Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

1. Churavý a bez pomoci

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 05.01. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

 

Havran děl: Už víckrát ne

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore přeložila Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 1: Churavý a bez pomoci
(v orig. „Weak and Weary", použit překlad V. K. Šembery)

 

Mary Provostová, učitelka ze základní školy v Kvikálkově byla na cestě z pracovní porady domů, když tu si všimla skupinky chlapců, kteří trápili malého ptáčka. Ucourané ptáče se snažilo držet si je od těla tím, že se ohánělo ostrým zobákem. Když popošla blíž, zalapala po dechu. Bylo to havraní mládě! Jak se u všech všudy ocitlo tak daleko na jihu?

Odehnala chlapce důrazným napomenutím ohledně krutého chování ke zvířatům a velmi přísným hlasem jim oznámila, že si promluví s jejich rodiči.

Chvíli uvažovala nad tím, jestli havran neulétl z nějaké soukromé voliéry. Ale na tom nezáleželo, prostě toho zraněného opeřence vezme ke svému strýci, ten bude schopný uzdravit ho lépe než kdokoliv jiný. Stejně plánovala zajet si do Londýna na nákupy, bude to jen zastávka navíc.

Její strýc pracoval v londýnském Toweru jako člen královské stráže. Nastoupil na toto místo poté, co si odsloužil jednadvacet let u královského námořnictva. Mary se usmála, když si vybavila, jak se rodina naposledy sešla. Strýc vykládal plno historek o práci v jedné z nejslavnějších a nejstrašidelnějších památek v Londýně. Až se při té myšlence zachvěla.

Pečlivě zabalila ptáčka do čistého kapesníku, jemně ho uložila do tašky a pospíšila si chytit vlak do Londýna. Modlila se, aby, až se dostane do Toweru, měl strýc zrovna službu.

***

Dorazila tam v rekordním čase. Jakmile strýci sdělila, s čím přichází, okamžitě ji odvedl k Benu McIntyreovi, muži, který pracoval jako asistent mistra havranů.

„Nevím, nevím, jestli ten maličký přežije noc," sdělil asistent strážnému a jeho neteři.

Ben byl statný muž, který měl dlouholeté zkušenosti s péčí o neochočené towerské havrany. Roky odsloužené v armádě přispěly k utužení jeho vzpřímeného postoje a krátce střižené hnědé vlasy začínaly prokvétat stříbrem. Vzhledem k tomu, že v Toweru bydlel, měl dovoleno nosit mohutné licousy, obvyklé pro zdejší strážné. Navzdory svým velkým rukám uchopil křehkého ptáčka s překvapivou jemností.

„Je pěkně potlučený, navíc má pochroumané křídlo a pár škrábanců, které jsou zřejmě infikované. Je to na pováženou, takhle mladičký by měl být ještě v hnízdě. A jak se dostal do Surrey, je prostě záhada. Musíme zkontrolovat, jestli z rezervace dole na jihu neulétla nějaká ptáčata."

„Ale myslíte si, že bude v pořádku?" zeptala se Mary tonoucí v obavách, aby veškerá její péče nebyla zbytečná.

„No, jestli zvládne noc, má velkou šanci," odpověděl Ben, když obvázal ptáčkovi křídlo a ošetřil mu infikované rány. Poté ho nakrmil trochou kaše s rozmixovaným žloutkem.

Opeřenec slabě cukal hlavičkou, protože zápolil s kapátkem, ale Ben mu zručně zasunul jeho špičku do hrdélka a jemně stiskl. Jídla mu nedal mnoho, ale nenasytnost, se kterou se ptáče snažilo polykat krmení, kapátko a cokoliv dalšího, vyvolala u trojice pozorovatelů úsměv.

„Tož vidíš, máš to za sebou," řekl Ben. Zabalil havraní mládě do kousku látky a uložil ho v hnízdě narychlo vytvořeném ze starých novin a hadříků. Hnízdo umístil na konec stolu poblíž topení. „Má pohodlí i krmení. Teď už jen čas ukáže, jestli je to bojovník nebo ne."

Když strážný s neteří odešli, opustil i Ben svůj byt, aby podal zprávu vrchnímu mistrovi havranů.

Po poradě ani jeden z nich nedával mláděti moc velké šance. Nicméně pokud se trochu zajímáte o havrany, víte, že i když jsou křehcí a zranitelní, mají tuhý kořínek. Mládě mělo slabou naději na přežití.

„Průběžně mě informuj, Bene," řekl vrchní mistr. „Jestli to zvládne, mohli bychom si ho nechat tady. Není nutné ho posílat do Bournemouthu. Můžeme si ho nechat jako náhradu, zejména když řádí ta ptačí chřipka."

Ben McIntyre se vrátil do svého bytu, kde na něj čekala manželka Maggie, se kterou žil už přes třicet let. Vzali se těsně před tím, než nastoupil ke královskému námořnictvu. Roky v armádě byly trýznivé, úžasné, vzrušující i k vzteku, ale navzdory tomu nikdy nepřestali milovat jeden druhého. Vychovali tři děti, a když se dočkali prvního vnuka, Maggie přesvědčila muže, aby požádal o službu v Toweru. Získal vynikající posudek a po odchodu z armády byl do roka jmenován strážným. Dalších pět let trvalo, než se ze strážného stal asistentem vrchního mistra havranů.

„Všechno v pořádku, drahý?" ozval se z kuchyňského koutu jemný hlas. Linula se odtamtud také nebeská vůně, takže muž zamířil ke stolu, ale předtím ještě zkontroloval hnízdo a jeho maličkého obyvatele. Ptáček spal schoulený v teplém pelíšku, boky se mu s každým nadechnutím zdvíhaly a co chvilku se roztřásl.

„Když jsi vyprovázel naše hosty ven, dala jsem mu trochu mého speciálního tonika," zamumlal vedle něj tichý hlas. Ben se otočil na svoji ženu, která popošla blíž. V ruce svírala lahvičku s horkou vodou. „Udrží toho drobečka ve větším klidu. Pojď, večeře je hotová."

Ben se usadil ke stolu, soustředil se na jehněčí maso na talíři před sebou a usmál se: „Maggie, voní to báječně. Jako vždycky, lásko."

„Kdybys neplácal, Bene McIntyre. Řekl bys to, i kdybych maso spálila," přela se Maggie, ale roztomile zčervenala.

Ben se zasmál a pustil se do večeře. Stále nemohl uvěřit, že to nádherné stvoření sedící naproti němu u stolu na něm mohlo vidět něco mimořádného. Byl obyčejný muž, narozený jako třetí syn v rodině z nižší střední třídy v Manchesteru. Vstoupil do armády, aby unikl otrocké práci v továrně. S Maggie se setkal, když zabloudil do jedné malé vesničky ve Wiltshiru, kde se chtěl najíst. Zamiloval se do jejího krásného úsměvu a ten cit nikdy neochabl.

Ve světle bledého odpoledního slunce, které pronikalo do malého bytu, její zlaté, teď už prošedivělé vlasy stále zářily. Udržela si štíhlou postavu, i když porodila dva silné, urostlé chlapce a dívku, která se jí podobala. Modré oči, i když s věkem poněkud bledší, stále jiskřily veselím, kdykoliv se usmívala.

Když mu donesla malinový moučník, zamiloval se do ní znovu. Její moučníky zbožňoval.

Z obývacího pokoje se ozval tichý zvuk. Ben s omluvou vstal a otřel si ústa ubrouskem. 'Inu,' pomyslel si, 'kdyby ten nejnovější přírůstek towerských havranů přežil noc, život by byl skvělý.'

„No, no, drobku. Proč ten rozruch?" zeptal se a něžně vylovil malý uzlíček z hnízda.

***

Ve studeném, větry bičovaném hradě v divoké části Skotska, v pracovně plné tretek a portrétů, procházel starý muž s dlouhým bílým plnovousem stoh svitků. V myšlenkách se zaobíral nesčetným množstvím věcí, které je třeba před začátkem školního roku zařídit.

Náhle ho z práce vytrhlo dvojí pronikavé zvonění.

Vstal a vydal se rušící cingrlátka prozkoumat. Poté se zamračením pozvedl obočí a náhle si to namířil ven do noci.

***

 

PA: Tak toto je začátek nového příběhu. Frau a já jsme chtěly vytvořit temný příběh o Harry Potterovi, ale nedokázaly jsme se k tomu přimět. Takže jsme ho zasadily do temného pozadí. Toto není zlý Harry nebo dokonce zlý Brumbál. Protože se příběh většinou odehrává v Toweru, který má velmi temnou, krvavou minulost, Frau a já jsme si položily otázku, co by se stalo, kdyby...

PP: Beta provedla rozsáhlou pátrací akci a přišla s tím, že v Toweru se ve skutečnosti nechovají havrani, ale ptáci s latinským názvem corvus corax, což je krkavec velký. Jenže Anličané mají pro havrany i krkavce stejný výraz - raven. Tuto informaci uvádíme pro případ, že by se zde vyskytoval nějaký ornitolog či šťoural, tak aby bylo jasné, že o tom víme, leč hodláme to ignorovat. Ve všeobecném povědomí jsou v Toweru havrani a stejně tak se jmenuje ona slavná Poeho báseň. Tečka.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: knihomol - 07.01. 2019
Ahoj, tak tohle vypadá velice zajímavě. Havrani, stejně jako vrány a krkavci jsou značně inteligentní a dokáží se naučit hodně věcí. Jsem opravdu zvědavá, jak bude tento zvláštní příběh pokračovat. :)

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: sisi - 07.01. 2019
Líbí s mi zvyky britské armády, dát člověku místo odpočinku klidnou práci - hlídače v Toweru. Jako chudák Ben, jednadvacet let sloužil u námořnictva, tedy u královsky požehnané instituce pirátského typu, a pak se na důchod stal pomocníkem u krkavců, havranů a ptáčat, to je jedno. Mám teď mnoho spoilerů, kdo by mládě krkavce mohl být, ale nechci kecat, nebo uvádět své mylné předpoklady, že skupina kluků v Surrey škodila malému nedoopeřenému ptáčeti, které se notabene vejde do dámského kapesníku, proč ne třeba do šátku na vlasy, zrovna když jde okolo paní učitelka... už dost, nesluší se, abych šířila vlastní odhalení, když sem příběh ani nečetla. Moc se těším na celou povídku, voní už teď tajemstvím, temnotou a dobrodružstvím. Určitě bych ji četla, i kdyby byla celá jenom z TOweru, klidně i bez Brumbála a jeho cingrlátek a zvonečků. Děkuji moc za první kapitolu a těším se na další. :-)

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: zuzule - 07.01. 2019
Pani, peknej zacatek. Jsem zvedava :) Libi se mi to tajemno Toweru. Mam to zrovna trosku tematicky, ctu knizku o Anne Boleynove a zrovna je uveznena v Toweru a ceka na popravu. :) Dekuju!
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 07.01. 2019
Tak to to budeš mít tématicky propojené víc než jen trošku ;-) Jsem zvědavá, jak se ti bude příběh zamlouvat dál. Díky za komentář, zuzule!

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Lupina - 06.01. 2019
Tak vida, krkavci. Moc se těším, co dalšího se o Toweru dozvíme. Úplně nejlepší na tom je, že nás nenecháš máchat v textu a pěkně nám všechno vysvětlíš. Já povídku četla, ale vzhledem ke své opravdu špatné paměti už vlastně ani nevím, co se bude dít :-D Takže pro mě to bude jako poprvé. Moc děkuji, Jacomo, za parádní rozjezd.
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 07.01. 2019
Už jsem několikrát zmiňovala, že tvůj příznivý názor na povídku přispěl k rozhodnutí, že ji budu překládat, takže si určitě připisuj zásluhy :-) Mě osobně vždycky zajímá pozadí příběhu, ráda si k němu dohledávám např. historické souvislosti, a pak se o to štědře dělím s okolím, čili můžete očekávat poznámky pod kapitolou občas delší než celá kapitola :-)) Snad mě čtenáři neukamenují. Veliké díky, Lupinko!

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: marci - 06.01. 2019
Ani já jsem netušila, že v Toweru jsou krkavci a vůbec mě minulo, že angličtina má pro krkavce i havrany stejné slovo. A jelikož nejsem ani vzdáleně ornitolog, na kapitole mě nerušilo ani ň - klidně a spokojeně jsem si představovala ptáčka v kapesníku :) Ostatně, na obrázcích mláďat v odkazu není měřítko, tak mohou být malí - i když z nich tedy vyrostou pořádné kusance :) Suma sumárum - krásné čtení. Čuju, že se mi rýsuje nová srdcovka! Moc a moc děkuji, Jacomo, ivet a solace za komplexní zážitek :)
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 06.01. 2019
Ty jsi můj člověk, marci, přesně takhle nezatížená jsem k tomu přistoupila :-) Ostatně, přijdou jiné události a zápletky, takže téma ptáček-havran-krkavec se stane lehce podružnou záležitostí. Ale jsem ráda, že jsem se poučila, třeba se to bude ještě hodit. Doufám, že tě příběh zaujme a budeš si ho užívat i nadále. Díky!

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: miroslava - 05.01. 2019
Speciální tonikum? To zavání nějakým speciálním lektvarem.... No, nechám se překvapit, o to víc se budu těšit na každou další sobotu. To zase ten rok strašně rychle uteče. Já děkuji za tvou neúnavnou práci na překladu moc zajímavé povídky. Děkuji.
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 05.01. 2019
Zavání, zavání, ale kdo ví? :-) Tower je podivné místo, s magií to tam není jednoduché... Ale nech se překvapit, další sobotu bude další kousek. I já děkuju, miroslavo.

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: denice - 05.01. 2019
Dlouho očekávaná povídka je tu! Úvod je super, zdá se, že se kromě prima čtení dozvím spoustu zajímavých informací :-) Že towerští havrani jsou vlastně krkavci jsem nevěděla, nebo už zapomněla. Krkavce jsem viděla zblízka jen jednou v záchranné stanici pro zraněná zvířata, je to opravdu úctyhodná potvora s velmi nebezpečně vyhlížejícím zobákem, žádná chudinka :-) Vím, že jeden - snad z prvorepublikových - překladatelů Poea si byl vědom, že správně by měl překládat 'krkavec', bohužel jeho úsilí zhatil fakt, že jediný rým, který našel, byl 'pukavec'. Díky.
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 05.01. 2019
Ano, doprovodné informace budou - zdá se, že na mě čeká spousta novinek (viz komentář od kattyV ;-)) Mně ten krkavec vůbec nedošel, objevila to Ivetka, ale to je jen jedna z mála perliček, které nás čekají. Díky za přízeň, denice.

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: kakostka - 05.01. 2019
Jeeee, to vypadá slibně. Věděla jsem, že v Toweru mají krkavce, předpokládám, že je to malej prcek, co se do kapesníku vešel. A jak se ocitl v Surrey? No, je to svět HP, podle mne je to magické zvíře, možná i zvěromág, případně nějaké magické schopnosti získal díky posilujícímu toniku, která mu dala Maggie. Nebo ho někdo ukradl, ztratil... Snad se to dozvíme, těším se na pokračování a děkuju za překlad.
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 05.01. 2019
Mohu slíbit, že na své otázky postupně dostaneš odpovědi. Hra je rozehrána, ale teprve vše začíná. Příští se dozvíme zase pár věcí víc. Díky, kakostko.

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: martik - 05.01. 2019
Opravdu pozvolný začátek, ale o to víc mě zajímá, jak se Harry Potter snoubí s Towerem. Děkuji, Jacomo, těším se na příště ;-)
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 05.01. 2019
Příběh je dlouhý, budeme se s ním potkávat celý ten to rok, takže není důvod někam spěchat. Ale trefila jsi klíčovou otázku celého příběhu :-) Díky, martiku.

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Gift - 05.01. 2019
Tak na tuto povidku jsem byla uz pri zverejneni uvodu obzvlast zvedava. Zatim se nam to rozjizdi pomalu, ale zvedavost zustava. Navic miluji harvany/krkavce. :-) Uz se nemohu dockat, az se nam tu objevi prvni kontakt s kouzelnickym svetem. Dekuji!
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 05.01. 2019
Ano, rozjezd je pozvolný, ale zase v něm bude spousta zajímavých informací. Taky miluju havrany, především jako symbol, který ve světě magie a mýtů mají. Kontakt s kouzelnickým světem proběhne - a myslím, že velmi nečekaný ;-) Díky za komentář a přízeň, Gift.

Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: kattyV - 05.01. 2019
Tak na tento příběh jsem mimořádně zvědavá. Jenom se ve mně trochu perou mé ornitologické znalosti (nejsem ornitolog, ale prostě se o ptactvo dost zajímám) s popisem. To, že v Toweru nejsou havrani, ale krkavci jsem sice nevěděla, ale beru to jako fakt, to je v pohodě. Do toho šťourat nebudu. Ale... Krkavec je půl metru vysoký. Nevím, jak velké může být mládě teoreticky schopné letu (Chvíli uvažovala nad tím, jestli havran neulétl z nějaké soukromé voliéry... Musíme zkontrolovat, jestli z rezervace dole na jihu neulétla nějaká ptáčata.), ale předpokládám, že alespoň něco kolem dvaceti, třiceti centimetrů. Tohle nezabalíte do kapesníku a rozhodněte to nenazvete ptáčkem. O slepici taky nebude mluvit jak o ptáčkovi. Ptáče je o hodně lepší výraz. Dobře, končím se šťouráním, protože jinak se opravdu těším a příběh mě už teď opravdu zaujal a děkuji za překlad.
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 05.01. 2019
Moc děkuju za faktickou připomínku. Rovnou se přiznám, že jsem veškerými přírodními vědami zcela nepolíbená (rozuměj na ně tupá), takže odkázaná na to, co mi kdo řekne, včetně strejdy Googla. Vůbec mě nenapadlo zamýšlet se nad technickým provedením ptačí záchrany, řešila jsem pouze slohovou stránku věci, tj. abych používala různé výrazy a pořád se neopakovala, Pokusím se v příštích kapitolách ohlídat i toto. Nicméně jde o zvláštního opeřence, takže kdo ví, jak je to s tou jeho velikostí? ;-). Doufám, že tě příběh bude bavit i nadále. rozjíždí se pomalu, ale čeká nás spousta zajímavých věcí. Ještě jednou děkuju, kattyV.
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: kattyV - 05.01. 2019
Mně se opravdu líbí, jak překládáš (i jak píšeš), ke slohu vážně nemám nejmenší připomínky, to jen, že krkavce, havrany, kavky a vůbec obecně opeřence mám opravdu ráda, takže jsem si nemohla pomoct. Jak neteř, tak člověk, který se v krkavcích vyzná, ho považovali mládě za normálního krkavce, takže tak musel vypadat. Tady je odkaz na čerstvě vylíhnutá mláďata: https://ct24.ceskatelevize.cz/archiv/1213191-krkavci-mladata-ze-zdarska-dostala-sledovaci-krouzky, tady na to, jak podle mého musel krkavec v příběhu přibližně vypadat: http://www.people.cz/mag/cs/articles-detail/aid-13631 (fotka vpravo dole) Krkavec je nádherný, impozantní pták a nazývat ho ptáček je stejně nepříhodné jako tak říkat orlovi. Pokud budeš potřebovat konzultaci ohledně ornitologických problémů, jsem k dispozici. Můžeš psát na adresu: silenesuple@seznam.cz. Jsem kdykoli k dispozici.
Re: 1. Churavý a bez pomoci Od: Jacomo - 05.01. 2019
Jé, děkuju za odkazy, už jsem si taky pár dalších informací našla. A ještě víc děkuju za nabídku pomoci. Myslím, že ji využiju. Tvoje připomínky mi vůbec nevadí, takže se klidně ozývej v komentáři či tady přes soukromé zprávy. (S emailem sovicka.jacomo@tajny.cz mám technické problémy, takže tam moc často nechodím.) Je úžasné, jak nám svět fanfiction dokáže rozšiřovat obzory i mimo magický svět.

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce