Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

3. Cos jemně klepe

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 19.01. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

 

Havran děl: Už víckrát ne

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore přeložila Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3. Cos jemně klepe

(v originálu Someone Rapping, překlad Vratislav Šembera)

 

PA: Omlouváme se, že je v prvních kapitolách hodně o pozadí příběhu. Nedalo se tomu vyhnout. Hlavnímu mistru havranů jsme nedaly jméno, ani nepřidaly žádný popis, protože nechceme nikoho urazit nebo hůř, být žalovány.

 

Každý den v Benově péči znamenal viditelné zlepšení. Obrovské díky patřily Maggie a jejímu umění přípravy lektvarů. Svými 'elixíry' byla mezi těmi, kteří žili a pracovali v Toweru, proslulá.

Usmál se. Ano, jeho drahá Maggie byla plně kvalifikovaná čarodějka, která uměla správně zamíchat kotlík! Dokonce absolvovala Bradavickou školu čar a kouzel, prominentní to školu pro kouzelnické děti ve Velké Británii.

Nestála sice na špici třídy, ale ani se nehrbila na chvostě. Po dokončení Bradavic byla zcela způsobilá pracovat v otcově mezinárodním obchodu jako konzultantka. Specializovala se na identifikaci magických věcí, které příležitostně dorazily. Začala s tím ještě jako dítě, na základě svého citu pro magii nebo 'čarodějné síly', jak tomu říkal její bratr. Rodina byla na její dovednosti velmi hrdá.

Vzhledem ke svému mudlovskému původu nedokázala získat místo v kouzelnickém světě, takže výpomoc v rodinném podniku znamenala spásu. Tak to šlo až do doby, než se setkala a zamilovala se do hezkého mladíka ve vojenské uniformě.

K elegantnímu mladému seržantovi ji to začalo táhnout v době, kdy mudlovský svět bojoval ve studené válce. Během jedné z mnoha procházek se ho zeptala na jeho rodinu. Když domluvil, sdělila mu, že je čarodějka s mudlovským původem. Cítila, že mladík má právo to vědět, protože se do něj zamilovala a nemohla s tím déle otálet. Bylo by příliš bolestivé, kdyby mu o tom neřekla dřív, než se jejich vztah prohloubil a došlo na úvahy o manželství. Pokud by ji nedokázal přijmout takovou, jaká je, včetně magie, pak bylo nejlepší rychle vztah ukončit.

Jelikož k němu byla upřímná, Ben jí oplatil stejnou mincí. Vysvětlil jí, že ví o kouzelnickém světě, protože pochází z dlouhé linie motáků. Jeho rodina pocházela z mladší větve starobylého rodu, který dokázal vystopovat své kořeny až k jednomu ze zakladatelů Bradavic. Spojení s takovou rodinou představovalo v kouzelnickém světě prestiž a velkou čest. Jelikož se ale jednalo o motáky, nemohli si nárokovat žádné dědictví, takže se jeho rodina rozhodla žít v Manchesteru a po generace klonit hlavy a držet se mimo záběr magického světa. Snažili se vyhnout jakémukoliv zapojení do kouzelnických záležitostí.

Brzy na to se Ben a Maggie vzali. Oba věděli, že jejich děti by mohly ovládat magii. Díky Benově kariéře se rodina často stěhovala a dětem se dostalo různorodého vzdělání ve školách na místech, kam byl Ben zrovna převelený. A ano, v pozdějších letech dokonce navštěvovaly i Bradavice.

Navzdory všemu ho Maggie podporovala a pomáhala udržet rodinu pohromadě. Příjem z rodinné firmy zaplatil bradavické školné, ale teď už děti vyrostly a měly své vlastní rodiny a oni dva zůstali sami.

Ben se usmál a vrátil se ke svému úkolu. Malý havran prospíval dobře. Drobné černé chmýří trčelo do všech stran, ale nic nevypadalo zlomené. Bude muset toho rošťáčka krmit ještě asi týden, dokud ho nebude možné vypustit ven do voliéry k Hardey, aby ho převzala do své mateřské péče.

Hardey byla matriarchou havraního hejna žijícího v Toweru. Vládla osmi havranům v rezidenci železným zobákem a ještě silnějším smyslem pro neplechu. Pokud by mládě přijala, Benova práce by byla z větší části hotová. O havranech není všeobecně známo, že by se ujali cizích mláďat, ale zdejší havrani byli jiní. Jako kdyby za tím byl 'dotek Bohyně', jak vždycky prohlašovala Maggie.

„Tak a je to, Rváči," řekl Ben a položil ptáče zpět do útulného hnízda. „Jsi čistý a nakrmený. Brzy budeš ve voliéře s ostatními. Copak si o tobě asi pomyslí Thor?"

***

Nejmenší havran, právě pojmenovaný Rváč, protože se zdálo, že v tom malém tělíčku sídlí jistá bojovnost, spal s plným bříškem a obklopený teplem.

Jeho sny byly pro jednou klidné. Pokaždé, když se propadl do noční můry, promluvil na něj buď ženský hlas a vytrhl ho z ní, nebo se objevil hluboký, burácivý zvuk, se kterým se pojily obrovské ruce, které ho zvedly a kolébaly, dokud se jeho zoufalý pláč neutišil. Nikdy se necítil tak v bezpečí a chráněný.

Také začal sílit. Spánek a dobré jídlo, které mu procházelo hrdélkem, způsobily, že se celkově cítil lépe. Zdálo se, že pomáhá i ta nechutná tekutina, kterou mu dávali. Vždycky, když byl nucen ji vypít, bolest zmizela. Rváč se každým dnem blížil k uzdravení a uvědomoval si, že chce žít. Chtěl poděkovat Paní, která na něj mluvila ve snech, a muži, který se o něj staral. Vždycky toužil po rodině a teď to vypadalo, že by se mu mohlo jeho přání konečně vyplnit.

***

Mistru havranů ho Ben ukázal asi týden poté, co převzal mládě do své péče.

„Vidím, že je na tom mnohem lépe, McIntyre," poznamenal mistr. „Kdy myslíte, že bude připraven k přesunu do voliéry? Škoda, že nejsme schopní zjistit, odkud je."

„V rezervaci tedy žádný havran nechybí, pane?" zeptal se Ben.

Jeho nadřízený zavrtěl hlavou. „Je to nezvyklé. Nicméně si mládě necháme tady a vychováme ho sami. Je dobré mít jednoho nebo dva náhradní."

„Nenavštívilo vás náhodou Její Veličenstvo? Není to tím, pane?"

„Ovšem. Velmi naléhala, aby tu mládě zůstalo. Dokonce to vypadá, že se o něj zajímají i princátka."

Ben se usmál. Viděl, že princové navštěvují ptáče téměř každý den, nebo spíš noc. Obvykle se duchové obývající Bílou tvrz nevydávali mimo ni a pozemky, které ji obklopovaly. Bývalé kasárny Waterloo Barracks a jeho obyvatele většinou nechávali na pokoji. To, že jejich byt byl náhle navštěvován princátky, se nedalo ignorovat.

Kolem bytů strážných byly vztyčeny ochrany, které zaručovaly, že většina násilnějších duchů nemohla proniknout dovnitř. Za tento klid byl Ben skutečně vděčný. Neměl zájem se v noci probudit a zjistit, že nad jeho postelí stojí medvěd!

Starodávné ochrany okolo Bílé tvrze položili už kouzelníci Viléma Dobyvatele. Jen málo lidí zvenčí vědělo o ochranné magii pokrývající tvrz a okolní pozemky a ještě méně jich vědělo, že v souvislosti se vším tím mučením a stínáním hlav, které se tu odehrálo, došlo k tomu, že ochrany získaly velmi temný podtext a sílu kvůli krvi, která tu byla v minulosti prolita.

Ben si promnul bradu a spustil: „Tedy, pane, jestli vám to nevadí, myslel jsem, že bychom mohli tohohle šikulu pojmenovat Rváč, protože se zdá, že je v něm kus bojovníka. Pokud mu ovšem chcete dát formálnější jméno, samozřejmě..."

Vrchní mistr havranů zavrtěl hlavou: „Netřeba. To jméno se k němu hodí. Zapíšu ho do Listiny jako Rváče."

***

Jaro přešlo v léto. Turisté přicházeli a odcházeli. Život šel dál. Rváč se postupně uzdravoval, až nastal čas poslat ho do voliéry, ať už to přinese cokoliv. I když už pěkně zesílil, stále nebyl připravený opustit hnízdo. Hlavní peří se už slibně vyvíjelo, ale k tělu se mu nadále lepilo chmýří.

Mistři se nicméně obávali, jak ho přijmou ostatní havrani. Když nadešel čas přesunu, umístili mládě do voliéry v malé dřevěné kleci s hnízdem vystlaným slámou a peřím. Ptáče dostalo i ohřívací láhev s teplou vodou, ale jelikož bylo léto, šlo spíš o záležitost pohodlí než tepla. Ostatní havrani ho se zájmem sledovali. Největší z nich slétl ke kleci a zkoumal havraňátko uvnitř. Jeho ostrý zobák ale nemohl proniknout do mezer a dostat se k mláděti.

Jiný havran rovněž slétl dolů a ostře na prvního zakrákal. Mistři sledovali dění a vyčkávali. Vypadalo to, že Thor a Hardey diskutují. Oba muži mohli jen čekat.

***

Na letní slunovrat byla noc dosti jasná a teplá. Měsíc se nacházel v první čtvrti.

Tentokrát setkání probíhalo na pozemcích před kaplí. Strážní hlídka se v tu dobu nacházela na vzdálené straně Toweru.

Ukazatel k místu, kde se v minulosti prováděla většina poprav, ozářil stříbrný paprsek. Na krví nasáklé prostranství už odkazoval jen jednoduchý kámen a cestička s řetězem ohraničujícím příslušnou plochu. Přímo za ukazatelem stálo čelem ke všem, kteří se tu shromáždili, Její Veličenstvo královna Anna. Před ní stáli, rovněž obráceni k ostatním, oba princové. Všichni v tichu vyčkávali.

Paprsek měsíčního světla pronikl nocí, ozářil ukazatel a u něj se zformovala éterická postava. Ve světle měsíce se objevila žena, vysoká a majestátní, oblečená v černém šatu, jehož přiléhavá látka se třpytila, jako kdyby byla posypaná malými hvězdami. Vzadu za krkem se ze šatu zvedala dlouhá černá pera jako vysoký límec a poskytovala pozadí pro její bledou tvář a dlouhé rozpuštěné černé vlasy. Její oči představovaly nekonečná jezírka temnoty a leskly se jako noční obloha plná hvězd. Morrigan odpověděla na jejich volání.

„Povolali jste mě?" ozval se mrazivý hlas.

„Ano, nejmilostivější Paní," promluvila královna Anna s hlubokou úklonou. „Byli jsme poctěni novým přírůstkem do Toweru. Malým poraněným havranem..."

„Takže můj malý havran sem přece jen našel cestu. Skvělé. Vynikající," usmála se vysoká oslnivá žena a natáhla před sebe ruku.

Thor a Hardey, dva alfa havrani z Toweru, přilétli a usadili se jí na natažené paži. Za normálních okolností byli havrani v noci důkladně zamčeni, aby nemohli uniknout ani pomocí mazanosti, se kterou ovládali své zobáky. Avšak v tuto noc musela být uposlechnuta vůle Bohyně a té nemohly vzdorovat žádné zámky vymyšlené člověkem.

„Ach, mí miláčci. Stále si užíváte pobyt na tomto místě?" zabroukala žena.

Oba havrani zakrákali a načechrali si peří.

„Výtečně! Mám pro vás práci. Pro vás všechny. Bude vyžadovat veškeré vaše dovednosti," přikázala Bohyně a otočila se ke shromážděným duchům. „Vím o tomto malém havranovi naprosto vše. Je mým Vyvoleným a bude potřebovat vzdělání, které mu můžete poskytnout jen vy. Až bude připraven, zaujme své právoplatné místo, které je mu už dlouho upíráno."

Neslyšně přeplula přes trávník k voliéře, havrany usazené na svých zápěstích. Dav duchů ji následoval.

Toto bude noc hodná zapamatování.

***

PA: Ano, je toho hodně k překonání, než se dostaneme k zápletce. Mějte s námi trpělivost.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 3. Cos jemně klepe Od: Lupina - 21.01. 2019
Autorky se vůbec nemusí omlouvat za pomalý rozjezd. Navíc, mně to ani jako pomalý rozjezd nepřipadá. Duchové i strážci hejna mě pohltili. Jen víc informací o Toweru. Děkuji, čarodějky. Úžasné čtení.
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Máš pravdu, ono se toho i v tak krátké kapitole děje docela hodně. Hlavně se nám zotavuje Rváček Harry a jeho okolí pracuje na tom, aby se měl dobře a ještě lépe. A o tom se rozhodně krásně čte. Moc děkuju za komentář, Lupinko!

Re: 3. Cos jemně klepe Od: zuzule - 21.01. 2019
Je to paradni a hodne informaci rozhodne nevadi. Dekuji!
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Též si myslím, že si s tím autorky nemusí dělat hlavu. Díky, zuzule!

Re: 3. Cos jemně klepe Od: Elza - 20.01. 2019
Úžasné. Už jste mne, dámy, donutily přečíst i historii towerských duchů. Havrany si interně překládám na krkavce - a jsem s tím zcela spokojená. :) Jen tak dál!
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
A to by mě zajímalo, kde sis četla o historii towerských duchů! Poděl se :-) Havrane, krkavče, černý ptáku... jsem ráda, že je nás víc, co nebazírujeme na detailech. Díky, Elzo!

Re: 3. Cos jemně klepe Od: marci - 19.01. 2019
Tak jsem se s chutí začetla - krása. Doufám, že se seznámíme i s dalšími duchy Toweru :) A vůbec, tohle propojení dějin s magií mě fascinuje. Protože - kdo ví? :) Díky, Jacomo, Ivet. Moc se těším na pokračování :)
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Duchové se budou v příběhu objevovat pravidelné, rozhodně o ně nepřijdeme. Ale přece jen patří Harry do světa živých, takže ti budou mít v jeho osudu čím dál větší slovo. Naštěstí pozitivnější a užitečnější než Brumbál. Moc děkuju za komentář, marci.

Re: 3. Cos jemně klepe Od: sisi - 19.01. 2019
Moc pěkné a se všemi popisy okolo je to i barvitější, lépe vstřebatelné. Děkuji za překlad a těším se na pokračování.
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Naprosto souhlasím, sisi. I já si to při překládání o to víc užívám. Děkuju.

Re: 3. Cos jemně klepe Od: JSark - 19.01. 2019
Rváč a strapatý, celý Harry. :)
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Viď? A to je originální anglické "Scrapper" ještě výstižnější.

Re: 3. Cos jemně klepe Od: samba - 19.01. 2019
Naprosto úžasná povídka, donutí mě přečíst si něco o historii. Všechno mě na ní baví, ať je to děj, který je famozní, ojedinělí, ale taky i to tajemné, krvavé místo Tower. Díky převelice.
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Tohle na fanfiction miluju snad nejvíc - že nám otvírá další obzory a světy. Moc mě těší, že se mi podařilo najít takový příběh, který si nachází podobně naladěné nadšené čtenáře. Děkuju, sambo.

Re: 3. Cos jemně klepe Od: miroslava - 19.01. 2019
Nádherná, zajímavá povídka, hezky se čte. A že je víc počátečních informací? Nevadí, aspoň je taková vyprávnější, to ce mi líbí. A taky jsem ráda za Harryho, že je v bezpečí. A co Brumbál? Postřehl vůbec, že Harry zmizel?! Děkuji moc za překlad a těším se na další
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Taky si myslím, že s dalšími informace povídka jen získala na barevnosti a zajímavosti. Brumbál cosi postřehl (viz závěr první kapitoly), ale co s tím udělá on a co nová situace udělá s ním, se dozvíme až časem. Děkuju za komentář, miroslavo.

Re: 3. Cos jemně klepe Od: miroslava - 19.01. 2019
Nádherná, zajímavá povídka, hezky se čte. A že je víc počátečních informací? Nevadí, aspoň je taková vyprávnější, to ce mi líbí. A taky jsem ráda za Harryho, že je v bezpečí. A co Brumbál? Postřehl vůbec, že Harry zmizel?! Děkuji moc za překlad a těším se na další

Re: 3. Cos jemně klepe Od: denice - 19.01. 2019
Hodně o pozadí příběhu - to je pro mě bonus, za který se autorka rozhodně nemusí omlouvat - jen houšť a větší kapky. Líbí se mi, že Ben a Maggie jsou svým způsobem spjati s kouzelnickým světem - je to jakoby magie v nich způsobovala, že v sobě našli vzájemné zalíbení, jakoby je k sobě přitáhla. Rváč získal nový, útulný domov. Kdo by se mu opovážil ublížit, když ho chrání sama bohyně Morrigan a towerští duchové. Pomalý rozjezd povídku jen vylepšuje, čte se nádherně :-) Díky.
Re: 3. Cos jemně klepe Od: soraki - 19.01. 2019
Přesně, denice, to okolo mi vůbec nevadí. Historie Toweru je zajímavá sama o sobě a doplněna o magii? Bonus, který rozhodně neurazí, spíše nadchne.
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Krásně jsi to shrnula, denice. Ano, působí tady mocné magické síly, prostředí samo si Harryho přitáhlo do svého středu, aby mu poskytlo domov a zázemí. A překvapení v podobě ochránců ještě není konec ;-) Děkuju za komentář!

Re: 3. Cos jemně klepe Od: margareta - 19.01. 2019
Zajímavé novinky. Takže Maggie i Ben jsou z kouzelnických rodin. To je pro Harryho dobře, nebudou s ním jednat jako s abnormálem, jak to dělali Dursleyovi. Jsem zvědavá, jak dlouho bude v ptačí podobě. A taky, jestli se mezi duchy objeví třeba i Kateřina Howardová nebo nějaké další oběti tehdejších bojů o trůn. Děkuji za kapitolu a těším se, jak to bude dál.
Re: 3. Cos jemně klepe Od: Jacomo - 21.01. 2019
Myslím, že Maggie a Ben by Harryho "abnormálnost" ustáli, i kdyby nebyli z kouzelnického prostředí. Na rozdíl od Dursleyových totiž dokáží milovat i někoho jiného než sami sebe. Na přeměnu z ptačí podoby si ještě chvilku počkáme, ale bude stát za to :-) Veliké díky za komentář, margareto!

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce