Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rokfortské proroctvo

Kapitola 3/6 Pohroma na treste

Rokfortské proroctvo
Vložené: Jimmi - 12.02. 2019 Téma: Rokfortské proroctvo
Jimmi nám napísal:

Autor: rumaan

https://www.fanfiction.net/s/8543295/1/The-Hogwarts-Prophecy

https://archiveofourown.org/works/964264/chapters/1890701

Preklad: Jimmi  

 Banner: solace

Žáner:  Romance/Humor

Pairing:  Dramione

Rating: K+

 

Varovanie:  nenáročná poviedka pre pobavenie duše a srdiečka. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 3/6. Pohroma na treste 

 

Draco nazúrene kráčal zo žalárov ku učebni kúziel. Táto situácia ho príšerne vytáčala. Neexistovalo nič horšieho, než trčať niekde s tou príšernou všetkoviem šprtkou. Na jeden skvelý okamih si myslel, že to urobí - že skutočne odkráča preč, ale nie, zjavne si uvedomila, čo by to znamenalo a posadila svoj sprostý zadok na miesto vedľa neho. Teraz mu po zvyšok semestra ostane na krku!

"Draco! Počkaj!" zavolal spoza neho Blaise.

Draco sa zarazil, čakal, až ho priateľ dobehne. Blaise ho dostihol, úplne zadychčaný.

"U Merlina, Draco. Spomaľ trocha."

Otočil sa a Blaise o krok ustúpil pred hnevom v jeho očiach.

"Je to len jedna hodina, chlape."

"Po zvyšok semestra!" vyštekol.

"Už je november. Určite to uletí."

"Je odporná. Chcem ju zaavadiť!" zúril.

"Čaute, lúzeri!" pozdravil ich Theo, keď k nim dokráčal po chodbe.

"Odpáľ!" vypenil Draco.

"Ale no tak, Draco. Nemôžeme mať všetci šťastie, aby sme mali za partnera bystrohlavčana. Smola, že ste vy dvaja dostali chrabroblbcov."

Theo tam naduto stál, leštil si nechty o habit. Draco na neho prižmúril oči, než sa otočil k Blaisovi. Druhý slizolinčan prikývol. Potom obaja skočili na svojho priateľa a čoskoro ho prišpendlili k stene, prútik zhabaný.

"Héj! Krutosť nie je potrebná."

"Pokús sa mať na krku tú najpanovačnejšiu knihomoľku, aká kedy existovala a uvidíme, aký budeš rád."

"Alebo ukecaného Pottera. Grangerová má aspoň trochu mozgu. Potter je beznádejný," dodal Blaise.

"Starý Slughorn očividne rozoznal moje dobré kvality a odmenil ma slušným partnerom," odsekol Theo.

Draco s Blaisom ho zasiahli štekliacim kúzlom - silno. Pre niekoho mimo Slizolinu by vyzeralo poriadne neškodne, ale Theo bol taký šteklivý, že to pre neho bolo prakticky mučenie.

"Prestaňte! Prestaňte!" lapal po dychu, keď sa prehýbal smiechom.

"Nie až kým neprestaneš byť namysleným blbom."

"Dobre, budem dobrý, sľubujem."

Zrušili kúzlo a Theo dychčal, vyzeral veľmi neupravene.

"Neznášam vás, chalani. Jedného dňa ma zabijete."

"Dúfame v to," posmieval sa Draco.

"Zabijem Pansy. Toto je jedine jej chyba."

Slizolinskí siedmaci sa dozvedeli o Theovom probléme so šteklením pred dvoma rokmi, keď Pansy vyletela na konci ich šiesteho ročníka z dverí chlapčenskej spálne a hystericky sa smiala. Pokúsila sa urobiť svojmu frajerovi masáž a namiesto toho, aby ho uvoľnila, zmenilo sa na to na zvíjajúci, krútiaci sa zmätok, keď sa ju snažil oceniť a potlačiť svoj smiech. Avšak odvtedy, kedykoľvek ich Theo otravoval, zasiahli ho štekliacim kúzlom.

"Sme slizolinčania. Robili by sme svojej fakulte zlé meno, keby sme tvoju slabosť nevyužili," vysvetľoval Blaise.

"Čo sa stalo s fakultnou oddanosťou? Nemali by ste namiesto toho využívať niekde inde slabosť nejakého bifľomorčana?"

"Ale s tou tvojou je to väčšia sranda," zasmial sa Draco.

"Aspoň ťa to rozveselilo," postrehol Blaise.

"Zisťujem, že vybiť si zlú náladu na Theovi má liečebné účinky."

"Kebyže som tebou, Theo, dával by som si pozor. Draco bude potrebovať veľa terapie, keďže je partnerom Grangerovej."

Draco sa znova pri tej predstave zamračil. Uff... a to s ňou má dnes večer trest. Privedie ho na oddelenie Janusa Thickeya, to bolo isté.

****

Harry sedel s Hermionou, Ronom a Ginny ako obvykle pri večeri. Snažili sa rozveseliť Hermionu, ktorá sa desila trestu v Malfoyovej spoločnosti. A tiež chcela stráviť viac času na rozlúštení toho proroctva.

"Keby ste mi mohli venovať pozornosť, prosím?"

Štvorica sa pozrela na prednú časť Veľkej siene, kde na pódiu stála profesorka McGonagallová. Miestnosť rýchlo stíchla.

"Ďakujem. Takže po udalostiach včerajšieho večera by som rada, keby ste tu všetci zostali, keď o siedmej skončí večera. Musím vám vysvetliť nejaké veci."

"Vidíš, Hermiona, vyvliekla si sa z toho trestu!" zašepkal Ron oproti Hermione, ktorá sedela vedľa Harryho.

"Možno si ho budem môcť presunúť na niekedy, keď budem sama. Bez Malfoya," rozveselila sa.

"Myslím, že zajtra večer má Slizolin tréning, takže by sa ti to mohlo pošťastiť," informoval ju Harry.

Usmiala sa na neho. "Dúfajme. Už je dosť blbé, že s ním musím tráviť čas na tom projekte."

Otočili sa k riaditeľke, len aby zistili, že sa o niečom baví so Slughornom.

"Och, prosím nie," zastonala Hermiona.

Profesorka sa otočila a ešte raz vyšla na pódium. "Profesor Slughorn ma práve informoval, že o tomto čase s ním majú dvaja študenti trest. Týchto dvoch študentov budem informovať neskôr."

Hermiona zanariekala a buchla hlavou o stôl, priveľmi k pobaveniu chrabromilského stola. Harry ju chlácholivo poťapkal po chrbte. "Nevadí. Ber to tak, že čím skôr tam pôjdeš, tým rýchlejšie to skončí."

Zdvihla hlavu a trucovito sa na neho pozrela. "Je to Malfoy. S ním nič nepôjde rýchlo."

Zjavil sa dezert a Ron jej posunul škoricovú roládu. "Pozri, Hermiona, tvoj obľúbený."

Vzala si ho a venovala priateľom slabý úsmev. "Vďaka, Ron."

Harry sledoval, ako nešťastne prežúva ten zákusok. Očami švihol k slizolinskému stolu, kde Malfoy vyzeral rovnako nešťastne ako ona. Čo si Slughorn myslel, keď spároval týchto dvoch? Chápal, že majster elixírov chcel, aby boli mimo svojej komfortnej zóny - takže ich spároval s rozličnými fakultami - ale nebolo by lepšie dať jedinú muklorodenú k Bystrohlavu? Alebo aspoň s Tracey Davisovou? Bolo vyložene kruté nútiť ju pracovať s Malfoyom.

Čoskoro nastal čas, aby Hermiona odišla. Vyslúžila si niekoľko poťapkaní po chrbte, keď kráčala popri chrabromilskom stole k východu. Vo Veľkej sieni nastalo ticho, keď sa s Malfoyom stretla pri vchode. Bolo to, ako keby študenti očakávali hádku zatiaľčo čakali na profesora Slughorna, kým sa k nim pripojí. Ale jediné, k čomu došlo, bolo súperenie v zazeraní.

"Ideme," podráždene vyzval Slughorn. Dvojica sa neochotne vliekla za ním.

Profesorka McGonagallová počkala, až ich kroky boli mimo dosluchu, než znova prehovorila. "Ako viete, včera pri večeri sa niečo stalo. Zdalo sa, že profesorka Trelawneyová vyslovila proroctvo, ktoré by mohlo ovplyvniť celú budúcnosť mágie. Ešte včera som informovala ministerstvo a požiadala o návštevu niekoho z Nedotknuteľných, ktorá dnes prišla a nahrala ho. Nerada vás o tomto informujem, ale zdá sa, že to proroctvo je skutočné."

Musela sa odmlčať, keď sa sieňou rozozvučal šokovaný šepot a výkriky. Harry sa otočil, aby sa pozrel na Rona s Ginny a zbadal, že sa jeho úžas odráža v ich roztvorených očiach. Na to pocítil nutkanie opakovane búchať hlavou o stôl. Ako sa toto mohlo diať? Určite si zaslúžil jeden ročník na Rokforte bez toho, aby sa vyskytla nejaká svet meniaca situácia, nie?

Riaditeľka im povedala, aby sa znova upokojili.

"Ako si viete predstaviť, ministerstvo berie toto proroctvo mimoriadne vážne, keďže ide o veľmi naliehavý termín, pretože nám zostáva niečo vyše šesť týždňov."

Harry sa pokúsil nepanikáriť. Rozhliadol sa a videl, že mnohí ostatní robili to isté. Hlavne tí ako Weasleyovi, ktorí nemali potuchy o tom, z čoho muklovský svet pozostáva. Keby mágia prestala existovať, mali by veľký problém bez nej prežiť.

"Ešte nemusíme byť vyplašení..." začala profesorka McGonagallová.

"Ako to môžete povedať? Máme šesť týždňov na to, aby sme zachránili mágiu a nemáme potuchy kde začať," zavolal od bifľomorského stola Ernie MacMillan. Po sále sa ozvalo súhlasné zamrmlanie.

"Teraz, pán MacMillan, myslím, že predbiehate. V skutočnosti máme veľmi dobrú predstavu,  o kom to proroctvo hovorí a už sme podnikli prvé kroky, aby sme tomu napomohli."

"Aké kroky?" uvedomil si Harry, že kričí.

"O kom hovorí?" zajačal nejaký štvrták z Bystrohlavu.

Riaditeľka zdvihla ruku.

"Keby ste prestali vyskakovať a nechali ma to vysvetliť, tým rýchlejšie vás dokážem informovať."

Ticho sa rozoznelo po sieni. Študenti sedeli na kraji sedadiel, zízali na pódium, zúfalí chceli poznať odpovede.

"Takže. Proroctvo hovorí o ‘hadovi a levovi’. Myslím, že bezpečne môžeme povedať, že hovorí o Chrabromile a Slizoline. Potom nám určuje rozhodujúce vlastnosti ľudí, ktorí sa musia do seba zamilovať. ‘Osoba najčistejšia z čistých a najbystrejšia zo všetkých’. Po tom, čo som strávila poobedie v diskusii s Nedotknuteľnou Morganovou, dospeli sme k záveru, že ‘najbystrejšia zo všetkých’ hovorí o Hermione Grangerovej."

V sieni sa ozvalo zachichotanie. Toto nikto nemohol poprieť. Hoci Harry pocítil ponurý smútok kvôli tomu, že je Hermiona znova zapojená do záchrany magického sveta.

"A s potvrdením jeho pra-pra-pra-pra-prastarého otca sme vydedukovali, že ‘osoba najčistejšia z čistých’ je Draco Malfoy."

Prepukol chaos zvukov. Harry dokázal len zízať na svoju frajerku a najlepšieho priateľa v šoku. Toto musel byť nejaký žart. Vážne prežitie mágie záležalo na tom, či sa Hermiona zamiluje do Fretčiaka? Väčšiu nádej malo, že Corneliusa Fudgeho zvolia za muklovského predsedu vlády.

"Žartujete, však?" zavolal Theo Nott od slizolinského stola.

"Nie, pán Nott. O takejto veci by som nežartovala."

"Tak to sa nikdy nestane. Draco tú šprtajúcu vševedku nenávidí," odpovedal Nott.

"A čo Hermiona? Toho odporného čistokrvného blbca by sa nedotkla, ani keby bol posledným čarodejníkom na zemi!" zavolal Ron, ktorý vyskočil na obranu svojej priateľky.

Harry si len zložil okuliare a pretrel si oči. Začínala ho bolieť hlava. Postrehol, ako si profesorka McGonagallová na pódiu vzdychla.

"Keby ste sa prosím mohli upokojiť a prestali sa tu urážať! Ako profesori sme vymysleli možnosti, ako poskytnúť slečne Grangerovej a pánovi Malfoyovi nejaký čas osamote."

Aha! Takže Slughorn sa na Elixíroch nezbláznil. Bola to súčasť spiknutia, aby z nich urobili nepravdepodobný pár.

"Boli by sme vďační, keby ste toto mohli podporiť a nesnažili sa ešte viac povzbudzovať  ich rivalitu. Očividne nechceme, aby si niektorý z nich uvedomil, čo to proroctvo znamená. Poviem im, že bolo falošné, takže sa o ňom pred nimi nebavte. Ešte by som požiadala siedmakov z Chrabromilu a Slizolinu, aby sa tu zdržali. Ostatní môžete odísť."

Harry s Ronom zostali sedieť na miestach, zatiaľčo sa Ginny pomaly zdvihla k odchodu.

"Nemaj obavy, všetko ti povieme," riekol jej Ron.

Trvalo asi desať minút, kým sa sieň vyprázdnila, ale nakoniec všetci odišli, zostali tam len siedmackí chrabromilčania a slizolinčania a profesorka McGonagallová. Riaditeľka zišla dole a naznačila ostatným, aby sa zhromaždili pri bystrohlavskom stole, neutrálnom území. Harry sa ocitol sedieť zoči-voči Blaisovi Zabinim. Pozrel na Rona, ktorý prebodával pohľadom Thea Notta sediaceho oproti nemu.

Skvelé, toto je fakt pekný začiatok, pomyslel si.

"Ďakujem, že ste zostali," začala profesorka. "Nebudem sa snažiť vykresľovať veci v pozitívnom svetle. Vy, zo všetkých najviac, viete, aké náročné bude naplniť toto proroctvo. Medzi tými dvoma nikdy nebolo nič iné ako nenávisť."

Zabini si odfrkol. "To je slabé slovo."

Riaditeľka sa nadurdila. "Ďakujeme vám za váš nápomocný postreh, pán Zabini. Takže ako som povedala predtým, už sme nejaké plány uviedli do chodu, aby sme podporili väčšie porozumenie a snáď jemnejšie city medzi slečnou Grangerovou a pánom Malfoyom. Jedným z nich je trest, ktorý dnes večer majú, spolu s ich projektom na elixíroch. Avšak zišla by sa nám pomoc v plánovaní ďalších, keďže nie sme optimisti v tom, že to bude stačiť. Vy poznáte tú dvojicu najlepšie."

"Pozrite, nechcem vám to celé kaziť, ale Draco sa v žiadnom prípade nezamiluje do muklorodenej, tobôž nie do Grangerovej. Je to Malfoy a tí si berú len čistokrvných. Takže naozaj nevidím zmysel v tom, aby sme sa všetci hrali na amorov," znovu zdôraznil Nott.

"Pointa je v tom, Nott, že pokiaľ sa nepokúsime, mágia prestane existovať! Takže pokiaľ sa Malfoy nechce stať muklom, radšej by sa mal do muklorodenej zamilovať," vyštekol Harry.

"Okrem toho, to proroctvo by navrhlo len pár, ktorý tvoria predurčené spriaznené duše," poznamenal Ron.

Všetci na neho vyvalili oči.

"Čo je? Nie som blbý."

"A Hermiona nás včera večer zavalila knihami, aby sme hľadali čokoľvek, čo malo niečo spoločné s proroctvami," dodal Neville.

"Pán Weasley má pravdu," prehlásila McGonagallová. "Nedotknuteľná Morganová mi potvrdila, že proroctvo by dalo dokopy len tých, ktorí sú kompatibilní."

"Takže, máme veriť, že Draco a Grangerová sú osudom predurčení byť svoji?" spýtala sa Daphne Greengrassová.

"Nech to akokoľvek nereálne znie, áno," odpovedala riaditeľka.

"Toto bude fakt sranda," sucho prehlásil Nott.

****

Hermiona nasledovala profesora Slughorna do učebne Elixírov. Naznačil im, aby sa posadili, čo urobili - za rôzne stoly.

Profesor nad tou dvojicou pokrútil hlavou.

"Vaše správanie ma veľmi sklamalo. Ste siedmaci - už máte byť dospelí. Vlastne, keby nebolo toho poľutovaniahodného incidentu s Voldemortom, neboli by ste tu, ale vonku vo svete by ste už kráčali svojou cestou. Namiesto toho sa správate detinsky ako dvojica druháčikov."

Hermiona si priala, aby necítila hanbu, ale cítila. Majster elixírov mal pravdu. Boli dospelí. Bolo jej devätnásť, panenka skákavá. Kradmo pozrela na svojho spolužiaka, ktorý sa pohŕdavo uškŕňal na profesora. Možno nebolo také ťažké pochopiť, prečo sa takto správala; Malfoy bol stvorený k tomu, aby vyvolával to najhoršie v slušných čarodejniciach a čarodejníkoch.

"Takže, moje zásoby prísad sú v hroznom stave a vaša práca dnes večer bude upratať komoru a zorganizovať ju. Nepoužijete mágiu. Vlastne vám konfiškujem vaše prútiky. Ste obaja bystrými študentmi, takže neočakávam žiadne sfušovanie. Ak budete mať nejaké otázky, budem tu vonku známkovať eseje."

Dvojica ostala na miestach, zízala na komoru, ktorá bola v zadnej časti učebne.

"Choďte na to!" vyštekol profesor.

Hermiona sa vyvliekla z miesta a vydala sa ku komore. Vošla a zalapala po dychu, keď zistila, v akom je stave. Bolo to, ako keby sa tadiaľ prehnalo stádu hipogrifov. Toto bude trvať celé veky.

"Začni už, Grangerová," zatiahol Malfoy za ňou.

Otočila sa a videla, že sa opiera o stenu pri dverách.

"Ak si myslíš, že ja urobím všetku prácu, zatiaľ čo sa ty budeš pozerať, potom sa znova zamysli. Nebudem šetriť tvoj lenivý zadok."

"Malfoyovci neupratujú po druhých, to je práca pre domových škriatkov a muklorodených."

Dýchaj, vravela si Hemriona. Nedovoľ mu, aby ťa vytočil. Nestojí za to.

Napla chrbát a pozrela sa na blonďavého slizolinčania.

"Tak moc si nefandi, Malfoy. Dosť si sa naupratoval po Voldemortovi, takže sa tu príliš nenafukuj."

Plecia sa mu napäli a zaťal čeľusť. V duchu sa uškrnula. Dobre, zasiahla citlivé miesto. Ak si ten sprostý blbec myslel, že jej tu bude rozkazovať, potom si koledoval o šok.

"Sklapni," zasyčal, ale potešilo ju, keď sa otočil k najbližšej polici a začal vyberať fľaštičky a nádobky a kládol ich uprostred miestnosti.

"Nezabudnite umyť police," zavolal z učebne profesor Slughorn.

"Neužitočný tučniak," začula Malfoya zamrmlať. Namietala by, že si neváži profesora, ale práve v tejto chvíli s ním súhlasila.

Podarilo sa im zvládnuť väčšinu čistenia a zreorganizovania políc v tichu. Pomáhalo, že boli každý na inej strane miestnosti a boli otočení chrbtom k sebe. Ale čoskoro zostávala len malá časť vstavanej skrine a nanešťastie to znamenalo, že museli pracovať bok pri boku.

Hermiona cítila, ako jej niečo chladné a slizké šplechlo na krk. Otočila sa, aby videla, ako Malfoy horlivo drhne škvrny, v ktorých boli zaschnuté kúsky vrtohlavca.

"Malfoy!" zjačala. "Lieta ti to všade, aj na mňa."

Prestal s tým, čo robil, vzhliadol a odsunul si vlasy z tváre. Fascinovaná zistila, že mu náznak ružovej sfarbil líca a bol trochu zadýchaný. Zdalo sa, že upratovanie nebolo niečo, čo niekedy predtým robil. Nemohla si pomôcť, aby si nevšimla, že mu farba v lícach svedčala. Pokrútila hlavou. Na čo to myslela? Nikdy nepovažovala Malfoya za príťažlivého alebo pekného.

Skúmal jej krk, ktorý musel byť teraz zašpinený nečistotami.

"Vedel som, že celé toto dobrodružstvo musí mať nejaké plusy."

Zazrela na neho. "Prestaň byť blbcom a prestaň na mňa špliechať, keď upratuješ."

Malfoy sa uškrnul. "A čo urobíš, keď neprestanem?"

Výhražne zdvihla ruku. "Som si istá, že si moju malú priateľku pamätáš. Ak si spomínam správne, pred pár rokmi ti jednu struhla."

Zamračil sa. "Len to skús, Grangerica."

"Alebo čo? Ublížiš mi? Nie si nič iné, len zbabelec, Malfoy."

Podišiel k nej, tak sa nad ňou týčil, že sa musela oprieť chrbtom o policu. "Neprovokuj ma."

Zasmiala sa a zatlačila na jeho hruď. "Uhni!" prikázala.

"Alebo čo? Ublížiš mi?" posmieval sa, zopakoval jej slová spred chvíľky.

Stratila trpezlivosť s touto hrou a švihla, znova mu strelila facku. Uskočil nazad a zdvihol ruku k lícu.

"Čo máš dopekla za problém?"

"Mal si sa uhnúť."

"Nemôžeš len tak mlátiť ľudí!"

"Ty si človek? Prepáč, myslela som, že si chladnokrvná náhražka čarodejníka."

Skôr než mala Hermiona možnosť uskočiť mu z cesty, jeho ruky vystrelili a schmatli ju za plecia, prišpendlili na mieste. Zvíjala sa, snažila sa uvoľniť z jeho zovretia, ale niekedy počas rokov sa stal silnejší než ona. Tiež cítila niečo iné než strach šíriť sa jej chrbtom. Nemyslela si, že sa niekedy predtým dotkli - nuž, pokiaľ ste nepočítali tie dve facky, ale to bol minimálny a prchavý kontakt. Jeho ruky boli veľké a teplé a zjavne dokonale pasovali na jej ramená.

Vzchop sa, Hermiona! napomenula samu seba. Je to Malfoy!

Zhodnocoval ju, ako keby si nebol istý, čo s ňou teraz urobiť, keď mu bola vydaná na milosť, ale potom sa mu zalesklo v očiach, čo bolo znepokojujúce. Načiahol sa rukou po vedre špinavej, mydlovej vody, ktorú používal na čistenie políc. Dokázala prečítať, čo plánuje, v jeho očiach. Pokúsila sa ho kopnúť do holene, ale pritiahol si ju bližšie a lapil jej nohy medzi svojimi.

"Ani o tom neuvažuj!" zasyčala.

"Možno to úspešnejšie skrotí tvoje vlasy než šampón, ktorý práve používaš."

"To oľutuješ," hrozila.

"Oooh, ja sa tak bojím. Pokiaľ to uniklo tvojej pozornosti, teraz to tu mám na povel ja."

Profesor Slughorn sa presne v tejto chvíli rozhodol, že poriadne nahlas zachrápe. Zdvihla oči plné radosti k Malfoyovi. "Len to skús, a ja budem kričať tak hlasne, že sem Slughorn pribehne, aby zistil, čo sa stalo."

Malfoy vyzeral, že chvíľu zvažuje dôsledky, aké by to mohlo mať, než sa diabolsky uškrnul. "Uspokojenie z toho, keď ťa uvidím pokrytú špinavou vodou, vynahradí akýkoľvek trest, ktorý dostanem."

A potom na ňu prevrhol vedro vody, pričom ju zvládol pustiť a uskočiť z cesty. Stála tam chvíľu v šoku, ľadová voda jej stekala po krku a po habite. Keď sa pozrela na Malfoyovu škeriacu sa tvár, prebrala sa k činu. Červená hmla zostúpila do jej očí a skôr ako vedela, skočila na neho, prekvapenie z jej váhy ho zvalilo chrbtom na zem.

"Ty blbec!" vykríkla, keď ho mlátila päsťami.

"Zlez zo mňa, ty bláznivá krava!" zajačal na oplátku.

Ignorovala ho, stále ho udierala, kam len dočiahla, úplne stratila zmysel pre slušné vychovanie, keď preklínala a nadávala mu.

Zrazu ju nadvihlo a treslo do rohu skladu s prísadami. Táto akcia ju umlčala a využila chvíľu, aby našla dych a utrela si vlhké a špinavé vlasy z tváre. Zbadala, že Malfoy je prišpendlený oproti nej s profesorom Slughornom, červeným a nahnevaným, uprostred.

"Nikdy za všetky tie roky, čo som profesorom, som počas trestu nevidel také hanebné správanie! Som zhrozený, že to považujete za vhodné chovanie. Prváci preukazujú viac zrelosti a rozumu než ktorýkoľvek z vás!" hrešil ich, zadychčane dýchal od námahy, ktorú musel vynaložiť pri behu cez učebňu a do zásobárne, aby ich oddelil.

"Celý týždeň sa sem každý večer vrátite. A možno aj dlhšie, ak sa nenaučíte správať. A o tomto sa dopočuje riaditeľka," pokračoval. "A teraz, skôr než vás pustím, dokážete sa dostatočne ovládať, kým sa nedostane do svojich klubovní?"

Hermiona prikývla a videla, že Malfoy urobil to isté. Hanbila sa za svoje správanie; avšak nemohla si pomôcť, aby necítila hrdosť, keď videla červené škvrny, ktoré bolo vidno na Malfoyovej pokožke a dlhé škrabance, ktoré mu viedli po boku tváre. Znovu mu dokázala, že nie je čarodejnicou, s ktorou je treba si zahrávať.

"Dobre. Teraz mi zmiznite z očí a vráťte sa sem zajtra o siedmej večer," vzdychol si starý profesor, ktorý sa tváril nešťastne pri predstave, že sa s nimi bude musieť znova zaoberať.

Vzala si prútik od majstra elixírov a povýšene odkráčala z komory a učebne. Odmietla sa pozrieť na Malfoya, ale mohla počuť, že ju nasleduje.

Prečvachtala si cestu nahor do chrabromilskej veže, po celý čas si mrmlala o odporných fretkách. Tučná pani zhíkla, keď vstúpila do jej zorného poľa.

"Čo sa ti stalo?" zvedavo sa spýtal portrét.

"Prišla som do kontaktu so slizolintídou."

Tučná pani sa zachichotala. "Dúfam, že ktokoľvek ti toto urobil, tak vyzerá horšie."

"To si píšte," s radosťou odpovedala Hermiona, než vyslovila heslo.

Portrét jej uvoľnil cestu a ona vkročila do chrabromilskej klubovne. Reakcia na jej vzhľad nebola o nič menej dramatická než Tučnej panej.

"Je to len trochu špinavej vody, chalani," zavrčala.

"Beriem to tak, že trest neprebehol dobre?" spýtal sa Harry.

"Malfoy si myslel, že bude fakt vtipné vyklopiť na mňa vedro špinavej vody. Takže sme dostali ďalší týždeň trestu."

Hermiona bola zamestnaná ksichtením sa na mláčku, ktorá sa tvorila pod jej habitom, že jej ušiel znepokojený pohľad, ktorý si vymenili Harry s Ronom.

"Idem sa okúpať," oznámila, keď sa vliekla nahor schodmi.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 3/6 Pohroma na treste Od: sisi - 14.02. 2019
Snad si ani nechci představit svět bez magie. Co by dělali čistokrevní? Molly s kuřaty na dvorku, bezednou skříní na potraviny, nebo jak by Artur řešil výměnu žárovky. To by musel požádat ještě další dva instalatéry, aby mu drželi židli a točili s ní při tom. Všechny vtipy o blondýnách by v nemagickém světu dostaly úplně nový rozměr. A jak se k tomu všemu staví zmijozelští? Jak by se chlubili něčím, co by podlehlo okamžité devalvaci v žebříčku hodnot mudlovského světa? Nikdy nepochopí nosné myšlenky francouzské revoluce Volnost - rovnost - bratrství. Asi by vytvořili striktně oddělenou kastu rodin naprosto nezpůsobilých k přežití v moderním světě. To je ten důvod, proč lidi jako je pan Malfoy st. nepotkáte nikdy, vážně nikdy v MHD, nebo v podzemce. Ani sednout by ho nikdo nepustil. Herminona s Dracem v přímé interakci začínají reagovat pozitivně. Zatím netuší proč, ani co se mezi nimi děje, ale pro začátek je to dobré. Slughorn si v tajném úkolu vede dobře, jen tomu také nevěří. Ještě ne. A čas se krátí....!!! Děkuji za relaxaci při čtení.

Re: Kapitola 3/6 Pohroma na treste Od: luisakralickova - 12.02. 2019
Teď se ukáže, kdo je mistr strategie, návrhy sem. Zatím moc úspěšní nejsou, ale v sázce je hodně;) Díky Jimmi za pěkné čtení.

Re: Kapitola 3/6 Pohroma na treste Od: larkinh - 12.02. 2019
Zajímalo by mně, jestli Ron a Harry dokážou Hermioně úspěšně zatajit to spiknutí... i když mají docala velkou šanci, pokud se Hermiona bude většinu času zaobírat Malfoyem :) Díky za překlad

Re: Kapitola 3/6 Pohroma na treste Od: Jacomo - 12.02. 2019
Ještěže je Křiklan poslal uklízet sklad a ne míchat nějaké lektvary, to jsme taky mohli mít po Bradavicích :-) Já říkala, že učebna lektvarů není ten nejlepší nápad. Jsem zvědavá, co vymyslí jejich kamarádi, aby podpořili úspěšné naplnění proroctví :-) Díky, Jimmi, bavím se.

Re: Kapitola 3/6 Pohroma na treste Od: denice - 12.02. 2019
"Toto bude fakt sranda," sucho prehlásil Nott. - Ani netušil, jak brzy na jeho prorocká slova dojde :-) Draco má velké plus, že se nepokusil jí tu facku vrátit. Musím se smát, když si ho představím podrápaného a orvaného, jak se jako hromádka neštěstí plíží do zmijozelské společenské místnosti... Ráda věřím, že by si ho kolegové s chutí podali, ale je tu to proroctví, jde jim pomalu o víc než o krk, takže budou muset vymyslet nějakou strategii. Těším se! díky.

Re: Kapitola 3/6 Pohroma na treste Od: margareta - 12.02. 2019
Díky, Jimmi! Docela mě potěšilo si přečíst, jak také jinde se perou lidi, co by se už měli chovat dospěle! Protože mám dojem, že dospělost je v podstatě jenom mejkap, pod kterým se schovává ta pravá tvář člověka. A ta je pořád stejná. A merlinžel, neplatí vždycky, že co se škádlívá, rádo se mívá. Zasmála jsem se ale, když jsem si představila tu jejich pranici a ten výsledný efekt. Copak Hermiona, ta je zvyklá být občas silněji pocuchaná a umouněná, ale Draco musí šílet! Jeho hladká tvář už není hladká! Jeho vlasy! Jeho hábit! A navíc, zatímco Hermionu její přátelé politují, jemu se bude celý Slizolin vysmívat! Jsem zvědavá, kdy se v nich probudí , to lepší '. Začátek se tedy moc nepoved, žejo. Děkuji, Jimmi! Zvedla jsi mi náladu!

Prehľad článkov k tejto téme: