano, byla nejistá a ukrutně toužila stoprocentně zapadnout do kouzelnického světa – proč jinak by pálila po čistokrevném Ronovi? ;) Ollivander se mi také moc líbil. Musela to bolet, když byly proti němu obraceny jeho výrobky…. A Hedvika. Tak tady jsem si pobulela… Strašně dojemná povídka, která mě chytla za srdce. Tady by se mi také líbilo pokračování  A včerejší Molly – jó, možná klišoidní, ale nádherné. Přála bych si, aby se nějaká takováto situace stala. Ale co už – v mých představách se to tak událo. A Severus přežil. Tak. Tak a je to – snad už se do tak velkého skluzu nedostanu. Děkuju, Jacomo a všechny zainteresované překladatelky a bety! Jste úžasné!!!
Re: Noc pro pomoc Od: Jacomo - 18.12. 2018
Nestíhám odpovídat, ale na tenhle óbr koment prostě musím, i když se zpožděním. Jsem neskutečně ráda, že sis našla čas a kalendářové povídky si dočetla. Některé byly skutečné perly, moje srdcovka je Lenka a pak Ollivander, ty mě asi oslovily nejvíc. Ale každá měla něco do sebe, věřím, že se mi podařilo dodržet předsevzetí, že najdu netradiční pohledy na naše oblíbené postavy. Takže obrovsky děkuju za krásné shrnutí, marci! Ještě jich pár následuje (se zajímavou tečkou na konci), tak doufám, že si užiješ i zbytek.

Re: Noc pro pomoc Od: Gift - 31.10. 2018
Ja ti nevim. V romantice jsem na klise hakliva, ale v podobnych situacich s nim nemam nejmensi problem. Clovek by nikdy nemel podcenovat materskou lasku a vsechny bolesti (a radosti) s ni spojene. Moc dekuji!

Re: Noc pro pomoc Od: martik - 30.10. 2018
Ach to bylo krásné, i když smutné. A bohužel pravdivé. Nebo bohudík? Děkuji, Jacomo, za srdceryvný kousek.

Re: Noc pro pomoc Od: denice - 30.10. 2018
Klišé? Chtěla bych víc takových klišé, co zahřejí u srdce a potěší duši. Molly si velice vážím a jsem moc ráda, že jsi vybrala takovou povídku, která ji ukazuje jako citlivou, laskavou ženu, vždycky ochotnou pomoct. I název se mi moc líbí. Děkuji, sovičko.

Re: Noc pro pomoc Od: JSark - 30.10. 2018
To bolo zlaté, ďakujem. Nadpis sa vydaril. :)

Re: Noc pro pomoc Od: margareta - 30.10. 2018
Kdesi jsem četla názor, že ženy pláčou mnohem častěji než muži proto, že jsou schopny vidět realitu života jasněji. Docela tomu věřím. A pro matky to určitě platí dvojnásob. Děkuji, moc hezké!

Re: Noc pro pomoc Od: Lupina - 30.10. 2018
Nádhera. Já prostě tyto dva můžu. Přesně v této poloze. Molly matka ochránkyně a Severus zdráhavý syn. On trpí kvůli ostatním a ona to vidí a postará se o něj. A ten název, ten se ti vážně povedl. Ach... Děkuji, sovičko.

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod