Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

HP Kalendár 2018

Pavoukomilové

HP Kalendár 2018
Vložené: arabeska - 06.12. 2018 Téma: HP Kalendár 2018
arabeska nám napísal:

 

Rubeus Hagrid

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Pavoukomilové

A Friend Who Likes Spiders

Autor: Eaving Mal;  Překlad: arabeska;  Beta: denice

Žánr: Fluff

Stav: zažádáno o povolení

1000 slov

nemůžete říct, že to není kánon!

9+


Prohlášení: Nikdo nevlastní nic.

Shrnutí: Pro Hagrida jsou první dny v nové práci docela těžké. Tak Brumbál pošle sovu svému příteli s podobnými zájmy.

 


Hagrid se ošíval v příliš malém křesílku před příliš malým stolem v Brumbálově kabinetu.

Brumbál na něj pohlédl přes své půlměsícové brýle a oči mu jihly upřímným soucitem. „Je mi líto, Rubeusi,“ pronesl tiše. „Vaše vyloučení nelze odvolat.“

Hagrid přikývl. Chápal. A ve skutečnosti ani nechtěl, aby Brumbál brojil proti rozhodnutí, které padlo. Koneckonců, musel by pak říct řediteli o Aragogovi… a potom by ten chudáček…

Rozumím, pane,“ zašeptal. „Prosím, nikomu to neříkejte. Žádnému člověku neublížil.“

Brumbál kývl hlavou a usmál se tak přívětivě, jak to uměl jen on. „Všechno bude v naprostém pořádku, Rubeusi.“

Podal Hagridovi dvě poloviny jeho hůlky. V Hagridově ruce vypadala jako zlomený klacík. „Ale uděláme, co bude v našich silách. Následujte mne, prosím.“

*

Hagrid kráčel za Brumbálem z hradu a po rozlehlých pozemcích. Jako zázrakem jim nezkřížil cestu ani živáček. Hagrid uvažoval, zda nikoho nepotkali záměrně, a pokud ano, byl za to vděčný. Nejraději by se schoulil do sebe. Vždy byl příliš veliký, příliš viditelný – a teď více než kdy jindy.

Noční vzduch štípal do tváří a Hagrid následoval Brumbálovy dlouhé kroky. Občas musel popoběhnout, ačkoliv už měl nohy téměř stejně dlouhé jako on. Příliš si zvykl na to, že musí chodit pomalu, aby nevědomky nepředbíhal ostatní studenty.

Brumbál jej vedl k polorozpadlé hájence na okraji Zapovězeného lesa. Hagrid chvíli doufal, že mají namířeno přímo mezi stromy – přesně tam vypustil Aragoga, když ho načapali. Ještě nedostal šanci jít toho chudáčka zkontrolovat, jestli se usadil a jak se má. Co když se mu nepodařilo najít si v lese úkryt? Co když narazil na jiné jedince svého druhu a dostal se do potíží?

Ale Brumbál místo toho otevřel dveře do chýše. Uvnitř všechno pokrýval prach a postel vypadala staře a rozvrzaně. Hned vedle dveří stál opřený růžový deštník, a když se na něj Hagrid zmateně zadíval, Brumbál se jen pousmál a mrkl na něj.

Mávnutím hůlky profesor odsunul dvě židle od stolu a vytáhl ze skříňky starodávnou čajovou soupravu. Z kohoutku natekla do konvice voda – v půli cesty už vřela – a lžička sama přidala čajové lístky.

Brumbál s Hagridem usedli k naservírovanému čaji, aby jej společně vypili.

Chtěl byste u nás zůstat jako šafář?“ tázal se Brumbál.

Hagrid zuřivě přikývl. Ano, po ničem netoužil více než zůstat v Bradavicích, byť ne jako student. „Jen mi řekněte, co musím dělat, pane!“

*

Po dlouhém rozhovoru Brumbál odešel. Však se Hagrid usadí, pomyslel si, ačkoliv ten pohled, který mu chlapec věnoval, když za sebou zavíral dveře, byl nejistý a ztracený. Brumbál jej za to nemohl vinit. Ale možná by se tomu chlapci mohl hodit přítel, ke kterému by vzhlížel.

Když došel zpět do svého kabinetu, napsal dopis.

*

Hagrid se domníval, že se na práci šafáře a klíčníka hodí. Ale po třech dnech, které na Brumbálův popud strávil ve svém novém domě, sotva něco stihl. Seznam jeho úkolů byl příšerně dlouhý a on měl jen dvě ruce.

Ani nestihl zajít se podívat na Aragoga, ačkoliv mu to lámalo srdce. Ještě svého kamaráda v Zapovězeném lese nenašel, a sotva bude mít čas ho jít hledat.

Zachumlaný v peřině ležel na posteli a vzhlížel z okna k hradu. Bradavice mu chyběly, jakkoliv se snažil namlouvat si, že je vlastně ve skutečnosti neopustil. Hájenka byla příjemná a domácká, ale také osamělá.

Vtom se ozvalo zaklepání na dveře. Hagrid spěšně srovnal přikrývku na posteli a cestou ke dveřím se pokusil uhladit si rozbujelé vlasy.

Je to Brumbál? Co ještě může chtít?

Jenže muž u dveří Brumbál nebyl. Vypadal sice starší a stejně bělovlasý jako Brumbál, ale přišel čistě oholen. Kolem krku měl dlouhou šálu a honosil se zářivým úsměvem, ačkoliv k Hagridovým očím nevzhlédl.

Smím vstoupit?“ promluvil muž a Hagrid přikývl.

Udělám… čaj,“ vykoktal mladík a hned se pustil do přípravy.

Čaj si dám nesmírně rád,“ podotkl muž hlubokým uklidňujícím hlasem, který Hagrid poznával, protože ho občas používal, když se snažil mluvit k vyděšeným zvířatům.

Jmenuji se Mlok Scamander,“ představil se návštěvník. „Ale můžeš mi říkat Mloku.“

Hagrid se odvrátil od horké vody a potřásl Mlokovi rukou. „Rubeus Hagrid,“ řekl. „Nebo jenom Hagrid.“

Mlok zvedl hlavu, i když byli přibližně stejně vysocí, a přes svou ofinu se na Hagrida usmál. „Rád tě poznávám, jenom Hagride! Brumbál mi napsal o tvé akromantuli.“

Hagrid téměř upustil šálek. „Vážně?“

Mlokova tvář jako by se celá rozsvítila. „Nádherná stvoření, že ano?“

Hagrid si nemohl pomoci. Rozzářil se. „Nádherná,“ souhlasil. „Ten chudáček malý byl tak droboučký, když se vylíhl. Doufám, že se mu tam venku daří dobře. Jsem si skoro jistý, že se mu něco muselo stát. Je to vážně zlatíčko…“

Mlok poplácal Hagrida po rameni. „Jistě se mu daří výborně,“ ujistil ho.

A Hagrida znenadání trklo, proč mu Mlokovo jméno zní tak povědomě. „Ehm, promiňte, ale nenapsal jste náhodou…“

Fantastická zvířata a kde je najít,“ dořekl za něj Mlok a přikývl. „To jsem vskutku napsal.“

Podal Hagridovi zápisník potažený kůží. „Toto je pokračování. Už nějakou dobu na něm pracuji. Napadlo mě, že by sis je možná rád přečetl.“

Hagrid beze slov kývl. Stěží se odvažoval té knihy dotknout, vypadala na jeho stole tak nepatrně a nemístně. Potom začala vřít voda a Hagrid ji sundal z plamene, ale ještě než stačil zalít čaj, Mlok mu položil ruku na paži.

V první řadě,“ pronesl Mlok a zvedl prst. „Co bys řekl na menší výlet do lesa? Pojďme se poohlédnout po tvém příteli.“


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Pavoukomilové Od: marci - 07.12. 2018
Jé, Mloka jsem nečetla :) Krásné pohlazení, moc děkuji!

Re: Pavoukomilové Od: Maiky - 07.12. 2018
Krásně milé. Mlok a Hagrid určitě najdou spoustu společných témat...

Re: Pavoukomilové Od: JSark - 07.12. 2018
Bola som zvedavá, či má Dumby na mysli Mloka. :)

Re: Pavoukomilové Od: sisi - 07.12. 2018
Všechno bude. Z rozpadlé hájenky se stane dobré hospodářství s množstvím záhonků na zeleninu pro tlustočervy, Hagrid si ji zvelebí k obrazu a potřebám svým, šafářství pokvete, zvířata a kouzelní tvorové si užijí v lese pod ochranou bradavic svobodu a klid, i kůlničky na různé nářadí, lesnické potřeby, chovatelské potřeby, kotce pro malá zvířátka, stáje pro velká, výběh a obora pro ještě větší, čistá voda v jezeře pro tvory jezerní, sušáky na kožešinu, sbírka žízní jednorožce, všechno bude, i dýně velikosti kočárů budou, dokonce jednoho dne možná přijde i nová hospodyňka, všechno bude, nic není ztraceno, Hagrid nezůstane sám, i bratra si přivede. Šafářství - splnění sen. To je taková srdcovka, takový sladký poklad v adventním čase. Děkuji za překlad, fňuk, moc se povedl, fňuk, k slzám mě přivedl, což je dobře, díky.
Re: Pavoukomilové Od: margareta - 08.12. 2018
Děkuju, sisi! Tak jsi to krásně popsala, že z toho taková ta útulná zabydlenost přímo sálá! A každý, komu bude smutno, tam za ním bude chodit pro útěchu a pro ten hřejivý pocit bezpečí. Díky!

Re: Pavoukomilové Od: Gift - 07.12. 2018
Timto se oficialne podepisuji pod komentar od Lupiny. :-) Jinak to bylo opravdu krasne setkani. Jednak proto, ze Hagrid si za cely svuj zivot uzil/uzije osamoceni az az. Zaroven neni nic prijemnejsiho nez narazit na nekoho, kdo prekvapive sdili podobne nadseni nebo konicka. A cim silenejsi konicek je, o to vic si toho setkani clovek vazi. Moc dekuji!

Re: Pavoukomilové Od: Minanim - 06.12. 2018
Tento kúsok mi prišiel ako pohladenie na duši :)) Ďakujem :)

Re: Pavoukomilové Od: luisakralickova - 06.12. 2018
Tahle dvojka je vcelku originální a uvěřitelná. Zvířátka těšte se, Hagrid našel dobrého rádce. Díky arabesko za objevení a překlad:)

Re: Pavoukomilové Od: martik - 06.12. 2018
Spřízněná duše se stejnými zájmy, co víc si přát. A tady je Mlok v podstatě Hagridovým mentorem a učitelem. Děkuji, arabesko :-*

Re: Pavoukomilové Od: denice - 06.12. 2018
Tentokrát Brumbál zabodoval, povedlo se mu najít pro Hagrida - a koneckonců i pro chudáka opuštěného Aragoga - toho nejlepšího přítele.

Re: Pavoukomilové Od: margareta - 06.12. 2018
Skoro mi vyhrkly slzy, jak chudáčka malou osminožku vyhnali do lesa, surovci! Mám radost, že Mlok se o ni pomůže Hagridovi postarat! Pavouci jsou fascinující tvorové, takové pilné, okaté a huňaté kuličky. Taky jdou ochočit a když člověku věří, klidně mu vylezou na dlaň, ťukají mu na ni předníma nožkama a čekají, co dobrého dostanou. A ty jejich pavučiny, to je sen vědců! Ještě se nikomu nepodařilo je plně nahradit umělým vláknem! Děkuji za to krásné povídání. Moc mě dojalo!

Re: Pavoukomilové Od: Jacomo - 06.12. 2018
Ano! Ano, ano, ano! Více takových příběhů! A klidně i o pavoucích. Mlok s Hagridem je skvělá kombinace. Strašně moc děkuju za objevení a překlad, arabesko, tenhle příběh se opravdu povedl.

Re: Pavoukomilové Od: Lupina - 06.12. 2018
Škoda, kdyby Aragog zůstal Hagridovým miláčkem, nemusela v Zakázaném lese vzniknout životům nebezpečná kolinie vražedných pavouků. Nejen studenti, ale i kentauři by to jistě uvítali. Ale je hezké, že Hagrid potkal spřízněnou duši. Měl to v životě hodně těžké. Děkuji za milou povídku, arabesko :-*

Prehľad článkov k tejto téme:

Backroads : ( Jacomo )31.12. 2018Komplot
Rita Arabella Black: ( Jacomo )12.12. 2018Poprvé
articcat621: ( denice )12.12. 2018Něco dobrého
Eaving Mal: ( arabeska )06.12. 2018Pavoukomilové
bananacosmicgirl: ( denice )29.11. 2018Bubáci
Jewels5: ( arabeska )03.11. 2018Rebel
Unspoken Tragedy: ( Jacomo )30.10. 2018Noc pro pomoc
darkbloodylegs: ( Jacomo )17.10. 2018Poslední dárek od Hedviky
Dark Angel Of Sorrow: ( Gift )17.10. 2018U barové stoličky
hermin22: ( Jacomo )04.10. 2018Rodina
coffeeonthepatio: ( martik )04.10. 2018Frustrace
Queenie´s Broken Hea: ( Jacomo )26.09. 2018Moc
Julia Claire: ( Jacomo )25.09. 2018Výrobce hůlek
HarnGin: ( Jacomo )19.09. 2018HJG: Nejchytřejší čarodějka?
Queen of Cheesecake: ( Jacomo )26.08. 2018Velice kvalifikovaná čarodějka
teslasgirl: ( Gift )22.08. 2018Co má Percy rád
Mutant Horse: ( Jacomo )11.08. 2018Velice vydařená omluvenka
TheMarshmaloWizardGh: ( Jacomo )31.07. 2018Sázka
Scattered Logic: ( Jacomo )30.07. 2018Maličkost
Solora Goldsun: ( Jacomo )28.06. 2018Začátek Dobbyho příběhu
Minnionette: ( Jacomo )23.06. 2018Být divný je normální
DangerMouse: ( Jacomo )05.06. 2018Draco a jeho opravdu hodně špatný a příšerně blbý den
Gravidy: ( Jimmi )05.06. 2018Temné tajomstvo
FancifulRivers: ( Gift )15.05. 2018Společná odpoledne
lazy_neutrino: ( Jacomo )15.05. 2018Ruce lékouzelníka
milkman6478: ( Gift )28.04. 2018Konzultační hodiny
Jack of the North: ( Gift )01.04. 2018Co se doma uvaří, to se doma sní
Hippie Jade: ( Jacomo )27.03. 2018Harryho první slovo
SilverWolf7007: ( Jacomo )10.03. 2018Jednou za měsíc
Ostatní autori: ( Jacomo )09.03. 2018Dát lidem to, co chtějí
Ostatní autori: ( Jacomo )01.03. 2018Vzestup klanu Weasleyů
Ostatní autori: ( Jacomo )13.02. 2018Květina v jejích vlasech
Ostatní autori: ( Jacomo )06.02. 2018Otec a syn
Ostatní autori: ( Jacomo )30.01. 2018Lepší než domácí
Ostatní autori: ( Jacomo )26.01. 2018Sám k sobě
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )23.01. 2018HP kalendář - úvod