Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Havran děl: Už víckrát ne

4. Zřídkakdy se tak stane

Havran děl: Už víckrát ne
Vložené: Jacomo - 26.01. 2019 Téma: Havran děl: Už víckrát ne
Jacomo nám napísal:

 

Havran děl: Už víckrát ne

Napsaly GenkaiFan a Frau

Z anglického originálu Quoth the Raven, Nevermore přeložila Jacomo za vydatné pomoci Ivet

Poděkování za úžasný banner náleží solace

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 4: Zřídkakdy se tak stane
(v orig. „Ever Yet Was Blessed", překlad Augustin Eugen Mužík)

 

PA: Jména havranů stejně jako jejich každodenní program můžete najít na oficiálním webu Toweru. Je úžasné, co všechno se dá vyčíst na internetu.

 

Nejmenší havran ležel schoulený v hnízdě, spokojeně spal a nezajímal se o noční zvuky ve svém okolí. Mistr havranů se právě ujistil, že je na noc vše v pořádku, a odešel.

Měkká stříbřitá záře zalila i nejzazší tmavé kouty voliéry. Všichni dospělí havrani byli v pohotovosti, ale potichu. Velmi dobře věděli, kdo přichází a že není nutné vyhlašovat poplach.

Zářící bílá ruka jemně sáhla do hnízda a opatrně zvedla spící ptáče.

„Probuď se, můj malý havrane," zašeptal ženský hlas. Rváč ospale zvedl hlavu. Ten hlas znal! Slýchal ho ve snech téměř každou noc, co sem přišel!

Mládě vydalo slabé pípnutí a vzhlédlo. Žena se pousmála a zakryla ptáče dlaní.

Když ji odtáhla, havran se začal transformovat do malého chlapce – nahého a dost špinavého. Měl rozcuchané černé vlasy, které už dlouho neviděly hřeben ani vodu, a ušmudlanou tvář. Protřel si ospalé zelené oči a pohlédl na zvláštní ženu před sebou.

Usmála se a políbila ho na čelo. „Jak se máš, můj malý havrane?"

Dítě zamrkalo: „Já... já... Mami?"

Znovu se usmála. „Ne, dítě. Tvoje matka se na tebe dívá z onoho světa. Moc tě miluje."

V dětských doširoka rozevřených očích se objevila slza a pomalu stekla dolů po tváři. „A tatínek?"

„Ten také," řekla žena smutně. „Znáš své jméno, můj havrane?"

„Zr... Zrůda?" vykoktal chlapec nevesele. Nenáviděl to jméno, ale bylo jediné, které znal, jediné jméno, kterým ho jeho rodina nazývala.

Havrani zakrákali a hněvivě zasyčeli, bohyně se zamračila. Duchové, kteří ji následovali, šokovaně lapali po dechu a mumlali si mezi sebou.

„Ššt, dítě," pokárala ho a položila mu prst na ústa. „Zrůda není jméno pro malého havrana, jakým jsi ty. Tvoje jméno budiž od nynějška Hadrian z rodu Havranů."

„Ha... Ha-drian... 'Hadrian'," vykoktal chlapec, zápolící s novým jménem, protože jeho jazyk odvykl řeči. To bylo určitě lepší než 'Zrůda' a nebo 'Kluk'.

„Pokud dovolíte, má Paní, ochrany nesvolí, aby v těchto krví nasáklých zdech žilo magií poznamenané dítě," ozvala se v pozadí královna Anna.

„Postarám se o to," řekla Morrigan. Natáhla ruku a odhrnula pramen černých vlasů, který padal Hadrianovi do očí. Dlouhým studeným prstem přejela po zubaté jizvě, která hyzdila ušmudlané dětské čelo. Když prst oddálila, Hadrian vykřikl bolestí. Z jizvy se jako cár mlhy táhla dlouhá černá šmouha.

„Necítíš se teď lépe, dítě?" zeptala se, když se jí černé mlžné vlákno stočilo do otevřené dlaně.

Hadrian si tiskl čelo a kňučel bolestí.

„Ššš, dítě. To bude dobré," uklidňovala ho Paní temnoty. „Jestli se na mě podíváš, dám ti něco velice výjimečného."

Hadrian zamrkal a spustil ruku dolů. „Já... jsem nikdy neměl nic výjimečného, protože... nechtěli... zrůdy."

„Pšt! Nejsi zrůda. Jsi moje dítě, můj Hadrian, můj malý havran," utěšovala ho. „Podívej se mi do dlaně a uvidíš, co pro tebe mám."

Hadrian si stoupl na špičky a opatrně nahlédl do otevřené ruky. Tam, kde se původně nacházelo zčernalé mlžné vlákno, ležel nyní přívěsek ve tvaru havrana zavěšený na stříbrném řetízku.

„Pro mě?" vzhlédl Hadrian užasle.

Morrigan se zasmála a navlékla mu přívěsek na špinavý krk. „Ano, pro tebe, můj malý havrane. Bude tě ochraňovat během dospívání a učení. A měl by ses učit, můj synu. Tady, na tomto temném místě, budeš v bezpečí před všetečnýma očima a rušivými silami."

Hadrian se dotkl přívěsku, který mu nyní spočíval nad srdcem, a pak se podíval na ženu. „D... děkuji v... vám."

Bohyně se zasmála zvonivým, jasným hlasem, který zněl jako kostelní zvony v zimní noci. Když se sklonila a znovu ho políbila na čelo, její tmavé oči jiskřily veselím.

„Buď požehnán, můj maličký. Pokud mě budeš potřebovat, můj Hadriane, dobrá, zavolej mě v měsíčním světle a já přijdu nebo pošlu posla."

„Kd... kdo jste?" zeptal se s prsty sevřenými okolo přívěsku.

Položila mu ruku na rameno, a jako kdyby se její postava zvětšila a nabyla na síle. „Jsem Morrigan, dcera Danu. Vládnu nad životem a smrtí a všichni, kdož takto panují, činí tak z mého rozmaru." Na to se Bohyně otočila ke shromážděným duchům. „On je můj Vyvolený. Bylo s ním špatně zacházeno, bylo o něj špatně pečováno. Déle už nebude. Toto je jeho domov, dokud nenadejde čas, aby naplnil svůj osud. Budete ho učit a ochraňovat."

„Stane se, jak jste nakázala, naše Paní," přikývla královna Anna a přidržela si hlavu pod paží, aby mohla vyseknout hlubokou úklonu.

„Jak jste nakázala," zopakoval zbytek duchů uctivě.

Hadrian, bez ohledu na skutečnost, že stojí před Bohyní a několika stovkami duchů a přízraků, zeširoka zívl. Nevěděl, proč by se měl tady, uprostřed ptačí klece a o půlnoci bát. Zkrátka to nevěděl.

Morrigan se opět zasmála. „Vypadá to, že se můj maličký potřebuje vyspat. Thore! Hardey! Svěřuji tohoto malého havrana do vaší péče. Dobře ho chraňte."

S dalším zívnutím už Hadrian nedokázal dál udržet svou lidskou podobu. Pravda, ve skutečnosti byl malým chlapcem, který na sebe vzal podobu havraního mláděte, ale jako havran se cítil mnohem šťastnější. A tak se znovu přetransformoval do ptáčete.

Morrigan ospalého opeřence opatrně zvedla a uložila ho do Hardeyina hnízda.

„Hezky spi, můj malý havrane. Dokud se znovu nesetkáme."

Couvla zpět do paprsku měsíčního světla a pozvolna se rozplynula, zatímco duchové tiše přistupovali jeden po druhém blíž k hnízdu, slibovali svoji podporu Hadrianovi a také se vytráceli.

***

Následující ráno, když Ben McIntyre dorazil zkontrolovat, jak Rváč strávil svou první noc ve voliéře, zalapal po dechu a upustil připravenou misku.

Hnízdo ptáčete zelo prázdnotou. Po důkladné prohlídce zjistil, že klec je stále bezpečně uzamčená. Nenašel žádné známky násilí a ani havrani ji nijak neporušili. Rozhlížel se a volal na Rváče. Určitě tady někde byl!

„Chudáčku Rváčku. Kde jen jsi?" volal.

Z voliéry se ozvalo zaskřehotání, což přimělo Bena nahlédnout do ostatních hnízd.

„No, Hardey, co tam pro mě máš?" zeptal se a popošel blíž.

Dospělí havrani nebyli umístěni v samostatných klecích. Obvykle posedávali na zabudovaných bidýlkách, ale kdyby chtěli, mohli slétnout do řady hnízd podobných kukaním, která lemovala zadní stěnu. Muž nahlédl do hnízda, kde seděla matrona towerských havranů.

„Jářku!" vyjekl, když se Hardey odsunula stranou, aby urovnala mládě pod svým křídlem. „Rváči! Jak ses tam dostal?"

Nebyl takový blázen, aby strčil ruku do Hardeyina hnízda. Měla ostrý zobák, kterým by mu mohla uklovnout prst nebo kus dlaně, kdyby si to usmyslela. Havrani byli koneckonců mrchožrouti. Při rychlé vizuální kontrole nezaznamenal žádné zranění nebo šrámy, tak se Ben rozhodl nechat věci tak, jak byly.

Mládě protestovalo proti ztrátě Hardeyina tepla. Dospělý pták vydal tichý zvuk, aby Rváče upokojil, a ten znovu zmlkl.

„Inu, Hardey, jak myslíš. Počítám, že tě tak den nebo dva nebudeme vypouštět ven, když sis ho vzala na starost. Rváček vypadá celkem v pořádku. Dobře se o něj staráš, viď?"

Hardey zakrákala, načechrala si peří a znovu mládě zakryla.

***

Léto přešlo do podzimu a Rváč zůstal u Hardey. Stala se jeho matkou, učitelkou a ochránkyní. Thor se držel poblíž a Rváč se v jejich společnosti učil, jak se stát správným havranem.

Havrani v Toweru mají velmi přísný režim. Tvrdit, že jsou krotcí, by byla chyba. Všichni mistři mají zdravý respekt před ptáky a škodami, které by rozzlobený havran mohl napáchat. Ptáci jsou hýčkáni a dobře krmeni, ale zachází se s nimi s úctou náležící velkým a nebezpečným tvorům. Jedná se o polodivoké ptáky, kteří mají zastřižená křídla, aby nemohli uletět. Jsou zvyklí na přítomnost lidí, ale bere se v úvahu, že mohou být nebezpeční.

Rváč zapadl do nastavené rutiny. Byl krmen a podněcován, aby se denně koupal. Jeho jídlo obsahovalo více živin než u ostatních ptáků, protože přece jenom stále ještě rostl. Všichni byli každý týden podrobováni lékařské prohlídce. Dokonce i Rváč utěšeně sílil, ačkoliv k údivu a zmatku strážných stále zůstával mládětem.

Ben to nemohl pochopit. Proč Rváč nedospívá? Měl by být o kus větší a připravený do prvního mrazu vzlétnout, ale ten malý chudáček měl stále původní chmýří jen s občasnou příměsí dospělého peří. Vůbec mu nesílila křídla. Byla to záhada.

K dovršení toho všeho se po večerech potloukali kolem voliéry duchové. Často tam bylo viděno Její Veličenstvo a princátka. Rovněž i sir Walter a jeden duch, který vypadal jako Merlin, což bylo divné.

Merlin nikdy nenavštívil Tower! Věž byla ve skutečnosti postavena až přibližně sto let po smrti tohoto ctihodného čaroděje. Nikdo neznal duchovo jméno, ale to nebylo nic neobvyklého, mnoho duchů, kteří obývali Tower, nesdělovalo své jméno ostatním.

Inu, bez ohledu na to, co se kolem Rváče dělo, havrany to zřejmě netrápilo. Ochraňovali ho, jako kdyby šlo o jejich vlastní mládě, ale jinak byl pro ně život jeden velký žertík plný lesklých věcí.

To také Ben jednoho večera řekl Maggie. Nasadila zvláštní výraz a povzdechla si. „Nemůžu ve voliéře kouzlit, drahý Bene. Ochranám by se to nelíbilo. A myslím, že když byl Rváč u nás, neotestovala jsem ho."

„Co se ti honí hlavou, moje milá Maggie?"

Pokrčila rameny: „Celkem nic. Jen taková pomíjivá myšlenka. Už je příliš pozdě, nemůžeš ho přinést zpátky."

To mohl Ben potvrdit. „Není k tomu důvod. Chceme, aby zůstali polodivocí, nejsou to domácí mazlíčci, miláčku."

„Já vím, drahý Bene."

A s tím se vrátil k plnění svých úkolů. Dělo se tu cosi podivného, ale když žijete a pracujete poblíž nebo uvnitř Toweru, podivné věci jsou normální.

***

 

PP – pokud chcete vědět něco blíže o Paní Temnoty Morrigan, pro příběh není důležité:

Morrígan je složitá a rozporuplná postava, která spojuje v sobě jak božské plodivé, tak ničivé aspekty (podobně jako řada dalších pohanských / starověkých bohyní – Ištar, Innana, Athéna). Je velmi mocná Bohyně plodnosti, řek a jezer, věštby, války, osudu a smrti zjevující se na bitevních polích, často v podobě vrány či krkavce. Je patronkou kněžek a čarodějek.

O Samhainu (sv. Všech svatých / Dušičky) se Morrigan spojuje s Dagdou, aby zajistila zemi budoucí prosperitu (aby po zimě opět přišlo jaro). Jako inkarnace živoucího člověka / ženy královny Maeve (Medb) Connachtu se provdala za smrtelného krále.

Ve své zvířecí podobě přijímá jména Nemain a Badb Catha ("krkavec bitvy"). To je její děsivá destruktivní a ničivá podoba - zosobňuje Bohyně války a zmaru a smrti. Do válečného konfliktu sama nezasahuje, spíše užívá nadpřirozené schopnosti, aby rozsévala strach a zmatek mezi válečníky. Řítí se po bojišti v šarlatovém plášti ve voze s rudými vlasy a obočím. Svým divokým zjevem děsí všechny bojovníky. V této podobě se zjevila irskému hrdinovi Cú Chulainnovi. V podobě havrana/krkavce věští výsledek bitvy. Ráda na sebe bere podobu mladé dívky nebo čarodějnice, v níž oznamuje vyhnanství, sesazení nebo porážku v bitvě králům, kteří ve své funkci pochybili a zklamali svůj lid.

Morrigan byla úzce spjatá se symbolikou koní, obdobnou kultům ve východní Evropě a Asii, kde pravděpodobně splývala s Eponou. Stejně jako ostatní keltské bohyně je chápána spíše jako božstvo země, jako země sama (Sovereignity of Ireland), než jako kmenové božstvo. Často je uváděna jako trojjediná bohyně spolu s Nemain a Badb.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: weras - 30.01. 2019
Zajímavá povídka. Havrani z Toveru už se objevili v několika povídkách,ale nikdy ne v takové míře.První kapitoly vypadají opravdu moc zajímavě. Moc se těším,až se děj trochu rozvine.Vypadá to,že kapitoly jsou přidávané pravidelně,což mě těší. Ještě víc mě těší,že opět mohu číst něco úplně nového.Díky za to!!!
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Chtěly bychom udržet pravidelné přidávání 1x týdně, protože kapitoly jsou relativně kratší a dá se to stíhat - pokud se nám do toho příliš nevloží reálný život. Pokud jde o příběh, právě jeho netradiční a neokoukaný námět byl důvodem, proč jsem se do něj pustila. Na fanfiction je krásné, jak obrovský prostor pro fantazii nám otvírá. Díky, weras, a doufám, že si budeš povídku užívat i nadále.

Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: zuzule - 28.01. 2019
Paani, uplne me bezel mraz po zadech pri cteni. Paradni pribeh! Dekuju!
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Moc děkuju! To opravdu potěší.

Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Lupina - 27.01. 2019
Ani se Harrymu nedivím, že nechce být klukem. Havran to má mnohem lepší. Tolik péče a pohodlí, co se mu dostává. Moc se těším, protože si nepamatuju, na vysvětlení, proč je Vyvoleným Morrigan. A jakou moc v sobě skrývá přívěšek. Pochybuji, že by mu v něm nechala Voldemortovu duši. Ale vítám, že jej má chránit před vnějšími narušiteli. Albus ostrouhá. Děkuji, Jacomo. Krásný kousek to byl.
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Jasně, že to mají havrani lepší. Samá legrace, pošťuchování, škádlení turistů, a práce žádná. Kdo by nechtěl být havranem? :-) Tajemství přívěsku bude odhalováno postupně, Morrigan to dobře vymyslela. Holt bohyně, že. O Albusově ostrouhání nejsou žádné pochybnosti - dostane se mu toho nejhoršího trestu: nevědomosti a nemožnosti ovlivňovat běh událostí. Dobře mu tak. Díky moc, Lupinko.

Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Gift - 27.01. 2019
Vzdycky, kdyz si myslim, ze povidka uz nemuze byt vice po me chuti, autorka prida dalsi postavu/pribeh, co jeste vic potesi mou ctenarskou dusicku. Tentokrat to byla Morgana, jedna z mych nejoblibenejsich bajnych postav vubec. Priznavam, ze se ted trosku bojim, aby se z Hadriana nevyklubal Harry (asi proto, ze se mi libi prave to, jak je tento pribeh paralelni, ale nezasahujici do jeho puvodniho pribehu), jinak jsem ovsem daleka toho, si na cokoliv stezovat. Tento pribeh je uzasny!! Moc a moc dekuji.
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Asi už nemá cenu zastírat, že Hadrian JE Harry, ale jinak nemusíš mít obavu, příběh zůstane velmi AU i nadále. Je to jeden z důvodů, proč jsem si ho vybrala k překladu. Jednak dává Harrymu zcela jinou - a lepší - budoucnost, jednak řeší mnohé otázky, které JKR zcela pominula. A vliv bájného božstva je další, velmi vítaný bonus. Doufám tedy, že zůstaneš příběhu věrná i nadále. Myslím, že stojí za přečtení.

Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: sisi - 26.01. 2019
Duch s tváří Merlina, koho by napadlo, že i ten se dá na obcházení Toweru? U Morgany! Mladý Hadrian byl uznán za potomka slavného rodu z Havranů, ne ještě z Havraspáru, takže je potomkem stejných předků, možná ještě starších, jako lady Rowena, to se mu bude i Krvavý Baron klanět, pokud se dostane na studia do Bradavíc. Jenže evidentně se malého vlastní krev zřekla a bylo právem paní Morrigen přijmout, koho uzná, za svého dědice. To je dobré. Raději nebudu dopředu dumat o zařazení do koleje, to si netroufnu. Moudrého klobouka asi trefí šlak, až si ho nasadí na hlavu. :-) (radostí) V kapitole byl také moc pěkně popsán dennodenní život a povinnosti havranů z Toweru - samá bžunda a lesklé věci, je poznat, že si jich lidé z ostrova váží. Taky mě napadlo, jestli přívěsek s havraní figurkou Hadriana nějak ochrání, pokud bude potřeba. Bylo by to logické. Děkuji za krásný překlad, vždycky vyhlížím sobotu, kdy si budu číst o havraněti v pevnosti. :-D
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Morrigan je bohyně, Rowena zakladatelka Bradavic, čili jsme v různých historických i kompetenčních rovinách :-) Ovšem na to, jak to bude s Harryho zařazením do koleje, si ještě nějaký čas počkáme. Havrani se mají, docela jim ten život závidím. Ale možná se i nudili a Harryho příchod jim přišel vhod - mají koho opečovávat. Díky, sisi.

Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: kakostka - 26.01. 2019
Zahlazení jizvy a přesun viteálu do přívěsku by mohl Harrymu ulehčit život, trochu mně zarazilo, že tento řetízek zase dostal Harry. Máme v živé paměti jak s nimi cvičil medailon, co sebrali Dolores, ale předpokládám, že se Paní postarala o to, aby byla temná energie spolehlivě uzamčena, ikdyž délka řetízku, kdy přívěsek spočívá až na srdci... mít na srdeční čakře takovej hnus, ale budíž, jsem detailista. Předpokládám, že o výchovu se postarají duchové a krkavci, případně sama paní, když bude třeba, rozhodně bude lépe živen a snad bude i Benovi a ostatním vysvětleno, že bude ptáčetem déle, než ostatní...
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Jak už jsem psala výše, když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Morrigan je mocná bohyně, ta nevytváří jen laciné šmuky. Duchové a krkavci rozhodně nezůstanou na Harryho výchovu sami a i celá záležitost s havraní podobou nabere správný směr - stačí vyčkat do příští kapitoly :-) Díky za komentář, kakostko.

Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Elza - 26.01. 2019
Zajímavé. Přestal-li být Harry viteálem, jak přežije? V kánonu v podstatě vždy v rozhodujícím momentě ohrožení zafungovaly ochranny viteálu, který se nerad nechává (z)ničit. A viteál jako přívěsek - pěkný humus. :) Bokem: historii duchů jsem googlila (jak jinak) obzvláště jsem koukala na dvojici princátek - o nich je i na Wiki.
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Ochrana Harrymu zůstala - je ukryta právě v onom medailonku. A protože ho vytvářela bohyně, nikoliv samozvaný Pán zla, je mnohem mocnější a méně škodlivý. Wiki je naše drahá tetička, co bychom si bez ní počali, že :-))

Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: denice - 26.01. 2019
Tak Hadrian z Havranů, touž je mnohem lepší :-) Morrigan tedy odstranila z hlavy dítěte část Voldemortovy duše? A přeměnila ji do přívěsku, který dítěti zase svěřila? To určitě není samoúčelné. Líbil se mi Benův údiv, když našel Rváčka pod Hardeyiným křídlem, stejně jako to, že se nepokoušel zasáhnout a nechal havrany, ať si dělají, co chtějí :-) Maggie má nějaké tušení... ale moudře si je nechává pro sebe. Díky za půvabnou kapitolu, příběh je tak zvláštní, chtěla bych hned číst dál.
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Co přesně Morrigan odstranila a v co to přetvořila, budeme odhalovat postupně. A rozhodně to bude zajímavé! Ben je moudrý muž s mnohaletými zkušenostmi nejen s havrany. Jak se časem ukáže, bude pro Rváčka tím správným styčným "důstojníkem" se světem lidí. Moc děkuji za krásný komentář, denice.

Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: kattyV - 26.01. 2019
Tak to je zajímavé. Harry je zbavený své jizvy, pravděpodobně tedy i viteálu, i jména. Bude vůbec později k poznání? Nebo vstoupí do kouzelnického světa jako úplně neznámé dítě? To by mohlo být zajímavé pro mnohé budoucí události. Na druhou stranu - zdá se, že se ten kousek Voldemortovy duše přetransformoval do přívěšku ve tvaru havrana. Hmmm... jsem opravdu zvědavá, jak to bude pokračovat. Taky přemýšlím, kolik může Harrymu být? Asi tak pět? A dokáží ho vůbec havrani naučit to, co bude později potřebovat? Možná pomohou duchové.
Re: 4. Zřídkakdy se tak stane Od: Jacomo - 04.02. 2019
Harry tímto dostal šanci vyrůstat zcela jinak, než nám předložila JKR v kánonu. Přívěsek má svá opodstatnění, která budeme postupně odhalovat. A ano, Harrymu je přibližně pět. Havrani ho dokáží naučit mnohé, ale naštěstí nezůstanou jedinými učiteli, takže bude lépe připraven na to, co ho čeká. Díky za komentář, KattyV.

Prehľad článkov k tejto téme:

GenkaiFan: ( Jacomo )29.11. 201947. Nevzchopí se - víckrát ne!
GenkaiFan: ( Jacomo )24.11. 201946. Nezanechej ani pírka
GenkaiFan: ( Jacomo )23.11. 201945. Nad ránem opustí mě
GenkaiFan: ( Jacomo )17.11. 201944. Až k žalozpěvům beznaděje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.11. 201943. Zas ten klepot slyším
GenkaiFan: ( Jacomo )10.11. 201942. Zpátky v komnatu se vrací
GenkaiFan: ( Jacomo )09.11. 201941. Podívám se, kdo to asi je
GenkaiFan: ( Jacomo )02.11. 201940. Jen jediné zašeptání
GenkaiFan: ( Jacomo )26.10. 201939. Kde hrůza vládne
GenkaiFan: ( Jacomo )19.10. 201938. Lapen jakýmsi nešťastníkem
GenkaiFan: ( Jacomo )12.10. 201937. Havran stále ponoukající
GenkaiFan: ( Jacomo )05.10. 201936. Pták či ďábel!
GenkaiFan: ( Jacomo )28.09. 201935. Kliď se zpět do bouře
GenkaiFan: ( Jacomo )21.09. 201934. Co poslové nebes nesou tobě
GenkaiFan: ( Jacomo )14.09. 201933. Obejmout tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )07.09. 201932. Což nenajdu utišení?
GenkaiFan: ( Jacomo )31.08. 201931. Pověz, jak tě nazývat
GenkaiFan: ( Jacomo )24.08. 201930. Vůně z kadidelnic kdesi skrytých
GenkaiFan: ( Jacomo )17.08. 201929. Vznešeně jak pán či paní
GenkaiFan: ( Jacomo )10.08. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 2. část
GenkaiFan: ( Jacomo )20.07. 201928. V okolí tom hrůzy plném - 1. část
GenkaiFan: ( Jacomo )13.07. 201927. Ztiš se, srdce
GenkaiFan: ( Jacomo )06.07. 201926. Zahořelo srdce moje
GenkaiFan: ( Jacomo )29.06. 201925. Trhal mého smutku flór
GenkaiFan: ( Jacomo )22.06. 201924. Used´ na Pallady bustě
GenkaiFan: ( Jacomo )15.06. 201923. Tmou pohlcený
GenkaiFan: ( Jacomo )08.06. 201922. Toužebně jsem čekal rána
GenkaiFan: ( Jacomo )01.06. 201921. Ani na chvilku se nezastavit
GenkaiFan: ( Jacomo )25.05. 201920. Záhada ta vysvětlí se
GenkaiFan: ( Jacomo )18.05. 201919. Toť se ještě pranikomu nestalo
GenkaiFan: ( Jacomo )04.05. 201918. Vlastních myšlenek se lekám
GenkaiFan: ( Jacomo )27.04. 201917. Dokořán otevřel jsem dveře
GenkaiFan: ( Jacomo )20.04. 201916. Pro tu duši vzácnou, jasnou
GenkaiFan: ( Jacomo )13.04. 201915. A ozvalo se tiché zaťukání
GenkaiFan: ( Jacomo )06.04. 201914. A ozvalo se tiché zaklepání
GenkaiFan: ( Jacomo )30.03. 201913. Na ráno jsem se už těšil
GenkaiFan: ( Jacomo )23.03. 201912. Duch můj zas nabývá síly
GenkaiFan: ( Jacomo )16.03. 201911. Jakás návštěva
GenkaiFan: ( Jacomo )09.03. 201910. Pochmurný prosinec
GenkaiFan: ( Jacomo )02.03. 20199. O vstup naléhavě žádá
GenkaiFan: ( Jacomo )23.02. 20198. Marně hledaje
GenkaiFan: ( Jacomo )16.02. 20197. Jednou jen a pak již ne
GenkaiFan: ( Jacomo )09.02. 20196. Již vím
GenkaiFan: ( Jacomo )02.02. 20195. Ještě více opomíjené tradice
GenkaiFan: ( Jacomo )26.01. 20194. Zřídkakdy se tak stane
GenkaiFan: ( Jacomo )19.01. 20193. Cos jemně klepe
GenkaiFan: ( Jacomo )12.01. 20192. Věd zapomněných svazky
GenkaiFan: ( Jacomo )05.01. 20191. Churavý a bez pomoci
. Úvod k poviedkam: ( Jacomo )29.11. 2018Úvod k povídce