Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

2. Věd zapomněných svazky

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 12.01. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

 

Havran děl: Už víckrát ne

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore přeložila Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 2: Věd zapomněných svazky
(v orig. Volume of Forgetten Lore, použit překlad Jaroslava Vrchlického)

 

Londýnský Tower byl postaven ve 2. polovině 11. století Vilémem Dobyvatelem jako jediná masivní tvrz se čtyřmi věžičkami. Následující panovníci ho rozšířili do podoby, v níž celý komplex známe dnes. Historie stavby je protkána střípky životů a smrtí panovníků, šlechticů i obyčejných lidí.

Jindřich VIII. nechal přistavět obytné budovy, zatímco jeho dcera Alžběta I. pokračovala ve využívání Toweru coby vězení a popraviště.

Čtvercová Bílá tvrz (White Tower) získala své jméno podle bílého kamene, ze kterého je postavená. Čtyři věžičky, v každém rohu jedna, vytvářejí chladný, impozantní vzhled. Tvrz je obklopena travnatým prostranstvím známým jako Tower Green, obehnaným dvojitou zdí s cimbuřím a podkrovními prostorami. Z bývalého příkopu obtáčejícího vnější zdi je teď travnatý močál.

Těžká železná brána, známá jako Brána zrádců (Traitor´s Gate) se klene nad malým potůčkem, který ústí do Temže. Tudy byla vybudována cesta, aby měli turisté do komplexu Toweru pohodlný přístup.

Kdysi mohutná pevnost je dnes spíše městem ve městě a oblíbenou turistickou atrakcí. Opřádá ji mnoho mýtů a legend, některé pravdivé, jiné smyšlené, ale všechny bezpochyby dokládají fascinaci tímto místem.

Pro ty, kteří si neuvědomují bohatou historii Toweru, je překvapivé, že se jedná o místo s velmi brutální, krvavou minulostí. Za příhodný důkaz slouží duchové. Tower prohlašuje za svůj domov více než dvě stě opuštěných duší včetně dvou královen, dvojice malých princů a jednoho nebo dvou kouzelníků. Dokonce se objevily zprávy o duchu medvěda, který jednou při hře utekl ze zdejšího zvěřince.

***

Jarní noc byla jasná a chladná. Nad Towerem se vynořil úplněk a zalil bílé zdi tajuplným světlem. Jen pár statečných stráží hlídalo pozemky a kontrolovalo, jestli jsou všechny zámky na svých místech. Strážní museli být opatrní, protože mohli být čas od času překvapeni některým z přízračných obyvatel, kteří se tu procházeli.

Ale dnes v noci se nemuseli bát. Množství stříbřitého oparu se soustředilo v Královské kapli svatého Petra v okovech, umístěné na travnatém prostranství. V kamenných zdech a podlaze kaple bylo k poslednímu odpočinku uloženo mnoho prominentních členů šlechtických rodů a další osoby s neurozeným původem. Dnes večer se zdáli být neklidní.

Jedna z mlžných postav se zcela zviditelnila v místě, kde stává při mši kněz nebo kaplan. Byla oblečená ve zdobném rouchu z 16. století, ušitém ze sametu a hedvábí a potřísněném třpytivými stříbřitými skvrnami. Pečlivě si usadila svoji oddělenou hlavu na štíhlý krk a přistoupila k pultíku. S královským držením těla a noblesními šaty vypadala stejně, jako když ještě byla naživu. Královna Anna Boleynová, jedna z nejznámějších manželek Jindřicha VIII., vyčkávala, až se shromáždění uklidní.

Zbytek duchů, přízraků a strašidel obývajících Tower zaplnil množství lavic a sedadel okolo vyvýšené kazatelny.

Přímo před ní se zformovali dva malí chlapci oblečení v bílých nočních košilkách, přitisknutí k sobě. Dokonce i ve smrti se odmítli rozdělit. Šlo o dva prince, kteří záhadně zmizeli a ponechali tak anglický trůn volný pro Richarda III.

Usmáli se na ducha královny a zachichotali se, jako kdyby měli nějaké tajemství.

„Co se děje, princi Edwarde?" zeptal se laskavě duch Anny Boleynové vyššího z chlapců. „Proč jste nás svolali?"

„Když dovolíte, Vaše Veličenstvo, v Toweru je nový havran," poznamenal malý princ, který měl být králem. „Je moc zraněný. Ještě mládě. Mistři si nejsou jistí, jestli přežije."

„Dovolíte, Vaše Veličenstvo?" ozval se kultivovaný hlas jiného ducha, který popošel blíž a poklekl na jedno koleno.

„Ano, můj příteli? Ach, vstaňte, sire Waltere!" pokynula mu královna Anna elegantním pohybem zápěstí a blahosklonně se na něj usmála. „Víme, že vlhko nedělá vašim kolenům dobře."

„Věřím, že ten maličký k nám byl přiveden z nějakého důvodu, Vaše Veličenstvo," dodal sir Walter.

„Jak to?" obrátila se královna zpět k princi Edwardovi.

„Je v něm cosi zvláštního, co nedokážeme zařadit," oznámil Edward a ohlédl se pro potvrzení na bratra. Když ten přikývl, pokračoval: „Možná bychom měli vyhledat moudrost Bohyně?"

„Přesně moje myšlenka, Vaše veličenstvo," vystoupil vpřed další z duchů. Byl oblečený v šatu učenců a na hlavě měl špičatý kouzelnický klobouk. „Štíty okolo Toweru pulzují. Cítí cosi nepatřičného. Je to znepokojivé."

Ostatní duchové a strašidla souhlasně přikývli a upřeli pohledy na svou královnu v očekávání odpovědi.

„Dobrá," uznala královna Anna a začala se vytrácet, „povoláme Paní temnoty." Na to se ještě s úsměvem obrátila k princátkům a dodala: „Račte nás průběžně informovat."

***

Jakmile se rozbřesklo, opeřenec se začal opatrně vrtět. Benovi připadal jako zcela jiný pták. V černých očkách se objevila jiskra a tělíčko už se nechvělo chladem a šokem. První noc byla náročná, ale ptáče přežilo.

Vzhledem ke své pozici mistra havranů Toweru byl Ben tím nejlepším člověkem, který se mohl starat o poraněné ptáky. V tomto případě tedy o poraněné mládě. Kdykoliv některý z havranů onemocněl, Ben byl osvobozen od ostatních povinností, dokud se havran nezotavil nebo už nepotřeboval jeho další péči.

Prostým důvodem bylo to, že ptáče kvůli svému mládí a křehkému stavu potřebovalo dostávat léky a jídlo každé dvě hodiny. Havrani jsou sice odolní, ale i oni mohou podlehnout nemoci či zranění a v tomto věku jsou obzvláště zranitelní.

Towerští havrani měli v tomto speciální postavení, protože existovalo proroctví, že kdyby opustili pevnost, monarchie by padla. Z tohoto důvodu bylo hlavním úkolem mistrů pečovat o jim svěřené opeřence.

Ben v duchu děkoval Bohyni, že 'speciální tonikum' od Maggie zřejmě zafungovalo. Většina škrábanců se zahojila. I zlomené křídlo se lepšilo. Doufal, že ten malý rváč bude schopen létat, až přijde čas.

Ben si povzdechl a protřel si unavené oči. Ne poprvé si přál, aby měl Maggiin talent, i když díky podivné hříčce osudu z něj mohl alespoň těžit. Což vůbec neznamenalo, že by mu její schopnosti vadily. Znal její svět a během jejich dlouhého společného života jí ani jednou tento talent nezáviděl.

Stočil pohled k měnícím se barvám za oknem, které signalizovaly, že se blíží svítání. Modlil se, aby se ptáče i nadále zotavovalo, když překonali první krizi.

***

Bylo mu teplo a bolest už nebyla tak obrovská jako předtím. Hlad, konstanta jeho mladého života, o sobě zase pomalu dával vědět. Zřetelně si vybavoval, že včera večer měl plné bříško. Jak k tomu došlo?

V tom ho zvedli z tepla. 'Počkejte! Dejte mě zpátky!' přiměl ho strach ke slabému odporu.

Promluvil na něj tichý, hluboký hlas a naléhal, aby něco udělal. Ruce, obrovské, ale laskavé, mu zlehka přejely po těle, aby ho zkontrolovaly. Nemyslel si, že by to byl jeho strýc. Strýcovy ruce nebyly nikdy ani jemné, ani teplé. Byly hrubé a tvrdé a způsobovaly mu hodně bolesti. Ne, tyto ruce ho ochranně hýčkaly a z nějakého důvodu se v nich cítil v bezpečí.

Co se s ním stalo? Poslední, co si pamatoval, bylo, že utíkal před bratrancem a přál si, aby mohl prostě uletět. Vzpomněl si na ženský hlas, který mu říkal: '... uleť, malý havrane, uleť.' Mával křidélky, dokud mohl, a pak přišla bolest, hodně bolesti. Vzpomněl si, že byl zbitý a potrhaný a pohazovali s ním sem a tam, načež ho zabalili do divného hadru a zavřeli do zatuchlého prostoru. Plného hluku a pachů. Nelíbilo se mu tam.

Teď se cítil v bezpečí a v teple. Nic ho netrápilo. Dostane znovu najíst? Na tak časté krmení nebyl zvyklý. Přál si, aby viděl, kdo se o něj postaral. Chtěl jim poděkovat.

Do pootevřeného hrdélka mu proniklo něco kulatého a tvrdého. Nejdřív s tím zkoušel bojovat. Nelíbilo se mu to, dokud z toho nevytekla teplá dobrota a nezaplavilo ho další teplo. Chutnalo to skvěle! Takhle má jídlo chutnat? To se mu líbilo! Protestoval, když mu to bylo odebráno. Natahoval hlavičku sem a tam a znovu pátral po zdroji potravy.

Nad ním se ozvalo tiché brumlání a něžná ruka mu přejela po těle. Z nějakého důvodu ho to uklidnilo. „Nebuj, tadydle hlad mít nebudeš."

Znovu začal usínat. Ano, tady se mu líbilo, pomyslel si ještě, když ho obrovské ruce položily do teplé, měkké tmy.

***

„Jak je na tom, miláčku?" zeptala se Maggie, když Ben po ranním krmení ptáče vrátil do provizorního pelíšku.

„Zvládl přežít noc," ujistil ji a svalil se zpět do křesla, „je docela bojovník. Jsem ti moc zavázaný, lásko."

Zrudla a nakoukla do podomácku vyrobeného hnízda. „Havrani jsou Jejím vtělením a Ona by byla nešťastná, kdy nějakého viděla podlehnout." Narovnala se a upravila si župan. „Chceš teď snídani? Nebo si chceš ještě trochu odpočinout?"

Unaveně se usmál a přitáhl si ji na klín. „Chybí mi trocha pomazlení s tebou, milovaná Maggie."

Z legrace ho uhodila do hrudi a začervenala se. „Ále huš, Bene McIntyre! Jeden by si myslíl, že ses nikdá nemuchloval!" pokárala ho láskyplně, přičemž schválně přešla do jeho měkkého nářečí.

Ben ji objal, ale při pohledu na hnízdo zvážněl. „Včera večer sem nakoukla princátka." Oba věděli, že duchové moc často v bytech stráží neobtěžují. Většinou zůstávají poblíž Bílé tvrze a kaple.

„Ach, miláčku," narovnala se Maggie. „Je potřeba, abych znovu posílila ochrany?"

Zakroutil hlavou: „Ne. Byli především zvědaví. Cítili narušení ochran a přišli se podívat. Říkali, že to musí hlásit."

Maggie se zamračila: „Takže máme očekávat návštěvu Jejího Veličenstva?"

„Zatím ne. Podle té dvojice se rozhodla s vyhlášením stanoviska vyčkat." Ben zívl na celé kolo. „Promiň."

„Běž si ještě trochu odpočinout, miláčku. Udělám zatím kávu a snídani."

Když se Maggie přesunula do kuchyňského koutu, aby uchystala jídlo, malý opeřenec už spal.

***


PA: Je zajímavé, co všechno se dá na netu najít ohledně duchů a Toweru. Pokusíme se zůstat věrné oběma kánonům, ale prosím, uvědomte si, že jde o fanfiction. Pevně věříme v uměleckou licenci.

V žádném případě si nepřejeme toto světově proslulé historické místo znevažovat. Ale toto je svět fanfiction a Harryho Pottera, takže když se dvě staré dámy rozhodnou ptát se, co by - kdyby, může se stát cokoliv... ;-)

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Lupina - 14.01. 2019
Moc si užívám duchy Toweru. A zapojení kouzel, obrany a celé to tajemno. Co je zvláštního v novém ptáčeti (kromě toho, že je to určitě malý kouzelník)? Prostě úžasné. Tento příběh mě pohltil. Děkuji, sovičko.
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Duchové jsou báječní, princátka přímo zbožňuju :-) Zvláštnost ptáčete vyjde najevo, jakmile do hry vstoupí prastará magie ;-) Děkuju moc, Lupinko!

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: zuzule - 14.01. 2019
Jee, takhle se dostaneme k Anne Boleynove :) Libi se mi to, uz se tesim na priste.
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Ano, Anna Boleynová na scéně. A bude do toho mít co mluvit, královna jedna všetečná :-) Díky, zuzule!

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: denice - 13.01. 2019
Drahá sovičko, myslím, že máš aspoň malou představu o tom, jak jsem si (nejen) tuto kapitolu užívala ;-) Miluji historické poznámky, které mě nutí pátrat, objevovat a ověřovat si další zajímavé podrobnosti. Ptáčeti havraněti držím palce ze všech sil a věřím, že když se o něj starají tak mocné bytosti, musí to s ním dopadnout přímo skvěle. Děkuji.
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Ptáče je konečně na místě, kde se o něj někdo postará, a to je zatím to nejdůležitější. Bude potřebovat hodně síly na všechno, co pro něj autorky uchystaly ;-) Veliké díky a veliké medvědí objetí, milá denice.

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Gift - 13.01. 2019
Ja jsem nadsena! Nejen, ze tu mame duchy, ale mame moznost se i podivat na svet havranovyma ocima a pokud nejsem zcela mimo, pomalu ale jiste se nam tu rysuje i kouzelnicke pozadi. Vic si snad ani prat nemohu. Moc a moc dekuji!!
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Kouzelnický svět je velice blízko a už brzy se v příběhu výrazněji projeví. A v mnohem větší šíři, než ho známe z kánonu. Díky tomu bude spousta věcí jinak. I já moc děkuju, Gift!

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: miroslava - 12.01. 2019
Nádherně nám příběh přibližuješ, ale vůbec nemám představu, kam nás zavede. O to víc se těším, až se malý Harry brzy uzdraví. Děkuji moc za velmi čtivý překlad.
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Myslím, že jeho směr a vyústění je hodně netradiční, proto ten příběh taky překládám. Baví mě celé to historicko-mýtické pozadí a Harry dostane naprosto jiný osud do vínku. Lepší. Díky, miroslavo.

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: JSark - 12.01. 2019
Zaujímavé. Tá druhá kráľovná by mala byť štvrtá manželka Henricha VIII.? Inak paradoxne tých malých princov mohol dať zabiť Henrichov otec, nie nutne Richard III. Som zvedavá, ako sa havran Harry udomácni.
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Celá ta historie je komplikovaná a existuje povícero teorií. Pro náš příběh však na nich až tak nesejde, tady se píše jiná historie. A zcela jinak než v HP kánonu. Díky, JSark.

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: sisi - 12.01. 2019
jsem nečekala, že duchovenstvo v Toweru bude natolik laskavé k živákům, že kvůli malému ptáčeti bude zasedat nejvyšší rada. :-) Její výsost královna Anna by měla Petunii pořádně promluvit do duše. Nevraživost mezi sestrami byla její parketa. A to se Petunie vdávala dřív, než Lili. Takže malí princové by ještě mohli skřípnout Dudlánka a Krvavý baron s požehnáním Bradavického pléna si to vyřídí s Vernonem. Jsem zapomněla na Uplakanou Uršulu, škoda, že se ji nedostalo zadostiučinění, nebo jiného druhu satisfakce, než bezpečí a samota na záchodkách v druhém patře. :-)
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Ono to není jen tak nějaké ptáče. A můžeš se těšit, do duše Dursleyovým opravdu někdo promluví, ba co víc, zasáhne je na mnohem citlivějším místě. Duchové budou mít jinou práci ;-) Díky za komentář, sisi.

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: kakostka - 12.01. 2019
Při první kapitole jsem většila Harryho, krkaveček se našel v Surrey a teď se zdá, že je to fakt Harry. No, minimálně se zregeneruje v milém prostředí, dostane pravidelně najíst a snad neuvízne jako krkavec. Jsem z povídky nadšená a zvědavá na její další vývoj. Duchové a ostatní kouzla Toweru - jeeee. Už chápu, kde se bere tajemná aura a síla. děkuju za překlad
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Uhodla jsi, je to Harry a čekají ho velké životní změny. Doufám, že tě příběh z tohoto nečekaného prostředí bude bavit i nadále. Díky, kakostko.

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: margareta - 12.01. 2019
Je to krásné čtení! Moc ráda mám povídky, ve kterých se proplétá normální svět s tím paranormálním a v němž si příslušníci obou těchto světů dovedou společně jak povídat, tak i řešit případné problémy. Čí mládě je ten krkaveček? Kdo je ten jeho zlý Strýc? Doufám, že mu duchové Toweru spolu s hlídači pěkně zatopí! Děkuji, Jacomo a Ivet! Těším se, jak to bude dál.
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: margareta - 12.01. 2019
Á jó! Přečetla jsem si znovu úvod! Krkaveček je Harry a Strýc je Vernon Dursley! A Brumbál, tradičně laxní, se teď snaží chodit s křīžkem po funusu! Co by tak dělal, kdyby Harry nepřežil? Asi by se jenom dál nacpával kyselým dropsem, jiskřil očima a tvrdil, že je mu to líto, co?!
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Ano, to ptáče je Harry a teď je na naprosto nečekaném místě. A má (a bude mít) naprosto nečekané ochránce ;-) A Brumbál utře nos :-)) Díky za komentář, margareto.

Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Neprihlásený - 12.01. 2019
Skvělé, takže už přinejmenším tušíme, co je ten malý havran zač. :)
Re: 2. Věd zapomněných svazky Od: Jacomo - 14.01. 2019
Já jsem se s tím tedy v úvodu nijak netajila, přišlo mi to naprosto jasné od samého počátku.

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce