Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Snapeovy vzpomínky

Kapitola 10.

Snapeovy vzpomínky
Vložené: Lupina - 09.12. 2018 Téma: Snapeovy vzpomínky
Lupina nám napísal:

Autor: paganaidd                  Překlad: Lupina        Beta: marci                 Banner: arabeska

Originál: https://www.fanfiction.net/s/6329597/10/

Rating: 13+

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

PA: Protože nejsem tak krutá, abych vás dlouho nechala s takovým cliffhangerem, tady je krátká kapitola – pěkná ucelená mezihra.

 

Kapitola 10.

Harry okamžitě vyskočil na nohy s hůlkou v ruce a prohlédl okolí. Místnost byla temná a oheň hořel jen slabě. Výkřiky, ze kterých mu stydla krev, přicházely z jiné místnosti.

Před další akcí prozkoumal obrany domácnosti. Hůlka vystřelila stříbrné jiskry, což znamenalo, že nejsou narušené.

„Harry?“ zavolala poplašená Ginny.

„To je Tim!“ křikl Harry zpět a vystřelil chodbou.

Dorazila za ním jen o zlomek vteřiny později, oblečená v županu a také s hůlkou v ruce.

Tim stál uprostřed místnosti. Oči měl doširoka otevřené a ruce zvednuté. Vypadalo to, že se brání neviditelnému útočníkovi. Křičel, jako by byl smrtelně zraněný.

Harry pro jistotu seslal kouzlo Revelio.

Nic.

„Má noční běs,“ rozpoznal Harry.

Ginny přikývla a rychle dodala: „Kráturo. Dones uklidňující lektvar. Time?“ Opatrně si přidřepla ke křičícímu chlapci. „Time, tady teta Ginny. Vzbuď se, srdíčko,“ položila mu ruku na rameno, ale on ji evidentně nepoznal, trhl sebou a ohnal se.

Harry mu před otevřenýma očima zamával rukou. Nezamrkal, ani nijak nedal najevo, že je vidí. Křik teď nahradily příšerné naříkavé vzlyky.

„Gin? Nemyslíš…?“ zeptal se Harry.

Ginny přikývla a zlehounka chlapce objala. Po chvíli svůj boj vzdal.

Harry si klekl, aby mu viděl do očí. Tuto taktiku používal, když nočními běsy trpěl maličký James. Tehdy došly tak daleko, že se museli poradit s léčitelem mysli.

Dozvěděli se, že něco takového je u malých dětí docela běžné a že z toho vyrostou. A James z nich opravdu vyrostl, i když ne v sedmi, ale už ve třech letech.

Léčitel jim tehdy doporučil techniku, pomocí které mohli předejít (nebo alespoň snížit četnost výskytu) nedostatku spánku u dospělých i dítěte. Naučil se ji Harry, protože se nelišila od těch používaných bystrozory při uklidňování svědků.

Modré oči se setkaly se zelenými. Harry mlčky seslal Legilimens.

Chlapcovy myšlenky byly strachem zmatené a chaotické.

Jako u většiny nočních běsů představy postrádaly tvar, spíš jen reprezentovaly pocity než co jiného. Nerozvinuly se do ničeho konkrétního jako noční můry.

Na okraji všeho se hrozivě míhaly neskutečné postavy. Kdesi na podlaze čekal had.

„Time,“ zavolal Harry, „je to v pořádku, jsi v bezpečí.“ Hledal obraz, který by si Timova spící mysl spojila se slovem ‚bezpečí‘.

Tim se začal budit a představy se stávaly ucelenějšími. Záblesk starší ženy s ustaranou, ale laskavou tváří. Letmý pohled na zlaté rybičky v jezírku. Pan Clark u večeře s Timem a milou ženou, kterou Harry považoval za Timovu babičku.

Velice jemně tyto vzpomínky vytáhl do popředí. Pocity s nimi spojené chlapce odkloní od strachu. Harry doufal, že najde alespoň jednu vzpomínku vhodnou k seslání Patrona. Opatrně vyslal sondu hlouběji.

Vzápětí pochopil, že ho Tim vycítil. Poznal, jak uskočil od jeho mentálního doteku.

Najednou – pronikavá vzpomínka na důvěru. Timova tvář se zabořila do sladce vonících zrzavých vlasů. Objaly ho něčí paže, pevné a uklidňující rameno, o které se opřel. Ženské rameno. Asi Ginny.

Vzpomínka na mír, dívčí ruka pevně svírající Timovu. Po vteřince studování se Harry rozhodl, že nespíš půjde o Lily.

Tuto vzpomínku přitáhl. Emoce s ní spojené začaly vytlačovat chlapcovu paniku.

Tim se pomalu uvolňoval v Ginnyině náručí a klesl na ni.

Harry nechtěl skončit, když už udělal takový pokrok, a zalovil naposledy.

Další silná vzpomínka. Zelené oči, které slibovaly bezpečí.

Pouhou vteřinu byl Harry zmatený. Ty oči vypadaly přesně jako Alovy, kterého Tim ještě nepotkal. Pak si s úsměvem uvědomil, že se dívá do vlastních očí z Timovy perspektivy. Bylo zvláštní, jak děti viděly svět – zcela potlačené brýle té představě chyběly.

Harry přitáhl i tento obraz. Tim si patrně pamatoval střechu z neděle.

Teď již byl zcela vzhůru a Harry kouzlo jemně ukončil.

Nářek se zmírnil do normálního vzlykání. Ginny hladila chlapci záda a do ucha mu šeptala konejšivá slova.

Krátura stál připravený s uklidňujícím lektvarem. Harry si jej vzal, zkontroloval etiketu a vzhled lektvaru (Krátura by takovou chybu neudělal, ale nepoškodí se podívat) a odzátkoval jej.

„Time? Miláčku, musíš toto vypít,“ pobídla jej Ginny jemně. „Měl jsi špatný sen a jsi celý přetažený.“

Tim sáhl roztřesenou rukou po lahvičce. Podivně zopakoval Harryho gesto, jako by se díval, o jaký lektvar jde. Pak si jej podržel pod nosem a začichal, patrně kvůli kontrole vůně. Zřejmě přesvědčený jej posléze na jeden zátah vypil.

Ginny si chlapce přivinula a položila si jeho hlavu na rameno. Ještě nepřestal plakat, ale dýchání se zklidnilo. Když konečně vzlykání ustalo, usnul.

„Vsadím se o sto galeonů, že si ráno nebude nic pamatovat,“ zašeptala Ginny, zvedla kloučka a vrátila jej do postele.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hanka - 20.01. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 02.03. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 10. Od: sisi - 11.12. 2018
Momentálně si fakt myslím, že Tim je Severusovou reinkarnací, včetně těch gest při kontrole lektvaru, schovávání jídla, agresivního otce, ale teď má dobrého opatrovníka a naději na dobrý život. Díky za překlad.

Re: Kapitola 10. Od: zuzule - 10.12. 2018
Teda... V tuhle chvili jsem taky pro konspiracni teorii o prevteleni. Uvidime, je to uzasny!

Re: Kapitola 10. Od: miroslava - 09.12. 2018
No, a po přečtení všech komentářů v tom mám ještě větší hokej. Ale tajně bych si přála, aby si Severus prostřednictvím Tima prožil znovu svůj život v bezpečí, milující rodině, pohodě. Těším se moc na zítřek s další kapitolu. Děkuji za překlad.

Re: Kapitola 10. Od: JSark - 09.12. 2018
To bolo trochu desivé. Ako keby malému sedel Snape v hlave a hovoril mu "neznáme zmesi najskôr ovoňaj, nech zistíš, čo v nich je". :D

Re: Kapitola 10. Od: Maiky - 09.12. 2018
Tak teď nevím, co si myslet. Hraje si s náma autorka? Podobnost mezi Timem a Snapem je výrazná. Uvidíme:) Děkuji. Je příjemné vědět, že se nám to ještě víc zamotá hned zítra s další kapitolou.

Re: Kapitola 10. Od: denice - 09.12. 2018
Moc zajímavá mezihra, i když krátká, ale od autorky je velice hezké, že své čtenáře nenechala dlouho čekat. Je dobré vědět, že zítra vyjde další kapitola. A samozřejmě, dnes jsem si užívala i čtení předchozích komentářů, vážně se mi líbí konspirační teorie :-) Díky.

Re: Kapitola 10. Od: margareta - 09.12. 2018
To je divné. Tim se chvílemi chová skoro jako Snape. Jako by se Snapeovy vzpomínky občas stávaly jeho vlastními. Někdo už v komentáři zmínil reinkarnaci, ale spíš to vypadá, jako by se pokoušel skrz Timovy strachy a běsy vyřešit zpětně ty svoje. A to by od něj bylo dost sobecké a bezohledné, i když chodí Harrymu napovídat, co má dělat. Ledaže by se to pokoušel skrz Tima vrátit Tom Rojvol a Snape se tomu snaží zabránit. Tak vidím, že mi nezbývá, než si počkat na pokračování. A zítřek v nedohlednu! Děkuji za kapitolu! Povídka se mi moc líbí!!

Re: Kapitola 10. Od: Gift - 09.12. 2018
Ja bych mela prestat cist ty komentare. Ted jsem z toho jeste vic zmatena nez predtim. :-) At uz je spravna jakakoliv teorie, pribeh ma super spad. Cte se to uplne samo. Dekuji!

Re: Kapitola 10. Od: Jacomo - 09.12. 2018
Teď jsem úplně vedle. Měla jsem velikou radost, jak Tim začíná pociťovat důvěru ke svému současnému okolí (Ginniny zrzavé vlasy, Harryho zelené oči), a pak jsem si přečetla martikův konspirační komentář a nevím, co si mám myslet :-) Veliký dík, Lupinko, že jsi objevila takovýhle poklad. Ta povídka je úžasná.

Re: Kapitola 10. Od: martik - 09.12. 2018
Tak teď vůbec nevím, co si z toho vybrat. Jsem už natolik ovlivněná konspiračními teoriemi o převtělení Severuse, že vidím jediné: strach z Nagini, zrzavé a voňavé objetí Lily Evansové a stejně tak Lilyiny neobrýlené zelené oči. A všechno tohle poté, co Tim pozná, że mu Harry vstoupil do hlavy. A pak tomu Tim nasadí korunu zkoumavým očicháním lektvaru. A já zas nevím nic. Tak vám teda pěkně děkuju :-D Tohle použití Legilimens je nadmíru zajímavé. Pozitivní použití pro vyvolání těch správných vzpomínek. Pokud si vzpomínám tak kánon nám nabídl pouze negativa - nasilné nabourání do mysli, získání usvědčujících důkazů atd. A dalším paradoxem je že zesílatelem je právě Harry, který má Legilimens ty nejhorší vzpomínky. I z toho je vidět jak dospěl a jak se poučil, jak daleko se za ty roky dostal. Dekuji za dalsí napínavou kapitolu.
Re: Kapitola 10. Od: Jimmi - 09.12. 2018
Martik to krásne zhrnula, tak sa už len pridám s poďakovaním. Dobehla som vás a to teda bolo, páni, odolávam nákuku na originál, to sa mi už dávno nestalo. Baby ste úžasné, díky moc. Bez vás by som si niečo takéto neprečítala.
Re: Kapitola 10. Od: Lupina - 09.12. 2018
:-) A v tom je ta krása, jak vše do sebe zapadá z různých úhlů pohledu. Zelené oči může být Lily E, ale stejně tak Harry P. Malá dívčí ruka můžou být obě Lily. Had může být Nagini i ta užovka u pana Clarka :) To pouití Legilimens je vážně úžasné. Ale když existují teorie, že Avada byla určena pro eutanázii, proč ne Legilimens pro psychiatrii. Tato povídka nám odhaluje další zákoutí kouzelnického světa. Děkuji za první dnešní komentář, martiku :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

paganaidd: ( Lupina )31.12. 2018Kapitola 32.
paganaidd: ( Lupina )30.12. 2018Kapitola 31.
paganaidd: ( Lupina )29.12. 2018Kapitola 30.
paganaidd: ( Lupina )28.12. 2018Kapitola 29.
paganaidd: ( Lupina )27.12. 2018Kapitola 28.
paganaidd: ( Lupina )26.12. 2018Kapitola 27.
paganaidd: ( Lupina )25.12. 2018Kapitola 26.
paganaidd: ( Lupina )24.12. 2018Kapitola 25.
paganaidd: ( Lupina )23.12. 2018Kapitola 24.
paganaidd: ( Lupina )22.12. 2018Kapitola 23.
paganaidd: ( Lupina )21.12. 2018Kapitola 22.
paganaidd: ( Lupina )20.12. 2018Kapitola 21.
paganaidd: ( Lupina )19.12. 2018Kapitola 20.
paganaidd: ( Lupina )18.12. 2018Kapitola 19.
paganaidd: ( Lupina )17.12. 2018Kapitola 18.
paganaidd: ( Lupina )16.12. 2018Kapitola 17.
paganaidd: ( Lupina )15.12. 2018Kapitola 16.
paganaidd: ( Lupina )14.12. 2018Kapitola 15.
paganaidd: ( Lupina )13.12. 2018Kapitola 14.
paganaidd: ( Lupina )12.12. 2018Kapitola 13.
paganaidd: ( Lupina )11.12. 2018Kapitola 12.
paganaidd: ( Lupina )10.12. 2018Kapitola 11.
paganaidd: ( Lupina )09.12. 2018Kapitola 10.
paganaidd: ( Lupina )08.12. 2018Kapitola 9.
paganaidd: ( Lupina )07.12. 2018Kapitola 8.
paganaidd: ( Lupina )06.12. 2018Kapitola 7.
paganaidd: ( Lupina )05.12. 2018Kapitola 6.
paganaidd: ( Lupina )04.12. 2018Kapitola 5.
paganaidd: ( Lupina )03.12. 2018Kapitola 4.
paganaidd: ( Lupina )02.12. 2018Kapitola 3.
paganaidd: ( Lupina )01.12. 2018Kapitola 2.
paganaidd: ( Lupina )30.11. 2018Kapitola 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )31.10. 2018Úvod